eitaa logo
مشکات🏴
726 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
384 ویدیو
94 فایل
💢ردّ شبهات، کفریّات و خرافات وهابیان 🔔در اینجا خواهید دانست که وهابیان با اهل سنت هیچ نسبتی ندارند. بلکه خود گرفتار شرک و کفر هستند. 💢گروه:https://eitaa.com/joinchat/233635852C92da00590d تبادل @meshkat113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡 🎥 خباثت وهابیت و پرستش محمد بن عبدالوهاب. ببینید وهابیون چطور درباره ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب غلوّ می کنند؛ و پیامبر اکرم را خطاکار و دارای نقص میدانند. ❌ وهابی: پیامبر تنها در ابلاغ رسالت عصمت داشتند، اما در امور زندگی شان خطا می ڪردند. ✅ مجری: آیا ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب نیز در اجتهادشان خطا می ڪردند؟ ❌وهابی: خیر؛ آنها از قرآن و سنت نقل می ڪردند. ✅مجری: معنی اجتهاد، نقل قرآن و سنت نیست، بلڪه استنباط است ڪه خطا در آن راه دارد. آیا قبول می ڪنید ڪه آن دو در استنباط شان اشتباه ڪرده باشند؟ ❌ وهابی: خیر. ✅ مجری: نتیجه سخن شما این است ڪه ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را از پیامبر اکرم نیز بالاتر می دانید!!! ┄┅┅✿مشکات✿┅┅┄ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
برنامه 🔺اشتباهی بزرگ در نقد جریان‌های تکفیری 🔸حجت‌الاسلام دکتر محسن عبدالملکی (پژوهشگر حوزه جریان‌های تکفیری، از اساتید موسسه دارالاعلام) 🔹در نقد تکفیری‌ها، دچار اشتباهاتی شده‌ایم، آنها دنبال عمق‌ و اصالت‌بخشی به خود هستند و بر این اساس سلف خود را تا صحابه پیش می‌برند اما جریان منتقد، همان تعبیر دلخواهشان را بکار می‌برد یعنی «سلفی»، در حالیکه همه تلاش تکفیری‌ها این است که سلفی نامیده شوند. 🔹 هم رسانه‌های سکولار و هم رسانه‌های اسلامی، در نقد تکفیری‌ها بر مسئله خون و خشونت تمرکز کرده‌اند ولی پشتوانه فکری این خشونت را مورد توجه قرار نمی‌دهند. 🏴مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» _________________ 🌐شبکه های اجتماعی ‏ایتا _ روبیکا _ تلگرام @sonnatenabavii
🔥 📷 تصاویری از برگزاری جشن هالووین، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، و احیای علائم و نمادهای کفّار. ⚠️ تجمع چنین کسانی در بلاد الحرمین مشکلی ندارد و لجنۀ کبار علما چراغ سبز نشان می‌دهد، اما اگر مسلمانان برای سالروز ولادت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم در خیابان‌ها جمع شوند تا نام و یاد رسول خدا را بلند کنند، بلافاصله فتوا به حرام بودن و بدعت بودن و گمراهی بودن آن می‌دهند، و جلوی چنین تجمعاتی را می‌گیرند! 🔰 بسیار ساده لوح هستند کسانی که تصور می کنند وهابیت قصد مبارزه با بدعت و شرک و... را دارد. 💯 بلکه وهابیت یک فتنه و نقشۀ شیطانی برای تخریب اسلام است و بس. 🔚 تنها وظیفۀ آنها، هنگامی که سلاح در دست ندارند افساد قلب‌ها با تکفیر و تبدیع مسلمانان، و هنگامی که سلاح در دست دارند تخریب شهرها و قتل عالم مسلمانان است. ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 🌐 https://eitaa.com/sonnatenabavii
💢 آیا روایات هم مانند وهابیت معتقد به موحد بودن مشرکین در توحید ربوبی هستند یا خیر⁉️ ✍️ ابن حجر عسقلانی و ابن تیمیه و دیگران از سعد بن ابراهیم نقل می کنند: 👈«وأخرج الفاكهيّ، عن محمد بن عبد اللَّه بن يزيد المقري، وابن مندة من وجه آخر، عن ابن المقري، عن ابن عيينة، عن سعد بن إبراهيم، قال: كانت زنّيرة رومية فأسلمت فذهب بصرها، فقال المشركون: أعمتها اللات والعزى، فقالت: إني كفرت باللات والعزى، فردّ اللَّه إليها بصرها»[۱] ⬅️ زنیره، رومی ‌بود، اسلام آورد و چشمانش را از دست داد، مشرکان گفتند لات و عزی او را کور کردند. زنیره گفت: من بی‌گمان به لات و عزی کفر ورزیده‌ام، پس خداوند چشمانش را به او باز گرداند. علی بن نایف شحود و دیگران این روایت را تصحیح کردند[۲]. 🖍️بنابراین در این روایت آمده است مشرکان قریش معتقد بودند که لات و عزی دارای قدرتی هستند که باعث شده بود چشمان زنیره را کور کند و این بود اعتقاد مشرکان نسبت به بت‌هایشان و از این رو مسلمانان را از بت‌هایشان می‌ترسانیدند و می‌گفتند اگر به خدايان ما بدگویی کنید از طرف آنان به شما بلایی می‌رسد. و چنین اعتقادی مسلماً شرک در ربوبیت می‌باشد. __ 📚۱- ابن حجر عسقلاني، أحمد بن علي (م ۸۵۲)، الإصابة في تمييز الصحابة، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود، وعلى محمد معوض، دار الكتب العلمية، بيروت، چاپ اوّل، ۱۴۱۵ هـ. ق. ج ۸، ص ۱۵۱- ابن تيميه، احمد بن عبد الحليم (م ۷۲۸)، منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة القدرية، تحقيق: محمد رشاد سالم، جامعة الإمام محمد بن سعود الإسلامية، چاپ اوّل، ۱۴۰۶ هـ. ج ۸، ص ۴۹۶- خلال، أبو محمد الحسن بن محمد (المتوفى: ۴۳۹هـ)، كرامات الأولياء – مخطوط، أعده للشاملة: أحمد الخضري، ص ۱۷- بلاذري، أحمد بن يحيى، جمل من أنساب الأشراف، تحقيق: سهيل زكار ورياض الزركلي، ناشر: دار الفكر – بيروت، چاپ اول، ۱۴۱۷ هـ – ۱۹۹۶ م. ج ۱، ص ۱۹۶- اصبهاني، إسماعيل بن محمد، الحجة في بيان المحجة وشرح عقيدة أهل السنة، محقق: محمد بن ربيع بن هادي عمير المدخلي، ناشر: دار الراية – السعودية / الرياض، چاپ دوم، ۱۴۱۹هـ – ۱۹۹۹م. ج ۲، ص ۳۴۳. 📚۲-«وهو صحيح لغيره»؛ علي بن نايف الشحود، الخلاصة في شرح حديث الولي، ص۸۳- بیهقی هم این روایت را در دلائل النبوة، ج ۲، ص ۳۸۲ و ۳۸۳، ذکر کرده و شرطش این است که روایات صحیح را در کتابهایش ذکر کند ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ 1️⃣وات ساپ 2️⃣ وات ساپ 3️⃣ وات ساپ 4️⃣ وات ساپ 5️⃣ کانال ایتا 6️⃣ گروه ایتا 7️⃣ کانال تلگرام 8️⃣ گروه تلگرام
💡 💢 باسمه تعالی 🗒 به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند: ✍ با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و ادعیه‌ی مردم مؤمن، به‌ویژه خانواده‌های دلسوخته‌ی شهدای فاجعه‌ی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهما السلام) در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر، شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید. 🚨 اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات. ┄┅┅✿مشکات✿┅┅┄ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
📖کتاب داستانی دام تکفیر «قسمت ٢٣» 💰سرقت از طلا فروشی ✍ و برای همین به اسماعیل گفتم صاحب این طلافروشی برای نماز به مسجد می رود و به خدا توکل کرده که این همه ثروت را با یک بچه تنها می گذارد. ⚠️ اسماعیل اجازه نداد حرفم تمام بشود و گفت: «چه می گویی؟ کدام نماز؟ کدام توكل؟ اینها توكل شان به امام رضا است و نمازشان برای امام حسين آنجایی هم که می رود با آن پارچه نوشته ها، بیشتر شبیه بت خانه است تا مسجد.» ماموستا علی هم حرف های اسماعیل را تأیید کرد و شروع کرد به سخنرانی.... 🏠 بعد که به خانه رسیدیم نقشه همدان را آوردیم و شروع کردیم به بررسی نقشه و بحث در مورد چگونگی انجام عملیات. حدود یک هفته که گذشت همه چیز به جز ماشین برای انجام کار آماده بود. اسماعیل به بچه ها گفت: «نگران ماشین نباشید آوردن ماشین با من، یک راه خوب برای این کار بلدم.» 🔴 همین که اسماعیل این حرف را زد یاد راننده ۲۰۶ افتادم، حدسم درست بود اسماعیل می خواست با همان روش یک ماشین دیگر بیاورد. رو به اسماعیل کردم و گفتم برای آوردن ماشین به من احتياج دارید، من هم با این کار مخالفم. 😡 اسماعيل: «مگر دست خودت است، این یک دستور است نمی توانی تمرد کنی ما به ماشين احتیاج داریم.» گفتم قرار نیست که برای آوردن ماشین حتما کسی کشته بشود، یک فکر دیگر می کنیم. اسماعيل: «من به این کارها کار ندارم باید ماشین تهیه کنیم هر جوری هم که باشد برایم مهم نیست تو که برایت مهم است خودت یک فکری برای تهیه ماشین بکن.» 🚙 على: «من چند بار دیده ام که مردم صبح ها ماشین هایشان را بیرون می گذارند تا گرم بشود کسی هم اطرافش نیست می توانیم یکی از آن ماشین ها را بیاوریم. نظر على تأیید شد و فردا من، علی و اسماعیل رفتیم و این فکر را عملی کردیم و برای آخرین بررسی مسیر فرار، بیرون رفتیم. 👀 چند باری علی را دیده بودم که مشغول چشم چرانی بود اما چون برایم قابل هضم نبود هر بار می گفتم که شاید من اشتباه می کنم اما آن روز علی ول کن ماجرا نبود و شکّم رو تبدیل به يقين کرد. 👋 دیگر نمی توانستم بی تفاوت باشم، زدم روی شانه علی و گفتم خوش میگذرد ماموستا؟! از خدا بترس ناسلامتی برای جهاد آمده ایم! ‼️ على: «جوری حرف میزنی انگار کار حرامی انجام دادم؟ » گفتم چشم چرانی حرام نیست؟ على خندید و گفت: «کجای شرع آمده که نگاه کردن به کنیز حرام باشد!؟» ⁉️ رو به اسماعیل کردم و گفتم این چه می گوید؟ اسماعیل: «کاش این برادرها کمی بیشتر مسائل شرعی را مطالعه می کردن و بعد وارد جهاد می شدند. حمزه رو به من کرد و گفت: «برادر اینها کافرند و خون و مال و ناموسشان برای ما حلال است.» گفتم استغفر الله حواست هست چه می گویی؟ 🗣 اسماعیل شروع کرد به آوردن دلیل برای توجیه کار علی، اما به حدی در فکر رفته بودم که دیگر صدایی جز صدای وجدانم را نمی شنیدم، با خودم می گفتم تمام نعمتهایی که خدا به من داده بود را رها کردم که به خدا نزدیک بشوم و شرف شهادت و مجاهدت در راه خدا را کسب کنم. خدایا من با این بی ناموسها چکار میکنم؟🙏 اما باز با خودم می گفتم قرار نیست که کار چند نفر عراقی که هوا و هوس کورشان کرده را به حساب همه مجاهدها بگذارم، غافل از این که این جریان بين وهابی ها عادی بود و من بی خبر، نه راه پس داشتم نه راه پیش، نمی دانستم چکار کنم فقط دعا می کردم و می گفتم خدایا خودت میدانی که نه برای پول آمدم نه برای هوس های دنیوی فقط به خاطر تو آمدم تا کار بزرگی برای اسلام انجام بدهم. ❌ ماندن در همدان روز به روز برایم سخت تر می شد، با خودم می گفتم باید بروم دنبال تحقیق و تا زمانی که یقین حاصل نکنم که کارهایم درست است مدتی از گروه جدا بشوم، اما باز به فکر آیاتی می افتادم که در مورد کسانی که جهاد را رها کرده اند نازل شده بود، و با خودم می گفتم کمی دیگر صبر کن اگر این کار تمام بشود دیگر برای ترک جهاد در شرایط سخت، خودت را سرزنش نمی کنی. 🔰 سعی می کردم کمتر با افراد تیم معاشرت کنم و برای همین شب ها بچه های حمزه را که هیچ کدام سواد نداشتند دور خودم جمع می کردم و با کتاب هایی که برایشان تهیه کرده بودم، خواندن و نوشتن به آنها یاد می دادم. تا این که روز عملیات رسید و قرار شد غروب به طلافروشی ها حمله کنیم. ♻️ ادامه دارد... ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر صدقه جاریه🙏 ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
هدایت شده از اطلاع رسانی آموزش های آزاد، همایش ها، کوتاه مدت، موسسه دارالاعلام نمایندگی جنوب
📖موسسه دارالاعلام فارس برگزار می کند 📣مدرس: حجت الاسلام والمسلمین، دکتر عبدالملکی موضوع: « جریان شناسی وهابیت، دیوبندیه ، طالبان و ... » ⏳تاریخ: سه شنبه 10 آبان ماه ساعت ۱۴ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ ⬇️ لینک ورود به جلسه«با مرورگر کروم و با گزینه میهمان وارد شوید https://www.skyroom.online/ch/darolelam/shiraz ___________________ جهت اطلاع از دیگر بذنامه ها به کانال زیر در ایتا بپیوندید⬇️ https://eitaa.com/darolelam_fars
خوانش بدعی و جدید وهابیت از توحید سبب شده تا حتی علمای تراز اول اهل سنت نیز از تیغ شرک در امان نمانند. 🙈وهابیت حاجت خواهی از شخص غایب را شرک میدانند. 📚فتاوی اللجنه الدائمه، ج 1 ص 104 اما می بینیم که جناب احمد ابن حنبل برای رفع حاجتش به کسانی استغاثه کرده و مدد جسته که حاضر نبوده اند. 👈 احمد بن حنبل: وقتی در مسیر حج راه را گم کردم، گفتم: ای بندگان خدا، مرا به مسیر درست هدایت کنید. 📚مسائل احمد بن حنبل، ص 245. آیا احمد ابن حنبل مشرک بوده؟!!!! 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» _________ 🌐شبکه های اجتماعی ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
💢 تولد نور ✨ ✍ ابومحمد حسن بن علی عسکری امام پس از ابوالحسن علی الهادی (علیهالسلام) بود برای این که اوصاف و خصال برتری و فضیلت در او گرد آمده بود و در آنچه لازمه ی منصب امامت و مقتضی زمامداری است از علم و زهد کمال عقل و خرد و عصمت و شجاعت، کرَم و بزرگواری و بسیاری از اعمالی که انسان را به خدا نزدیک میکند، بر همه پیشی گرفته بود؛ و نیز طبق نص صریح پدر بزرگوارش درباره امامت او و اشاراتی که آن حضرت درباره خلافت و جانشینی او فرموده بود‌. 📚 ابن صباغ مالکی، الفصول المهمة في معرفة الأئمة، ت: سامي الغريري، ط: دار الحديث للطباعة والنشر– قم، ۱۴۲۲ق. ج۲، ص ۱۰۷۷ و ۱۰۷۸. «یقضی له بالمرتبة من العلم و الورع و النزاهة و کمال العقل و کثرة الاعمال المقربة الی الله تعالی ثم لنص ابیه علیه و اشارته الخلافة الیه» 🌺 طلوع خجستۀ سیزدهمین درخششِ خورشید ولایت، یازدهمین آیه از سورۀ عترت، حضرت امام‌حسن‌عسکری علیه‌السلام بر حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه و جمیع رهروان راستین حق،‌ مبارک‌باد.🌺 ┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
💢 مبارزه برخی از حاکمان و امیران مناطق نجد با وهابیان در دوره آغاز ✍️ در مناطق نجد و جاهای ديگر بعضی از اميرانی كه عهده دار امنيت جامعه و مردم بودند، دعوت محمد بن عبد الوهاب را مخل به آسايش عمومی جامعه دانسته و وجود او را بخاطر اعمال و افكار انحرافيش موجب فتنه و اختلاف دانستند بخاطر همين و علت های ديگر با روش های مختلف با او به مخالفت و مقابله برخواستند. به مواردی از مهمترین آنها اشاره می شود: 👈 سليمان امير احساء، قطيف و مجاور و دستور قتل و تبعید محمد بن عبد الوهاب ⬅️ سليمان از اميرانی بود كه دائره حكومت وی به طور گسترده مناطق احساء، قطيف و مجاور آن را در برداشت زمانی كه به سليمان بن محمد خبر رسید که عالمی در عیینه كارهايی مانند تخریب قبور انجام می دهد بی درنگ به عثمان بن معمر كه والی آنجا بود نامه ای تهديد آميز نوشت که اگر شیخ را نکشد یا از شهر اخراجش نکند يا بر او سخت نگیرد، خراجش را در احساء قطع می‌کند. عثمان نيز در اين مورد با محمد بن عبد الوهاب صحبت کرد و اما نتوانست او را قانع بكند و محمد بن عبدالوهاب سعی می کرد با سخنان خود که هدف من احیای دین باشد او را از این اقدام منصرف بکند عثمان نيز کوتاه می آمد. تا اينكه عده ای او را بخاطر کوتاهی از فرمان امیر احساء ترساندند او نیز مجبور شد بار دیگر به محمد بن عبد الوهاب پیام دهد که سلیمان بن محمد دستور قتل تو را به ما داده و از مخالفت و غضب او می ترسم و از شهر بيرون برو. تا اینکه محمد بن عبد الوهاب از آنجا به درعیه رفت ___ 📚ابن بشر، عثمان، عنوان المجد في تاريخ النجد، ج ۱، ص۴۰، رياض، چاپ چهارم – ابن غنام، حسین، تاریخ نجد، ص ۸۶، دار الشروق. ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ 1️⃣وات ساپ 2️⃣ وات ساپ 3️⃣ وات ساپ 4️⃣ وات ساپ 5️⃣ کانال ایتا 6️⃣ گروه ایتا 7️⃣ کانال تلگرام 8️⃣ گروه تلگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ✧❁ انا للّه و انا الیه راجعون ❁✧ 🎶 آنان که ره دوست گزیدند همه 🎶 در کوی شهادت آرمیدند همه 🎶 در معرکه دو کون فتح از عشق است 🎶 هرچند سپاه او شهیدند همه 🏴 شهادت مظلومانه حجت الاسلام شهرکی، - امام جماعت مسجد مولای متقیان علیه السلام در زاهدان - توسط تکفیری های کور دل تسلیت باد🖤 ┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ 💠 💢 صاحب اصلی حکومت 🎙 سید حسن نصر الله حفظه الله. ـ〰〰〰〰〰〰〰〰〰ـ ✍ پ.ن: در روایات قطعی الصدوری تصریح شده که پیامبر اکرم فرمود: من در میان شما دو جانشین به جا می گذارم. کتاب خدا که ریسمان کشیده شده بین آسمان و زمین است و عترتم اهل بیتم. آن دو تا روز قیامت که بر حوض کوثر بر من وارد شوند از هم جدا نمی شوند. 📚 ألبانی،صحیح جامع الصغیر وزیادته، ج۱، ص۴۸۲، ح۲۴۵۷ المکتب الإسلامی. «إنی تارک فیکم خلیفتین کتاب الله حبل ممدود ما بین السماء و الأرض و عترتی أهل بیتی و إنهما لن یتفرقا حتى یردا علی الحوض. (صحیح) ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 1️⃣ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii 2️⃣ تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii 3⃣ روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
📖کتاب‌ داستانی دام تکفیر 🔥 «قسمت ٢۴» 💰سرقت از طلا فروشی 🚙 صبح با حمزه به گاراژ رفتیم تا کمی ماشین را تغيير بدهیم. حمزه یک گونی پلاک ماشين آورد و گفت: «بفرما هر کدام را که می خواهی انتخاب کن. ⚠️ پرسیدم: اینها را از کجا آوردید؟ حمزه: «بچه های سنندج، از ماشین های آنجا این پلاکها را کنده اند.» گفتم یعنی به هر ماشینی که رسیده اند پلاکش را آورده اند؟ ❗️حمزه خندید و گفت: «نه! از صاحب ماشین اجازه گرفته اند.» بعد ادامه داد: «همه باید به جهاد کمک کنند، چه بخواهند چه نخواهند حتی می توانیم از مسلمان ها هم به زور پول بگیریم چه برسد به مردم سنندج که تا اسلامشان ثابت نشود همان حکم کفار را دارند، برای خداست برای خودمان که نیست، آوردن چند تا پلاک هم به جایی برنمی خورد.» 🌄 هر چه به غروب نزدیک تر می شد بیشتر نگران می شدم. اولین روزی که برای انجام عملیات رفتیم ماشین را در یکی از کوچه ها گذاشتیم و من را فرستادند تا اوضاع را بررسی کنم. 😔 نمی دانم چرا دلم نمی خواست عملیات انجام بشود، شاید به قول اسماعيل خرافاتی شده بودم!! بعد از این که جریان نماز خواندن صاحب طلافروشی بزرگ را برای بچه ها تعریف کردم، شده بودم سوژه خنده بچه ها و می گفتند: برادر ما را باش، مشرکین به خدا را متوکل می داند. ♻️ همین جریان باعث شد تا اسماعیل دستور بدهد که من و او با هم به طلافروشی بزرگ حمله کنیم تا با دیدن نصرت خدا دیگر خرافات را کنار بگذارم. آن روز هر دلیلی که داشت برگشتم پیش بچه ها و گفتم گشت نیروی انتظامی آنجاست نمی شود کاری کرد. 🕌 فردا دوباره به همین منوال برای بررسی محل رفتم که صاحب طلافروشی بزرگ را در حال رفتن به مسجد دیدم و باز برگشتم پیش بچه ها و گفتم شرایط مناسب نیست و منطقه خیلی شلوغ است. 🕖 روز سوم، یک ساعتی به اذان مغرب مانده بود که کم کم آماده شدیم و بعداز این که اسماعیل فرماندهی این عملیات را به خاطر تجربه قبلی به حمزه واگذار کرد به طرف طلافروشیها رفتیم. 🔰 این بار حمزه هم با من آمد و دیگر نمیشد بهانه ای آورد. قرار شد حمزه و محمد غریبی با هم به طلافروشی کوچک حمله کنند و من و اسماعیل هم به طلافروشی بزرگ و علی هم بين دو تیم برای نگهبانی مستقر بشود. 🕹 حمزه با گفتن بسم الله دستور شروع عملیات را داد و خودش و محمد غریبی شیشه ویترین طلافروشی کوچک را شکستند و مشغول بیرون آوردن طلاها شدند، اما من و اسماعیل هر کاری که کردیم نتوانستیم شیشه طلافروشی بزرگ رو بشکنیم. ⭕️ علی هم با کلاشینکف چند باری به شیشه شلیک کرد اما باز هم شیشه ها سالم بودند و از طلافروشی بزرگ که حتی آن بچه کوچک هم دیگر داخلش نبود، یک گرم طلا هم بیرون نیاوردیم. 👥 مردم برای کمک به طلافروشی ها به طرف ما آمدند، من که گوش به زنگ دستور حمزه برای آوردن ماشین بودم با دستور حمزه برای آوردن ماشین رفتم که علی و اسماعیل به شلیک کردن به طرف مردم اقدام کردند. ماشین را که آوردم حمزه و محمد طلاها را داخل جعبه گذاشتند و سوار شدند. 💠 شیشه ویترین دست محمد را بریده بود و به شدت خونریزی می کرد. کمی بعد اسماعیل هم آمد و به دنبال او علی که دست بردار نبود، مدام به طرف مردم تیراندازی می کرد. 🚙 چند متری که حرکت کردم علی هم سوار ماشین شد و از مسیرهایی که قبلا تعیین کرده بودیم به خانه برگشتیم و در راه مدام به این فکر بودم که چرا با این که هم چیز را بررسی کرده بودیم و يقين داشتیم که جنس شیشه هر دو طلا فروشی مثل یکدیگر است، نتوانستیم شیشه طلافروشی را بشکنیم؟! و حتی بعد از این که علی و اسماعیل هم به آن شلیک کردند باز هم شیشه طلا فروشی سالم بود!! 🔰 به خانه که رسیدیم ‌ماشین را به پارکینگ بردم و طلاها را در یک پلاستیک ریختم و به اسماعیل گفتم یه ساک گذاشتم داخل خانه، طلاها را بگذار در آن که همین امشب برگردیم سنندج، من می روم تا ماشین را برای گم و گور کردن آماده کنم. کارم که تمام شد برگشتم به خانه و دیدم... ♻️ ادامه دارد... ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر، صدقه جاریه🙏 ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 ✍️ شاه ولیّ الله دهلوی (از علمای مطرح اهل سنت حنفی) در یکی از کتابهایش ادعا می کند که یک روز بعد از نماز عصر در مسجدی در هند، روح رسول اکرم را دیده و حضرت به او علوم دینی را آموخته و او را فضل خویش بهره مند کرده است!!! 👈 «و بينا أنا مراقب في المسجد في بلدة كهنبائت بعد العصر إذ شاهدت روحه الكريمةﷺ وقد حضرت، فألبسني رداءه، فظهر لي في ذلك الحين بعض دقائق العلوم الشرعية ولم تزل تتزايد حينا بعد حين» 📚ولی الله دهلوی، اتحاف النبیه فیما یحتاج إليه المحدث والفقيه، ص۲۱۹. 🔰 پی نوشت: ما با راست یا دروغ بودن این ادعای ولیّ الله دهلوی و ساختگی بودن یا نبودن این اتفاق کاری نداریم! گرچه در اینکه روح مطهر پیامبر اکرم ـ بلکه پایین تر از پیامبر اکرم ـ می تواند چنین لطفی به شخصی بکند هم شکی نداریم. ⚠️ ولی یک سوال از آن بخش از اهل سنت دیوبند که به وهابیت متمایل شده اند داریم: ⁉️ آیا آن قدر مرد هستید که بگویید: شاه ولیّ الله دهلوی به خاطر این عقیده و این ادعا، مشرک و مرده پرست بوده است؟! ✅ اگر نه، پس کلاهتان را بالاتر بگیرید و با طناب پوسیده ی وهابیت به دام بی دینی و الحادی که وهابیان در پی ترویج آن هستند نیفتید!!! 🔚 در مکتب قرآن، پیراهن یک پیامبر هم می تواند نفع برساند، روح او که جای خود دارد! ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 1️⃣ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii 2️⃣ تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii 3⃣ روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 🎥 وقتی آش به قدری شور است که صدای خود وهابیان هم در می آید!!! 🎙 شیخ خالد بن عبدالله وهابی (شاگرد بن عثیمین) ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 1️⃣ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii 2️⃣ تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii 3⃣ روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
💢 مبارزه برخی از حاکمان و امیران مناطق نجد با وهابیان در دوره آغاز 🖍️در مناطق نجد و جاهای ديگر بعضی از اميرانی كه عهده دار امنيت جامعه و مردم بودند، دعوت محمد بن عبد الوهاب را مخل به آسايش عمومی جامعه دانسته و وجود او را بخاطر اعمال و افكار انحرافيش موجب فتنه و اختلاف دانستند بخاطر همين و علت های ديگر با روش های مختلف با او به مخالفت و مقابله برخواستند. به مواردی از مهمترین آنها اشاره می شود: ✍️ دهام بن دواس حنفی حاکم رياض  و مبازره با لشگریان محمد بن عبد الوهاب 👈 حاکم ریاض دهام بن دواس از مخالفين مشهور محمد بن عبدالوهاب و پیروان او بود در ابتدای دعوت، محمد بن عبد الوهاب به همراه محمد بن سعود تلاش زیادی کردند تا دهام را به وهابیت که از نظرشان راه حق است، جذب کنند، اما او از این دعوت ابا کرد و با آنها به مخالفت پرداخت و راه مبارزه را پیش گرفت 📚ابن غنام، حسین، تاریخ نجد، ۹۷-۱۰۲ ⬅️ نقل شده است که او با لشگریان خود بيش از بيست سال با وهابیان مبارزه كردند 📚آل بسام، عبد الله، علماء النجد ، ج۱، ص ۱۴۵، دار العاصمه، چاپ اول. 📌ابن بشر در كتاب عنوان المجد به صورت مفصل به جنگهاي او با لشگریان وهابیان پرداخته است. در یورش های که توسط محمد بن عبد الوهاب به ریاض می شد او با لشکریان خود در مقابل آنها می ایستاد و هزاران نفر از وهابیان را می کشت هر چند در این راه از لشگریان او نیز افراد زیادی کشته می شد ولی دست از مبارزه بر نمی داشت و با تمام قوا در برابر آنان ایستادگی می گرد تا اینکه عبد العزیز ناچار شد با او پیمان نامه ببندد اما او به این پیمان نامه ها توجهی نمی کرد و مردم را به جنگ بر علیه وهابیان ترغیب می کرد. 📚 ابن بشر ، عثمان، عنوان المجد في تاريخ النجد، ج ۱، ص۱۲۰-۱۲۱. ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┄ 1️⃣وات ساپ 2️⃣ وات ساپ 3️⃣ وات ساپ 4️⃣ وات ساپ 5️⃣ کانال ایتا 6️⃣ گروه ایتا 7️⃣ کانال تلگرام 8️⃣ گروه تلگرام
🔥 💢 وقتی می گوییم وهابیت دین جدیدی است و همچون بهائیت بیگانه از اسلام است برخی از وهابیان داخلی این ادعا را رد می کنند!!! 🔰 در حالی که خودشان هم ته قلبشان می دانند که محمد بن عبدالوهاب پیامبر وهابیت است! ⁉️و چرا چنین نباشد، در حالی که توحیدی که پیامبر دروغین وهابیان [محمد بن عبدالوهاب] آورده است هیچ شباهتی به توحید محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله ندارد. 💯 و برای همین، پیروان محمد بن عبدالله صلی الله علیه وآله توسط پیروان محمد بن عبدالوهاب علیه اللعنة و العذاب تکفیر شده و مشرک به حساب می آیند! ⚠️ تازه آل سعود را هم به عنوان امامان و خلفای هدایت گر بعد از پیامبرشان می دانند که اولین خلیفه و امامشان هم محمد بن سعود بوده😁 📚 ابراهیم جار الله، الجامع الفرید للأسئلة و الاجوبة علی کتاب التوحید، مقدمه کتاب. ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 1️⃣ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii 2️⃣ تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii 3⃣ روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
🔥 💢 زبان حال وهابی نجدی 🎶 انّ الخوارج خالَفُوا اهل الفِرَق 🎶 فکفّروا الزانی و کلّ من سَرَق 🎶 و هکذا نحن نکفّر من نرید 🎶 و لا نبالی الله هذا لا یرید 🎶 الهنا جسم و محدود و قد 🎶 یُهلَکُ غیر وجهه أعنی ب«ید» 🎶 و هکذا قال الامام البانی 🎶 فی ردّه علی البخاری الفانی «۱» 🎶 فمن یری نحن نتابع السلف 🎶 ضلّ بأیدینا و لا حقّاً عَرَف 🎶 و هذه الفتنة قطعا یستمرّ 🎶 فی النجد هذا الامر ایضا یستقرّ 🎶 قال النبیّ الهاشمی _ منادیا _ لصَحْبه 🎶 «النجدُ مَعْدنُ الفِتَن» و ما دَعَی لأَهْله «۲» 🎶 و نحن تابعی ائمّة النجد 🎶 ما کان فینا اثرٌ من المجد ✍️ خوارج با تمام فرق اسلامی مخالفت کردند، چرا که مسلمانان را به خاطر گناه[مثل زنا و دزدی] تکفیر کردند -- همچنین ما وهابی ها نیز هر کس را بخواهیم تکفیر می کنیم، و ابایی نداریم که خلاف اراده خداوند باشد -- خدای ما جسمانی و محدود[و قابل اشاره] است، که تمام بدنش به جز صورتش نابود می شود -- این سخنی است که امام ما ناصر الدین آلبانی نیز آن را گفته است، آنجا که بر سخن محمد بن اسماعیل بخاری ردیه می زند -- پس هر کس گمان کند ما از سلف امت تبعیت می کنیم، با دستهای ما گمراه شده و حق را نشناخته -- این فتنه مطمئنا استمرار خواهد داشت، و این امر در نجد عربستان مستقر شده است -- نبیّ هاشمی به اصحابش در حالی که آنان را ندا می داد فرمود:، نجد معدن فتنه هاست. و برای اهالی نجد دعا نکرد -- و ما وهابیان تابع امامان وهابی نجد هستیم، که در ما اثری از مجد و بزرگی یافت نمی شود. ـ〰〰〰〰〰〰〰〰〰ـ ۱. موسوعة الأالبانی فی العقیدة، ج۶، ص۳۲۶، مركز النعمان للبحوث والدراسات الإسلامية وتحقيق التراث والترجمة، صنعاء - اليمن، الطبعة: الأولى، ۱۴۳۱ ق. ۲. صحیح بخاری، ج۲، ص۳۳، ط دار طوق النجاة، ۱۴۲۲ق. ┄┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 1️⃣ ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii 2️⃣ تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii 3⃣ روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
🔴اطلاعیه دوم وزارت اطلاعات درباره حادثه تروریستی شیراز: تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند/ کلیه دستگیرشدگان غیرایرانی هستند 🔹وزارت اطلاعات درباره حادثه تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهماالسلام) شاهچراغ بیانیه دوم را به شرح زیر منتشر کرد:مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیّه‌ عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد. مضاف بر آن تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند. بدین ترتیب تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند. 🔹کلیه‌ افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیّت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند. 🔹عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده‌ عملیات در داخل کشور، تبعه‌ جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است. این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر هماهنگ کننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آن‌ها رسانده است. 🔹عنصر پشتیبانی کننده‌ صحنه‌ی عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه‌ تاجیکستان بود. 🔹تروریست‌های مذکور، در استآن‌ها فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند. 🔹نفراتی از تروریست‌های یادشده، در حال آماده‌سازی و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای عملیات تروریستی دیگری من‌جمله در زاهدان بودند. @sonnatenabavii
📖کتاب داستانی دام تکفیر 🔥 «قسمت ٢۵» 💰 تقسيم غنائم ✍️ کارم که تمام شد برگشتم به خانه و دیدم یک سفره پهن کرده اند و با ترازوی دیجیتالی مشغول تقسیم طلاها هستند. 👥 اسماعیل که من را دید بغلم کرد و گفت: خسته نباشی برادر خدا خیرت بدهد ان شاء الله شهید بشوی. علی رو به من کرد و گفت: «میدانی شوخی تو هم، جدی از آب در آمد؟ از طلافروشی بزرگ یک گرم طلا هم نتوانستیم بیاوریم، ولی خدا را شکر این مقدار هم باز خوب است.» ⁉️ جوابی برای علی نداشتم و رو به اسماعیل کردم و گفتم چکار می کنید این ترازو برای چیست؟ 💵 اسماعيل: «تقسیم غنائم می کنیم!» گفتم تقسیم! این طلاها که مال ما نیست تا تقسیمش کنیم طلاها را جمع کنید، من می روم کافی نت به زانیار خبر بدهم. 🎗على مقداری از طلاها را روی ترازو گذاشت و گفت: «این دیگر کیست، روی چه آدم هایی اسم مجاهد می گذارند، این که از هیچی خبر ندارد، تو برو به کارت برس و به این کارها کاری نداشته باش.» ❌ با خودم گفتم این کار دیگر توجیه شدنی نیست و برای همین با عصبانیت طلاها را از علی گرفتم و شروع کردم به جمع کردن شان که اسماعیل جلویم را گرفت و گفت: «این چه کاری است که با برادرت می کنی، ناسلامتی ما مسلمانیم و باید اختلافات مان را با قرآن و حدیث حل کنیم نه با زور. 😠 اسماعیل را هم هل دادم و گفتم من این طلاها را میبرم سنندج پیش ابوسعید خودش هر کاری که خواست با آن بکند.» اسماعیل: «مگر ابوسعید می تواند کاری جز آنچه که خداوند فرموده با غنائم بکند، اسماعیل ادامه داد: «این طلاها غنیمت است، یک پنجم آن به بیت المال می رسد و بقیه بین کسانی که غنیمت را گرفته اند تقسیم می شود.» 🔪على سرفه ای کرد تا نگاهم به او جلب شود که یکی از اسلحه ها را جوری که اتفاقی به نظر برسد به طرف من گرفته بود و با آن ور می رفت، با دیدن این صحنه کوتاه آمدم و به کافی نت رفتم تا به زانیار خبر بدهـم. 📲 زانیـار بـه حدی از شنیدن این خبر خوشحال شـد کـه بی خیال رمزی نوشتن حرف هایش شـد، قبلا حدس زده بودم که شاید ابوسعید زانیار باشد و این دفعه که با او چت کردم مطمئن شدم (زیرا چت های او شبیه کلمات و نامه هایی بود که از طرف ابوسعید به ما می رساند) و به همین خاطر به نوشتم کی برگردیم جناب ابوسعید!؟ 📱زانیـار کـه مـعـلـوم بـود از این حرف خیلـی جـا خـورده، بعد از کمی مکث نوشت: «بهتون خبر میدهـم، در مورد این اسم هم با کس دیگری حرف نزن، فعلا خداحافظ.» 🤦‍♂️ با فکری آشفته به خانه برگشتم. بچه ها مشغول تماشا کردن مستندی بودند که شبکه پرس تی وی از اعضای دستگیر شده پخش می کرد. نشستم پای مستند و مشغول نگاه کردن شدم. 📺 هر کدام از بچه ها را که نشان می داد زیر آن اسـم و سمت تشکیلاتی اش را هم زیرنویس می کرد؛ «کاوه شریفی(ابوبکر)- مغز متفکر گروه»، «کاوه ویسی(خالد)- رهبر مذهبی گروه»، «بهروز شانظری(آرام)- از فرمانده هان نظامی گروه» و «طالب ملکی(ابوذر)- از فرمانده هان نظامی گروه»... 💯 با دیدن آن مستند دیگر جای هیچ شکی نبود که از اول هم ابوسعیدی وجود نداشته و این شخص مجازی هر بار به کسی تعلق داشته و الان هم کسی نیست جز زانیار! ⛔️ تازه فهمیده بودم که چه دروغهایی در مورد هیئت شرعی و امیرهای گروه تحویلم داده اند، داشتم دیوانه می شدم، از خانه آمدم بیرون و برای زانیار پیغام گذاشتم که می خواهم به سنندج برگردم و کار مهمی با او دارم. ♻️ علی و حمزه هر کدام سهم های خودشان را برداشتند و طی چند روز، یکی یکی همدان را ترک کردند. من و اسماعیل هم بعد از تماس مفصل و خصوصی که با زانیار داشتیم، به سنندج برگشتیم و مستقیم به جایی رفتیم که با زانیار قرار گذاشته بودیم. ✅ پایان فصل اول ┅┅┅┅❀مشکات❀┅┅┅┅┄ 🚩مشکات کانال و گروه تخصصی رد تفکرات تکفیری. نشر، صدقه جاریه🙏 ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii
💢 آیا قرار دادن چراغ روی قبور جایز نمی باشد؟ ✍️ وهابیان چراغ گذاشتن بر سر قبور را جایز نمی دانند در این خصوص به روایتی از پیامبر (صلی الله علیه وآله) استناد می کنند که از این کار نهی کرده است 👈 در کتاب فتاوی لجنه ( مرجع رسمی بیان فتاوای وهابیت) نیز آمده است گذاشتن چراغ بر قبر و روشنایی ایجاد کردن جایز نیست زیرا پیامبر (صلی الله علیه وآله) از لعن کرده است (لعن الله زائرات القبور، والمتخذين عليها المساجد والسرج) «۱» 📌پاسخ: ⬅️ الف:‌ ضعف روایت از نگاه البانی 🖍️البانی در خصوص عدم استدلال به این روایت می گوید: هر چند این روایت مشهور است اما سند آن ضعیف می باشد و نمی شود به آن استدلال کرد «۲» ⬅️ب: منسوخ بودن روایت 🖍️حاکم نیشابوری درباره روایت مورد استناد وهابیان گوید: این احادیثی که در راستای نهی از زیارت قبور وارد شده اند نسخ شده اند. 👈ناسخ این روایات، سخن رسول خدا (صلی الله علیه وآله) است که بدین صورت در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل شده است: من شما را (قبلا) از زیارت قبور نهی کردم (ولیکن الان) به زیارت قبور بروید. «۳» ⬅️ ج: نهی از چراغانی قبور در صورت عدم منفعت و ضایع شدن اموال 👈 از گذاشتن نور یا چراغ بر قبر بصورت مطلق نهی نشده است بلکه نهی از چراغ گذاشتن به صورتی حمل می شود که در آن منفعتی نباشد و موجب ضایع شدن اموال و اسراف باشد اما چراغ گذاشتنی که در آن منفعت باشد مانند قرائت قرآن، دعا، نماز و نفعی برای زائران باشد در این صورت این کار حرمت ندارد بلکه یک نوع معاونت بر برّ و تقوی می باشد این چیزی است که حتی بزرگان اهل سنت بویژه شارحین این روایت نیز به آن اشاره کرده اند. 📌 سندی در کتاب « حاشية السندي على النسائي» در ذیل این روایت می نویسد: 🖍️«والسرج جمع سراج والنهي عنه لأنه تضييع مال بلا نفع» سرج جمع سراج است و نهی در آن بخاطر ضایع شدن مال بدون فایده می باشد.«۴» ⬅️ د: وجود قندیل (چراغ) بر سر قبور اهل بیت (علیهم السلام) و صحابه در قرون 👈قرار دادن چراغ بر سر قبور، یکی از سیره های مسلمانان بوده است که بر سر قبور بزرگان چراغ می گذاشتند و در این بین هیچ یک از بزرگان و علماء نیز آن را کار حرام نمی دانستند که نشان از تایید این کار و مشروعیت آن داشته است 🎯 قبر حضرت علی (علیه السلام) 👈 در کتاب «رحلة ابن بطوطة » آمده است که قبر حضرت علی (علیه السلام) دارای قندیل (چراغ) هایی از طلا و نقره بود«۵» ⬅️ -قبر ابوایوب انصاری 👈 در تاریخ بغداد نقل شده است که بر سر قبر ابو ایوب قندیلی بود که در آن بارگاه آویزان شده بود«۶» 🎯 نتیجه: روشن شد که استفاده از چراغ بر روی قبور در صورتی که دارای منفعت باشد ایرادی ندارد و روایت مورد استناد وهابیت نیز ادعای آنها را در خصوص عدم چراغانی قبور به صورت مطلق را ثابت نمی کند بویژه اینکه روایت مورد استناد آنان، نسخ شده است. همچنین در دوران های مختلف روی قبور بزرگان دین و صحابه چراغ بوده است و علماء به این مسئله ایراد نمی گرفتند که نشان از مشروعیت آن داشته است. _____ 📚۱-لجنه افتاء، فتاوى اللجنة الدائمة، ج۹، ص ۱۴۱، رئاسة إدارة البحوث العلمية والإفتاء، رياض. 📚۲-البانی، محمد ناصرالدین، احکام الجنائز، ص۲۳۲، المكتب الإسلامي، چاپ چهارم، ۱۴۰۶ه‌ق. 📚۳-حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج۱، ص۵۳۰، بیروت، دار الكتب العلمية، چاپ اول، ۱۴۱۱ه‌ق. 📚۴-سندی، نور الدین، حاشية السندي على سنن النسائي، ج ۴، ص ۹۵، مكتب المطبوعات الإسلامية – حلب، چاپ دوم. 📚۵-لواتی، محمد، رحلة ابن بطوطة، ج ۱، ص ۱۹۸، مؤسسة الرسالة، بيروت، چاپ چهارم. 📚۶-خطیب بغدادی، احمد، تاريخ بغداد ، ج ۱، ص ۱۵۴، دار الكتب العلمية، بيروت.
💢وهابیت اندیشه ای خطرناک و بر علیه مسلمین ❇️در تعالیم شیعه و اهل سنت احترام به مسلمان و حفظ جان او با ادای شهادتین یک امر مسلّم است. ⚡️برای نمونه در کتاب صحیم مسلم به نقل از رسول خدا آمده است که ایشان اسلام را چنین معرفی کرده اند: تشهد أن لا إله إلا الله و محمدا عبده ورسوله، وصلي الخمس، وصوم رمضان، وتؤدي ال كاة، وتحج البيت، وجاهد في سبيل الله؛ [اسلام آن است که شهادت بدهی خدایی جز الله نیست و محمد، بنده و رسول اوست، نمازهای پنجگانه را به جای آوری، ماه رمضان را روزه بداری، زکات بپردازی، حج به جا آوری و در راه خدا به جهاد بپردازی. 📚 صحیح مسلم، ج ۱ ص۳۶ ❇️همین مضمون را در کتابهای شیعه و به نقل از ائمه معصومین نیز قابل مشاهده است. در کتاب شریف کافی به نقل از امام صادق علیه السلام آمده است: الإسلام شهادة أن لا إله إلا الله، والصديق برسول الله له، به حقنت اليماء وعليه جرت المناک والمواريث، وعلي ظاهره جماعة الناس؛ اسلام همان شهادت بر لا اله الا الله و تصدیق رسول خداست بدین طریق خونها محفوظ مانده و بر این اساس نکاح و ارث جاری می گردد و مردم بر اساس همین ظاهر زندگی می کنند. 📚کلینی، کافی، ج ۳، ص ۷۲ این نگاه را باید مقایسه کرد با اندیشه وهابیت تکفیری که روزانه در حال قتل عام اهل قبله بوده و تا کنون به بهانه های واهی خون هزاران مسلمان بی گناه را به زمین ریخته است. آیا حفظ جان مسلمان واجب نیست؟ 💠مشکات «رسانه ای برای رد افکار وهابیت تروریستی تکفیری» _ 🌐شبکه های اجتماعی ایتا: https://eitaa.com/sonnatenabavii تلگرام: https://t.me/sonnatenabavii روبیکا: https://rubika.ir/sonnatenabavii