1_675089273.pptx
9.25M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی
🔉حسین مهدیزاده
👈 🚫پاورپوینت کارگاه🚫👉
20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن #نظریه_اجتماعی را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که #فضاهای_اجتماعی که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد.
صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث #ساخت_فضای_اجتماعی هستند بارگزاری می کنم.
در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک #فضای_اجتماعی_جدید در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود.
📝سرفصل های کارگاه:
◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم
◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها
◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی
◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی
https://eitaa.com/social_theory
کارگاه عصر فضای مجازی قسمت چهارم.mp3
26.24M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی
🔉حسین مهدیزاده
4️⃣ از 4️⃣
20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن #نظریه_اجتماعی را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که #فضاهای_اجتماعی که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد.
صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث #ساخت_فضای_اجتماعی هستند بارگزاری می کنم.
در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک #فضای_اجتماعی_جدید در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود.
📝سرفصل های کارگاه:
◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم
◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها
◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی
◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی
https://eitaa.com/social_theory
اوایل دهه نود شمسی یکی از دوستانم که طلبه است و فلسفه می خواند پیش من آمد که استاد ما می خواهد درس خارج فلسفه شروع کند و علاقه مند است که به مباحث فرهنگستان نیز در حین بحث خود متعرض شود، اگر می شود منابعی بدهید تا به استاد بدهم.
با خونسردی جواب دادم که چنین منابع مکتوبی نداریم! دوستم ناراحت شد. من بلافاصله ادامه دادم که در عوض یک پیشنهاد داریم. به حضرت استاد بفرمایید که ما پیشنهاد دادیم که یکی از شاگردانشان را به مدت دو سال مامور بفرمایند که تشریف بیاورند فرهنگستان و ماهی 60 ساعت مطالعه و مباحثه داشته باشند و ما هزینه این 60 ساعت را می دهیم. اما قول بدهند که 6ماه اول گزارش به کسی ندهند، بعد از آن در گزارش دادن هم آزاد هستند.
دوست ما ظاهرا به استادش این پیام را رسانده بود و جواب آوردند که «پیشنهاد سخاوت مندانه ای است، اما من اکنون چنین شاگردی ندارم!»
آن استاد گرامی هنوز هم چنین شاگردی ندارند و ولی در کل می دانند که فرهنگستان را قبول ندارند.
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
در #گام_اول_انقلاب با استفاده از جایگاه ولی فقیه و قانون برای ایجاد نظم، هدایت و کنترل حکومت و جامعه استفاده کردیم؛ در #گام_دوم_انقلاب یکی از تمهیداتی که مسئولان نیز فراوان از آن یاد می کنند هوشمندسازی است، که یکی از فواید آن ایجاد نظم است. (هوشمندسازی:هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات).
👈اما برای تحقق #تمدن_نوین_اسلامی علاوه بر مفاهیم بیان شده می بایست معنای عمیق تری از #هوشمندسازی را مد نظر قرار داده و نظامات رو طوری معماری کنیم که خروجی آن فقط انسان ابزار ساز و نوآور نباشد بلکه انسانی ایثارگر، حقیقت جو،.... نیز باشد.
اقتباس از حاج آقا مهدی زاده
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ فتوای دهاتی بوی دهاتی میدهد و فتوای شهری بوی شهری
🔸 فقیه و مجتهد کارش استنباط و استخراج احکام است، اما اطلاع و احاطه او به موضوعات و به اصطلاح طرز جهانبینیاش در فتواهایش زیاد تأثیر دارد. فقیه باید احاطه کامل به موضوعاتی که برای آن موضوعات فتوا صادر میکند داشته باشد.
🔹 اگر فقیهی را فرض کنیم که همیشه در گوشه خانه و یا مدرسه بوده و او را با فقیهی مقایسه کنیم که وارد جریانات زندگی است، این هر دو نفر به ادلّه شرعیه و مدارک احکام مراجعه میکنند، اما هرکدام یک جور و یک نحو بخصوص استنباط میکنند.
🔸 اگر کسی فتواهای فقها را با یکدیگر مقایسه کند و ضمناً به احوال شخصیه و طرز تفکر آنها در مسائل زندگی توجه کند میبیند که چگونه سوابق ذهنی یک فقیه و اطلاعات خارجی او از دنیای خارج در فتواهایش تأثیر داشته به طوری که فتوای عرب بوی عرب میدهد و فتوای عجم بوی عجم، فتوای دهاتی بوی دهاتی میدهد و فتوای شهری بوی شهری.
📚 استاد مطهری، ده گفتار، ص129،130
#فقه
@Nardebane_feghahat
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پلئونکسیا سرمایه داری مالی مناقشهای دیرپا.mp3
29.24M
📌پلِئونِکسیا: سرمایه داری مالی، مناقشهای دیرپا
ارئه دهنده: احسان ولدان
#نقد_کاپیتالیسم
#اقتصاد_مالی
🆔 @SSL_Qasd
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم برگزار می کند:
💠نشست " تولد علوم اجتماعی انقلاب اسلامی"
🔰حجت الاسلام حسین مهدی زاده
🗓5شنبه مورخ 24 تیرماه
🕝 ساعت 14:30
⚠️به دلیل وضعیت کرونایی از پذیرش حضوری مخاطبین گرامی معذور هستیم!
لینک وبینار جهت شرکت مجازی:
🔗https://www.skyroom.online/ch/pajooh/enqelab
—---—
🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
عملیات شوک و ارعاب
این بخش از متن دکترین نظامی آمریکا برای من بسیار قابل توجه بود:
عملیات شوک و ارعاب، شامل هراس آفرینیها، ایجاد مخاطرات و ویرانگریهایی است که برای عامه مردم، نیز عناصر و بخشهای مشخصی از جوامع تهدیدکننده ما و رهبرانشان «غیرقابل درک» است.
منبع: شوک و ارعاب، تحقق سلطۀ سریع (دکترین نظامی آمریکا برای جنگ با عراق) به نقل از نوامی کلاین، ترجمه شهابی و نبوی، دکترین شوک، ظهور سرمایهداری فاجعه محور، ص ۱۷
با مرور این پاراگراف از دکترین نظامی آمریکا میتوان مشابهتهای جالبی را با ماجرای کرونا دریافت کرد. کرونا هم شوک و هم ارعاب بود. یعنی هم ناگهانی بود و هم هراس آور بود و هست. ابعاد ماجرای کرونا برای عامه مردم قابل ادراک نیست و عامه مردم همانگونه آن را روایت میکنند که روایت رسمی جهانی است.
این عملیات برای حمله به جوامع تهدیدکننده آمریکا طراحی شده است. لذا انگشت اتهام در کرونا از ابتدا به سوی چین، روسیه و ایران بوده است. و جالب اینجاست که در همین جوامع تهدیدکننده آمریکا، بخش قابل توجهی از مردم، مدیران و رهبران اجتماعی نتوانسته اند ماهیت کرونا را دریابند و روایتهای رسمی، آنها را در موضع انفعال مطلق قرار داده است.
#کرونا
#شوک
#ارعاب
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
مسئوليت در برابر ولي فقيه.mp3
826.1K
✅ من دیدار آقای خامنه ای نمی روم!
به مناسب سالگرد قمری وفات مرحوم علامه حسینی الهاشمی، بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی قم
مرحوم حسینی الهاشمی در اسفند 1379 مصادف با سالروز شهادت امام باقر(ع) دارفانی را وداع گفت.
@social_theory
سند ملی آمایش سرزمین- نسخه نهایی- 20 اسفند 99.pdf
4.7M
سند ملی آمایش سرزمین- نسخه نهایی- 20 اسفند 99
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=37919
سیاستهای ابلاغی رهبر انقلاب برای آمایش سرزمینی 1390
🔻موقعیت کارخانجات فولاد و پتروشیمی کشور و وضعیت دشت های کشور از نظر ممنوعیت برداشت از آبخوان که توسط یک موسسه پژوهشی چاپ شده.
🔸آبخوان هم یعنی همان سفره های زیر زمینی.
🔹تقریبا هفتاد هشتاد درصد کارخانجات فولاد و پتروشیمی کشور در مناطق ممنوع و ممنوعه بحرانی احداث شده اند.
🔻نتیجه اش چیست؟
🔸یا به صورت غیرقانونی از آبهای زیرزمینی برای اهداف صنعتی خود استخراج می کنند یا مجبورند آب را از استانهای مجاور و از سرشاخه های رودخانه ها به دل مناطق کویری ممنوعه منتقل کنند.
🔹میلیاردها دلار در این چند سال هزینه طرح های انتقال آب شده، رودها از سرشاخه خشک شده اند، اقلیم ها بر هم خورده، شرایط اجتماعی میلیون ها انسان که هزاران سال در حاشیه این رودها زندگی کرده اند تغییر کرده و حالا با یک سال خشکسالی و کم آبی، آشوبها بالا گرفته و مساله امنیتی شده است.
🔸دقیقا همین نقشه را می شود برای مصارف کشاورزی هم کشید.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
صوت جلسه ١٢.mp3
34.25M
📌 سلسله نشست های حرکت قرن
نشست دوازدهم:
♦️نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردمداری؟!
ارائه دهنده:
✅ حجتالاسلام و المسلمین محسن قنبریان
🆔 @harekate_qarn
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
♦️کشور در ماه های آینده با کمبود شدید دام و گوشت مواجه می شود
🔹مجتبی عالی ( مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ) با اشاره به کشتار گسترده برهها و دامهای مولد در کشور، گفت: در سه تا شش ماه آینده ما در این زمینه به مشکل برمیخوریم و با کمبود شدید مواجه خواهیم شد.
🔹خشکسالی منجر به فقر شدید مراتع و کمبود علوفه شده و این مسأله در کنار گرانی نهادههای دامی، تأمین خوراک برای دامها را بسیار دشوار کرده است
🔹قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت گوسفند زنده برای دامداران ٨٠ هزار تومان است. در حال حاضر حداکثر قیمتی که گوسفند را از دامداران می خرند، کیلویی ۵٠ هزار تومان تمام می شود
✅کانال اخبار 20:30👇
http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d