eitaa logo
1.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
36 فایل
ا﷽ اسلام دین افراد #مجاهدی است که دنبال حق وعدالتند دین کسانی که‏ #آزادی واستقلال میخواهند مکتب مبارزان ومردم #ضداستکبار است اینجامحلی برای #عبور توقف نکن 🌪موجیم که آسودگی ماعدم ماست @sarbazejangeeghtesady ماضَعُفَ بَدَنٌ عمّاقَوِيَت علَيهِ النِّيَّة
مشاهده در ایتا
دانلود
ای داد که دیده هایشان کم سو شد انگار جهان ندیده زیر و رو شد در مبحث سوریه سخن می گویم هشیار که غفلت اسد الگو شد ما اهل مرام و مردی و ایمان ایم تکلیف به وقت خویش را می دانیم در جای خودش سکوت و خشمیم ولی در لحظه به اذن ،شرزه ی میدانیم ما بیرق عقل و عشق در کف داریم مفتاح در دمشق در کف داریم فرمان ولی اگر که روزی برسد صد لشگر شرزه شیر در صف داریم.
هدایت شده از برکت مارکت ایرانیان
﷽ 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 ✅توزیع پرتقال تنظیم بازار مستقیم از باغ های شمال ✅قیمت مصرف کننده ۳۰۰۰۰ تومان ✅قیمت غرفه داری قبل از تخلیه بار ۱۸ و بعد از تحویل ۱۹.۵ هزار تومان خواهد بود ✅زمان تحویل فردا صبح ✅حداقل خرید ۲۰ کیلو 📞جهت هماهنگی 09963507382 آقای ابراهیمی
💢پشت آقا را خالی نکنید⁉️ شهید سردار حاج قاسم سلیمانی: به زودی فتنه‌‌هایی پیش رو خواهید داشت که کل شهدا آرزوی حضور به جای شما را خواهند داشت! آن روز من نیستم، ولی شما پشت آقا را خالی نکنید.
📌 درگذشت «سید مرتضی برقعی قمی» 🔹سیدابوالحسن برقعی، مشهور به سید مرتضی در سال ۱۲۸۲ش در قم به دنیا آمد. وی مقدمات و دروس سطح را نزد علمای بزرگ فراگرفت و سپس در درس خارج فقه آیت الله بروجردی شرکت کرد. دروس فلسفی را نیز نزد امام‌ خمینی و تفسیر قرآن را نزد علامه طباطبایی فراگرفت. 🔸از نوجوانی در مساجد قم سخنرانی می‌کرد و به دلیل مهارت در سخنوری، مورد توجه آیت‌الله حائری یزدی قرار گرفت. وی از حکومت پهلوی انتقاد و از امام‌ خمینی تجلیل و از سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به‌عنوان عملی ننگین و غیرقابل جبران توسط حکومت پهلوی نام برد. 🔹در سال‌های نهضت امام‌ خمینی (ره) در سخنرانی‌هایش در مجالس و مساجد قم، به بهانه‌های مختلف نام امام‌ خمینی را ذکر می‌کرد. وی در ۱۹ شهریور ۱۳۴۶ در بیت امام‌ خمینی در قم سخنرانی و برای ایشان دعا کرد در همان سال توسط ساواک دستگیر و زندانی شد. مدتی بعد آزاد شد. در جریان جنگ اعراب و اسرائیل نیز در سخنرانی‌هایش به حمایت از مردم فلسطین پرداخت. 🔸وی در کنار تبلیغ، به تألیف آثار علمی هم پرداخت که از جمله تالیفات ایشان: «اسرار الصلوه»، «تفسیر قرآن» و چندین کتاب دیگر است. وی در ۲۴ آذر ۱۳۶۶ هنگام عزیمت برای سخنرانی، براثر تصادف رانندگی دار فانی را وداع گفت.
﷽ 🍊🍊🍊🍊🍊🍊🍊 ✅مرحله دوم توزیع پرتقال تنظیم بازار مستقیم از باغ های شمال ✅قیمت مصرف کننده بازار تا ۳۰۰۰۰ تومان ✅قیمت غرفه داری به محض رسیدن بار ۱۸۵۰۰ و بعد از تخلیه بار ۱۹.۵ هزار تومان خواهدبود ✅زمان تحویل امشب ساعت ۲۱:۳۰ ✅حداقل خرید ۲۰ کیلو 📞جهت هماهنگی 09963507382 آقای ابراهیمی
باسلام 🍿پیش فروش پفیلا🍿 ویژه ی شب یلدا قیمت ۱کیلو تا ۴ کیلو: ۱۱۰ تومان بالای ۴ کیلو: ۱۰۲تومان ثبت سفارش و واریز فقط تا فردا ظهر❗️ سفارش:09039026035 حیدری @mahdiheydari_84 تحویل: اصفهان خیابان لاله،زینبیه
5.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥زنی که را به گریه انداخت!! پاسخ محکم مادر شهید به بنیانگذار انقلاب برشی از سخنرانی به مناسبت سالروز وفات حضرت و روز تکریم مادران و همسران شهدا @rozaneyeagahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عظمت حضرت ام البنین در کلام آیت الله 🌺یا أللّٰهُ یا رَحمٰنُ یا رَحیمُ! یا مُقَلِّبَ القُلوبِ! ثَبِّت قَلوبنا عَلیٰ دینِکَ🌺
🔆حجاب یعنی ‌... 🔖حجاب یعنی: دختر میوه ای ست ڪه باید از درخت سربلندی چیده شود، نه در پای علف‌های هرز 🔖حجاب یعنی: هنر پوشاندن نه پوشیدنی (عریان نما یا حجاب استایل)ڪه از نپوشیدن بدتر است 🔖حجاب یعنی: دارای حریمی هستم ڪه هر ڪسی به آن راه ندارد 🔖حجاب یعنی: زاده عصر جاهلیت نیستم بلکه زاده عصر امام خویش هستم 🔖حجاب یعنی: حاضر نیستم برای پرنگ شدن در چشم نامحرمان هزار رنگ شوم 🔖حجاب‌ یعنی: هر ڪسی لایق دیدن زیبایی های من نیست 🔖حجاب یعنی: آزاد بودن از زندانی به نام "نظر دیگران" 🔖حجاب یعنی : پوشاندن و نمایان نکردن تمام بدن! نه فقط سر 🔖حجاب یعنی: بی نیازم از هر نگاهی جز نگاه خدا 🔖حجاب یعنی: من انتخاب میڪنم ڪه تو چه ببینی 🔖حجاب یعنی: زرهی در برابر چشم‌های مریض 🔖حجاب یعنی: یک پیله تا پروانه شدن و اوج گرفتن در بهشت لقای الهی 🔖حجاب یعنی: احترام به حرمت های اسلامی 🔖حجاب یعنی: طعمه هوسرانی و لقمه چرب کسی نیستم 🔖حجاب یعنی: به جای شخص، شخصیت را دیدن 🔖حجاب یعنی: من یک انسانم نه یک وسیله برای هوسرانی 🔖حجاب یعنی:خون بهای شهیدان 🔖حجاب یعنی: حفاظت از زیبایی و استمرار طراوت زنانگی 🔖حجاب یعنی: حفاظت از امانت خدا 🔖حجاب یعنی: نماد هویت انسانی 🔖حجاب یعنی: صدفی بر گوهر وجود 🔖حجاب یعنی: محتاج جلب توجه نیستم 🔖حجاب یعنی: زن والاست نه کالا 🔖حجاب یعنی: اثبات تقدس زن 🔖حجاب یعنی: مراقبت از تقوا 🔖حجاب یعنی: اعتماد به نفس 🔖حجاب یعنی: مبارزه با دشمن 🔖حجاب یعنی: زن فقط تَن نیست 🔖حجاب یعنی: احترام به زن 🔖حجاب یعنی: معامله با خدا 🔖حجاب یعنی: تــــاج بندگی و شکوه دلدادگی به آستان قدس فاطمی 🤲اللّهم عجل لولیک الفرج
✍بحران حجاب، بحران هنجارها و باورها(بخش اول)٫ مهدی نظری 🔹مسئله حجاب در جامعه ما، از یک اختلاف در رفتار فراتر رفته و به یک بحران در هنجارها و باورها تبدیل شده است. هنجارها به عنوان شیوه‌های عملی و کنش اجتماعی، از ارزش‌ها و باورهای مشترک یک جامعه برمی‌خیزند. تا زمانی که این ارزش‌ها و باورها بین کنشگران یک جامعه توافق داشته باشند، می‌توان بر هنجاری اصرار ورزید و رفتار مخالف آن را ناهنجار تلقی کرد. در این چارچوب، نظریه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر معنا پیدا می‌کند، زیرا مبنای مشترکی برای تشخیص معروف و منکر وجود دارد. اما در مسئله حجاب، شاهد اختلال هنجاری هستیم. دیگر نمی‌توان بر توافق جمعی در مورد ارزش و باور مربوط به حجاب تأکید کرد. بخش قابل‌توجهی از جامعه، حجاب را نه به عنوان یک ارزش، بلکه به عنوان محدودیت می‌بیند و نمایش بدن را جلوه‌ای از آزادی فردی می‌داند که ریشه در مبانی انسان شناختی زیست جهان مدرن دارد. این باور به آزادی فردی به نوبه خود هنجارها و شیوه‌های رفتاری متفاوتی را پدید آورده که با هنجارهای اسلامی درباره پوشش تناقض دارند. در چنین وضعیتی، تأکید بر هنجار و ناهنجاری بدون تغییر در باورها و ارزش‌ها، اشتباهی استراتژیک است. تجربه نشان داده است که برخوردهای قهری، نه تنها نتوانسته‌اند این بحران را حل کنند، بلکه بر عمق شکاف‌های اجتماعی افزوده‌اند. 🔸ریشه‌یابی اختلال در انتقال ارزش‌ها اما چرا به چنین نقطه‌ای رسیده‌ایم؟ پاسخ در بی‌توجهی به مراحل اولیه تربیت و انتقال ارزش‌ها نهفته است. ما وقتی به مسئله حجاب می‌رسیم که بحران آشکار شده است، در حالی که حل این مسئله باید از سال‌ها قبل و از نهادهای تربیتی آغاز می‌شد. نهاد مدرسه: آیا نظام آموزشی ما توانسته است ارزش‌های اصیل اسلامی و انسانی را به نسل جدید منتقل کند؟ وقتی مدرسه به ابزاری برای رقابت‌های تحصیلی و حذف عمق تربیتی تبدیل شده، چگونه می‌توان از آن انتظار داشت ارزش‌های جامعه را تثبیت کند؟ خانواده و محله: خانواده‌ها و محلات، زمانی مهم‌ترین نقش را در تربیت نسل‌ها داشتند. اما امروز، خانواده‌ها اغلب خود دچار بحران هویتی‌اند و محلات به نهادهایی منفعل تبدیل شده‌اند. رسانه: رسانه‌ها به جای تقویت فرهنگ اسلامی، بیشتر به بازتاب سبک زندگی مدرن و پسامدرن پرداخته‌اند. آیا ترویج مصرف‌گرایی و الگوهای فرهنگی غربی، مسیری برای تقویت ارزش‌های ماست؟ مساجد: زمانی مساجد مراکز اصلی تربیت و انتقال فرهنگ بودند، اما اکنون این ظرفیت‌ها یا مغفول مانده‌اند یا به شکلی پراکنده و بدون برنامه عمل می‌کنند. در چنین فضایی، نهادهای تربیتی و فرهنگی که باید انتقال‌دهنده سنت و ارزش‌ها به نسل‌های جدید باشند، عملاً تعطیل شده‌اند. و نتیجه این رهاشدگی، نسلی است که با زیست‌جهان مدرن و پسا‌مدرن هم‌هویت شده و در ارزش‌ها و باورهای خود با زیست‌جهان اسلامی فاصله دارد.
✍بحران حجاب، بحران هنجارها و باورها(بخش دوم)٫ مهدی نظری 🔹سبک زندگی و گذار از زیست‌جهان اسلامی بحث تنها بر سر پوشش نیست. آنچه در پوشش ظاهر می‌شود، تجلی سبک زندگی و جهان‌بینی است. امروز مصرف فرهنگی، سبک تفکر، نحوه زندگی، حتی جزئیاتی چون نوع نوشیدنی و تفریحات افراد، همگی به سبک زندگی مدرن و پسامدرن نزدیک شده‌اند. وقتی افراد در تمام جنبه‌های زندگی خود، ارزش‌های متفاوتی را پذیرفته‌اند، چگونه می‌توان از آنان انتظار داشت در یک مسئله کوچک مانند پوشش، رفتار متفاوتی نشان دهند؟ نمونه‌ای ساده: فردی که در اروپا بزرگ شده و هویت فرهنگی او در آن محیط شکل گرفته، وقتی به ایران آورده شود و با جریمه و اجبار به رعایت حجاب ملزم گردد، تنها تنفر و مقاومت را تجربه خواهد کرد. و این دقیقاً همان احساسی است که امروز بخشی از جامعه، به‌ویژه جوانان، نسبت به سیاست‌های قهری دارند. 🔸نشانه‌های عمیق‌تر از یک بحران سطحی این جمله که دختر جوانی در کلیپی در واکنش به بانوان ناهی از منکر می‌گوید: «من از نسل فاطمه و زینب نیستم، من آریایی هستم»، نمادی از یک تغییر هویتی عمیق است. او تنها از پوشش سخن نمی‌گوید، بلکه به شکلی آشکار اعلام می‌کند که خود را از زیست‌جهان اسلامی جدا کرده و به دنبال هویتی متفاوت است. این جمله را باید جدی گرفت. بحران کنونی، تنها با بگیر و ببند یا جریمه حل نمی‌شود. این بحران ریشه در دهه‌ها غفلت از تربیت فرهنگی، ضعف در انتقال ارزش‌ها، و نادیده گرفتن تغییرات سبک زندگی دارد. ▪️مسیر پیش‌رو: تغییر باورها، نه اجبار هنجارها برای حل این بحران، باید به جای تمرکز بر هنجارهای بیرونی، روی باورها و ارزش‌ها کار کنیم. تغییر هنجار بدون تغییر در باور، سطحی و گذراست. جامعه‌ای که باورهایش تغییر کرده است، با اجبار قابل بازگشت به گذشته نیست. تمرکز ما باید بر سرمایه‌گذاری در نهادهای تربیتی، احیای نقش خانواده، بازنگری در محتوای رسانه‌ها، و استفاده بهینه از ظرفیت مساجد و محلات باشد. در کنار آن، باید به زبان گفت‌وگو و نه اجبار روی آورد. نسل امروز، نسلی است که آزادی فردی برای او یک ارزش بنیادین است. این ارزش را نمی‌توان با قوه قهریه تغییر داد؛ بلکه باید در چارچوبی انسانی و منطقی با آن به تعامل پرداخت. اگر مسیر فعلی ادامه یابد، نه تنها بحران حجاب حل نخواهد شد، بلکه بحران‌های عمیق‌تری در ارزش‌ها و هویت جمعی به وجود خواهد آمد. راه حل، بازگشت به تربیت، بازگشت به گفت‌وگو و بازگشت به درک تحولات زیست‌جهان است.