eitaa logo
قول سدید
487 دنبال‌کننده
936 عکس
412 ویدیو
32 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
قول سدید
✍️اگر هنوز باورتون نشده 👆این ۱۶۰ ثانیه رو ببینید ... عریانِ عریان 🔹ایشون سرهنگ دکتر مردخای کدار، استاد خاورمیانه عربی و یک متخصص ایران‌شناسی است. فردی عمیق که قبلاً افسر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی بوده و الان هم از صاحب‌نظران محسوب می‌شود. 🔹 اسرائیل، سوای اینکه جمهوری اسلامی باشد یا نباشد با ایران مسئله دارد. قرار نیست کشوری قوی و بزرگ در غرب آسیا وجود داشته باشد. این را به صورت علنی بارها گفته‌اند ولی عده‌ای از ما هنوز باور نکرده‌ایم.
آخرین خبرها از مهاباد، بوکان و پیرانشهر ▪️دستگیری‌ گسترده سران اغتشاش و آشوب در شب دوم 🔹به دنبال اوضاع ناآرام در برخی شهرهای جنوبی آذربایجان‌ غربی نظیر مهاباد، بوکان و پیرانشر طی هفته گذشته و ورود عوامل گروهک‌های ضدانقلاب به این شهرها برای ایجاد ناامنی، از شامگاه جمعه پاکسازی عوامل این گروهک‌ها توسط نیروهای امنیتی آغاز شده است. 🔹انجام اقدامات شناسایی برخی منازل و مخفیگاه‌های تروریست‌ها و سران اغتشاشگران در محله‌های مختلف شهرها و دستگیری این افراد توسط یگان‌های سپاه و فراجا، موجب برقراری آرامش کامل در شهرهای مهاباد، بوکان، پیرانشهر، اشنویه و دیگر شهرهای کُردنشین شده که با حمایت و همراهی مردم نیز همراه شده است. 🔹اما از آنجا که ضدانقلاب خواستار برهم زدن آرامش عمومی و از بین بردن امنیت شهری بوده، رسانه‌های مزدور و وابسته، با آغاز عملیات پاکسازی در تلاش برای ملتهب و ناامن جلوه دادن این شهرها کردند تا اهداف شوم خود را دست یافتنی جلوه دهند. 🔹بر اساس گزارشات رسیده از مهاباد و پیرانشهر، از عصر روز گذشته و با کاهش بار روانی آشوبگران، اندک اندک مغازه‌های مختلف اقدام به بازگشایی و فعالیت می‌کردند که با تهدید و ارعاب عده‌ای مواجه شده و مجبور به تعطیلی شدند. 🔹اما با رسیدن به ساعات پایانی روز و غروب آفتاب، تعدادی از جوانان با همراهی عوامل معاندین اقدام به انسداد برخی معابر و کوچه‌های فرعی و نیز برافروختن آتش کردند تا نشان دهند که همچنان نسبت به ادامه مسیر اغتشاش مصرّ هستند. 🔹از ساعات پایانی دیشب، بار دیگر مردم شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر شاهد شروع دومین شب از عملیات پاکسازی بودند که با تیراندازی متقابل و درگیری میان نیروهای امنیتی و عوامل ضدانقلاب در مخفیگاه‌های آن‌ها همراه بود. 🔹بر اساس اخبار غیررسمی، در جریان این پاکسازی‌ها چندین نفر از عوامل گروهک ها دستگیر شده‌اند. این عملیات بر اساس اطلاعیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در مناطق شمالغرب ادامه دارد و عوامل گروهک‌ها تحت تعقیب و رصد هستند. 🔹اوضاع کلی شهرهای مهاباد، بوکان و پیرانشهر با وجود برخی القائات و توطئه افکنی معاندان در شرایط عادی به سر می‌برد و به نظر می‌رسد در صورت ادامه این روند به زودی شاهد امنیت پایدار و آرامش قطعی در این مناطق باشیم.
✍️سندروم استکهلم چیست و چه ربطی به اغتشاشگران در ایران اسلامی دارد؟ در روانشناسی، از سندروم و عارضه‌ای نام می‌برند به نام «سندروم استکهلم». در تعریف سندروم می‌گویند، «نشانه‌هایی که حاکی از اختلال خاصی است.» یا «مجموعه‌ای از خصوصیات قابل تشخیص بالینی است که...» گفته می‌شود عارضه استکهلم اصطلاحی است که پس از سرقت از بانکی در استکهلمِ سوئد، توسط روانشناسی به نام نیل بیِروت (Nils Bejerot) مورد استفاده قرار گرفت. او از آغاز تا پایان گروگان‌گیری به پلیس مشاوره می‌داد و به بانک رفت‌وآمد داشت. طی این گروگان‌گیری چهار کارمند (سه زن و یک مرد) به مدت ۶ روز (از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ اوت ۱۹۷۳) به گروگان گرفته شدند. طی این شش روز اما قربانیان نوعی وابستگی عاطفی به گروگان‌گیرها پیدا کرده بودند؛ تا جایی که از همکاری با پلیس سر باز می‌زدند و حتی پس از آزادی از این مصیبت شش‌روزه، در دفاع از گروگان‌گیران برآمدند. به عبارتی، این سندروم عارضه، اختلال و بیماری است که، در «قربانی» نسبت به کسی که او را قربانی کرده به وجود می‌آید طوری که باعث می‌شود، به دفاع از کسانی بپردازد که علیه خودش وارد شده و به او ضربه و خسارت زده‌اند! اینجا و در ایران خودمان، یک جریان سیاسی فعال است که، همین حس و اختلال و بیماری را در مواجهه با غرب دارد. مثلا غرب اقتصاد و معیشت و امنیت ایران را که به گروگان می‌گیرد، اما آنها سمت گروگانگیر غَش می‌کنند! بنا به‌دلایل احتمالا تاریخی و صد البته شخصیتی و روانشناختی، علاقه عجیبی به غرب دارند و تحت هر شرایطی- تاکید می‌شود- هر شرایطی قطب نمایشان غرب را نشان می‌دهد. این اختلال گاهی آن‌قدر شدید می‌شود که، بازنشر اخبار و موضع‌گیری‌های مقامات رسمی غرب درباره بحران اقتصادی و اجتماعی حاصل از جنگ اوکراین را هم که می‌بینند، خشمگین می‌شوند. وقتی مقامات رسمی اروپا می‌گویند «زمستان سخت در پیش است» آنها عصبانی می‌شوند و می‌گویند زمستان سخت در انتظار ایران است نه اروپا! باور نمی‌کنید، همین جمله را در موتورهای جست‌وجوگر وارد کرده و دکمه اینتر را بزنید! یا وقتی غرب زیر تعهداتش در مقابل کشورمان می‌زند و مردم را تحریم می‌کند، این جریان باز هم جانب غرب را می‌گیرد و می‌گوید تقصیر ایران بود که آنها زیر تعهدات‌شان زدند! می‌گویید نه؟ امروز بازتاب همین یادداشت را در رسانه‌هایشان ببینید، البته کاملا تحریف شده! جعفر بلوری
✍️ نقش طبقه مترفین در شکل گیری فتنه اخیر 🔹یکی از مفاهیمی که در قرآن مطرح شده است و به تحلیل آشوب های اخیر کمک می‌کند، واژه مترفین است، که توصیف یک طبقه اجتماعی، اقتصادی است. 🔹ویژگی این طبقه این است که از یک طرف از لحاظ اقتصادی متنعم و برخوردار است و از سوی دیگر از لحاظ اجتماعی هوسران و خوشگذران. 🔹شهید صدر در بخشی از کتاب پژوهش های قرآنی به بیان سنت های تاریخی در قرآن می‌پردازد. یکی از این سنت ها را مستند به آیات قرآن این طور توصیف می‌کند که طبقه مترفین هیچگاه در طول تاریخ همراه جریان دینی در جامعه دینی نبوده است. 🔹هر چه در میان کنشگران فتنه اخیر به لایه های بالاتر و اثرگذارتر میرسیم، نقش این طبقه پررنگ تر می‌شود. رهبران و خط دهندگان اصلی به طور کامل از همین طبقه هستند.  بالعکس در طول تاریخ طبقه مستضعف در تمامی جوامع همراه جامعه دینی بوده است. سپاه سایبری پاسداران👇🏻
✍️علت و هدف حملات موشکی دیشب به کردستان عراق چه بود؟ قرارگاه حمزه سیدالشهدا دیشب چیزهای بسیار مهم تر از مقر ضدانقلاب کردی را منهدم کرد. اول- این حملات با درخواست، پشتیبانی و مشارکت گروه های بسیار مهم مردمی و سران قومی برجسته کردستان انجام شد.بنابراین اولین چیزی که منهدم شده 'توهم مقبولیت اجتماعی ضدانقلاب در کردستان' عزیز است. دوم- کردستان عراق چیزی بسیار فراتر از مقر فیزیکی ضدانقلاب است. اطلاعات راستی آزمایی شده نشان می دهد مناطق منهدم شده در واقع اتاق های جنگ مشترک سرویس های اطلاعاتی بوده که بیش از هر جای دیگر در همسایگی ایران، در شمال عراق متمرکزند. شاهد سانسور شدید تلفات حتما خواهید بود. و سوم، صهیونیست ها با این برآورد که آشوب در ایران به هدف خود یعنی خلق یک حرکت سراسری نینجامیده، در فکر طراحی و‌اجرای یک 'مرصاد جدید' در مرزهای غربی ایران بودند. آنچه منهدم شده برنامه یک بی ثباتی حاد در مرزهای ایران است که ماموریت اصلی آن بسط خشونت مسلحانه به مرکز کشور بود. @mahdi_mohammadi61
تلفات سنگین تروریست‌ها و احتمال کشته شدن افسران صهیونیست یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های تروریست‌های و تجهیز اطلاع به ضد ایرانی که در شمال عراق هدف قرار گرفت پایگاه آنها در منطقه جژنیکان در نزدیکی شهر أربیل بود جایی که آنها فکر می‌کردند به دلیل نزدیکی به مرکز حکومت ملامسعود صهیونیست و وجود کنسولگری آمریکا در این شهر، ایران به آن حمله نخواهد کرد اما پهپادهای شاهد در کنار موشک‌های سنگین نیروی هوافضا و نیروی زمینی سپاه ایران در حال شاخ زدن این پایگاه هستند. این پایگاه یکی از نقاطی است که هدف قرار گرفتن آن بدون شک با تلفات سنگین همراه خواهد بود، چرا که در طول هفته گذشته و با فراری دادن تروریست‌ها از نزدیک مرز آنها به صورت انبوه در این پایگاه تجمیع کردند تا بار دیگر توسط افسران آمریکایی و اسرائیلی سازماندهی شوند. اگر بپذیریم که در طول روزهای گذشته این افسران در این پایگاه حضور داشته‌اند (که داشته‌اند) باید دید که آیا از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیز تلفات گرفتیم یا نه؛ اما شک نداشته باشید که ده‌ها تروریست جدایی طلب خائن در این پایگاه به هلاکت خواهند رسید.
بسم الله الرحمن الرحیم اعضای فرهیخته کانال سخن سدید🇮🇷 سلام علیکم خواهشمند است: ۱- با نقدهای ارزشمند خود ما را در بهبود کیفیت محتوای کانال یاری فرمایید🌷 ۲- هرگونه یادداشت، تحلیل و خبر خود را برای انتشار با نام خودتان به بنده بفرستید🌹 ۳- با انتشار مطالب کانال در سایر گروه ها ما را در نیل به هدف اطلاع رسانیمان یاری فرمایید⚘️
توجه: در طی ۶ روز آینده ۶ یادداشت علمی در حوزه تمدن اسلامی به قلم استاد بزرگوار حجه الاسلام دکتر حبیب الله بابایی رئیس محترم گروه مطالعات تمدنی پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی تقدیم اندیشمندان و پژوهشگران فرهیخته عضو کانال خواهد شد .
✍️سلسله یادداشتهای علمی استاد حبیب الله بابایی ◀️۱- «خوارج نو» در ایران امروز پیش از این در مقالۀ «تفکر اجتماعی خوارج» بر اصل «گسست میانِ من و دیگری» به مثابه نخستین اصل در اندیشه خوارج پرداخته‌ام، اینکه هرکسی از من نیست در دارالکفر هست. این اصل، پایه‌ای موثر در اخلاق دینداری خوارج و خودشیفتگی و خودارضاییِ دینی و سیاسی آنها در برخوردهای اجتماعی¬ با دیگران بوده و همین نیز موجب انسداد گفتگوی خوارج با اغیار بوده است. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم فکر می‌کردم مصادیق مهم از این جریان را می‌توان در برخی از خطبا و گاه روحانیان لج‌باز در ایران مشاهده کرد، لیکن تجربه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در ایران نشان داد که روحیۀ خوارجی صرفا یک روحیۀ دینی و مذهبی نبوده، بلکه قالب‌های روشنفکری و گاه ریشه‌های دانشگاهی عمیقی دارد، قالب‌هایی که دارالکفرش را از خودی‌ها شروع می‌کند، «دیگری»هایش را از خودی‌ها و «خودی»هایش را از بیگانگان برمی‌گزیند، و به رغم ادعای گفتگوی تمدن‌ها، نمی‌تواند همین گفتگو را در وطن بوجود آورد و بلکه در دام تئوری های جدید خشونت می‌افتد. اصل دیگر در عقاید اجتماعی خوارج، اصل «عدم تبعیض ایمان» است، اینکه ایمان یک امر به هم پیوسته است و قابل تجزیه (بعض بعض کردن) نیست. از این رو کسی یا ایمان دارد و یا ندارد و کافر است. کسانی که گناهکاراند، نمی¬توانند ایمان داشته باشند و کسی هم که ایمان ندارد کافر و مهدور الدم است. دوباره زمانی که این مقاله را می‌نوشتم تصورم این بود که مصادیق این اصل را باید در میان برخی از روحانیون انحصارطلب جستجو کرد، لیکن بعدها دیدم این سخت‌گیری و گاه ساده‌لوحی را می‌توان در میان برخی جریان‌های روشنفکری در ایران نیز پی گرفت. بر اساس چنین اصلی همه باید نابِ ناب باشند و جامعه نیز باید مبرای از خطا باشد (برای همین، این طیف یا سفید سفید می بینند و یا سیاه سیاه). دشوارتر اینکه، نه تنها افراد جامعه باید مصون از خطا باشند، بلکه دولت اسلامی نیز باید خالی از ضعف و اشتباه باشد. از این نظر، اگر دولت جایی مرتکب خطا شود گناه کبیره کرده و «کافر» و «مرتد» می¬شود و در این صورت نه تنها باید از آن سرپیچی کرد بلکه باید با ایشان «جهاد» نمود. (اصل «استعراض» یا «اعدام مرتدان»). قاعدۀ دیگر در رفتار اجتماعی خوارج تقدم «شور» بر «عقلانیت» است. شور و هیجانات نفسانی (passion) همواره یکی از محوری¬ترین پرسش¬ها در اندیشه سیاسی بوده و هست. اندیشمندان بسیاری مانند اسمیت و پاسکال و دیگران در مورد امکان مهار (harnessing) و یا سرکوب (repressing) هیجانات نفسانی و غریزی سخن گفته¬اند و کسانی نیز با عنوان کردن "کنترل آتش با آتش"، شورهای نفسانیِ خطرناک را قابل کنترل با شورهای و هیجانات دیگر تلقی کرده اند. در این باره برخی نیز تأکید کرده‌اند که تا زمانی که شورهای نفسانی از رهگذر عقل و اندیشه تعدیل نشود (تبدیل به interest نشود) نظم اجتماعی بوجود نمی‌آید. آنگاه که این مقاله را می‌نوشتم دوباره مصادیق آن را در میان برخی از جریانات مذهبی و گروه‌های به اصطلاح فشار انقلابی می‌دیدم، لیکن الان که تحولات پیرامونی‌ام را می‌بینم تقدم هیجانات و شورهای کور نفسانی بر عقل و اندیشه، و تقدمِ تعصب‌های کور بر قانون و اخلاق را در جریان‌های مدعی مدرنیته درایران بوضوح می‌بینم. به نظرم آنچه در دو سویۀ به اصطلاح نخبگانی ایران می‌توان مشاهده کرد، دو گونه از خوارج‌بودگی است که مسیرهای گفتگو را از هر دو سویۀ عرفی و مذهبی در ایران به انسداد می‌برد و تراکمی از نفرت و خشونت را در جامعه بوجود می‌آورد. جنس این خوارج‌بودگی در ایران، جنس اخلاقی است و نه اندیشه‌ای، و باید آن را در نظام پر از عیب آموزش و پرورش‌مان چاره کنیم. لیکن عجالتا امروزه لازم است دلسوزان نظام از هر دو طرف برای شنیدن از یکدیگر (حسن الاستماع به مثابه اساس در صورتبندی گفتگوهای سازنده) اندیشه کنند و زمینه‌های لازم را برای ایجاد ارتباطی موثر با یکدیگر و گفتگو با نسل منتقد و گاه معترض (که بسیاری از آنها در خانه هستند و نه در خیابان) فراهم آورند. یکی از نقطه‌های مهم گفتگو که باید در مورد آن فکر کرد و به توافقی در سطح ملی رسید، «فرایند مسالمت‌آمیز نقد و مکانیسم‌های قانونی آن» است تا بتوان انتقادات دلسوزان انقلاب و نخبگان جامعه برای اصلاح رویه‌ها و اقدامات به موقع را شنید. @Habibollah_Babai
✍️نتیجه بازی امشب ایران و انگلستان : ✅️دو هیچ به نفع جریان غیرت و شرف و عفت و ایمان و ایران🇮🇷 ◀️پ.ن: آنها که در بازی ملی شرکت کردند و سرود پیام آور توحید، معنویت، قدرشناسی و بلندپروازی و ملی گرایی اصیل را نخواندند خسر الدنیا و الآخره هستند؛ آنها هم نفرین پاکان و هم فحاشی جبهه فواحش وطن فروش را به جان خریدند. برای عاقبت بخیری این بدبختها عمیقا دعا می کنیم و اینها را از خودمان می دانیم ولو لوس و قهرو
✍️در میانه هیاهوی جام جهانی اتفاق افتاد: ✅️ضرب شست احرار انصارالله به رژیم اشغالگر حجاز 🚨الحدث عربستان: بندر نفتی الضبه در حضرموت هدف حمله پهباد های حوثی ها قرار گرفت. 🔺حمله انصارالله به بندر نفتی الظبه در شرق مکلا پس از ورود یک کشتی خارجی برای غارت ثروت های نفتی یمن صورت گرفته است.