eitaa logo
سلاله اخلاقی
190 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
698 ویدیو
97 فایل
•❁﷽❁• ✅مهارت‌هایی برای شاد زیستن و تقویت باورهای دینی ✅پاسخگویی به سوالات اعتقادی زن و خانواده با رویکرد تربیتی رزومه‌الکترونیکی https://zil.ink/arezooye_parvaz آیدی @arezooye_parvaz
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ طوسی از امام رضا (علیه السلام) نقل کرده است که آن حضرت فرمودند: در خراسان بقعه ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می شود، تا روز قیامت که در صور دمیده می شود و قیامت فرا می رسد. پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است؟ فرمودند: این بقعه در سرزمین طوس است. به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغ های بهشت است. هر کس مرا در این بقعه زیارت کند، مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت کننده او خواهیم بود. بحارالأنوار، ج ۱۰۱، ص ۳۶۷ Shaykh Toussi a cité de l'imam Reza (La paix soit sur lui) qu'il a dit: Il y a un tombeau à Khorasan et il viendra un temps où ce tombeau sera toujours un endroit où les anges peuvent aller et venir et faire Tawaf (Circumambulation autour de ce tombeau lors du pèlerinage), jusqu'au Jour du Jugement où on sonnera dans les trompettes et le Jour du Jugement viendra. Ils ont demandé: Ô, fils du Messager de Dieu! C'est quel tombeau? Il a dit: Ce tombeau est dans la ville de Touss. Je jure devant Dieu! Cette terre est un jardin des jardins de paradis. Quiconque me visite en pèlerin dans ce tombeau, est comme celui qui a visité en pèlerin le Messager de Dieu, et pour lui la récompense de mille Hajj acceptable et de mille Umra acceptable sera écrite, et moi et mes pères serons ses intercesseurs au Jour du Jugement. Bihar al-Anwar, Le volume 101, La page 367
🦋پرگرفتـݩ بہ هــواے تو چہ حـالے دارد چوݩ ڪبوتر بہ هماݩ حاݪ و هوا محتاجم🌹
💠 پرسش: چرا به علی بن موسی، امام هشتم شیعیان، "رضا" می گویند؟ ✍️پاسخ: ✅امام موسی بن جعفر(ع) فرزندش "علی" (علیه السلام) را "رضا" لقب داده بود و گاهی می فرمود: "پسرم رضا را بگویید پیش من بیاید... به فرزندم رضا گفتم... فرزندم رضا گفت؛ امّا وقتی حضرت را مورد خطاب قرار میداد، می فرمود: یا أباالحسن.[۱] از این روایت استفاده میشود كه امام كاظم(ع) عنایت خاصی به لقب "رضا" برای فرزندشان داشتند و به نحوی به دیگران گوشزد میكردند حضرت را "رضا" صدا بزنند. در وجه نام گذاری حضرت به "رضا" احادیثی وارد شده است، از جمله: احمد بن أبی نصر بزنطی به امام جواد(ع) عرض كرد: گروهی از مخالفان شما گمان می كنند كه مأمون پدر بزرگوار شما را "رضا" لقب داده، آن هم بدین جهت كه امام(ع) را برای پذیرش ولایتعهدی راضی كرده است. امام جواد فرمود: "به خدا سوگند! اینان دروغ می گویند، بلكه خدا پدرم را "رضا" نامیده، چون كه پسندیده خدا در آسمان بود و رسول خدا و أئمه هدی در زمین از او خوشنود بودند"، بزنطی به امام گفت: آیا همه پدران گذشته تو پسندیده خدا و رسول و ائمه نبودند، فرمود: چرا. بزنطی پرسید: پس چرا تنها آن حضرت "رضا" نامیده شد، فرمود: "زیرا همان گونه كه دوستان و موافقان وی از حضرت راضی بودند، دشمنان و مخالفان نیز از او راضی بودند. چنین ویژگی برای هیچ كدام از پدران حضرت وجود نداشت، و بدین سبب است كه میان آنان، حضرت "رضا" نامیده شده است".[۲] برخی از بزرگان در این باره نوشته اند: خداوند در لوح محفوظ آن حضرت را "رضا" نامیده و با این نام گذاری اعلام فرموده است كه: ۱- دوستان و دشمنان از حضرت راضی هستند. ۲- فرشتگان از شمایل و اخلاق و اعمال امام رضایت دارند. ۳- خدا از او راضی بوده و او را هم راضی كرده است.[۳] پی نوشت: [۱]. عیون اخبارالرّضا، صدوق، رضا مشهدی، جزء ۱، ص ۱۴ - ۱۳، ح ۲. [۲]. علل الشرایع، صدوق، مؤسسه الأعلمی، بیروت، جزء ۱، ص ۲۷۷، باب ۱۷۲، ح ۱. [۳]. القاب الرّسول و عترته (مجموعه نفیسه ص ۲۶۹)، كتابخانه آیت اللَّه مرعشی نجفی، ص 67 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
11.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «هر كسی در هر گوشه عالم به مقام رضا برسد، به وساطت آن حضرت است؛ مقام رضا مقامی است كه هر كسی در هر گوشه عالم بخواهد راضی بشود ـ یك كسی در امتحان موفق شد، كسی در تجارت موفق شد،خوشحال شد ـ این به وساطت مقام رضاست. هر كسی را كه در عالم بخواهی راضی كنی، به وسیله مقام رضاست؛ مثل اینكه هر جایی خدای سبحان بخواهد یك درخت را سرسبز كند، مثل باران است. این طوری است كه در عالم هر كسی در هر گوشهٴ جهان بخواهد خوشحال بشود، آنجا وجود مبارك حضرت حضور دارد، مقام رضا این است.»
چرا ولی‌فقیه در مشکلات دولتي زياد وارد نمی‌شوند؟ این کار از ناتواني است؟ نکته اول: قانون اساسی، اختیارات رهبری را در چهار وظیفه بیان کرده است. 1. تعیین سیاست‌های کلی نظام 2. نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی 3. حل اختلاف بین قوای سه‌گانه 4. حل معضلات نظام که از طریق عادی قابل‌حل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت ایشان وظائف فوق را به‌خوبی انجام داده و درباره مشکلات در جامعه، به مسئولان تذکرات و هشدارهای لازم را می‌دهند و از طریق آنان مسائل را پی گیری می‌کنند. مقام معظم رهبری: ولایت‌فقیه نافی مسؤولیت‌های ارکان مسئول کشور نیست. ...کشور مسؤولیت اجرائی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیت‌های خود باشند. (1) نکته دوم: مشکلات موجود در جامعه، عوامل متعددی دارد و نباید عامل مشکلات جامعه را یک علت دانست. نباید انتظار داشت با صرف مدیریت قوی و نظارت دقیق رهبری، مشکلات جامعه به‌سادگی حل شود. نکته سوم: جامعه ما از مشکلات زیادی مانند ساختار اقتصادی تک‌محصولی، وضعیت وخیم صنعت، ساختار سیاسی، فرهنگی واداری، مشکلات طبیعی مربوط به انقلاب و ناشی از جنگ تحمیلی، محاصره بین‌المللی، تورم جهانی، رنج می‌برد. نتیجه اینکه: مشکل اساسی، نحوه‌ی مدیریت رهبری و یا استفاده نکردن از اختیاراتشان نیست؛ بلکه فراتر از آن است. پی‌نوشت‌ها: 1. سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام، 1383/3/14 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
سلام امام زمانم تو آن خوبترین پدرے و من آن یتیم چشم براه... تو آن سبزترین بهارے و من آن شاخہ ے خشڪیده... تو آن زلال ترین چشمہ اے و من آن تشنہ ترین عابر... تو آن موعود نجات بخشے و من آن شبگرد ڪوچہ هاے انتظار... باز مے آیے و من در آیینہ باران نگاهت، سبز مے شوم، لبخند مے زنم و زندگے مے ڪنم... اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ ✋سلام یگانه منجی عالم☀️ 🌱اللہم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج 🌱
1_1597971241.pptx
4.66M
✳️پاورپوینت نظام ولایی و پاسخ به شبهات . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @javadheidari110
ناتوی فرهنگی از اواسط دوره‌ی قاجاریه، پدیده‌ای نوین به نام غرب و غرب زدگی تمدن و فرهنگ ایرانی_یکی از غنی‌ترین تمدن‌ها و فرهنگ‌های جهان_ را تحت تاثیر خود قرار داد. امروزه، امکانات‌، رشد تکنولوژی، صنعتی‌شدن شهرها، روش‌های آموزشی سمعی و بصری، حوزه‌ی اندیشه، تفکر، علم و فرهنگ را متحول نموده است. جنگ نرم مبانی اعتقادی و اخلاقی فرهنگ‌های غنی را هدف قرار داده است. مردم در مقابل فرهنگ منحط و مبتذل غرب خودباوری خود را از دست داده، استعدادها و توانمندی‌های خود را نادیده گرفته و در انتخاب سبک زندگی و هدف گذاری طولانی مدت و کوتاه مدت در این زمینه نسنجیده، غیرعاقلانه و ناآگاهانه برخورد کرده‌اند. سبک زندگی هر فرد نمایانگر بسیاری از ویژگی‌ها از جمله ارزش‌های اوست. اگر اشخاص نتوانند میان سبک زندگی و باورها و ارزشهای‌شان تعاملی برقرار کنند، آنها را نه‌تنها ناکارآمد تلقی کرده، بلکه مربوط به گذشته و جوامع غیر پیشرفته دانسته و پس از مدتی دست از این باورها و اندیشه‌ها بر‌می‌دارند. فرهنگ غرب مبتنی بر امانیسم، انسان‌محوری و لذت‌گرایی است؛ در حالیکه فرهنگ متعالی اسلام مبتنی بر خداگرایی است و بر حیات طیبه تاکید دارد. حیاتی که افزون بر شادی و آرامش، شعور و بینش و بصیرت شهودی را نیز به همراه دارد. سبک زندگی اسلامی نه تنها در سطح جامعه‌ی ایرانی یا جوامع اسلامی بلکه در سطح جهانی قابلیت برنامه‌ریزی در حیطه‌‌ی سبک زندگی سالم و کاربردی با تکیه بر جهت‌گیری‌های ذاتی بشر را دارا است. امروزه در گذار از سنت به مدرنیته شاهد تغییر سبک زندگی و تغییر ذائقه عموم در پوشش، خوراک، مسکن و... هستیم. عادات غذایی جامعه‌ی ایران به شدت تحت تاثیر فرهنگ غرب واقع شده است. غذاهای زود آماده شو و به اصطلاح، فست‌فود‌ها جای خود را در فرهنگ غذایی مردم ما باز کرده است. اگرچه این غذا‌ها بسیار سریع آماده می‌شوند، در وقت و هزینه‌ی خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌شود، خانواده‌های تنوع‌طلب با نسل جدیدی از اغذیه‌ها روبرو می‌شوند، اما حقایقی دیگر در پس پرده‌ی این مزایا است. فرهنگ《سفره》،همدلی‌ها، ارتباط های کلامی و چشمی که در این دورهمی‌ها صورت می‌گرفت دچار خدشه شده است. امروزه سنت اسلامی جمع‌گرایی به فرد‌گرایی مبدل گشته و شاخصه‌هایی چون عشق، صمیمیت، مهرورزی، ساده‌زیستی، قناعت، آرامش روحی از سفره‌ی خانواده‌های ایرانی رخت بر‌بسته است. دیگر از آن رایحه‌ی خوش غذای مامان پز که فضای خانه را پر می‌کرد و همه دور هم درفضایی دوستانه گرد یک سفره جمع می‌شدند، خبری نیست. اکثر افراد در محل کار در حین انجام کار با کامپیوتر یا موبایل و یا دیگر رسانه‌های جمعی از این فست‌فود‌ها استفاده می‌کنند. «عَنِ الصَّادِقِ (ع): قَالَ أَطِيلُوا الْجُلُوسَ عَلَى الْمَوَائِدِ فَإِنَّهَا سَاعَةٌ لَا تُحْسَبُ مِنْ أَعْمَارِكُم‏»؛ از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمود: نشستن سر سفره را طولانى كنيد كه آن مقدار كه سر سفره هستيد از عمر شما حساب نمی‌شود.(مکارم الاخلاق، ج ۱، ص ۱۴۱). پیامبراکرم‌(ص) نیز در حدّ امکان‌، به‌ تنهایى‌ غذا نمى‌خورد و مى‌فرمودند: بهترین‌ غذاها نزد خداوند آن‌ است‌ که‌ دستان‌ زیادى‌ آن‌ را بخورند. امروزه بسیاری از زنان جامعه‌ی ما شاغل بوده و از آنجا که ساعات زیادی را در محل کار می‌گذرانند، هنگام مراجعه به منزل نمی‌توانند زمان زیادی را صرف پخت و آماده‌سازی غذا‌های سنتی کنند و مجبورند از فست‌فودها استفاده کنند. البته این غذاها فی نفسه مضر نیستند، اگر در منزل و با عشق و در شرایط سالم و بهداشتی تهیه شوند. اما متاسفانه زنان به دلیل خستگی مفرط خانواده را تشویق به استفاده از غذا‌های بیرون می‌کنند که این غذا‌ها در محیط‌های غیر بهداشتی و ناسالم تهیه شده‌اند که مصرف این‌گونه مواد غذایی خانواده‌ها را با مخاطرات فراوانی مواجه می‌کنند. دامنه‌ی این فست‌فودها به میهمانی‌ها و مراسم آیینی جامعه‌ی ایرانی هم کشیده شده تا جایی که استفاده از این مواد مضر نوعی کلاس و پرستیژ اجتماعی محسوب می‌شود و دیگر از همدلی‌ها و همیاری‌هایی که هنگام میهمانی‌‌ها، به میزبان خانه در طبخ غذا و پهن کردن و جمع کردن سفره می‌شد، خبری نیست. سفره‌هایی خالی از عشق و محبت و مالامال از تجمل، چشم و هم چشمی و افاده و فخر فروشی. زاویه‌ی دید برخی از زنان ایرانی نسبت به زندگی تغییر کرده، تن‌پروری و ساعت‌ها پرسه زدن در فضای مجازی و فعالیت‌های بیهوده آنها را از وظیفه‌ی اصلی‌شان _رسیدگی به امور خانه و خانواده_ بازداشته است؛ ارمغان این نوع نگاه، گسست‌های عاطفی و دینی، دور شدن از فضای دوستی‌ها و نزدیک شدن به فضای انزوا است. إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلنَّوْفَلِيِّ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى ا