eitaa logo
سلطان نصیر
3.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویر دیدار گروهی از راهبان بودایی کونگ فو کار از سازمان سرن در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تنها اندکی پس از کشف ذره بوزون هیگز. راهبه های کونگ فو استفاده از انرژی کیهانی را به دانشمندان سرن آموزش می دهند این هفته دوازده راهبه کونگ فو کار از یک راسته بودایی آسیایی مهارت هنرهای رزمی خود را برای دانشمندان متحیر در سرن به نمایش گذاشتند و رهبر معنوی آنها توضیح داد که چگونه انرژی آنها مانند انرژی کیهان است: 👇 https://www.google.com/amp/s/www.nbcnews.com/news/amp/wbna49859526 نکته: این گروه از بودایی ها تحت اشراف دالایی لاما نمی باشند و خود شاخه ای مستقل از بودیسم تبتی می باشند که در هند و نپال معبد دارند. @soltannasir
در تصویر سمت راست چهار راهب بودایی را ملاحظه می نمایید که در حال ساخت ماندالایی(مَندَلَه) به شکل «سیم لوله فشرده میونی یا cms» در برخورد دهنده هادرونی cern می باشند. در تصویر سمت چپ «سیم لوله فشرده میون یا cms» برخورد دهنده هادرونی سازمان سرن را مشاهده می نمایید. نکته جالب اینجا است که این راهبان بودایی ساخت این ماندالا را در خود محیط سازمان سرن با شن و ماسه انجام داده اند و پس از مراسم تقدیس با مراقبه و دعا و نیایش این شن ها را درون شیشه ای قرار دادند و سپس به رود رون در همان ناحیه ریختند. لینک خبر که متعلق به اکتبر ۲۰۱۸ میلادی است : 👇 https://clarebryden.co.uk/this-world-is-not-conclusion/ لینک توضیحات در مورد سیم لوله فشرده میون سازمان سرن: 👇 https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%DB%8C%D9%85%E2%80%8C%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87_%D9%81%D8%B4%D8%B1%D8%AF%D9%87_%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C @soltannasir
تصویر ماندالا (مَندَلَ) {در سنت تبت، ماندالا راهنمای ذهنی و موقت برای تمرکز و مراقبه است. ماندالا در ترکیب دوایر و مربعهای گوناگون عالم معنوی و مادی را آشکار می سازد، و همچنین نیروی ارتباطی میان آنها که موجب می شود در مراحل سه گانه ی کیهانی، انسان شناختی و الهی با هم متحد شوند. در مراسم آیینی، ماندالا چون تکیه گاه الوهیت عمل می کند، این تکیه گاه خود نماد کیهان است. اشعه ی مرئی یک عالم ملکوتی، که در مرکز آن الوهیت گزیده به تخت نشسته، به هیچ وجه خطای تفسیری مرتکب نمی شود چرا که کلام استاد قادر است او را جان بخشد... مثلا پنج دایره ی بزرگ متحدالمرکز به دور یک لوتوس هشت گلبرگ، که در مرکز آن حجمی از چند مربع روی هم سوار شده، و در هر پهلوی آن چهار در، روبه چهار جهت اصلی؛ در داخل آن دوازده تصویر از بودای مراقبه بر مربع دیگری محیط می شود، در داخل این مربع دایره یی قرار دارد و در مرکز دایره لوتوسی هشت گلبرگ، و در مرکز لوتوس الوهیت مستقر شده است. در فاصله ی این اشکال نمادهای صاعقه، آتش و برف قابل تشخیص هستند؛ } ادامه...👇 @soltannasir
ادامه...👇 {در پیرامون دایره های بزرگ، زمینه یی از ابر و لهیب آتش نقش شده و بر روی آن خدایان و حیوانات اهلی و وحشی دیده می شوند. ماندالا با قدرت جادویی نمادهایش تصویر و مولد معراج معنوی است، و از طريق درونی جریان زندگی و تمرکز تدریجی کثرت بر وحدت به دست اید: «من» به «همه» بازگردانده میشود و همه به من.}(کتاب فرهنگ نمادها ژان شوالیه صص ۱۱۸ و ۱۱۹) در مکتب وجره یانه آیین بودیسم از تمرکز برروی ماندالا (مَندَلَه) برای مراقبه استفاده می شود. اشکال هندسی ماندالاها به گونه ای طراحی شده اند که توجه مراقبه کننده را به مرکز دایره جلب می نماید و از این طریق سالک با مرکز دایره و الوهیت پیوند برقرار نماید. نکته جالب اینجا است که سیم لوله فشرده میون که به ماندالا شباهت دارد در حقیقت یک آشکار ساز است که ذره بوزون هیگز توسط وی کشف شد. در واقع برخورد دهنده هادرونی با شتاب دادن به پروتون ها باعث شده که ذره بوزون هیگز ایجاد شود و سیم لوله فشرده میون به مثابه ماندالا بود و دانشمندان و یا شاید هوش مصنوعی به مانند یک سالک بودایی از طریق سیم لوله فشرده میونی ذره بوزون هیگز را کشف نمودند! @soltannasir
@soltannasir {شروع جشن حنوکا یکشنبه 7 آذر} از یکشنبه ۲۸ نوامبر (برابر با ۷ آذر) اندکی پیش از غروب آفتاب جشن حنوکای یهودیان برگزار می شود و این جشن تا دوشنبه ۶ دسامبر (۱۵ آذر) ادامه می یابد. https://www.chabad.org/holidays/chanukah/default_cdo/jewish/Hanukkah.htm هم زمان با جشن حنوکای یهودیان، بخش باطنی و جادوگری مجامع مخفی، در سرتاسر جهان به انجام مناسک و مراسم جادوی سیاه و آیینی همراه با قربانی انسانی می پردازند. بخش مقدماتی این مراسم از دیشب شروع و امشب هم ادامه دارد. و پس از یک روز وقفه از یکشنبه عصر بار دیگر شروع می شود. نقطه اوج آن، شب های پایانی مراسم خواهد بود علی الخصوص شب شبات (شب شنبه ۱۳ آذر) که معمولا قربانی های انسانی در آن تاریخ انجام می شود. این مراسم پس از اتمام برای تثبیت اثرش در شبات (۲۰ آذر) بار دیگر انجام می شود سپس در شبات روز ۲۷ آذر تا شب اول دی ماه (شب یلدا) مراسم و مناسک جادوی آیینی بار دیگر شدت می گیرد. پس از آن بار دیگر مراسم و مناسک تنها در دو شب شبات انجام می شود که آخرین شبات، شب اول ژانویه یا تحویل سال جدید میلادی یعنی سال ۲۰۲۲ است. 🔶در یکی دو سال اخیر علی الخصوص در سال ۲۰۲۱ میلادی، تاریکی باطنی بسیار بیشتر شده است. و این مسئله بیشتر برای اهل سلوک و اهل باطن قابل درک است. متاسفانه چاره ای هم نیست و اوضاع احتمالا بدتر هم خواهد شد. تا صاحب این امر خروج نماید و نور وجود حضرتش عالمگیر شود. 🔷با توجه به اینکه بیماری کووید ۱۹ وجهی باطنی هم دارد شاید در ایام این مناسک و مراسم که حدود ۳۵ روز به طول می انجامد. شیب مبتلایان به این بیماری در اکثر کشورها بیشتر شود. 🔸توصیه ای برای تمام ایام سال در شب جمعه سوره الاسرا با توجه به معنی قرائت شود. (از شیخ محمدصابر) در روز جمعه سوره های کهف و صافات با توجه به معنی قرائت شود و در انتهای عصر جمعه دعای سمات در زیر سقف آسمان در حالت قیام خوانده شود. (از شیخ محمدصابر) اگر فردی ختم سوره بقره را انجام نداده پس از نماز عصر هفتاد بار آیه الکرسی در حالت قیام بر سر سجاده توصیه می شود. (از استاد آذربایجانی خویش شیخ ) اما در طول هفته هر روز سوره های یس و الرحمن یکبار قرائت شود(از شیخ محمدصابر) سوره رعد در طول شبانه روز یکبار قرائت شود (زمان قرائت دلخواه اما ترجیحا سر یک ساعت) و سور حوامیم در شب یکبار قرائت شود. اگر قرائت هر هفت سوره برایتان مشکل است از بین حوامیم تنها سور دخان و فصلت و احقاف را قرائت نمایید. هر روز حدیث کسا قرائت نمایید و خود را در پناه کسای اهل بیت عصمت و طهارت قرار دهید. نکته: این توصیه ها ربطی به ایام حنوکای پیش رو ندارد بلکه برای تمام طول سال توصیه می شود. و طبیعی است که یک برنامه سلوکی نیز محسوب نمی شود. و هدف از آن بیشتر محفوظ ماندن از بلایا و بیماری های آخرالزمانی است. افرادی که زیر نظر استادی سلوک می نمایند می توانند با مشورت و اجازه گرفتن از استاد به این ختومات بپردازند. فقط می توانم بگویم اوضاع باطنی و گسترش تیرگی ها اصلا مطلوب نیست. حب اهل بیت و دستورات فوق ان شاالله نجات دهنده همگی مومنین و مومنات باشد. توصیه های عمومی برای ایام حنوکا تا شب ژانویه که پیشتر نوشته ام : 👇 https://t.me/soltannasir/3193 قوانین حنوکا : 👇 https://t.me/soltannasir/3185 توضیحاتی عمومی در مورد حنوکا : 👇 https://t.me/soltannasir/3181 https://t.me/soltannasir/3182 https://t.me/soltannasir/3183 https://t.me/soltannasir/3184 @soltannasir
شاید باور این مساله کمی سخت باشد، اما در حالی که برخی از متخصصان می‌گویند باید در مورد این سویه کرونا با دقت مطالعه کرد، اما جنجال رسانه‌ای صورت گرفته توسط بنگاه‌های خبرپراکنی وابسته به لیبرال‌ها و کمپانی‌های اقتصادی امریکایی و اروپایی در مورد آن به ما می گوید که با یک بازی جدید مواجه هستیم... @syriankhabar
20.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شامگاه پنج شنبه هفته پیش مطابق با تاریخ شب 👈۲۲ کیسلو تقویم یهودیان (جمعه ۲۲ کیسلو بود) جشن افتتاح خیابان باستانی ابوالهول در مصر بر گزار شد. در خبر زیر می خوانید که مراسم افتتاحیه با الهام از جشن باستانی ای برگزار شده است که هر ساله در این مسیر برگزار می شده است. منظور نویسنده خبر، احتمالا جشن باستانی اوپت است که در ادامه توضیحاتی مختصر در مورد این جشن باستانی خواهد آمد. اما نکته ای وجود دارد و آن این است که موسم جشن باستانی اوپت در این موقع از سال نمی باشد. تاریخ مراسم جشن تقریبا با تاریخ جشن سوکاریس منطبق است که این جشن متعلق به اوزیریس ایزد جهان زیرین و داور مردگان در اساطیر مصر است و این‌خود نکته جالبی می باشد. زیرا جشن اوزیریس طبق نقل هرودوت به حنوکا شباهت دارد : 👇 https://fararu.com/fa/news/516782/%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D9%88%D9%87-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1 @soltannasir
سلطان نصیر
شامگاه پنج شنبه هفته پیش مطابق با تاریخ شب 👈۲۲ کیسلو تقویم یهودیان (جمعه ۲۲ کیسلو بود) جشن افتتاح خی
مقامات مصری به خیابان ابوالهول لقب بزرگترین موزه‌ فضای باز جهان را داده‌اند و امیدوارند که به زودی به جاذبه جدید گردشگری این کشور بدل شود شامگاه پنجشنبه مصر شاهد تحقق پروژه‌ای طولانی‌مدت بود که در چارچوب مراسمی باشکوه جشن گرفته شد: بازگشایی خیابان باستانی ابوالهول. به گزارش فرارو، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و خالد العنانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی این کشور، سفیران کشورهای خارجی و شماری از چهره‌های شناخته‌شده را برای حضور در مراسم بازگشایی این خیابان دعوت کرده بودند مقامات مصری به خیابان ابوالهول لقب بزرگترین موزه فضای باز جهان‌را داده اند و امیدوارند که به زودی به جاذبه جدید گردشگری این کشور بدل شود. خیابان ابوالهول مسیری را دربرمی‌گیرد که مجموعه معابد لکسور و کارناک را به‌ هم متصل می‌کند و در دو طرف آن حدود ۱۳۵۰ مجسمه با بدن شیر و سر انسان قرار دارد. خیابان ابوالهول در سال ۱۹۴۹ میلادی کشف شد. باستان‌شناسان در دهه‌های پس از آن نیز بازمانده‌های دیگری در ارتباط با این خیابان را کشف کردند. بازسازی این خیابان باستانی در سال ۲۰۰۵ شروع شد اما به خاطر مشکلات مالی و همچنین تلاطم‌های سیاسی در مصر بارها متوقف شده بود. ارابه‌های فرعونی و صد‌ها هنرمند در مراسم پرخرج افتتاحیه راه سه‌هزار ساله کباش، معروف به راه ابوالهول، در اقصر مصر شرکت کردند. اجرا‌های مراسم افتتاحیه به الهام از جشنی باستانی طراحی شد که هر سال در این مسیر اجرا می‌شد. همچنین موسیقی این اجرا بر اساس داستان‌های مکتوب به خط هیروگلیف بر دیوار‌های معبد تنظیم شد. مصر امیدوار است که این رخداد به احیای صنعت گردشگری این کشور کمک کند. این صنعت از تحولات سیاسی و همه‌گیری کرونا آسیب‌های زیادی دیده بود. منبع : خبرگزاری فرارو @soltannasir
سلطان نصیر
شامگاه پنج شنبه هفته پیش مطابق با تاریخ شب 👈۲۲ کیسلو تقویم یهودیان (جمعه ۲۲ کیسلو بود) جشن افتتاح خی
بسم الله الرحمن الرحیم در اوایل سال جاری مراسم رژه مومیایی ها در مصر برگزار شد که بنده مفصل بدان پرداختم. اینبار با چندساعت تاخیر از برگزاری این مراسم جدید اطلاع یافتم. با اینحال تصمیم نداشتم به تحلیل مراسم بپردازم. اما چون دیدم که دیگر کانال ها آنگونه که باید و شاید به مراسم حداقل از جنبه آیینی آن نپرداختند. بنده به اصرار چندتن از دوستان و خوانندگان، توضیح مختصری در مورد این مراسم ارائه و مراسم را از جنبه آیینی و زمان برگزاری آن تحلیل می نمایم. بنابراین در این تحلیل مختصر قرار نیست به بررسی جزئیاتی نظیر تعداد اجرا کنندگان و یا نوع لباسشان و امثال این مسائل بپردازم. ابتدا توضیحی در مورد مراسم اوپت : 👇 {ماه بعد (ماه دوم در گاهشماری مصریان) زیر نفوذ جشن اوپت ۱ (opet)، در ارتباط با فرعون و پدر مقدس او آمون ۲ (_رع) بود. در این جشن پادشاه بایستی به معبد القصور (همان معبد لوکسور) در طیوه می رفت تا قدرت شاهی کسب کند. تا پایان پادشاهی جدید، این رویداد به بخشی از ایدئولوژی رسمی پادشاهی بدل شد و احتمالا مطابق روش مرسوم، تاجگذاری را نیز شامل می شد.}(دین های دنیای باستان سارا ایلز جانستون ص ۲۴) {...با اطمینان می توان گفت در پایان امپراطوری جدید، جشن های مهمی برگزار می شده که در آن ها، تماشاچیان شاهد انتقال ایزد آمون از 👈کارناک تا القصور (لوکسور) یا شاهد حرکت او در رود نیل به سوی غرب و رسیدن او به دیرالبحری (جشن دره) یا مدینه حابو (جشن اوپت) بوده اند. در این روزها به شرکت کنندگان خبرهای غیبی اعطا می شده است. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا ایلز جانستون ص 25) {جشن اوپت برای آمون در کارناک، در دومین و سومین ماه سیلاب (تقریبا پایان ژوئن) قایق آمون به سوی جنوب و معبد خدا در القصور سفر می کرد. مراسم شادمانی که بر دیوارهای معبد القصور ثبت شده شامل راه پیمایی های مفصل، گاه با قایق، است. عناصر این راه پیمایی هنوز هم در جشن شیخ ابوالحجاج در القصور که مربوط به سده دوازدهم است. باقی مانده، و قایق یا بود او هنوز از بین خیابان های القصور و در مولد بهاره او حمل می شود. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا الیز جانستون ص ۱۰۸) نکته ۱ : در مورد جشن اوپت می توانید در لینک زیر توصیحات تکمیلی را مطالعه نمایید : 👇 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Opet_Festival نکته ۲: آمون یا آمون رع، ایزدی غیر از رع معروف است. آمون را یونانیان همتای زئوس دانسته اند. بنابراین وی یک ایزد خورشیدی نمی باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید لینک زیر را مطالعه نمایید. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Amun نکته ۳: همانگونه که ملاحظه نمودید موعد جشن اوپت تقریبا در پایان ماه ژوئن یعنی در تابستان بوده است و با زمان بازگشایی خیابان ابوالهول در مصر در این برهه ارتباطی ندارد. نکته ۴: معبد القصور همان معبد لوکسور است که در خبر آمده بود. برای اطلاع بیشتر لینک زیر را مطالعه نمایید: 👇 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Luxor_Temple نکته ۵: جشن دره هم که به جشن اوپت شباهت دارد در ماه دهم گاهشمار مصری انجام می شده است که باز زمان آن در فصل بهار می شود و ارتباط چندانی با مراسم فوق ندارد. ادامه دارد... @soltannasir
سلطان نصیر
بسم الله الرحمن الرحیم در اوایل سال جاری مراسم رژه مومیایی ها در مصر برگزار شد که بنده مفصل بدان پ
ادامه...👇 🔶اگر قرار بر تحلیل ظاهری باشد. در مراسم افتتاحیه خیابان ابوالهول، جشن اوپت برگزار شد که سابقا در این جشن فرعونان مصر قدرت خویش را از آمون می گرفتند. بنابراین باید این افتتاحیه را به نوعی تاج گذاری فرعون جدید مصر ژنرال السیسی دانست. اما گفته شد که زمان برگزاری مراسم افتتاحیه خیابان ابوالهول در مصر با عید سوکاریس (عید اوزیریس، ایزد دنیای زیرین و داور مردگان ) تقریبا در یک‌ بازه زمانی است. به فقرات زیر توجه نمایید : 👇 { سوکاریس. در نیمه دوم ماه نوامبر برگزار می شد. در بزرگداشت صورتی از اوزیریس مرتبط با افزایش باروری. مراسم آن شامل مناسک «شیار زدن خاک»، ساختن و دفن کردن ذرت_ مومیایی، و راه پیمایی های قایق سوکاریس بود. }(کتاب دین های دنیای باستان سارا جانستون ص 108) ملاحظه نمودید که زمان جشن سوکاریس در نیمه دوم ماه نوامبر است. افتتاحیه خیابان ابوالهول نیز درست در همین بازه زمانی یعنی در 25 نوامبر انجام شده است. در کتاب تاریخ هرودوت آنجا که وی جشن ها و اعیاد مصریان باستان را نقل می نماید به نکته جالبی در مورد جشن اوزیریس اشاره می نماید که توجه شما را بدان جلب می نمایم: 👇 {61: این بود آن چه که در بوتسیاس می کنند؛ در مورد چگونگی برگزاری جشن ایزیس در بوزیریس پیس از این سخن گفتم. گفتم که پس از قربانی، دهها هزار نفری که از زن و مرد گرد آمده اند به سینه زنی می پردازند. به افتخار کدام خدا چنین می کنند? به من اجازه نداده اند چیزی بگویم. 85 برخی از مردم کاریا که در مصر زندگی می کنند از این نیز فراتر می روند زیرا پیشانی خود را با خنجر می شکافند که این خود نشان می دهد مصری نیستند و خارجی هستند. 62: وقتی برای قربانی کردن در سائیس گرد می آیند، همگی در شب چراغ روشن می کنند و در اطراف خانه های خود می گذارند. این چراغ ها بشقابهایی هستند پر از نمک روغن با فتیله ای شناور روی آن تمام شب می سوزد. این جشن را «عید چراغ ها» می نامند. 87 مصریانی که مستقیما در مراسم شرکت نمی کنند و به تماشا می ایستند نیز چراغ هایشان را روشن می کنند و حتی کسانی که به سائیس نرفته اند در سراسر مصر چراغ می افروزند. این چراغانی همگانی برای چیست و در آن شب برای کدام خدا چنین می کنند? در این باره متن مقدسی وجود دارد.} (تاریخ هرودوت کتاب دوم بند 61 و 62) نکته مهم: مرحوم ثاقب فر مترجم فرهیخته کتاب تاریخ هرودوت در دو پی نوشتی که بر این دو بند از تاریخ هرودوت دارند به نکات جالبی اشاره می نمایند. : 👇 {85: پیداست که منظور اوزیریس است. در عصر سفلی عید (عزای بزرگ) اوزیریس به جشن ایزیس تبدیل شد. 87: هدف از روشن کردن چراغ در آیین تدفین مصریان، دور کردن ارواح مردگانی بود که شب سرگردان مانده بودند؛ در این جا منظور جشن های اوزیریس است. هرودوت بعدا خواهد گفت که دریاچه مقدس معبد سايیس صحنه مراسم خاص برانگیختن «شور» خداست. }(تاریخ هرودوت چاپ اساطیر جلد اول کتاب دوم ص 331) همانگونه که ملاحظه نمودید جشن اوزیریس تقریبا در نیمه دوم ماه نوامبر با روشن کردن چراغ ها همراه بوده است که از این جنبه به حنوکای یهودیان شباهت دارد. مصریان باستان در طول سال چندین جشن داشتند که با روشن کردن چراغ همراه بوده است. یکی از این جشن ها مربوط به اوزیریس بوده است. جالب است که بخشی از این جشن ها به مرور زمان به روم باستان نیز انتقال یافته بود. به نظر بنده احتمالا بخشی از اعمال عید ملی حنوکا که توسط خاخام ها وضع شده است تقلید از اعیاد رومیان بوده که در آن زمان بر یهودیان استیلا داشته اند. و این اعمال به طریق اولی خود ریشه در مصر باستان داشته است که بنی اسرائیل چند قرن در آن ساکن بوده اند‌. در لینک زیر توضیحاتی در مورد زمان برگزاری جشن های مصریان باستان آمده است: 👇 https://www.ucl.ac.uk/museums-static/digitalegypt/ideology/festivaldates.html در این لینک نیز توضیحاتی در مورد جشن خویاک khoiak یا همان سوکاریس آمده است. و به این مهم اشاره شده که بخش اصلی مراسم جشن در طی هشت روز انجام می شده است. یادآور می شوم که جشن ملی حنوکا نیز هشت روز و نُه شب به طول می انجامد : 👇 https://www.ucl.ac.uk/museums-static/digitalegypt/ideology/khoiak.html در این لینک نیز توضیحات جالبی در مورد چرایی روشن کردن چراغ در جشن خویاک (سوکاریس) آمده است و نویسنده از جنبه نمادشناسی به این مهم اشاره می نماید که روشن کردن چراغ در این جشن نشان از دورانی است که ایزیس همسر اوزیریس با روشن کردن چراغ در هر شب تکه های جسد همسر خویش را پیدا می نماید. البته نویسنده مقاله به اشتباه زمان جشن خویاک را در تابستان می داند که طبق آنچه پیشتر آوردیم در نیمه دوم ماه نوامبر است : 👇 https://www.google.com/amp/s/isiopolis.com/2021/02/07/a-new-festival-of-light-for-isis/amp/ ادامه...👇 @soltannasir
سلطان نصیر
ادامه...👇 🔶اگر قرار بر تحلیل ظاهری باشد. در مراسم افتتاحیه خیابان ابوالهول، جشن اوپت برگزار شد که
در پایان، این نوشتار را با ذکر دو نکته به پایان می برم. نکته اول: همانگونه که پیشتر گفته ام بعضی از اخترباستان شناسان اعتقاد دارند که اوزیریس، با صورت فلکی شکارچی ارتباط دارد و ایزیس با صورت فلکی کلب اکبر، و این دو ایزد همتای سَح و سوپدت دو ایزد کهن تر می باشند. بر اساس علم اخترشناسی اواخر ماه نوامبر (یعنی زمان برگزاری مراسم) و اوایل ماه دسامبر زمانی است که صورت فلکی شکارچی شرایط مناسبی را برای رصد پیدا می نماید و در پهنه آسمان شب خودنمایی می کند : 👇 http://sunproject.ir/2020/11/10/%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D9%81%D9%84%DA%A9%DB%8C-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%86%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D8%AC%D8%AF%D8%AF%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C/ نکته ۲: از مجموع مطالب پیشین می توان استنباط کرد که بازگشایی خیابان ابوالهول در سطح باطنی ممکن است با ایزد اوزیریس و بازگشایی دروازه های عالم زیرین و مردگان در ارتباط باشد و همانگونه که گفته شد بین جشن حنوکا و جشن سوکاریس (بزرگداشت اوزیریس) شباهت هایی وجود دارد و حنوکا عید گشایش معبد است که می توان آن را به نوعی عید گشایش دروازه های عالم زیرین نیز خواند. و مراسم مصر را شاید بتوان مقدمه ای بر آنچه که مجامع مخفی در حنوکا به دنبالش هستند دانست. پایان @soltannasir