eitaa logo
سلطان نصیر
3.4هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
@soltannasir { پاسخ به سوالات 27} { مسبحات و چاکراها 24} ادامه ...👇 در ادامه در آیه 23 سوره مبارکه حشر ، الله تبارک تعالی خویش را اینچنین وصف می نماید : 👇 { هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ (23) اوست خدايى كه جز او معبودى نيست همان فرمانرواى پاك سلامت[بخش و] مؤمن [به حقيقت حقه خود كه] نگهبان عزيز جبار [و] متكبر [است] پاك است خدا از آنچه [با او] شريك مى گردانند (23) } در این آیه نیز مجموعه ای از اسامی زیبای پروردگار آمده است که این اسامی را نیز با توجه به موضوع درسواره بررسی خواهیم نمود . نکته 1 : اسم ملک از اسماالله  به معنای « پادشاه , شاه , شهريار , سلطان , با اقتدار , داراي قدرت عاليه » می باشد . پیشتر گفته شد که کوکب مشتری بر ملکان ( پادشاهان ) دلالت دارد. در اساطیر نیز خدایان مشتری پادشاه و شهریار خدایان هستند که ریاست را از پدر خدای زحل می گیرند. یعنی ریاست از چاکرای تاج و مغز به چاکرای قلب و کوکب مشتری می رسد. نکته 2: اسم قدوس به معنای پاک و منزه از عیب و نقص است . در کتاب بحر الغرائب در باره خواص ذکر قدوس آمده است : 👇👇 { .. حضرت امام هشتم علی بن موسی الرضا علیه السلام فرموده اند : هر که هر روز به وقت زوال یکصد و هفتاد(170) بار بگوید ، 👈 دل او صاف گردد و از شر نفس و وسوسه شیطن امان یابد . و یکی از بزرگان فرموده اند که ذاکر این اسم را باطن پاک و مصفی گردد از کدورات👈 قلب و نفاق . و اهل تحقیق گویند که هر که هر روز یکصد و یازده (111) مرتبه بخواند از بیماری ظاهر و باطن صحت یابد .} (بحر الغرائب صفحه 112) عزیزان به تاثیر اسم قدوس بر صاف شدن 👈دل توجه نمایید . نکته 3: اسم سلام به معنای مبرا و پاک و بی عیب از هر نقص می باشد . همچنین این اسم به معنای تسلیم و صلح و سلامتی نیز می باشد. پیشتر در دروس اشاره نمودیم که قلب قرآن سوره مبارکه یس است . و قلب سوره مبارکه یس آیه «  سَلامٌ قَوْلاً مِنْ رَبٍّ رَحيمٍ » (58) است . که در این آیه 👈سلام و تحیت از جانب پروردگار 👈رحیم به مومنان داده می شود . به 👈«سلام» در ابتدای آیه و👈 «رب» و 👈 «رحیم » در انتهای آیه توجه نمایید . سلام ابتدای آیه به معنای تحیت است که به همراه «رب» و «رحیم» در انتهای آیه از اسمای الهی می باشد . جالب است که هر سه اسم «سلام» «رب» و «رحیم » در سوره مبارکه حشر نیز آمده است . اسم رحیم در آیه 22 سوره مبارکه حشر آمده و اسم سلام در آیه 23 این سوره مبارکه که به این دو اسم اشاره نمودیم و اسم «رب » نیز در آیه 16 سوره مبارکه حشر آمده است : 👇 { كَمَثَلِ الشَّيْطَانِ إِذْ قَالَ لِلْإِنْسَانِ اكْفُرْ فَلَمَّا كَفَرَ قَالَ إِنِّي بَرِيءٌ مِنْكَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ👈 رَبَّ الْعَالَمِينَ (16) چون حكايت شيطان كه به انسان گفت كافر شو و چون [وى] كافر شد گفت من از تو بيزارم زيرا من از خدا پروردگار جهانيان مى ترسم (16) } عزیزان به این ارتباطات معنا دار در قرآن مجید و عزیز توجه نمایید . باتوجه به آیه « سلام قولا من رب رحیم » می توانیم در یابیم که سه اسم سلام و رب و رحیم مهمترین اسمای مرتبط با قلب می باشند . همچنین در نکته 5 درس پیشین اشاره شد که بر طرف شدن خوف از 👈 دل از آثار مبادرت ورزیدن به ذکر اسمای « «رحمن» و« رحیم » است .و گفته شد که خوف از حالاتی است که در دل انسان ایجاد می شود . حال عزیزان به آیه 33 و 34 سوره مبارکه ق توجه نمایید : 👇👇 { مَنْ 👈 خَشِيَ 👈الرَّحْمَنَ بِالْغَيْبِ وَجَاءَ 👈بِقَلْبٍ مُنِيبٍ (33) آنكه در نهان از خداى بخشنده بترسد و با دلى توبه كار [باز] آيد (33) ادْخُلُوهَا👈 بِسَلَامٍ ذَلِكَ يَوْمُ الْخُلُودِ(34) به سلامت [و شادكامى] در آن درآييد [كه] اين روز جاودانگى است (34) } در این آیه نیز اشاره شده است که هر کس از خداوند 👈رحمن 👈بترسد و با 👈قلبی توبه کار باز آید از با 👈سلام و سلامتی وارد بهشت حق تعالی می شود و در آن جاودانه خواهد بود . ادامه دارد ... @soltannasir 💐💐💐💐💐
@soltannasir { پاسخ به سوالات 28} { مسبحات و چاکراها 25} ادامه ...👇 ادامه نکته 3 مبحث اسم سلام : 👇 در قرآن مجید حق تبارک تعالی در سوره مبارکه شعرا قلب را با صفت سلیم یاد می نماید . و می فرماید قلبی که متصف به صفت سلیم است وارد بهشت می شود : 👇 { يَوْمَ لَا يَنْفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿۸۸﴾ روزى كه هيچ مال و فرزندى سود نمى دهد (۸۸) إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿۸۹﴾ مگر كسى كه دلى پاك به سوى خدا بياورد (۸۹) وَأُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ ﴿۹۰﴾ و [آن روز] بهشت براى پرهيزگاران نزديك مى گردد (۹۰) } (سوره مبارکه شعرا آیات 88الی 90) همچنین در سوره مبارکه صافات نیز به قلب سلیم اشاره شده است : 👇 { وَإِنَّ مِنْ شِيعَتِهِ لَإِبْرَاهِيمَ ﴿۸۳﴾ و بى گمان ابراهيم از پيروان اوست (۸۳) إِذْ جَاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿۸۴﴾ آنگاه كه با دلى پاك به [پيشگاه] پروردگارش آمد (۸۴) } (سوره مبارکه صافات آیات 83و 84) در واقع می توان گفت قلب سلیم قلبی است که مظهر اسم سلام حق تعالی می باشد و حق تعالی با اسم سلام بر این قلب تجلی نموده است . چنین قلبی وارد بهشت جاودان الهی ، و سلامی از طرف رب رحیم بر صاحب چنین قلبی داده می شود . همچنین در کتاب کافی از امام ناطق جعفر صادق (ع) نقل شده است که : 👇 «الْقَلْبُ السَّلِیمُ الَّذِی یلْقَى رَبَّهُ وَ لَیسَ فِیهِ أَحَدٌ سِوَاهُ » (کافی جلد 2 صفحه 16) « قلب سلیم قلبى است که خدا را ملاقات کند، در حالى که هیچ کس جز او در آن نباشد.» همانگونه که پیشتر گفته شد یکی از معانی اسم سلام به معنای مبرا از عیب و نقص می باشد که این معنی را برای اسم سلام الهی می توان معنایی سلبی دانست . یعنی اسم سلام از اسمای سلبی حق تعالی است . و در حدیث امام صادق (ع) نیز قلبی سلیم دانسته شده که از محبت غیر حضرت حق در آن موجود نباشد . عزیزان همانگونه که ملاحظه می نمایید مسئله «قلب سلیم » ارتباط معنا دار دیگری بین اسم 👈سلام الهی _که در سوره مبارکه حشر آمده_ را با 👈 قلب (چاکرای قلب ) را نشان می دهد . همچنین در کتاب بحرالغرائب در باره خواص اسم «سلام» اینگونه آمده است : 👇 { السلام یعنی پاک و بی عیب از نکوهش و نقایص . حضرت امام هشتم علیه السلام فرموده اند که هر که یکصد و سی و یک (131) نوبت بر سر بیمار خواند به نیت صحت ، آن بیمار از رنج خلاص شود و اگر سیصد و هیجده (318)نوبت بر شربتی خواند به دشمن دهد تا بخورد 👈مهربان گردد . و اهل تحقیق گویند هر که خواهد احصای این اسم کند اول خود را گناهکار داند و هر روز این اسم را یکصد و یازده (111) نوبت بخواند ،خداوند عالم 👈 دل او را از بیماری در امان دارد و در دارالسلام در آورد . } همانگونه که ملاحظه می نمایید یکی از تاثیرات اسم سلام حفظ👈 دل از بیماری است . مسئله دیگر تطابق عددی کلمه قلب با کلمه اسلام است . که هر دو به حساب جمل کبیر 132 می شود . هر چند که صوفیه و عرفا صدر (سینه ) را محل نور اسلام می دانند . و قلب را که در نزد آنان طور دوم از اطوار دل است را محل نور ایمان می دانند . ادامه دارد ... @soltannasir 🌕🌕🌕🌕🌕🌕
@soltannasir { پاسخ به سوالات 29} { مسبحات و چاکراها 26} ادامه ...👇 نکته 4 : پس از بررسی اسمای «ملک» و «قدوس» و «سلام» نوبت به اسم «مومن» می رسد . تا این اسم را بر اساس نظریه ارتباط سوره حشر با قلب و چاکرای قلب برررسی نماییم . «اسم مومن به معنی ایمن کننده مطیعان است از عذاب خود و به معنی ثابت کننده ی ایمان است در 👈قلوب مومنان . ...» (کتاب اسماالحسنی صفحه 162) همانگونه که گفته شد صوفیه و عرفا محل اسلام را صدر می دانند و محل ایمان را قلب انسان می دانند . الله تبارک تعالی در آیه 22 سوره مبارکه مجادله محل ایمان را 👈قلب مومن می داند : 👇 { لَا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي👈 قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ👉 وَأَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَيُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ﴿۲۲﴾ قومى را نيابى كه به خدا و روز بازپسين ايمان داشته باشند [و] كسانى را كه با خدا و رسولش مخالفت كرده اند هر چند پدرانشان يا پسرانشان يا برادرانشان يا عشيره آنان باشند دوست بدارند در 👈دل اينهاست كه [خدا] ايمان را نوشته و آنها را با روحى از جانب خود تاييد كرده است و آنان را به بهشتهايى كه از زير [درختان] آن جويهايى روان است در مى آورد هميشه در آنجا ماندگارند خدا از ايشان خشنود و آنها از او خشنودند اينانند حزب خدا آرى حزب خداست كه رستگارانند (۲۲) }( آیه 22 سوره مبارکه مجادله ) همانگونه که ملاحظه می نمایید بین ایمان و قلب و اسم مومن ارتباط است . اما اسم مومن با کوکب مشتری نیز پیوند دارد . پیشتر در باب دلالت کوکب مشتری بر احوال ها و کردارها به نقل از التفهیم بیرونی گفته شد : 👇 { یاری دادن مردمانرا ومیان ایشان صلح و صلاح جستن و صدقه بایشان پراکندن و شادی پیدا کردن بر هر که نزدیک او اند و تازه رویی و دین سخت داشتن و 👈امر معروف کردن وز👈 منکر دست بازداشتن و ...} ( التفهیم ص 385 ) در قرآن مجید و عزیز امر به معروف و نهی از منکر از اعمالی دانسته شده که مومنین و مومنان بدان مبادرت می ورزند . بنابراین امر به معروف و نهی از منکر که از صفات کوکب مشتری است با ایمان و اسم مومن حق تعالی در ارتباط است و اسم مومن و ایمان همانگونه که گفته شد با قلب در ارتباط است به آیات زیر توجه نمایید :👇 { و👈َالْمُؤْمِنُونَ و👈َالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ 👈يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ و👈َيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَيُطِيعُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أُولَئِكَ سَيَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ ﴿۷۱﴾ و مردان و زنان با 👈ايمان دوستان يكديگرند كه به 👈كارهاى پسنديده وا مى دارند و از👈 كارهاى ناپسند باز مى دارند و نماز را بر پا مى كنند و زكات مى دهند و از خدا و پيامبرش فرمان مى برند آنانند كه خدا به زودى مشمول رحمتشان قرار خواهد داد كه خدا توانا و حكيم است (۷۱) } (آیه 71 سوره مبارکه توبه ) همچنین : 👇 { إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ 👈الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ ﴿۱۱۱﴾ در حقيقت خدا از👈 مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى جنگند و مى كشند و كشته مى شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله اى كه با او كرده ايد شادمان باشيد و اين همان كا التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ 👈 الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ و👈َالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّر 👈الْمُؤْمِنِينَ﴿۱۱۲﴾ 👈[آن مؤمنان] همان توبه كنندگان پرستندگان سپاسگزاران روزه داران ركوع كنندگان سجده كنندگان 👈وادارندگان به كارهاى پسنديده 👈بازدارندگان از كارهاى ناپسند و پاسداران مقررات خدايند و مؤمنان را بشارت ده (۱۱۲) } ( آیات 111 و 112 سوره مبارکه توبه ) ادامه دارد ... @soltannasir 🌑🌑🌑🌑
@soltannasir { پاسخ به سوالات 30} { مسبحات و چاکراها 27} ادامه ...👇 همچنین در آیات 110 و 114 سوره مبارکه آل عمران به ارتباط مومنین با امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است : 👇 { كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ 👈بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ 👈الْمُنْكَرِ و👈َتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَكْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ ﴿۱۱۰﴾ شما بهترين امتى هستيد كه براى مردم پديدار شده ايد به👈 كار پسنديده فرمان مى دهيد و از👈 كار ناپسند بازمى داريد و به خدا 👈ايمان داريد و اگر اهل كتاب ايمان آورده بودند قطعا برايشان بهتر بود برخى از آنان مؤمنند و[لى] بيشترشان نافرمانند (۱۱۰) } (سوره آل عمران آیه 110) و همچنین :👇 {👈 يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَ👈يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ👈يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَيُسَارِعُونَ فِي الْخَيْرَاتِ وَأُولَئِكَ مِنَ الصَّالِحِينَ ﴿۱۱۴﴾ به خدا و روز قيامت ايمان دارند و به كار پسنديده فرمان مى دهند و از كار ناپسند باز مى دارند و در كارهاى نيك شتاب مى كنند و آنان از شايستگانند (۱۱۴) } ( آیه 114 سوره مبارکه آل عمران ) نکته 5: به اسم مهیمن از اسمای آیه 23 سوره مبارکه حشر می پردازیم . مهیمن  از نامهاى خداوند متعال و به معناى پناه دهنده و تأمين كننده و يا گواه و نگهبان بر كارها و رزق و روزيهاى بندگان خود و اجل و فرا رسيدن مرگ آنها مى باشد . حال به خواص ذکر مهیمن که در کتاب بحر الغرائب آمده نگاه می نماییم : 👇 { المهیمن ، یعنی خدا آگاه است بر جمیع نهانی ها و آشکارا ، حضرت امام هشتم علیه السلام فرمود هر کس که بعد از غسل صد (100)نوبت بگوید ، بر باطن ها مشرف گردد . و یکی از مشایخ فرمود هر که را طالب اسرار باطن باشد ، در هر شبانه روزی یک بار غسل کند و به عدد تکسیر که هزار و چهل (1040) عدد است هر روز بخواند بعد از غسل ، پیش از آن که سخن گوید ، تا مدت چهل روز یل هفتاد روز ، البته به مقصود برسد و بر 👈 قلوب خلایق مطلع گردد و باطن او را صفایی پیدا گردد که [از ] آن ، خود متحیر گردد و صاحب باطن شود و دیگر او را فیوض متواتر گردد که مطلقا نظر به ظاهر نکند و بعد از آن که این واقع شود و به مقصود برسد ، بعد از آن هر روز صد نوبت بخواند و به روش تکسیر ، بر خاتم نقره نقش کند تا دولت و صفا مداوم بود . ...} (بحرالغرائب صفحه 115) همانگونه که ملاحظه می نمایید اطلاع بر 👈قلوب خلایق و صاحب باطن شدن از خواص ذکر مهیمن است . که اینجا نیز بار دیگر ارتباط معنا دار بین یکی دیگر از اذکار سوره مبارکه حشر با قلب (چاکرای قلب ) مشاهده می شود . @soltannasir ✨✨✨✨✨✨
‌ 🌺☀️🌺☀️🌺 🌺☀️🌺 🌺 ✅ ما تبلیغ نداریم ، ✅ تبادل هم نداریم . ✅🔴 عزیزان خودتان کانال خود را تبلیغ نمایید 🔵 🌀مجموعه کانال های سلطان نصیر 🌀 در راستای اهداف آخرالزمان 👇 ✅ دشمن شناسی ، ✅ایلومیناتی ها ، ✅انجمن های مخفی ، ✅ فراماسون ها ، ✅ آوانجلیس ها ، ✅عرفان و خودشناسی ، ✅شناخت علوم غریبه (انواع دنیاهای ماورایی و جادو اسلامی تا غربی ) ، ✅فرازمینی ها ، ✅اساطیر باستانی ، ✅انرژی ها، ✅اسرار دنیای باستان ، ✅ماهیت چشم سوم ، ✅بررسی و شناخت ماهین انواع عرفان ها سرخپوستی ، اکیسم ، بودیسم ، هندوئیسم ، لامائیسم ، پاگانیسم ، شمنیسم تا عرفان های جعلی مدرن امروزی تا تصوف و عرفان اصیل اسلامی ✅🔴آموزش زبان عبری همه و همه در سلطان نصیر با ما همراه باشید . کانال اصلی 👇 @Soltannasir کانال آموزش زبان باستانی عبری👇 @learnhebrew313 عرفان و خودشناسی ، عشق و شور و گنجینه ختوم و اذکار و علم حروف در 👇 @Soltan313nasir 🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴⚫️🔴
آغاز زعامت پرچمدار مبارزه با دشمنان امام عصر (عجل الله ) بر همه دوستداران حضرتش مبارک باد @Soltannasir ☀️🌹☀️🌹☀️🌹
@soltannasir { پاسخ به سوالات 31 } { مسبحات و چاکراها 28} ادامه...👇 نکته 6: به سراغ اسم عزیز می رویم واژه عزیز به معنای شريف و بزرگ ، ارجمند ، نيرومند ، كمياب ، منزه از سود و زیان و غالب و چیره و مستولی و شکست ناپذیر است . برای اسم مبارک عزیز تطابق چندانی با قلب نمی یابیم . البته در قرآن مجید در آیات متعددی(بیش از 45 آیه ) اسم «عزیز» همراه با اسم «حکیم» آمده است نظیر آیه ابتدایی خود سوره مبارکه حشر : 👇 { سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ ﴿۱﴾ آنچه در آسمانها و در زمين است تسبيحگوى خداى هستند و اوست شكست ناپذير سنجيده كار (۱) } (آیه 1 سوره مبارکه حشر ) بنابراین اسم عزیز با اسم حکیم حق تعالی قرابت و نزدیکی و ارتباطی معنا دار دارد. از سویی دیگر می دانیم که بنا به فرموده رسول الله (ص) محل حکمت در قلب است : 👇  «مَنْ أَخْلَصَ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَوْماً فَجَّرَ اللَّهُ یَنَابِیعَ👈 الْحِکْمَةِ مِن👈ْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِهِ »(عدةالداعی، ص232 ) « اگر کسی چهل روز خالص برای خدا باشد، خداوند 👈حکمت را از 👈قلبش بر زبانش جاری می‌کند.» بنابراین اینگونه می توان اسم عزیز را با قلب مرتبط دانست . اما اسم عزیز بیشتر با صفات کوکب مشتری و اساطیر آن هماهنگی دارد . زیرا از جمله خواص ذکر «عزیز» افزایش عزت است . در کتاب خواص و مفاهیم اسماءالحسنی در باب خواص ذکر عزیز آمده است : 👇 {..و اگر روزی صد مرتبه بگوید «یا عزیز » عزت او زیاد می شود و بعضی گفته اند که هرکس روزی چهل و یک بار این اسم را بخواند دولتی عظیم یابد . ...نیز برای حصول دولت و عزت در دنیا و آخرت هر روز بعد از نماز صبح تا هفتصد و پنجاه (750) مرتبه خواندن این اسم مجرب است . به خصوص اگر بعد از اتمام این دعوت هر روز بگوید « یا معز اعزنی بعزتک یا عزیز » و مکرر بر محمد و آل محمد صلوات بفرستد . برای قضای حوایج و رفعت و عزت و وسعت و دولت و ادای دین و نیز در روز پنج شنبه پیش از طلوع آفتاب بعد از آن که دو رکعت نماز کند سیصد مرتبه و به قولی پانصد مرتبه این آیه را بخواند « من کان یرید العزّة فللّه العزّة جمیعًا » اثر عظیم دارد (عدد درست این ذکر پانصد است ) و برای مصالحه مابین دو لشکر و 👈 مهربان 👉شدن دشمن مکرر بگوید «یا عَزیزُ المَنیعُ الغالِبُ عَلی اَمرِهِ فَلا شَیٌ یُعادِلُه» ُ. ...} ( خواص اسماالحسنی ملاحبیب الله شریف کاشانی صفحات 167و168) همانگونه که ملاحظه می نمایید عزت و بزرگی یافتن که از خواص ذکر عزیز هست از صفات کوکب مشتری و اساطیر آن است . زیرا که خدایان مشتری در اساطیر رییس خدایان و 👈شکست ناپذیر و صاحب عزت بودند. همچنین گفتیم که اسم عزیز در بسیاری از آیات قرآن مجید همراه با اسم حکیم آمده است. از سویی اگر به یاد داشته باشد پیشتر گفتیم که مبادرت به ذکر اسم «عزیز » به عدد (940) در یادگیری علم «سیمیا» که جزئی از علوم غریبه و 👈حکمت کهن است کمک می نماید. همچنین این را نیز می دانیم که در اساطیر مردوخ بابلی توانایی سیمیا و جادوگری را داشته است . چنانچه در متون الواح بین النهرینی در ستایش مردوخ آمده است : 👇 { نور پدری که او را(مردوخ را ) پدید آورد ، او (مردوخ )که ایزدان را نوزایی بخشد خداوندگار👈 افسونگری ناب ، بازگرداننده مردگان به حیات ، کسی که بر دل هتی ایزدان آگاه است. ...} (جهان اسطوره ها صفحه 57) همچنین : 👇 { او (مردوخ ) خداوندگار حیات و درمانگری بزرگ بود ، با👈 افسونگری های 👈جادوانه بر جای پدر خویش ،ائا تکیه زد } (جهان اسطوره ها صفحه 57) عزیزان همانگونه که ملاحظه می نمایید اسم عزیز در بسیاری از آیات با اسم حکیم همراه است . و از خواص مبادرت ورزیدن به اسم «عزیز» به دست آوردن علم سیمیا که جزء حکمت کهن است می باشد . از سویی دیگر ملاحظه نمایید که مردوخ ایزد فرومایه بابلی که از خدایان منسوب به کوکب مشتری می باشد نیز صاحب این حکمت(سیمیا ) بوده است . تاثیر مهربان شدن دشمن که از خواص ذکر عزیز ذکره شده است . ارتباط و تاثیر این ذکر را بر روی 👈قلب👉 نشان می دهد. ادامه دارد ... @soltannasir 🎆🎆🎆🎆🎆
@soltannasir { پاسخ به سوالات 32 } { مسبحات و چاکراها 29} ادامه ...👇 نکته 7 و 8: دو اسم جبار و متکبر را مجموعا بررسی می نماییم . « جبار » در لغت به معنای عظيم ، قدرتمند ، پرقدرت ، وسيع ، هولناك ، سهمگين ، غول ‌ پيكر ، بزرگ ، مستبد ،  زورگو ، متكبر ، سلطه ‌جو و سلطه گر ، مُتَمَرِّد ، طُغيان گر ، چيره ، دارنده خلقان بدان از صفات خداوند متعال است و به معنای کسی است که دست احدی به مقام جبروت و عظمت او نمی رسد و کسی است که فقر فقیران و ضعف ضعیفان را جبران می کند و گردن گردنکشان را می شکند و سرکوب می نماید . «متکبر » در لغت به معنای کسی که بزرگ منشی می کند بزرگ منش و خودبین و خودپسند و مغرور و آن که بزرگی را بخود می بندد و خویشتن را ستاینده . از اسمای الهی است و به معنای صاحب بزرگی و عظمت کبریایی است که هر عظمتی نسبت به آن پست و حقیر باشد .   خواص اسم جبار و متکبر نیز تا حد زیادی شبیه به اسم عزیز است. یعنی این دو اسم نیز با ملوک و سلطنت و عزت و بزرگی ارتباط دارد که همانگونه که پیشتر گفته شد اینها از صفات کوکب مشتری است. در کتاب بحرالغرائب در باب خواص اسم جبار و متکبر اینگونه آمده است : 👇 { الجبار ، یعنی دارنده خلقان بدان. حضرت امام رضا علیه السلام فرموده که به این نام ، هر مظلومی از ظلم ظالم محفوظ ماند . و باز فرموده اند که دعوت این اسم مناسب حال 👈اکابر و 👈اشراف است تا مملکت بر ایشان قرار گیرد و هر که از 👈پادشاه ترسد در برابر او دوازده نوبت بخواند ، از شر وی ایمن گردد و هر 👈 پادشاه که خواهد سلطنت به او بماند و هیچ دشمنی رو به وی نتواند کرد این اسم را مداومت نماید ، بعد از نماز بامداد 👈 دویست و شش (206) بار بگوید همه کس از وی بترسد و در چشم خلایق با هیبت باشد . ... } ( بحرالغرائب صفحه 121 ) همچنین : 👇 { المتکبر یعنی ظاهر کننده بزرگواری خود به برهان قاطع بر اهل آسمانها و زمینها . حضرت امام رضا علیه السلام فرموده اند و عامه هم در این قول متفق اند که هر که در بستر خواب پیش از صحبت با حلال خود(همسر خویش ) ده بار این اسم بگوید ، خداوند سبحانه و تعالی او را فرزندی صالح کرامت فرماید . و شیخ فرموده که این سه اسم مناسب احوال 👈ملوک و 👈سلاطین و کسانی است که طالب👈 حشمت و دوام👈 جاه و دولت و مظفر شدن بر اعدا باشند که باید بر آن مداومت نمایند : 👈العزیز الجبار المتکبر . 👉و طریق دعوت این اسما آن است که ورد ساخته ، هر روز به عدد تکسیر یا به عدد کبیر بخواند بعد از طلوع صبح یا بعد از نماز صبح پیش از سخن گفتن ، با طهارت متوجه قبله به هر عدد که خواهد خواه به الف و لام تعریف و خواه به یای ندا و عدد تکسیر با صدر و موخر ، هشت هزار و پانصد و سی است و این سه اسم مرکب از ده حرف است سوای حروف مکرر . در شرف 👈 مشتری یا به تثلیث و تسدیس زهره و 👈 مشتری در لوح ده در ده ، به حروف وضع کنند و با خود دارند . بر کاغذ مهر زده بر تاج نگاه دارد ، عزیز و مکرم گردد به طریقی که وصف نتوان کرد . } ( بحرالغرائب صفحات 122 و 123) عزیزان به ارتباط معنا دار سه اسم «عزیز» و «جبار» و «متکبر» با یکدیگر دقت نمایید این سه اسم در آیه 23 سوره مبارکه حشر به ترتیب و پشت سر یکدیگر آمده است و علمای فن علوم غریبه اعتقاد بر این دارند که دعوت این اسم مناسب ملوک و سلاطین است . همانگونه که پیشتر گفته شد . سلطنت و پاشاهی از صفات کوکب مشتری است . و نکته جالب این است که علمای فن نیز با توجه به همین نکته زمان نوشتن لوح این سه اسم را در 👈شرف مشتری 👉 یا به تثلیث و تسدیس 👈زهره با 👈مشتری می دانند . در مورد ارتباط مشتری با زهره در درس سوره جمعه سخن خواهیم گفت . همچنین عزیزان با توجه به دروس به یاد بیاورند که شرف مشتری در برج سرطان یعنی همان محل تقریبی قلب در بدن انسان قرار داشت . و این خود ارتباط دیگری بین سوره حشر و قلب و کوکب مشتری می باشد . ادامه دارد ... @soltannasir ☀️☀️☀️☀️☀️☀️
@soltannasir { پاسخ به سوالات 33 } { مسبحات و چاکراها 30} ادامه ...👇 از ارتباط اسمای «عزیز » و «جبار » و « متکبر » سخن گفته شد . گفته شد که این اسما با صفات کوکب مشتری در ارتباط می باشند . اما با اینحال بنا به فرموده قرآن مجید و عزیز ، صفت تکبر و جباری برای قلب انسان شایسته نیست ?! الله تبارک تعالی در آیه 35 سوره مبارکه غافر می فرماید : 👇 { الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَانٍ أَتَاهُمْ كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ وَعِنْدَ الَّذِينَ آمَنُوا كَذَلِكَ يَطْبَعُ اللَّهُ عَلَى كُلِّ 👈 قَلْبِ 👈مُتَكَبِّرٍ 👈جَبَّارٍ ﴿۳۵﴾ كسانى كه در باره آيات خدا بدون حجتى كه براى آنان آمده باشد مجادله مى كنند [اين ستيزه] در نزد خدا و نزد كسانى كه ايمان آورده اند [مايه] عداوت بزرگى است اين گونه خدا بر 👈قلب هر👈 متكبر و👈 زورگويى مهر مى نهد (۳۵) } 1⃣همانگونه که ملاحظه می نمایید قلب شخصی که با آیات الهی بدون حجت مجادله می نماید . متکبر و جبار است و خداوند بر چنین قلبی (قلب متکبر و جبار ) مهر می زند ! تا از درک حقیقت محروم شود . 2⃣ این آیه با وجود آنکه قلب مکتبر و جبار را نکوهش می نماید . اما با این حال به ارتباط اسم جبار و متکبر با قلب اشاره دارد . و اینکه 👈قلب اگر جبار و متکبر شود نکوهیده است . در قرآن مجید و عزیز در آیات متعددی جبار و متکبر بودن ، مورد نکوهش قرار گرفته است و حتی صاحبان این صفات اهل جهنم دانسته شده اند . نظیر این آیات : 👇 { وَتِلْكَ عَادٌ جَحَدُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَعَصَوْا رُسُلَهُ وَاتَّبَعُوا أَمْرَ كُلِّ 👈جَبَّارٍ عَنِيدٍ﴿۵۹﴾ و اين [قوم] عاد بود كه آيات پروردگارشان را انكار كردند و فرستادگانش را نافرمانى نمودند و به دنبال فرمان هر 👈زورگوى ستيزه جوى رفتند (۵۹) وَأُتْبِعُوا فِي هَذِهِ الدُّنْيَا لَعْنَةً وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا إِنَّ عَادًا كَفَرُوا رَبَّهُمْ أَلَا بُعْدًا لِعَادٍ قَوْمِ هُودٍ ﴿۶۰﴾ و [سرانجام] در اين دنيا و روز قيامت لعنت بدرقه [راه] آنان گرديد آگاه باشيد كه عاديان به پروردگارشان كفر ورزيدند هان مرگ بر عاديان قوم هود (۶۰) } (سوره مبارکه هود آیات 59 و 60 ) قوم عاد در دنیا و آخرت مورد لعنت قرار گرفتند . زیرا کفر ورزیدند و بدنبال هر 👈جبار ستیزه جویی رفتند . همچنین در سوره مبارکه ابراهیم نیز در وصف جبارین آمده که هر جبار لجوجی که در مقابل دعوت به توحید انبیا بایستد نا امید می شود و به دوزخ می رود : 👇 { وَاسْتَفْتَحُوا وَخَابَ كُلُّ 👈جَبَّارٍ عَنِيدٍ﴿۱۵﴾ و [پيامبران از خدا] گشايش خواستند و [سرانجام] هر 👈زورگوى لجوجى نوميد شد (۱۵) مِنْ وَرَائِهِ 👈جَهَنَّمُ وَيُسْقَى مِنْ مَاءٍ صَدِيدٍ﴿۱۶﴾ [آن كس كه] 👈دوزخ پيش روى اوست و به او آبى چركين نوشانده مى شود (۱۶) } (آیات 15و 16 سوره مبارکه ابراهیم ) در سوره مبارکه «نحل» و «زمر» و «غافر» نیز اشاره شده است که جایگاه متکبرین در جهنم است : 👇 { فَادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَلَبِئْسَ مَثْوَى 👈 الْمُتَكَبِّرِينَ ﴿۲۹﴾ پس از درهاى دوزخ وارد شويد و در آن هميشه بمانيد و حقا كه چه بد است جايگاه متكبران (۲۹) } ( آیه 29 سوره مبارکه نحل ) و 👇 { وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ تَرَى الَّذِينَ كَذَبُوا عَلَى اللَّهِ وُجُوهُهُمْ مُسْوَدَّةٌ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى👈 لِلْمُتَكَبِّرِينَ ﴿۶۰﴾ و روز قيامت كسانى را كه بر خدا دروغ بسته اند رو سياه مى بينى آيا جاى سركشان در جهنم نيست (۶۰) } ( آیه 69 سوره مبارکه زمر ) و 👇 { قِيلَ ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَبِئْسَ مَثْوَى 👈الْمُتَكَبِّرِينَ ﴿۷۲﴾ و گفته شود از درهاى دوزخ درآييد جاودانه در آن بمانيد وه چه بد [جايى] است جاى سركشان (۷۲) } ( آیه 72 سوره مبارکه زمر ) و 👇 { ادْخُلُوا أَبْوَابَ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا فَبِئْسَ مَثْوَى 👈الْمُتَكَبِّرِينَ ﴿۷۶﴾ از درهاى دوزخ درآييد در آن جاودان [بمانيد] چه بد است جاى سركشان (۷۶) } (آیه 76 سوره مبارکه غافر ) همچنین در سوره مبارکه ص آمده است که تکبر ابلیس مانع سجده کردن وی شد : 👇 { فَسَجَدَ الْمَلَائِكَةُ كُلُّهُمْ أَجْمَعُونَ﴿۷۳﴾ پس همه فرشتگان يكسره سجده كردند(73) إِلَّا إِبْلِيسَ اسْتَكْبَرَ وَكَانَ مِنَ الْكَافِرِينَ﴿۷۴﴾ مگر ابليس [كه] تكبر نمود و از كافران شد (74) } ( آیات 73و74 سوره مبارکه ص ) ادامه دارد ... @soltannasir ❄️❄️❄️❄️❄️❄️
ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان را که با زبانی روزه غرق در خونشان شدند را محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم شهدا تسلیت عرض می نماییم. @soltannasir
@soltannasir { پاسخ به سوالات 34} { مسبحات و چاکراها 31} ادامه ...👇 علاوه بر صفت جباری و تکبر حق تعالی در آیه 10 سوره فاطر می فرماید که عزت و سربلندی یکسره از آن خدا است : 👇 « مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا ...» « هر كس عزت و سربلندی مى خواهد . عزت و سربلندى يكسره از آن خداست . » حال به اسما الهی عزیز و جبار و متکبر از جنبه دیگری نگاه نماییم . قلب در بدن انسان به نسبت سایر اعضا 👈عزیز و 👈ارجمند و کمیاب و بر همه اعضا چیره است . همچنین قلب در بدن انسان به 👈جبر خون را به تمامی اعضا می رساند. و دست کسی به مقامش نمی رسد . و همچنین قلب در بدن انسان نسبت به سایر اعضا 👈متکبر نیز می باشد . زیرا صاحب بزرگی و عظمت کبریایی است . اما با اینحال قلبی وارد بهشت می شود . که در برابر پروردگار خویش خشوع و خضوع داشته باشد . نه عزت و جباری و تکبر . بنابراین می توان اینگونه گفت که قلب انسان همانگونه که پیشتر گفته شده بود دو بعد مادی و معنوی دارد و برزخ بین عالم غیب و شهادت است قلب در بعد مادی _ در جایگاهی که در ساختار بدن انسان دارد _ عزیز و جبار و متکبر است و این اسما و صفات برای قلب در بعد مادی نکوهیده نیست . زیرا در ارتباط با جایگاه رفیع قلب نسبت به سایر اعضای بدن می باشد . اما در بعد معنوی قلب ، 👈 خلق و خوی ، جباری و تکبر و عزت جویی در برابر خداوندعالم و مخلوقات نکوهیده و ناپسند است . به عبارت دیگر بنا به فرموده حق تعالی اگر انسانی در بعد 👈معنوی👉 داری قلبی سلیم و رئوف و رحمن و رحیم و مومن باشد. به بهشت الهی می رود . و در نقطه مقابل اگر دارای قلبی جبار و متکبر باشد به دوزخ خواهد رفت. اما با اینحال این همه ماجرا نیست در کتاب تذکرة الاولیا در اوصاف امام ناطق جعفر صادق (ع) اینگونه آمده است : 👇 { نقل است که صادق را گفتند : همه هنرها داری . زهد و کرم باطن و قرة العین خاندانی ، و لکن پس متکبری . گفت : من متکبر نیم ، لیکن کبر کبریایی است ، که من چون از سر کبر خود برخاستم کبریای او بیامد و به جای کبر من به نشست . به کبر خود کبریایی نشاید کرد اما به کبریای او کبر شاید کرد. } آری اگر بنده ای با قلبی خاشع و خاضع و عبودیت و تسلیم کامل به سوی حق تبارک تعالی سیر نماید و از صفات خویش فانی شود . آنگاه حق تبارک تعالی به جمیع اسماء و صفات خویش بر قلب این بنده تجلی می نماید . اینجا دیگر حق تبارک تعالی است که از دریچه چنین بنده ای تکبر می نماید نه خود آن بنده . به عبارتی دیگر از آنجایی که حق تبارک تعالی هم رحمن و رحیم و رئوف است و هم عزیز و جبار و متکبر و انسان کامل هم باید مظهر تمامی اسما و صفات حق باشد . در نتیجه باید از صفات خویش فانی شود تا حق تعالی بر قلبش به جمیع اسما و صفاتش تجلی نماید . ادامه دارد ... (ع) @soltannasir 🌑🌑🌑🌑🌑🌑