eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
2.9هزار دنبال‌کننده
527 عکس
162 ویدیو
351 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
@studiesofshia ✳️ بورس فوق دکترا در زمینه اسلام‌گرائی‌های مدیترانه‌ای 🔹دانشگاه ادینبورو، اسکاتلند http://yon.ir/MhK3y @studiesofshia
4_5899751447846717329.pdf
1.12M
@studiesofshia ✳️ مهدویت از دیدگاه دین پژوهان غربی 🔹سید رضی موسوی گیلانی 🔸از جمله ویژگى هاى کتاب، تبیین اندیشه ها و پژوهش هاى برخى فیلسوفان غربى؛ از جمله هانرى کربن، جیمز دارمستتر، فان فلوتن، ایگناتس گلدتسیهر، ادوارد برون، مارگولیوث، ژزف کنت دوگوبینو، همیلتون گیب و آنه مارى شیمل است. #مهطtudiesofshia @ThrillOfPeace
@studiesofshia ‍ ✳️ حضرت آیت‌الله مصباح در آمریکا ... 🔹دکتر مرتضی آقاتهرانی در مورد دیدگاه سوپروایزر آمریکایی‌ خود و استاد راهنمای پایان‌نامه اش در مورد آیت‌الله چنین تعریف می‌کند: علامه مصباح یزدی برای سخنرانی در سمینار علمی با موضوع حرکت جوهری از دیدگاه فلسفه ، به آمریکا دعوت شدند. پس از سخنرانی ایشان، آنتونی پرویس (۱) صاحب کرسی فلسفه در دانشگاه بینگهمتون (۲) آمریکا بسیار متعجب شد و با هیجان گفت: " اگر آمریکا برای زنده کردن فلسفه آمریکا هم وزن استاد مصباح یزدی طلا بدهد، می‌أرزد. " این استاد آمریکایی که به اصطلاح، چیرمن (۳) و صاحب کرسی فلسفه بود و بالاتر از او در زمینه فلسفه نبود، خطاب به من می‌گفت: " قبل از انقلاب اسلامی ایران، معترض بودم که چرا آمریکایی‌ها از ایرانیان حق توحّش می‌گیرد؛ آمریکا غلط می‌کند... اما پس از جسارت و توهین و بی احترامی که به استاد مصباح شد، فهمیدم ایالات متحده حق دارد از ایرانیان حق توحّش بگیرد، زیرا این‌ها قدر علم و عالم و استاد را نمی دانند... " این استاد درباره سال‌های اصلاحات سخن می‌گفت. همان سالها که برخی ناجوانمردانه به آیت‌الله مصباح یزدی توهین و جسارت می‌کردند. بنده در پاسخ گفتم: " این توهین‌ و جسارتهایی که می‌گویید فقط توسط یک عده خاص و رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان مطرح شد؛ ملت ایران اینچنین نیستند." https://telegram.me/bayeganitabligh/1309 ۱. Anthony Preus ۲. binghamton ۳. chair Man @studiesofshia @feghheakbar
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 خاطره شنیدنی دکتر آقاتهرانی در مورد علامه در دانشگاه آمریکا (برای تبیین از دیدگاه ) @studiesofshia
4_5954277337569690891.pdf
634.7K
@studiesofshia ✳️ ظهور الگوهای قدرت در شیعه ی متقدم: 🔹مختار و زیبایی شناسی عقیده ✳️ Emerging Patterns of Authority in Early Shiʿism: 🔹al-Mukhtār and the Aesthetics of Persuasion 🔸Torsten Hylén؛ Dalarna University, Sweden 🔺Abstract In this study the author examines some aspects of authority in the movement of the Shiʿite leader al-Mukhtār. The notion of religious aesthetics as developed by Birgit Meyer is used as an analytical tool. It is argued that al-Mukhtār accomplished his political endeavour partly by introducing and controlling three “aesthetic forms” which functioned as “media” between the people and the deceased ʿAlī b. Abī Ṭālib: his claim to act on behalf of ʿAlī’s son Ibn al-Ḥanafiyya, whom he called al-mahdī, “the rightly guided”; his call to revenge for the killing of ʿAlī’s son Ḥusayn; and his exhibiting of a chair that he claimed had belonged to ʿAlī. ... @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ مطالعات شیعه‌شناسی در ایتالیا 🔹 بیانکاماریا اِسکارچا اَمورتّی 🔸بیانکاماریا اِسکارچا اَمورتّی (Biancamaria Scarcia Amoretti) متولد 1938م، اسلام‌شناس و شیعه‌شناس ایتالیایی و استاد دانشگاه رم است. تا کنون کتاب‌ها و مقالات بسیاری از وی در موضوع اسلام و تشیع منتشر شده است که از آن جمله می‌توان «سازگاری و جنگ مقدس در اسلام» (1974م)، «دنیای اسلام: درک واقعیات امروز با نگرش تاریخی» (1981م)، «شیعیان در جهان» (1994م)، «پانزده قرن تاریخ جهان اسلام» (1998م)، «مطالعه بر قرآن» (2009م) و «نقش‌آفرینی‌های زنان در جهان اسلام: مطالعه‌ای تاریخی سیاسی» (2015م) را نام برد. 🔸کتاب «مطالعات شیعه‌شناسی در ایتالیا» مجموعه‌ی یازده مقاله‌ی منتخب در موضوع اسلام، ایران و شیعه، و نخستین اثری است که از وی به زبان فارسی ترجمه و منتشر می‌شود. این مقالات در فاصله‌ی سال‌های 1974 تا 2010 میلادی توسط وی نگاشته شده‌اند. 🔸عناوین این مقالات عبارتند از: • چگونگی شکل‌گیری امامزاده • بررسی اسلامی در جنوب ایران، سال 1352 • روضه‌الشهدای واعظ کاشفی: مشاهداتی در حاشیه • اجتهاد: وسیله‌ای برای تداوم یا عاملی برای استحاله؟ • امامیه در ایران دوره‌ی سلجوقی: مشکلاتِ یک «اجتماع» • گونه‌شناسی مذهب شیعه: حلب ـ مشهد 1984 • مدارا و ناسازگاری در اسلام • پیرامون روایات در امامیه • نگرشی دوباره به نقش شیعه در اوایل دوره‌ی صفویه. ذکر دو نمونه • اسلام شیعه • نوستالژیای گذشته: کلیدی برای درک اسلام امروز؟ 🔹دانلود فایل معرفی و نقد کتاب 👈👈👈 https://telegram.me/studiesofshia/953 🔸خرید آنلاین کتاب 👈👈👈 http://ytre.ir/h25 @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ مطالعات شیعه‌شناسی در ایتالیا 🔹 بیانکاماریا اِسکارچا اَمورتّی
4_5771587527790036034.pdf
247.3K
و @studiesofshia ✳️ معرفی و نقد کتاب «مطالعات شیعه‌شناسی در ایتالیا» 🔹بیانکاماریا اسمارچا امورتی 🔸مترجم: لیلا کرمی @studiesofshia
4_5967303642665977338.pdf
1.72M
@studiesofshia ✳️ سمینار «جسم و روح» از منظر ادیان ابراهیمی «یهودیت»، «مسیحیت» و «اسلام» 🔹دانشگاه «آگسبورگ» آلمان، 27 یونی @studiesofshia
✳️ محمد(ص)؛ قهرمان ضد دستگاه کلیسای خرافی برای اروپای دوره روشنگری @studiesofshia 🔹جان و. تولان
✳️ محمد(ص)؛ قهرمان ضد دستگاه کلیسای خرافی برای اروپای دوره روشنگری @studiesofshia 🔹جان و. تولان «محمد (ص): یک قهرمان ضددستگاه روحانیت برای اروپای دوره روشنگری»، این عنوان مقاله زیر است که به تازگی در سایت aeon منتشر شده است. نویسنده آن جان تولن استاد تاریخ دانشگاه نانت است. اسم آخرین کتاب او هست: «چهره‌های محمد: نگرشهای غربی به پیامبر اسلام از قرون وسطی تا امروز» اما در این مقاله روی تصاویری که از پیامبر اسلام از قرن ۱۶ تا ۲۰ در اروپا وجود داشته، متمرکز شده است. ابتدای مقاله می‌گوید ترجمه و انتشار قرآن تا قرن ۱۶ در اروپا ممنوع بود و برخی را به خاطر انتشار آن زندانی می‌کردند، اما مارتین لوتر گفت باید قرآن را منتشر کنیم چون بهترین راه برای مبارزه با ترک‌ها این است که دروغ‌های محمد را همگان ببینند! لذا قرآن ترجمه و منتشر شد، ولی نتیجه عکس داد و به سرعت در جهت زیرسوال بردن باورهای مسیحیت و القائات کلیسا، به خصوص عقیده تثلیث، مورد استفاده قرار گرفت. پیامبر اسلام به عنوان یک اصلاحگر اجتماعی که باورهای غیرعقلانی مسیحیان را به چالش می‌کشد، شناخته شد. در ۱۷۳۴ یک ترجمه انگلیسی جدید از قرآن منتشر شد و مترجم آن، جرج سیل، یک مقدمه در مورد شخصیت پیامبر به عنوان اصلاحگری که مقابل عقاید خرافی کلیسا می‌ایستد، نوشت. پیامبر در نگاه خوانندگان این کتاب به «سمبل جمهوری خواهی ضدروحانیت» تبدیل شده بود. این تصاویر اصلاح گرایانه از پیامبر اسلام در آمریکا و آلمان هم به وجود آمد. در فرانسه، ول‌تر ترجمه قرآن را خواند و تصویر مشابهی از پیامبر اسلام را ارائه کرد. در انگلیس ادوارد گیبون درمورد پیامبر نوشت: «عقاید محمد عاری از تردید و ابهام است و قرآن یک شاهد باشکوه از وحدانیت خداوند است. پیامبر مکه، پرستش بت‌ها و انسان‌ها و ستارگان را رد کرد؛ با این اصل عقلانی که هرچیزی که ظهور و بعد افول و مرگ دارد، شایسته پرستش نیست […]» @studiesofshia تصویری که این مقاله از نبی مکرم اسلام ایجاد می‌کند از این حیث جالب توجه است که رسول الله را چهره‌ای انقلابی و مصلح معرفی می‌کند و اساساً پیامبرِ بعثت، یعنی پیامبر انقلاب و این پیامبر به یک اصلاح گر اجتماعی و مردمی که ضد دستگاه قدرت و ثروت و کج اندیشی است، بسیار نزدیک تر است تا… ✳️ Faces of Muhammad Western Perceptions of the Prophet of Islam from the Middle Ages to Today 🔹John V. Tolan 🔸Heretic and impostor or reformer and statesman? The contradictory Western visions of Muhammad In European culture, Muhammad has been vilified as a heretic, an impostor, and a pagan idol. But these aren’t the only images of the Prophet of Islam that emerge from Western history. Commentators have also portrayed Muhammad as a visionary reformer and an inspirational leader, statesman, and lawgiver. In Faces of Muhammad, John Tolan provides a comprehensive history of these changing, complex, and contradictory visions. Starting from the earliest calls to the faithful to join the Crusades against the “Saracens,” he traces the evolution of Western conceptions of Muhammad through the Reformation, the Enlightenment, and the nineteenth and twentieth centuries, and up to the present day. Faces of Muhammad reveals a lengthy tradition of positive portrayals of Muhammad that many will find surprising. To Reformation polemicists, the spread of Islam attested to the corruption of the established Church, and prompted them to depict Muhammad as a champion of reform. In revolutionary England, writers on both sides of the conflict drew parallels between Muhammad and Oliver Cromwell, asking whether the prophet was a rebel against legitimate authority or the bringer of a new and just order. Voltaire first saw Muhammad as an archetypal religious fanatic but later claimed him as an enemy of superstition. To Napoleon, he was simply a role model: a brilliant general, orator, and leader. telegram.me/bayeganitabligh/1346 The book shows that Muhammad wears so many faces in the West because he has always acted as a mirror for its writers, their portrayals revealing more about their own concerns than the historical realities of the founder of Islam. John Tolan is professor of history at the University of Nantes and a member of the Academia Europaea. His previous books include Saracens: Islam in the Medieval European Imagination and Saint Francis and the Sultan. 💠 لینک دانلود کتاب 👈👈👈 t.me/studiesofshia/961 @studiesofshia
✳️ راه هایی به سوی بهشت؛ فرجام شناسی و مفاهیم آخرتی در اسلام 🔹سباستین گونتر، تاد لاوسن @studiesofshia