✅️آیا وقت آن نرسیده که دولت ما در پاسخ به مطالبه بسیاری از مردم، حداقل در اندازه سوریه و عراق و برخی کشورهای آمریکای لاتین، با تمهیدات مناسب برای میزبانی از مهمانان لبنانی، در منازل یا اماکن اقامتی، #برادری شان را نسبت به این #فرزندان_امیر_مومنان نشان دهند؟!
https://eitaa.com/sokhanesadeed
#تروریستهای_رسانه_ای_کوتوله پیش از این خواستند استاد مصباح یزدی را هدف گلوله اربابانشان قراردهند ولی کور خوانده اند و نمی فهمند که:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست!
عرض خود می بری و زحمت ما می داری!
#استاد_مصباح_یزدی
#استاد_میرباقری
https://eitaa.com/sokhanesadeed
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما اهالی آخرتیم
ما قدرتطلب نیستیم، ما دنیاطلب نیستیم
همهی این قدرت، این دولت، این میزها، این مدیریتها و این جایگاه
برای ما ذرهای ارزش ندارد
و دنبال آن هم نیستیم
آرزوی تک تک ما در حزب الله
آرزوی هرکدام از برادران ما این است
که به سید عباس[موسوی]، شیخ راغب و حاج عماد بپیوندند
آرزوی هرکدام از خواهران ما این است که به شهیده امیاسر و دیگر خواهران شهید ملحق شوند
ما به دنبال آخرت هستیم
اگر در این دنیا کار میکنیم چون مسئولیم
بخاطر این نیست که به این دنیا علاقه داریم
یا هدف ما رسیدن به دنیاست
دنیای شما برای ما حتی به اندازهی یک بند کفش و آب بینی بُز هم نمیارزد
این دنیای ناچیز
گذرا و بخیل شما
ما اهالی آخرتیم و به دنبال آن میگردیم…
شهید #سید_حسین_نصرالله
https://eitaa.com/sokhanesadeed
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱- این خانم میگویند نظر آقای پزشکیان به عنوان رئیس دولت این است که قوانین جاری در مورد موضوع عفاف و حجاب است، نباید اجرا شود!چون که از دید ایشان و رئیس جمهور، قانون از جنس زور است و «موضوعات فرهنگی را با زور نمیشود جا انداخت»!
۲-معنای دیگر سخن او این است که ایشان و رئیس جمهور قانون عفاف و حجاب را قبول ندارند و اعمال قانون را اعمال زور و ناحق میدانند چرا که به زعم اینها قانون عفاف و حجاب که توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده است در چهارچوب مسائل نظام و مسائل کشور نیست و قابلیت اجرا ندارد و به همین علت قانون رو قبول ندارند!
۳- این خانم معتقد است که چون دولت آقای پزشکیان دولت وفاق است و چون اجرای قانون عفاف و حجاب به زعم ایشان همدلی را از بین میبرد لذا نباید قوانین مربوط به عفاف و حجاب را اجرا کرد.!!
🔺 حضرت امام خمینی در مورد بنی صدر ملعون که گفته بود من قانون را قبول ندارم فرموده بود « تو غلط میکنی قانون را قبول نداری. قانون تو را قبول ندارد.» آیا گفتههای این خانم و نظر رئیس جمهور در مورد عدم اجرای قانون عفاف و حجاب بر خلاف نظر حضرت امام خمینی (ره) نیست؟
🔺 حضرت امام خامنهای در ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۳در مورد ضرورت اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب فرمودند:
«بنده نظر قاطع خودم را در این مورد عرض میکنم... یک نگاه، نگاه قانونی است. قانون واجبالاطاعه است و در این زمینه، حکم قانونی وجود دارد؛ رعایت حکم قانون برای همه واجب است. چه آن کسانی که به شرع معتقدند، چه حتّی آن کسانی که به شرع هم معتقد نیستند، قانون را بایستی رعایت کنند.»
د.خرم آبادی (با تلخیص)
https://eitaa.com/sokhanesadeed
آه یحیی !
بس بود دیگر پیر مرد! شصت و اندی ساله شده بودی، ۲۳ سال اسیر بودی، کل عمرت را برای آزادی قدس و شرف مسلمین جنگیدی! میرفتی پشت تریبون و در سفرهای دیپلماتیک، از مقاومت حمایت میکردی! هیچکس هم جرات نداشت خرده ای به تو بگیرد، مگر یک مجاهد چندسال میتواند تفنگ به دست بگیرد؟! هرچه هم جنگجو باشد خلاصه قهرا تبدیل به یک ژنرال میشود که باید از اتاق های امن در ساختمان های مخفی فرمانده ای کند.
اصلا تا قبل شهادت حاج اسماعیل هنیه حق با تو بود، اما بعد شهادتش اصلا عنوان اصلی تو 《رئیس دفتر سیاسی حماس》 بود! باید کار سیاسی میکردی و پوتین را به یادگار کنار اتاق کارت نگه میداشتی! آه یحیی، آنجا چه میکردی؟!
با لباس معمولی و خشاب روی سینه بین آوارهای رفح ؟! مگر جوان ۲۰ ساله ی گردان های قسام بودی؟! آه یحیی، آنجا چه میکردی؟!
چریک پیر، کهنه سرباز، چقدر لاغر شدی؟! زیرتونل ها، این یک سال کم خوردی،کم خوابیدی و کم نوشیدی تا تو هم مثل آن کودک اهل غزه پوست و استخوان شوی! آه یحیی...
《شیر، پیر هم که شود،شیر است》. در آن جنگ تن به تانک، مثل شیر غریدی و حتی در قیاس با جوان های قسام، باز تو بیشتر نفسکشیدی و سینه ی بنی صهیون را در آن ساختمان ها لگد کوب کردی،آخر هم زورشان به تو نرسید و به نامردی گلوله بارانت کردند.
یحیی، دنیا دید که حرامی ها حتی در پشت دوربین کوادکوپتر هم جرات نکردند به تو نزدیک شوند و با فاصله به تماشایت نشستند، وقتی از پرکشیدنت مطمئن شدند، كفتارگونه بالای پیکرت حاضر شدند.
یعنی خدا عجب کارگردانی ای کرد، هرچه فیلم و عکساز نبرد تن به تانک تو منتشر شد، صلابت، حماسه و سلحشوری بود!
دنیا سکانس پایانی زندگیتو را دید که وقتی سراغت آمدند، چون فاتحین به صندلی تیکه دادی و آن سگ الکترونیکی را با چوب راندی، بیاعتنا و با ابهت!
لحظات ختم به شهادتت، برای رزمندگان جنگ های چریکی دنیا، کلاس آموزشی بود، عجب استتاری کردی، وقتی چیزی برای بستن شریان نداشتی، بالای جراحت خود را با سیم بستی تا از خون ریزی جلوگیری کنی و کماکان بجنگی! چقدر تو خونسرد بودی مرد. این کارها در آن لحظاتی که برای چون مایی پراضطراب است، برای مجاهد ۶۰ ساله ی لشکر عزالدین قسام، این چنین عادی و باوقار طی میشود که صدالبته سرچشمه اش قرآنیاست که با آن مانوس بودی، اما سربازهای دشمن لا به لای جزوات دانشگاه های نظامی دنیا دنبالش میگردند.
آه یحیی! کجا و کی زمانه بچرخد تا چون تویی چشمبه دنیا باز کند و چشم دنیا را خیره؟!
آه یحیی، در میان آن خرابه ها چه میکردی؟! میگفتند از ترسجانت مخفی شدی، میگفتند جاسوس بودی ؟!؟! ببین خدا چگونه رسوایشان کرد، خدا اگر بخواهد عزتی نصیب اهل حق کند، حتی به دست کثیف ترین مخلوقات خود، نمایش حقانیت مجاهدان خود را روی پرده میبرد تا دنیا انگشت به دهان بماند. پرده ی آخر زندگیمجاهدانه ات جوری رقم خورد، که تصویرش، لحظه ای از ذهن دوست و دشمن، در این معرکه ی آخرالزمانی پاک نخواهد شد. رحمت خدا بر روح پاکت که حتی محل شهادتت، ثانیه های آخر مجاهدتت و حتی تصاویر پیکرت، مسلمین را سربلند کرد.
🔻 @iranEiita 🔻
https://eitaa.com/sokhanesadeed
در آستانه ظهور ارباب عدالت گستر جهان، زمینه سازان #ظهور ، جایزه جهاد و مبارزه در برابر جبهه شیطان را با #شهادت می گیرند تا پس از ظهور به لطف خداوند برای یاری بقیه الله باز گردند.
#شهید_نصرالله
#شهید_سلیمانی
#شهید_سنوار
#شهید_هنیئه
#شهدای_مقاومت
#غزه
#ضاحیه
#یمن
#سوریه
#عراق
https://eitaa.com/sokhanesadeed
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆آخرین لحظات زندگی پرافتخار "یحیی السنوار" از زاویه دوربین پهپاد جستجوگر ارتش رژیم نژادپرست و اشغالگر فلسطین💥
🌴یحیی السنوار در حالیکه بشدت زخمی شده، سعی میکند تکه چوبی را به سمت پهپاد تجسسی اسرائیلی پرتاب کند.
✊سلام و صلوات الهی بدرقه راه پرافتخار این مبارزان شکستناپذیر، آزادگان روی زمین و ایثارگران راه آزادی فلسطین باد🌴
https://eitaa.com/sokhanesadeed
🤚 چرا دینداری در آخرالزمان را مانند نگه داشتن آتش در کف دست، سخت و دشوار دانسته اند؟ ( بخش اول )
👈 در بخش اول ، متن احاديث مرتبط و سند آن تقدیم عزیزان می شود و در بخش دوم در روزهای آتی تحلیلی روان شناختی ،جامعه شناختی ( روانی، اجتماعی ) از این حدیث ارایه خواهد شد ، ان شالله
حدیث مشهوری است که در بیشتر کتابها نقل شده است، از جمله مرحوم میرزاحسین نوری که خود از محدثان بزرگ است آن را در کتاب خود نقل کرده است گرچه به طور مرسل آورده و اسناد بعداز انس را نیاورده، ولی می توان گفت به لحاظ شهرت داشتنش حدیث خوبی است.
عن أنس عن النبي (ص) أنه قال: «يأتي على الناس زمان الصابر منهم على دينه كالقابض على الجمرة ؛(1) رسول خدا فرمود: زمانی بر مردم می آید که ماندن بر دین حق مانند نگه داشتن گلوله آتش در دست است» .
در روایت دیگر ایشان در وصف برادران آخر الزمانی خود می فرماید:
«لأحدهم أشد بقية على دينه من خرط القتاد في الليلة الظلماء أو كالقابض على جمر الغضا ؛ (2) هر یک از آنان بر دین خود باقی است با این که باقی ماندن بر دین سخت تر از زدن تیغ درخت با دست و صاف کردن آن و از نگه داشتن آتش درخت های سخت (که آتششان دوام زیاد دارد) ، در دست است.
طبق برخى روايات، تصويرى از وضعيت دين در آخرالزمان که حفظ دین را مشکل می کند مشخص می شود:
۱- اسلام و ايمان، غريب مى شود، همان طور كه در ابتدا غريب بود
۲- مساجد از نظر ظاهرى آباد، ولى از نظر هدايت خراب هستند
۳- انسان دين خود را مى فروشد، به گونه اى كه ممكن است صبح مؤمن باشد و عصر كافر شود يا عصر، مؤمن باشد و صبح كافر گردد
۴- جو عمومى و حاكم، جو كفر و بى دينى است؛ به گونه اى كه حتى بعضى از مؤمنان را نيز متزلزل كرده و به كفر دعوت مى كند
۵- ملت هاى ديگر از اديان خود، گمراه مى شوند
۶- هر كس كه پرچم گمراهى بلند كند، هوادارانى خواهد يافت
۷- با عقايد اسلامى - حتى ايمان به خدا - به طور علنى برخورد مى شود»(3)
۸- شنيدن حقايق قرآن، بر مردم گران آيد؛ اما شنيدن باطل آسان است
۹- مردم نسبت به وقت نماز، بى اعتنا مى شوند(4)
۱۰- بدعت ها ظاهر و زياد شود
۱۱- حلال، حرام شود و حرام، حلال» و...(5)
مجموع اين جملات نورانى، بيانگر وجود نوعى تحير، پسرفت اعتقادى، ظاهرسازى و رنگ باختن ديندارى در آخرالزمان است. چنان كه امیرالمومینن امام على (علیه السلام) نيز به اين مطلب اشاره فرموده است:
«يكون حيره و غيبه تضل فيها اقوام و تهتدى فيها آخرون»(6)؛ «غيبت و حيرتى پيش خواهد آمد كه گروه هايى گمراه مى شوند و دسته اى ديگر هدايت مى يابند»
وضعيت ديندارى در آخرالزمان سخت و شكننده و ميزان رويگردانى اغلب مردم از دستورات الهى، زيادتر است.
پی نوشت ها:
1. میرزاحسین نوری،مستدک الوسائل ،بیروت، مؤسسه آلبیت، سال 1388، ج 12 ص 33.
2. محمد بن الحسن الصفار ، بصائر الدرجات ، تهران ، اعلمی ، 1404 ق ، ص 104.
3. معجم احاديث امام مهدى، ج ۱، صص ۸۷، ۷۱، ۴۴، ۳۱ و... از پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله( .
4. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۵۶- ۲۶۰ ؛ حضرت مهدى از ظهور تا پيروزى، ص ۲۵۰-۲۴۹.
5. معجم احاديث امام مهدى، ج ۳، ص ۲۱۸ ؛ منتخب الاثر، ص ۵۲۷، و...
6. الغيبة نعمانى، ص ۱۰۴ ؛ تاريخ غيبت كبرى ص ۲۴۶
نوشته شده در روز جمعه ،۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط دکتر ابوالقاسم فاتحی
https://eitaa.com/sokhanesadeed
🤚 چرا دینداری در آخرالزمان را مانند نگه داشتن آتش در کف دست، سخت و دشوار دانسته اند؟ ( بخش دوم )
👈 در بخش اول ، چند روز پیش متن احاديث مرتبط و سند آن تقدیم عزیزان شد. در بخش دوم تحلیلی روان شناختی ،جامعه شناختی ( روانی، اجتماعی ) از این حدیث ارایه شود.
۰۱ دینداری ما مسلمانان و مومنین را می توان در دو وضعيت و دو شرایط بررسی کرد. وضعیت اول شرایط معمولی و متعارف در جامعه و در جهان پیرامونی خود، که در آن جان و مال مسلمانان و مومنین در آسایش و آرامش است و هیج خطری نه جنگ و نه تهدید و نه سختی جامعه را تهدید نمی کند ،در این صورت هم مسجد و محراب به راه است و هم بازار و کاسبی ، هم منزلت اجتماعی و اعتبار و موقعیت سیاسی پابرجا است و هم اعتبار و موقعیت دینداری ، در این شرایط همه طرفدار دو آتشه دین و انقلاب و ... هستند .
۲.وضعیت دوم، شرایط سخت جامعه و محیط پیرامونی، شرایط سخت آزمون ادعاها، شرایط دشواری که در آن دین و دینداری حقیقی و ارزش ها ،آرمان ها و اهداف انقلاب و نظام مورد تاخت و تاز دشمنان قرار می گیرد و در این شرایط حفط دین و دینداری سخت و دشوار می شود.. مانند شرایط هشت سال دفاع مقدس و یا شرایط کنونی منطقه و کشور بخصوص در دهه اخیر و مسایل مدافعان حرم و اکنون تجاوزات وحشیانه اسرائیل و آمریکا به غزه و لبنان و یمن و سوریه و عراق ، در این شرایط، حفظ دینداری سخت تر از حفظ آتش در کف دست است.زیرا تعارض منافع پيش می آید ، منفعت دفاع از دبن و حفظ دینداری حقیقی که هزینه دارد و منفعت حفظ موقعیت اجتماعی و سیاسی خود که مستلزم عبور آرام آرام و توجیه گرایانه از انقلاب و امام و شهدا است. در این شرایط حفظ دین و دینداری از نگه داشتن آتش در کف دست سخت تر است.
۳. میزان این آزمون الهی هم متناسب با افراد و موقعیت ها متفاوت است . از یک کاسب محل گرفته تا بالاترین پست اجرایی و سیاسی و قضایی و مانند آن در کشور، در اینجا طیف وسیعی مورد آزمون های الهی قرار می گیرند و افراد براساس روحیات شخصی و جو روانی و اجتماعی شایع در جامعه تصمبم گیری می کنند که آیا حافظ دبن و دینداری خود باشند و یا با توجیهات حتی به ظاهر معقول و منطقی و گاهی دینی، از دینداری خود عبور کنند. انسان های چسبیده به مال و منال دنیا، انسان های چسبیده به چند روز ریاست و قدرت چه در سازمان و یا جامعه که هدفی جز حفظ موقعیت و منافع خود ندارند، این گونه مسلمانان و مومنین دین و دینداری خود را به خاطر حفظ چند روزه جایگاه سیاسی خود در جامعه و یا حفط و بازتولید جایگاه شغلی خود، البته با توجیهاتی به ظاهر منطقی و موجه ، اما با انگیزه حفظ منافع خود ، نمی توانند شرایط سخت دینداری آخرالزمانی را رعایت کنند و تحمل سختی های آن را ندارند. البته اگر بتوانند از منافع خود عبور کنند، آزمون های آخرالزمانی را بسیار آسان می یافتند. اینان همان کسانی هستند که با رنگ عوض کردن و با همراه جماعت شدن و با نان به نرخ روز خوردن با هرشرایط سیاسی کنار می آیتد.
برای این گونه از دینداران البته دینداری سخت می شود ، سخت تر از حفظ آتش در کف دستشان
نوشته شده در روز جمعه ،۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ توسط دکتر ابوالقاسم فاتحی
https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴 شبکه دعای بین ادیان ترفندی از بهائیت برای آشکارسازی
🔻 سایت دنیای مجازی بهایی "شبکه دعای بین ادیان" را یکی از پروژههای بهائیت برای ایجاد وحدت عنوان کرده که از سال ۲۰۱۴ شکلگرفته است.
🔻 این سایت در ادامه جلساتی که در معبد نیلوفر آبی (لوتوس) یا جلساتی که تحت عنوان"حلقه ملاقات نور" برگزار شده است را از جمله نمونههای این پروژه ذکر میکند.
🔻 جلسات "دعای مشترک بین ادیان" یکی از ترفندهای بهائیت جهت آشکارسازی خویش در کشورهای مختلف است که ضمن معرفی این فرقه، روابط بین بهائیان و دیگر افراد را عادیسازی میکند.
🔻 با آنکه ادعای بهائیت در این جلسات آن است که هر فرد طبق باور و عقیده خویش به رازونیاز میپردازد؛ اما برنامه آن بهگونهای است که قسمت عمده برنامهها به دعاهای این فرقه اختصاص دارد.
🔻 پروژه مذکور امروزه در امارات متحده عربی و بحرین تحت عناوینی همچون جلسات دعای مشترک ماهانه دیده میشود.
@feragh_adyann
https://eitaa.com/sokhanesadeed