eitaa logo
صوفیه در گناباد؟
203 دنبال‌کننده
22 عکس
19 ویدیو
4 فایل
گناباد صوفی ندارد . جمعی از شهر بیدخت از قدیم بواسطه وجود صوفی ها بصورت سنتی گرایش پیدا نمودند . لذا (گنابادیه )کلمه اشتباهی هست. فهرست کانال https://eitaa.com/sofinetgonabad/27
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 درمورد ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نیست بلکه مضر است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشد. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : مجالست با فرقه‌های ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضیح اینکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوین اسلامی مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غیره باشد حرام است و هر چیزی که تقویت آنها به حساب آید حرام است. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : تمامی فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت‌های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسئولین محترم هم نباید اجازه تاسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. ♦️حضرت آیت الله العظمی : اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است ♦️حضرت آیت‌العظمی : معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آنجا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی،‌مذهبی و اعیاد موالید ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : هر عنوانی که سبب تشکیل حزب و گروهی شود که مولد فرقه‌ای از 72 فرقه شود باطل است و تاسیس و ترویج آن جایز نیست.تاسیس و ترویج اماکن و مجالس فرقه‌های صوفیه کاملا جایز نیست و نهی از منکر و جلوگیری آنها با احراز شرایط امر به معروف وبرهمگان واجب است. ♦️حضرت آیت‌آلله العظمی : شرکت در مجالس ذکرو دعای فرقه‌های صوفیه و کمک مادی و معنوی در ساخت و عمران اماکن آنها همچون خانقاه و حسینه و نامهالیی از این قبیل که ویژه عبادت این فرقه ساخته می‌شود جایز نیست. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین نجفی در صفحه 183 از تعلیقات جلد اول احقاق الحق می‌نویسد: حقیقتاً مصیبت صوفیه بر علیه اسلام در نزد من از بزرگترین مصیبت‌است که ارکان اسلام بواسطه این مصیبت منهدم و بنیان اسلام از هم پاشیده وامصیبتا از این همه غفلت و سکوت مردم. ♦️علامه سید محمد حسین رحمت الله علیه : این گروه صوفیه طریقت را در مقابل شریعت قرار داده‌اند در حالی که طریقت هرگز نمی‌تواند در مقابل شریعت قرار گیرد 🌍 @sofinetgonabad
اولین صوفی https://eitaa.com/sofinetgonabad/56 تصوف چیست https://eitaa.com/sofinetgonabad/57 سه انحراف صوفیه https://eitaa.com/sofinetgonabad/58 نظرات صوفیه https://eitaa.com/sofinetgonabad/9 نحوه شکل گیری https://eitaa.com/sofinetgonabad/11 ظواهر شریعت https://eitaa.com/sofinetgonabad/12 امام زمان https://eitaa.com/sofinetgonabad/13 تصوف در ایران https://eitaa.com/sofinetgonabad/14 طریقت https://eitaa.com/sofinetgonabad/15 مقام قطب https://eitaa.com/sofinetgonabad/16 خشونت https://eitaa.com/sofinetgonabad/18 شاهدبازی https://eitaa.com/sofinetgonabad/22 شعار وحدت https://eitaa.com/sofinetgonabad/24 نظر مراجع https://eitaa.com/sofinetgonabad/26 امام هادی علیه السلام وتصوف https://eitaa.com/sofinetgonabad/34 تصوف و سیاست https://eitaa.com/sofinetgonabad/35 سکولاریزم ذهنی تصوف https://eitaa.com/sofinetgonabad/37 شش انحراف صوفیه https://eitaa.com/sofinetgonabad/40 حجیت خواب برای صوفیه https://eitaa.com/sofinetgonabad/41 شهید عجمیان https://eitaa.com/sofinetgonabad/80 چه انحرافاتی در «صوفیه» وجود دارد؟ (ذکر شش انحراف) https://eitaa.com/sofinetgonabad/86 فرقه‌های صوفی در جهان اسلام https://eitaa.com/sofinetgonabad/92
پیوند دراویش گنابادی با جریان اهل‌سنت مکی زاهدان! 🔹پایگاه خبری مفاز - پس از انتشار تصاویر زنان بی‌حجاب در مسجد اهل‌سنت مکی زاهدان، این بار انتشار تصویر ملاقات «محمداسماعیل صلاحی» قطب خود خوانده دراویش گنابادی با مولوی «عبدالحمید اسماعیل‌زهی» پرده دیگری از رفتار سیاسی جریان مکی را آشکار کرد. 🔹در حالی که سال‌ها در دارالعلوم مکی، اندیشه مذمت و گاه هم شده، هم‌آوایی سران این دو جریان به ظاهر مخالف نشان می‌دهد که هدف مشترکی پیش روی آنان قرار دارد و این هدف چنان مهم است که می‌توانند با یکدیگر به تقسیم نقش بپردازند. 🔺احتمالاً در آینده نشانه‌های بیشتری از این قرارداد همکاری پنهانی، جلوه‌گر خواهد شد. ✍️ شیخ فرهاد فتحی eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محبوبعلی شاه ، قطب صوفی های گنابادی؛ ۱-من جانشین همه انبیاء الهی هستم ۲-هرکس میخواهد از آدم تا خاتم انبیاء را ببینید، به چهره‌ من نگاه کند!
5.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢تصویری عجیب از فرقه انحرافی دراویش در کردستان! @sarbaz_enghelab313
🔴 درمورد ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نیست بلکه مضر است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشد. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : مجالست با فرقه‌های ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضیح اینکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوین اسلامی مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غیره باشد حرام است و هر چیزی که تقویت آنها به حساب آید حرام است. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : تمامی فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت‌های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسئولین محترم هم نباید اجازه تاسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. ♦️حضرت آیت الله العظمی : اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است ♦️حضرت آیت‌العظمی : معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آنجا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی،‌مذهبی و اعیاد موالید ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی : هر عنوانی که سبب تشکیل حزب و گروهی شود که مولد فرقه‌ای از 72 فرقه شود باطل است و تاسیس و ترویج آن جایز نیست.تاسیس و ترویج اماکن و مجالس فرقه‌های صوفیه کاملا جایز نیست و نهی از منکر و جلوگیری آنها با احراز شرایط امر به معروف وبرهمگان واجب است. ♦️حضرت آیت‌آلله العظمی : شرکت در مجالس ذکرو دعای فرقه‌های صوفیه و کمک مادی و معنوی در ساخت و عمران اماکن آنها همچون خانقاه و حسینه و نامهالیی از این قبیل که ویژه عبادت این فرقه ساخته می‌شود جایز نیست. ♦️حضرت آیت‌الله العظمی سید شهاب الدین نجفی در صفحه 183 از تعلیقات جلد اول احقاق الحق می‌نویسد: حقیقتاً مصیبت صوفیه بر علیه اسلام در نزد من از بزرگترین مصیبت‌است که ارکان اسلام بواسطه این مصیبت منهدم و بنیان اسلام از هم پاشیده وامصیبتا از این همه غفلت و سکوت مردم. ♦️علامه سید محمد حسین رحمت الله علیه : این گروه صوفیه طریقت را در مقابل شریعت قرار داده‌اند در حالی که طریقت هرگز نمی‌تواند در مقابل شریعت قرار گیرد https://eitaa.com/sofinetgonabad
✅ویژه کسانی که سنگ بر سینه میزنند روزی امام (ع) با گروهی از یاران خود در مسجد مقدس پیامبر(ص) نشسته بودند. 🔺گروهی از صوفیه وارد مسجد النبی(ص) شدند و گوشه ای از مسجد را برگزیده، دور هم زدند و با حالتی ویژه، مشغول تهلیل گردیدند. امام (ع) با دیدن اعمال فریب کارانه آنها، به یاران خود فرمودند: 🔻 "به این جماعت حیله گر و دو رو توجهی نکنید. اینان همنشینان و ویران کنندگان پایه های استوار دین اند. برای رسیدن به اهداف تن پرورانه و رفاه طلبانه خود، چهره ای زاهدانه از خود نشان می دهند و برای به دام انداختن مردم ساده دل، شب زنده داری می کنند. 🔺به راستی که اینان مدتی را به گرسنگی سرمی کنند تا برای زین کردن، استری بیابند. اینها لا اله الاّ اللّه نمی گویند، مگر اینکه مردم را بزنند و کم نمی خورند، مگر اینکه بتوانند کاسه های بزرگ خود را پر سازند و دلهای ابلهان را به سوی خود جذب کنند. با مردم از دیدگاه و سلیقه خود درباره دوستی خدا سخن می گویند و آنان را رفته رفته و نهانی در چاه که خود کنده اند، می اندازند. 🔻همه این وردهایشان، سماع و کف زدنشان و ذکرهایی که می خوانند، آوازه خوانی است و جز و نابخردان، کسی از آنان پیروی نمی کند و به سوی آنان نمی یابد. 🔺 هر کس به آنها برود، چه در زمان زندگانی آنان و چه پس از مرگ آنها، گویی به زیارت و همه بت پرستان رفته است و هر کس هم به آنان کمک کند، مانند این است که به پلیدانی چون یزید و معاویه و ابوسفیان یاری رسانده است." 🔺وقتی سخنان امام (ع) به اینجا رسید، یکی از حاضران با انگیزه ای که امام (ع) از آن آگاهی داشت، پرسشی مطرح کرد که سبب ناراحتی ایشان شد. او پرسید: "آیا این گفته ها در حالی است که آنان به حقوق شما اقرار داشته باشند؟" 🔻امام (ع) با تندی به او نگریست و فرمود: "دست بردار از این پرسش! بدان که هر کس به حقوق ما اعتراف داشته باشد، هرگز این چنین مشمول و طعن و لعن ما نمی شود. آنان که این اعمال را انجام می دهند و به حقوق ما نیز اعتراف دارند، پست ترین طایفه صوفیان اند؛ چرا که صوفیان با ما اند و راهشان نیز از ما جداست. آنها یهودیان و نصرانیان امت اسلام اند. همین ها هستند که سعی در خاموش کردن نور الهی دارند؛ ولی خداوند نورش را بر همگان به طور کامل خواهد تاباند، هر چند که کافران ناخشنود باشند." این روایت در دهها کتاب از منابع معتبرنقل شده است @a_fatemi24 https://eitaa.com/fatemi222/2284
تصوف از نظر سیاسی قائل به خلافت بلافصل امام علی(ع) نیست رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان روایتی از امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: بنابر این روایات ابوهاشم کوفی مؤسس تصوف شخصی فاسدالعقیده بوده است و مذهب تصوف را بدعت گذاری کرده است، صوفیان با امام صادق(ع) اختلافات بسیاری داشته‌اند، این اختلافات ریشه در مباحثی نظیر شیعه و سنی نبوده است بلکه آنها امام علی(ع) قطب الأقطاب می‌دانستند و در حقیقت هم سنی و هم شیعه بوده‌اند، اهل سنت به لحاظ سیاسی ابوبکر را خلیفه اول می‌دانستند اما به لحاظ عرفانی و معنوی قائل به خلافت امیرالمؤمنین علی(ع) بودند، قریب به اتفاق صوفیان ایشان را خلیفه بلافصل پیامبر اکرم(ص) می‌دانند. حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه سبک زندگی را علت اصلی مخالفت صوفیان با امام صادق(ع) عنوان کرد و گفت: امام صادق(ع) لباس مرتب و بی وصله پینه می‌پوشید که صوفیان آن را لباس فاخر می‌دانستند، ایشان اهل کشاورزی کردن بود در صورتی که تصوف معتقد بودند این فعالتیهای ایشان مخالف زندگی امام علی(ع) و دستورات ایشان بوده است، امام صادق(ع) این اعتقادات تصوف را خلاف عقل و روایات می‌دانستند و بر لزوم کار و تلاش و زحمت کشیدن برای تأمین معاش زندگی خود و خانواده تأکید داشتند. وی با اعتقاد بر اینکه تصوف در قرن دوم یک تصوف اجتماعی و سبک زندگی بدون داشتن مباحث عرفانی و نظری بوده است، عنوان کرد: ائمه معصومین(ع) این دیدگاه‌های تصوف را قبول نداشتند. حسن بصری که به نوعی پدربزرگ جریان تصوف محسوب می‌شود و تصوف بسیار تحت تأثیر او است متوفای 100 قمری است و تا امام محمد باقر(ع) را درک کرده است، اما هرگز در جنگها و فعالیتهای دوران اهل بیت(ع) حضور نداشته است و نام و نشانی در دفاع از اهل بیت(ع) از او نیست، مسلمانی که گوشه عزلت بگیرد و نیاز عصر و دوران خود را تشخیص ندهد و نداند در چه دورانی زندگی می‌کند به درد نمی‌خورد.
گروه‌هایی که می‌گویند کاری به سیاست ندارند عمله سیاستمداران فاسد می‌شوند رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تأکید بر لزوم حضور مسلمانان و اندیشمندان مسلمان در مسائل اجتماعی و موضوعات مربوط به جامعه اسلامی و جهان اسلام، تصریح کرد: قطبهای تصوف می‌گویند کار ما سلوک و طریقت است و کاری به شریعت و مباحث سیاسی نداریم و تنها توصیه‌های طریقتی به پیروان خود داریم، ائمه معصومین(ع) با همین نگاه و روش و منش تصوف مخالف بودند. حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه خاطرنشان کرد: معمولا گروه‌ها و فرقه‌هایی که می‌گویند کاری به سیاست ندارند معمولا عمله سیاستمداران فاسد هستند، همه فرقه‌های صوفی کشور بدون استثناء معتقد هستند که نباید کاری به سیاست داشت، آنها مانع فعالیت سیاسی اجتماعی پیروان خود نیستند اما مشوق هم نخواهند بود و عملا کاری به سیاست ندارند، عمدتا ولی مورد سوئ استفاده دیگران واقع می‌شوند و گاهی سازمانهای جاسوسی برای استفاده از آنها وارد عمل می‌شوند. وی با اشاره به فعالیت سیاسی برخی فرقه‌های صوفیه نظیر سربداران، اظهار کرد: صفویه نیز از صوفیانی بودند که حکومت تشکیل دادند اما تحقیقا تصوف میانه‌ای با سیاست و فعالیتهای سیاسی نداشتند و علت اصلی مخالفت ائمه معصومین(ع) با آنها به همین دلیل بوده است، اگرچه صوفیان عمدتا انس و الفتی با اهل بیت(ع) دارند، به عنوان مثال پس از امیرالمؤمنین(ع) امام حسین(ع) را به عنوان قطب خود معرفی می‌کنند، تا امام صادق(ع) برای صوفیه جذابیت داشتند و اغلب پس از ایشان را نام نمی‌برند، برخی از آنها معتقد به مهدویت هستند.
تصوف دارای سکولاریزم ذهنی و اعتقادی است رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه برخی از صوفیان نظیر عزالدین کاشانی که از منظر سیاسی سنی بودند در مباحث خود رجوع به روایات اهل بیت(ع) می‌داده است، افزود: روح تصوف چون سبک زندگی زاهدانه بوده است و سلوک معنوی را تنها مورد توجه داشته است سیاست را مورد توجه قرار نمی‌داده است به همین دلیل برای آنها خلافت امام علی(ع) و ابوبکر فرقی نداشته است اما در سلوک معنوی خود قائل به ولایت ایشان پس از پیامبر اکرم(ص) هستند، در حقیقت یک سکولاریزم ذهنی و اعتقادی دارند مبنی بر اینکه یا باید به دنبال معنویت بود و یا به دنبال سیاست و این دو باهم جمع نخواهند شد. وی خاطرنشان کرد: اصطلاح شاه یک اصطلاح تصوفی و وصفی طریقتی است، در تصوف این وصف با سیاست پیوند خورد اما نادرشاه با متأخر قرار دادن این وصف پس از اسم خود آنها صرفا سیاسی کرد و وجه تصوفی آن را کنار زد. حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه واژه تصوف را همانند عرفان دانست و تصریح کرد: واژه عرفان در قرن چهارم شکل گرفته است، بعد اما عرفان و تصوف باهم پیش رفتند، این دو متعدد مترادف به کار رفتند اگرچه برخی این دو را جدای از هم می‌دانند، نخستین کسی که تصوف را متصف به خود نمی‌داند و تنها خود راعارف می‌دانند آیت الله سید علی قاضی است. رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، فلسفه تشکیل خانقاه را تبلیغ و تعلیم اسلام غیر از معتزله و اشاعره تبیین کرد و گفت: لازم بود که این مراحل زهد و طریقت تصوف به درستی به صورت کلاسیک تبیین شود که کتابهایی نظیر منازل السائلین از سوی خواجه عبدالله انصاری در این راستا نگارش شده است که این کتاب جزء کتب مرجع تصوف است.