eitaa logo
⌈.استوری مذهبی•.⌋
3.1هزار دنبال‌کننده
26.1هزار عکس
30.2هزار ویدیو
53 فایل
﷽ ° ° ' #اسـتورے‹💬💻 #جمعہ‌های‌امام‌زمانے 💚 #اللھم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج💚 #منبع_استوری #پروفایل⚘ 🔮 تبلیغات ارزان 🆔 eitaa.com/joinchat/800784548C35b1345b7e
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماها همیشه قدر چیزهایی که داریم رو نمیدونیم... جوونی... زمان... پدر... مادر... دوستان... سلامتی‌... یه قطره ای آزادی... حواسمون به چیزهایی که داریم باشه... و بابتشون شکرگزار باشیم❤🌹 ‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟🌟: ⚠️گناهان کوچک، گناهان بزرگ را در پی دارد...👆 هیچ گناهی را کوچک نشماریم...❌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌹عکس نوشته زیبای قرآنی🌹 🌿سوره رحمن (آیه۲۶و۲۷) 💥همه كسانی كه روی آن [= زمین‌] هستند می‌شوند، و تنها ذات و گرامی پروردگارت باقی می‌ماند! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ دو گناه هست که انسانها در همین دنیا مجازات می شوند... 📚با سخنرانی دکتر محمد العریفی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📚هلاکت پسر ابولهب! ♦️یکی از پسران ابولهب، عتبه نام داشت او همانند پدرش، لجوج بود و همواره با پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) ستیز می نموده و حضرت را آزار می رساند. هنگامی که سوره نجم نازل شد. گفت: من این سوره را قبول ندارم (و با مسخره و توهین مسأله معراج پیامبر را که در این سوره بیان شده، انکار می کرد). رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) با سوز دل درباره او چنین نفرین کرد: خدایا یکی از درندگان را بر او مسلط گردان)). طولی نکشید که عتبه در یکی از سفرهای تجاری شام، به همراه کاروان به سوی شام می رفت. در این هنگام، شیر درنده ای به طرف کاروان آمد، عتبه با دیدن آن شیر، لرزه بر اندامش افتاد و ترس و وحشت عظیمی، سراسر وجودش را فراگرفت. حاضران به او گفتند: ما اینجا هستیم، چرا این گونه وحشت نموده ای؟! عتبه گفت: محمد، مرا نفرین کرده است. سوگند به خدا، آسمان برشخصی راستگوتر از محمد سایه نیفکنده است. حاضران کالاهای تجاری خود را در اطراف او چیدند تا عتبه در میان کالاها از خطر محفوظ بماند ولی شیر فرا رسید و به بالای کالاها رتف تا او را بدرد که عتبه از ترس و وحشت بسیار به هلاکت رسید. 📚حکایت های شنیدنی 5/ 14 13 به نقل از: ترجمه شرح تجرید (شعرانی) 498، الغدیر 1/ 262 261.***. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸تلاوتی کوتاه🌸 🌿سوره اسراء (آیه ۳۱-۳۳) وَلَا تَقْتُلُوٓا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا (٣١) و را از ترس فقر، نكشید! ما آنها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً كشتن آنها گناه است! وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَآ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَآءَ سَبِيلًا (٣٢) و زنا نشوید، كه كار بسیار زشت، و بد است! وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا (٣٣) و كسی را كه خونش را حرام شمرده، نكشید، جز بحق! و آن كس كه كشته شده، برای ولیش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم؛ اما در اسراف نكند، چرا كه او مورد است! •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨✨✨ ❤️امام رضا علیه سلام : به خداوند گمان نيك ببر؛ زيرا خداى عزّ و جلّ مى فرمايد: من نزد گمان بنده مؤمن خويشم؛ اگر گمانِ او به من نيك باشد، مطابق آن گمان با او رفتار كنم و اگر... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌷روشی برای پاک کردن گناه ✨آیت الله سید علی قاضی : خوشحال کردن انسان محزون چه با بذل مال ، چه با سخن نیکو ، چه با کنار او نشستن ، گناهان را پاک می کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
♥️🍃 یقینا خــــــــــــــــدا به همه مـــــــــــــردم رئوف ومهربان است "سوره حج65" •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍امام علی(ع)میفرمایند: چون مهدی ظهور کند؛ بر روی زمین کافری نمی ماند جز اینکه ایمان می آورد، و انسان ناشایستی نمی ماند. جز اینکه به صلاح و تقوی میگراید 📚روزگار رهایی،ج۱،ص۴۶۹ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
☄حادثه_قیامت فَإِذَا انْشَقَّتِ السَّمَاءُ فَكَانَتْ وَرْدَةً ‏كَالدِّهَانِ. 🌺 سوره الرحمن: 37 " در آن هنگام که آسمان شود و همچون روغن مذاب ‏گلگون گردد.‏" •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💫☄عالم ذر چيست؟ (قسمت دوم) 🍃سپس شيخ مفيد آيه شريفه: ☘(وَ اِذْاَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنى آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلى اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا اَنْ تَقُولُوا يَوْمَ القِيمَةِ اِنّا کُنّا عَنْ هذا غافِلينَ. 🌱 ((به خاطر بياور زمانى را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت و فرمود: آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آرى، گواهى مى دهيم چنين کرد براى اين که در روز رستاخيز نگوييد ما از اين يعنى توحيد غافل بوديم و از پيمان فطرى توحيد، بى خبر بوديم.)) شيخ مفيد فرموده اين پيمان الهى از ذريه آدم به اينکه اقرار کنند به ربوبيت حضرت آفريدگارو توحيدش، همه آنها پذيرفتند، پيمان لفظى و نطقى نبوده و نيز تنها در زمان آدم ابوالبشر نبوده بلکه پيمانى است تکوينى که همراه آفرينش هر فردى از بشر بوده و هست؛ يعنى حس خداجويى و خداشناسى و استعداد و آمادگى براى حقيقت توحيد در نهاد بشر همراه آفرينش او قرار داده است و اين سرّ الهى در عقل انسانى به صورت يک حقيقت خودآگاه وديعه گذاشته شده است . بنابراين، همه افراد بشر داراى روح توحيدند و پرسشى که خداوند از آنها فرمود به زبان تکوين و آفرينش است و پاسخى که آنها داده اند نيز به همين زبان است و خلاصه اين سؤ ال و جواب و پيمان مزبور، يک پيمان فطرى است که الا ن هم هر کس در درون جان خود آثار آن را مى يابد و حتى طبق تحقيقات روانشناسان اخير، حس مذهبى يکى از احساسات اصيل روان ناخودآگاه انسانى است و همين حس است که بشر را در طول تاريخ به سوى خداشناسى هدايت نموده و هر انسان عاقلى به وجدان خود که رجوع کند مى فهمد او را آفريننده و پرورش دهنده اى است و نيز مى فهمد که رب او و رب تمام اجزاى جهان آفرينش، يکى است . بچه سه - چهار ساله اگر به طورى که نفهمد چيزى جلويش بگذاريد، پيش ‍ از آنکه دست به آن بزند به آورنده اش متوجه مى شود و به فطرت خود مى فهمد که هر پديده اى، پديدآورنده دارد. و براى پرسش و پاسخ فطرى، تکوينى، استعدادى و حالى در قرآن مجيد و غير آن مواردى است که نقل آنها براى محل مناسب ترى واگذار مى شود.مى گويند در عالم ذرّ، ارواح قبول سعادت و شقاوت نمودند چنانچه اضطرارى بوده، ظلم است و هر گاه اختيارى بوده اگر عقل سوم: مسلک کثيرى از علماى متقدمين و متاخرين است که تمام اخبار وارده در باب طينت و عالم ذر و اخذ ميثاق صحيح است و ظاهر آنها هم مراد است و منافات با هيچ اصلى و قاعده اى از اصول دين و قواعد عقلى ندارد. اگر کسى بگويد لازمه اين اخبار، تاييد مذهب جبر است؛ زيرا در عالم ذر، آنچه را شخص قبول کرده، اضطرارا بوده، در جواب گوييم: اولا: هر کس در آن عالم هرچه قبول نموده از روى اختيار و شعور بوده چنانکه قبلا ذکر شد، بلکه بعضى فرموده اند شعور و عقل براى هر کس در آن عالم بيشتر بوده تا اين عالم . و ثانيا: مفاد عده اى از اخبار وارده در مقام، اين است که هر کس در عالم ذر هرچه قبول کرده مجبور و مضطر نيست که در اين عالم مثل همان را قبول و عمل نمايد، بلکه ممکن است در اين عالم تغيير نمايد؛ چنانچه در ذيل حديثى که از حضرت اميرالمؤمنين(عليه السّلام) مروى است مى فرمايد: (و شرط فى ذلک البداء فيهم)؛ يعنى: (شرط فرمود پروردگار عالم بداء را در اصحاب شمال.) يعنى کسانى که در آن عالم به سوء اختيار خود سرکشى و طغيان ورزيدند و جزء اصحاب شمال شدند، اگر در اين عالم توبه و انابه نمايند و در تبعيت انبيا سعى نمايند، خداوند تغيير مى دهد و آنها را از اصحاب يمين قرار خواهد داد و چون قابل تغيير است در دعاهاى ماه مبارک رمضان و غير آن وارد است: (و ان کنت من الاشقياء فامحنى من الاشقياء واکتبنى من السعداء فانک قلت و قولک حق: (يَمْحُواللّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ). و اما استعجاب از اينکه اگر عاقل بودند چگونه اقدام به زيان خود نمودند، گوييم اين استعجاب بى مورد است، مشاهده مى شود که بسيارى از عقلا در بسيارى از موارد با کمال شعور و اختيار، اقدام به زيان خود نموده اند و بعد پشيمان شده اند و نيز شيطان ملعون با کمال شعور و اختيار، ترک نمود امر حق را و از سجده تمرد کرد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•