خروج از کمیسیون مقام زن ملل متحد یا سازمان دولت آمریکا؟!
🔹 کمیسیون مقام زن ملل متحد
commission on the Status of Women
با نام اختصاری CSW یا UNCSW نهادی وابسته به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد است که از سال ۱۹۴۶ میلادی تشکیل شدهاست. در واقع عموم مردم سازمان ملل را سازمان جهانی مستقلی می دانند که در جهت ایجاد و بسط صلح جهانی و حقوق بشر در سطح جهان ایجاد شده است. در صورتی که سند رسمی نیروهای مسلح آمریکا پرده از واقعیت بر می دارد ؛ در ۱۴ می ۲۰۰۷ از سوی نیروهای مسلح آمریکا سندی رسمی با نام «دکترین نیروهای مسلح ایالات متحده» منتشر شد که پرده از این واقعیت برمی دارد ، که نه تنها سازمان ملل سازمانی مستقل نیست بلکه زیر مجموعه ای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیات های نظامی و غیر نظامی) نیروهای مسلح آمریکاست. بنابراین میتوان از این رهنمون رهبری که فرمودند : "سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است. یعنی جایی که از آنِ ملتهاست. این سازمان جهانی، در تیول دولتها هم نیست"؛ یاد کرد؛ به فرموده معظم له این سازمان، در مواقع حسّاس، در مشت ابرقدرتها قرار میگیرد و برای آنها و نه برای ملتها میشود. شاهد مثالِ آن، قضیهی جنگ تحمیلی بود.
🔹 کمسیون مقام زن هدف خود را در برابری جنسیتی و کمک به پیشرفت زنان بیان میکند، این در حالی است که اهداف این کمسیون بیشتر خود را در راستای سیاست سنتی و مدرن غربی تعریف میکند که مبتنی بر سود و زیان تعریف میشود، نگاه امانیستی(انسان محور) که تنها یک لمپن مدرن، عروسک تهی ذهن و مادیگرا را از زن طلب میکند. گواه آن نیز روابطه سیال و زودگذری هست که بر مبنای سود انگاری در این تفکر تعریف میشود.
🔹 این کمیسیون هر سال نشستی ۱۰ روزه را در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برای بررسی پیشرفت در برابری جنسیتی، تعیین چالشها، وضع استانداردهای جهانی و فرمولبندی سیاستهایی برای ترویج برابری جنسیتی و پیشرفت زنان در سطح جهان برگزار میکنند ولی ما همچنان شاهد مهره مغفول این کمیسونهای زن و ارزش وجودی آن میباشیم که در سایه سیاست مدرن سالهاست به فراموشی سپرده شده است.
🔹 این کمیسیون بنا بر اسناد نقش تصمیمگیری با ضمانت اجرایی ندارد، اما خود را بالاترین مقام نظارتی در حوزه زنان در سازمان ملل بهشمار میآورند. این در حالی است که در آمار جهانی اولین رتبه بندی قاچاق مربوط به زنان می باشد که در عصر حاضر از قاچاق اسلحه و مواد مخدر پیشی گرفته است.
ولی همچنان مؤلفههای جنسی و جسمی زنان در صدر سنجه های این کمسیون قرار دارد. حذف ایران از کمیسون زنان محروم شدن سازمان ملل از حضور زنانی است که اقتدار و پیشرفت آنها بر اساس توانمندی و ارزش وجودی زن جدای از نگاه جنسیتیشان است و الگوی شایستهایی برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار میرود .
✅ جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قدرت، سالهاست که تحریمهای ظالمانه آمریکا را بیاثر نموده و به پیشرفت فزاینده دست پیدا کرده است، در جایگاه و حقوق زنان هم با تبیین و تعیین نقش و کارکردشان در اجتماع متناسب با کرامت و ارزش حقیقی زن، به این مهم در بالاترین نقطه تعالی، خواهد رسید.
"انشاءالله"
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔸 اخراج از کمیسیون مقام زن، مؤیّد اقتدار ایران اسلامی است!
📂کمیسیون مقام زن (CSW)، نهاد بینالمللی است که در ظاهر، منحصراً به ارتقای برابری جنسیتی (gender equality، هدف پنجم سند 2030) و توانمندسازی زنان اختصاص دارد؛ در حالیکه حقیقت چیز دیگریست!
با توجه به این که سازمان ملل مبتنی بر سند رسمی، زیر مجموعهای از واحد CMOC (مرکز فرماندهی عملیاتهای نظامی و غیرنظامی) نیروهای مسلح آمریکاست؛ کمیسیون مقام زن به عنوان یک نهاد سازمان ملل هم ذیل آن فعالیت میکند.
تصویب قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، در حالیست که تنها کشورهایی فرصت حضور در این کمیسیون رو پیدا میکنند که از نظر سطح توسعه زنان مورد تأیید باشند و ایران در سه دوره، عضو این کمیسیون بوده است و لذا اخراج ایران به دلیل نقض حقوق زنان، یک تناقض جدی در این کمیسیون به حساب میآید.
حال آنکه آمارهای خشونت نسبت به زنان غربی که نقض اساسی حقوق زن است، در کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار قابل تأمل است.
جنبش #me_too مؤیّد نقض اساسی حقوق زنان در غرب است که به وضوح نشان داد، با آزادی حجاب، فرهنگ تجاوز عادی میشود، نه رفتار و مواجهه با زنان.
به بخشی از آمار نقض حقوق زنان در اروپا و آمریکا توجه فرمایید👇:
- به گزارش گاردین از هر ده زن اروپایی یک نفر، تا قبل از 15سالگی یکی از اَشکال خشونت جنسی یا فیزیکی را تجربه کرده است.
- به گزارش ایندیپندت، سوئد و دانمارک بالاترین میزان آزار جنسی را دارد(بین 80 تا 100درصد افراد)
- سازمان عفو بین الملل در آخرین گزارش سالیانه خود، در مورد وضعیت زندانیان زن در آمریکا اظهار کرد که آمریکا رتبه اول زندانیان زن را نسبت به جمعیتش در جهان دارد.
- تصویب کردن قانون آزادی رابطه جنسی با حیوانات در آمریکا توسط مجلس سنا.
- وادار کردن زنان آمريکایی به داشتن روابط جنسی با ۵٠ نوع حیوان و گذاشتن فیلم روابط در سایتهای پورن که علاوه بر هتک حرمت زنان از جمله فاحشترین مسئلهی نقض حقوق زنان میباشد؛ که اوج توحش در فرهنگ غرب را مشخص میکند.
و...
حال باید پرسید کشورهای اروپایی و آمریکایی که اساسا حقوق زنان را نقض کردهاند، چقدر صلاحیت حضور در کمیسیون مقام زن را دارند؟! نسبت به حضور ایران اسلامی، به عنوان تنها کشوری که رعایت ارزش و کرامت حقیقی مقام زن را در رأس دیدگاه انقلابی خود واجب دانسته و زن را کالای جنسی نمیداند!
آنچه مشهود است دشمنی جوامع غربی بر علیه زنان پاکدامن ایران است چرا که به حمایت از افراد اخلالگر اغتشاشات اخیر که مروّج اصلی بیبندوباری(خلاف کرامت زن)هستند، حکم اخراج را تصویب کردهاند.
کمیسیون مقام زن بزودی از تصمیم غلط کشورهای مصوب اخراج ایران، دچار تزلزل خواهد شد چرا که تمام کشورهای غربی، علاوه بر نادیده گرفتن حق اصلی زن، او را در ویژگی جنسیاَش محصور کرده است، انواع مسائل نقض حقوق زن، گواه بر این ادعاست.
حال آنکه که زن ایرانی اسلامی، تنها الگوی شایسته برای حفظ کرامت و احقاق کامل حق زن به شمار میرفت و علی رغم اخراج از کمیسیون، ایران همچنان قویتر از همیشه پشتیبان اهداف انقلاب اسلامی که حفظ کرامت انسان بویژه زن است، به مسیر تعالی خود ادامه خواهد داد.
✍️ بانو صائینی
#ایران_اسلامی_مقتدر
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
رؤیای ایرانی مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت 🔹در رویای ایرانی اسلامی، توحید و قسط پیامهای اسلام هس
رویای ایرانی
مهدویت در دنیا، رستگاری در آخرت
رویای ایرانی زنده است تا زمانی که اسلام مقوم ایران است، و این امر محقق نمیشود مگر با ایجاد و بسط پیام اسلام. پیام اسلام در فهم و معرفت به توحید و در اجتماع به قسط ختم میشود.
🔹 قسط یعنی سهم هرکس هر چیزی است به او پرداخته شود و سهم هر کس هر چیز نبوده پس گرفته شود. انسان موحّد در فهم توحیدی عقل را حاکم بر هوی نفس میکند، تا هنگامی که شهوت و لذتپرستی نمود پیدا کرد عقل آن را مهار کند. انسان عاقل به انصاف میرسد و نسبت به دیگران قسط را رعایت میکند.
کارکرد اسلام، "قسط" است. خداوند نیز در قرآن فرموده "ان الله یحب المقسطین".
🔹 در بیانیه گام دوم نیز در هفت توصیه رهبری معظم له، توصیه چهارم، عدالت است، عدالت و مبارزه قاطع با فساد و برقراری قسط. امید است برقراری این امر، نسبت به همه افراد جامعه محقق گردد تا شیرینی اسلام به مردم چشانده شود. انشاءالله
✍️ لیلا نساج
#رویای_ایرانی
#سنجههای_تمدنی
#سبک_زندگی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ سلبریتی! نه هنرمند، نه ورزشکار
💬 استاد حسن عباسی
📍 ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
مجلد پورنوکراسی-نسخه انتشار.pdf
11.51M
💢 کتاب «طغیان سلبریتی ها برای ایجاد پورنوکراسی»
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
بارها تجربه کردهام؛ بیماران روان، همه را بیمار میخوانند و میخواهند. دروغگویان، همه را دروغگو و جنایتکاران همه انسانها راگناهکار(فیلم سینمایی ۷ را حتما ببینید) و دیکتاتورها و احمقها سایرین را دیکتاتور و احمق ...!
شاعر چه زیبا میسراید که:
آنکس که بدم گفت بدی سیرت اوست
از کوزه همان برون تراود که در اوست...
جالبتر آنکه زمانیکه کسی خود را بنده غیرخدا کرده(طاغوت و فرعونیان زمانهاَش) نخست از نور به ظلمات کشیده میشود(الذین کفرو اولیائهم طاغوت، یخرجونهم من نور الی الظلمات) و سپس به او اجازه داده میشود تا کسانیکه مبتلا به بیماری قلب هستند را نیز با خود همراه کند، چون قانون قطعی چنین است(فی قلوبهم مرض- فزادهم الله مرضا) و این هر چند برای ما ناراحت کننده باشد اما پیامد طبیعی رفتار کسانی است که دروغگو و دروغگویی را دوست دارند و نیز اجرای قوانین هستی را دلبخواهی میدانند(الذین جعلوا قرآن عضین= کسانیکه قرآن را پاره پاره کردند) و قرآن از این پیامدها به مجازاتی سنگین یاد کرده است …
✍️ زهراکیایی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت دوم 🔹تعریف حیات در علوم طبیعی(زیستشناسی) در علوم ط
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم:
🔹ج) تعریف ژنتیکی:
موجودات زنده سیستمهایی هستند که اطلاعات ارثی قابل انتقال در خود ذخیره کردهاند. مجموعهی این معلومات در نوکلئیک اسیدها انباشته شده و از طریق سنتز آنزیمها و ترکیبات پروتئینی، انجام واکنشهای حیاتی را رهبری و کنترل میکنند.
♦️د) تعریف بیوشیمیایی:
موجودات زنده از سادهترین یاختهها گرفته تا انسان، ماشینهایی هستند که با قدرت خارقالعادهای مولکولهای آلی پیچیده را که منشأ صفات، رفتارها و تولید مواد مرکب و پیچیده از مواد خام و ساده میباشند، به انجام میرسانند. در کنار این روندها ماشینهای زنده قادرند موجوداتی کموبیش نظیر خود را ایجاد نمایند.
🔹ه) تعریف ترمودینامیکی :
در حالی که تمام جهان در سیر مداوم خود از نظم بیشتر به سوی نظم کمتر حرکت میکند، موجودات زنده ظاهراً در خلاف جهت این مسیر عام جهان به سوی بینظمی، به حساب نمیآیند. بلکه وقتی موجودات زنده در یک منطقهی محدود درجهی نظم را افزایش میدهند، در بخش بزرگتری در اطراف خود یا دیگر مناطق جهان، ایجاد بینظمی میکنند. بر پایی نظام حیاتی در روی کرهی زمین که ثمرهی آن پیدایش نظم بیشتر در برخی از ترکیبات و مواد است، عمدتا به مدد استفاده از انرژی آفتاب امکان پذیر میشود. دریافت انرژی آفتاب در روی کرهی زمین، مستلزم و نتیجهی ایجاد بینظمی بسیار زیاد در کرهی خورشید است. به بیان دیگر هزینه و صورت حساب ایجاد نظم در روی کرهی زمین، از طریق ایجاد بینظمی در خورشید پرداخت میشود.
#بررسی_مفهوم_حیات_در_نگاه_غربی_و_اسلامی_بخش_سوم
✍️ نیلوفر تفلیسی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔰 بررسی جمله معروف آیتالله طالقانی درباره حجاب و فقر
💬 (میترسم روزی برسد که غارت بیتالمال و فقر و فلاکت در جامعه عادی شود و موضوع حساس جامعه بشود دو تار موی زن که زیر روسری است یا بیرون آن)
🔻مدتی است این عبارت خیلی مطرح میشود و عدهای سعی دارند مساله اقتصاد را مهمتر از موی زنان یا حجاب در نظر بگیرند که سعی کردهایم این عبارت را با هم بررسی کنیم.
🔹 نکته اول: مرحوم آیتالله طالقانی وقتی این عبارت را مطرح کردند زمانی بود که کشور ما فقیر بود و تبعیض اقتصادی بیداد میکرد و اعتراضات تعداد معدودی زنان برای آزادی پوشش در ایران شکل گرفت که ایشان فرمودند: شما به فقر کشورتون برسید نه اینکه دغدغه بیحجابی داشته باشید، متأسفانه عدهای برداشت غلط دارند که استاد اقتصاد را مهمتر از موی زنان میداند. خبر بیتوجهی زنان برای فقر در کشور و به دنبال آزادی پوشش بودن محل نقد آیتالله طالقانی بوده است، واتفاقا این مطالبه از زنانی است که به دنبال بیحجابی هستند، که چرا باید در جامعهای که خیلی از افراد به خاطر مشکلات اقتصادی توان ازدواج ندارند آزادیهای پوشش مطالبه جدی گردد!
🔹 نکته دوم: چرا باید حجاب و مو و حدود شرعی در جامعه به اقتصاد گره بخورد. در حالی که حجاب زن حق الله است و خداوند است که حدود پوشش زن را معین کرده است.
🔹 نکته سوم: آیا زن کالا هست که نوع پوشش او را اقتصاد جامعه مشخص کند یعنی جامعه و زن ثروتمند، حجاب قوی داشته باشد و زن فقیر نیازی به پوشش نداشته باشد؟! یا اصلا فرهنگ زن فقیر مهم نباشد. زن انسان آزاده است که در هر شرایطی باید ارزشمند زندگی کند.
🔹 نکته چهارم: آیا شما در جامعه اخلاق و شریعت مردان را هم به اقتصاد گره میزنید؟! مثلا اگر در جامعه فقر باشد چند تا مشت و لگد خوردن زن هم مهم نباشد، پرداخت مهریه و نفقه زن هم مهم نباشد چون جامعه درگیر فقر است!
🔹 نکته پنجم: مگر نه اینکه حجاب برای مصونیت و جلوگیری از دسترسی آسان به زن است، و این چرا باید در تقابل با اقتصاد محل بحث باشد، یعنی زن فقیر مجوز در دسترس بودن دارد؟
🔹 نکته ششم: چرا باید زن هزینه ضعفهای اقتصادی را با زنانگی خود پرداخت کند، مگر نه اینکه دولتها وظیفه دارند اقتصاد سالم و قوی و عادلانه برای زنان جامعه فراهم نمایند و چرا باید بخواهند بین نیاز به امنیت روانی زنان و اقتصاد، اقتصاد را اولی بدانند؟
🔹 نکته هفتم: اصلا چرا باید خود زنان زیر بار چنین نگاهی بروند و بخواهند اقتصاد را برای خود مهم تر ازحجاب بدانند، ما مطالبه بهبود اقتصادی جامعه را بهصورت جدی از مسئولان داریم اما ضعفهای اقتصادی دلیلی نمیشود که ما نسبت به مساله زنان و حجاب بیتوجهی کنیم.
✍ عالیه سادات
@Hasanabbasi_students
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت نقشه شیطان را باطل کرد
🔹ما از حکایت روضهها و مصائبی که بر حضرت زهرا "س" وارد شد، زیاد شنیدهایم؛ از غصب فدک، از ماجرای درو دیوار، از ظلم به ولایت امیرالمؤمنین "ع"، همچنین از جایگاه او بهعنوان همسر علیبنابیطالب و نقش بیبدیل ایشان بهعنوان «امالائمه» نیز شنیدهایم؛ اما کمتر فراتر از این رفتهایم تا جایگاه حضرت سلاماللهعلیها را در ارتباط با شیعیان و نقش ویژهی ایشان در خارجکردن عالم از ظلمت نار بدانیم و بشناسیم.
🔹از قول رسول خدا "ص" در حدیث معراج اینگونه نقل شده است: «سمیت فی الأرض فاطمة لأنها فطمت شیعتها من النار وفطم أعداءها عن حبها»؛(١) [او] در زمین «فاطمه» (جداکننده) نامیده شده است؛ چون پیروان خود را از آتش جهنم جدا میسازد و دشمنان او از محبتش جدا ماندهاند.
🔹حقیقت این است که «نور» همراهی با ولایت و «نار» جدایی از ولایت امیرالمؤمنین "ع" است. اینکه ما شنیدهایم حضرت بر در خانهی انصار و مهاجر میرفتند تا با تبیین و روشنگری آنان را به ولایت ولی خدا دعوت کنند، در راستای نقش خاص ایشان در ارتباط با شیعیان بوده است تا آنان را از ظلمت «نار» به «نور» ولایت برسانند؛ ولایتی که با تبعیت از روی میل و رغبت، انسان را از دنیای دنی به اوج رشد و تعالی میرساند.
🔹آنچه در سقیفه رخ داد، طرح شیطان برای انحراف بشر و گسترش نار روی زمین بود که حضرت فاطمه "س" با دفاع از ولایت نقشهی او را بر هم زدند و طرح او را ابتر گذاشتند.
🔹اگر طرح شیطان گسترش فساد در زمین و هلاکت حرث (زنان) و نسل است، حضرت فاطمه بهعنوان عنصر شجرهی طیبهی ولایت، طرح کوثری را در عالم درانداخت؛ نسلی که بهعنوان ثمرهی فؤاد او هدایت انسان به قلههای کمال را بهعهده دارند.
🔹اگر طرح شیطان قطع پیوند مردم از ولایت و قطع رحمی بود که با فساد فی الارض ملازم است، طرح او در باطلکردن این کید شیطان بهعنوان سیدة نساءالعالمین، زوجیت با حضرت علی علیهالسلام شد که کفو و همتای او بود و با طهارتی بیبدیل، سلسلهی ارحام طیبه و اصلاب شامخهای را که از حضرت آدم و حوا آغاز شد و تا آخرین مولود این نسل طیب ادامه پیدا کرد، ادامه داد.
🔹اگر طرح شیطان القای فساد و شر در قلوب انسانهاست، او با مبارزه و هدایت دائم بر در خانهی انصار و مهاجر رفت تا با قول حسن آنها را به ولایت حقهی امیرالمؤمنین دعوت کند.
پینوشت:
۱- معانی الاخبار، ص ۳۹۶، ح ۵۳.
ادامه متن را در این لینک مطالعه کنید.
✍ مهدیه منافی
#ولایت_مداری
#فاطمیه
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسکو مرکز روسیه
مردم به تعرض جوانان هرزه به دختران بی حجاب توجه نمی کنند .
اما با مزاحمت آنان برای بانوان محجبه ، برانگیخته می شوند و با مزاحمین مقابله می کنند .
این برآورد میدانی ، حاکی از آن است که زنانی که پوشش مناسب ندارند ، مدافع هم ندارند زیرا عابران برخورد مزاحمین با آن زنان را مطالبه رفتاری خود آن زنان می دانند .
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت سوم: 🔹ج) تعریف ژنتیکی: موجودات زنده سیستمهایی هست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت چهارم:
🔹دائرةالمعارف آمریکانا :
حیات، عامل و وسیلهی تمیز و تشخیص اُرگانیسمها از اشیای غیر زنده است. در چارچوب هدفهای نوشتهی حاضر، میتوان حیات را با عبارت زیر تعریف کرد:
«موجودیّت سازمان یافتهای که قادر به همانندسازی است.»
حیات، همان متابولیسم است، متابولیسم یکی از خصائص بارز مادهی زنده است، اما تمام خصائص حیات، محدود به متابولیسم نیست. نکتهی مهم، آن است که برخی از خصلتهای حیاتی به صورت مجتمع، منحصراً در بین جانداران تظاهر میکنند و همین امر تشخیص آنها را به عنوان یک موجود یا فرد یک پارچه مقدور میسازد .
در پایان باید اشاره کرد که تنها مشخصهی حیات، بهرهوری آن از درجات بالاتر سازمان یافتگی است. جمعی معتقدند که اختلاف بین موجودات جاندار و بیجان ناشی از اختلاف درجهی سازمان یافتگی و آرایش مواد تشکیل دهنده است. گروهی دیگر عقیده دارند که حیات مرهون یک جوهر اختصاصی است که به مادهی غیر زنده اضافه میگردد. مکانیستها طرفدار نظریهی اولند و ویتالیستها از نظریهی دوم جانبداری میکنند .
منبع: کتاب ماهیت و منشأ حیات، نوشته ی آقای اصغر نیشابوری
#بررسی_مفهوم_حیات_در_نگاه_غربی_و_اسلامی_بخش_چهارم
✍️ نیلوفر تفلیسی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
دروغ_شاهد_شهادت
ابهام_تردید_تعارض فرآیندی شناختی است که در صورت رخداد آن در ذهن یا قلب انسان منجر به سرگردانی و گم کردن مسیر و جهت میشود؛ چنین فردی در جاده زندگی، نسبت به هدف نهایی و جهت خود دچار تردید شده و راه را گم میکند. در بهترین حالت چنانچه در راههای نادرست و خطرناک قرار نگیرد، در همان نقطهای که دچار ابهام شده میایستد، سکوت میکند و مبتلا به عدم تحرک یا انجماد خواهد شد. در اصطلاح روانشناختی او دچار کاتاتونیک میشود. چنین فردی از عنصری فعال و اثرگذار در زندگی فردی و اجتماعی خارج میشود یا به اصطلاح عام، او خنثی شده است.
اما مسئله خطرناکتر رخداد این فرآیند برای یک اجتماع است. یعنی جامعهای که تحت تاثیر عواملی، راه گم میکند و مردد میشود و اعضایش در صورتی که به عناصری مخرب برای اهداف آن جامعه تبدیل نشوند حتما به عواملی ساکن و خنثی مبدل خواهند شد. جامعه در این حالت به طور کامل خنثی شده است.
"دروغ" آن عاملی است که فرآیند بالا را فعال خواهد کرد. به این ترتیب مهمترین اثر دروغ، سرگردانی و گمگشتگی و در نهایت خنثیسازی قدرت و هدف یک جامعه است و جامعهای که در آن دروغ شیوع پیدا کند، اهداف و ساختارش در معرض فروپاشی قرار خواهد گرفت.
پروژه "کنترل ذهن" که با قدرت طی دهه گذشته در جامعه ایران به خوبی پیش رفته است و افراد اثرگذار اجتماعی بسیاری را با خود همراه کرده و به سرگردانی و گاه متاسفانه عاملی جهت تخریب کشانده است.
برخلاف ناتوانی مدیران و رسانهها، اما تنها ناجی ما در برابر این گمگشتگی و فروپاشی، خط رسانهای خون از رگهای شهید بوده است.
شهیدان، شاهدان مسیر سلامت و سعادتند و با کلامشان و وصیتشان و زندگی و حتی مرگشان سخن میگویند و شهادت میدهند و ابهامها و سرگردانیها را میزدایند و گامها را در طی کردن مسیر راستی، استحکام میبخشند.
جامعهای که آنان را در خود دارد، هرگز گمگشته و سرگردان و خنثی نخواهد شد.
✍️ زهراکیایی_روانشناس
#جان_فدا
#سردار_دلها
#قاسم_سليمانی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔰 شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت
روی مه پاره او سیر ندیدیم و برفت
گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود
بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت 🌹
#جان_فدا
🎨 نقاشی دیجیتال از: فاطمه سالارطایفه
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نقص عدم استفاده از زنان در تصمیمسازیها باید برطرف شود
💬 بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔰 مسألهی حجاب ؛ پازلی که قطعاتش گم شده است
شاید همهی ما به این سؤال فکر کردهایم که بالاخره وضعیت حجاب چه خواهد شد؟ آیا جمهوری اسلامی تسلیم روند موجود شده است؟ قرار نیست اتفاق ویژهای رخ دهد؟ برنامهریزی برای بهبود اوضاع صورت گیرد؟
و در آخر به این پاسخ رسیدیم که این از علائم آخرالزمان است و کاری از ما نمیآید، باید صبر کنیم تا حضرت ظهور کنند و اوضاع را درست کنند! این پاسخ نه تنها رویکرد منفعلانه در برابر مفهوم ظهور و انتظار است، بلکه به مثابهی پاک کردن صورت مسأله برای راحت کردن خودمان و فرار از مسئولیت است. اما واقعیت اینجاست که فقدان راه حل، محصول فقدان فهم مسأله است. مسئله این است که ما به موضوع حجاب از منظر علت نگریستهایم نه معلول. در صورتی که حجاب آخرین حلقه از بروز و ظهور تربیت، جهانبینی و شالودهی معرفتی یک زن است. به بیان سادهتر، حجاب معلول است نه علت. معلولی که تا قطعات پیشینی و زمینهای آن حل نشود، نمیتوان انتظار حضور حیامند یک زن در جامعه را داشت.
💠 این که یک زن چه فهمی از نسبت خود با بدنش دارد، چه نگاهی از خود و تصویر رسانهای و استاندارد زیبایی موجود از زن دارد، رویکردش نسبت به پوشش از حیث مالکیت بر بدن است یا صرفا راحتی، پوشش را ابزار میداند برای ابراز هویت یا نماد ایدئولوژی، رویکردش به دین و احکام آن چیست، پوشش را محصول تحمیل و سلطهی نگاه مذکر میداند یا بخشی از پازل عبودیت در نسبت میان خودش و خدا، همه مؤلفههایی است که خروجی این دستگاه فکری، میشود نوع لباسی که یک زن برای حضور در جامعه انتخاب میکند. پوششی که میتواند ظاهر کنندهی وجه جنسی او باشد، یا بالعکس، مستور کنندهی آن.
💠 همچنین اگر در سطح گفتمان، حکمت حجاب را به جای تبیین چیستی و چگونگی آن و جایگاهی که زن در نظام آفرینش از جهت حریم و نقشی که برای حیاتبخشی و ادامهی زندگی دارد، صرفا منحصر کردیم در یکی از کارکردهای آن که حفظ مرد از گناه است و حجاب تبدیل شد به محدودیت برای زن و راحتی جنس مذکر، نه تنها در زمانهی ما پاسخگوی نیاز زن نیست، بلکه فروکاست مفهوم حجاب نیز هست، چون مفهوم حجاب بیش و فراتر از این است و منحصر در یک کارکرد نیست.
💠 حالا فرض کنیم بدون توجه به این عوامل و بسترها و تغییر جهان معرفتی یک زن، صرفا بخواهیم او را از بیرون ملزم به حجاب کنیم، امری که ممکن نیست. اگر هم ممکن باشد در سطح دیسیپلین (نظم بیرونی) است نه اوردر (نظم درونی) و بدون توازن و تناسب این دو سطح از نظمبخشی به نظام اجتماعی، نمیتوان انتظار کارامدی بالا از این راهکارها را داشت.
از سوی دیگر زن نیاز به دیده شدن دارد، نیاز مشروعی که میتواند پاسخ صادق یا کاذب داشته باشد. اگر این نیاز به درستی در فضای حلال و بدون آسیب خانواده پاسخ داده شد، خودنمایی جنسی او در جامعه به حداقل خواهد رسید و اگر بالعکس نه تنها به نیاز او در بستر حلال خانواده توجه نشود، بلکه پاسخ کاذب برای این نیاز مهیا باشد، زن در جامعه میل به جلوهنمایی پیدا میکند. همینگونه است در مورد هر نیاز مشروعی که در بستر خود پاسخ داده نشود مثل تفریح حلال، که معماری سنتی ما در گذشته پاسخگوی آن بود و یک زن در حیاط خانه نیازش به آب و گیاه و نور بدون پوشش از نامحرم، تأمین میشد. فضایی که معماری مدرن که حیا و حریمزدایی جزء ویژگیهای آن است، آن را از زن گرفت و روز به روز حریم امن او را برای حضور آزاد بدون حجاب، تنگ کرده است.
💠 همهی اینها حلقههای مفقوده و قطعات پازلی است که ما از مسئلهی حجاب نفهمیدهایم و و برای حل مسأله صرفا به دم دستیترین راهکارها روی آوردهایم. اگر میخواهیم مسئلهی حجاب حل شود، باید با نگاه کلان و همهجانبهنگر، علتها و بسترهای حیازدا را بشناسیم و از ریشه مسأله را حل کنیم. ریشههایی که زن بخشی از آن است نه تمام آن و او جزئی از سیستمی است که داشتن حجاب را برای او سخت کرده و حتی از وادی «حجاب اجباری» که عبارت مرسوم فضای مجازی است به تنگنای «بیحجابی اجباری» افتاده است و برای حفظ حجاب در همه جا باید هزینه بدهد. در این فضا و بستر، زنی که بخواهد حجاب را حفظ کند در سختی میافتد، از تفریح حلالی که نیست و بستر آن از جامعه حذف شده، تا پاسخ به نیاز مشروع برای دیده شدن در خانواده که رو به کاستی است و تجردی که روزافزون است و دختران محجوب و باحیایی که در رقابت با نمایشگاه عمومی خودنمایی جا میمانند، تا جهان معرفتی که حجاب را نه در نسبت با خدا و حق الله، بلکه صرفا محصور در یک کارکرد محدود کننده میبیند و خود را برخلاف نگاه الهی که انسان را مالک درجه دو میداند و جسم را امانتی که نیاز به حفظ دارد، مالک تن خود دانسته و تصرف بر اساس امیال نفسانی بر جسم خود را به عنوان حق انسانی تصور میکند.
✍مهدیه منافی
#حجاب
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 بیانات رهبر انقلاب درباره «بیحجابی اجباری» برای زنان ایرانی در دوران رضاخان پهلوی
#سالروز_کشف_حجاب_رضاخانی
#بی_حجابی_اجباری
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
کنترل ذهن با مرض قلب یا بیماری روان؟!
هیجانات عامل اصلی هدایت فکر و رفتار انسان است و از همین روی امروز ابزار دست قدرتمندان برای کنترل ذهن آدمی است. تحقیقات روانشناسی خارج شدن هیجانات را از مسیر درست، عامل بخش عمده ای از بیماری های روان معرفی می کند.
پژوهش حاضر به تطبیق طبقات هیجان بر نقشه انسان در قرآن پرداخته و نتیجه گرفته است که جایگاه هیجانات، نه در مغز بلکه در قلب آدمی است که در اسلام مصداق آن بیماری قلب یا مرض قلب می باشد.
به این ترتیب خارج شدن هیجانات از مسیر درستش، فرد را مبتلا به بیماری قلب کرده که بشکل تصاعدی شدت آن افزایش می یابد و منجر به افکار و رفتار مخرب در زندگی فردی و اجتماعی می شود.
کنترل ذهن به وسیله هدایت هیجانات یکی از بهترین ابزارها در دستان ابزارهای قدرت است.
فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ...
✍️ زهرا کیایی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladiesi
بررسی طبقات هیجان.pdf
1.33M
بررسی طبقات هیجان در ساختار وجودی انسان در قرآن منطبق بر نظریهی رواتتکاملی پلاتچیک
✍️ زهرا کیایی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladiesi
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت چهارم: 🔹دائرةالمعارف آمریکانا : حیات، عامل و وسیل
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت پنجم:
🔹۲ـ اشکالات تعاریف فوق
الف. در این تعاریف ما هیچ شناختی از حقیقت حیات پیدا نمی کنیم. این تعاریف چیزی نیستند جز بیانهایی قلمه و سلمبه که صرفاً دارند خصوصیّات روشن حیات را می شمارند؛ خصوصیّاتی که هر انسانی به راحتی می تواند آنها را شناسایی کند؛ مثل قدرت تغذیه (جذب موادّ)، قدرت دفع ، قدرت رشد، قدرت تولید مثل و همانند سازی و ... .
ب. طبق این تعاریف، خدا موجود غیر زنده تلقّی می شود. چون نه تولید مثل دارد نه جذب و دفع و نه ... . حال آنکه حیات از اوصاف کمال است؛ و محال است خدا ـ که کمال محض است ـ فاقد آن باشد.
ج. طبق این تعاریف، ملائک نیز موجودات غیر زنده محسوب می شوند؛ حال آنکه در منطق ادیان، و طبق مبانی فلسفی، ملائک نیز موجودات دارای حیات می باشند.
د. طبق برخی از این تعاریف، موجودات عقیم، غیر زنده فرض شده اند. چون قدرت تولید مثل ندارند. و اگر بگویند که تولید مثل را از تعریف بر می داریم، در این صورت بسیاری از موجودات غیر زنده نیز زنده تلقّی خواهند شد. چون موادّ طبیعی زیادی هستند که جذب و دفع و امثال آن دارند.
#بررسی_مفهوم_حیات_در_نگاه_غربی_و_اسلامی_بخش_پنجم
✍️ نیلوفر تفلیسی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
🔰 مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار میآورند
💠 رهبر انقلاب، در دیدار اخیر اقشار مختلف بانوان: افشانندهی بذر ایمان در دلها؛ مادرها هستند که فرزند را مؤمن بار میآورند. «ایمان» درس نیست که آدم به یکی درس بدهد یاد بگیرد؛ ایمان یک رویش است، یک رشد معنوی است که بذرافشانی لازم دارد؛ این بذرافشانی به وسیلهی مادر انجام میگیرد و مادر این کار را میکند. اخلاق را همین طور. بنابراین نقش او فوقالعاده است.
🔹 رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
مادران، انتقالدهندگان عناصر هویتی
هویت فرآیند مستمری است که طی آن مرزهای بین خود و دیگری شکل میگیرد، از بین می رود و دوباره شکل می گیرد (کگان) فرآیندی که به گفته پیاژه روانشناس، از همان ماههای پس از تولد توسط نوزاد در تمییز اندامهای خود از مادر و یافتن وجود متمایزش آغاز میشود و گویی هویت یابی آغازش از مادر است و البته به سرانجام رسیدنش نیز با مادر در فرآیند رشد و تربیت، سبک فرزندپروری صحیح مادر تا انتهای نوجوانی است که میتواند ابعاد هویتی را گام به گام به فرزند خود انتقال دهد تا به "هویت موفق" در تقسیمات "مارسیا" منتهی گردد و نه "هویتهای آشفته و دیررس و حتی زودرس".
سبک فرزندپروری درست نیز توسط مادرانی قدرت اجرایی دارد که خودشان هویتی موفق در همه ابعاد فردی-قومی- دینی-جنسیتی و ملی دارند، امری که آنان را به زنان و مادرانی قوی مبدل میکند.
چنانچه در جامعهای شاهد باشیم که تعدادی چهرههای علمی- هنری- ورزشی-سیاسی و... هستند که هنوز در مسیر هویتیابیاند و در از بین بردن مرزهایشان با دیگران، دست و پا میزنند و به معنایی مبتلا به استحاله در مرزها و در نتیجه هویتشان شدهاند، به آن معناست که هویت آشفته یا دیررسشان درفرزندپروری مادرانه رخ داده
طبق پژوهشها مهمترین تکنیک فرزندپروری در هدایت هویت دینی و ملی فرزندان،تقویت روابط والد-فرزندی است که بحثی مفصل میطلبد.
فرزندان یک جامعه، دستاورد مادران آن سرزمیناند تا با شکل دادن به ابعاد هویتیشان از جمله هویت ملی، بتوانند مام وطن را بشناسند آن را ناموس خود بدانند.
✍️زهراکیایی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
جامعه بانوان استراتژیست
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی»، قسمت پنجم: 🔹۲ـ اشکالات تعاریف فوق الف. در این تعاریف ما
♦️«بررسی مفهوم حیات در نگاه غربی و اسلامی» قسمت ششم:
🔹نظریههای تشکیل حیات:
۱- خلقالساعه: بانیِ آن ارسطو بوده و اعتقاد بر این داشته که موجودات زنده از اجسام بیجان ساخته شدهاند.
۲- بیوژنزیس(Biogenesis): بانیِ آن پاستور و ردی بودهاند. نظرشان این بوده که زنده ٬ زنده را میسازد.
۳- خلقت مستقل: این نظریه برگرفته از کتب آسمانی بوده و طرفداران آن بر این باور هستند که موجودات زنده به صورت مستقل، خلق گردیدهاند.
۴- نظریهی کیهانی: این نظریه بیان میکند که موجودات زنده برای اولین بار از سیارات دیگر وارد زمین شدهاند؛ علل آن را نیز وجود عجایب هفتگانه میدانند. مخالفین این نظریه بر این باورند که عبور از جو زمین امکان پذیر نیست.
۵- جرم لاست: به همان شکل نظریه کیهانی است با این تفاوت که اعتقاد دارد موجود زنده به شکل موجود پست(مثلاً هاگ) وارد زمین میشود.
۶- نظریهی آلی(Big Bang)
♦️واکنشهای دانشمندان جهان اسلام:
از نظر علامه طباطبایی(ره) آنچه نظریه داروین درباره منشأ آفرینش انسان گفته است بر خلاف نظر قرآن است که براساس آن اولین فرد بشر و همسرش از هیچ پدر و مادری متولد نشدهاند، بلکه از خاک یا گل بیواسطه و مستقیم آفریده شدهاند. بنابراین آفرینش انسان، آنی و بدون گذشت زمان بوده است. به همین دلیل خداوند در قرآن، خلقت استثنایی حضرت مسیح(ع) را به آفرینش استثنایی حضرت آدم(ع) تشبیه کرده است و گرنه وجهی برای این تشبیه و مقایسه وجود نداشت(طباطبایی،۱۳۷۶).
سید قطب از دانشمندان برجسته مصری با اینکه تحت تأثیر نظریه داروین از بعضی آیات قرآن تدریجی بودن آفرینش انسان را اثبات میکند(سید قطب، ۱۴۰۶،ج۴) تصریح میکند که نظریات علمی نمیتوانند مطلبی برخلاف قرآن اثبات نمایند و نظریه داروین را فرضیهای غیریقینی وظنی معرفی میکند(سید قطب،۱۴۰۶،ج۳). در عین حال برای رفع تعارض کلی آیات قرآن و دستاوردهای علوم جدید تأکید دارد که قرآن کتاب علم نیست و هدف از نزول آن تدریس نجوم و شیمی و طب و دیگر علوم تجربی نیست(سید قطب، ۱۴۰۶، ج۱ و۳). قرآن جز در موارد نادر، معترض حقایق علمی نشده است و آنجا که آیاتی را مطرح میکند اهدافی کلامی دارد نه علمی (سیدقطب، ۱۴۰۶، ج ۱و۴و۵).
#بررسی_مفهوم_حیات_در_نگاه_غربی_و_اسلامی_بخش_ششم
✍️ نیلوفر تفلیسی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
تعطیلی مدارس، ویژن سازی و کنترل ذهن!🎮
در عین حالیکه استفاده مدیریت شده (حداقل 2 ساعت) از رسانه و شبکههای اجتماعی و فضای مجازی فواید علمی و مهارتی قابل توجهی دارد اما ناامیدی و غم منجر به افسردگی- افزایش اضطراب- کاهش اعتمادبنفس- آسیبهای هویتی- افزایش هیجانات خشم و نفرت نسبت به خود و اطرافیان- نقص مهارتهای ارتباطی و بهم ریختگی روابط با خانواده و در یک کلام بهم ریختگی روانی، پیامدهای اعلامی توسط روانشناسان و متخصصان جهان، در استفاده مدیریت نشده از این فضاهاست (در ایران پیش از تعطیلات، 16 برابر استاندارد جهانی!).
اما مهمترین این پیامدها که البته هدف اصلی متولیان دنیای امروز است، "کاهش قدرت تصمیم گیری" و "انفعال" و "توانایی حل مسئله" و در یک کلام خارج شدن کنترل ذهن از دستان ماست. این پیامد که محصول هدایت هیجانات توسط این رسانههاست، جوانان و نوجوانان را به عناصری "ضدواقعیت" بدل می کند که تلاش دارند دنیای واقعی در محیط خانواده و اجتماع را مشابه بازی های کامپیوتری یا صفحات لاکچری شبکه های اجتماعی بسازند و آرزو و خواستهشان از خانواده و جامعه به قالب آنها در میآید.
شکل گرفتن vision ها، جهت و رفتار انسان را میسازد و ویژنسازی مهمترین کار رسانهها و فضای مجازی است.
اکنون و در این شرایط، مدیران و مسئولین راه حل برونرفت از هر مشکل اقتصادی و محیط زیستی و احتمالا در آینده بهداشتی و امنیتی را تعطیلی محیطهای آموزشی میدانند! محیطهای درسی و تحصیلی که کشورها در شرایط جنگی هم سعی در عدم تعطیلی و برپا نگه داشتن آن ها داشتهاند!
از مدیران تصمیمگیر باید پرسید که آنچه در بالا هشدار داده شد را نمیدانید؟ یا میخواهید که چنین باشد؟!
اما به عنوان یک آسیبشناس و روانشناس، از خانوادهها و به ویژه مادران به عنوان اولین و آخرین سنگر میخواهم که به کمک فرزندانشان در مدیریت فضاهای رسانهای و مجازی بشتابند؛ و از دانشآموزان و دانشجویان هم میخواهم که خود در دفاع از سلامت روانشان هوشیار و فعال باشند...
✍ زهرا کیایی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
💢 مفهوم اُنس در انسان جدی گرفته نشده است و معماری و شهرسازی امروز در نوعی در حال آزار انسان است. لذا انسان احساس تنهایی میکند.
💢 یکی از ریشههای تنهایی، #معماری_وحشی است. باید بررسی شود چقدر از تنهایی انسانها معلول معماری است و چگونه نوع طراحی شهری و معماری خانهها، انسانها را از هم دور میکند؟
✍️ توئیت معماری هجری
https://twitter.com/MemariHejri_ir/status/1613959393447645185?t=rDhYckFC11PztiqZfKqHrA&s=19
#جامعه_سازی
#تفرد_مقوم_حرام_زادگی
✅ کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies