فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوری چه سخته کربلا
♦️ابطال یک دروغ بزرگ!
🔹دیروز رهبر انقلاب بیان کردند: «آقای رئیسجمهور برای انتخاب وزیران با من مشورت کردند. برخی را تایید و برخی را هم تاکید کردم. تعداد بیشتری را هم نمیشناختم و نظری نداشتم».
🔹«تعداد بیشتر» یعنی حداقل نصف به علاوه یک. و چنان که از خبرها بر میآید و سیره رهبر انقلاب بوده، ایشان نهایتا درباره چند نفر از وزرای پیشنهاد شده، نظر اثباتی و تاییدی داده و درباره بقیه نظری ندادهاند.
🔹نکته قابل توجه درباره فهرست پیشنهادی این که بنابر اعلام آقای کوثری نماینده مردم تهران: «وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون امنیت اعلام کرد دست ما برای اعلام استعلام وزرا بسته است، و فقط تابعیت و محکومیت قضائی را اعلام میکنیم». بنابراین، افراطیون مدعی اصلاحات، دو دروغ را با هم گفتند تا الزام قانونی بررسی صلاحیت وزیران در مجلس را دور بزنند: اینکه کابینه در هماهنگی کامل با رهبری بسته شده(!) و این که درباره یکایک وزیران پیشنهادی، استعلام گرفته شده و بنابراین نیازی به بررسی مجدد مجلس نیست!
🔹از طرفی آقای ظریف دیروز اذعان کرد: «بنده و همکارانم در شورای راهبری و کمیتهها افتخار داریم که نزدیک به ۷۰ درصد وزرا و معاونین رئیسجمهور و بسیاری از معاونین وزرا و سازمانها نتیجه پیشنهادهای کارشناسی این روند بود. پس از پیگیریها و رایزنیهای مدبرانه ریاست محترم جمهوری و با دستور کتبی ایشان، انجام وظیفه در معاونت راهبردی را ادامه خواهم داد».
🔹یعنی بیش از ۷۰ درصد وزیران و معاونان رئیسجمهور از سوی شورای مذکور (با حضور برخی مجرمان و محکومان امنیتی) چیده شد و مابقی هم عمدتا انتخاب شخص آقای پزشکیان بود
♦️دو پرده از سیاست وفاق ملی رئیس جمهور در وزارت آموزش عالی!
پرده اول: آقای دکتر «علی انتظاری» جامعهشناس برجسته و انقلابی و رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی بدلیل استفاده از واژه «نفله» در مرگ مهسا امینی که عذرخواهی هم کردند، برکنار شد!
🔹پرده دوم:دکتر «علی زارچی» توهین کننده به نظام اسلامی و از حامیان جنبش فواحش به دانشگاه و کرسی تدریس برمیگردد!
🔻بنیاميه مانع نشر توحيد نشدند، بلکه جلوی معرفی شرک را گرفتند.
🔰 #استاد_میرباقری:
⚡️ در روايت آمده است بنیاميه مانع نشر توحيد نمیشدند، بلکه جلوی معرفی شرک را میگرفتند؛ چرا که وقتی شرک شناخته نشد، میتواند خودش را به عنوان توحيد معرفی کند! (إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوه).
⚡️ این يعنی اسلامِ یکبعدی. اسلامی که در آن #تولّی باشد، اما #تبرّی نباشد! محبت باشد اما غضب نباشد! اگر اينطور شد، همه مکاتب، کمکم، توحيدی پنداشته میشوند!
⚡️ انسان بايد هر دو دستگاه را بشناسد: يکی، معارف اهل بيت(ع) و دستگاه عظيم آنهاست و دوم دستگاه ظلمانی شیاطین و طواغیت و بهتبعش کفار و مشرکين و منافقین تا دنيای امروز، که شايد سازمانيافتهترينش حجاب تمدن مادی است که بر معارف دينی و دستگاه حق، سنگينی میکند.
انسان بايد آن حجاب را بشناسد و بشناساند و راه برونرفت از اين فضا به سمت تمدن دینی برتر و کارآمدتر را برای جامعه تبيين و طراحی کند.
همچنین انسان باید معارف اهل بيت(ع) را بشناسد و راه زندگی کردن «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» را به ديگران بياموزد.
#عرفان_اصیل
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 توحید و عرفان و اخلاق، بدون «تولّی و تبرّی» معنا ندارد.
🔰 #استاد_میرباقری:
⚡️ طریقِ قُرب به خدای متعال، تولّی و تبرّی است؛ همچنانکه در زیارت عاشورا آمده: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَقَرَّبُ إِلَيْكَ فِي هَذَا الْيَوْمِ وَ فِي مَوْقِفِي هَذَا وَ أَيَّامِ حَيَاتِي بِالْبَرَاءَةِ مِنْهُمْ وَ اللَّعْنَةِ عَلَيْهِمْ وَ بِالْمُوَالاةِ لِنَبِيِّكَ وَ آلِ نَبِيِّكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَام».
⚡️ «تخلّقِ کامل» یعنی «تبرّی کامل و تولّی کامل». کسی که از دشمنان تاریخی سیّدالشُّهدا(ع) تبرّی ندارد، چگونه میتواند بگوید من یک انسان موحّد اخلاقی هستم؟
این چه نوع تعریف از اخلاق است که بگوییم فلان شخص، عارف و مُهذّب است اما برای او مهمّ نباشد که پرچمِ اسلام شکست بخورد یا پیروز شود؟
#عرفان_اصیل
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 «سِلم» و «حَرب» در زیارت عاشورا
🔻 زیارت عاشورا جزو قُلّههای معارف اسلامی است. زیارت عاشورا انسانهای بزرگ تربیت میکند.
🔰 #استاد_میرباقری:
⚡️ اگر بخواهید آدمی تربیت کنید که هستیاش را برای امام و در راه ولایت بدهد، باید یک عمر برای امام حسین(ع) گریه کرده باشد، صاف شده باشد و حق و باطل را شناخته باشد و انگیزه جهادش درست شده باشد. #زیارت_عاشورا همین کار را میکند؛ انگیزه درگیری بین حق و باطل را بر محور عاشورا ایجاد میکند.
⚡️ زیارت عاشورا جزو قلههای معارف ماست که برکات حادثه عاشورا را توضیح میدهد.
در زیارت عاشورا، سیر مؤمنین با عاشورا به اینجا میرسد که «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِيَّة». یعنی نسبت به عظمت حادثه عاشورا درک پیدا میکنند و طبیعتاً نسبت به جبهه مقابل - که آن هم یک جبهه بزرگ تاریخی است - بصیرت پیدا میکنند و به موضعگیری میرسند: «سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُم» (که از لعن و برائت شروع شده تا به درگیری و صف و قتال میرسد).
⚡️ شما برای اینکه یک نهضت و قیام بزرگی را اداره کنید باید آدمها را متناسب با آن بسازید. اگر بناست یک اقدام بزرگی مثل پاک کردن عالم از جبهه کفار و تحقق عدل اتفاق بیفتد، باید آدمهایی تربیت بشوند که ظرفیت و استقامت و انگیزه انجام این کار را داشته باشند.
توجه به عاشورا و عظمت فعل حضرت و گستردگی کار دشمن و موضعگیری در مقابل دشمن تا صف و قتال، و بعد هم آن خصوصیاتی که در جبهه مؤمنین باید اتفاق بیفتد تا بتوانند در کنار امام زمان(ع) بایستند و درگیر بشوند (معیت و ثبات قدم و حیات طیبه...)، همه، ذیل واقعه عاشورا اتفاق میافتد و همه را در زیارت عاشورا میبینید.
⚡️ جامعه مؤمنين بايد حول محور بلاء وليّ خدا و عبادت حضرت در عاشورا و سجده عظيم حضرت شکل بگيرد.
زيارت عاشورا، مسير شکلگرفتن اين جامعه را بيان میکند.
جامعه مؤمنين بايد به برائت کامل برسند، بايد به محبّت کامل برسند و اين برائت و محبّت تبديل به "روابط اجتماعي" بشود : «إِنِّي سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکمْ وَ وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاکمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکم». «مُحبٌّ لِمَن أحَبَّکُم، مُبغِضٌ لِمَن أبغَضَکُم». «إِنِّي أتقرّب إِلَى اللَّهِ وَ إِلَى رَسُولِهِ وَ إِلَى أمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ إِلَى فَاطِمَةَ وَ إِلَى الْحَسَنِ وَ إِلَيک بِمُوَالاتِک، وَ بِالْبَرَاءَةِ مِمَّنْ قَاتَلَک وَ نَصَبَ لَک الْحَرْبَ» تا اينجا که: «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ»؛ ما از طريق موالات دوستان شما به شما نزديک ميشويم... .
طريق قرب الي الله چيست؟ «أتقرّب إِلَى اللَّهِ ثُمَّ إِلَيکمْ بِمُوَالاتِکمْ وَ مُوَالاةِ وَلِيکمْ». طريق تقرّب میشود موالات رسول(ص)، موالات اهل بيت(ع) و موالات اولياء آنها.
[البته] موالات اولياء آنها اگر برای نفس باشد، تقرّب نمیآورد. يعنی اين موالات، موالاتی است که از بستر محبّت ولیّ خدا میگذرد. دشمنیها، بغضها، نفرتها، شدّتها، غضبها، همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا میگذرد. رحمتها و محبّتها و عطوفتها هم همه از بستر ارتباط با ولیّ خدا عبور میکند. اين میشود جامعه مؤمنين.
(منبع: از جلسات محرم ۱۳۸۶ و ۱۳۸۸)
#عرفان_اصیل
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 تفاوت کارشناس با کارشناس
💠 #استاد_میرباقری:
⚡️ ما قبول داریم و همه قبول دارند که باید به کارشناس و کاردان رجوع کرد. اما چه کسی کارشناس و کاردان است؟ مسئله این است.
⚡️ گاهی کارشناس، متأثر از اندیشۀ غربی و ملتزم به آرمان سرمایهداری غربی و رؤیای آمریکایی است و گاهی کارشناس، متعهد به انقلاب و نظریۀ اسلامی _ ایرانی پیشرفت و استقلال و عزت کشور است.
⚡️ برای مثال، یک روشنفکری، میخواهد از مغز سرمان تا نوک پایمان آمریکایی و غربی بشود!
در آغاز مشروطه، اینها تازه با تمدن غرب آشنا شده بودند و شگفتزده و تحقیر شده بودند و لذا یک نسل را هم تحقیر کردند!
آیا ما باید برنامهریزی برای کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم؟
☑️ @mirbaqeri_ir
6.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 راه بندگی: «سِلم» و «حَرب»
🔰 رهبر معظم انقلاب:
هدف زندگی، بندگی است، رسیدن به خدا است.
راهش هم فقط همین است: «سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم».
#شهید_رئیسی، سه سال رئیس جمهور بود
نه دخترش را دیدند نه برادرش را!
🗣 Safineh|علیرضا سفینه
#جهاد_تبیین
23.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بدون تعارف با جمیله علمالهدی
🔹شهید رئیسی نه به من و فرزندان و نه حتی پدرم گلایه از کسی نمیکردند.
🔹ایشان به عدم گاز و برق و آب خانگی خیلی حساس بود.
🔹نمیتوانم بگویم چه کسانی باعث دلگیری او شدند.
🔹خیلی مچ وزرایش را میگرفت.
🔹قیمت مواد غذایی مورد استفاده مردم را دائما پیگیری میکرد.
🔹پیکر همسرم را ندیدم.