eitaa logo
صبح صادق
3.2هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
484 ویدیو
350 فایل
کانال رسمی هفته نامه صبح صادق
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺جوانان و آینده انقلاب اسلامی 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊فرهاد کوچک‌زاده - کارشناس سیاسی 📝نوجوانان و جوانان این مرز و بوم طلاییه‌داران انقلاب در بیانیه گام دوم هستند. مسئله مهم در سال‌های آینده، جایگاه جوان ایران به منزله تأثیرگذارترین نسل ایران، در آینده انقلاب اسلامی است. 📌 وظایف جوان ایرانی چشم امید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق آرمان‌های گام دوم، «جوانان» هستند. رهبر فرزانه انقلاب وظایفی همچون راندن ترس و ناامیدی و پرورش نهال امید به آینده در خود و دیگران، جهاد برای ساختن ایران اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی، صیانت و حفاظت از انقلاب اسلامی و عظمت آن، جلوگیری از سلطه دوباره‌ قلدران جهان بر کشور، تلاش برای استقرار عدالت و همچنین تلاش برای کاهش فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها، رفع محرومیت، درس گرفتن از گذشته، بهره‌برداری از دستاوردهای چهل ‌ساله انقلاب، ایجاد جهش در پیشرفت‌های مادی و معنوی کشور و تلاش برای بسط اخلاق معنویت در کشور و… را برعهده جوانان گذاشته‌اند. 📌 شاخص‌های رشد جوان ایرانی حدود ۲۶ میلیون نفر از جمعیت ایران در رده سنی جوانان قرار دارند که بیش از ۶ میلیون نفر آنها تحصیلات عالی دارند. میزان بی‌سوادی این قشر از جامعه ایران 2.7 درصد است. آمار دانشجویان کشور حدود سه میلیون و ۱۷۳ هزار و ۷۷۹ نفر است. در ایران 11.7 پزشک به ازای هر 10 هزار نفر وجود دارد و در سرانه‌ پزشکان متخصص به ازای هر 10 هزار نفر شش پزشک متخصص در کشور وجود دارد. جمهوری اسلامی با فارغ‌التحصیلی سالیانه بیش از ۲۳۰ هزار مهندس، بعد از روسیه و آمریکا رتبه سوم تعداد مهندسان را بین کشورهای جهان در اختیار دارد و به سطح ایده‌آلی از تخصص در این رشته رسیده است. آمار و ارقام نشان‌دهنده آمادگی جمعیت جوان ایران برای برعهده گرفتن ادامه مسیر انقلاب اسلامی است. به عبارت دیگر، جمهوری اسلامی با برنامه‌ریزی در چند دهه گذشته توانسته است جوانان تحصیل کرده و با انگیزه را تربیت کند که آمادگی ادامه مسیر انقلاب اسلامی را داشته باشند. 📌 وظیفه مسئولان جمهوری اسلامی در چله دوم انقلاب وارد خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی شده ‌است. شعارهای جهانی انقلاب اسلانی با فطرت بشرسرشته شده است و همین مسئله سبب می‌شود که نتوان تاریخ مصرف برای آن فرض کرد. مسئله و وظیفه‌ای که در این میان بر عهده مسئولان امر قرار دارد، جامعه‌پذیر کردن صحیح جوانان امروز انقلاب اسلامی با آرمان‌های انقلاب اسلامی است تا فهم درستی از آرمان‌های انقلاب در ذهن جوان ایرانی نقش ببندد و در ادامه با حضور جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه ادامه مسیر انقلاب با قدرت بیشتر طی شود. 📌 انتظار از جوانان ایران در گام دوم - جوان ایرانی اگر بخواهد مأموریت خود را در ادامه مسیر انقلاب به درستی درک کند، باید شخصیت معنوی خود را ارتقا بدهد و بکوشد که با ایمان خود بر مجموعه‌های پیرامون خود اثر مثبت بگذارد. این هدف با سیاسی‌کارى به ‌دست نمى‌آید. - مرور تحلیلی تاریخ و شناخت افراد و جریان‌های تاریخی داخلی و خارجی به منظور فهم رفتار سیاسی و تصمیم درست در وضعیت امروز یکی دیگر از وظایف مهم جوان‌ها می‌باشد. فهم عملکرد نظام سلطه در گذشته و برنامه‌های آنها در آینده از اهمیت زیادی برخوردار است. - شناخت درست فرهنگ ایرانی، نقش فرهنگ در پیشرفت کشور و برنامه‌های دشمن در تهاجم و شبیخون فرهنگی علیه ملت ایران را یک جوان باید به درستی فهم کند و در برابر آن دست به اقدام بزند. - عدالت‌خواهی فقط باید شأن جوان مؤمن انقلاب شناخته شود. نباید یک ‌لحظه از درخواست و مطالبه‌ عدالت کوتاهى کرد. 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》 دریافت کنید @ssweekly
🔺جوانیم در این امید پیر شد 🔹حسن ختام 🖊گروه جوان - صبح صادق 📝 روزگار ارابه‌های زمانش را بی‌رحمانه می‌تازاند، برف پیری را به سر و صورت آدم‌ها می‌باراند و ترک‌های کویری را به چهره آدم‌ها می‌اندازد. این خاصیت روزگار است؛ خاصیتی که بی‌هوا و ناگهانی رخ می‌دهد. ❤️ در یک لحظه و بی‌اینکه بفهمیم، پیر می‌شویم. در خلوت خانه و در گرماگرم فرزندان و نوه‌ها پیر می‌شویم. باید باور کنیم که گذر زمان یک حسرت همیشگی به ما می‌دهد؛ حسرت از دست دادن لحظه‌ها و فرصت‌ها. با همه دل‌مشغولی‌ها و وسوسه‌های روزگار باید به دنبال کسی باشیم که این تاریکی پیری را کنار بزند و پنجره روشنایی را به روی‌مان باز کند. ❤️ در این شلوغی‌های روزگار که صبح را به شب و شب را به صبح گره می‌زند، یادمان نرود جایی در انتهای مسیر نیست. مقصد لذت بردن از قدم‌هایی است که برای پیدا کردن آن یار حقیقی برمی‌داریم. ❤️ مولا جان، تو آن یار حقیقی ما هستی. همان یاری که می‌خواهیم در آخرین غروب زندگی برجای پای شما نماز بگذاریم؛ ای همیشه آشنا، باز گرد؛ دیگر جانی نمانده است. جوانی‌مان رفت و نیامدی... 📥 پی دی اف این شماره را از قسمت 《سنجاق شده》دریافت کنید @ssweekly
🔺سیاست در مسیر توسعه 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊مهدی سعیدی - کارشناس سیاسی 📝نظام اسلامی در کنار الگوی توسعه فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و...، باید الگوی سیاسی تراز خود را نیز در پیش داشته باشد. حرکت مبتنی بر الگوی سیاسی آنقدر اهمیت دارد که بخش قابل ملاحظه‌ای از نظریه‌پردازان توسعه از تقدم توسعه سیاسی بر دیگر عرصه‌های توسعه سخن گفته‌اند. 📌 در این میان، توجه به این نکته بسیار کلیدی است که در عرصه توسعه و پیشرفت کشور، ایجاد توازن و توجه به ابعاد همه‌جانبه توسعه، یکی از ملاحظات راهبردی است که بی‌توجهی به آن آثار و عوارض نامطلوبی برای کشور به همراه خواهد داشت. نبود توازن در توسعه به مثابه رشدی کاریکاتوری است که ترکیب نامتوازن آن عدم تعادلی در جامعه ایجاد کرده و حتی پیامدهای سیاسی و اجتماعی آن موجب تشدید تنش‌ها و تعارضات و واگرایی‌ها در جامعه می‌شود. توجه به این ملاحظه می‌تواند تحقق توسعه را در جامعه هموار کرده و پذیرش آن را نیز تسهیل کند. 📌 در این میان، یکی از ابعاد مغفول الگوی پیشرفت، توجه به موضوع «توسعه سیاسی» است. در این زمینه، متأسفانه بی‌توجهی‌های فراوانی را شاهد بوده‌ایم که در دهه پنجم انقلاب اسلامی نسبت به جبران آن باید تلاش کرد. 📌 در فضای سیاسی کشور پس از پایان جنگ تحمیلی، جریان اصلاح‌طلب پیشگام سخن گفتن در این زمینه بود و توانست با بالا بردن پرچم توسعه سیاسی حتی پیروز انتخابات 1376 شده و هشت سال صندلی پاستور را در اختیار داشته باشد؛ اما متأسفانه الگوی توسعه سیاسی مدنظر این جریان فرآیند سکولاریزاسیون کردن جمهوری اسلامی و تهی کردن انقلاب از محتوای اسلامی آن بود! همین امر موجب شد تا تلاش برای تحقق این الگو با آشفتگی اجتماعی ـ سیاسی همراه باشد و عملاً پروژه ناکام بماند. جریان اصولگرا نیز در سال‌های پس از دوم خرداد ایده‌ای ارائه نکرد و بی‌توجه از کنار آن گذشت و داستان توسعه سیاسی بر زمین ماند! 📌 معطوف به کارآمدی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب، ارائه الگویی از توسعه مبتنی بر آموزه‌های اسلامی ـ ایرانی این سرزمین ضرورتی است که باید با همه توان از سوی حاکمیت و نخبگان سیاسی دنبال شود تا حاصل آن تحقق اصلاحاتی در ساختار سیاسی کشور شود. تبیین مختصات پیشرفت سیاسی نیازمند تأملات فراوانی است، که در این نوشتار تنها به دو ملاحظه اشاره می‌شود. 📌 حکمرانی در دنیای پیچیده امروز بدون تعریف و ساماندهی و به رسمیت شمردن کار تشکیلاتی ممکن نخواهد بود. کار تشکیلاتی اساس به کارگیری عقل جمعی و ضریب دادن به عقلانیت و خلاقیت در تصمیم‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی است. کار تشکیلاتی در قالب رسمیت بخشیدن به فعاليت‌های حزبی معنا می‌یابد و صورت قانونی می‌گیرد. البته آنچه در تعریف حزب و تحزب باید توجه کرد، ترسیم الگویی بومی از آن است. 📌 اما در گام عملی به رسمیت شناختن تحزب در ساختار حکمرانی است. باید کار به جایی رسد که رقابت‌های فردی و شخصی به فعاليت‌های تشکیلاتی ـ حزبی ارتقا یابد. در این وضعیت، انتخابات‌های کشور به رقابت احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه‌داری تبدیل خواهد شد که برای اداره کشور برنامه مدون و مکتوب و قابل ارائه به نخبگان و افکار عمومی دارند. در این وضعیت، این برنامه‌ها هستند که با یکدیگر رقابت خواهند کرد، نه نام‌ها و هر یک از مقبولیت و عقلانیت معطوف به کارآمدی برخوردار باشد، صندلی قدرت را در اختیار خواهد گرفت. 📌 فرصت‌های چهار ساله چه در مسند مجلس یا و چه در مسند دولت، فرصتی برای راستی‌آزمایی و اعتبارسنجی مؤثر و عملیاتی برنامه‌هاست که اگر مقبول افتاد، کار برای چهار سال دیگر تمدید خواهد شد وگرنه برنامه‌ای دیگر اقبال عمومی را کسب خواهد کرد. 📌 مسئله دیگر توجه به داستان تعریف حدود و ثغور اعتراضات اجتماعی است.این روزها مسئله اعتراضات و برگزاری تجمعات اعتراضی، به دلیل وجود مشکلات و کمبودها و کاستی‌های گوناگون، به یکی از مسائل مهم در عرصه حکمرانی بدل شده است. از یک‌سو باید بستر و فضایی برای شنیدن صدای اعتراض اقشار گوناگون جامعه وجود داشته باشد تا امکان رفع معایب سیستم و ساختار حکمرانی مشخص شود و از دیگر سو اعتراض باید در چارچوبی تعریف شده باشد تا آنچه با هدف اصلاح دنبال می‌شود، خود به عاملی برای بی‌نظمی و نابسامانی و تنش در جامعه بدل نشود. در این شرایط است که وجود دستورالعملی برای ساماندهی به اعتراضات یکی از اولویت‌های جامعه خواهد بود که مختصات آن را باید در الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت تعریف کرد. بدون شک، الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت سیاسی ابعاد گسترده دیگری دارد که برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در دهه پنجم انقلاب اسلامی به آنها نیازمندیم. 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》دریافت کنید @ssweekly
❤️❤️ الله اکبر ❤️❤️ 🇮🇷🇮🇷 سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد 🇮🇷🇮🇷 @ssweekly
🔺  نظام انقلابی  و آینده آرمان‌ها 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊گروه پرونده 📝بزرگان انقلاب اسلامی برای مواجهه با آفت محافظه‌کاری و حفظ روحیه انقلابی در مرحله نظام‌سازی، نظریه «نظام انقلابی» را ارائه کرده‌اند. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب می‌نویسند: «انقلاب اسلامی پس از نظام‌سازی، به رکود و خموشی دچار نشده و نمی‌شود و میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمی‌بیند، بلکه از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می‌کند.» در تحلیل الگوی نظام انقلابی نظرات گوناگونی وجود دارد که این نظرات را مبتنی بر سه رویکرد می‌توان تقسیم‌بندی کرد: 📌  رویکرد اول، رویکردی ساختاری ـ کارگزاری است که بر اسلامی و انقلابی بودن ساختار و کارگزار تأکید دارد و نظامی را اسلامی ـ انقلابی می‌داند که ساختار آن مبتنی بر اسلام انقلابی بنا نهاده شده باشد. در درون این ساختار ساز و کار تعیین حاکم نیز باید اسلامی و انقلابی باشد؛ به گونه‌ای که افرادی با روحیه انقلابی در رأس قدرت قرار گیرند و مسئولیت‌ها به چنین افرادی واگذار شود. همچنین، در نگاهی فراتر چگونگی فرآیند تصمیم‌گیری‌ها و جهت‌دهی‌ها به جامعه نیز باید به تصمیماتی انقلابی بینجامد. 📌 در رویکرد دوم که رویکرد کارکردی است، آنچه ملاک و معیار سنجش قرار می‌گیرد، نه تأکید بر ساختارها و کارگزارها، بلکه توجه به کارکردهاست. از این منظر، نظامی را می‌توان انقلابی نامید که خروجی‌های آن را بتوان با الگوها و آموزه‌های اسلام انقلابی تطبیق داد. نظامی را می‌توان نظام انقلابی دانست که تصمیمات آن مقوم و بسط‌دهنده ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد. 📌 نگاه سوم که نگاه تکمیلی و تلفیقی است، رویکرد ساختاری ـ کارکردی است، که لازمه انقلابی بودن نظام را وجود الگویی در ساختار تشکیل نظام از ملاک و معیار انتخاب حاکم تا مکانیسم انتخاب حاکم و معیار تصمیم‌گیری می‌داند و از طرفی بر کارکرد و کارآمدی تأکید می‌کند. این نظر از طرفی معتقد است، هدف از تشکیل نظام اسلامی ـ انقلابی آماده شدن زمینه برای برخورداری از رفاه مادی و رشد و کمال معنوی است و اگر حکومت در این زمینه ناکارآمد باشد، مشروعیت خود را از دست خواهد داد و از طرفی معتقد است، ایجاد چنین جامعه‌ای که هم رفاه مادی تأمین شود و هم رشد و تعالی معنوی، جز از طریق ساختار اسلامی ـ انقلابی محقق نخواهد شد و رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی بدون شکل‌گیری ساختار نظام انقلابی ادعایی بیش نخواهد بود. 📌 آنچه مشخص است، نظریه سوم ترسیم‌کننده الگویی است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی از طرح نظریه نظام انقلابی در ذهن دارند. به همین دلیل است که از نگاه ایشان «نظام اسلامی عبارت است از اینکه: اولاً، قسط اسلامی و احكام اسلامی در جامعه تحقق پیدا كند؛ ثانیاً، افراد صالح و شایسته‏ای متصدی و مباشر این كار باشند (بدون وجود افراد شایسته و صالح، امكان ندارد احكام اسلامی و قسط اسلامی در جامعه پیاده شود) ثالثاً، اعتماد و باور و قبول مردم و رابطه‏ مستحكم میان این مجموعه‏ خدمتگزار و مردم باید وجود داشته باشد. هر كدام از این سه پایه اگر كم باشد، فلسفه‏ حكومت اسلامی تحقق پیدا نخواهد كرد.» در کلام معظم‌له انقلاب، یعنی نظام انقلابی؛ نظامی با هدف‌های انقلاب، با حرکت انقلابی، با جهت‌گیری انقلاب! و «برای تحقق آن یک دستگاه مدیریتی لازم دارد که آن می‌شود دولت انقلابی... دولتی که ارکان آن، انقلاب را از بن دندان باور کرده باشند و دنبال انقلاب باشند.» و ما اکنون در مرحله تشکیل دولت انقلابی قرار داریم. بنابراین مرحله‌ بعد از نظام انقلابی، ایجاد دولت انقلابی است و با عملکرد صحیح دولت انقلابی است که مرحله چهارم تمدن‌سازی که تشکیل «جامعه انقلابی» است، محقق خواهد شد و در نهایت بستر برای تحقق «تمدن انقلابی و اسلامی» فراهم خواهد شد. 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》 دریافت کنید @ssweekly
🇮🇷❤️❤️ یوم‌الله ۲۲ بهمن مبارک باد! ❤️❤️🇮🇷 @ssweekly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹رهبر معظم انقلاب اسلامی: بیست‌ودوّم بهمن، عید حقیقى براى ملّت ما است 🇮🇷 یوم الله ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک می‌گوییم. 🇮🇷 @ssweekly
🔺‌ترازوی‌ انتخاب 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊گروه پرونده 📝نظام اسلامی به همه انتخابات‌ها به مثابه فرصتی برای تقویت ارکان نظام مردم‌سالاری اسلامی نگاه کرده و خواهان آن است که انتخابات به شایسته‌ترین حالت برگزار شود. هر چند در طول 43 سال گذشته، بیش از 30 انتخابات در کشور برگزار شده است، اما همچنان با تحقق انتخابات مطلوب فاصله بسیار است که تحقق آن یکی از مطالبات جامعه اسلامی است. مهم‌ترین شاخصه‌های انتخابات مطلوب و تراز مردم‌سالاری دینی را از زبان نظریه‌پردازان آن می‌توان شرح کرد: 📌مشارکت گسترده ملت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های انتخابات، موضوع «مشارکت حداکثری» و حضور گسترده ملت پای صندوق‌های رأی است. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از این اصل به منزله راهبرد اساسی چنین یاد می‌کنند: «آنچه که باید به عنوان راهبرد اساسی مورد نظر همه باشد، عبارت است از حضور حداکثری مردم... شر کتی باشد که دشمن را از دست‏اندازی به ایران اسلامی و ملت سرافراز ایران مأیوس کند.» 📌 آرامش و امنیت در انتخابات برگزاری انتخابات آرام، بدون تنش و درگیری یکی از شاخصه‌های انتخابات مطلوب است. انتخابات همواره باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد و لازمه و نشانه آن وجود آرامش در انتخابات است. 📌 سلامت انتخابات یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله سلامت انتخابات است. در نگاه ایشان، رأی ملت امانتی است که در اختیار مسئولان امر قرار دارد و ایشان موظفند با تمام توان در حفظ و سلامت آن بکوشند. سلامت انتخابات هم به مرحله پیش از انتخابات و هم حین انتخابات و هم پس از انتخابات توجه دارد. به واقع، همه فرآیند انتخابات از زمان آغاز فعالیت سیاسی جناح‌ها تا اعلام و تأیید نتایج نهایی انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد. 📌 قانون‌گرایی در انتخابات یکی از ارکان برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی، قانون‌گرایی و پایبندی به ضوابط قانونی است. این قانون‌گرایی نیز از اصولی است که همه فعالان صحنه انتخابات از مجریان و ناظران و نامزدها تا هواداران و انتخاب‌کنندگان باید به آن پایبند باشند. 📌  رقابتی بودن انتخابات یکی دیگر از مؤلفه‌های مؤثر در رسیدن به انتخابات تراز جمهوری اسلامی، رقابتی بودن و فراهم آوردن بستری برای حضور همه استعدادها و گرایش‌هایی است که به قانون اساسی و آرمان‌های ملت اعتقاد داشته و برای اداره کشور برنامه دارند. به واقع انتخابات شایسته و حقیقی به صرف تعدد نامزدها حاصل نخواهد شد؛ بلکه لازمه این تعدد تکثر و تنوع افراد و سلیقه‌ها و گرایش‌ها خواهد بود که امکان انتخاب‌های گوناگون را برای مردم فراهم خواهد آورد. 📌  سلامت رقابت‌های انتخاباتی یکی دیگر از شاخص‌ها توجه به سلامت رقابت‌های انتخاباتی است که تحقق آن در گرو رعایت اخلاق در میدان رقابت‌هاست. توجه به مسائلی از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، بزرگ‌نمایی مشکلات، اسراف، هزینه‌کردهای غیرشرعی، دادن وعده‌های غیرواقعی، خرید رأی و... نمونه‌هایی از دغدغه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند متضمن سلامت انتخابات باشد. 📌 اصلح‌گزینی معطوف به کارآمدی یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته در مردم‌سالاری دینی آن است که فرآیند انتخابات به نحوی باشد که در نهایت شایستگان و اصلحان بر مسند قدرت تکیه زنند. این مسئله رمز تعالی و ارتقای نظام اسلامی است که در آموز‌ه‌های دینی نیز فراوان بر آن تأکید شده است. 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》 دریافت کنید @ssweekly
🔺فضایی برای آینده 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊گروه پرونده 📝 اگر بگوییم جنگ در فضای سایبر، جنگ آینده است، سخن ناروایی گفته‌ایم و افکار بشریت را منحرف کرده‌ایم؛ زیرا هم اکنون که این مطلب را می‌خوانید، گزارشی را از خط مقدم جنگ می‌خوانید، اما صفیر گلوله‌های آن دیده و شنیده نمی‌شود! بلکه عواقب خسارت‌بار آن، آینده‌های خوب را ناممکن و دست‌نیافتنی می‌کند؛ در این جنگ که تسلیحات آن شبکه‌های اجتماعی هستند، هوش مصنوعی به جای فرماندهان و نخبگان نظامی در دست کسانی است که شاید جنگ کلاسیک را ندیده باشند یا شاید در دست کودکانی است که قبل از بازی در یک دعوای محلی  در کوچه وارد یک جنگ جهانی سایبری شده‌اند و می‌توانند نبرد گسترده تمام‌ناشدنی را مدیریت کنند، بدون آنکه بدانند با چه کسی می‌جنگند و از چه چیزی دفاع می‌کنند و حتی برای چه کسی یا کشوری عرصه‌گشایی می‌کنند؟! 📌 چند سالی است که کاربران اینترنت با واژه جدیدی به نام «شبکه ملی اطلاعات» مواجه شده‌اند؛ به جای اینکه مردم از این پروژه جدید خوشحال بشوند، نگرانی عجیبی در فضای مجازی ـ که بیشتر ناشی از تعریف نادرست یا عدم پیوست رسانه‌ای است ـ حاکم شده است. این در حالی است که موهبت شبکه ملی اطلاعات می‌تواند قدرت و امنیت و هویت ملی ما را در سطح برتری در منطقه و جهان قرار دهد و دستاوردهای ذیل را برای کشور به دنبال داشته باشد: 📌 ۱- ایجاد لایه‌های چهارگانه‌ فضای مجازی؛ «شبکه‌ زیرساختی»، «لایه‌ کاربر»، «لایه‌ محتوا» و «لایه‌ خدمات» موجب پیشرفت‌های گسترده‌ای در حوزه فضای مجازی، مانند عرصه هوافضا خواهد شد و می‌توانیم در عرصه‌های متعدد دیگر اعمال فناوری و قدرت فناورانه کنیم و وابستگی ما به خارج قطع شود. 📌 ۲- یکی از مهندسی‌های فضای مجازی، مهندسی افکار عمومی با توجه به داده کاوی‌هایی است که از طریق آن صورت می‌گیرد. اکنون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که در کشورهای گوناگون فعالیت می‌کنند، به مشخصات هویتی افراد آن کشورها دسترسی دارند و از این طریق ذائقه‌ها و افکار عمومی آنها را به دست آورده و آنها را از طریق شرکت‌های چند ملیتی و امپراتوری رسانه‌ای مدیریت می‌کنند. قدرت در این عرصه باعث امنیت هویتی و ذهنی جامعه  و مصونیت همه ابعاد آن خواهد شد. 📌 ۳- تحولات فناوری اطلاعات در سطح ملی و جهانی می‌تواند آینده‌ انسان‌ها را تحت تأثیر خود قرار دهد. اگر امروز کسی در حوزه فناوری اطلاعات نتواند از خود دفاع کند، در آینده نیز نخواهد توانست با موشک و حتی پیشرفته‌ترین ابزار جنگ نظامی از خود دفاع کند؛ به این ترتیب کشور باید از قدرت به حوزه فناوری تغییر ریل بدهد؛ زیرا با همین ابزار هم می‌توان از بحران‌های اداری، فرهنگی، سیاسی، نظامی و حتی حوزه‌های سرزمینی و جغرافیایی  به راحتی گذر کرد. 📌 ۴- حضور فعال ایران اسلامی سبب خواهد شد دشمن در زمینه فعالیت‌های خرابکارانه خود از این فضا تار و مار شود و تهدیدهایش علیه منافع ملی به حداقل برسد. 📌 رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها قبل که هنوز گوش و چشم بسیاری از کشورها با فضای مجازی و شبکه اطلاع‌رسانی اینترنتی آشنا نبود، از سال 1384 از فناورانه شدن امور حمایت کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند که از این ظرفیت استفاده کنند. ایشان در این زمینه حتی قدرت گرفتن در فضای مجازی را حیاتی دانسته و می‌فرمایند: «امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسان‌هاست در همه‌ دنیا؛ و یک عده‌ای همه‌ کارهای‌شان را از طریق فضای مجازی پیش می‌برند؛ قوت در این حیاتی است.» 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》دریافت کنید @ssweekly
🔺سکوی پیشرفت 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊علی کارگر - کارشناس  اقتصادی 📝صنعت پتروشیمی به منزله یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه‌دهنده و ارزش‌افزا، در ادامه زنجیره صنایع نفت و گاز قرار دارد. در بیان اهمیت صنعت پتروشیمی، ذکر این نکته کافی است که در میان صنایع موجود با فعالیت زنجیره‌ای، این صنعت طولانی‌ترین زنجیره تولید محصولات (مشتق شده نفتی) را به خود اختصاص داده است. ارزانی و فراوانی مواد اولیه، ایجاد فرصت‌های شغلی، انتقال فناوری‌های پیشرفته و مهم‌تر از همه ارزش‌افزوده چشمگیر سبب شده است که در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی به این صنعت توجه بیشتری شده و احداث مجتمع‌های پتروشیمی در اولویت قرار گیرد. در حال حاضر، صنعت پتروشیمی ایران در صنایع بالادستی رشد خوبی را داشته است. برای نمونه، فقط در منطقه پارس جنوبی بیش از 148 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و گاز استخراج شده از این منطقه کل خوراک پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را فراهم می‌کند که این پالایشگاه به تنهایی بیش از 60 درصد بنزین کشور را تأمین می‌کند. تنوع محصولات پتروشیمی که بیش از 3500 محصول است، سبب شده است که اساساً تحریم صنعت پتروشیمی محال باشد. با این حال، ارزش‌افزوده اصلی در صنایع پایین دستی است. قطعاً گسترش صنایع بالادستی گام اول پیشرفت در این حوزه بوده است و در حال حاضر ظرفیت رشد پرشتاب در صنایع پایین‌دستی فراهم است. 🔗متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف ویژه نامه را از قسمت 《سنجاق شده》 دریافت کنید @ssweekly
🔺دیپلماسی شوم پهلوی 🔹دیکتاتور پهلوی و مزدورانش حامی دیکتاتور بعثی برای بمباران ملت ایران 🖊گروه جبهه - صبح صادق 📝یکی از اسناد بسیار مهمی که «مجید تفرشی» سندپژوه و کارشناس تاریخ معاصر ایرانِ مقیم لندن، در این زمینه منتشر کرده، گزارشی است که در ۱۶ آبان سال ۱۳۵۹، «کریس رندل» یکی از مسئولان بخش خاورمیانه وزارت خارجه بریتانیا به رشته تحریر درآورده است. رندل می‌نویسد: «یکی از دلایل یورش بی‌محابای حکومت عراق به خاک ایران، اطلاعات گمراه‌کننده ایرانیان تبعیدی از جمله شاپور بختیار، مبنی بر این بود که احتمالاً به دلیل وجود اغتشاش در ارتش و بی‌ثباتی رژیم، به‌دلیل مخالفت مردم، به‌ویژه در خوزستان، ایران قادر به جنگ نخواهد بود و مخالفت مردم موجب برافراشته ‌شدن پرچم نیروهای آزادی‌بخش خواهد شد.» 🔗متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف این شماره را از قسمت 《سنجاق شده》 دریافت کنید @ssweekly
🔺آینده‌ درخشان زن ایرانی 🔹ویژه نامه زن زندگی آزادی✌️ ویژه سالگرد انقلاب اسلامی 🖊انسیه ربیعی - خبرنگار 📝با رهنمون‌های حضرت امام خمینی(ره) در مسیر مبارزه با حکومت ستمگر پهلوی، زنان رفته رفته از عزلتی که رهاورد قرن‌ها سلطنت بود، خارج شدند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357 در سایه‌سار حکومت اسلامی، به جایگاه رفیعی در جامعه دست یافتند. به تعبیر رهبر معظم انقلاب در سال 1383، «پس از پیروزی انقلاب اسلامی زن از هویتی اسلامی‌ـ الهی برخوردار شد. در این بینش و رویکرد زن در عین آنکه ویژگی‌های زن بودن خود همچون احساسات رقیق، عواطف جوشان، مهر فراوان و صفای پاک را حفظ می‌کند، در میدان ارزش‌های معنوی، مانند علم و عبادت نیز پیشروی می‌کند و در عرصه مسائل سیاسی‌ـ اجتماعی هم با درک و هوش بالای سیاسی حضور می‌یابد. این الگوی یک زن مسلمان است.» 🔗متن کامل را بخوانید 📥 پی دی اف ویژه نامه را دریافت کنید @ssweekly