eitaa logo
سلطان نصیر
3.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir {سرزمین های مقدس و از نظر پنهان در متن بندهش 2} ادامه...👇 ادامه نکته 1: این سروری کشورها در متن بندهش به نوعی شاید معادل مقام قطبیت در تصوف و عرفان اسلامی برای هر کدام از این کشورها می باشد. و بتوان آن را با مقام ابدال سبعه که هر کدام از آنها قطب یکی از اقالیم سبعه زمین هستند سنجید. پ ن: در مورد ابدال سبعه می توانید به متن فتوحات مکیه ابن عربی مراجعه نمایید. بین این بخش از نسک بندهش با فتوحات مکیه تا حدی مشابهت وجود دارد البته تفاوت هایی نیز وجود دارد. نکته 2: از بین هفت سرزمین مقدسی که در خونیرس یا سرزمین میانه قرار دارد و با افسون مینوی از نظرها پنهان شده است. دو سرزمین ایرانویج و ورجمکرد _بر طبق نسک بندهش_ در جغرافیای ایران کنونی قرار دارند. ایرانویج در آذربایجان و ورجمکرد در استان فارس قرار دارد. پ ن: ایرانویج در آذربایجان به نظر همان بهشت عدنی است که دیوید رول آن را در نزدیک تبریز می داند و ماسون های ترکیه ای دروازه ورودی آن را در منطقه قوشه داغی می دانند. اینکه این قوشه داغی همان رشته کوه های قوشه داغی است که از قره داغ تا سبلان امتداد می یابد ? یا منطقه قوچه گلی داغی است که به تبریز نزدیک تر می باشد را بنده اطلاع ندارم. اما می دانم که یکی از این دو منطقه یا شاید هر دوشان از نظر آنان دروازه ورود به بهشت عدن (احتمالا همان ایرانویج) است. فقیر اینگونه فکر می کنم که آنان در این مسئله اشتباه نمی کنند و شیاطین رده بالا در هدایتشان به سوی این منطقه برای یافتن دروازه ورود اشتباه نکرده اند. پ ن: اینکه بهشت عدن ادیان ابراهیمی و ایرانویج آیین مزدیسنا کاملا بر هم منطبق باشند و به حقیقت یکی باشند از نظر بنده محل تردید است. نکته 3: کشمیر اندرونی سرزمین دیگری است که از نظرها پنهان است و احتمالا دروازه اصلی ورودی آن با توجه به اینکه اندرونی توصیف شده است. در هندوستان قرار دارد. نکته 4: سرزمین سوکوستان که بین ناحیه ترکستان به چینستان قرار دارد طبق نظر بعضی محققین همان سرزمین معروف و کهن سغد است : 👇 { سوکستان(مکان) فارسی میانه sokistan؛ این نام در اوستا نیامده است اما واژه saokavastema به صورت صفت عالی یعنی جایی که بیشترین گوگرد را دارد، در اوستا آمده است و معلوم نیست که چه ارتباطی میان این صفت اوستایی و این نام موجود است. از آنجا که زمین سوکستان میان راه ترکستان به چینسنتان به ناحیه شمال است و از قدیم الایام یکی از مهمترین راه ها، میان چین و ترکستان، سرزمین سُغد بوده است، ممکن است که این نام با شکل در هم ریخته خود همان واژه gavistan به معنی سُغد باشد. }(فرهنگ اساطیر ایرانی بر پایه متون پهلوی دکتر خسرو قلی زاده ص 279) نکته 5: سرزمین مقدس پیشانسه در ناحیه ای نزدیک به کابل در افغانستان امروزی قرار دارد. پیشانسه را محققین همان دشت پیشین در افغانستان امروزی می دانند. به این نکته نیز باید دقت داشت که سام گرشاسپ گیسور مجعد موی جهان پهلوان ایرانی که چون آژی دهاک بند بگسلد وی را خواهد کشت در دشت پیشانسه نزدیک کابل در ناحیه کوه چالی چند هزار سال است که به خوابی عمیق فرو رفته است. بنابراین کابل حداقل از سه جهت مهم است. نخست سرزمین مقدسی در نزدیکی آن قرار دارد که درب ورود بدان بسته شده است. دوم سام گرشاسب گیسور مجعد موی در کوه های اطراف کابل در خوابی عمیق چون اصحاب کهف فرو رفته است وی کشنده آژی دهاک در آینده خواهد بود. سوم احتمالا حرکت اولیه بهرام ورجاوند حقیقی _نه بهرام ورجاوند تحریف شده در متون بعدی متعلق به پارسیان هند_ از کابل یا اطراف آن خواهد بود. نکته 6: بر اساس متن بندهش کنگ دژ در خراسان با چند فرسنگ فاصله از کابل قرار دارد. و به نظر می آید منظور از خراسان در اینجا احتمالا همان کشور افغانستان امروزی باشد و خراسان ایران یا حتی جنوب ترکمنستان مد نظر نباشد زیرا در متن بندهش نوشته شده در بالای دریای فراخکرد قرار دارد. می دانیم که در ناحیه جنوب خراسان ایران دریای عمان قرار دارد که بر طبق نسک بندهش این دریا سدویس نام دارد و فراخکرد چنانچه پیشتر گفته شد بر اقیانوس هند اطلاق می شود. احتمالا منظور از بالای فراخکرد اینجا منطقه افغانستان باشد نه خراسان ایران. پ ن: با توجه به اینکه احتمالا دو سرزمین از هفت سرزمین مقدس در خاک افغانستان کنونی قرار دارد می توان دریافت که سرزمین افغانستان تا چه میزان در معادلات آخرالزمانی نقش مهمی ایفا خواهد کرد و چرا سالهاست که توسط دول شرق و غرب مورد تاخت و تاز قرار می گیرد. نکته 7: مکان سرزمین مجاور رود ناوتاز نامشخص است. مرحوم بهار و استاد سعید عریان هر کدام در ترجمه ای که از بندهش داشته اند در مورد اینکه رود ناوتاز کدامین رود است سکوت کرده اند. به نظر بنده شاید سرزمین های اطراف رود جیحون منظور باشد که خود گستره وسیعی را شامل می شود پایان @soltannasir
تصویر نقشه محدوده سرزمین سغد باستان که بخش هایی از تاجیکستان و ازبکستان و قرقیزستان و قزاقستان امروزی را شامل می شود. 🔸سرزمین سغد یا سرزمین های مجاور آن احتمالا محل سرزمین سوکستان در متن بندهش باشد که در خاک آن سرزمینی افسانه ای قرار دارد که با افسون مینوی درب آن بسته شده است و گوبدشاه در آن حکمرانی می نماید. @soltannasir
تصویر کوه چمگان یا رحمت که در بخش شمال شرقی شهرستان مرودشت واقع شده است. وسعت این کوه ۵۰ کیلومتر است و عرض آن حدود ۱۵ کیلومتر است. این کوه دشت ارسنجان را از مرودشت جدا می‌کند و در دامنه‌های آن محوطه‌های دوران تاریخی مختلف کشف شده است. در نسک بندهش به این کوه اشاره شده است : 👈 {گور و ور جمکرد میان پارس است، به سرواگ. چنین گوید که (ور) جمکرد زیر 👈کوه چمگان است. }(بندهش ص ۱۲۸) نکته مهم این است که ظاهرا بر طبق دانش سینه به سینه موبد (مُغ بَد) فرنبغ دادگی زرتشتی (نگارنده بندهش) ور جمکرد در ناحیه پارس بوده است. چناچه وی ایرانویج را در آذربایجان می داند. برخلاف نظر عمده ایرانشناسان، بنده برای این روایات شفاهی بسیار ارزش و اعتبار قائل می باشم و با اطمینان می گویم حتی اگر ور جمکرد که متعلق به شاه جمشید افسانه ای است در زیر کوه چمگان نباشد. وجود شهری زیر زمینی و خاص در آن ناحیه به نظر مسلم می آید! نکته جالب دیگر انتساب کاخ داریوش به شاه جمشید است اینکه چرا این کاخ تخت جمشید نامیده می شده است ؟! آیا در نظر ایرانیان مکان کاخ، تخت شاه جمشید بوده است که بار دیگر توسط داریوش احیا شده است ؟! @soltannasir 🐛
@soltannasir {جابربن حیان و پری دریایی} در کتاب تحلیلی از آرای جابربن حیان نوشته دکتر «زکی نجیب محمود» که توسط جناب «حمیدرضا شیخی» ترجمه شده است در فصل «جابر میان علم و خرافه» داستانی از برخورد جابربن حیان با یک پری دریایی نقل شده است که در نوع خود جالب توجه است. ظاهرا این داستان در کتاب السبعین جابربن حیان آمده و جناب نجیب محمود آن را در کتاب خویش نقل کرده اند و قبل از نقل داستان جابر را به دلیل نقل چنین داستانی که از دید عقل ناقص وی خرافه است مورد انتقاد قرار می دهد. {پزشک دریا می گویند جانوری در دریا زندگی می کند که پیشانی آن از سنگی زرد است. اگر این جانور که به شکل انسان است _صید و کشته شود و از سنگ پیشانی آن به اندازه یک قیراط گرفته و بر ماهی به وزن ده رطل انداخته شود آن را تبدیل به خورشید می کند... این جانور را پزشک دریا می خوانند؛ زیرا اگر موجود زنده ای بیمار شود و سنگ پیشانی این جانور را دو یا سه بار بر موضع بیماری بمالیم بیمار عرق میکند و در دم بهبود می یابد. می گویند اگر «پزشک دریا» شکار شود در جستجوی وسیله ای برای بازگشت به دریا برمی آید... گروهی از دریانوردان دانشمند را دیدم و از آنان در باره این جانور دریایی سؤال کردم؛ متوجه شدم که موضوع آن مشهورتر از آن است که من گمان می کردم. به من قول دادند که این جانور را به من نشان دهند. چون به دریا رفتیم به جزیره ای رسیدیم که آن را سندیات می خواندند. ناگاه گروهی از «پزشکان دریا» را مشاهده کردیم. گفتم: چاره ای بیندیشید تا یکی از آنهارا صید کنیم. تور انداختیم و آنها را محاصره کردیم . یکی از آنها به تور افتاد. چون راه فرار را بر روی خود بسته دید شروع کرد - همچون زنان بشدت بر چهره خود زدن. در این هنگام پیشانی اش آشکار شد و سنگ درخشانی را بر آن دیدیم. وقتی آن را گرفتم مشاهده کردم که دختری است در نهایت زیبایی. پس اتاقی در کشتی برایش ساختم و او را در آن جای دادم. یکی از افراد کشتی دچار تشنج شد. پزشک دریا را از اتاقش بیرون آوردم و بر دستها و پاهای این فرد کشاندم ؛ در دم بهبود یافت. جوانی که همراهم بود او را دید و دلباخته اش شد و پیوسته در عشق او اصرار می ورزید تا آن جا که ترسیدم هلاک شود. ناچار آن جوان را با پزشک دریا در آن اتاق جای دادم. با هم ازدواج کردند و آن جانور حامله شد. فرزندی به دنیا آورد که 👈شبیه انسان بود و در پیشانی اش چیزی می درخشید اما نه مانند آنچه در پیشانی مادرش بود. هرگز چیزی عجیب تر از این ندیده بودم. از این حیوان در طول مدتی که با ما بود، جز سروصداهایی بسیار آرام و نامفهوم، چیزی شنیده نشد. چون کودک بزرگ شد و علاقه شدید مادر را به او مشاهده کردم مطمئن شدم که خود را به آب نخواهد انداخت لذا او را آزاد گذاشتم. از اتاق بیرون می آمد و دوباره به آن باز می گشت. دیواره های کشتی بلند بود و او سعی نمی کرد که از آنها بالا رود. همچنان با ما انس گرفته بود و از جایی به جای دیگر بالا و پایین می رفت. اما وقتی مطمئن شد که ما به او اعتماد کرده ایم از دیواره کشتی بالا رفت و خود را در آب انداخت. آن جوان _شوهر او_ شروع به ناله و گریه کرد... به راه خود ادامه دادیم. در بین راه با گرفتاری بزرگی دچار شدیم که راه خلاصی از آن نداشتیم. ناگاه پزشک دریا را دیدیم که بر روی آب نشسته است و با اشاره سلام می گوید. همگی با اشاره به او سلام گفتند. گروهی از او راه چاره را می پرسیدند. گروهی دعا می کردند و گروهی می گریستند و بالاخره هر گروهی به فکر چاره ای بود. پس پزشک دریا به آنان به چیزی اشاره کرد. جوانان لنگرها را انداختند اما لنگرها در آب قرار نمی گرفت تا آن که بالاخره سه لنگر قرار گرفت. ناگاه دريا متلاطم شد ماهیی را دیدیم که دهانش را باز کرده بود و آب وارد آن می شد. آن چنان که پنداشتیم فک بالای او کوه بزرگی است در میان دریا که از اول تا آخر آن را فرا گرفته است. وقتی آن را دیدیم یقین کردیم که اگر دهانش را ببندد همگی ما در لابلای دندانهای آن جای خواهیم گرفت. اما خداوند ما را حفظ کرد. سپس کودک رها شد و خود را بسرعت در آب انداخت؛ اما چون فردای آن روز برما آشکار شد دیدیم که پیشانی اش به سنگ تبدیل شده است. در این مدت سه پزشک دریایی صید کردم و سنگ پیشانی یکی از آنها را گرفتم و رهایش کردم. به رنگ آن نگاه کردم و در قدرت آفریدگار بزرگ به اندیشه فرو رفتم که چگونه این عضو حیوان را درست کرده است. کاری که انجام آن از توان همه مردم، حتی اگر همگی همدست شوند، خارج است. پس آفرین بر قدرت کامل بهترین آفرینندگان، نیست خدایی جز تو، پاک و برتری از آنچه اهل باطل میگویند.}(کتاب تحلیلی از آرای جابربن حیان صفحات 200 الی 202) نکته: جانوری که جابر از آن با نام پزشک دریا یاد می کند و به صورت دختری زیبا رو ظاهر می شود به نظر گونه ای پری دریایی است که در خلقت نزدیک ترین موجودات به ما انسانها می باشد. @soltannasir
کتاب کیمیاگری مقدمه ای بر نمادپردازی و روان شناسی پد‌یدآورنده: ماری لوئیز فن فرانتس مترجم: مهدی سررشته داری ناشر: مهراندیش قطع: رقعی نوع جلد: شومیز سال انتشار: 1400 تعداد صفحات: 340 قیمت: 98,000 تومان هنر سرّی کیمیاگران همانا دگرگون‌کردنِ شخصیت است. هرکس که دل‌مشغولِ بالندگی روانی خودش باشد، خود یک کیمیاگر است و این کتاب بیش و پیش از هرچیزی، یک راهنمای عملی برای درکِ اموری است که در آزمایشگاهِ ضمیر ناخودآگاه در جریان است. یونگ با نبوغ خود توانست در «فنّ مقدس» کیمیاگری هم‌تراز و نظیری برای فرایند تفرّد پیدا کند. @soltannasir
سلطان نصیر
کتاب کیمیاگری مقدمه ای بر نمادپردازی و روان شناسی پد‌یدآورنده: ماری لوئیز فن فرانتس مترجم: مهدی سر
ادامه...👇 خانم فُن‌فرانتس که مدت‌های طولانی دوست و همکار یونگ بود، در این کتاب به رمزگشایی کامل از این موضوع می‌پردازد. او کتاب کیمیاگری را به‌عنوانِ مقدمه‌ای بر نوشته‌های مفصل‌ترِ یونگ دربارۀ کیمیاگری طرح‌ریزی کرده است و ازآنچه کیمیاگران واقعاً در جست‌وجویش بودند ـ توازن عاطفی و تمامیت ـ طرح روشنی ارائه می‌کند. فُن فرانتس نشان می‌دهد که چون صورت‌های خیالی و مضامین مکرّری که کیمیاگران را سخت به‌خود مشغول کرده‌بود، ماهیتی آرکتایپی دارند، به‌ناچار به‌طورِ مداوم در رؤیاها و نوشته‌های مردمانِ مدرن سر برمی‌آورند. خانم فُن فرانتس بار دیگر استعداد بارز خود را درزمینۀ تعبیر دست‌مایه‌های نمادینِ باطنی و ترجمان آن‌ها به زندگی روزمره آشکار می‌کند و به‌کار می‌گیرد. پ ن: این کتاب در ادامه دو کتاب ارزشمند 《روان شناسی و کیمیاگری》و 《راز پیوند》 یونگ درباره کیمیاگری است. دوستانی که دو کتاب یونگ را مطالعه کرده اند. این کتاب را نیز تهیه و مطالعه نمایند. @soltannasir
18.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ مستند دانشگاه علوم اسلامی تل آویو که زیر نظر موساد اداره می شود @soltannasir
میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر فرزند بزرگوارش یگانه منجی بشریت حضرت صاحب الزمان مهدی موعود عجل الله و همه شیعیان و محبین حضرتش مبارک باد. @soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اولین تصاویر از زلزله وحشتناک بندرعباس، وسط فیلم یه زلزله دیگه میاد ➖➖➖➖➖➖ ⏰ @shomareshmakooszohor
سلطان نصیر
🔴 اولین تصاویر از زلزله وحشتناک بندرعباس، وسط فیلم یه زلزله دیگه میاد ➖➖➖➖➖➖ ⏰ @shomareshmakooszoh
بسم الله الرحمن الرحیم هر چند این زلزله به مانند زلزله های دیگری که در کشور و سرتاسر جهان رخ داده و می دهد به ظاهر طبیعی می آید. اما همانند تمامی زمین لرزه های طبیعی، وجهی معنوی و باطنی هم دارد. و در این مورد خاص علی رغم خسارات و حتی تلفات احتمالی به مردم مظلوم مناطق جنوب کشور، در مجموع از نظر فقیر برآیند این زلزله خاص از نظر معنوی مثبت و به نفع ایران بزرگ است. @soltannasir
42.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بخش اول 📍نام مستند : سرن، فعالیت ها و اهداف (CERN – Why We Do What We Do) 📍تعداد قسمت : یک قسمتی (ویژه برنامه) 📍زبان : دوبله فارسی 📍زمان : 51 دقیقه 📍فرمت : mp4 ⭕️توضیحات : سرن، سازمان اروپایی پژوهش های هسته در ژنو سوئیس، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک هسته ای در جهان است . جایی که ذره خدا (بوزون هیگز) در آنجا با انجام آزمایش های مختلف اثبات شد . ما به این آزمایشگاه سفر میکنیم تا علاوه بر خود آزمایشگاه با دانشمندانی که یکسره در حال تلاش و کشف رمز و راز جهان ناشناخته هستن دیدار کنیم و بفهمیم چه چیزی باعث شده زندگی خود را وقف کاوش در جهان هستی کنن و از انجام این فعالیت ها چه هدفی دارن . https://t.me/DAYERATOL_MAAREF @soltannasir
42.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠بخش دوم 📍نام مستند : سرن، فعالیت ها و اهداف (CERN – Why We Do What We Do) 📍تعداد قسمت : یک قسمتی (ویژه برنامه) 📍زبان : دوبله فارسی 📍زمان : 51 دقیقه 📍فرمت : mp4 ⭕️توضیحات : سرن، سازمان اروپایی پژوهش های هسته در ژنو سوئیس، بزرگترین آزمایشگاه فیزیک هسته ای در جهان است . جایی که ذره خدا (بوزون هیگز) در آنجا با انجام آزمایش های مختلف اثبات شد . ما به این آزمایشگاه سفر میکنیم تا علاوه بر خود آزمایشگاه با دانشمندانی که یکسره در حال تلاش و کشف رمز و راز جهان ناشناخته هستن دیدار کنیم و بفهمیم چه چیزی باعث شده زندگی خود را وقف کاوش در جهان هستی کنن و از انجام این فعالیت ها چه هدفی دارن . https://t.me/DAYERATOL_MAAREF @soltannasir