eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
530 دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
10هزار ویدیو
518 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 معنویت آگاهانه ✅ امام خمینی (ره) می‌فرمایند: «ما تا در این حیات دنیایی هستیم، تا در این‌جا هستیم، مأموریت‌ها از طرف خدای تبارک و تعالی را داریم و باید قیام کنیم به این ماموریت‌ها. باید غفلت نکنیم از تکالیف الهیه. تمام تکالیف الهیه الطافی است الهی و ما خیال می‌کنیم تکالیفی است، همه‌اش الطاف است...» ⚡️ بنابراین مرحوم امام (ره)، عمل به تکالیف الهی را در واقع همان چیزی می‌دانند که برای انسان‌ها به عنوان مشی سلوکی و طریقت در مسیر شریعت و دین ضروری است. 💥 از این منظر باید بدانیم که آن‌چه تا امروز انقلاب با این نهضت پیش آمده در واقع عمل و تکالیف الهی است که ارمغان آن‌ها «معنویت آگاهانه» را در پی دارد. ✍ محمدحسین علیجان‌زاده روشن 🆔 @farhang_puya
✅ نیروی محرک نظام اسلامی 🖌 محمدحسین علیجان‌زاده روشن: 💠 رهبر معظم انقلاب همواره در طول سی و چند سال زعامت خود بعد از مرحوم امام (ره)، نیز بر مسئله معنویت و بسط آن در جامعه به عنوان نیروی محرک نظام اسلامی برای دستیابی به هدف عظیم و تمدن اسلامی تاکید و اصرار داشتند. 🔆 در این میان در چهل سالگی انقلاب و در این نهضت ایشان به ایراد بیانیه و خط مشی این گام پرداختند. آن‌چه که در بیانیه گام دوم زعیم حکیم انقلاب در مورد مسئله «معنویت انقلابی» به عنوان پیش‌نیاز حرکت جامعه به سوی هدف اصلی (تمدن اسلامی) بدان اشاره و مورد تاکید واقع شده است: 1⃣ تبیین حرکت و جهت انقلاب 2⃣ نقش بارز امام خمینی، به عنوان انسان معنوی الگو و تراز راهبر 3⃣ تبیین مسئله معنویت و اخلاق و حرکت جهادی در رشد چشمگیر و فراگیر 4⃣ مسئله دامنه معنویت مسئولین نظام اسلامی 5⃣ شناخت نظام و سبک زندگی غیر مومنانه (غربی) از مومنانه 🆔 @farhang_puya
❗️نباید غفلت کنیم از تکالیف الهیه 🆔 @farhang_puya
💠 پیامبر مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله وسلم): 💎 آنکه پیشانی مادرش را ببوسد، از آتش دوزخ در امان است. 📙 نهج‌الفصاحه، ح ٢٩١٧ 🆔 @farhang_puya
🔹 پذیرش اصالت عالم معنا 🖌 حجت‌الاسلام دکتر علی مصباح: 🔘 اسلام، چشم‌اندازی جامع و چند بعدی از هستی ارائه می‌کند. رابطه ظاهر جهان با باطن آن رابطه معنایی است به گونه‌ای که جهان آشکار جلوه‌ای از باطن جهان و حاکی از معنایی است که در باطن آن مخفی شده است و شاید به همین اعتبار موجودات جهان در تعبیر قرآنی «آیه» و «نشانه» نامیده شده‌اند. ✔️ علامه طباطبایی اساس سیر باطنی و حیات معنوی را پذیرش اصالت عالم معنی می‌داند؛ عالمی که شامل کمالات باطنی و مقامات معنوی به عنوان «واقعیت‌های حقیقی بیرون از واقعیت طبیعت و جهان ماده است (معنویت تشیع، ص ۵٢)». 🆔 @farhang_puya
❌ حب الدنیا راس کل خطیئة! 📿 شهید مطهری (ره) بر این باور است که انسان دارای نفسی با ابعاد مختلف است: یک بعد آن نفس حیوانی است که با نیازها و لذت‌های مادی در ارتباط است و بعد دیگر آن نفس انسانی است که با نیازها و لذت‌های عالی مربوط می‌شود. 🔚 بنابراین این بسنده کردن به بعد مادی و حیوانی و نادیده انگاشتن بعد حقیقی و عالی انسان و جهان موجب می‌شود تا معرفت و محبت انسان به جهان مادی و دنیای موقت معطوف گردد و در نتیجه، زندگی او از معنا و معنویت تهی گردد. ⭕️ پوچ‌گرایی و فقدان معنویت ریشه همه آلام و رنج‌ها و سرچشمه همه کج‌روی‌های فردی و اجتماعی است. امام جعفر (ع) چه زیبا از این حقیقت تعبیر فرموده است که: «حب الدنیا راس کل خطیئة» سرچشمه همه خطاها محبت دنیاست! 📝 حجت‌الاسلام دکتر علی مصباح 🆔 @farhang_puya
‼️ حلقه تکمیل‌کننده پازل دین جهانی! 🖌 حسن ابراهیم‌زاده: 📊 برای شناخت کارنامه مدیران و مسئولان دولت‌ها در چهل سال گذشته کشور در خصوص معنویت و اخلاق تنها می‌توان نگاهی به چهارچوب‌های فکری نظریه‌پردازان و تاثیرگذاران فکری و فرهنگی دولت‌های گذشته چون: 💯 عطاالله مهاجرانی، سعید حجاریان، اسفندیار مشایی و محمود سریع‌القلم و رابطه و نگرش آنان به معنویت و اخلاق و نسبت آن با نظام حاکم بر جهان و فاصله آن با بینش و نگرش با آن‌چه امام و رهبری برای نظام اسلامی ترسیم کرده، رصد کرد که خود مقاله‌ای مستقل می‌طلبد. 🔥 در این رصد به خوبی می‌توان دریافت، رویکردهای این دولت‌ها در معنویت و اخلاق نه‌تنها در خدمت اسلام ناب نبوده بلکه بعضاً به صورت آشکار و پنهان و گاه مستقیم و غیرمستقیم حلقه‌ی تکمیل‌کننده پازل دین جهانی بوده است. 🆔 @farhang_puya
💠 اجتناب از رذائل اخلاقی بر آراستن به فضائل اخلاقی مقدم‌تر است 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: تاثیر مبانی فکری و اعتقادی بر معنویت جامعه را بیان فرمایید؟ 🔹 همان‌گونه که از استاد بزرگوار خود حضرت آیت‌الله مصباح یزدی فرا گرفتیم باید در هر مسئله‌ای به صورت بنیادین برخورد کرد. در این موضوع نیز باید برخوردی بنیادین داشت. اگر کسی در بخش معرفت‌شناسی اصل شناخت را انکار کند و معتقد باشد که نمی‌شود یقین پیدا کرد و شناخت ما نسبت به هر مسئله قابل تشکیک است، این فرد اولاً نمی‌تواند اهل ایمان باشد. 🔻 چون ایمان با شک جمع نمی‌شود و فردی که امکان معرفت برای او منتفی است و نسبت به همه چیز مشکوک است، هرگز نمی‌تواند اهل ایمان باشد. چون او نسبت به هر نکته‌ای تردید دارد. 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام میرسپاه 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: هر مبنای فکری، مجموعه‌ای از قواعد و بایدها را برای مخاطبین خود تعریف می‌کند؛ چقدر بین این بایدها و واقعیت‌های جامعه تطابق وجود دارد؟ ❇️ اتفاقاً در بحث معرفت‌شناسی موضوع ارتباط بین هست‌ها و باید‌ها مطرح می‌شود. باید بین یک نظام ارزشی و واقعیت‌های جامعه، یک ارتباط منطقی وجود داشته باشد. ما نباید به حرف‌های دیگران دل ببندیم و مطمئن باشیم که بین باید و هست ارتباط منطقی وجود دارد. ✅ اگر ما این ارتباط منطقی را نفی کنیم، در واقع این انقلاب فرهنگی ما نابود می‌شود. افرادی که در این زمینه کار کرده‌اند با سرافرازی اعلام می‌کنند که نظام ارزشی اسلام در سطح جهانی قابل طرح است و برای تمامی آن برهان وجود دارد. 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام میرسپاه 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: نقش تعلیم و تربیت و تاثیر آن در اخلاق و معنویت را توضیح بفرمایید. 🔹 تعلیم و تربیت در اخلاق و معنویت نقش قابل توجهی دارد‌؛ مهم‌ترین عاملی که می‌تواند به رشد اخلاق و معنویت در جامعه کمک کند، اصلاح نظام تعلیم و تربیت است. قرآن کریم رسالت اصلی انبیا را تعلیم و تربیت ذکر می‌کند. 🔸 وجود دین که محصول تلاش انبیا الهی در جامعه است، برای رشد اخلاق و معنویت است. چنین رسالتی به عهده دین قرار داده شده و قرآن نیز هدف انبیا را تعلیم و تربیت ذکر می‌کند. 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر ساجدی 🆔 @farhang_puya
❗️دو رسالت مهم نظام آموزش و پرورش 🖌 حجت‌الاسلام دکتر ساجدی: 💯 اگر بخواهیم این روند محقق شود، یعنی تعلیم و تربیت داشته باشیم که به تعالی اخلاق و معنویت منتهی شود، باید نظام آموزش و پرورش به معنای عام کلمه به گونه‌ای باشد که بستر ساز رشد اخلاقی باشد. این نظام دور رسالت و را بر دوش دارد. در مقایسه میان این دو رسالت، هدف تربیت، بسیار مشکل‌تر از هدف تعلیم قابل دست‌یابی است. 📚 ما برای این کار باید ابتدا نگاه عالمانه‌‌ای به ساز و کارهایی داشته باشیم که می‌تواند مقدمات علمی لازم را در اخلاق و معنویت جامعه فراهم کند. سپس توجه به ساز و کارهای لازم برای تحقق بخشیدن عملی به اخلاق و معنویت در جامعه داشته باشیم. 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: با چه مکانیسم و ساز و کاری رشد اخلاقی در جامعه اتفاق خواهد افتاد؟ 🔺 در آغاز باید وضعیت فعلی جامعه را بشناسیم و ببینیم مردم و جوانان جامعه ما از لحاظ اخلاقی و معنویت در چه وضعیتی هستند. همان‌گونه که برای درمان یک بیماری ابتدا باید وضعیت فعلی بیمار را ارزیابی کرد و دید که او در چه وضعیتی است. 🔻 ما نیز باید گروه‌های مختلف جامعه را در گروه‌های مختلف سنی فرهنگی و اجتماعی طبقه‌بندی کنیم و وضعیت آن‌ها را از جهت اخلاق و معنویت بررسی کنیم. چون تحقق اخلاق و معنویت در افراد مختلف تفاوت دارد، در واقع مخاطبین و متربیان متفاوت‌اند. 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر ساجدی 🆔 @farhang_puya
💢 نقش انگلیس در بالیوود 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: آیا تهاجم فرهنگی غرب توانسته است بر رشد معنوی جامعه اثری داشته باشد؟ 💢 غرب خیلی تلاش می‌کند جلو این رشد را بگیرد. حتی عده‌ای تحت تاثیر قرار گرفته و غرب‌زده و متاسفانه تابع کفر شدند و نسبت به دین دیگر مشتری نیستند! ♨️ اگر یادتان باشد حضرت آقا (دامت برکاته) نسبت به کار دشمن علیه ارزش‌ها و رویکرد جامعه به معنویت هشدارهای جدی دادند و فرمودند: «تهاجم فرهنگی غرب جدی است!» مدتی بعد آقا این هجمه دشمن را تذکر دادند و از تعبیر شبیخون فرهنگی استفاده کردند و در زمان دیگر فرمودند: «». 💥 به هرحال حضرت آقا هر دفعه این حمله دشمنان به ارزش‌های دینی و انقلابی را با عبارات و کلماتی معناداری بیان فرمودند. کأنه مشخص است که دشمن دارد وارد خانه می‌شود و آن‌ها با ما یک جنگ جدی فرهنگی دارند! 🎙 گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر آقاتهرانی 🆔 @farhang_puya
🔸 فرهنگ پویا: تاثیر تعلیم و تربیت اقتصادی و اخلاق و معنویت در جامعه را توضیح بفرمایید 💰 در بحث‌های اقتصادی به عنوان تاثیر تعلیم و تربیت اقتصادی بر عملکرد نظام اقتصادی مطرح است. این بحث به بیانیه‌ای در سال ۱۹۸۳ در آمریکا به عنوان «یک ملت در خطر» بر می‌گیردد. گروهی از محققان اقتصادی برای دولت ریگان مطالعه‌ای را انجام دادند و گفتند: 📰 «نظام اقتصادی آمریکا با محصولات ضعیف در مواجهه با نظام اقتصادی و مستحکم آلمان و نظام اقتصادی ژاپنی در معرض خطر است. اگر اقتصاد آمریکا نتواند با این اقتصاد مقابله کند، اقتصاد آمریکا هژمونی و هویت خود را از دست خواهد داد». 🔰 در آن مطالعه دلیل برتری ژاپن و آلمان را در برخی از و این دو کشور بیان کردند. 🎙 گفتگو با دکتر محمدجواد توکلی 🆔 @farhang_puya
💠 علم نافع دانش هویت‌ساز است 🆔 @farhang_puya
⭕️ غربی‌ها فرهنگ ندارند 🆔 @farhang_puya
💠 انقلاب اسلامی مبتنی بر تعالیم وحیانی 🖌 محمد جعفری: 🔆 بدیهی است که انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر تعالیم وحیانی مترقی الهی است، اندیشه اصیل معنوی در دنیای حاضر باشد. رواج و رشد دیانت ناب و جنبش‌های انقلابی عدالت‌محور همه از برکات این نظام اسلامی در چند دهه اخیر است. ✅ انقلاب اسلامی نه‌تنها داعیه‌دار معنویت الهی و رشد ارزش‌های اخلاقی در آحاد انسان‌هاست، بلکه مدعی بسط و امتداد این ارزش‌ها به زندگی اجتماعی و نهادهای مدنی جامعه است. 🆔 @farhang_puya
📌 راه حل قرآن برای مشکلات 💠 حضرت آیت‌الله جوادی آملی: 📖 راه حلی که قرآن می‌دهد یکی «مراقبت از خود» و دیگری «یاد خدا» است. انسان باید مواظب جلسات، خواندنی‌ها، شنیدنی‌ها، خوردنی‌ها و پوشیدنی‌های خود باشد. مواظب باشد چه سخنی را میشنود و چه می‌گوید. ❗️دقت کند که در کنار سفره غذای حلال یا حرام می‌نشیند؟ لباسی را که بر تن می‌کند باید گذشته از حلال بودن، لباس شهرت نباشد. گاهی شخص لباسی می‌پوشد تا مشهور شود و هنگامی که از کوی و برزنی می‌گذرد، لباسش جلب توجه کند. این نشان می‌دهد که او گرفتار است. ⚠️ اگر انسان مواظب جلسات علمی خود باشد و سخنی جز برای رضای خدا و به سود جامعه اسلامی نگوید، به تدریج زمینه فراهم می‌شود تا به یاد خدا دل ببندد. 🆔 @farhang_puya
🔍 بررسی ابعاد «نسبت‌داری» در انقلاب (بخش اول) ❇️ انقلاب اسلامی ایران در ذات خود حرکتی انتقادی، اصلاحی، اکتشافی و تبیینی بود که در تمام سطوح خود موضعی عالمانه و فعالانه در برابر وضع موجود داشت. یکی از مهم‌ترین وجوه‌های انقلاب اسلامی ایده‌ی مسئولانه‌ی «نسبت داری» است. 🌐 ایده‌ی «نسبت داری»؛ یعنی انقلاب اسلامی در میان جمع است. جمع برای انقلاب و امام از ساده‌ترین مردم در حاشیه‌ای‌ترین نقاط ایران تا بزرگترین قدرت‌های فکری، دینی و سیاسی جهان را شامل می‌شود. 🔰 ایده‌ی «نسبت‌داری» می‌گوید: انقلاب اسلامی قرار است وارد یک گفت و گوی جهانی شود و موضع خود را پیدا و سپس آن را معرفی کند. 📝 الهام عباسی 🆔 @farhang_puya
🚫 خودباختگی همه‌جانبه 🔺 از منظر خواص و بزرگان غیرمذهبی ایران آن روزگار [دوران مشروطه]، کرامت انسانی در گروی برخورداری از آزادی مطلق و عدم التزام به قوانین ماورای عقل ابزاری و حساب‌گر دنیوی قرار داشت؛ ⭕️ از این‌رو احکام و قیود شریعت، مخالف مقتضای انسانیت و شرافت آدمی تلقی شد و اندک اندک رفتار و کنش‌های آنان به قشر عوام منتقل شده، روحیه‌ی کرنش در مقابل فرنگ و فرنگی بر جامعه مستولی گشت. ♨️ به قول مرحوم کربلایی: «کار [فرنگی] و فرنگی‌مآبی به طوری در ایران اوج گرفته که بزرگان و کارفرمایان ایران، جمیع حرکات و عادات شبانه روزی خودشان را نقشه و سرمشق از روش و رفتار فرنگیان بر گرفتند... .¹» 📚 برگرفته از کتاب «استحاله نهضت مشروطه»، تألیف جواد سلیمانی امیری؛ تاریخ دخانیه، ص۵۲ 🆔 @farhang_puya
⭕️ تحقیر علما و معارف دینی در پس غرب‌زدگی ⚠️ سر و کار داشتن و مأنوس شدن فرهنگیان، سیاستمداران و نخبگان کشور با اروپا موجب شد که آن‌ها علمای اسلامی را به تمسخر گرفته، علوم دینی را اموری پوچ، بی‌فایده و لاطائل و در برابر، ❌ علوم غربی را به دلیل محسوس بودن آثار دنیایی آن، علوم نافع و پرفایده تلقی نمایند و از این بالاتر به این نتیجه رسیدند که اساساً علوم غربی، علوم انسانی بوده و علوم اسلامی، غیر انسانی می‌باشند و تنها ملاک در این قضاوت، نگاه به آثار مادی و دنیوی هر یک از آن‌ها است؛... . 📚 برگرفته از کتاب «استحاله نهضت مشروطه»، تألیف جواد سلیمانی 🆔 @farhang_puya