حسین دارابی با برنامه داره علیه امربهمعروف و نهیازمنکر و حجاب کار مکنه.
اوایل میگفت نباید برخورد ومجازات باشه وفقط کار نرم و فرهنگی.هیچغلطی هم در این مورد کهخودش گفتهم نکرد.
الانبههمون کار نرم هم گیر داده.
بالاخره طرف در راه خدا میلیاردی خرجنکردهکهکانال بالا بیاره و تبلیغات هم توش نذاره و درامدی نذاشته باشه از کانالش(ظاهرا البته)
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
شریعت و حجاب را سخت اقامه کنی، مذهبیصورتی میگوید: نرم باش؛
شریعت و حجاب را نرم اقامه کنی، مذهبیصورتی میگوید: اقامه نکن؛
شریعت و حجاب را اقامه نکنی، مذهبیصورتی میگوید: انکار کن...
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
هدایت شده از سربازانقلاب | سیدفخرالدین موسوی
حالا متوجه شدید که چرا ایشون نباید از ظلم به خانم های چادری و اهانت به اونها و هتک حیثیت شون دفاع کنه؟!
مفهوم هست که چرا باید خطی رو با این حجم از دنبال کننده، پیاده سازی کنه که کسی جرات نکنه به کسی نگه فلان حرام را مرتکب نشو؟
رهبری مگر نفرمود تذکر لسانی، وظیفه همگانی است و در هیچ شرایطی این مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر، ساقط نمیشود؟!
آیا باز این چهره را باید سرباز ولایت بدانیم؟!
باز بد نیست نوع نگاه ایشان به مقوله این واجب الهی ببینید (اینجا) که حتی فعل همسر بزرگوار شهید مدافع حرم را که این همه به او جسارت شد را مرادف حرام میداند.
بجای #شاخها از #ریشه_ها پیروی کنیم، تا دچار اعوجاج فکری نشویم.
بهمحض آنکه در مورد حجاب بههمان کار نرم و کار فرهنگی هم بپردازید، با انکار مذهبیهایصورتی مواجهخواهید شد...
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
حضرت رهبر:
اوّلین آمر به معروف هم خود ذات مقدّس پروردگار است که میفرماید: اِنَّ اللهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَ الاِحسانِ وَ ایتآئِ ذِیالقُربی وَ یَنهی عَنِ الفَحشآءِ وَ المُنکَرِ وَ البَغی؛ خدا آمر به معروف و ناهی از منکر است؛ معروفها هم مشخّص شده است، منکرها هم معلوم شده است. وجود مقدّس پیامبر معظّم اسلام (صلّی الله علیه و آله) از برترین آمران به معروف و ناهیان از منکر است؛ آیهی قرآن [میفرماید] «یَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَ ینهاهُم عَنِ المُنکَر»؛ ائمّه (علیهمالسّلام) بزرگترین آمران به معروف و ناهیان از منکرند؛ در زیارت میخوانید: اَشهَدُ اَنَّکَ قَد اَقَمتَ الصَّلاةَ وَ آتَیتَ الزَّکاةَ وَ اَمَرتَ بِالمَعروفِ وَ نَهَیتَ عَنِ المُنکَر؛ مؤمنین و مؤمنات در هر نقطهای از جهان اسلام آمران به معروفند که فرمود: وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیآءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ یُقیمونَ الصَّلوةَ وَ یُؤتونَ الزَّکوة؛ اینها چهار پایهی اصلی برای نظامسازی است که از هرکدام از اینها، شاخههایی منشعب میشود. نظام اسلامی متّکی است به اقامهی صلات، ایتاء زکات، امر به معروف، و نهی از منکر؛ یعنی انسجام و ارتباط اجتماعی و قلبیِ میان آحاد مردم در نظام اسلامی. ۱۳۹۴/۰۱/۰۱
بیانات در حرم مطهر رضوی
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
خداوند متعال برای آن کسانی که وعدهی نصرت داده است، شرطی مقرّر فرموده است: وَ اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر؛ اَلَّذینَ اِن مَکَّنّاهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصَلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوة وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَرِ وَ لِلّهِ عاقِبةُ الاُمور. خداوند متعال چهار شاخص را در این آیهی شریفه برای آن مؤمنانی که قدرت در اختیار آنها قرار میگیرد و از زیر سلطهی قدرتمندان جائر خارج میشوند، معیّن کرده و وعده کرده است که «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر»؛ خدای متعال قادر است که یک چنین ملّتی را نصرت کند و یقیناً هم نصرت خواهد کرد. از این چهار شرط، یکی نماز است، یکی زکات است، یکی امر به معروف است و دیگری نهی از منکر. هر کدام این چهار خصوصیّت و چهار شاخص، یک جنبهی فردی و شخصی دارند، لکن در کنار آن، یک جنبهی اجتماعی و تأثیر در نظامسازی اجتماعی [هم] دارند...
امر به معروف و نهی از منکر که در واقع به نوعی زیربنای همهی حرکات اجتماعی اسلام است که «بِها تُقامُ الفَرائِض»؛(۵) امربهمعروف یعنی همهی مؤمنان در هر نقطهای از عالم که هستند، موظّفند جامعه را بهسمت نیکی، بهسمت معروف، بهسمت همهی کارهای نیکو حرکت دهند؛ و نهی از منکر یعنی همه را از بدیها، از پستیها، از پلشتیها دور بدارند. هرکدام از این چهار شاخص بهنحوی ترجمان ساخت و هندسهی نظام اسلامی است.
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
سهیل سلیمی (مرصاد)
نظر صریح وکامل آقا در مورد امربهمعروف ونهیاز منکر و احتمال تاثیر:
(مذهبیای صورتی خفه بشن🌻)
«نهی از منکر برای مردم، فقط زبانی است. البته برای حکومت، اینطور نیست. اگر منکر بزرگی باشد، برخورد حکومت احیاناً ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد؛ لیکن نهی از منکر و امر به معروفی که در شرع مقدّس اسلام هست، زبان است؛ «انّما هی اللسان».تعجّب نکنید. من به شما عرض میکنم که تأثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تأثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است. من چند سال است که گفتهام امر به معروف و نهی از منکر. البته عدّهای این کار را میکنند؛ اما همه نمیکنند. همه تجربه نمیکنند، میگویند آقا چرا اثر نمیکند؛ تجربه کنید. منکری را که دیدید، با زبان تذکّر دهید. اصلًا لازم هم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر، سخنرانی بکنید. یککلمه بگویید: آقا! خانم! برادر! این منکر است. شما بگویید، نفر دوم بگوید، نفر سوم بگوید، نفر دهم بگوید، نفر پنجاهم بگوید؛ کی میتواند منکر را ادامه دهد؟
البته به شما بگویم عزیزان من! منکر را باید بشناسید. چیزهایی ممکن است به نظر بعضی منکر بیاید؛ در حالی که منکر نباشد. باید معروف و منکر را بشناسید. واقعاً باید بدانید این منکر است. بعضی گفتهاند که باید احتمال تأثیر وجود داشته باشد. من میگویم احتمال تأثیر همه جا قطعی است؛ مگر در نزد حکومتهای قلدر، قدرتمندان و سلاطین. آنهایند که البته حرف حساب به گوششان فرونمیرود و اثر نمیکند؛ اما برای مردم چرا. برای مردم، حرف اثر دارد. بنابراین، پاسخ من این شد که بهترین روش برای شما که از من سؤال کردید، «زبان» است.» ۱۳۷۷/۰۲/۲۲
*بیانات در جلسه پرسش و پاسخ دانشگاه تهران*
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?id=2887&nt=2&year=1377&tid=1170
✅کانال سهیل سلیمی✅
https://eitaa.com/joinchat/1345388748C7b0dc74120
سهیل سلیمی (مرصاد)
*ارسالی*
سلام علیکم
در رابطه با این اسلاید چهارم
یه اعوجاج فکری برای برخی دوستان ممکنه پیش بیاد با این نوع استدلال ، و فکر کنن که حرف درستیه ، در صورتی که فقط اغوا از جانب شیطانه
دوستان توجه داشته باشن که در قضیه امر به معروف و نهی از منکر ، تمرکز روی تغییر ذائقه و اصلاح اعتقاد فرد خاطی یا مجرم یا عامل به منکر نیست.
به ما چه که اعتقادش چیه
قصد، جلوگیری از انجام عمل منکر در مرعی و منظر عموم جامعه است.
وگرنه که اگه کسی توی خونه ش هر نوع گناهی رو انجام بده به طوری که دیگران متوجه نشن و مزاحمتی هم برای دیگران نداشته باشه که نه تنها کسی بهش کاری نداره بلکه حتی به حکم آیه و لا تجسسوا ، اجازه ی تجسس هم نداره .
اما همین شخص اگه عمل خلاف قانون ، شرع یا عرف رو در ملا عام انجام بده، مشمول نهی از منکر میشه. چه اعتقاد داشته باشه چه نداشته باشه، چه بعد از اون از هر چی مذهب و مذهبیه بدش بیاد چه خوشش بیاد چه اصلا ابتدائا بدش میومده و بخاطر کراهتش اقدام به اعمال خلاف شرع و قانون و عرف کرده.