eitaa logo
قول سدید
478 دنبال‌کننده
918 عکس
402 ویدیو
32 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
◀️سروده ای از شهید باهنر 💠آتش عشق 🔹شور عشقت به دل افتاد چنان مست شدم 🔸که ز خود قطع نمودم ، بتو پیوست شدم 🔹آتش عشق تو در دل شرری زد که سحر 🔸سوختم خاک شدم ، یکسره از دست شدم 🔹نیست از من اثری هرچه بگردم چکنم؟ 🔸لیک در کوی تو چون نیست شدم هست شدم 🔹سر نهادم به کفت پای بر افلاک زدم 🔸مهر گشتم چو تو را ذره شدم، پست شدم 🔹با تو بی پرده بگویم که گرفتار توام 🔸بی جهت نیست که آزاده و سر مست شدم منبع: کتاب شهیدان شاعر از منشورات مرکز پژوهشهای فرهنگی بنیاد شهید https://eitaa.com/sokhanesadeed
‍ 📰 از نظر قانونی تأمین‌کنندگان نفت رژیم‌صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین شریک هستند ◀️آذربایجان و قزاقستان بزرگترین تأمین کنندگان مسلمان نفت رژیم‌صهیونیستی ⬅️ آفریقای جنوبی در اواخر دسامبر 2023 (آذر 1402) شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در فلسطین در دیوان دادگستری بین‌المللی تنظیم کرد. دیوان دادگستری بین‌المللی، دی ماه سال گذشته جلسات استماع این دادگاه را برگزار کرد و 6 بهمن 1402 (26 ژانویه 2024) با پذیرفتن شکایت، حکم موقتی را در این پرونده صادر کرد و از اسرائیل خواست تا از اقداماتی که علملیات وی در غزه را یکی از مصادیق نسل کشی می کند جلوگیری کند. 📄 بر اساس تحقیقات اخیر سازمان غیرانتفاعی Oil Change International در مورد شرکت ها و کشورهای تأمین کننده نفت رژیم‌صهیونیستی، قزاقستان و آذربایجان همچنان دو تامین کننده بزرگ نفت رژیم اشغالگر هستند. 📄 روزنامه گاردین، چندین خبرگزاری و سازمان‌های غیرانتفاعی نوشته‌اند که به اعتقاد کارشناسان، ادامه همکاری این کشورها با رژیم‌صهیونیستی پس از حکم دادگاه بین‌المللی، می تواند باعث شود که این کشورها به طور قانونی شریک جرم اسرائیل در نسل کشی فلسطینیان محسوب شوند. کانال | ماوراء النهر https://eitaa.com/sokhanesadeed
هدایت شده از کوچه شهدا✔️
🔴تشبیه شهید رئیسی به امیرکبیر توسط رهبر حکیم انقلاب نه از روی احساس یا محبت کلامی بلکه دقیق و سنجیده بود: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ "کوچه شهدا"💫 ╭┅─────────┅╮ @kooche_shohadaa ╰┅─────────┅╯
◀️خلاصه همه روضه مکشوف یک اقتصاددان درباره مصیبت انگلیسی جایگزینی ریال به جای طلا 🟩نود و چهار سال پیش پول ما طلا بود بدون تورم. ✅️ازسال 1309 حکومت پهلوی ریال انگلیسی را اجباری کرد و تورم از ریال صد دیناری شروع شد و پول مردم را جارو کرد تا الان که یک دینار 3/5 گرمی، شده 126 میلیون ریال. ✅️نهاد بانک و پول اعتباری برای غارت کردن تاسیس شده و امکان اسلامی شدن و عدالت گستر شدن‌ را ندارد. ✅️غفلت از خلق پول روزانه هفت همت و پرداختن به ابعاد دیگر اجتماع خیانتی بزرگ به عدالت است. ✅️گناه دزدی، ربا ، قمار ،دروغ، تدلیس، تطفیف ، خسران در میزان، اکل مال به باطل، تبعیت کفار، ایچاد سبیل کفار بر مؤمنین، غش، اضرار، خیانت در امانت، ایجاد حرص و اسراف ووو در سایه پیروی از تمدن وحشی غرب در پذیرش پول اعتباری و رد پول اسلامی طلا گریبانگیر جامعه شده است ⬅️آیا عدالت و رفع ظلم هدف شما است؟ ✍️دکتر علی نقی قائمی نیک https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️رئیس جمهوری داریم که: ⬅️صادقانه دروغ می گوید(ادعای تایید کابیه توسط رهبر) ⬅️عادلانه ظلم می کند(انتصابات قومیتی) ⬅️به نام وفاق ملی،شقاق برمی انگیزد (انتخاب فاسقان سیاسی در مدیریتها) ⬅️برای ایران باتجزیه طلبها فالوده می خورد(مصاحبه با یک پان ترک بدنام) ...و در عین حال از مرام امیر مومنان دم می زند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️ذکر مصیبت امیرمومنان در رثای پیامبر اعظم🖤 🟩وَ قَالَ عَليهِ السَّلامُ عَلى قَبْرِ رَسُولِ اللهِ (صلي الله عليه و آله) ساعَةَ دَفْنِهِ: ⬅️إِنّ الصَّبْرَ لَجَمِيلٌ إِلاَّ عَنْکَ، وَ إِنَّ آلْجَزَعَ لَقَبِيحٌ إِلاَّ عَلَيْکَ، وَ إِنَّ آلْمُصابَ بِکَ لَجَلِيلٌ، وَ إِنَّهُ قَبْلَکَ وَبَعْدَکَ لَجَلَلٌ. 🟩امام (عليه السلام) هنگامى که مى خواست رسول خدا (صلي الله عليه و آله) را به خاک بسپارد در کنار قبر آن حضرت چنين عرضه داشت: ⬅️صبر و شکيبايى زيباست ولى نه درباره تو و جزع و بى تابى زشت است اما نه براى فراق تو. مصيبت وفات تو بسيار سنگين و هر مصيبتى پيش از تو و بعد از تو در برابر آن کوچک و حقير است. ✍️حکمت ۲۹۲ نهج البلاغه شهادت بهانه آفرینش آقا رسول الله الاعظم بر شما تسلیت و تعزیت https://eitaa.com/sokhanesadeed
📌سوگندنامه رئیسعلی 🔴 ای کلام الله گفتار مرا شاهد باش من به تو سوگند یاد میکنم که اگر انگلیسیها بخواهند بوشهر را تصرف کنند و به خاک وطن من تجاوز کنند در مقام مداخله برآیم و تا آخرین قطره خون من بر زمین نریخته است دست از جنگ و ستیز با آنان نکشم و اگر غیر از این رفتار کنم، در شمار منکرین و کافرین به تو باشم و خدا و رسول از من بیزار شوند. https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔆عصر انقلاب اسلامی و روزگار دلواری‌ها ⚫️به مناسبت سال‌روز شهادت رئیس‌علی دلواری ▫️«ما یاد را از این جهت گرامی می‌داریم که این مرد شجاع، در راه خود، تنها و در غربت با دشمنان جنگید؛ این برای ما چیز بسیار باارزشی است... ▪️در آن روزگاری که همه در خواب بودند جز عده بسیار کمی در گوشه و کنارهای کشور و بیگانگان از این غفلت مردم سوءاستفاده می‌کردند و دشمن بر مناطق مختلفی از کشور عزیز ما تسلط پیدا کرده بود؛ در تهران، نمایندگان دولت‌های و روس، آزادانه حکمرانی می‌کردند و از پادشاهان آن زمان هم حساب نمی‌بردند؛ در منطقه‌ی فارس هم همین‌طور؛ در بسیاری از مناطق دیگر کشور، نمایندگان بیگانه مال مردم را می‌خوردند و بر آن‌ها حکمرانی می‌کردند و با ملت ایران با برخورد می‌کردند. ▫️در یک چنین شرایطی، در هر گوشه‌یی از این کشور، مردان شجاعی پیدا شدند که به حکم دین، را بر خودشان واجب دانستند و فکر نکردند که با غربت و دست خالی نمی‌شود کاری را انجام داد؛ این گونه‌اند. یکی از این افراد، همین رئیس‌علی شماست؛ که است؛ اگرچه متعلق به دلوار است. یک مرد جوان، در همین سنین جوانیِ شما جوانان، در مقابل انگلیسی‌ها ایستادگی کرد. ▪️البته امروز با آن روز خیلی فرق کرده است؛ امروز همه ملت ایران در مقابل ایستاده‌اند؛ امروز ملت ایران در مقابل ایستاده است و از دشمنان چه آمریکا و چه قدرتهای دیگر واهمه‌یی در دل ندارد. امروز، روز آقایی ملت ایران است. ▫️من به شما عرض کنم، اگر «رئیس‌علی‌ها در غربت به شهادت نمی‌رسیدند، امروز ملت ایران به این عظمت نمی‌رسید؛ همچنان که اگر شما جوانان در دوران به جنگ نمی‌رفتید و به جبهه خدمت نمی‌کردید و را به خود نمی‌پذیرفتید، امروز ایران و اسلام به این عظمت نمی‌بود.» (مقام معظم رهبری مدظله‌العالی۱۳۷۰/۱۰/۱۳) 🆔 @Bonyadtarikh https://eitaa.com/sokhanesadeed
به نظرتان سفارت استرالیا در تهران چه تحلیلی از رویکرد سیاست خارجی ما در دوره جدید دارد که سفیرش چنین بی پروا و گستاخانه به ترویج همجنس گرایی در ام القرای اسلام می پردازد؟! آقای پزشکیان آقای عراقچی نشان دهید به شعارتان در حمایت از اسلام و انقلاب پایبند هستید! https://eitaa.com/sokhanesadeed
قول سدید
به نظرتان سفارت استرالیا در تهران چه تحلیلی از رویکرد سیاست خارجی ما در دوره جدید دارد که سفیرش چنی
مطالبه گری اثر دارد: احضار سفیر استرالیا به وزارت خارجه 🔹در پی انتشار مطلبی دربارۀ حمایت از همجنسگرایان در شبکه‌های اجتماعی توسط سفارت استرالیا در تهران، سفیر این کشور به وزارت خارجه احضار شد. پ.ن: از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران متشکریم. https://eitaa.com/sokhanesadeed
هشدار به رئیس جمهور محترم ۷۵ درصد مردم ایران به شما رای نداده اند، از ۲۵ درصد رای هم در خوش بینانه ترین حالت یک پنجم متعلق به جریان اصلاحات بوده که تعدادکمی ازاینها طیف تندرو و برانداز هستند؛مراقب باشید به خاطر جلب نظر آنها،با انتصاب افراطیون، بیش از ۹۵ درصد مردم را گرفتارحواشی خسارت بار نکنید! https://eitaa.com/sokhanesadeed
اونقدری که بعضی خودعمارپندارهای دیروز، به نام وفاق ملی، بدیهی ترین اصول انقلابی را زیر پا می گذارند و به بچه های جبهه انقلاب می تازند، خود منادیان این شعار با اصول یاد شده مشکل ندارند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
قول سدید
هشدار به رئیس جمهور محترم ۷۵ درصد مردم ایران به شما رای نداده اند، از ۲۵ درصد رای هم در خوش بینانه ت
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید. https://eitaa.com/sokhanesadeed
جناب آقای پزشکیان ! شما که برای حفظ جمهوری اسلامی و ارزشهای اسلامی سوگند شرعی یاد کرده اید، آیا حفاظت از ناموس، عفت، حیا و سبک پوشش را جزء این ارزشها می دانید یا خیر؟ اگر آری چه برنامه مشخصی برای حفاظت از این ارزشها دارید؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️هشدار! ✅️بر خلاف تصور ساده اندیشان جبهه انقلاب، با آمدن آقای پزشکیان و فتنه گری کنار نرفته بلکه با قدرت و پیچیدگی بیشتری به میدان آمده است؛ در چنین فضایی، توصیه به تعطیل کردن ، اگر نگوییم خیانت یقینا حماقت محض است! https://eitaa.com/sokhanesadeed
♻️ گفتمان «وفاق»؛ ساده لوحی، کم سوادی یا شیطنت؟ ✅ از جمله آسیبهای جامعه ما کم اطلاعی از بار معنایی اصطلاحات و مفاهیم است. همین امر سبب سوء استفاده فراوان سیاستمداران میشود. روزگاری اصطلاح «جامعه مدنی» گفتمان حاکم سیاستمداران گردید. بدون آنکه اشاره شود در ادبیات سیاسی جان لاک، جامعه مدنی بار معنایی خاصی دارد و نوعا در تقابل با جامعه دینی به کار میرود. ✅ جذابیت اصطلاح «حریم خصوصی» نیز سبب شد کسی دنبال خاستگاه و مدلول التزامی آن نگردد. لاک وظیفه دولتها را محدود به نیازهای عمومی جامعه معرفی کرد و امور خصوصی از شرح وظایف دولتها خارج گردید. از مصادیق حریم خصوصی که دولت حق ورود به آن ندارد، «دین» بود. این تفسیر از حریم خصوصی آشکارا به تئوریزه کردن سکولاریسم منتهی میشود. ❇️ خلط بین معنای لغوی و اصطلاحی «تساهل و تسامح» نیز عده زیادی را فریفت؛ دامنه این فریب تا جلسه رأی اعتماد وزیر ارشاد دولت اصلاحات نیز ادامه یافت و وی با زیرکی تساهل و تسامح را با تفسیر لغوی و فقهی از شریعت سمحه و سهله یکسان تعریف کرد و موفق به کسب رای اعتماد شد. مفهوم «اعتدال» نیز هشت سال تعمداً مبهم رها شد تا بتوانند از چماق «افراطی گری» برای هر مخالفی استفاده کنند. ❇️ مفهوم «وفاق» نیز از همین ابهام رنج میبرد. تکرار فراوان این اصطلاح به انضمام زیبایی آن سبب شده بسیاری جرأت نکنند بپرسند وفاق با چه کسانی و در چه شرایطی مطلوب است؟ وفاق نمیتواند ابزاری برای تطهیر کسانی باشد که منشأ اصلی اختلاف و فتنه در جامعه بوده اند. کسی که نخستین کتابهای درسی فلسفه اخلاق را خوانده باشد میداند «وفاق» حسن ذاتی ندارد و به همین دلیل همیشه مطلوب نیست، بلکه ارزش آن مقید به قیودی است که انسان را به سعادت میرسانند. ✅ بعید است مدعیان این شعار سواد یا حوصله توضیح این چارچوبها را داشته باشند. حتی شاید برایشان بهتر است که این مفهوم مانند مفهوم «اعتدال» مبهم بماند تا هر مخالفی را به نام تفرقه افکن از میدان خارج کنند. ✅ اما وظیفه دلسوزان جامعه آن است که ایضاح این مفهوم و شرایط آن را مطالبه کنند؛ به جای برخورد احساسی و کورکورانه با این واژه، حدود و ثغور آن را تبیین کنند تا دوباره شعار وفاق، همچون شعارهای پیشین ابزاری برای سوء استفاده نباشد. طبیعتاً نباید از ترفند برچسب مخالفت با وفاق ترسید که این روش تکراری است و باید پیش دستانه آن را خنثی کرد. ✍️ عبدالله محمدی (عضو هیئت علمی موسسه حکمت و فلسفه ایران) https://eitaa.com/sokhanesadeed
دریافت وام میلیاردی هیات مدیره بورس قطعا قابل قبول نیست ولی کسی که در قامت وزیر از وام میلیاردی مدیران و کارکنان بانکها دفاع و دو روز بعد نسبت به وام بورسی ها حمله می کند، فکر و دلش بیش از هرچیز، از بی عدالتی و بی صداقتی پر شده است. https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔻طبق جدیدترین آمار موسسه پو بیش از نیمی از ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) مهاجر هستند! خیلی آمار عجیبی است. صحبت از میلیون ها نفر و چندین کشور و میلیاردها دلار است. آیا کم سوادانی که دبی را با ایران قیاس میکنند میدانند 94% جمعیت امارات وارداتی اند؟! یک کشوری سفارشی با مردم سفارشی. آیا کشوری با فقط ۶ درصد بومی اصلا کشور است؟! مسافرخانه ای در ابعاد بزرگ. کاروانسرای منطقه ای. قطر فقط ١٩٪‏ قطری دارد. کویت فقط ٢٩٪‏ کویتی دارد. بحرین فقط ٣٧٪‏ بحرینی دارد. و عمان به زور ۴٨٪‏ بومی دارند و بقیه همه مهاجرند...😳 عربستان سعودی با آن پهناوری‌اش 37% جمعیتش وارداتی است. اینها تقریبا چیزی به اسم مردم ندارند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
آقایان روسای سه قوه! این سکوت مرگبار و بی عملی اسفبار در قبال روند افزایش افسارگسیخته ی بی عفتی سازمان یافته، اگر مصداق ترک فعل در قبال وظایف شرعی و قانونی و مطالبات نایب امام زمان نیست،پس نشانه چیست؟! نکندهمراهی با عفت ستیزان از لوازم اسم رمز وفاق ملی برای به میدان آوردن اسب تروای براندازی باشد؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
پاسخی عمیق به کسانی که معتقد به همراهی با اکثریت جامعه به ویژه در آسیبهای فرهنگی و اجتماعی هستند. https://eitaa.com/sokhanesadeed
🖊جلال آل احمد 🔹به عنوان مدافع کلیت تشیع اسلامی من می‌گویم: به همین علت بود که در کشتن آن شهید ( شیخ فضل‌الله نوری ) همه به انتظار فتوای نجف نشستند. آن هم در زمانی که پیشوای روشنفکران غرب زده ی ما ملکم خان مسیحی بود و طالب اوف سوسیال دمکرات !قفقازی و به هر صورت از آن روز بود که نقش غرب زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سرِ دار همچون پرچمی میدانم که به علامت استیلای غرب زدگی پس از دویست سال کشمکش ، بر بام سرای مملکت افراشته شد 🔸و اکنون در لوای این پرچم ما شبیه به قومی از خود بیگانه ایم. در لباس و خانه و خوراک و ادب و مطبوعاتمان و خطرناکتر از همه در فرهنگمان فرنگی مآب می پروریم و فرنگی مآب ، راه حل هر مشکلی را می جوییم. 📚جلال آل احمد ، کتاب غرب زدگی ص ۶۲ https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴 یکی از دروغ های رسانه ای تصویر بالا مربوط به آمار رسمی میزان مهاجرت از کشورهای مختلف جهان است میزان مهاجرت بسیار بالا از ایران هم یکی از مشهورترین دروغ هایی است که هژمونی رسانه ای علیه جمهوری اسلامی در اذهان مردم و حتی مسئولین جا انداخته و هر کس از راه می رسد آن را بر سر ما می کوبد در حالی که میزان مهاجرت از کشورمان نسبت به دیگر کشورها آن قدر کم است که نامش در این فهرست نیامده ✍ "قاسم اکبری" https://eitaa.com/sokhanesadeed
💢جایگاه فلسطین و مسئله صهیونیسم در اندیشه و مبارزات آیت‌الله طالقانی ⚫️به مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی 🔹بنیان‌های فکری و اعتقادی آیت‌الله طالقانی در مورد قوم یهود و مسئله فلسطین را می‌توان در دو حوزه مورد بررسی قرار داد؛ حوزه اول تفاسیری است که ایشان از قرآن به‌خصوص سوره بقره داشتند و حوزه دوم اقدامات و سخنرانی‌های ایشان درباره رژیم صهیونیستی و فلسطین می‌باشد. 🔸ایشان با توجه به سیر تاریخی و نص صریح قرآن و همچنین حمایت‌های استعمارگران از این قوم به این نتیجه دست یافتند که عمل نمودن به دستورات قرآن از جمله بحث جهاد و شهادت، علاج این بحران بزرگ در جهان اسلام می‌باشد. 🔹از آنجا که اقدامات و بنیان‌های فکری آیت‌الله طالقانی نسبت به مسئله یهودیت و صهیونیسم مهجور واقع شده است، این تحقیق با دو رویکرد تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی به بررسی آن می‌پردازد؛ ضمن اینکه در مقاله پیش رو به مباحث جهاد و شهادت از دیدگاه ایشان و همچنین به عوامل فتنه داخلی و خارجی و طرق دفع فتنه‌ها با تأکید بر صهیونیسم، پرداخته می‌شود. منبع: مقاله «جایگاه فلسطین و مسئله صهیونیسم در اندیشه و مبارزات آیت‌الله طالقانی»، بیژن تقی‌زاده، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، بهار 1390، شماره27.
افتخاری دیگر برای دولت وفاق!😔 ⭕️با تصویب هیات وزیران حقوق بازنشستگان مشمول مالیات شد! پ.ن: ✍شهید رئیسی در راستای محرومیت زدایی مالیات بازنشستگان ، کارگران و دهک های پایین را حذف کرد! ✍️یادتان هست آقای پزشکیان با چه شور و حالی در بیانیه های انتخاباتی نام بازنشستگان را تکرار می کرد؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️محقق داماد: عامل وحدت حول محور رسول خدا سیر کردن شکم مردم بود! ️پ.ن: ✅️راست می گوید در شعب ابی طالب هم حلوا و شربت پخش می کردند که همه یاران رسول خدا آنجا رفتند! ✅و️قتی رفیقشان از عاشورا درس مذاکره بگیرد طبیعی است که هدف اصلی بعثت را سیر کردن مردم معرفی کنند، انگار قبلش مردم حجاز در قحطی بودند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩منبر یک دقیقه ای ⚫️واپسين‌ سفارش‌هاي امام حسن عسکري به جامعة‌ شيعيان 🖊احمدحسين شريفي (ع) در جملاتي که گويا ايشان به جامعه پيروان بوده است؛ نکات بسيار مهمي را به شيعيان گوشزد مي‌کند؛ نکاتي که مي‌توان گفت همه ابعاد زيست اسلامي و شيعيان را پوشش مي‌دهد: ابعاد عبادي و غيرعبادي؛ فردي و اجتماعي، معاشرت‌هاي خانوادگي و همسايگي و شهروندي و بين ‌المذاهبي و امثال آن را ◾️أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🖐و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما سلام مي‌فرستم. https://eitaa.com/sokhanesadeed
امشب با مدیرکل جدید حقوقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تلفنی گفتگو داشتم؛خبر های امیدوار کننده ای از عملکردچندماه اخیر دادند که نشانگر تحولات خوب برای حمایت بهینه از عاملان دو فریضه بزرگ بود؛از جمله: ✅️۱-با تشکیل کانون وکلای جهادی صدها وکیل رابرای حمایت قضایی در سراسر کشور بسیج کرده اند؛⬇️ و فقط در تهران ۵۶ وکیل با ستاد همکاری دارند. ✅️۲-با تلاش های ستاد چند نفر از ناهیان از منکر از زندان آزاد شده اند که یکی از آنها برادرمان حاج آقای بود. 🇮🇷در این شب آغاز ولایت دادگستر جهان برای جناب آقای خلیلی و همکارانشان طلب توفیق در این مسوولیت بزرگ می کنم🌺🤲🌺 https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️اصول و آداب نقد در کلام شهید بهشتی ۱۱ روز پیش از شهادت 🔹از آقاى بنی‌صدر باید همانگونه انتقاد بشود که فرض کنید دارید از خودمان انتقاد می‌کنید نه بیش از آن ◀️شهید بهشتی یازده روز پیش از شهادتش در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۱۳۶۰ در ساختمانی که بعد تبدیل به محل شهادت او و یارانش شد، سخنانی گفت تا ثبت آنها به خوانندگان تاریخ نشان دهد سیرت پیشگامان انقلاب اسلامی چگونه بوده: ✅️بنده از همین حالا به برادرها و خواهرها عموماً و به برادرها و خواهرهایی که در روزنامه و نشریات یا در بخش تبلیغات و اعزام مُبلّغ هستند، خصوصاً عرض می‌کنم که مبادا زبان و قلم دیگران نسبت به آقاى بنی‌صدر یا اشخاص اطراف ایشان بی‌مهار و بى‌تقوا بشود و آن وقت بگویند آقای بنی‌صدر دیگر هیچ کمال و ارزشی ندارد؛ نه‌خیر، ایشان داراى کمالات و ارزش‌هایی بودند و هستند. داراى ضد ارزش هایی هم بودند و هستند و آنچه هست نتیجۀ جمع‌بندى آن هاست. ✅️ اگر بی‌انصافى و بی عدالتى حتى در این برخوردها به اخلاق ما رخنه کند، آن وقت ما هم به پاکى و طهارت و نورانیت این اسلام ضربه زده‌ایم. ✅️در حوزه‌هاى تشکیلاتى هم اگر همینطور منصفانه بنشینیم و انتقاد کنیم، بسیار خوب است. ✅️از آقاى بنی‌صدر باید همانگونه انتقاد بشود که فرض کنید دارید از خودمان انتقاد می‌کنید نه بیش از آن. ✅️در راهپیمایی‌ها و تظاهرات هم باید همین‌طور باشد. تا آنجا که در توان دارید در شعارهایی که داده می‌شود، اظهارنظرهایی که می‌شود، عکس‌هایی که برداشته می‌شود و امثال اینها، کرامت اخلاق متعالى اسلامی باید به چشم بخورد. عقده خالى کردن‌ها و کینه‌توزی‌هاى بی‌معنى نباید باشد. ✅️ما نباید در این جریان بگذاریم چهرۀ پاک و نورانى اسلام و انقلاب اسلامى در دنیا لکه‌دار بشود. در همین داخل، ما نباید بگذاریم که فطرت پاک نسل جوان و نوجوان ما از مسلمان‌ها و جریان مکتبى مشمئز شود که این چه اخلاقى است این مکتبی‌ها دارند. ✅️ در حزب جمهورى اسلامى به عنوان یک تشکیلات، رعایت این نکته باید سریع‌تر و همه‌جانبه‌تر باشد. همچنین در داخل تشکیلات و در داخل حزب، باید صداقت، صمیمت، انصاف، برخوردِ حق‌طلبانه و حق‌پرستانه را با هر برادر، خواهر و هر جریانى رعایت کنیم. 🔸منبع: کتاب حزب جمهوری اسلامی(گفتارها، گفتگوها، نوشتارها)، صفحه ۱۹۴ https://eitaa.com/sokhanesadeed
🍇 قال المهدی عجل الله تعالی فرجه: اَبَی اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْحَقِّ إلاّ إتْماماً وَ لِلْباطِلِ إلاّ زَهُوقاً.🌷 🌺 امام عصر عجل الله تعالی فرجه فرمود: همانا خداوند متعال، إبا دارد نسبت به حقّ مگر آن که به إتمام و کمال برسد و باطل، نابود و مضمحل گردد.🌿 (بحارالانوار: ج ۵۳، ص ۱۹۳، حدیث۲۱ ) 🌴 این کلام امام نویدی است برای پیروزی مردم ستمدیده و بی پناه غزه که آب خوردن ندارند، هیچ غذایی ندارند، بهداشت ندارند، گرفتار نسل کشی شده اند و درندگان وحشی مشغول تکه پاره کردن بدن های آنها هستند. ☘🍀🌴🌿🌾🌹💐🌷 https://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️انتشار به مناسبت پخش گسترده فیلم سیلی زدن به صورت چند متهم به سرقت توسط مالباختگان،استقبال عمومی از این اقدام و توجیه آن توسط مقام انتظامی حاضر در آن صحنه : 🌹امام خامنه ای❤️: ✅️اسلام حتى براى مجرمين هم حقوق قائل است. كسى حق ندارد به فردى كه بناست اعدام شود، دشنام بدهد. دشنام چرا؟ مجازات او اعدام است. دشنام اضافه است؛ دشنام ظلم است؛ دشنام هتك حقِ اوست و بايد جلوش گرفته شود. ✅️اين، نحوه‏ برخورد با فرد اعدامى است؛ چه برسد به زندانى؛ چه برسد به متهم تحتِ تعقيب؛ چه برسد به آن كسى كه حتى تهمت درباره‏ او واضح و ثابت نيست و فقط گمانى درباره‏ او هست! ✅️بايد حقوق انسان و حقى كه خداى متعال براى آحاد انسان معين كرده است، نسبت به همه‏ افراد و در همه‏ موارد، كاملًا رعايت شود. (بيانات در ديدار جمعى از قضات و اعضاى دستگاه قضائي؛ 23/ 10/ 1371.) https://eitaa.com/sokhanesadeed