eitaa logo
سلاله اخلاقی
193 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
690 ویدیو
95 فایل
•❁﷽❁• ✅مهارت‌هایی برای شاد زیستن و تقویت باورهای دینی ✅پاسخگویی به سوالات اعتقادی زن و خانواده با رویکرد تربیتی رزومه‌الکترونیکی https://zil.ink/arezooye_parvaz آیدی @arezooye_parvaz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کل جمهوری اسلامی حرم است وجوب آن کمتر از حرم سیدالشهدا نیست. @solalehakhlaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ ظلم ستیزی امام جواد(علیه السلام) ❓در فضای اختناق و تقیّۀ دوران عباسی و به ویژه با سیاستی که مأمون در پیش گرفت و وانمود می‌کرد رابطۀ محبّانه و دوستانه‌ای با آل علی و امامان شیعه دارد و دخترش را نیز به ازدواج امام جواد(علیه السلام) در آورد و با توجه به جوانسالی امام سعی داشت ایشان را فریفتۀ زرق و برق دستگاه خلافت نشان دهد، امام جواد(علیه السلام) در این شرایط چگونه مواضع خود را بیان می‌نمود؟ ● موضع‌گیریها و اظهارات اهل بیت در برابر حاکمان جائر همواره از ابتدا به گونه‌ای بود که نشان می‌داد حضور برخی از آنان از جمله امام جواد و پدرشان امام رضا(علیهما السلام) در دربار حاکمانِ وقت و ایجاد ارتباط خانوادگی، تنها و تنها ارتباطی فیزیکی و از روی اجبار بوده است، نه داوطلبانه و به دلخواه ائمه. یکی از اقدامات امام جواد(علیه السلام) در راستای تبرّی از ظلم دستگاه خلافت عباسیان و باطل نمودن سیاست آنها در نزدیک نشان دادن امام به دستگاه خلافت و با توجه به تظاهر عباسیان به محبت علی بن ابی طالب(علیه السلام)، این بود که با نقل احادیثی از جدشان امیرالمؤمنین(علیه السلام) روح ظالم ستیزی را در متن جامعه تقویت می‌نمود و مسلمانان را بر ضرورت دوری از ستمگران و مستکبران و همدلی نداشتن با آنها و رویگردانی از آنان فرا می‌خواند. از جملۀ آن احادیث اینکه: «ستمگر، و یاورش، و آنکه به ستمگری او خشنود باشد، در گناه شریکند.» «الْعامِلُ بِالظُّلْمِ، وَالْمُعينُ لَهُ، وَالرّاضى بِهِ شُرَكاءٌ.»1️⃣ و در حدیث دیگر به نقل از جدشان فرمود: «هرکه کار زشتی را نیکو و پسندیده بخواند در آن زشتی شریک خواهد بود.» «مَنِ اسْتَحْسَنَ قَبيحاً كانَ شَريكاً فيهِ.»2️⃣ و در تعالیم قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)، شدت قباحت ظلم و دغل‌بازی و خیانت به مردم و پایمال کردن حقشان کاملاً روشن و بدیهی است. همچنین حضرت، سخن امیرالمؤمنین(علیه السلام) به ابو ذرّ(رضي الله عنه) را بازگو می‌کند که می‌فرماید: «ای ابو ذرّ! تو برای خدا خشمگین شدی؛ پس امید داشته باش به آنکه خشمت برای او بود. این قوم بخاطر دنیایشان از تو بیمناک شدند و تو از آنان بر دینت ترسیدی،... و اگر آسمانها و زمین (این دنیا با تمام وسعتش) بر بنده‌ای تنگ آید اما او ترس از خدا (صداقت) در پیش گیرد، خدای متعال از آسمان و زمین راهی برای او می‌گشاید. [به گونه‌ای باش که] چیزی جز حق با تو اُنس و خو نگیرد و چیزی جز باطل از تو گریزان و بیمناک نباشد». «يَا أَبَا ذَرٍّ إِنَّكَ غَضِبْتَ للهِ؛ فَارْجُ مَنْ غَضِبْتَ لَه. إِنَّ الْقَوْمَ خَافُوكَ عَلَى دُنْيَاهُمْ وخِفْتَهُمْ عَلَى دِينِكَ،... ولَوْ أَنَّ السَّمَاوَاتِ والأَرَضِينَ كَانَتَا عَلَى عَبْدٍ رَتْقاً ثُمَّ اتَّقَى اللهَ لَجَعَلَ اللهُ لَه مِنْهُمَا مَخْرَجاً. لَا يُؤْنِسَنَّكَ إِلَّا الْحَقُّ ولَا يُوحِشَنَّكَ إِلَّا الْبَاطِلُ...»3️⃣ از دیگر رهنمودهای امام جواد(علیه السلام) این بود که حقیقت پیروی از منحرفان و دغل‌بازان را بیان فرمود که: «هرکه به سخنان گوینده‌ای گوش فرا دهد به یقین او را بندگی کرده است؛ پس اگر گوینده از سوی خدا باشد خدا را بندگی کرده و اگر از زبان ابلیس سخن بگوید، سر به راه بندگی شیطان نهاده است.» «مَنْ أصْغى إلى ناطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ؛ فَإنْ كانَ النّاطِقُ عَنِ اللهِ فَقَدْ عَبَدَ اللهَ، وَ إنْ كانَ النّاطِقُ يَنْطِقُ عَنْ لِسانِ إبليس فَقَدْ عَبَدَ إبليسَ.»4️⃣ و مفهوم «بندگی» و «دینداری» را از زبان حضرت حق -که در قالب حدیث قدسی بیان شده-، چنین تشریح نمود: «خدا به یکی از پیامبران وحی فرمود که: زُهد و پارسایی و بی‌اعتنایی‌اَت به دنیا برایت آسایشِ زودرس در پی دارد، و بریدنت از دنیا و مردم بسوی من عزت و احترامت می‌بخشد، اما! آیا برای من با دشمنانم دشمنی و با دوستانم دوستی نموده‌ای!؟» «أَوْحَى اللهُ إِلَى بَعْضِ اْلأَنْبِيَاءِ: أَمَّا زُهْدُكَ فِي الدُّنْيَا فَتُعَجِّلُكَ الرَّاحَةَ، وَأَمَّا انْقِطَاعُكَ إِلَيَّ فَيُعَزِّزُكَ بِيّ، وَلَكِنْ! هَلْ عَادَيْتَ لِي عَدُوَّاً وَوَالَيْتَ لِي وَلِيَّاً!؟»5️⃣ با این روایت، امام جواد(علیه السلام) روشن نمود که حقیقتِ زهد و عبادت و دینداری همان اصل نهم و دهم فروع دین، یعنی تولّی و تبرّی در راه خداست که انسان برای خدا (و نه برای کسب شهرت یا سایر منافع شخصی) با کسانی که بر خلق خدا ستم می‌کنند دشمنی کند و ستمدیدگان را یاری رساند حتی اگر به شخص او ظلمی نکرده باشند، و با بندگان خدا و حق پرستان دوستی ورزد حتی اگر آنها با او ارتباط و آشنایی شخصی نداشته باشند. 📓 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٨١٩- ٨٢١. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ كشف الغمة ٣: ١٤٠. 2️⃣ كشف الغمة ٣: ١٤١. 3️⃣ نهج البلاغة (صالح): ١٨٨/ خ١٣٠. 4️⃣ الكافي ٦: ٤٣٤/ ح٢٤. 5️⃣ تحف العقول: ٤٥٥. @YusufiGharawi @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 لوح | رهبر انقلاب: درس بزرگ به ما این است که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیاری ‌مردم را برای مقابله‌ی با این قدرتها برانگیزیم. ☑️ @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 باید نیاز لحظه را تشخیص داد 🔺 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر: ما همیشه باید در کارهای خودمان نیاز لحظه را درک کنیم. یک کارهایی وجود دارد که شما اگر الان انجام دادید، این به هدف اصابت میکند؛ همین کار را اگر چنانچه در غیر این وقت انجام دادید، آن فایده را ندارد. باید تشخیص داد که نیاز لحظه چیست. 📥 دسترسی به مجموعه سخن‌نگاشت از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیر👇 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=49569
💠پرسش: اين خيلي ظالمانه و نامرديه که يه نفر که ميخواد دينشو انتخاب بکنه بايد کشته بشه مخصوصا وقتي که پدر و مادرش مسلمون بودن يعني اسلام آوردنش دست خودش نبوده اين چه دينيه آخه؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: سلام‌علیکم نکته اول: تحقیق برای انتخاب دین نه‌تنها باعث ارتداد نمی‌شود بلکه مورد تشویق دین مبین اسلام قرارگرفته است. (1) نکته دوم: رکن و اصل دین، اعتقادات است که یک امر قلبی است و اساساً اجبار و اکراه بردار نبوده و فرد در انتخاب آن کاملاً مختار است. نکته سوم: ارتداد اصلاً ارتباطی با حوزه اعتقاد فردی ندارد، بلکه حقیقتی اجتماعی است؛ به همین خاطر اولین شرط ارتداد، اظهار کردن ارتداد است. معنای دقیق‌تر آن موضع‌گیری در مقابل اسلام در جامعه است؛ بنابراین مربوط به جامعه می‌شود و یک جرم اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی است. بر همین اساس اگر کسی از دین اسلام برگردد ولی اظهار نکند، به‌صرف تغییر عقیده، محکوم‌به اعدام نمی‌شود. نکته چهارم: این حکم اسلام در حقیقت برای جلوگیری از توطئه‌ای است که نمونه‌ی آن در زمان صدر اسلام اتفاق افتاد و عده‌ای از اهل کتاب برای مردّد ساختن مسلمانان نسبت به حقانیت اسلام تصمیم گرفتند ابتدای روزبه پیامبر صلی‌الله علیه و آله ایمان بیاورند و در پایان روز از دین اسلام بازگردند تا مردم را نسبت به حقانیت اسلام به تردید بیندازند. (2) نتیجه اینکه: حکم ارتداد برای جلوگیری از به مخاطره افتادن امنیت روانی مسلمانان و خنثی‌سازی توطئه هست و تحقیق و پژوهش در حوزه دین منافاتی با این مسئله ندارد. پی‌نوشت‌ها: 1. زمر/17 و 18 2. آل‌عمران/72 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110♨️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میلاد با سعادت امیرالمومنین امام علی علیه السلام مبارک🌹😍🌺🌸 عیدتون مبارک...حاجتتون روا...🌹🌺🌸 @solalehakhlaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 پاسخ امام علی علیه السلام به طعنه ی یهودی 🔸 و قالَ لَهُ بَعْضُ الْيَهُودِ: ما دَفَنْتُمْ نَبِيَّكُمْ حَتَّى اخْتَلَفْتُمْ فيهِ! 🔹 بعضى از يهود به امام علی علیه‌السلام گفتند: هنوز پيامبرتان را دفن نكرده بوديد كه درباره‌اش دچار اختلاف شديد! 🔸 فقالَ عَلَيْهِ‌السَّلامُ لَهُ: اِنَّما اخْتَلَفْنا عَنْهُ لا فيهِ، 🔹 امام فرمودند: ما نسبت به آنچه از او رسيده بود اختلاف كرديم نه دربارهٔ شخصِ او، 🔸 ولكِنَّكُمْ ما جَفَّتْ اَرْجُلُكُمْ مِنْ الْبَحْرِ حَتّى قُلْتُمْ لِنَبِيِّكُمْ: 🔹 ولى شما هنوز پايتان از آب دريا خشك نشده بود كه به پيامبرتان گفتيد: 🔸 «اِجْعَلْ لَنا اِلهاً كَما لَهُمْ آلِهَةٌ، قالَ: اِنَّكُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ». [اعراف١٣٨] 🔹 «براى ما از بت خدايى قرار بده چنان‌كه اينان را خدايانى است، موسى گفت: شما مردمى نفهم هستيد». 📚 نهج‌البلاغه ، حكمت ٣١٧ ✅ کانال رسمی استاد جواد حیدری 🇮🇷👉 @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عقیلة العرب الگوے عشق و عزٺ ماسٺ ڪنار مرقد او مڪتب ماسٺ بہ ‌این دلیل همیشہ بہ‌ خویش مےبالیم جوار رحمٺ او مایهٔ سعادٺ ماسٺ (س) 🏴 @solalehakhlaghi
🏴زینب اگر نبود جهان را بها نبود 🏴نامی ز انقلاب شه کربلا نبود 🏴زینب اگر نبود به دیوان معرفت 🏴گلواژه محبت و مهر و وفا نبود 🏴زینب اگر نبود دلِ عشق می گرفت 🏴یاری برای قافله نینوا نبود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سردار جهاد تبیین جایگاه والای حضرت زینب سلام الله علیها صرفاً ناشی از انتساب به پیامبر اسلام، امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها و حسنین علیه السلام نمی‌باشد. ایشان با مدیریت کاروان داغدار کربلا و همچنین با ایراد خطبه‌های علی‌وار در طول اسارت به ویژه در کوفه و شام، کاخ یزیدیان را مملو از کلام حق و پایه‌های حکومت منحوس اموی را لرزان نمودند. 🔷 کار ویژه حضرت زینب سلام الله علیها آن است که تهدید را به فرصت تبدیل کرده و با سخنان منطقی، مستدل و قوی خود، چهره‌ی واقعی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را در مقابل اسلام استکباری اموی به خوبی نمایان ساخت؛ اجازه‌ی تحریف حقیقت کربلا را به دشمنی که به ظاهر پیروز و قدرتمند بود را ندادند و نگذاشتند در حماسه‌ی حسینی جای جلاد و شهید عوض گردد. اگر نبود و روشنگری ایشان و امام سجاد علیه السلام، بی‌شک واقعه‌ی عظیم کربلا توسط بوق‌های رسانه‌ای دشمن دچار تحریف و خیانت می‌شد. ✅ امروز نیز بر همگان فرض است که با بصیرت و جهاد تبیین اجازه‌ی تحریف حقیقت، به ویژه در مواجهه باعملیات رسانه‌ای و روانی دشمن را ندهیم. @solalehakhlaghi