eitaa logo
سلطان نصیر
3.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 14) (قزوین و علوم غریبه 12) (زر آباد 2) ادامه : 👇👇👇👇👇👇👇 تلنگر3: به محلی که بقعه امام زاده های مهم هست توجه نمایید . در اطراف زرآباد چندین روستا وجود دارد . چرا امام زاده علی اصغر در زرآباد ساکن شد ?! و بقعه ایشان در این محل قرار دارد ? نکته : در دوران حکومت های ستمگر امویان و عباسیان بسیاری از امام زادگان یا فرزندان با واسطه ائمه برای فرار از به قتل رسیدن توسط حکومت های مرکزی به توصیه امامان و سایر بزرگان تشیع به ایران آمدند و سپس برای عدم شناسایی و تعقیب توسط حکومت های محلی بیش از همه به مناطق کوهستانی روی آوردند . (البته علل تاریخی هجرت سادات به ایران و وجود امام زادگان بسیار در کشورمان نیاز به تحقیق مفصل و همه جانبه و بی طرفانه دارد . ) از علت تاریخی این هجرت که بگذریم . به علت انتخاب محل اسکان امام زادگان می رسیم . در بسیاری موارد , علت اسکان این بزرگواران در یک منطقه هیچ دلیل خاصی ممکن است نداشته باشد . اما در بسیاری از موارد نیز این اسکان دلایلی متافیظیکی (ماورایی) دارد . چند دلیل مهم اسکان این بزرگواران در یک محل 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 1: وجود فامیل هایی کوچک از جنیان (من باب مثال یک فامیل پنج هزارتایی در یک محل ) که این فامیل ها قصد مسلمان شدن داشته اند . و این بزرگان در محل زندگی این موجودات زندگی نموده اند . و آنان را مسلمان نموده اند و این موجودات به نزد این بزرگان می آمدند و از ارشاداتشان برخوردار می شدند . مثال : { و گفت : وقتی بیمار بودم . مرا آرزو نیشابور بگرفت . به خواب دیدم که قایلی گفت : تو از این شهر نتوانی رفت که جماعتی از پریان را (اینجا به نظر فقیر منظور جنیان است ) سخن تو خوش آمده است و به مجلس تو هر روز حاضر باشند . تو از بهر ایشان باز داشته ای در این شهر . }(تذکره الاولیا عطار نیشابوری ذکر شیخ ابوعلی دقاق ) 2: دلیل دوم کاملا برعکس دلیل اول است . یعنی یک امام زاده در محلی ساکن شده است که این فرومایگان بنا به دلیل خاص متافیظیکی توان حضور ندارند . مثال 1: خاک شهر قم علی الخصوص حرم حضرت فاطمه معصومه (س) که بنا به دلایل خاص و نامشخصی (البته برای فقیر نه اساتید بزرگ ) دیو ها (موجوداتی که خلقتشان از باد هست) را می راند . دیوها قابلیت حضور در این شهر بخصوص حرم حضرت فاطمه معصومه (س) را ندارند . البته از خود حضرت نیز می ترسند . یعنی علت آن دو گانه است بخشی جز اسرار خاک قم است و بخشی دیگر جز اسرار روح حضرت فاطمه معصومه (س) . که علت هر دو امر بر فقیر پوشیده است . مثال2 : امام زاده بیژن در روستای کپ در استان مازندران 👇👇👇👇👇? {«بیژن» همان «سیدمحمد» است که در گذشته به‌دلیل وجود دو امامزاده به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندارن، نام یکی از آن‌ها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد. آن‌ها برای یکی از سیدمحمدها، «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد.}(خبرگزاری ایسنا) 3: دلیل سوم : و جود دریچه یا دریچه های عالم یا عوالم خاص مثالی و موازی در ابعاد دیگه خاک یک منطقه , علت دیگر متافیظیکی اسکان یک امام زاده در یک نقطه ممکن است باشد . نکته : محل اسکان و دفن عده ای از صوفیان و عرفای بزرگ نیز مانند امام زاده ها دارای مسائل و اسرار خاص می باشد . @soltannasir
تصویر تابلو امام زاده سید بیژن در روستای کپ سفلی مازندران
تصویر تابلو امام زاده سید محمد بی جن که معروف به امام زاده بیژن بود که تابلوی آن تصحیح شد .
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 15) (قزوین و علوم غریبه 13) (زر آباد 3) وجود چنار خونبار زرآباد یکی از دلایل شهرت این منطقه گردیده است , این درخت در کنار امام زاده علی اصغر (ع) قرار دارد و گویا بیش از ششصد یا هفتصد سال (حتی بیش از هزار سال بنا به برخی نظرات ) از عمرش گذشته است . هر ساله روز عاشورا هزاران نفر برای مشاهده چنار خونبار به آنجا می روند و روان شدن خون از آن درخت را , به چشم خود می بینند . در دوران پادشاهی شاه سلطان حسین صفوی , موضوع خون آمدن از درخت چنار این بقعه در روز عاشورا , چنان شهرت داشته که پادشاه صفوی عالمانی را برای تحقیق صحت و سقم مسئله به قریه زرآباد فرستاد . از جمله اين فرستادگان , میرزا قوام الدین محمد بن مهدی حسینی سیفی قزوینی (متوفی 1150ه.ق) بود که به امر شاه صفوی به زرآباد رفت و رساله ای از مشاهدات خود درباره این درخت به نام «چنار خونبار» تالیف کرد و برای پادشاه ارسال داشت . پس از میرزا قوام الدین , عالم دیگری که به همین منظور به زرآباد سفر کرد , میرمحمدرضا بن میر قاسم بن میر باقربن میر جعفر کامل حسینی قزوینی ( از دانشمندان خاندان تقوی و جد خاندان قافله باشی , متوفی 1170ه.ق) بود. او نیز رساله ای در این زمینه تالیف کرد که تاریخ تالیف آن , ماده «چنار خونبار» ( به حساب جمل 1113ه.ق) می شود . عالم فقید , سید موسی زرآبادی در کتاب «کرامات » به تفصیل از جاری شدن خون از درخت چنار در روز عاشورا , سخن رانده و از پدرش سید علی و از جدش سید مهدی نقل کرده که در هیچ سالي این موضوع تعطیل نشده است . این کتاب چاپ نشده است و نسخه خطی آن نیز در کتابخانه پسرش مرحوم آقا سید جلیل زرآبادی _ فرزند گرامی آقا سید موسی زرآبادی _ در قزوین موجود است . آیت الله شیخ محمد مظفری خلاصه آن مطالب را در کتاب « ایضاح الحجه » آورده است . مرحوم آیت الله العظمی مرعشی نجفی نیز در «حاشیه عروه» به هنگام برشمردن خون های پاک می نویسند : (همچنین است خونی که از درخت موجود در قریه زرآباد از توابع قزوین خارج می شود ) نکته 1: درخت خونبار زرآباد همه ساله در روز عاشورا ماده ای شبیه خون از خود بیرون می دهد . و این مسئله بنا به گزارش ها تا کنون قطع نشده است . نکته 2: درخت در زمان غیر عاشورا نیز ماده خونی شکل بیرون می دهد . اما ظاهرا در زمان های نا منظم . نکته3: جنس ماده خونی شکل بنا بر شواهد و تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی نه خون است و نه از نوع صمغ معمول درختان . نکته 4: بنا به نظر محلی ها در روز عاشورا میزان خون دهی درخت با کیفیت عزاداری , عزاداران حسینی ارتباط مستقیم دارد . یعنی هر چه قدر عزاداری با حال و هوای معنوی بیشتری انجام شود . میزان خون دهی درخت افزایش پیدا می کند . نکته 5: بنا به اعقاد محلی ها و آنچه گزارش شده بر روی بعضی از برگ های این درخت نیز اسامی مقدس , مانند اسما الله یا اسامی معصومین نقش می بندد . و محلی ها این برگ ها رو به عنوان تبرک نزد خویش نگه داری می نمایند . @soltannasir 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌲🌲🌲🌲🌲🌲
تصویر درخت چنار خونین زرآباد @soltannasir
تصویر درخت چنار خونین زرآباد @soltannasir
@soltannasir 👆👆👆👆👆 مقاله تحقیقی در مورد چنار خونبار زرآباد اثر جناب :👇👇👇👇👇👇👇 کریم خان محمدی @soltannasir
@soltannasir (جغرافیای علوم غریبه در ایران 16 ) (قزوین و علوم غریبه 13) (زرآباد 4) هر چند که تحقیقات آزمایشگاهی در مورد پدیده چنار خونبار زرآباد , نشان داد که ماده ترشح شده از درخت خون نیست و از جنس صمغ معمول درختان نیز نمی باشد . اما ظاهرا وجود پدیده چنار خونبار تنها مختص به منطقه زرآباد نیست و در بعضی نقاط دیگر جهان از جمله قاره آفریقا یافت می شود . 👇👇👇👇 پتروکارپوس آنگولنسیس، نام گونه ای از درخت ساج است که در کشورهای آفریقایی یافت می شود و نکته جالب در خصوص آن این است که شیره این درخت شباهت بسیاری به خون جانداران دارد، اما به دلیل مصارف دارویی از این شیره در جهت ساخت داروهای بسیاری استفاده می شود. در پایین تصویر این درخت را مشاهده می نمایید . همچنین در بعضی منابع از نوعی بیماری به نام bleeding tree یاد شده است . که شاید با پدیده چنار خونبار زرآباد مشابه باشد . یعنی درخت در اثر نوعی بیماری گیاهی که چندان معمول نیست چنین ماده ای از خود بیرون می دهد . البته ما صمغ به رنگ قرمز نیز داریم . که از آن کهربای قرمز ساخته می شود و در صنایع جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد . که البته جنس صمغ قرمزی که از بعضی درختان ترشح می شود با جنس ماده ترشح شده متفاوت است . البته فقیر در مورد چنار زرآباد نظر خاصی دارم که ان شاالله پس از تحقیق میدانی و اطمینان از مسئله در دروس درخت و گیاهان از منظر ماورا و اسطوره , نظر آخر و قطعی خویش را بیان خواهم نمود . یک نکته دیگر در مورد استان قزوین اینکه در نقطه ای از این استان درختان سیبی با طعم و بویی کمی متفاوت وجود دارد . بر طبق شنیده ها از اساتید فن در آن نقطه نیز سرزمینی موازی وجود دارد . 😊 مبحث استان قزوین را در اینجا موقتا به پایان می بریم ان شاالله در آینده در مورد بعضی مسائل دیگر این استان سخن خواهیم گفت . @soltannasir 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
تصویر گونه مشابه آفریقایی درخت زرآباد
تصویری دیگر از گونه مشابه آفریقایی درخت زرآباد