eitaa logo
سیره علوی (ع)
208 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
36 فایل
اُدعُ إلى سبیل ربک بالحکمة والموعظة الحسنه (نحل.125) وابسته به مرکز احیاء موعظه حسنه mawezah.ir Ad1: @mahdimahdavi63 Ad2: @YaAliy Ad3: @Reza_shariati64 http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343 🌸کــپـی از مــطـالــبـ کـانـال بــاذکر صـلـواتـ آزاد
مشاهده در ایتا
دانلود
خطبه ی ۱۴۱ امیرالمؤمنین فرمود : بدانید میان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نیست ، ✋پرسیدند: مقصود از چهار انگشت چیست❓ امام چهار انگشت خود را میان چشم و‌ گوش خود قرار داد و فرمود: ✅ باطل آن است ڪه‌ بگویی «شنیدم» ✅ و ‌حق آن است ڪه بگویی «دیدم » 😳
*بسم الله الرحمن الرحیم* *"اﻭﻟﻮﻟﻴﺖ ﺑﺎ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺤﺮﻡ"* ✍️ *از همین حالا عده ای* *برای فرا رسیدن ماه محرم* *و اربعین روز شمار زدند، این علاقه‌ی به سید الشهدا علیه السلام قابل ستایش است اما قبل از محرم، ما مناسبتی داریم که افضل بر تمام مناسبتهای ما است. اساس مذهب ما به بزرگداشت این روز است* *برای غدیر چه کردیم؟ برای غدیر کار نکردیم، متاسفانه انکار و تفسیر به رای شد! امام حسین علیه السلام کشته‌ی احیایِ غدیر است.باید برای غدیر صد هزار برابر عاشورا و فاطمیه توان گذاشت‌* *اگر غدیر فراموش نمی شد که عاشورا و فاطمیه ای در کار نبود* *پس باید با تمام توان برای غدیر کار کنیم. برای غدیر روز شمار بزنید، پوستر پخش کنید. بنر بزنید، جشن بگیرید، دسته شادی در خیابان راه بندازید. طنین صدای اشهد ان علیا ولی الله باید عالم را بلرزاند. کم کاری نکنید، در حق امیرالمومنین علیه السلام و غدیر کم کاری کنیم، جفا کردیم! مانند ایام شعبانیه ایستگاه صلواتی بر پا کنید. خیابان ها را آزین ببندید. دست به دست هم دهید* *می داﻧﻴﺪ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻏﺬا و ﻭﻟﻴﻤﻪ ﺑﺪﻫﻨﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﺩﻫﻪ ﻣﺤﺮﻡ* *ﻣﻴﺪاﻧﻴﺪ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﺭﻭﺯﻱ ﻛﻪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺪﻱ ﺑﺪﻫﻴﺪ و ﻫﻤﺪﻳﮕﺮ ﺭا ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻛﻨﻴﺪ ﻋﻴﺪ ﻏﺪﻳﺮ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻧﻮﺭﻭﺯ* *از عید قربان تا مباهله جشن غدیریه بگیرید. خطبه غدیریه را چاپ کنید پخش کنید. ستون اسلام و تشیع غدیر است، اما متاسفانه برای این ستون و استحکامش کم کاری کردیم. از هر مناسبتی که داریم غدیر واجب تر و مهمتر است. ولایت امیرالمومنین علیه السلام را جار بزنید، شور به پا کنید.ﺑﻪ ﻓﻘﺮا ﺑﺎ ﻧﺎﻡ اﻣﻴﺮاﻟﻤﻮﻣﻨﻴﻦ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻛﻨﻴﺪ*. *برای غدیر کم گذاشتیم انکار شد، وقت بلند شدن است* *برای غدیر کاری کنید این مملکت بلرزد! بگذارید صدای علیا ولی الله گوش فلک را کَر کند* *ﺑﮕﺬاﺭﻳﺪ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺪاﻧﺪ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﻭﺿﻊ اﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻣﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﺮاﻱ ﻧﺎﻡ ﻣﻮﻻﻳﻤاﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺎﻥ ﺭا ﻓﺪا ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ* *دسته ﻫﺎﻱ ﺷﺎﺩﻱ به خیابان ها بیاورید ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﺩﻳﻦ ﻣﺎ ﻓﻘﻄ ﺩﻳﻦ ﻋﺰاﺩاﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ* *ایستگاه صلواتی بزنید، شهرهای خودتان را چراغانی کنید. ان شاء الله امام عصر روحی فداه دعایی برای همه کند* *روز عید غدیر، روزی است که خدا نعمتش را کامل کرده است، چرا شکر نعمت نکنیم؟* *صد هزار برابر هر سال توان بگذارید، کاری کنید مرحم بر سینه‌ی مجروح صدیقه طاهره سلام الله علیها شوید*. *تمام معصومین به شهادت رسیدند بخاطر غدیر، چرا ما ساکتیم؟ چرا ما بی تفاوتیم. کاری کنید که کسی جرات نکند خدشه بر غدیر وارد کند* *من کنت مولا فهذا علی مولا را بلند بگویید، روز غدیر روز بیعت با امام عصر روحی فداه است* *دست به دست هم بدهیم غدیر را احیا کنیم. با پولمان، با وقتمان، با هیئتمان؛ با وسائلمان؛ با هر عملی که میتوانیم غدیر را احیا کنیم* ‌--------------------------------------- ✅ *"لطفا این پیام را نشر دهید نشر این پیام صدقه جاریه است" 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Hoseintaheri213.mp3
4.61M
🎊 #مولودی شااااااد 🎊 🎙بادا بادا مبارک به همه؛ 🎉 عروسی علی وفاطمه 🎉 🍰🍰 #عیدتووووون_مباااااارڪ🎈 #ازدواج حضرت علی و حضرت فاطمه علیهماالسلام ❤️ @havayeadam 💚
هدایت شده از تبلیغات حوای آدم
ازدواج نکردی هنوز؟ 😱 با این ختم زود اونی که میخوای رو پیدا میکنی 😍😍 و برای 😍 از طرف مقام معظم رهبری ❤️ معطل چی هستی؟ کلیک کن 👇 http://eitaa.com/joinchat/1057161216Ca96abb365a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌پاسخ به شبهه: ❓آیا این درست است که پیامبر(ص) نمی خوابیدند مگر این که سرشان را بین دو پستان حضرت زهراء(س) می گذاشتند؟ متن کامل پرسش: آيا روايات زير درست هستند؟ اگر هستند پاسخ اشكالي كه زيرش اومده چيه ؟ پيامبر نمي خوابيد مگر اينكه صورتش را بين دو پستان فاطمه قرار مي داد و آنجا را مي بوسيد. كشف الغمة في معرفة الأئمة ، المحدث الإربلي جلد : 2 صفحه : 179 آيا چنين عمل شرم آوري در شان يك انسان است؟ بين پستان هاي فاطمه عطر بهشت ميدهد و پيامبر هر شب صورت خود را در بين پستان هاي او ميگذاشت و استشمام مي كرد و لذت مي بُرد. كدام پدري چنين كاري را مي كند؟ ✅ پاسخ : اصل اين روايت چنين است: « الْبَاقِرُ وَ الصَّادِقُ ع أَنَّهُ كَانَ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْهِ فَاطِمَةَ وَ يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ وَ يَدْعُوَ لَهَا وَ فِي رِوَايَةٍ حَتَّى يُقَبِّلَ عُرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج3 ؛ ص334) « وَ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع كَانَ النَّبِيُّ ص لَا يَنَامُ لَيْلَةً حَتَّى يَضَعَ وَجْهَهُ بَيْنَ ثَدْيَيْ فَاطِمَةَ.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467) « وَ عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص لَا يَنَامُ حَتَّى يُقَبِّلَ عَرْضَ وَجْنَةِ فَاطِمَةَ ع أَوْ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا.» (كشف الغمة في معرفة الأئمة (ط - القديمة) ؛ ج1 ؛ ص467) بررسي سندی روايات: در روايت نخست، روايت از امام باقر و امام صادق ـ عليهما السلام ـ نقل شده ولي سند روايت ذکر نشده است. لذا روايت نخست، فاقد سند است. روايت دوم هم مثل روايت نخست از امام صادق(ع) نقل شده ولي بدون سند. روايت سوم هم از زبان حذيفه نقل شده که آن هم سندش ذکر نشده است. لذا هر سه روايت، بدون سند هستند و اعتبار ندارند. از طرفی این روایات در کتاب های «کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» و «مناقب آل ابي طالب» آمده اند «کَشْفُ الغُمَّة في مَعْرِفَةِ الأئمّة» اثر علي بن عيسي اربلي که در سال ۶۹۲ قمري وفات کرده است؛ يعني از علماي قرن هفتم است. «مناقب آل ابي طالب» هم اثر محمد بن علي بن شهر آشوب سَرَوي مازندراني معروف به «ابن شهر آشوب» است که در سال ۴۸۸ متولد شده و در سال ۵۸۸ قمري وفات کرده است؛ لذا او هم از علماي قرن ششم است. به احتمال زياد، کشف الغمه هم روايات مذکور را از کتاب مناقب برداشته است. نويسندگان هر دو کتاب، با زمان حذيفه ـ که از اصحاب پيامبر(ص) بوده ـ و با زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) چند صد سال فاصله ي زماني دارند؛ لذا بايد بين آنها و حذيفه و ائمه(ع) بايد روايان زيادي بوده باشند؛ در حالي که اينها بدون ذکر اين واسطه ها، روايت را مستقيماً از حذيفه و امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نقل کرده اند. بر اين اساس، چنين رواياتي، اعتبار سندي ندارند. بررسی محتوای روایات از نظر محتوايي هم اين سه روايت، اشکال دارند؛ چون در اين روايات ادّعا شده که رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ هر شب اين کار را مي کرده و هيچگاه نمي خوابيد مگر اينکه چنين کاري را مي کرد؛ اين در حالي است که پيامبر(ص) سفرهاي فراواني براي جهاد و ... داشته و چنين نبوده که هر شب پيش فاطمه ـ سلام الله عليها ـ باشد. از اين گذشته، چگونه ممکن است آن حضرت در مقابل چشمان حذيفه ـ که نامحرم بوده ـ چنين کاري بکند؟ مگر اينکه اين کار در زمان کودکي فاطمه ـ سلام الله عليها ـ رخ داده باشد؛ که چنين رفتاري با کودک زير شش سال، چيز عجيبي نيست؛ بخصوص اگر از روي لباس باشد. اينکه احتمال زير شش سال مطرح شد، براي آن است که طبق تعاليم اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دختر را از شش سالگي بايد تعليم داد که مسائل محرم و نامحرم را مراعات کند. کانال امام علی علیه السلام http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
💎 چرا « » است؟! چون دو عید « و » متعلّقند به دو فرع از فروع دین: یکے روزه و دیگرے حجّ. 👈 امّا این فقط «عید غدیر» است که متعلّق است به اصلے از اصول دین ڪه همان ولایت و امامت می‌باشد. به همین خاطر است ڪه در این روز بعد از ابلاغ وصایت مولا أمیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیہ، آیه‌ے «اڪمال دین و اتمام نعمت و رضایت الهـے از دین» نازل شد: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً» [1]. 📖 ــــــــــــــــــــــــــــــــــ [1] سوره‌ي مبارڪه‌ے مائده، آیه‌ے 3. کانال امام علی علیه السلام http://eitaa.com/joinchat/3049848832C0bd97c4343
سیره علوی (ع)
◀️لطفا کپشن پست رو تا آخر مطالعه بفرمایید👇 . . . 🍃شکر خدا که نام علی در اذان ماست . 🍃ما شیعه ایم و عشق علی هم از آن ماست . 🍃ذکر علی عبادت مختص شیعه است . 🍃این اسم اعظم است که ورد زبان ماست . 🍃با هر نفس علی شده ذکر لبم مدام . 🍃این ” یاعلی ” همیشه رفیق لبان ماست . ◀️شاعر : محمد هاشم مصطفوی . . 🔵شهادت ثالثه، به‌معنای سومین گواهی، گواهی‌دادن به ولایت حضرت علی(ع) است که پس از شهادتین و با عبارت «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌ُّالله» یا «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» گفته می‌شود. شهادت ثالثه در منابع فقهی و حدیثی شیعه به‌عنوان بخشی از اذان و اقامه مطرح نشده است. به نظر بیشتر فقهای شیعه این فراز جزء اذان و اقامه نیست؛ اما گفتن آن به قصد قربت و به‌گونه‌ای که مشخص شود جزء اذان و اقامه نیست، مستحب و یا جایز است. . . 💠شهادت ثالثه، یعنی سومین گواهی دادن؛ پس از شهادتین(گواهی‌دادن به توحید و نبوت)، شهادت دادن به ولایت علی‌ بن ابی‌طالب است. که با عبارتی همچون «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌َّالله»، «أشهَدُ أَنّ عَلیاً حُجَّةُ الله» و«أشهَدُ أَنّ عَلیاً اَمیرالمؤمنین حقاً» صورت می‌گیرد.[۱] . . 💠در برخی از روایات آمده است که هر گاه به توحید و رسالت شهادت دادید، به ولایت علی بن ابی‌طالب(ع) نیز شهادت بدهید.[۲] بحث اصلی از شهادث ثالثه، در باب اذان و اقامه است. همچنین از آن در تشهد نماز نیز بحث می‌شود. [۳] . . 📚منابع : . . [۱] حکیم الهی، «شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب»، ص۱۴۵ . . [۲] طبرسی، الاحتجاج، ۱۳۸۵ق، ج۱، ص۱۵۸؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، دار إحياء التراث العربی، ج۲۷، ص۱؛ نجفی، جواهر الکلام، ۱۴۰۴ق، ج‌۹، ص۸۷. . . [۳]. حکیم الهی، شهادت ثالثه از بدعت تا وجوب، ص۱۴۹. . . 👉 @yaaliheydar
🌸 هر کسی خنکا (طراوت) محبت ما اهلبیت را در دلش یافت، مادرش را بسیار دعا کند زیرا به پدرش خیانت نکرده است 🌹 محبت السلام محبت علیه السلام ❤️ @havayeadam 💚
اعتراف غزالی (از علمای بزرگ و مشهور اهل سنت) به بیعت شکنی عمر و غصب خلافت امیر المومنین 📝 پیامبر (ص) فرمودند: هر کس که من مولا و سرپرست او هستم، على مولا و سرپرست او است. پس عمر به به على (ع) گفت: تبریک، تبریک، اى ابوالحسن، تو اکنون مولا و رهبر من و هر مولاى دیگرى هستی. این سخن عمر نشان از تسلیم و رضایت اوست ؛ اما بعدا عمر تحت تأثیر هواى نفس و علاقه به ریاست و رهبرى خودش قرار گرفت و استوانه خلافت را از مکان اصلى تغییر داد 📚مجموعه رسائل الامام الغزالی،ص۴۸۳ ط المکتبه التوفیقیه بزرگان اهل سنت به صحت انتساب این کتاب و نظریه به غزالی اذعان دارند👇 ابن حجر عسقلانی، لسان الميزان، ج2، ص945، رقم 24 93 سبط بن جوزی، تذكرة الخواص، ص98؛/ "إيضاح المكنون فی الذيل على كشف الظنون" ج4، ص11 سير أعلام النبلاء، ج19، ص403؛ میزان الاعتدال، ج1، ص500، رقم 1872