eitaa logo
کشکول محب الزهرا
222 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
ما بر سر عهدی که بستیم ماندیم اما تو ... ارتباط با ما @moheb_v لینک گروه فرزندان مکتب حاج قاسم https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
مشاهده در ایتا
دانلود
پنج خصلت نیکو پیغمبر اسلام (ص) پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله : خَمسٌ لا أدَعُهُنَّ حَتَّى المَماتِ: الأكلُ عَلَى الحَضِيضِ مَعَ العَبِيدِ، و رُكوبى الحِمارَ مؤكَفا، وَ حَلبُ العَنزِ بِيَدى، وَ لُبسُ الصّوفِ، وَ التَّسلِيمُ عَلى الصِّبيانِ لِتَكونَ سُنَّةً مِن بَعدِى. پنج چيز است كه تا زنده ام، آنها را ترك نمى كنم: غذا خوردن روى زمين با بردگان، سوار شدن بر الاغ برهنه، دوشيدن بز با دست خودم، پوشيدن پشمينه، و سلام كردن به كودكان تا بعد از من، سنّت شود. ---------- منبع : الخصال، ص ۲۷۱، ح ۱۲. https://eitaa.com/smajidi_ir
.تفسیر دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان به این شرح است: «اللّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذارِ، وَصَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کائِناتِ الْأَقْدارِ، وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقی وَصُحْبَةِ الْأَبْرارِ، بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَساکِینِ.» «خدایا، مرا در این ماه از آلودگی‌ها و ناپاکی‌ها پاک کن و بر شدنی‌های مورد تقدیرت شکیبایم گردان و به پرهیزگاری و هم‌نشینی با نیکان توفیقم ده، به یاری‌ات ای نور چشم درماندگان.» «اللّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذارِ» آلودگی‌ها و پلیدی‌هایی که برای یک انسان متصور است گاهی در فکر و عقیده است. مانند: شرک، کفر، نفاق، ایمان و باور قلبی همراه با شک و تردید «کسی که دارای ثبات عقیده نیست گرچه ممکن است در یک مقطع زمانی خوش‌عقیده هم بوده باشد ولی در برخورد با حوادث یا شبهات روزگار دچار تردید و شک در عقاید شده است». گاهی آلودگی‌ها و پلیدی‌ها در نفس انسان رخنه می‌کند. مانند: رذائل اخلاقی از جمله بخل، کینه، لجاجت، حسادت و هر آنچه که علما و دانشمندان علم اخلاق دور بودن از آن را لازم می‌دانند. گاهی در حیطه تمایلات و گرایشات انسان است. مانند: تمایل به دنیا. برده و بنده دنیا شدن عارضه‌ای است که انسان را در مقابل خدا قرار می‌دهد. اهل کوفه در مقابل سیدالشهداء (ع) ایستادند به‌طوری که اول حضرت را دعوت کردند آنگاه در مقابل ایشان ایستادند. امام در یک خطبه علت این تغییر را برده و بنده دنیا بودن کوفیان تحلیل کردند. گاهی هم در عمل است. گناه، عصیان و نافرمانی خدا که در واقع شیطان در ایجاد این آلودگی‌ها بسیار مؤثر است. در این فقره، پاک شدن از این آلودگی‌ها را از خداوند درخواست می‌نمائیم. «وَصَبِّرْنِی فِیهِ عَلَی کائِناتِ الْأَقْدارِ» رضایت و خشنودی دو نوع است: ۱. انسان با انجام واجبات و ترک محرمات بکوشد که خدا از او راضی شود. ۲. انسان بکوشد که از قضا و قدر الهی راضی شود. یعنی هر آنچه را که خدا انجام می‌دهد بپسندد و به آن رضایت دهد. زندگی انسان‌ها در بیشتر موارد پُر از ناملایمات، سختی‌ها و ناراحتی‌هاست که رضایت نسبت به آن کار سختی است و صبوری می‌طلبد. اگر آدمی در این حوادث ناخوشایند و قضا و قَدَر صبوری کند، قطعاً به رشد و کمالِ لایق انسانی می‌رسد. حضرت عیسی (ع) می‌فرماید: «إنّکُم لا تُدرِکُونَ ما تُحِبُّونَ إلاّ بِصَبرِکُم علی ما تَکرَهُونَ.» شما به آنچه دوست دارید نمی‌رسید مگر با صبر در برابر آنچه ناخوش می‌دارید. رسیدن به آنچه محبوب ماست جز با شکیبایی در ناملایمات حاصل نمی‌شود. حضرت صادق (ع) فرموده‌اند: اهل حق پیوسته در سختی‌ها هستند اما بدان که سختی مدتش کوتاه است و عاقبت کار با آسایش طولانی است. «وَوَفِّقْنِی فِیهِ لِلتُّقی وَصُحْبَةِ الْأَبْرارِ» در جمله اول پاک شدن از آلودگی‌ها را مطالبه نمودند. در جمله دوم و سوم راه‌کار ارائه می‌نمایند. راه‌کار اول صبر بر قضا و قدر ناخوشایند است. اساساً راه رسیدن به بهشت مملو از سختی‌ها است «الجَنَّةُ مَحْفُوفَةٌ بِالمَکارِهِ وَ الصَّبْرِ» راه‌کار بعدی تقوا است. در سوره توبه آیه ۳۶ می‌فرماید: وَ اِعْلَمُوا أَنَّ اَللّهَ مَعَ اَلْمُتَّقِینَ (بدانید خدا با پرهیزکاران است. سوره هود آیه ۴۹ می‌فرماید: إِنَّ اَلْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقِینَ (یقیناً فرجام [نیک] برای پرهیزکاران است. تقوا همان خویشتن‌داری و تملک نفس است که انسان باید با این ملکه همواره اطاعت کند و معصیت نکند، شکر کند و کفران نکند و همیشه به یاد خدا باشد. در راه خدا با تمام توان مجاهدت نماید و از ملامت ملامت‌کنندگان نترسد و در هیچ شرایطی از مسیر اعتدال خارج نگردد. این تعریف جامع تقوا است. راه دیگر برای پاک شدن از آلودگی‌هایی که انسان را تهدید می‌کند، هم‌نشینی با نیکان است. رسول گرامی (ص) می‌فرمایند: «المَرْءُ عَلی دینِ خَلیلِهِ، فَلْیَنظُرْ أحَدُکُم مَن یُخالِطُه.» انسان بر دین دوستش است همه شما باید دقت کنید که با چه کسی دوست می‌شوید. قرآن کریم نیز در سوره توبه آیه ۱۱۹ به ما دستور می‌دهد: یا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا اِتَّقُوا اَللّهَ وَ کُونُوا مَعَ اَلصّادِقِینَ ای اهل ایمان، تقوا پیشه کنید و با راستگویان باشید. به همین دلیل حضرت رسول گرامی اسلام (ص) هم‌نشینی با ابرار را از خداوند خواستار شده‌اند. بر اساس آیه ۱۷۷ سوره بقره، نیکان چنین ویژگی‌هایی را دارند: ایمان به خداوند، ایمان به آخرت، ایمان به ملائکه و پیامبران و کتب آسمانی، انفاق به خویشان و ایتام و سائلین و درراه‌ماندگان و درخواست کنندگان و آزادی و کمک به بردگان، اقامه نماز، اداء حقوق مالی، وفای به عهد، شکیبایی در سختی‌ها و تنگدستی‌ها و هنگام جنگ. «بِعَوْنِکَ یَا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَساکِینِ» https://eitaa.com/smajidi_ir
نذورات مردمی : ۵۵۰ هزار تومان از بابل و لرستان 🌴 امام صادق عليه السلام فرمود: توانمندان شيعيان ما، براى نيازمندان شان، امين هاى ما هستند؛ زيرا، ما را در بين آنان حفظ مى كنند؛ [يعنى، با بذل مال شان، آنها را، هم چنان پيرو ما نگاه مى دارند ]خداوند، توانمندان دلسوز را حفظ كند! 🔸 جهت حمایت از دخترخانم محجبه که کارشناسی ارشد طراحی لباس است که با مادر بیمارش در خانه مستأجری ۳۰_۴۰ متری زندگی میکند برای امرارمعاش و ادامه تحصیلات ( خرید لب تاپ و ... ) 💳 جهت واریز نذورات مردمی : 6037697608754096 سیدمحمد مجیدی پل ارتباطی با ما : 09119115868 @smajidi_ir2 ❣همچنان منتظر بذل محبت و حمایت بی دریغ شما هستیم 🖊 گروه جهادی فرزندان مکتب حاج قاسم 🌙 @smajidi_ir گروه بزرگ فرزندان مکتب حاج قاسم 🔸 https://eitaa.com/joinchat/469565635C2de1852c38
تفسیر دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان به این شرح است: اللّهُمَّ لَاتُؤاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَراتِ، وَأَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ، وَلَا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایا وَالْآفاتِ، بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ خدایا، مرا در این ماه بر لغزش‌ها سرزنش مکن و از خطاها و افتادن در گناهان دور بدار و هدف بلاها و آفات قرار مده، به عزّتت ای عزّت مسلمانان خواسته‌های روز چهاردهم ماه مبارک رمضان: خدایا؛ ۱. مرا به لغزش‌هایم مؤاخذه نکن. ۲. لغزش‌هایم را ببخش. ۳. مرا آماج ابتلائات و امتحانات برای تأدیب من (ادب‌شدن) قرار نده. «اللّهُمَّ لَاتُؤاخِذْنِی فِیهِ بِالْعَثَراتِ» با اینکه جایگاه اصلی عقوبت گناهان آخرت است ولی به تصریح آیات قرآن، در مواردی دنیا نیز چنین بستری دارد. در سوره حج آیه ۹ می‌فرماید: لَهُ فِی الدُّنْیَا خِزْیٌ وَنُذِیقُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَذَابَ الْحَرِیقِ برای آنان در دنیا ذلت خواری، رسوایی است و روز قیامت عذاب سوزان به آنان می‌چشانیم. اگرچه این عذاب در مقایسه با عذاب آخرت کمتر است ولی هست و راه فراری از آن وجود ندارد. در سوره فصلت آیه ۱۶ می‌فرماید: لِنُذِیقَهُمْ عَذَابَ الْخِزْیِ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَلَعَذَابُ الآخِرَةِ أَخْزَی در زندگی دنیا عذاب خواری و رسوایی را به آنان بچشانیم، و بی‌تردید عذاب آخرت رسوا کننده‌تر است. بنابراین رسول خدا (ص) در دعای امروز از خداوند درخواست می‌کنند که در دنیا در مقابل لغزش‌ها مؤاخذه نباشد، نظیر و شبیه آنچه برای اقوام گذشته آمده بود. گناهان قوم ثمود، عاد، و قوم شعیب (ع)، لوط (ع) و نوح (ع) مانند: کم‌فروشی، گناه جنسی، مسخره کردن انبیا و تعالیم آنان، گوش نکردن به فرمایشات پیامبران الهی و … هنوز هم وجود دارد. «وَأَقِلْنِی فِیهِ مِنَ الْخَطایا وَالْهَفَواتِ» این فقره در واقع مربوط به آخرت است که اگر خطاها را نادیده نگیرد جهنم جزای آن خواهد بود که بد جایگاهی است. هفوات به معنای لغزش است. این بدان معنی است که گناهانی نادیده گرفته می‌شود که از سر لغزش و خطا باشد نه از سر عمد. در سوره نساء آیه ۱۷ می‌فرماید: إِنَّمَا التَّوْبَةُ عَلَی اللهِ لِلَّذِینَ یَعْمَلُونَ السُّوءَ بِجَهَالَةٍ بی‌تردید توبه نزد خدا فقط برای کسانی است که از روی نادانی مرتکب کار زشت می‌شوند. امام زین‌العابدین (ع) در دعای شریف ابوحمزه به حضرت حق چنین عرض می‌کنند: «إِلَهِی لَمْ أَعْصِکَ حِینَ عَصَیْتُکَ وَ أَنَا بِرُبُوبِیَّتِکَ جَاحِدٌ وَ لا بِأَمْرِکَ مُسْتَخِفٌّ وَ لا لِعُقُوبَتِکَ مُتَعَرِّضٌ وَ لا لِوَعِیدِکَ مُتَهَاوِنٌ لَکِنْ خَطِیئَةٌ عَرَضَتْ وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی وَ غَلَبَنِی هَوَایَ» خدای من، هنگامی که تو را نافرمانی کردم به این دلیل نبود که پروردگاریت را منکرم یا برای فرمانت ارزش قائل نیستم یا اینکه از کیفر تو باکی ندارم یا اینکه وعیدت به جهنم را جدی نمی‌دانم بلکه خطایی بود که در برابر من قرار گرفت، نفس اماره مرا فریب داد و هوا و هوس بر من چیره شد. «وَلَا تَجْعَلْنِی فِیهِ غَرَضاً لِلْبَلایا وَالآفاتِ» در مقطع اهداف مقدماتی برای خلقت و آفرینش انسان، سه مرحله را ذکر می‌کنند: ۱. امتحان و ابتلاء الهی ۲. علم و معرفت ۳. عبادت و بندگی هرکدام از اینها زمینه‌ساز مرتبه بعدی است. سنتِ امتحان، قطعی است و برای همه موجودات ذی‌شعور و دارای اندیشه مانند جن، ملک، انبیا و انسان‌های عادی هست و حتی امت‌ها نیز آزمون و ابتلایی داشته‌اند. در سوره ملک آیه ۲ می‌فرماید: الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً آنکه مرگ و زندگی را آفرید تا شما را بیازماید که کدامتان نیکوکارترید. خداوند ما را به چه چیزی آزمایش می‌کند؟ در آیات مختلف موارد متعددی ذکر شده است: کمبود مالی، خیر و شر، مرگ و زندگی، نصیب دنیا... برای چه امتحان می‌کند؟ آزمایش می‌کند، تا معرفت و علم پیدا کنیم، تا نسبت به او بنده باشیم. ما مفصلاً در بحث‌های مکارم اخلاق به این مسئله پرداخته‌ایم. حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: «إِنَّ الْبَلَاءَ لِلظَّالِمِ أَدَبٌ وَ لِلْمُؤْمِنِ امْتِحَانٌ وَ لِلْأَنْبِیَاءِ دَرَجَهٌ وَ لِلْأَوْلِیَاءِ کَرَامَهٌ» سنتِ ابتلاء برای ظالم ادب شدن، برای اهل ایمان امتحان (جدا شدن مؤمن واقعی از غیر آن)، برای انبیا باعث رسیدن به درجات و مقامات عالیه و برای ائمه کرامت و بزرگواری است. در دعای امروز از خداوند درخواست می‌کنیم که امتحان و ابتلائات جنبه تأدیب (ادب شدن) و تنبیه نداشته، بلکه جنبه تطهیر داشته باشد یعنی می‌خواهیم از گناهان پاک شویم نه اینکه چون گنهکار هستیم ما را در دنیا به امتحان‌های سخت عقوبت کنند. «بِعِزَّتِکَ یَا عِزَّ الْمُسْلِمِینَ» خداوندا! به سبب عزتت درخواستم را برآورده ساز، ای عزت‌بخش مسلمانان. https://eitaa.com/smajidi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقطه‌زنی استاد قرائتی به کسایی که عمدا روزه‌خوریشون رو در جامعه به رخ میکشن امام صادق(ع) می‌فرماید: هرکس یک روز از ماه رمضان را روزه‌خواری(عمدی بدون دلیل موجه) کند، روح ایمان از او بیرون می‌رود https://eitaa.com/smajidi_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸بدون علوم انسانی اسلامی، هر پیروزی‌ای موقت خواهد بود🔸 در جنگ احد حضرت به نگهبانان تنگه فرموده بود که اگر ما مشرکین را شکست دادیم و آنها را تا مکه تعقیب کردیم، شما از جای خودتان نباید تکان بخورید و اگر آنها ما را تا مدینه تعقیب کردند، باز شما در جای خودتان استوار باشید. در باب علوم انسانی هم ماجرا از این قرار است. اگر ما همه پیروزی‌ها را از دست بدهیم اما کرسی علوم انسانی دانشگاه‌ها به دست اسلام بیافتد، ما همۀ عقب ماندگی‌ها و ناکامی‌های خودمان را جبران می‌کنیم. اما اگر پیروزی‌هایی در سطوح مختلف بدست بیاوریم، درحالیکه اسلام نتواند کرسی علوم انسانی را در دانشگاه‌ها تسخیر کند، تمام پیروزی‌ها موقتی است و ما همۀ آنها را در فاصله زمانی کمی از دست خواهیم داد. ملاحظه می‌کنید که خطر، همان خطرِ تنگۀ احد است. مسأله تهاجم فرهنگی ریشه در مسائل علوم انسانی دارد. https://eitaa.com/smajidi_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اذان گفتن، مقدمۀ انقطاع الی الله🔸 هرکس توانست اذان بگوید و زورش به خودش رسید، زورش به هم می رسد، زورش به هم می رسد. چون تا خواستی اذان بگویی این دکان می گوید: «نچ! چطور شده؟ تازه مسلمان شدی؟!!» دکان آن طرفی می گوید: «مبارک است!!»، شیطان همه را تحریک می کند که بیایید، بیایید یک لغزکی به این بگویید، یک متلکی به این بگویید. خب ! باید آدم از این هفت خان رستم بگذرد تا بتواند کار کند! هر کس زورش رسید خوش به حالش! چون آن وقتی که آدم می خواهد برود توی قبر، فقط انسان هست و خدا. خدا هست و انسان. همه دود می شوند! خبر از احدی نیست حتی بچه ی انسان. هیچ. یک پرده ای کشیده می شود تمام ارتباط ها قطع می شود. یک خلوتی است آنجا. خدا و انسان خلوت می کنند با هم. هر کسی توی دنیا بیشتر با خدا خلوت کرده، جریان قبر و اینها برایش آسان تر می گذرد. هر کس همیشه سرش گرم با مردم بوده وقتی می رود آنجا شوکه می شود. انسش با بچه هایش بوده، این انس قطع می شود. امر به معروف از جمله چیزهایی است که انسان را از همه قطع می کند به خدا وصل می کند. هر کس زورش رسید امر به معروف بکند مرگ برایش سهل می شود. چرا؟ چون خیلی کسی را تشویق نمی کنند به امر به معروف و نهی از منکر. https://eitaa.com/smajidi_ir
آیت الله حائری شیرازی_آیه 71 سوره توبه.mp3
4.88M
🌸 🔊 بشنوید | شرح یک آیه از قرآن کریم با بیان آیت الله حائری شیرازی 🔰 دلسوزی و خیرخواهی، بستر امر به معروف 💎 والْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ | توبه؛71 💎 https://eitaa.com/smajidi_ir
محبت اهل بیت علیهم السلام نصیب هر کسی نمی شود إنَّ حُبَّنا (أهلَ البَيتِ) يُنَزِّلُهُ اللّه ُ مِنَ السَّماءِ مِن خَزائِنَ تَحتَ العَرشِ كَخَزائِنِ الذَّهَبِ وَالفِضَّةِ ، ولا يُنزِلُهُ إلاّ بِقَدَرٍ ، ولا يُعطيهِ إلاّ خَيرَ الخَلقِ ، وإنَّ لَهُ غَمامَةً كَغَمامَةِ القَطرِ ، فَإِذا أرادَ اللّه ُ أن يَخُصَّ بِهِ مَن أحَبَّ مِن خَلقِهِ أذِنَ لِتِلكَ الغَمامَةِ فَتَهَطَّلَت كَما تَهَطَّلَتِ السَّحابُ ، فَتُصيبُ الجَنينَ في بَطنِ اُمِّهِ. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: محبّت به ما را خداوند از خزانه هايى كه زير عرش اوست و مانند خزانه هاى زر و سيم مى باشند، از آسمان فرو مى فرستد و آن را جز به اندازه نفرستد و جز به بهترين آفريدگان عطايش نكند اين محبّت را ابرى است، همچون ابرهاى باران زا؛ پس هرگاه خداوند بخواهد آن را به بنده اى كه دوستش مى دارد اختصاص دهد، به آن ابر فرمان مى دهد و باران محبّت فرو مى ريزد، همچنان كه ابرهاى باران زا مى بارند و اين باران به جنين در شكم مادرش مى رسد. 📙تحف العقول ،ص۳۱۳ https://eitaa.com/smajidi_ir
ماه رمضان میدان مسابقه خَرَجَ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي يَوْمِ فِطْرٍ وَ اَلنَّاسُ يَضْحَكُونَ فَقَالَ إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ يَسْتَبِقُونَ فِيهِ إِلَى طَاعَتِهِ فَسَبَقَ قَوْمٌ فَفَازُوا تحف العقول ج۱ ص۲۳۶ ☘️امام مجتبی علیه السلام : خداوند ماه رمضان را ميدان مسابقۀ خلق قرار داده، كه با اطاعت و عبادت بر يك ديگر پيشى گيرند،و به هدف رضا و خشنودى او برسند https://eitaa.com/smajidi_ir
🔻بخشش‌های بی‌نظیر حضرت کریم آل الله امام حسن المجتبی علیه السلام ابن جُعدان گوید : حضرت امام حسن المجتبى عليه السلام در طول عمر خود، دو بار تمام اموال و دارايى خود را در راه خدا خرج كرد، و سه بار اموال خود را به دو نيم تقسيم كرده و نصف آنرا در راه خدا بذل و بخشش فرمود. تا جایی که اگر دو کفش داشت یکی از انها را در راه خدا می بخشید أخرج ابن سعد عن علي بن زيد بن جدعان قال: أخرج الحسن من ماله لله مرتين، و قاسم الله ماله ثلاث مرات، حتى إنه يعطي نعلًا و يمسك نعلًا، و يعطي خفًّا و يمسك خفًّا. 📚تاریخ خلفا ؛ سیوطی، ص۳۱۶ https://eitaa.com/smajidi_ir
قالَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: وَاللَّهِ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِأَحَدٍ خِيَرَةً فِي اتِّبَاعِ غَيْرِنَا، وَ إِنَّ مَنْ وَافَقَنَا خَالَفَ عَدُوَّنَا، وَ مَنْ وَافَقَ عَدُوَّنَا فِي قَوْلٍ أَوْ عَمَلٍ فَلَيْسَ مِنَّا وَ لَا نَحْنُ مِنْهُمْ. مولا امام صادق علیه السلام فرمودند: به خدا سوگند، خداوند برای هیچ کس اختيار پیروی از غیر ما اهل البيت را قرار نداده است، و کسی که موافق ما باشد با دشمنمان مخالف است، و کسی که با دشمن ما در گفته اي یا عملي موافق باشد، از ما نیست و ما هم از آنها نیستیم. 📙وسائل الشيعة ، ج٢٧، ص ١١٩ https://eitaa.com/smajidi_ir