نسل آفتاب
شهید بهشتی: چرا ما ایرانیها با داشتن گنجینههای طبی همیشه باید در چنگال داروهای خارجی اسیر و عاجز
نظر #شهید مظلوم دکتر #بهشتی در مورد #طبسنتی، داروهای گیاهی و فرنگی؛ مهر ماه ۱۳۵۹ دانشکده پزشکی دانشگاه تهران:
دوستان عزیزم چرا به جهت معالجات امراض از گیاهان دارویی ایران استفاده نکنیم؟ چرا #طبسنتی و شیوه گیاهدرمانی و طریقه استفاده از ادویهجات مورد استفاده ما ایرانیها قرار نگرفته؟
چرا وزارت بهداری و دستاندرکاران تا به حال در گسترش و احیای طبسنتی و گیاهدرمانی قدمی برنداشتهاند؟ چرا ما ایرانیها با داشتن گنجینههای طبی همیشه باید در چنگال داروهای خارجی اسیر و عاجز باشیم؟
چرا بعضی از داروهای فرنگی در ایران بازار سیاه پیدا کرده و تا چند صد برابر قیمت اصلی به فروش میرسد؟
آیا خودمان مقصر هستیم که زیر بار داروهای گیاهی نرفتهایم یا داروهای فرنگی در علاج امراض معجزهگر بودهاند؟
آیا تبلیغات و زرق و برق داروهای فرنگی ما را به طرف خود کشیده و یا داروهای گیاهی را مصرف نمودهایم و نتیجه نگرفتهایم؟
بله، این "چراها" وقتی جوابش داده خواهد شد که انشاءالله در رأس این امر، یک ایرانی با همت و معتقد قرار گیرد
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
همهی بساطی که الآن در ایران هست بساطی است که هنوز اسلامی نیست
حضرت امام خمینی رحمةاللهعلیه:
این یک وابستگی فکری است که انسان از مکتب خودش دست بردارد برود سراغ مکتب دیگران. از اقتصاد خودش دست بردارد برود سراغ اقتصاد دیگران، اقتصاد خودش را اصلاً نظر نکند، نفهمد که چیست، مثلاً اقتصاد اسلامی چیست اینها اصلاً نمیدانند، ازشان بپرسید که اقتصاد در اسلام چیست اصلاً نمیدانند. در عین حالی که این را نمیدانند رفتند سراغ اقتصاد مارکسیست، در صورتی که آن در خارج شکست خورده است. و هکذا ما الآن جمعیتی هستیم که از حبس بیرون آمدیم؛ از آن حبسهای طول پنجاه سال. حالا ما بیرون آمدیم. دَرِ حبس باز شده است و ما آمدیم بیرون. لکن از این حبس که بیرون آمدیم، باز یک گرفتاریهای زیاد دیگری داریم که در رأس همۀ گرفتاریها همین گرفتاری فکری است. این را باید اساتید دانشگاه، معلمین، آموزگارها بچههای ما را از این انگل بودن و از این افکار بیرون بیاورند، آنها که خودشان مبتلا به آن افکار نیستند، آنها که هستند که نمیتوانند. همۀ بساطی که الآن در ایران هست بساطی است که [هنوز] اسلامی نیست.
صحیفۀ امام جلد ١١ صفحه ١٨١
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
نسل آفتاب
سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی: در پزشکی و #علم_نوین بلا استثنا در همهی موارد هنگام درمانِ اَب
شهید مرتضی آوینی:
در کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» درباره طب اسلامی آمده است: طب قدیم دقیقاً بر مبانی حکیمانهای منشاء گرفته از دین اسلام، استوار بوده است و بدین ترتیب، امکان تعلیم و تدریس آن در حوزههای علمیه وجود داشته است.
در مورد طب، نباید پنداشت که علم پزشکی امروز، صورت تکامل یافتهی طب قدیم است؛ علم پزشکی اصولاً بر مبانی دیگری استوار است.
در قدیم انسان را از یک سو جزئی از طبیعت و از سوی دیگر جامع همهی طبایع میدانستهاند و بدین ترتیب سعی میکردهاند که نظم داخلی بدن انسان را دقیقاً در انطباق با طبیعت خارج، شناسایی کنند. بر این مبنا، انسان را همچون طبیعت خارج، صاحب طبایع چهارگانهی گرموخشک، گرموتر، سردوتر، سردوخشک میدانستهاند و اخلاط چهارگانهی بدن انسان -صفرا، خون، بلغم و سودا- را متناظر با این طبایع اربعه قرار میدادهاند و سعی میکردهاند از روز نظامی که فیمابین این طبایع چهارگانه در طبیعت موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند.
این مبنا، بر خلاف آنچه معمولاً میپندارند، توسط پزشکی امروز، نه تنها نقض نشده است، بلکه روزبهروز حقانیت آن آشکارتر میشود.
به هر تقدیر، پزشکی امروز را هرگز نمیتوان همان علم طب قدیم دانست.
بین پزشکی امروز و مبانی اعتقادی و فلسفی ما پیوندی استوار وجود ندارد.
این حرف را به عنوان سرزنش تلقی نکنید؛ مقصود حقیر، بیان این نکته است که چرا دیگر امکان تدریس این علوم در حوزههای علمیه وجود ندارد.
آنچه در زمینهی علم طب و پزشکی امروز گفتیم، دربارهی همه علوم دیگر، حتی ریاضیات و هندسه نیز صادق است.
همهی این علوم در گذشته بر مبانی دیگری استوار بودهاند و فیمابین آنها و مجموعهی اعتقادات مذهبی و فلسفی انسان پیوندی کامل برقرار بوده است.
این پیوند اکنون بریده شده و به اعتقاد حقیر، این انقطاع نه به علت تخصصی شدن علوم، بلکه به علت جدایی علم و دین از یکدیگر حاصل شده است.
تخصصی شدن علوم، خود معلول همین جدایی است.
علم جدید، وقتی مستقیماً سراغ یک عضو از میان اعضا میرود، مسلماً اشتباه خواهد کرد، زیرا (بدن) حتی اگر به تعبیر خودشان یک سیستم باشد، همه اعضایش پیوسته به هم است و این اجزاء در ارتباط با هم معنا دارند و هر کدام فینفسه و به طور مجرد از سایر اعضاء معنا ندارند. بنابر این اگر بخواهید سراغ یک عضو بروید، باید همه اعضا را بشناسید.
باید از طریق کل گرایی به جزء رسید نه با جزءگرایی به سراغ اجزا رفت.
عالَم جزء را فقط از طریق عالَم کل میتوان شناخت.
وقتی کسی به کل عالم اشراف علمی پیدا میکند به او حکیم میگویند.
این آدم از کل میآید سراغ جزء؛ چون حکمت پیدا کرده از عالم اجمال به عالم تفصیل میآید و علت را پیدا کرده و برطرف میکند.
در طبابت قدیم همین کار را میکردند.
این طب جدید است که فوراً میخواهد برود عوارض شیمیایی یا فیزیکی حادث شده را از سر راه بر دارد و این غلطترین و اشتباهترین کاری است که ممکن است در این عالم اتفاق بیفتد. به این خاطر که خیلی از این عوارضی که هست، خودش در جهت شفاست.
طبیعت عالم، این طور است که خودش شفا را در خود به وجود میآورد.
اگر شما بخواهید این عوارض را از سر راه بردارید یعنی سیر جریان شفا را منقطع کردهاید، نه تنها معالجه نکردهاید، بلکه در طریقه علاج هم ممانعت پیش آوردهاید.
این جزءنگری در طب، دیوانگی است و به خدا (قسم) جنون است! شما تا آن وقت که تصوری از کل عالَم نداشته باشید، نمیتوانید اجزاء را بشناسید.
بنابراین تغییراتی که در بدن حادث میشوند و یا رفتارهایی که ظاهر میگردند به عللی بر میگردند که ابتدا باید آن علل را شناسایی کرد و از آن طریق، معلول را هم از سر راه برداشت بدون اینکه به بقیه اعضا لطمهای بخورد.
و این فقط از طریق حکمت میسر است و راه دیگری ندارد.
علم جدید همیشه و بلااستثناء در همه موارد (به جای درست کردن ابرو) چشم را کور میکند! من در بررسی امراض مختلف و معالجات اینها، به این رسیدهام که روش معالجات اینها مضحک و خنده دار است و سراپا جهل است.
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
همای رحمت
علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را
که به ماسوا فکندی همه سایهٔ هما را
دل اگر خداشناسی همه در رخ علی بین
به علی شناختم من به خدا قسم خدا را
به خدا که در دو عالم اثر از فنا نماند
چو علی گرفته باشد سر چشمهٔ بقا را
مگر ای سحاب رحمت تو بباری ارنه دوزخ
به شرار قهر سوزد همه جان ماسوا را
برو ای گدای مسکین در خانهٔ علی زن
که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را
بهجز از علی که گوید به پسر که قاتل من
چو اسیر توست اکنون به اسیر کن مدارا
بهجز از علی که آرد پسری ابوالعجائب
که علم کند به عالم شهدای کربلا را
چو به دوست عهد بندد ز میان پاکبازان
چو علی که میتواند که بهسر برد وفا را
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
به دو چشم خونفشانم هله ای نسیم رحمت
که ز کوی او غباری به من آر توتیا را
به امید آن که شاید برسد به خاک پایت
چه پیامها سپردم همه سوز دل صبا را
چو تویی قضایگردان به دعای مستمندان
که ز جان ما بگردان ره آفت قضا را
چه زنم چو نای هردم، ز نوای شوق او دم
که لسان غیب خوشتر بنوازد این نوا را
همه شب در این امیدم که نسیم صبحگاهی
به پیام آشنایی بنوازد آشنا را
میلاد با سعادت اولین اختر تابناک امامت و ولایت مولای متقیان امام علی علیهالسلام بر همه شیعیان و محبان اهلبیت علیهمالسلام تبریک و تهنیت باد
و همچنین روز پدر و مرد بر همه پدران زحمتکش و مردان واقعی مبارکباد
نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ۱ دقیقه وقت دارید این کلیپ رو ببینید
ما میبینیم ولی مسئولین نمیخواهند ببیند
قابل توجه مسئولین سلامت و بهداشت مملکت
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
پروفسور لوک مونتانیه، دانشمند برندهی جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۰۸، در گذشت
اما آنچه مرسوم نیست، سکوت نسبی رسانههای اروپایی نسبت به این رخداد است.
سابقا رسانههای اروپایی برای درگذشت افرادی با شهرت و اهمیت کمتر از مونتانیه، تولید خبر بیشتری داشتند.
آیا ممکن است این تفاوت، ارتباطی به مواضع وی در خصوص واکسنهای کرونا داشته باشد؟
وی سال گذشته در مصاحبهای اعلام کرده بود:
میزان عفونت در بدن کسانی که واکسنهای کرونا را دریافت میکنند، بیش از کسانی است که به خود ویروس مبتلا میشوند
واکسیناسیون گستردهی کرونا، یک #خطای_بزرگ_پزشکی است.
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration
مرگ بر آمریکا بغیر از فائوچی مشاور پزشکی رئیس جمهورش و بیل گیتس سرمایهدار همه کاره و مالک جان مردم
#جهاد_تبیین
#نسل_آفتاب
ایتا
تلگرام
سروش
@sunshinegeneration