میلاد با سعادت سید و سرور کائنات، حضرت محمد مصطفی رسول الله حبیب الله صلوات الله علیه و میلاد فرزند بزرگوارش رئیس مذهب تشیع امام ناطق جعفر صادق علیه السلام بر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و همه شیعیان و محبین خاندان نبوت و امامت مبارک باد.
🔶ان شاالله هفته آینده اگر مشکلی پیش نیاید و نت یاری دهد با چند ارسال در موضوعات مختلف در خدمت خوانندگان گرامی خواهم بود.
@soltannasir
@soltannasir
{ سی و سه پله سلوک}
بدیهی است که جملگی اعداد ماهیت الهی دارند. آنچه که در علم الاعداد تحت عنوان ارتعاش اعداد از آن سخن گفته می شود به دو بخش تقسیم می شود.
نخست ارتعاشات ثابت اعداد است. برای مثال اعداد آحاد به کواکب و یا افلاک منتسب می شوند و از این جهت هر کدام از اعداد آحاد در نظر عالمان خفیه ارتعاش خاصی دارند. همچنین هر عدد در علم الاعداد از جنبه ساختاری هم تفسیر خاصی دارد. هر چند که در علم الاعداد رسمی از این تفسیرات، ارتعاش و احکام آنگونه که باید و شاید بیرون کشیده نمی شود. و بیشتر به ارتعاشات کارمیکی عددی می پردازند.
اما دوم: بار معنایی یا کارمیکی ناشی از آگاهی های جمعی است که می تواند به مرور زمان در طی سالهای متمادی و قرن ها ایجاد شود.
پیشتر در مبحث سواستفاده از قوانین معنوی نوشته شد که یکی از کارهای مهم مجامع مخفی این است که با استفاده مداوم از نمادها یا اعداد، به مرور آگاهی جمعی جامعه را به سمتی سوق دهند که آن نماد یا عدد متعلق به آنها است و اینگونه ارتعاش آن عدد را به مرور متعلق به خود می کنند یا صورت اختری (مثالی) یک نماد را با آگاهی و انرژی منفی ای که این نماد متعلق به مجامع مخفی است کم کم به سمت و سویی که می خواهند سوق می دهند.
در این مطلب تصمیم بر این دارم که علت تقدس عدد ۳۳ را در نزد فری ماسونرها بازگو نمایم و در ادامه نشان دهم که این عدد برای ما هم مهم است و اساسا عددی است که خداوند از آن در وجود خود ما نیز استفاده کرده است.
🔷 مهمترین دلیل تقدس عدد سی و سه در مکتب بنایان آزاد وجود سی و سه پله در در درون خود ماست. در پیکره انسان که به مثابه عالم صغیر است ۳۳ مهره در ستون فقرات وجود دارد این ۳۳ مهره در واقع ۳۳ پله هستند که طناب نخایی از درون آن عبور می کند و فرد باید این ۳۳ پله را طی نماید تا به جایگاه 👈مغز برسد. مغز ما فعالیت های بدن را کنترل می کند و شاید بتوان به نوعی آن را به مثابه عقل فعال در عالم کبیر دانست. پس در واقع هدف بنایان آزاد از این ۳۳ پله اتصال به عقل فعال بوده است. هر چند که امروزه به جای اتصال به عقل فعال عملا اتصال به جهل می نمایند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در نزد حکمای متاله ما نیز اتصال به عقل فعال از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
پ ن : در بعضی از روش های یوگا نیز سخن از بیداری انرژی کندالینی می شود که در چاکرای خاجی قرار دارد و این انرژی خفته پس از بیداری باید به سمت چاکرای تاج در ناحیه سر هدایت شود و اینگونه فرد می تواند به اشراق مورد نظر در مکتب یوگا برسد.
🔶پیشتر گفته شد که عدد ۳۳ برای ما از جنبه بار معنایی مهم است. در قرآن مجید و عزیز آیه تطهیر که به اصحاب کسا و اهل بیت عصمت و طهارت اشاره دارد آیه ۳۳ سوره احزاب است. شاید برای اهل ظاهر این عدد هیچ معنای خاصی نداشته باشد و عدد آن تصادفی باشد اما برای اهل باطن این عدد مطلقا تصادفی نیست. می توان این تفسیر ذوقی را از عدد آیه ارائه داد که این آیه ستون فقرات سوره احزاب است. و اعتقاد به ولایت معصومین ستون فقرات دین است.
{وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا ﴿۳۳﴾=و در خانه هايتان قرار گيريد و مانند روزگار جاهليت قديم زينتهاى خود را آشكار مكنيد و نماز برپا داريد و زكات بدهيد و خدا و فرستاده اش را فرمان بريد خدا فقط مى خواهد آلودگى را از شما خاندان [پيامبر] بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند (۳۳)}
🔷در آیین مزدیسنا بیش از هر دین دیگری به عدد ۳۳ اشاره شده است.
1⃣در کتاب خرده اوستا در نیایش بِرَساد از ۳۳ ایزد یاد شده است. ۳۰ ایزدی که ۳۰ روز ماه بدانها منسوب هستند به همراه برز ایزد و هوم ایزد و نریوسنگ ایزد مجموعا ۳۳ ایزدی هستند که ستایش می شوند.
پ ن: اینجا این سوال پیش می آید که آیا بین سی و سه مهره ستون فقرات که به مثابه سی و سه پله در عالم کبیر برای رسیدن به جایگاه عقل فعال هستند و این ۳۳ ایزد ارتباطی وجود دارد؟! به نظر می آید که بی ارتباط نباشد.
2⃣در یسنا از کتاب اوستا هات ۱ بند ۱۰ اینگونه آمده است:👇
{نوید [ستایش] می دهم. ستایش بجای می آورم همه این ردان را که سی و سه ردان اشونی اند به پیرامون هاونی. آنان از آن بهترین اشه اند که مزدا آموخته و زرتشت گفته است. (ترجمه جلیل دوستخواه)
پ ن: واژه فارسی رَد در زبان اوستایی رَتو و در زبان پهلوی به صورت رَت بکار رفته است و به معنای داور دادگاه ایزدی می باشد و در اصطلاح معنای سرور روحانیان یا موبد موبدان معنی می دهد.
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{ سی و سه پله سلوک ۲}
ادامه...👇
نکته : به نظر عدد ۳۳ برای ردانِ پیرامون هاون با ۳۳ ایزد در نیایش برساد و ۳۳ مسیر به سوی بهشت (در ادامه خواهیم خواند) و ۳۳ مهره ستون فقرات در جسم انسان (عالم صغیر) ارتباط معنا دارد.
3⃣در نسک های پهلوی چون روایت پهلوی و صد در نثر به ۳۳ راه از چینود پل (کم و بیش شبیه به پل صراط در آخرت شناسی اسلامی) به گرودمان (بهشت روشنایی) اشاره شده است : 👇
{این نیز از دین پیداست که اورمزد به زردشت گفت که: 《رادی چیزی چنان با ارزش است که سی و سه راه از گرودمان به چینودپل است، و هر که به سبب ثوابی رستگار است پس به یک راه تواند رفت و آن کسی که به سبب رادی رستگار است، پس از همه راه ها می تواند برود. 》(روایت پهلوی ترجمه مهشید می فخرایی صفحه ۲۳۴)
پ ن: همین مطلب با اندک تفاوتی در نگارش، در نسک 《صد در نثر》 هم آمده است که از نقل آن خودداری می شود.
شرح: گرودمان به معنای خانه ستایش و محل سرودها، بهشت روشنایی و چهارمین و آخرین طبقه بهشت است که در خورشید پایه و به روایتی دیگر در روشنایی بیکران جای دارد و محل اقامت اورمزد و امشاسپندان است. بر طبق نسک روایت پهلوی از پل چینود به گرودمان، سی و سه راه وجود دارد. هر فردی به دلیل یکی از ثواب ها می تواند از یکی از راه ها به گرودمان وارد شود. اما رادی بودن باعث می شود که فرد بتواند از هر ۳۳ مسیر به گرودمان پای بگذارد.
پ ن: رادی در ادبیات مزدیسنا بخشش کردن و کردار درست همراه با راستی است و کسی که دارای چنین صفتی باشد می تواند از هر سی و سه راه به گرودمان که اورمزد و امشاسپندان مینوی در آن هستند وارد شود.
نکته مهم : به نظر بنده اورمزد در نسک های پهلوی با عقل فعال در فلسفه اسلامی که در انتهای سلسله عقول قرار دارد و افاضات حق تبارک تعالی را از دریچه عقل کل به زیوندگان در مادون فلک قمر می رساند. تفاوت هایی و البته شباهت هایی دارد. اورمزد در نسک های پهلوی و ادبیات مزدیسنایی متاخر بیشتر با عقل اول منطبق است تا عقل فعال! بررسی این شباهت ها و تفاوت ها خود مجال بیشتری می خواهد که فعلا میسر نیست زیرا ما را از مسیر خویش دور می نماید. شیخ الاشراق شهاب الدین یحیی سهروردی نیز به تفاوت دستگاه دینی مزدیسنایی با نظرات حکما در مورد عقول پی برده بود بدین خاطر نظرات بدیع خویش را در مورد عقول مطرح نمود.
اما هدف از گفتن این مسئله این بود که بگوییم جایگاه مغز در عالم صغیر می تواند در واقع مشابه بهشت گرودمان و جایگاه اورمزد و امشاسپندان در عالم کبیر باشد. و طریقت بنایان آزاد چون یک ریشه قوی در طریقت میترائیسم رومی دارد. ممکن است این اعتقاد از آنجا وارد سازمان بنایان آزاد (فری ماسونری) شده باشد. و آنها در ابتدای امر به مانند طریقه های ایرانی رسیدن به جایگاه گرودمان را اوج سلوک خویش می دانسته اند.
اینجا شاید برای عده ای از خوانندگان این سوال پیش بیاید مگر طریقه بنایان آزاد (فری ماسونری) طریقتی مثبت و الهی است که هدفش رسیدن به بهشت گرودمان و جایگاه اورمزد اهوره (عقل) باشد؟
بعضی متفکرین، نظیر رنه گنون که خود روزگاری به طریقه بنایان آزاد مشرف شده بوده قائل به این هستند که فری ماسونری در اصل خویش مثبت بوده و به مرور منحرف شده است. بنده با گنون چندان هم نظر نیستم بالشخصه قبول دارم که طریقه بنایان آزاد چه در قرن سیزدهم و چهاردهم که شکل رسمی نداشت و چه در قرن هفدهم که شکل رسمی تر پیدا کرد از زمان زندگی گنون یعنی قرن نوزدهم شکل مثبت تری داشته است و در زمان گنون نسبت به دوران حاضر مثبت تر است. و این سیر قهقرایی در آن قابل لمس است. اما با اینحال رشته طریقه بنایان آزاد از ابتدا رها بوده است و توسط رشته داران حقیقی رشته اش متصل نشده است. در طریقت های تصوف و عرفان در جهان اسلام جملگی طریقت ها نسبشان به امام العوالم علی بنابی طالب علیه السلام می رسد. (حتی سلسله نقشبندیه که نسب جعلی برای خویش جعل کرده است نسبتشان به امام علی علیه السلام می رسد)
و حضرتش رشته دار جمله طریقت هاست. سلمان فارسی که خود یک مغ بزرگ و وارث اسرار بوده بدون دم رسول و ولی معصوم زمان خویش رشته ای از خود صادر نکرد و هنگامی که اسلام و ایمان آورد با دم ولی امر زمان خویش رشته سلمانی از وی صادر شد. بنابراین هر رشته ای که بدون اذن ولی زمان صادر شود حرکتی نفسانی است. طریقه بنایان آزاد معجونی از میترائیسم منحرف شده رومی که خود ترکیبی از طریقه مهری ایرانی با اساطیر یونانی و رومی است و آیین های اورفئوسی و دیانت مسیحی و ... است. و البته در برهه ای از تصوف اسلامی هم بعضی مطالب را وام گرفته است.
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{سی و سه پله سلوک ۳}
ادامه...👇
سازمان بنایان آزاد اگر طریقه معنوی و الهی و وارث اسرار کامل بغ میترا بود هرگز دست به دامان سمبل ها و نمادها و به طریق اولی ایزدان اهریمنی مصر باستان نمی شد. 😊 (اهریمنی بودن تمدن مصر و ایزدانش خود داستان مفصلی دارد. دست ما برای اثباتش کاملا پُر است) بنابراین به نظر فقیر همانگونه که گفته شد سازمان بنایان آزاد از ابتدا منحرف بوده است. منتهی با گنون و اتباعش هم نظر هستم که وجه بنایان آزاد در گذشته مثبت تر از اکنون بوده است. در علم و بینش هرمسی قدمای ماسونری که گنون دلبسته آن است رگه هایی از حقیقت وجود دارد و بنده نیز برای آن احترام قائل هستم.
حال به سراغ پاسخ دادن به سوالی که ابتدا مطرح کردیم برویم. آیا واقعا هدف بنایان آزاد رسیدن به گرودمان و جایگاه اورمزد اهورا (عقل) بوده است ؟
گفته شد اگر به نظر متفکرینی چون گنون اعتبار دهیم احتمالا باید بگویم پاسخ بلی است و نیتشان نیز در اینکار مثبت بوده است. منتهی به مرور زمان با تغییر ماهوی سازمان بنایان آزاد، نیتشان نیز دستخوش تغییر و اهریمنی شده یا شاید تنها پوسته ای از حقیقت در نزدشان باقی مانده است.
اگر به نظر ما باشد دو احتمال مطرح است. شکل خوش بینانه این است که سنتی از گذشته بدانها رسیده و سعی در حفظش داشته اند. و شاید در ابتدا خود نیز نسبت بدان آگاهی نداشتند که عدد ۳۳ از کجا آمده است؟! و امروزه آگاهانه می دانند که چیست و نیتشان اکنون شر است.
نگاه بدبینانه تری هم وجود دارد و آن این است که اینها از ابتدا پیرو اهریمن بوده اند و سعی در تغییر در نظام آفرینش اورمزد اهورا و تازش به جایگاه وی و امشاسپندان را داشته اند. در نسک های پهلوی به مبارزه اورمزد اهورا با اهریمن و تازش اهریمن به آفرینش اورمزد و جنگ این دو اشاره شده است.
4⃣در نسک پهلوی وزیدگیهای زادسپرم در دو مورد به ۳۳ گناه اشاره شده است که سر منشا تمام گناهان دیگر است. همچنین به ۳۳ بند دین در کمربند کُستی (کُشتی) اشاره شده است که این ۳۳ گناه را می بندد! (زادسپرم بخش ۴، بند۶)
نکته : اینجا ما با ماهیت دوگانه عدد ۳۳ در آیین مزدیسنا آشنا می شویم. وجود ۳۳ ایزد در نیایش برساد و ۳۳ رد در پیرامون هاون که خود جانشینان زمینی این ایزدان ۳۳ گانه هستند و وجود ۳۳ راه از چینود پل به سوی گرودمان را شاهد هستیم. که همگی اشاره به وجه مثبت و اورمزدی عدد ۳۳ است. از سوی دیگر در مقابل این وجوه اورمزدی عدد ۳۳ اهریمن نیز ۳۳ گناه را قرار داده است.
پ ن: خوانندگان گرامی برای مطالعه بیشتر می توانند به فصل سی ام کتاب سیطره کمیت و علائم آخرالزمان رنه گنون مراجعه نمایند. در آنجا گنون به طور مفصل درباره واژگون شدن رمزها و ثنویت یک رمز و نماد سخن گفته است.
نکته مهم پایانی : پیشتر در مطلبی که درباره آیه ۳۳ سوره الاسرا نوشتم نشان دادم که باطن این آیه اشاره به ماجرای شهادت نفس زکیه در احادیث و روایات ائمه اطهار دارد. (https://t.me/soltannasir/2614)
{ وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا ﴿۳۳﴾=و نفسى را كه خداوند حرام كرده است جز به حق مكشيد و هر كس مظلوم كشته شود به سرپرست وى قدرتى داده ايم پس [او] نبايد در قتل زياده روى كند زيرا او [از طرف شرع] يارى شده است (۳۳)}
نکته ۱: بعضی روایات نفس زکیه را از نسل امام حسن علیه السلام و بعضی دیگر از نسل امام حسین علیه السلام دانسته اند. وی در روایاتی نماینده حضرت ولی عصر عجل الله است و خود را به نمایندگی از حضرت عضوی از خاندان عصمت و طهارت معرفی می کند. نکته مهم برای ما اینجا عدد آیه است که ۳۳می باشد. و این ارتباط معنا دار با عدد آیه ۳۳ سوره الاحزاب بدون شک تصادفی نیست. یعنی باز به این نتیجه می رسیم که عدد ۳۳ با خاندان پاک نبوت و امامت ارتباط معنا دار دارد.
نکته ۲: گفته شد که بر طبق آیین مزدیسنا عدد ۳۳ ماهیتی دوگانه دارد. و ما ۳۳ راه به بهشت و ۳۳ ایزد و ۳۳ پاداش را داریم و در مقابل آن ۳۳ گناه بزرگ نیز توسط اهریمن ایجاد شده است. در روایات نفس زکیه شهید می شود همچنین می دانیم پنج تن آل عبا نیز در آیه ۳۳ احزاب جملگی شهید شده اند. و این همانماهیت دوگانه عدد ۳۳ است. به نظر می آید که شهادت را بتوان جز بار معنوی (کارمیکی) عدد ۳۳ دانست.
در پایان امیدوارم که توانسته باشم نشان دهم عدد ۳۳ بر خلاف آنچه عامه _بدلیل استفاده فری ماسونری_ فکر می نمایند عددی اهریمنی نیست بلکه عددی اورمزدی است که وجهی دوگانه دارد.
پایان
📩https://rasekhoon.net/article/amp/show/1406622/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B3%D9%86%D8%AA-%D9%86%DB%8C%DA%A9
@soltannasir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان دکتر سید حسین نصر درباره اثر تمدن اسلامی بر تمپلارها (شوالیه های معبدی)
@soltannasir
مبادی_ما_بعدالطبیعی_علوم_نوین_ادوین_ارتوربرت_عبدالکریم_سروش.pdf
16.93M
«مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین»
نویسنده:ادوین ارتوربرت
ترجمه: عبدالکریم سروش
@DAYERATOL_MAAREF
@soltannasir
سلطان نصیر
«مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین» نویسنده:ادوین ارتوربرت ترجمه: عبدالکریم سروش @DAYERATOL_MAAREF @sol
@soltannasir
کتاب مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین نوشته ادوین آرتوربرت ترجمه دکتر عبدالکریم سروش کتابی جذاب با موضوع پیش زمینه ها و مبادی مابعدالطبیعی در باور دانشمندان و تاثیر آن در پیشبرد علوم نوین است. در فقراتی از این کتاب که در اینجا به اشتراک گذاشته می شود می خوانید که چگونه خورشید پرستی کپلر نقش بسزایی در پذیرفتن نظرات کوپرنیک و بسط و توسعه آن داشته است. این فقرات پاسخی است به تمام بردگان فکری علوم نوین، که این علوم را چون بت می پرستند و با ژست روشنفکری بعضا منکر علم دینی می شوند. اگر مبادی علوم نوین به شکل درست بررسی شود در موارد بسیاری می توان رد ایدئولوژی و اساطیر باستان و علوم غریبه و خفیه ای چون کیمیا و سیمیا را در آن مشاهده نمود.
{همه این نکات به درجات گونه گون در ذهن وی (کپلر) جای داشت، اما عامل ویژه و نیرومندی که کپلر را از همان آغاز دلبسته نظام کُپرنیك کرد، على الظاهر، شرافت و عظمتی بود که آن نظام به خورشید می بخشید. درست است که کپلر بنیان گزار علوم دقیقه نوین است، لكن وی پاره ای از خرافه های رسوا را با روشهای دقیق علمی خویش بر آمیخته بود و حتی از آنها کسب انگیزه می کرد. یکی از این خرافه ها، بی تکلف، عبارت بود از 👈خورشید پرستی. وی وقتی بیست و دوساله بود، یعنی در ۱۵۹۳، در توبینگن به دفاع از نجوم جدید پرداخت. اصل آن دفاعيه ظاهرا از بین رفته است و یا دست کم، ضمن مجموعه آثار کپلر، طبع دکتر فریش ۶۸، نیامده است. لکن در آثار متفرقه باقی مانده از کپلر، جزء کوچکی از بحثی درباره حرکت زمین، موجود است، که بدلیل سبك پرطمطراق و پرحرارت و دیگر اوصاف آن، می توان گمان قوی زد که بخشی باشد از محصولات همان شور دوران جوانی .
و بهرحال، این قطعه مسلما متعلق به دوران جوانی اوست و نکته مهم آن این است که می گوید رفعت و عظمتی که نظام نجومی جدید به خورشید بخشیده است، دلیل مُقنعی است برای پذیرفتن این نظام. نقل پاره های اندك از آن، فحوا وروح این حماسه شگفت را بدست می دهد: (سخنان کپلر)👇
《اولا، على رغم انکار کوردلان، بدانید که اشرف اجرام عالم خورشید است، که اعظم نجوم است و گوهر آن چیزی نیست جز نورخالص و به تنهایی همه چیز را بوجود می آورد، باقی نگه می دارد و حرارت می بخشد. چشمه جوشان نور است، و سرشار از حرارت، بسیار زیبا و درخشان وبی کدورت است. مُعدّ ابصار ومُبدع همه الوان است اما خود بی رنگ است. او را به جهت حرکتش خسرو سیارگان، و به جهت قدرتش قلب عالم و بجهت جمالش 👈چشم جهان می نامند. اگر باری تعالی بخواهد با فرشتگان مقدس در جهان ماده منزل گزیند فقط خورشید است که شایسته مقام اوست... . حال که اهل آلمان مقتدرترین کس در سراسر قلمرو سلطنت را قیصر می شناسند، پس چرا اهل آسمان بر سلطانی آن کس صحه نگذارند که همواره تاکنون همه حرکات و تحولات را به وساطت نور، که ملك طلق اوست تدبیر می کرده است؟ شایسته 👈محرك اول (خورشید) نیست که در مداری پخش و فرو پاشیده باشد (فلک چهارم قدیم) بلکه باید دست قدرتش] از مبدأی ، یعنی از نقطه ای برآید و لذا هیچ جزئی از عالم و هیچ ستاره ای نمی تواند شایسته چنان افتخاری باشد. و فقط خورشید است که بدلیل شرافت و قدرتش، شایسته آن است که مسند حضرت حق باشد، چه رسد به محرك اول. 》(پایان سخن کپلر)
در دلایل دیگری که کپلر بعدها برای قبول نظریه کپرنیکی می آورد، همیشه این دلیل یعنی در مرکز قرار داشتن خورشید، جزو آنها، و اغلب در صدر آنها بود کپلر اسناد الوهیت به خورشید را از روی ضرورت در جامه تمثیلاتی عرفانی می پوشاند، و بخصوص آنرا به اصل تثليث مرتبط می ساخت تا در حلقه های کلامی عصر بسمع قبول مسموع افتد. می گفت خورشید خداست بوصف پدری، وفلك ثوابت، خداست بوصف پسری، و واسطه اثیری که حامل قدرت خورشید است به سيارات تا آنها را در مدارشان براند، خداست به وصف روح القدسي . وقتی می گوئیم که وی به تمثيلات عرفانی توسل می جست غرضمان به هیچ وجه این نیست که کپلر در اعتقاد دینی نفاق می ورزید. بلکه منظور این است که وی دلیلی و تفسیری طبیعی و روشنگر برای آن یافته بود و اصولا این گونه گرایش، یعنی اسناد حیات به اشیاء بی جان (آنی میسم) و استفاده از تمثیلات عرفانی و حوادث طبیعی در اثبات معتقدات ] امری بس شایع در تفکر آن روزگار بود. یاکوب بومه ، عارف هم روزگار کپلر، بیش از هر کس دیگر، نماینده این گونه فلسفه پردازی است.
کپلر قهرمان روش دقیق ریاضی در نجوم بود و این امر در اکتشاف سه قانون بزرگ حرکت سیارات بخوبی آشکار است. وی این قوانین را پس از فحصى طولانی و صعب بدست آورد که جز نوادری از انسانهای صبور و غیور هیچ کس طاقت آن همه تعب را ندارد. ولذا آن جنبه از تفکر کپلر (خرافه گرایی) با این روش ریاضی وی، هیچ نگوئیم دست کم در تعارض است. }(مبادی مابعدالطبیعی علوم نوین صص ۵۰ و ۵۱ )
@soltannasir
https://aghigh.ir/fa/news/120435/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87-%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AA%D9%84-%D8%AD%D8%B6%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%B9%D8%B5%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%B3
سخنان حجه الاسلام استاد احمد عابدی مبنی بر شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بدست یهودیان ساوه
@soltannasir
تحریر اصول اقلیدس
خواجه نصیرالدین طوسی
ترجمه محمودبن مسعود قطبالدین شیرازی
چاپ اول ۱۴۰۱، نشر مولی
قطع رقعی، ۱۱۰۰صفحه، جلد سخت
قیمت: ۸۹۰۰۰۰تومان
خرید اینترنتی:
toosbook.ir/p/تحریر-اقلیدس
@soltannasir
سلطان نصیر
تحریر اصول اقلیدس خواجه نصیرالدین طوسی ترجمه محمودبن مسعود قطبالدین شیرازی چاپ اول ۱۴۰۱، نشر مولی ق
بالاخره تحریر کامل خواجه نصیرالدین طوسی از اصول اقلیدس با ترجمه قطب الدین شیرازی و تصحیح و تعلیق استاد سید عبدالله انوار به زیور چاپ آراسته شد.
تنها نکته منفی کتاب قیمت گزاف آن است. اشتباه نمی کنید هشتصد و نود هزار تومان 😊
@soltannasir
ایام شهادت مظلومانه بی بی دو عالم سیده النسا العالمین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر فرزند گرامی اش حضرت مهدی موعود و منتقم عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبین حضرتش تسلیت و تعزیت باد.
🖤ان شاالله در هفته آتی با چند ارسال در خدمت شما خواهم بود.
@soltannasir
@soltannasir
{ توصیه هایی برای ایام حنوکا }
شروع حنوکا جشن ملی (غیر دینی و غیر توراتی) یهودیان از فردا یکشنبه ۲۷ آذر تا ۵ دی
همزمان با اینکه یهودیان در سرتاسر جهان حنوکا را به عنوان یکی از اعیاد ملی خویش جشن می گیرند انجمن های مخفی در سرتاسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران مراسم جادوی سیاه شیطنی و آیینی باستانی را به کثیف ترین شکل ممکن برگزار می نمایند که در بعضی روزها (روزهای آخر) ممکن است همراه با قربانی های انسانی باشد و در کشور ما نیز به طور خاص در 11 کلان شهر مراسم ها در سطح بالا و در 22 شهر دیگر در سطحی پایین تر انجام می شود.
1⃣ اگر ساکن شهر های بزرگ هستید ترجیحاً از هنگام غروب آفتاب جز به ضرورت بیرون نروید! زیرا مراسم هایشان از غروب آفتاب کم کم شروع می شود. و به طور خاص از ساعت ده شب الی 2 بامداد با بیشترین حجم انجام می شود.
2⃣ اگر در شهرهای بزرگی مثل طهران ، کرج ، ارومیه، مشهد، شیراز و اصفهان ساکن هستید حتماً در هنگامی که قصد خوابیدن دارید وای فای و رسیور و دستگاه های دیجیتال حتی موبایل خویش را خاموش نمایید زیرا با توجه به بعضی دستگاه هایی که در اختیار دارند اصوات مراسم های خویش را به شکل فرکانس های قابل دریافت توسط این دستگاه ها تبدیل می نمایند و در سطح شهر ارسال می نمایند. بنابراین حتی المقدور دستگاه ها را از سیم بکشید. عزیزانی که در سایر شهرها ساکن هستند نیز می توانند دستگاه ها را از برق بکشند. زیرا کار از محکم کاری عیب نمی نماید.
3⃣ اگر رادیو های قدیمی چهل پنجاه سال پیش _که امروزه عتیقه محسوب می شود_ را در اختیار دارید می توانید این رادیو ها را در طول روز بر روی رادیو قرآن بگذارید. این عمل تا حدی موثر است ولو آنکه تاثیرش زیاد نباشد.
4⃣ اگر مشکل قلبی دارید کمتر در این ایام هنگام غروب آفتاب از منزل خارج شوید. تلاوت سوره یس و الرحمن در صبح پس از طلوع آفتاب و سوره انشراح پس از نمازها یک یا سه بار و در طول روز به میزانی که شخص بتواند مفید است.
5⃣ در این ایام از خوردن غذاهای چرب و سودا زا حتی المقدور خودداری نمایید.
6⃣ اگر در شهرهای بزرگ ساکن هستید و احیاناً هنگام غروب آفتاب در بیرون هستید حتماً به آسمان نگاه نمایید زیرا در بعضی مناطق شهر ظلمت و تاریکی سیاه رنگی ممکن است دیده شود. جنس این ظلمت با آلودگی هوا و یا ابر تیره رنگ معمولی فرق دارد و اگر شخص کمی دقت نماید قابل تشخیص است.
7⃣خواندن آیه الکرسی پیش از تمامی نمازهای واجب یک بار و پس از نمازهای واجب سه بار
همچنین چهار قل پس از تمامی نمازها یکبار
آیه نور نیز یکبار پس از تمامی نمازهای واجب توصیه می شود. همچنین خواندن آیه الکرسی به عددهای 11 تایی و 22 تایی و 33 تایی الی 77 بار پس از غروب آفتاب توصیه می شود.
حداقل 11بار خوانده شود و هر 11بار در یک نوبت خوانده شود. ذکر لاحول و لاقوة الله الا بالله العلی العظیم 100بار و ذکر دافع بنا به حال درونی بی عدد در شب ها مناسب است.
هنگام خواب نیز حمد یکبار چهار قل یکبار و انشراح یکبار و آیه الکرسی سه بار خوانده شود.
8⃣ دقت کنید اگر دچار 👈بیخوابی یا 👈سردرد ها و 👈گردن دردهای غیر طبیعی 👈 یا قلب درد شدید ممکن است منشأ غیر طبیعی داشته باشد. بنابراین سریع به قرص و دکتر پناه نبرید. اگر بیماری زمینه ای نظیر گرفتگی عروق و فشار بالا و ... دارید ممکن است مراسم ها تاثیر بیشتری بر شما بگذارد و در صورت لازم به بیمارستان مراجعه نمایید. (مراسم های امسال به نظر ما بر سر و فکر و گردن تاثیر بیشتری به نسبت قلب خواهد داشت. شاید خیلی ها در آذرماه هم دچار سردرد و یا گردن درد و بیخوابی شده باشند.)
9⃣ ممکن است برایتان جالب باشد ولی گوش کردن به مداحی هایی که اشک شما را جاری می نماید. و یا گریه برای امام حسین علیه السلام و یا هر آنچه که احساسات شما را تحریک نماید و باعث شود که اشک بریزید مفید است زیرا باعث رقیق القلب شدن شما می شود زیرا مراسم هایشان باعث سنگدلی و نوعی قساوت قلب می شود. (این توصیه را در تمام طول سال جدی بگیرید. بزرگانی نظیر آیت الله بهجت نیز توصیه به روضه هفتگی برای حضرت اباعبدالله می نمودند و این سیره بسیاری از علمای ما بوده است. تفاوت روضه هفتگی با گریه نمودن برای یک فیلم احساسی هم بر کسی پوشیده نیست. زیرا اولی جزو مستحبات موکد است و دومی حداکثر مباح می باشد.) همچنین ذکر رئوف به عدد ۱۰۰ برای رقیق القلب بودن در این ایام مفید است و توصیه می گردد.
🔟 اگر حس گناه به سراغتان آمد سعی کنید که در داخل جمع قرار بگیرید. زیرا در تنهایی میل به گناه و افکار منفی بیشتر به سراغ شخص می آید.
1⃣1⃣ زیارت مکان های مقدس اگر باز باشد در این ایام بسیار مفید است. ترجیحاً روزها به زیارت روید.
2⃣1⃣ غسل روزانه نیز در این ایام مفید است. همچنین سعی نمایید دایم الوضو باشید.
@soltannasir
📛📛📛
سلطان نصیر
@soltannasir { توصیه هایی برای ایام حنوکا } شروع حنوکا جشن ملی (غی
مراسم امسال هم زمان با بلندترین شب های سال است.
هر سال شیاطین انسی با کمک شیاطین جنی و.. به گسترش تاریکی در سطح جهان کمک می کنند. برای درک این گسترش تاریکی شاید نیاز نباشد که چشم های باطنی شما باز باشد. حتی اگر سلوک نصفه نیمه ای نیز داشته باشید یا یک فرد مومن متعبد باشید این گسترش تاریکی برایتان قابل لمس است. و نمود آن در جامعه در قساوت قلب در کف خیابان است که در این مدت بروز و ظهور پیدا کرد.
@soltannasir
تصویر سر هالفورد جان مکیندر(1861_1947) نظریه پرداز بزرگ جغرافیای سیاسی (ژئو استراتژیست) سلطنتی انگلستان. وی بنیانگذار نظریه هارتلند (قلب جهان) است.
@soltannasir
سلطان نصیر
تصویر سر هالفورد جان مکیندر(1861_1947) نظریه پرداز بزرگ جغرافیای سیاسی (ژئو استراتژیست) سلطنتی انگلس
{به دیده مك ایندر در روی کره زمین تنها يك توده عظیم وجود دارد: مجموعه اروپا - آسيا - آفريقا، که آن را «جزیره جهانی می نامند و مرکز و منطقه مهم آن همان «نافستان» است، یعنی 《قلبي》، تقريبا منطبق با محل پروس، لهستان و روسیه. مك ایندر بدین ترتیب به فرمولی می رسد گرانبار از پیامدها برای ناسیونال سوسیالیسمی که در _آلمان در_ راه است: «کسی که اروپای شرقی را در دست دارد نافستان را در دست دارد و کسی که نافستان را بدست دارد بر جزیره جهانی حکم می راند؛ کسی که جزیره جهانی را در دست دارد به جهان حکم می راند، یعنی همه دنیا، سراسر زمین و اقیانوس ها، این فرمول گیرائی است که شخص را در زمینه تاریخ اروپا بر پایه عوامل جغرافیائی به تأمل می خواند و به گمان مك ايندر این درسی برای قدرت های دریایی است. ولی بدیده ژنرال کارل هاوسهوفر این درس دیگری می آموزد: آلمان باید به قله ای که هرگز نرسیده بر شود، یعنی ابرقدرت دریائی تجارتی و نظامی گردد. هیتلر در مقام صدارت عظمی از این نکته غافل نخواهد بود و نخستین همتش ایجاد يك ناوگان مدرن برای رایش سوم است، که هیچ گونه تناسبی با سواحل محدود آلمان ندارد. لزوم فتح تمامی سواحل بالتيك تا روسیه، و نیز لزوم دستیابی به سواحل فرانسه و بلژيك، برخاسته از همین اندیشه است. }(سالکان ظلمات ص ۸۱)
لینک توضیحاتی درباره حدود منطقه پروس
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prussia_(region)
در توضیحات دانشنامه ویکیپدیا نوشته شده که منطقه پروس در برهه ای از تاریخ تحت سیطره شهسواران تُتُنی بوده است. که بنا به بعضی نظرات هیتلر و حزب نازی میراث دار شهسواران تتنی بوده اند.
بنا به تحقیقات ما کشور لهستان تنها از جنبه جغرافیای سیاسی و نظریه هارتلند برای حزب نازی مهم نبوده بلکه بخشی از میراث شهسواران تتنی در این کشور مدفون بوده که نازی ها به دنبال آن نیز بودند و هنوز هم بازماندگان نازی ها و باطن گرایان روسی که پشت ملی گرایان روس هستند هر دویشان به دنبال این میراث باطنی می باشند
@soltannasir
@soltannasir
{ آتوم_رع، اهریمن آیین زردشتی }
این مطلب مقدمه ای برای نوشتن درسواره ای عظیم تر در حیطه ادیان و اساطیر تطبیقی است.
پیشتر مطلبی نوشته شد که آتوم_رع در متون هرمی پس از سر بیرون آوردن از اقیانوس نون، استمنا می کند و ایزدان دیگر مصری را بوجود می آورد. نکته جالب این است که در متون پهلوی زردشتی اهریمن فرزندانخویش را با لواط با خویشتن بوجود می آورد. در نسک پهلوی مینوی خرد و روایت پهلوی این مهم آمده است. هر چند که در دو نسک یادشده واژه پهلوی بکار رفته برای عمل اهریمن واژه 《kun marzih》 است که ترجمه تحت اللفظیش همان لواط است. و لواط غیر از استمنا است. اما اهریمن چگونه با خویشتن لواط کرده است؟! آیا بدلیل ماهیت اثیری خویش حالت کشسانی بوجود آمده و دخول از راه دُبر با خویشتن برای وی حاصل آمده؟! یا اینکه منظور نویسندگان پهلوی همان استمنا بوده که در متون هرمی آمده است؟! و دست وی جفتش شده است و به استمنا پرداخته است؟! در تفسیر اساطیر باید بدین نکته ظریف توجه داشت که متون هرمی متعلق به چند هزار سال پیش است حال آنکه نسک مینوی خرد و روایت پهلوی متاخر تر است و حداکثر متعلق به هزار سال قبل است و یک روایت می تواند در طی دو سه هزار سال اندکی دچار تغییر شود. علی ای حال درون مایه نسک های پهلوی با متون هرمی مشابهت دارد. و می توان نتیجه گرفت اهریمن آیین زردشتی همان آتوم_رع پدرخدای بزرگ مصری است.
حال پس از ذکر مقدمه اسناد آن را در ادامه نقل می نماییم: 👇
{پرسید دانا از مینوی خرد که اورمزد این آفریدگان را چه گونه و به چه آیین آفرید؟ و امشاسپندان و مینوی خرد را چه گونه و به چه آیین ساخت و آفرید؟ و اهرمن ،بدکار، دیوان و دروجان و دیگر فرزاندان اهرمنی را > چه گونه زایید؟ و هر نیکی و بدی به مردمان و آفریدگان دیگر چه گونه رسد ؟ و چیزی را که مقدر شده است میتوان برگردانید (= تغییر داد) یا نه؟ مینوی خرد پاسخ داد که آفریدگار اورمزد این آفریدگان و امشاسپندان و مینوی خرد را از 👈روشنی خویش و به آفرین (=دعای) 👈زروان بیکران آفرید. زیرا که زروان بیکران عاری از پیری و مرگ و درد و تباهی و فساد و آفت است و تا ابد هیچ کس نمی تواند او را بستاند و از وظیفه اش باز دارد. و اهرمن بدکار، دیوان و دروجان و دیگر فرزندان اهرمنی را از عمل 👈لواط خود به وجود آورد. و نه هزار زمستان (سال) در زمان بیکران با اورمزد پیمان بسته و تا تمام شدن آن (زمان) هیچ کس نمی تواند (او را) بگرداند یا تغییر دهد. و چون نه هزار سال تمام شد، اهرمن از فعالیت باز داشته شود. و سروش مقدس خشم را بزند و مهر و زروان بیکران و مینوی ،عدالت که به هیچ کس دروغ نمی گوید و بخت و بغ - بخت همه آفریدگان اهرمن را و در پایان دیو آز را نیز بزنند. و همه آفریدگان اورمزد باز چنان بی آفت شوند که در آغاز وی آنان را آفرید و خلق کرد. }(کتاب مینوی خرد ترجمه دکتر احمد تفضلی ص ۳۱ نشر توس)
حال به متن روایت پهلوی بنگرید : 👇
{چه پیداست که زمانی که اهریمن گجسته 👈با خویشتن لواط کرد، پس از لواط کردن با دیوان گران تر بود. } (روایت پهلوی ترجمه مهشید میرفخرایی فصل هشتم ت ۲ صفحه ۲۲۲ چاپ پژوهشگاه)
اکنون اسناد مربوط به آتوم را با تیزبینی بنگرید: 👇
{آتوم، آنکه خود را آفرید پس از آفریدن خود دیگر خدایان را آفرید. آتوم در جهان تنها بود و به ناچار برای داشتن فرزند با 👈سایه خود جفت شده یا که به استمناع پرداخت و این کاری است که در آثار مصری غریب نیست.}(کتاب اساطیر مصر نوشته ورونیکا ایونس صص۴۱ و ۴۲)
همانگونه که ملاحظه می نمایید ظاهرا در بعضی متون هرمی آتوم با سایه خویش جفت می شود. چگونه ؟ کمی بالاتر گفته شد درون مایه داستان متون هرمی همان است که در نسک های پهلوی آمده است.
{ گزیده هایی از پاپیروس برمنررایند نکات برجسته عمل تولید مثل این خدای یکتا (منظور آتوم است) را ذکر کرده است. 《همه تجلیات پس از آن که من کمال یافتم پا به عرصه هستی نهادند... نه آسمانی وجود داشت نه زمینی.... من آفریدم با همه هستی خودم... مشت من جفت من شد... من با دستم همبستر شدم. من شو را عطسه کردم. من تفنوت را با تف اندازی آفریدم.... سپس شو و تفنوت، گب و نوت را در وجود آوردند... گب و نوت، اوزیریس... و ست، ایزیس و نفثیس را به وجود آوردند و آنها سرانجام مردم این سرزمین را به وجود آوردند. ...》}(کتاب جهان اسطوره ها جلد ۱ ترجمه عباس مخبر ص ۳۴۷ نشر مرکز)
@soltannasir
دانشنامه اساطیر ایران
دکتر فاطمه مدرسی
چاپ اول ۱۴۰۱، اساطیر پارسی
قطع رحلی، ۱۱۴۳صفحه، جلد سخت
قیمت: ۸۵۰۰۰۰تومان
خرید اینترنتی:
toosbook.ir/p/دانشنامه-اساطیر/
@soltannasir
سلطان نصیر
دانشنامه اساطیر ایران دکتر فاطمه مدرسی چاپ اول ۱۴۰۱، اساطیر پارسی قطع رحلی، ۱۱۴۳صفحه، جلد سخت قیمت:
خدایا شکرت
دوستان اهل کتاب هر کتابی که نیاز دارید و قیمتش مناسب است را تهیه کنید. شیوه قیمت گذاری جدید کتاب ها را ملاحظه می نمایید. 😊
@soltannasir
فرا رسیدن ایام شهادت سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر فرزند بزرگوارش حضرت ولی عصر مهدی موعود و منتقم علیه السلام و همه شیعیان تسلیت و تعزیت باد.
@soltannasir
میلاد با سعادت مولود کعبه، مظهر العجائب، مُظهر الغرائب، مفرّق الکتائب، الشهاب الثاقب، الهزبر السالب و نقطه دائرة المطالب، اسد الله الغالب، غالب کل غالب و مطلوب کل طالب، صاحب المفاخر و المناقب، امام المشارق و المغارب امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الزمان عجل الله و همه شیعیان و دوستداران حضرتش مبارک باد.
🕊ان شاالله بزودی با یک نوشتار مهم در دو قسمت و نزدیک به ده بخش دیگر، تعلیقات و توضیحات پیرامون مطلب در خدمت شما گرامیان خواهم بود.
@soltannasir
Seyed_Khalil_Alinezhad-Ali_Bood-(WWW.IRMP3.IR).mp3
3.58M
آهنگ «علی بود»
شعر: مولانا جلال الدین رومی
خواننده : سید خلیل عالی نژاد
@soltannasir
@soltannasir
{ ایلی ۱ }
به مناسبت سالروز تولد مولی الموحدین اسدالله الغالب مظهر العجائب علی بن ابی طالب علیه السلام این تحفه به شیعیان و محبان اهل دل حضرتش تقدیم می شود.
خطبه ای که نگارش می شود از جناب سید میراحمد میرسور از هفتوانه اهل حق که به همراه سایر بزرگان این طایفه در عالم شاهو تا کنون زنده هستند.
پ ن: عالم شاهو و عالم هو دو عالم مجزا هستند که در جغرافیای مادنشین و نیمه غربی ایران زمین در محدوده کرمانشاهان و شاید اندکی از آن در استان همدان قرار دارد. عبارت درست تر این است که دریچه های آن در این مناطق قرار دارد. این دو عالم لطیف و هورقلیایی هستند که بسیاری از مغان شیعه از مسالک گوناگون در آن تاکنون به حیات خویش ادامه می دهند و روزی که مرزها باز شود اینان نیز مرئی خواهند شد و به اصطلاح رجعت خواهند کرد و آنگاه زمام امور را در عالم ظاهر بدست خواهند گرفت و هیچ قدرتی را یارای مقاومت در برابر آنان نخواهد بود.
نکته ۱: مطالب داخل {} از جناب سیدمیراحمد میرسور پاسبان و نگهدار آتش و سایر مطالبی که پس از بستن {} نگارش می شود از فقیر است.
{عوبدیا
در... زیر قصر داوود در ... که در آنجا... قرار دارد.
کتاب عوبدیا دفن است. کتابی بدون تحریف از جنگ ها و پیشگویی ها که از سینه ی علی (علیه السلام) به ایلیا و از ایلیا به عوبدیا نازل شد.
کتابی با شش فصل و شش دوره کتابی که بعدها شفاهی گفتند و نوشتند و تحریف شد و بخش اندکی از آن اکنون در دستان قبالیست های جهود وجود دارد اصل کتاب در آنجاست که آنها بدنبالش می باشند.
عوبدیا با روح مولی علی علیه السلام پیش از خلقت جسمانی ایشان (حضرت علی) در ارتباط بوده است. دنبال نشانه هایی از عوبدیا باشید (صدایی مانند و یا خود صدای مریم سلام الله علیها)
ادامه از
سید میراحمد میرسور👇
ایلی بزرگترین تجلی ایل ها بر فرشته ای بود که از علی (علیه السلام) تجلی می یافت گاه در فردی زنده و گاه بر قدیسان و ناویان مسیحی و یهودی (ناویان: انبیا) تجلی می یافت که مستقیم از علی سخن می گفت.
ایلی ایلیا هر دوران بر پیکری انسانی و روحانی مانند رجال الغیبی بر افراد ظاهر می شد و گاها برای آنها شرابی از بهشت می آورد. ایلی تجلی علی در دوران موسی کلیم الله از عالم های بالا بوده. عرش و ملخوت و فراتر. برای همین نام اکثر موجودات ایل دارد. ایل علی است نه ال خدا.
ادوم همراه با گوگ و مگوگ در آخرالزمان می آید. از چهار راه و چهار جهت می آیند جنگ سرخ به سمت کوه سرخ و سیاه رخ می دهد. پادشاهی در آخرالزمان از آن ایلی هاست.
ایلی ها در آخرالزمان شمع ها را می آورند. شمعدان های اصلی دست ایلی هاست. آن شمع ها در شروع دوره آخرالزمان توسط فرشتگان ایلی آتشگاه ها را روشن می کنند. در آن هنگام نور حقیقت ایلی ها و مغان ایران فراگیر خواهد شد. و تمام صفوف و قوا گرد آتش مقدس (آتش تجلی) جمع خواهند شد.
عاموس ناوی مستقیم به چشمه رستگاری رفت در آنجا با ایلیا برخورد کرد از ایلیا درس آموخت و اسرار چهار عنصر و قدرت آن را از مغان آنجا فراگرفت و با خودش برد و سالها ایلی ها در غاری به وی درس دادند وی در تکوا هر چه آموخته بود را بر پوست بز نوشت و دفن کرد. بعدها بخشی از آن دست افرادی افتاد که امروزه می توانند با آن جداول دست به پیشگویی هایی در دو سطح از شش سطح بزنند. هفتمین مکان بالا و غیب فقط مال خود ایلیا است.
گذر روح از عالم های هفتوانه است
جم اهفت جم منفت جم قهبت
سه عالم جم و چهار عالم شاهو
شاه آتش اصل آن در کرمانشاهان و قله شاهو بود. اما در خراسان نیز اسراری دارد. }
ادامه...👇
@soltannasir
@soltannasir
{ ایلی ۲ }
ادامه...👇
{ 🔥ایلی بر هوشنگ تابید آذران آمدند هفت آذر را آوردند. ایلی بر هوشیا (هوشع نبی) تابید دیوان صهیون را به لرزه در آورد. دیوان از موطن خود گریختند آنان که با طلسمی به زبان هوسه ای در ایران در بند شدند.
بار دیگر ایلی در فرشگرد (رستاخیز= یوم الحشر) بر هوشنگ تجلی یافته با دیوان آزاد شده در آن هنگام خواهد جنگید و پیروز خواهد گشت.
🧙♂مغان نسایا که اعظم آنان در انجمن های مخفی غربی راه دارد و مغان هند و تمام مغان باکتریا (بلخ) در منطقه ای بین کوه شاهو و هاتشگاه هر سه ماه یکبار جمع می شوند. 👈اول هر فصل تا راه به عالم شاهو در کوه شاه هو بیابند.
0⃣1⃣1⃣ وقتی یک از تکثر صد و ده ایلی می رود دست به چشمه بیت حسدا می کشد عیسی قادر است که شفا بدهد.
عین یا چشمه عین (چشم) علی است در تجلی
یعنی عین از علی چشمه است
حاکم بر تمام چشمه ها علیست
و یک از او ایلی است
پس ما هزار و یک چشمه ایلی (چشمه علی) داریم که یکصد و ده آن بر زمین متجلی شده است.
آنچه صفر و یک است خود علی است.
مابقی چشمه ها در چهار طبقه عالم ملکوت تا [مرز] جبروت پهن شده اند. همه آنها ایلی اند و همه انوارش ایلی است.
حسین خود یک ایلی است. حسن خود یک ایلی است. (حسنین در مجموع یک ایلی هستند)
همه ایلی می باشند. حسن 118 می شود ده ۱۰
و حسین ۱۲۸ می شود هو (یازده). ده در یازده می شود صد و ده (علی)
(10)(01)1001
(هر کدام از 01 به مثابه یک چشم در صورت می باشند.)
همه انوار ایلی اند
در بهشت دو چشمه است که اشک عالمیان در آنجاست چشمه ی یمین و چشمه یسار
چشمه ی یمین متعلق به چشم راست و چشمه ی یسار متعلق به چشم چپ است.
هر چه از چشم راست (مومن) جاری شود جمال علی و هر چه از چشم چپ وی جاری شود جلال علی است.
حور العین جمال علیست. هر چه عین (چشمه و چشم) از علیست.
🌊ایلی ها بر جوشش چشمه ی گیلاس از چهار طرف حرم مطهر مقدس رضوی دست می کشند.
چشمه در اعماق زیرین حرم مطهر به نقاطی وصل گشته و ایلی ها آنجا حاضر می شوند و دست میکشند و آب را مقدس می سازند.
یود (י حرف دهم الفبای عبرانی ) همان ید علی است. و [حرف] عین عبرانی چشم علی است.
بیت حسدا در یروشالیم ساخته شد نخست شفاخانه بود حوضچه هایی درون زمینش قرار داشت که در مکانی نزدیک جوشش یا عبور چشمه ای ساخته شده بود. گودال هایی کنده شده بود.
ایلی هایی در مسیر عبور آن چشمه دست می کشیدند آب آنجا را مقدس می ساختند آب تقدیس شده وارد کانال هایی می شد و سپس وارد مکان تطهیر میشد انواع شفا و رفع نحسی و دفع جن و حلول و باطل نمودن طلاسم در آن مکان صورت می گرفت تا که این اماکن پس از عیسی بن مریم به دست قبالیست ها افتاد و آنان شیطان را بر بیت حسدا حاکم نمودند تا به جادو و کارهای عجیب و القائات شیطانی بپردازد.
دو عین علی (عینیم) تبدیل به سه چشم یعنی دو چشم فاقد دید و دارای تک چشمی در وسط شد.
علی (علیه السلام) سه چشم داشت.
اما شیطان از دو چشم جمال و جلال محروم است و یک چشم دارد چشمی در وسط به نام عین ایلوو
و بیت حسدا در طول زمان تبدیل به انجمن مخفی ایلومیناتی گشت. انجمنی به درازای تاریخ.
همه چی علیست چشمه و خاک و دست و دو چشم و دو گوش و زفان علیست.
عالم مُلک و مِلِخ که دو عالم مجزاست هر دو ایلی است. ایلی همان ایلی گبورا (ال گبورا، گابریل، جبرائیل) است که پهلوان می شد گاه نقش رزمنده دارد که سودوم را نابود می کند گاه به نزد محمد صلی الله می رود گاه نزد فرعون گاه سلیمان حشمت الله را تنبیه می کند گبرا بر زبان حکم دارد و کلام و وحی و سخن و دانش و مکاشفات و بینایی. او ایلی صاحب آتش است. و حاکم کل سوره بقره است. (معادل اردیبهشت در آیین مزدیسنا)
اسرافیل بر دم و حی و نفس و شفا حکومت دارد. وی ایلی سراف و ایلی هواست.
و میکاییل بر گوش و شنیدن و فهم و فرشته خلقت و رزق است و ایلی آب است(معادل وهومن یا بهمن در آیین مزدیسنا)
عزرائیل فرشته ی جهان های زیرین ایلی عزر که ایلی موت (ملک الموت) است. خواب و رویا و بردن و مسئول آوردن روح به همه ی عوالم است. عزر ایلی، ایلی خاک هاست.
هر چه هست ایلی است. } پایان
@soltannasir
سلطان نصیر
@soltannasir { توصیه هایی برای ایام حنوکا } شروع حنوکا جشن ملی (غی
@soltannasir
{مواضع نجومی}
پیشتر در لابه لای گفتگو با استاد سلوکی ما شیخ محمدصابر اهل لرستان، ایشان به این نکته اشاره داشتند که برای یک سالک نباید مهم باشد که یک دستور را من باب مثال از قمر در عقرب شروع نکند. از فحوای سخنان ایشان اینگونه برای بنده مشخص شد که ایشان نه اینکه قائل به قمر در عقرب نیستند اما تاثیر آنچنانی برای آن بخصوص برای یک سالک قائل نیستند. و از منظر ایشان نباید خود را در قید و بند چنین اموری قرار داد. در روایات هم به عدم انعقاد عقد و سفر در این زمان اشاره شده است. در مورد سفر هم می توان گفت که اگر سفر ضروری باشد یا حتی زیارتی باشد. هیچ منعی برای سفر وجود ندارد. عمده فقهای پیشین نیز با توجه به روایات قمر در عقرب سفر کردن و عقد نمودن در این زمان را مکروه دانسته اند نه حرام.
اما حال سخنان استاد سمنانی ما درباره احکام نجومی و اعمال جادوی آیینی و سیاه مجامع مخفی و قبالیست ها : 👇
احکام نجومی برای شیعه و محبان مولا علی علیه السلام و حتی برای دینداران حقیقی ادیان دیگر مانند یک مسیحی مومن حقیقی یا یک یهودی مومن حقیقی در اکثر مواقع آنگونه که عده ای فکر می کنند نتیجه بخش نیست. یعنی یک شیعه حقیقی حتی اگر در نحوست ماه مانند محاق یا قمر در عقرب یا حتی ماه صفر دست به هر کاری بزند برایش نتیجه بخش هست و اگر احیانا نتیجه نیافت. لزوما ربطی به مواضع نجومی در آسمان ندارد.
هر چقدر 👈حلقه دایره قبالیست ها و مجامع مخفی برای شیعیان امام زمانی راستین تنگ تر شود. 👈احکام نجومی در زندگیشان پر رنگ تر می شود و هنگامی که موازنه قدرت از سمت اولیای الله شیعه و یاوران معنوی اهل باطن غیر شیعی امام زمانی که در وقت مقرر اسلام ظاهری هم خواهند آورد به سمت کافران و قبالیست ها و ایادی شیطان تنگ تر گردد. احکام نجومی و حتی تاریکی و تاثیر مناسک شان در زمان های خاص چون پوریم و حنوکا و اعیاد خون باری و خون خواریشان کم تاثیر تر و کم سوتر است.
با این سنگ محک می شود دریافت که چه وقت دو طرف این مصاف در جنگ های باطنی موفق تر عمل می کنند. آن هنگام که صدها مناسک در مواقع نجومی یا اعیاد خاص مانند حنوکا و پوریم و... بر پا میکنند اما شیعیان شادند و مومنین متوجه هیچ قبض یا گرفتگی نیستند. کفه ترازو به نفع ما و احکام نجومی هم با همه قربانی ها و مناسک بی تاثیر یا کم تاثیر است. اما هنگامی که دل ها تنگ، 👈تنفس ها تنگ، 👈عروق تنگ و حال و اتصالات معنوی سخت می شود کفه ترازو به نفع آنان در جریان است. و هر چه تجلی انوار خالص شیعی در کسی بیشتر باشد از تیر و ترکش های انرژی مراسمشان و مواضع نجومی مصون تر خواهد بود.
@soltannasir