eitaa logo
سخن شیعه
116 دنبال‌کننده
531 عکس
202 ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️معنای حسن مآب... *الذین آمنوا و عملوا الصالحات طوبی لهم و حسن مآب* آن کسانی که ایمان آورده اند و کارهای نیکو کردند، و عمل شایسته انجام کردند_عمل شایسته یعنی آن تعهدات لازم متناسب با ایمان را انجام دادند_ فرخنده باد امروزشان و نیکو باد آینده شان، این یک محصلی است، که از *طوبی لهم و حسن مآب* بنده گرفتم، ترجمه اش....به طور خلاصه و محصل گیری این است؛ حالایشان خوب، فردایشان هم خوب، دنیایشان نیکو، آخرتشان هم نیکو، واقعش هم همین است، جامعه مومن، آن هم مومنی که به تعهدات ایمانی عمل میکند، دنیایش هم آباد است، آخرتش هم آباد، دنیایش هم بهشت است، آخرتش هم بهشت هست، این یک آیه... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۰۵. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷️ درس اخلاق مقام معظم رهبری؛ هر کس مالش زیاد شد حجت خدا بر او زیاد میشود....از دانشمندان پیمان گرفته که بر گرسنگی گرسنگان و سیر و پری اغنیاء صبر نکنند... @sokhanshia @sokhanshia
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️محاجه ی حضرت ابراهیم با مردم ... و اما محاجه ی حضرت ابراهیم با مردم و قوم خود، که آنها با او بحث میکردند و او با آنها، قرآن این محاجه را نقل میکند؛ *و حاجّه قومه* قوم ابراهیم بنا کردن به بحث کردن با او. *قال اَ تحاجّونی فی الله* وقتی که آنها بنا کردند با ابراهیم به محاجه و مجادله کردن، *قال* گفت *اَ تحاجّونی فی الله* آیا با من درباره ی خدا مجادله میکنید؟؟ *و قد هدان* و حال آنکه خدا مرا هدایت کرده است؛ یعنی من روشنم، در راه خودم تردیدی ندارم که شما بخواهید از آن تردید من استفاده کنید و با بحث و جدل مرا از راهم برگردانید، *و قد هدان* من هدایت شده ام، راه یافته ام، روشنم، میدانم چه میکنم، *و لا اخاف‌ ما تشرکون به الا ان یشاء ربی شیئا* و از آنچه شما شریک خدا دانسته اید، هیچ بیمی ندارم، مگر آنکه خدا درباره ی من چیزی اراده کند؛ یعنی در حقیقت از خدا میترسم، از حوادثی که خدا سر راه من بگذارد و از آینده ای که خدا برای من در نظر بگیرد، من واهمه ای دارم و بس، اما از آنهایی که شما شریک خدا دانسته اید واهمه ای ندارم، از اینجا مختصری معلوم میشود؛ بعد بیشتر معلوم میشود، از این جواب به دست می آید که آنها به ابراهیم می گفته اند؛ ابراهیم بترس از این شرکائی که ما برای خدا قرار دادیم، بترس، اینها خشکت میکنند، اینها پدرت را در می آورند، دنیایت را سیاه میکنند، روزگارت را تلخ میکنند؛ لابد دیگر ابراهیم در جواب میگوید؛ من از آنها نمیترسم، هیچ واهمه ای از آنها ندارم، از دنباله آیه و سخن ابراهیم این مطلب روشن تر و آشکار تر میشود. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۰۷. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
⚠️توصیه مهم امام خمینی به نمایندگان مجلس! ⭕️ اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند خود را به عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمت های بزرگ برای ملت‌های خود کرده‌اند اکثر ساده زیست و بی علاقه به زخارف دنیا بوده‌اند. امام خمینی (ره)/ پیام به مناسبت گشایش مجلس شورای اسلامی/ ٠٧ تیر ١٣۶٣ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ادامه ی محاجه ی حضرت ابراهیم با مردم ... *وسع ربی کل شیء علما* پروردگارم به همه چیز دانشش گسترده است، *وسع* گسترده است، *ربی* پروردگار من، *کل شیء* به همه چیز *علما* از حیث دانش، که جمله رسا و ساده فارسی آن همین میشود که ما اینجا نوشتیم، پروردگارم به همه چیز دانشش گسترده است، *ا فلا تتذکرون* یعنی متوجه نمیشوید؟؟ ملتفت نمیشوید؟؟ حالت به خود آمدن، پیدا نمیکنید؟؟ به یاد نمی آیید؟؟ اینها همه به یک معناست... *اَ فلا تتذکرون* یعنی با این حال به خود نمی آیید؟؟ خب، هنوز ادامه دارد سخن ابراهیم با قومش، این یک قسمتی بود... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۰۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
⚠️هدف از حذف قرآن چیست؟ 🔻ما مواجه هستیم با تبلیغاتی که از آنوقتی که خارجی‌ها راه پیدا کردند به ایران و مطالعات کردند در ایران و خواستند ذخائر ایران را ببرند، شروع به تبلیغاتی کردند که و اسلام را در نظر مردم یک چیز مخالف با زندگی، مخالف با عقل، ارتجاعی، به درد زندگی نخور، از این چیزها معرفی کنند. با آن تبلیغات دامنه دارشان این تهمت‌ها را زدند که مثلِ ادیان افیون هستند. 🔹آنهائی که را سدی از برای منافعشان می‌دانستند و علمای اسلام را هم سدی دیگر، این تبلیغات را کردند. 🔹باید انسان ببیند که سند اسلام که است، آیا این سند، سندی است که اگر کسی مطالعه آن را بکند یا تعلیمات آن را یاد بگیرد، این جزء افیون هاست و می‌رود توی خانه‌اش می‌نشیند یا مردم را دعوت می‌کند به دیر و خرابات؟ یا اینکه قرآن محرّکِ جامعه است؟ طرف رد ظلم و رد ستمکارهائی که در خارج می‌شود هست؟ 🔹کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار کرد پیغمبر اسلام را به این که با این سرمایه دارها دائماً در جنگ باشد و با این کسانی که صاحب قدرت و اشخاص قلدری که قدرتمند بودند. قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به اینکه با این مردمی که با ملیت مردم، با منافع توده‌های مردم مخالف هستند و استثمار می‌کنند اینها را، با اینها باید جنگ بکنید. 🔹[اینکه] قرآن آمده است که مردم را به چرت وادار کند، این تبلیغی بوده است که بر ضد قرآن شده است و نکته این تبلیغ هم این بوده است که: "مسلمین را از قرآن جدا کنند و منطق قرآن را بشکنند در بین مسلمین" تا اینکه این شرقی‌ها که مسلمین هستند و دارای مخازن هستند، دیگر نداشته باشند که کنند. اگر قرآن و روحانیت قرآن نباشد، این مردم و توده‌ها، اینها مقاومت نمی‌کنند. 🔹اینطور مطالعات [غربی‌ها] به آنجا رسیده که اینکه است از برای راه استفاده غرب، این عبارت از است و عبارت از آن کسانی که درس قرآن خوانده‌اند، آنها ممکن است یک وقتی جلوگیری بکنند از منافع، پس باید این دو تا سد را شکست تا راه باز بشود. 🔺این منطق اجانب است که می‌خواهند مال شما را بخورند، می‌خواهند ما را از قرآن منفصل کنند تا اینکه پشتوانه‌ای نداشته باشیم، مثل پشت سر ما نباشد و ما متفرق بشویم و هر کسی یک چیزی بگوید و تبلیغات آنها اثر بکند و جوان‌های ما را منحرف کند و اسباب این بشود که آنها مشغول کارشان بشوند. امام خمینی (ره) / ٠٨ آبان ١٣۵٧ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ادامه ی محاجه ی حضرت ابراهیم با مردم ... در دنباله ی این مطلب... *و کیف اخاف ما اشرکتم و لاتخافون انَّکم اشرکتم بالله ما لم ینزل به علیکم سلطانا* اینجا خوب روشن میشود که ابراهیم چه بحث و مجادله ای داشتند، ابراهیم میگوید چطور، من بترسم؟!!! شما باید بترسید، من از کسانی که شما بی دلیل، شریک خدا و رقیب خدا در ملک و حکومت و فرماندهی و خلق و امر قرار دادید، بترسم، در حالی که خدا مرا هدایت کرده، برایم مطلب روشن است؛ و شما از اینکه کسانی را بی دلیل، بی منطق، بی جهت، بدون اینکه هیچ موجب عقلایی وجود داشته باشد، شریک و رقیب و همگام پروردگار عالم قرار داده اید، نترسید؟!! شما باید بترسید، نه من، از اینجا معلوم میشود که آنها در بحث با ابراهیم میگفتند؛ بترس! بترس! حالا از چه کسی بترس؟؟ از چه بترس؟؟ آیا از شرکای بی جان خدا یا از شرکای جاندار خدا یا از هر دو، اینها دیگر معلوم نیست، کدام شرکا را می گفتند باید از آنها ترسید، اینها روشن نیست. اجمالا برای خدای متعال انواع و اقسام شریک قرار دادند، گوساله پرستها گوساله را، سنگ وچوب پرستها، سنگ و چوب را، فرعون و نمرود پرستها فرعون و نمرود را. و درباره ی فرعون که صحبت کردیم، معلوم میشود که آن گوساله و آن سنگ و آن فرعون...همه آتش گیره های یک آتشند..فرقی با هم ندارند، به هر صورت، اینها می گفتند از شرکای خدا باید ترسید، حالا شرکای خدا، آیا شرکای اِنس، جن، جاندار، بی جان و از این قبیل شرکاها؛ این دیگر معلوم نیست.. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۰۸. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
⚠️ براندازی نرم! ⭕️ شما گمان نکنید که خارجی‌ها و اذناب آنها در این کشور کودتا می‌کنند، نمی‌کنند چون نمی‌توانند. کشوری که همه‌اش مهیاست برای شهادت، نمی‌توانند که آنها در اینجا وارد بشوند لکن از ما را می‌پوسانند. امام خمینی (ره)؛ ٠٩ اردیبهشت ١٣۶٢ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ادامه ی محاجه ی حضرت ابراهیم با مردم ... *و کیف اخاف ما اشرکتم* چگونه بترسم از آنچه شما شریک خدا قرار داده اید، *و لاتخافون انّکم اشرکتم بالله* و نترسید شما از اینکه برای خدا شریک قرار داده اید؟؟ *ما لم ینزل به علیکم سلطانا* چیزی که بر آن هیچ حجت و دلیلی ندارید، ترجمه ای که اینجا نوشتیم این است؛ چگونه من از آنچه شما شریک خدا قرار داده اید بترسم و شما از اینکه بدو شرک آورده اید نترسید؟؟ با اینکه شما را هیچ حجت و برهانی در این نیست. بعد دنباله اش *فاَیّ الفریقین احق بالامن اِن کنتم تعلمون* ما یا شما؛ من سزاوارترم و شایسته ترم که روحا ایمن باشم، امنیت روحی داشته باشم، تشویش و دغدغه نداشته باشم، یا شما؟؟ منی که دلم به خدا وابسته است _ابراهیم میگوید_ منی که مورد هدایت خدایم، من بی تشویش ترم یا تو، بیچاره؟؟ که در آن راهی و کاری که در پیش گرفته ای، حجت و دلیلی نداری، من که برایم روشن است مطلب، *فاَیّ الفریقین احق بالامن ان کنتم تعلمون* ، کدام یک از ما دو گروه، منِ ابراهیم یا شمای بت پرست به ایمنی سزاوارتریم؟؟؟ ابراهیم میگفت؛ من که خدا را شناخته و با بصیرت و آگاهی بدو راه یافته ام، یا شما که بر پندار باطل خود هیچ حجیتی ندارید، اگر میدانستید!! *ان کنتم تعلمون* یعنی معلوم است نتیجه چیست، معلوم هست جواب چیست، معلوم است چه کسی محکوم به دغدغه و ترس و دلهره است و چه کسی محکوم نیست به این بدبختیها و مطمئن است. و در آخر میفرماید که؛ *الذین آمنوا و لم یلبسوا ایمانهم بظلم اولئک لهم الامن و هم مهتدون* آنها که ایمان آورده اند و ایمان خود را به ظلم و ستم نیالوده اند، فقط آنها را است ایمنی و آنهایند هدایت یافتگان، این درباره امن. 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۱۰. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia @sokhanshia
⚠️ تودهن دولت بزنید! ⭕️ ملت وظیفه دارد که در جمهوری اسلامی پشتیبانی از دولت‌ها بکند که به خدمت ملت هستند. اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند، ملت باید به او بزند. امام خمینی (ره)؛ ١٢ فروردین ١٣۵٨ @asremamkhomeini
🌾🌺 بسم الله الرحمن الرحیم🌺🌾 🔷️ ثمر بخش بودن ... بعد نوشته ایم؛ ثمر بخش بودن، یعنی چه؟؟ یعنی نوید چهارم است؛ ثمر بخش بودن، یکی از چیزهایی که راهرو راه هدف و مقصود، اگر داشته باشد، بهتر میتواند حرکت کند و بیشتر احتمال رسیدنش هست، اگر نداشته باشد، کندتر حرکت میکند و احتمال نرسیدنش هم زیاد است، این است که کار خود را ثمر بخش بداند یا نداند، اگر ثمر بخش دانست این راه را؛ حرکت خود و کار خود و گام خود را، احساس کرد که این از بین نمیرود، عملش ضایع نمیشود، بر این حرکت، بر این گام، یک اثری مترتب می شود، هر حرکت او یک موجی را ایجاد میکند که او را بیشتر به منزل می رساند؛ اگر این را معتقد بود، سریع تر پیش میرود، بهتر کار میکند، خستگی اش کمتر است، راحتر حرکت میکند، اگر این را معتقد نبود، وا ویلا!! مومن این جور است، مومن کار خودش را ثمر بخش میداند و قرآن به او این را آموخته است، قرآن، البته موارد فراوانی دارد؛ *فاِنَّ الله لا یضیع اجر المحسنین/ اجر من احسن عملا* از اول تا آخر قرآن الی ما شاالله، من یک موردش را آورده ام از اول قرآن که دَمِ دستم بوده از سوره بقره، ده مورد، پانزده مورد دیگرش را هم پیدا کنید.... 🔸️ کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبری؛ ص ۲۱۱. 🗨💭 روزانه یک دقیقه با سخنان رهبری.... 👇🏻👇🏻 @sokhanshia
🔰حرف مردم مقاومت است، نه سازش! ⭕️ الان اشخاصی هستند که عقیده‌شان این است که ما باید باز یا برویم آن طرف، یا برویم آن طرف، لکن ملت ما قبول نمی‌کند دیگر این معانی را. ملت ما از اول قیام کرد برای اینکه جمهوری اسلامی بدون اینکه بوی شرق یا غرب را بدهد مطلوب اوست. حالا که اینهمه جوان داده است و اینهمه خون داده است و اینهمه عزیزان را از دست داده است، حالا دیگر نمی‌آید بگوید که خیر، حالا همه ما را کشتید دست شما درد نکند، بسم الله. ما تا آخرین وقت و تا آخرین نفس ایستاده‌ایم و و بحمدالله با قدرت دارد پیش می‌رود. امام خمینی (ره) / ٢۵ مهر ١٣۶١ @asremamkhomeini