eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
295 ویدیو
116 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📣 فراخوان مقاله همایش ملی 💠 محورهای همایش: 🔸مبانی فکری و فلسفه تمدن 🔹وضعیت تمدنی غرب و انقلاب اسلامی ایران 🔸نظام سازی و دولت سازی تمدنی 🔹تربیت زمامدار و حکمرانی تمدنی 🔸فرهنگ و رسانه در افق تمدنی انقلاب اسلامی 🔹معماری و شهرسازی اسلامی _ ایرانی 🔸جامعه سازی مسجد محور توسط شبکه بسیج 🔹آموزش و پرورش در افق تمدنی انقلاب اسلامی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ❇️ سایت همایش: 🌐 http://irhfc.ihu.ac.ir/fa/ ❇️ کانال همایش در ایتا: 🆔 @irhfcconf
مدتی قبل به همت سید جواد نقوی خبرنگار پرکار حوزه اندیشه و به میانداری روزنامه فرهیختگان، گفتگو مفصلی با حجه الاسلام مجتبی نامخواه، دانش آموخته دکتری علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم و کنشگر فعال عدالتخواهی داشتم. هر دو در افول نماز جمعه اتفاق نظر داشتیم و از اینکه تجمع نماز جمعه و خطبه ان نمی‌تواند، در فضای سرگشتگی و بی عدالتی موجود نمیتواند مفید واقع بشود متاسف بودیم، اما در اینکه علت این افول چیست، اختلاف بزرگی بین ما شکل گرفت که خیلی زودخودش را نشان داد. قسمت اول این گفتگو ۶ آبان ١۴٠٠ در صفحه ١۴ و ١۵ روزنامه فرهیختگان منتشر شد. https://farhikhtegandaily.com/news/62577 @social_theory
📌 *تحول در ساختار فرهنگی کشور؛ جنبه‌های سخت و نرم* *[بخش اول: جنبه‌های سخت (بُعد نهادی)]* 🖋علیرضا قربانی 1⃣از 2⃣ 🔹مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با دولت سیزدهم، بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کردند. در دو یادداشت پیش‌رو از الزامات این رویکرد گفتگو خواهیم کرد؛ ابتدا به جنبه‌های سخت (وجوه عینی‌تر و بُعد نهادی) و سپس به جنبه‌های نرم (وجوه ذهنی‌تر و بُعد فرهنگ و عقلانیت حکمرانی) این تحول خواهیم پرداخت. یادداشت حاضر به بخش اول (جنبه‌های سخت) اختصاص دارد. 🔹جنبه‌های سخت (بُعد نهادی): سه کلان‌مساله در این حیطه وجود دارد که سبب شده ظرفیت‌های حکمرانی معطل بماند و ابزارهای سیاستی، کارایی و اثربخشی مورد انتظار را نداشته باشد: 1⃣ *استفاده بیش از حد از سازوکار شورایی* : این سازوکار با اهدافی همچون بالابردن ضریب اطمینان تصمیم‌گیری، دخیل کردن همه ذی‌نفعان و ذی‌ربطان و ایجاد ضمانت اجرایی برای تصمیمات، تاکنون در طراحی ساختارها مورد اقبال بوده است، اما تجربه نشان داده که کارآمدی و اثربخشی این سازوکار پایین است. کثرت اعضاء، مشغله‌های متعدد اعضاء، ناپایداری اعضاء، عدم تخصص اکثر اعضاء در مورد موضوعات شورا، عدم اعتناء به ماهیت میان‌رشته‌ای مسائل و ناممکن بودن تقلیل آن به تخصص‌های محض، بازه طولانی تشکیل جلسات، غلبه رویکرد سیاسی بحث‌ها بر رویکرد سیاستی آن، مسئولیت‌ناپذیری اعضاء به علت تاثیر اندک هر رای در نتیجه نهایی، عدم شفافیت رای، وجود شوراهای متعدد با ترکیب جمعیتی نسبتا یکسان و انتقال تنش‌های یکی به دیگری، از علل عمده‌ای است که سبب فشل شدن این سازوکار شده است. سازوکار شورایی از عالی‌ترین سطوح حکمرانی تا پایین‌ترین آن، به کار گرفته می‌شود؛ از شورای عالی فضای مجازی با ۲۷ عضو تا شورای درجه‌بندی سنی فیلم  وزارت ارشاد با ۳۵ عضو! هرچند به علت اهمیت داشتن اجماع در سطح تصمیمات ملی می‌توان این سازوکار را پذیرفت، اما امتداد دادن آن به همه سطوح پایین‌تر، خطایی راهبردی است. سازوکار شورایی (خصوصا در مدل چندنهادی آن) بیش از آنکه سازوکاری برای "حل مساله واقعی" باشد، سازوکاری برای "آشتی دادن و حل نزاع ذی‌نفعان حاکمیتی" است؛ هرجا نزاعی درون حاکمیت رخ می‌دهد، شورایی برای آشتی تشکیل می‌شود، که هرچند مساله روی زمین را حل نمی‌کند، اما لااقل به دعوا خاتمه می‌دهد. به عنوان نمونه، شاهد بودیم که کشمکش فیمابین وزارت ارشاد و ساترا بر سر مرجعیت صدور مجوز سریال‌های شبکه نمایش خانگی، در نهایت به تشکیل شورای چندنهادی دیگری منتهی شد. 2⃣ *تعارض و تشتت نهادی* : وجود نهادهای موازی با ماموریت‌های یکسان، در مواردی (مانند وجود چند نهاد تنظیم‌گر) به تعارض نهادی و در موارد دیگر (مانند وجود چند نهاد تسهیل‌گر) به تشتت نهادی و هدررفت منابع می‌انجامد‌. مشکل دوم با ابزارهای نرم سیاستی همچون همگرایی، توافق در تفکیک ماموریت، یا تنوع در رویکرد حل مساله قابل رفع است، اما مشکل اول جز با بازطراحی نهادی حل نمی‌شود‌. به عنوان نمونه بارز این مساله می‌توان به شباهت ماموریت‌های کمیسیون عالی تنظیم مقررات (یکی از سه کمیسیون عالی مصوب ذیل شورای عالی فضای مجازی) و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (ذیل وزارت ICT) اشاره کرد. البته تاکنون به علت کنترل آشکار و نهان دولت بر شورای عالی فضای مجازی و نهادهای وابسته به آن، ظرفیت‌های نهادی شورا فعال نشده و لذا این تعارض، چندان بروز و ظهور پیدا نکرده است. یکی از علل تشدید تعارض نهادی، مقاومت دولت در برابر محدود شدن قدرت خود است. تجربه دولت‌های اخیر نشان داده که دولت سعی می‌کند با ابزارهای آشکار و نهان خود، شوراهای عالی را در جهت اهداف خود به کار بگیرد و اگر نتواند چنین کند، شورا را زمین‌گیر و فشل می‌کند. در بسیاری از کشورها تلاش شده تا تسلط دولت بر نهادهای تنظیم‌گر فرهنگ و ارتباطات، کاهش یابد که به عنوان نمونه می‌توان به ساختار حقوقی آفکام بریتانیا و FCC ایالات متحده اشاره کرد. اما متاسفانه قوه مجریه در ایران تاکنون به شدت در مقابل این رویکرد، مقاومت کرده است و این مساله به تعارض نهادی بین نهادهای دولتی و نهادهای چندقوه‌ای خارج از دولت، دامن زده است. https://ble.ir/dinrasaneh
📌 *تحول در ساختار فرهنگی کشور؛ جنبه‌های سخت و نرم* *[بخش اول: جنبه‌های سخت (بُعد نهادی)]* 🖋علیرضا قربانی 2⃣از 2⃣ 3⃣ *تجمیع کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی در نهاد واحد* : کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی، اقتضائات نهادی متفاوتی را می‌طلبند و تجمیع آنها در نهاد واحد می‌تواند آسیب‌زا باشد. به عنوان نمونه، اقتضاء کارکرد "تنظیم‌گری" نظام حکمرانی، پدری کردن حاکمیت برای بخش خصوصی و رفاقت با آنان است، اما در کارکرد "ارائه خدمت"، حاکمیت در عرض بخش خصوصی قرار می‌گیرد و به نوعی برادر و رقیب آن محسوب می‌شود. تجمیع این دو در نهاد واحد، می‌تواند به سردرگمی، اتخاذ سیاست‌های متناقص و متهم شدن حاکمیت منجر شود. به عنوان نمونه دیگر، کارکرد "تنظیم‌گری" حاکمیت، تا حد زیادی مقتضی نگاه توام با مساوات حاکمیت به همه بخش خصوصی است، اما اقتضاء کارکرد "تسهیل‌گری و حمایتی" نظام حکمرانی، نوعی تبعیض هوشمند غیرتوام با مساوات (البته به شکلی عادلانه) و حمایت از قسمتی از بخش خصوصی است که با اهداف حاکمیت همسویی بیشتری دارد‌. تجمیع این دو کارکرد می‌تواند آسیب‌های متعددی که ذکر شد، را به همراه داشته باشد. در طرح صیانت، این آسیب به شدت پررنگ است و کارکردهای سیاست‌گذاری، اَبَرتنظیم‌گری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری در یک نهاد، تجمیع شده است. https://ble.ir/dinrasaneh
مدتی قبل به همت سید جواد نقوی خبرنگار پرکار حوزه اندیشه و به میانداری روزنامه فرهیختگان، گفتگو مفصلی با حجه الاسلام مجتبی نامخواه، دانش آموخته دکتری علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم و کنشگر فعال عدالتخواهی داشتم. هر دو در افول نماز جمعه اتفاق نظر داشتیم و از اینکه تجمع نماز جمعه و خطبه ان نمی‌تواند، در فضای سرگشتگی و بی عدالتی موجود نمیتواند مفید واقع بشود متاسف بودیم، اما در اینکه علت این افول چیست، اختلاف بزرگی بین ما شکل گرفت که خیلی زودخودش را نشان داد. قسمت دوم این گفتگو 9 آبان ١۴٠٠ در صفحه ١۵ روزنامه فرهیختگان منتشر شد. https://farhikhtegandaily.com/news/62721 @social_theory
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
ایران در طول تاریخ همیشه تجار بسیار ثروتمندی داشته. تا حالا فکر کردید که چرا هیچ کدوم از این تجار در طول تاریخ سعی نکرده یک بازار مخصوص با حجره‌های متعدد و با حسابداری متمرکز برای خودش بسازه و همیشه خود این تاجرها نهایتا یکی دوتا حجره توی یکی از بازارها و در کنار سایر بازاری ها داشتن؟ ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت و شناخت بازار از نابازار یک مثال نهادی... ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از مبشرصبح
به مناسبت روز ۱۳ ابان ♻️ پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار روز۱۲ آبان سال ۹۶ با دانش‌آموزان و دانشجویان بر مطالعه‌ درس آموز اسناد لانه‌ جاسوسی آمریکا، دانلود رایگان همه این اسناد از لینک‌های زیر امکان پذیر است: 🔻 | دانلود مجموعۀ ۱۱ جلدی اسناد لانه‌ جاسوسی 📂 | جلد اول: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/1.pdf 📂 | جلد دوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/2.pdf 📂 | جلد سوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/3.pdf 📂 | جلد چهارم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/4.pdf 📂 | جلد پنجم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/5.pdf 📂 | جلد ششم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/6.pdf 📂 | جلد هفتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/7.pdf 📂 | جلد هشتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/8.pdf 📂 | جلد نهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/9.pdf 📂 | جلد دهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/10.pdf 📂 | جلد یازدهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/11.pdf @h_shafiei
نشست تخصصی تحلیل و بررسی ابعاد مختلف مسئله زمین و مسکن در ایران زمان : پنجشنبه ۴ آذرماه ساعت ۱۲ ظهر مکان : قم-بلوار جمهوری-اداره کل تبلیغات اسلامی ثبت نام جهت حضور در نشست از طریق : http://www.tavasi.ir/masjed/?page_id=942#toggle-id-1
مدینه فاضله مجازی؛ چارچوب نظری حکمرانی فضای مجازی جمهوری اسلامی https://rc.journals.isu.ac.ir/article_75821_c2a9174641200ccad2ac62881c05a92a.pdf از هرگونه نظرات اصلاحی و تکمیلی اساتید و پژوهشگران محترم استقبال میکنم
🔺 مهاجرت بیش از یک‌سوم جوانان سودان به مهاجرت فکر می‌کنند. این میزان در مغرب ۵۶٪ در لبنان، اردن، سوریه، الجزایر و فلسطین نزدیک به ۵۰ درصد است. نتایج نشان می‌دهد تمایل به مهاجرت در بین جوانان عرب نسبت به سال گذشته کم‌تر شده، به نحوی که حدود یک‌سوم مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند به مهاجرت فکر می‌کنند. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مساله تکامل شامل مفاهیم مهمی است که از وقتی در دنیای مدرن از جبرگرایی مطلق علی بیرون امده و بهذفلسفه حرکت دیالکتیکی(حرکتی که رفت و برگشتی و افقی است نه مثل علیت ارسطویی عمودی و یکطرفه) به شدت ذهن اندیشمندان را به خود جلب کرده. هگل بر اساس تضاد مدرن این دیالکتیک را معنا کرد، و داروین ان را عینیت زیستی بخشید و مساله برتری و رشد گونه ها را با همین تضاد معنا کرد. ما نباید مثل مسیحیت مخالف تکامل باشیم. نمونه اش همین برداشت متمایزی است که این دکتر یهودی را به فهم تکامل از اسلام واداشته. اسلام تکامل را میتواند معنا کند و از شر تضاد نجات دهد @social_theory
هدایت شده از 🔹رفیق
💠 : 🔸 جریان تازه ای از طلبه های جوان رفته رفته چهره می نمایند، که خود تا حدّ زیادی (دست کم به نحو غیرمستقیم) محصول نفوذ فکری ، ، و بوده اند. طلبه هایی که درسهای حوزوی را خوب خوانده اند، اما در طول یک دو دهه گذشته رفته رفته زبان های فرنگی آموخته اند، و دسترسی مستقیم به منابع اصلی فلسفه و الهیات غرب یافته اند. دانش این طلبه های جوان و خوش فکر در بسیاری از شاخه های فلسفه و الهیات جدید به مراتب روزآمدتر و عمیق تر از سروش و شبستری (و می افزایم ملکیان) است. 🔹این گروه کم شمار اما پربار از عالمان علوم دینی نسبت به سنت دینی (از موضع مدرن) رویکرد انتقادی دارند، اما با فلسفه و الهیات جدید هم چندان آشنا هستند که از دشواری ها و تنوع صداها در آن حوزه ها آگاه باشند، و بتوانند با این سنتهای علمی مدرن وارد گفت و گوی انتقادی شوند. پروژه فکری این عالمان دینی، نه عبور از دین یا برساختن دینی تازه، که دفاع عقلانی، انتقادی، و مدرن از سنت دینی است. 🔻اگر از من بپرسید آینده فکر دینی در ایران را در کجا باید جست، پاسخ من این است که آن را در جایی جستجو کنید که کار دین پژوهی به شکل علمی و کارشناسانه و به طور حرفه ای پیگیری می شود. پیش بینی من این است که نسل عالمان جدید برآمده از حوزه های علوم دینی رفته رفته می توانند مرجعیت فکر دینی را که در چند دهه اخیر کمابیش در دست روشنفکران و نواندیشان دینی بیرون حوزه بوده است، دوباره به دست آورند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
✅در حاشیه حکم قطعی حبس برای مدیرعامل پلتفرم دیوار 🖌حسین مهدیزاده حکم حبس اشکان میرآرمندی مدیرعامل پلتفرم دیوار به اتهام «فرآهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن فروش» قطعی شد! نکته ای درباره پلتفرمها وجود دارد که نمی دانم وکیل محترم می دانستند که آن را بیان کنند یا نه! 1- پلتفرمها عرصه جدیدی از کسب و کار هستند که هیچ کالایی عرضه نمی کنند، بلکه امکان و بستر خرید و فروش را عرضه می کنند. در این دو صده ای که دولت-ملتها در دنیا آمده اند، تاکنون این ماموریت مستقیما و کاملا و قطعا بر عهده دولتها بوده است. به ایم ماموریتی که دولت-ملتها قبلا انجام می دادند، ریگلاتوری می گویند و حالا خودش بصورت یک کسب و کار، یکی یکی و پس از شکل گرفتن روندهای آن به پلتفرمها واگذار می شود. الان در جامعه تن فروشی هست،چرا رئیس جمهورها، شهردارها در تن فروشی ها متهم به فرآهم آوردن موجبات فساد و فحشا نمی شوند، در حالی که ریگلاتوری فضای کالبدی زندگی مردم قانونا و کاملا وظیفه آنهاست! 2- پلتفرمها با منطق بی مرکز بودن، مردم را به کسب و کار دورن خود ترغیب می کنند. یعنی خطاها از طریق مدیریت کلان داده ها رفع می شود نه از طریق ممیزی های پیشنی. .... لینک کامل متن: https://eitaa.com/social_theory/840 @social_theory
✅در حاشیه حکم قطعی حبس برای مدیرعامل پلتفرم دیوار 🖌حسین مهدیزاده حکم حبس اشکان میرآرمندی مدیرعامل پلتفرم دیوار به اتهام «فرآهم آوردن موجبات فساد و فحشا از طریق جذب زنان تن فروش» قطعی شد! نکته ای درباره پلتفرمها وجود دارد که نمی دانم وکیل محترم می دانستند که آن را بیان کنند یا نه! 1- پلتفرمها عرصه جدیدی از کسب و کار هستند که هیچ کالایی عرضه نمی کنند، بلکه امکان و بستر خرید و فروش را عرضه می کنند. در این دو صده ای که دولت-ملتها در دنیا آمده اند، تاکنون این ماموریت مستقیما و کاملا و قطعا بر عهده دولتها بوده است. به ایم ماموریتی که دولت-ملتها قبلا انجام می دادند، ریگلاتوری می گویند و حالا خودش بصورت یک کسب و کار، یکی یکی و پس از شکل گرفتن روندهای آن به پلتفرمها واگذار می شود. الان در جامعه تن فروشی هست،چرا رئیس جمهورها، شهردارها در تن فروشی ها متهم به فرآهم آوردن موجبات فساد و فحشا نمی شوند، در حالی که ریگلاتوری فضای کالبدی زندگی مردم قانونا و کاملا وظیفه آنهاست! 2- پلتفرمها با منطق بی مرکز بودن، مردم را به کسب و کار دورن خود ترغیب می کنند. یعنی خطاها از طریق مدیریت کلان داده ها رفع می شود نه از طریق ممیزی های پیشنی. یعنی اصل در آنها این است که من سبک یا موضوع کار شما را اولا محدود نمی کنم، اگر تعارضی داشت، بعدا آن را اصلاح یا حذف می کنم. دیوار پذیرفته است که این قانون کلی مدیریت دیتا را کنار بگذارد و به روش سنتی ممیزی عمل کند اما خب باز هم خطاهایی از آن سر خواهد زد که قطعا غیر طبیعی نیست. نهایتا این است که کم کاری کرده است، مگر دولتها بخاطر کم کاری مجازات می شوند؟ 3- قاضی ما نمی خواهد بر اساس تغییراتی که در ماهیت پلتفرم ها نسبت به «فراهم آوردن موجبات» هست قضاوت کند! آدم احساس میکند جامعه مذهبی از اینکه نتوانسته فضا را کنترل مذهبی کند، عصبی است و بی منطق آدمها را یقه می کند! نسبت به دولتها باور کرده که آنها خطاهای بزرگی هم اگر انجام دهند، از کنترل آنها خارج است، اما نسبت به این سازه جدید ریگلاتوری فعلا نگاهش منفی است و چشم و گوش بسته می خواهد بر سر آن فریاد بزند. قویه قضاییه جان! پلتفرمها قدرت خیلی بیشتری از قوه مجریه خودتان که ریگلاتوری خیابانها و پاساژها و شهربازی ها و سینماها و تورهای گردشگری در فضای حقیقی را قطعه بر عهده دارد و در آنها خلافهای سنگین سنگین در حال رخ دادن است ندارد! 4- جمهوری اسلامی امروز نمی داند که با خودش چند چند است. از طرفی می خواهد همه چیز را پلتفری ریگلاتوری کند و دولتش را کوچک کند، از طرف دیگر نمی خواهد فرهنگ آن را بپذیرد. از طرفی با صدای بلند بجای کشور ایران، می گوید «اکوسیستم ایران» از طرف دیگر نمی خواهد سخت افزارها و نرم افزارهای زیست بوم فناوری های جدید برای یک نوع مدیریت عرف گرا و لیبرال کد گذاری شده است. ما اگر چیز دیگری میخواهیم باید گام به گام آن را بسازیم. بر سر مدیران پلتفرمها نمی شود همه فریادها را زد، چنانچه توقع داریم مردم مومن درک کنند که جمهوری اسلامی می خواهد ربا را از بین ببرد اما هنوز نتوانسته روش آن را پیدا کند. میخواهد حجاب را به غیر مومنین بقبولاند، اما هنوز روش آن راپیدا نکرده. میخواهد امکانات را تهران زدایی کند، اما هنوز روش آن را پیدا نکرده است و... @social_theory
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی
💻 ظهور متاورس و دوفضایی‌‌تر شدن زیست‌‌جهان ✅ نام «متاورس» ترکیبی از واژه‌ی یونانی «متا (Meta)» به‌معنای «ورای چیزی» و «یونیورس (Universe) » به معنای «جهان» یا کیهان است. طبیعتا این واژه‌ی مرکّب، معنی «وراجهان» بودن و عدم هرگونه وابستگی متاورس به جهان یا کیهان کنونی با این پهنه‌ی گسترده را به ذهن متبادر می‌سازد. اما همچنانکه در مقام ترجمه‌ی «متافیزیک» چالشی جدی مطرح شده، این چالش سنتی گویا درباره‌ی معنای «متاورس» نیز تکرارپذیر است: آیا این پدیدار فناورانه به معنای جهانی غیر از این جهان موجود و جدا از آنست؟ آیا متاورس را می‌توان به این معنا رقیبی برای یونیورس، یعنی جهان موجود دانست؟ 📌 تهیه شده در گروه مطالعات بنیادین پژوهشگاه فضای مجازی 💡 مشروح یادداشت: yun.ir/t6k1ub @csri_majazi_ir
💡نشست ایده پردازی با موضوع : 📌 رؤیای ایرانی حسین مهدیزاده حمید رضا متاله سیید علی موسوی 📆سه شنبه 16 آذر 1400 🕓ساعت 15:30الی 17 🔹مکان: پژوهشکده باقرالعلوم (علیه السلام) @social_theory
🧮 اقتصاد ریاضی و غیر انسانی یکی از اتفاقات خوبی که در دولت آقای رئیسی افتاده است این است که برای اولین بار، سکانداری اقتصاد ایران کمی تا قسمتی در حال خارج شدن از دست مهندسهایی است که همه این 43 سال قدرت مطلق در رهبری اقتصادی ایران را داشته اند. دانشگاه امام صادق و دانش آموختگان آن، اولین جریانی هستند که توانستند از این سد فولادین بگذرند و امیدوارم که این تغییر ریل را بتوانیم مدیریت کنیم و با خطاها و عجله ها، این مهندسهای غیرانسانی به قدرت بازنگردند. این گزارش خلاصه از استاد ما حاج اقای قنبریان را به خاطر داشته باشید. دسته بندی اقتصادخوانده های علوم انسانی و فنی یکی از مهمترین دسته بندی های واقعی در حکمرانی اقتصادی ایران است که واقعا در بلای اقتصادی که امروز ایران به آن دچار است موثر بوده است. ☑️ @m_ghanbarian @social_theory