📌امیر المومنین امام علی علیه السلام فرمودند:
✅اگر بردبار نیستی خود را بردبار جلوه بده؛
زیرا کمتر کسی است که خود را شبیه گروهی کند و بزودی یکی از آنان نشود
📚نهج البلاغه ص ۵۰۶ ، حمکت ۲۰۷
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
༻⃘⃕𑁍𑁍🍃🌺❁بسم الله❁🌺🍃𑁍༻⃘⃕𑁍
#بدعت #لیلة_الرغائب #صوفیه
📢 آیا شما هم منتظر "لیلة الرغائب" هستید؟!
📸 علامه مجلسی رحمه الله:
«نماز "لیلة الرغائب" سند معتبری ندارد و از طریق سُنّیان نقل شده، لذا آن را نقل نکردم.»
👈🏻 اولینبار در کتب شیعه، دستورالعمل این شب، در کتاب "اقبال الاعمال" نقل شده که روایتش عامّی (از سُنّیان) است و برخی روات آن مجهول یا جعلکننده بودهاند و راوی "أنس بن مالک" است که طبق روایات، بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله دروغ میبست، و مورد نفرین امیرالمؤمنین علیه السّلام واقع شد. سند این مطلبِ عامّی نزد سُنّیان هم بشدّت ضعیف، و حتّی متن آن نیز خالی از إشکال و اضطراب نیست، و جالب اینکه برخی بزرگان عامّه نیز به جعلی و بدعت بودن این روایت تصریح کردهاند. هرچند اگر این روایت بهترین سند را هم داشت، چون از طریق شیعی نیست و در روایات شیعه مؤيدی ندارد، برای ما فاقد ارزش و اعتبارست. در کتب شیعی، هرکس اعمال لیلة الرغائب را نقل کرده از همان منبع مذکور نقل کرده که وضعیت اعتبار روایتش بیان شد.
✅ گفتنی است که غالب "سُنّیان و صوفیان" بسیار به این شب اهمیّت داده و میدهند، بخلاف شیعیان.
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
#لیله_الرغائب_1
جعلی است یا حقیقی؟
ما تکلیف داریم که به "مأثور" عمل کنیم نه هرچه منقول است.
یعنی اثر و روایت باشد؛ یعنی از اهل بیت نقل شده باشد ، یعنی اختراع دیگران نباشد. در باره اعمال مستحبی و توسلات بر این نکته تاکید شده است. ما شیعیان اصرار داریم که روش نیایش را از حضرات معصومین علیهم السلام فرابگیریم.
🔹لیله الرغائب در متون و مجامیع روایی شیعه نیامده است . یعنی ائمه آن را نفرموده اند. آنچه هست از رسول اکرم _صلی الله علیه وآله__ به نقل از اهل سنت است و هیچ ردپایی در متون اساسی شیعه ندارد. مرحوم سید ابن طاووس در "اقبال" آن را آورده اما از منابع غیر شیعی.
شبی چنین مقدس و بدین مهمی اگر حقیقت می داشت بی تردید اهل بیت آن را برایمان بیان می کردند و قطعا در روایات شیعی تشویق و تبیین می شد. اینکه فقط در منابع سنی آمده ، از اعتبار و حجیت می افتد.
🔹در اصول فقه قاعده های داریم با عنوان "تسامح در ادله سنن" و "اخبار من بلغ". معنای سادهء آنها آن است که اگر در بارهء ثواب اعمال مستحبی چیزی شنیدید وبه آن عمل کردید همان ثواب را برایتان ثبت میکنند هرچند آن روایت صحیح نباشد ، چون فضل و رحمانیت خدا وسیع است.
بنابر این :
1. لیله الرغائب در اسناد روایی شیعه نیست. اسنادش از اهل سنت است و ضعیف اند.
2.اگر کسی به قصد دریافت ثواب، ندانسته به آن عمل کرد، خداوند به سبب رحمانیتش و فضل بیکرانه اش آن ثواب را به او عطا میکند، گرچه خبر وروایت ناصحیح بوده باشد.
3. عمل به چنین سنن و توسلات و عبادتهایی حرام نیست، بل برخی حتی آنها را مستحب دانسته اند
[برای مطالعه : حدیث اندیشه، مقاله بررسی متنی وسندی روایات "من بلغ" ، ش5 ، و: پژوهشهای اصولی، ش4 (1382)، و: مقالات و بررسیها، ش4 (1368) .]
🔹به نظر بنده برای من وشما که شیعه ایم بهتر است در این شب جمعه به اعمالی بپردازیم که مأثور ، واز امامان ما رسیده باشد. کمیل و عاشورا و جامعه ومانند اینها ، چیز دیگری است... از دستشان ندهیم و به لیله الرغائب اهمیت ندهیم وتوجهی نکنیم....
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
#لیله_الرغائب_2
#جعلی است یا #حقیقی؟
برخی میگویند همینکه حضرات بزرگوار سید ابن #طاووس و #علامه_مجلسی و #محدث قمی در مفاتیح ونیز برخی مراجع معاصر و شبکه های مذهبی بر استحباب اعمال لیله الرغائب تاکید میکنند نشانه درستی و صحت آن است.
دوستان می پرسند :
مگر از این علما و مراجع برتری؟
یا می گویند اگر جعلی بود چرا این علما که نام بردم آن را بیان کردند؟؟
لذا در اینجا توضیحی مختصر عرض می کنم
روایت #لیله_الرغائب شیعی نیست ، سنی است.
تا اینجا طبق قاعده "تسامح در سنن" و "اخبار من بلغ" آن هم البته با تسامحی مضاعف می پذیریم، والا مخالفانی دارد این قاعده، و نیز هر که فقط تسلیم اهل بیت است، باگشاده رویی و طیب خاطر نمی پذیردش.
آقایان آیات عظام خویی و خراسانی و سیستانی و ... قاعده تسامح در ادله سنن را حجت نمی دانند و قواعدش را نافذ نمی دانند
👇❗️❗️
همین اول بگوییم که "تسلیم" چهارده معصوم هستیم و بس!
تسلیم را با تمام معانی و شأن واهمیتش درنظر آورید. و جز این چهارده معصوم "مطیع" و سرسپرده و دلسپردهء کسی نیستیم، البته و صد البته جایگاه فرازمند عالمان دین بر دیده و تاج سر ما و اجتهاد و تفقه و استنباط فقهی ایشان نور چشم ما؛ اما در مقوله تسلیم واطاعت هرگز جز کلام نورانی معصوم حجتی نداریم.
یعنی سیدابن طاووس وعلامه مجلسی ومراجع معاصر وعلمای شیعه را چون جان دوست داریم و ایشان را مدافعان مکتب حقه می دانیم ولی در جایی که اظهار نظر شخصی کرده باشند اگر مطابق ثقلین نباشد الزامی برای پذیرش نداریم
طبق قاعدهء پیشگفته اگر از سنی ها عملی استحبابی وعبادی به ما برسد می توانیم بدان عمل کنیم، خاصه اگر فقهای خلف وسلف بدان اشارتی کرده باشند. در این شک و دودلی نداریم.
اما در مقولهء لیله الرغائب جای سوال است که بپرسیم:
💥❗️ اگر آن روایت در نزد "خود سنی ها" ضعیف باشد، چه؟
یعنی اگر لیله الرغائب به سبب تلاش علمای اهل سنت تضعیف شود و روز بروز ترک شود، آیا باز هم بدان عمل کنیم؟
آنها روز به روز ار عمل به آن دور شوند و ترکش کنند و ما روز به روز [به سبب اصرار صداوسیما] بیشتر به آن عمل کنیم؟
💥❗️اگر روای اول روایت به فرموده امام صادق_علیه السلام_ و نیز به صراحت علمای رجالی اهل سنت ، کذاب است، چه؟ باز هم بپذیریم؟
💥❗️ یاد گرفتیم که از اهل بیت بگیریم تا از آنها شویم... و یاد گرفتیم که شرق وغرب را بگردیم، علمی نمی یابیم جز در خانه اهل بیت.. و یاد گرفتیم تسلیم آنها شویم... با این حال آیا... ... ...الخ
🔹"عالمان اهل سنت این روایت را بسیار ضعیف دانسته و بدعتی بزرگ شمردهاند.
ابن جوزی مینویسد:
«هذا حدیث موضوع علی رسول الله صلی الله علیه و سلّم، ... و سمعت شیخنا عبد الوهاب الحافظ یقول:
رجاله مجهولون، و قد فتشت علیهم جمیع الکتب فما وجدتهم
قال النووی:
«و هاتان الصلاتان بدعتان مذمومتان منکرتان قبیحتان، و لا تغتر بذکرهما فی کتاب قوت القلوب ـ لأبی طالب المکی ـ والإحیاء ـ للإمام الغزالی ـ ، ولیس لأحد أن یستدل على شرعیتهما بما روی عنه علیه الصلاة والسلام أنه قال :
{ الصلاة خیر موضوع } فإن ذلک یختص بصلاة لا تخالف الشرع بوجه من الوجوه ، ولا یغتر ببعض مَنِ اشْتَبَهَ علیه حکمهما من الأئمة فصنف ورقات فی استحبابهما فإنه غالط فی ذلک... و قال أبو الفرج بن الجوزی: صلاة الرغائب موضوعة على رسول الله وکذب علیه.»
المجموع (4/ 61)
امّا مایه تعجّب است که با اینکه علمای شیعه، رشد را در مخالفت اهل سنت میدانند و حتی احادیث صحیح آنها را هم(در صورتی که در منابع شیعه مؤیدی برای آن نیابند) رد میکنند، با چه ملاک و معیاری این روایت (که فقط در منابع اهلسنت، آن هم با سندی غیرقابلاعتنا موجود است) را نقل و ترویج نمودهاند؟
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
#لیله_الرغائب_3
#جعلی است یا #حقیقی؟
روایت لیله الرغائب را علامه مجلسی به نقل از اجازهنامه علّامه حلّی(ره) به بنیزهره آوردهاست که از حیث سند بسیار ضعیف است.
[بحار الأنوار، ج 95، ص 395]
بدین صورت:
«باب 25 عمل خصوص ليلة الرغائب زائداً على أعمال مطلق ليالي شهر رجب
أَقُولُ قَدْ رَوَى الْعَلَّامَةُ ره فِي إِجَازَتِهِ الْكَبِيرَةِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الدَّرْبِيِّ عَنِ الْحَاجِّ صَالِحٍ مَسْعُودِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ أَبِي الْفَضْلِ الرَّازِيِّ الْمُجَاوِرِ بِمَشْهَدِ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَرَأَهَا عَلَيْهِ فِي مُحَرَّمٍ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَ سَبْعِينَ وَ خَمْسِمِائَةٍ عَنِ الشَّيْخِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ الْجَلِيلِ الرَّازِيِّ عَنْ شَرَفِ الدِّينِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ سَدِيدِ الدِّينِ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَحْمَدَ النَّيْسَابُورِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ الْحَاجِّ مسموسم عَنْ أَبِي الْفَتْحِ نُورْخَانَ عَبْدِ الْوَاحِدِ الْأَصْفَهَانِيِّ عَنْ عَبْدِ الْوَاحِدِ بْنِ رَاشِدٍ الشِّيرَازِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْهَمْدَانِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْبَصْرِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ خَلَفِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الصَّنْعَانِيِّ عَنْ حُمَيْدٍ الطُّوسِيِّ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا مَعْنَى قَوْلِكَ رَجَبٌ شَهْرُ اللَّهِ قَالَ لِأَنَّهُ مَخْصُوصٌ بِالْمَغْفِرَةِ فِيه ...»
واما سلسله سند اجازهنامه علّامه حلّی به بنیزهره، از «انس بن مالک»
[به خاطر داشته باشید این نام را]
از رسول خدا صلی الله علیه وآله ، که راویان را در ج 104، ص 123 نقل میکند، و عبارتاند از:
1. علامه حلّی،
2. الحسن بن الدربی: جلیلالقدر بود؛
3. مسعود بن محمد بن ابی الفضل رازی: فقیهی صالح بود؛
4. علی بن عبد الجلیل بیاضی رازی: متکلم ومتقی،
5. شرفالدین المنتجب بن الحسن بن علی الحسنی: فقیهی صالح بود؛
6. سدیدالدین ابو الحسن علی بن الحسن: نمی توان دقیقا او را تشخیص داد،
7. عبد الرحمن بن احمد النیسابوری: شیخ اصحاب ری، حافظ، واعظ و فقیه بود؛
8. ابو عبدالله الحسین بن علی: ظاهرا نیکوکار وثقه،
9. مسموسم (یا سموسم و یا سمرسم)دقیقا مشخص نیست،
10. ابی الفتح نورخان عبد الواحد اصفهانی: تقریبا مبهم است
11. عبد الواحد بن راشد الشیرازی: مبهم،
12. علی بن جهضم، ابو الحسن الحمدانی یا همدانی: تقریبا ناشناس و احتمال صوفی بودنش وجود دارد؛
13. علی بن محمد بن سعید البصری: ناشناس
14. پدر شخص پیشین که او نیز چنان روشن نیست،
15. خلف بن عبد الله یا خلف بن عبید الله الصنعانی: ابن حجر میگوید: وی حدیث لیلة الرغائب را نقل کرده است که ابن جوزی، این روایت را جعلی و ابوموسی چنین روایتی را غریب دانسته است؛
16. حمید طوسی: وی را حمید الطویل و حمید بن تیرویه نیز مینامند؛ برخی گفتهاند وی ثقه است؛ چنانچه یحیی بن معین گفته وی ثقه است؛ و برخی دیگر میگویند وی تدلیس میکرد،
17. انس بن مالک: [که نامش را به خاطر سپرده اید] .
یعنی وی این حدیث را از رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیده بود.
سلسله سند را دیدید. نفر اول هم انس بن مالک بود.
انس مالک شخصی بود که انکار واقعه غدیر نمود
انس مالک کسی است که امام معصوم او را کذاب معرفی فرموده
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
#لیله_الرغائب_4
#جعلی است یا #حقیقی
سلسله سند را دیدید. نفر اول هم انس بود.
#انس_ابن_مالک کی بود؟
از کودکی خادم پیامبر بود .از بیعت و یاری حضرت امیر مومنان علی علیه السلام سر باز زد.
روزی در کوفه و در زمان خلافت ظاهری امیر مومنان از جمعی از صحابه در باره حدیث غدیر مناشده کرد. یعنی با اصرار و تاکید وجدیت و #قسم پرسید که آیا در #غدیر_خم شنیدید حدیث غدیر را یا نه؟ همین انس ابن مالک که کمتر از پنجاه سال عمر کرده بود خود را به فراموشی زد که یادم نیست، پیر شدم، و از این بهانه ها. خلاصه شهادت نداد و بهانه آورد. امیر مومنان امام علی علیه السلام او را نفرین کرد که اگر دروغ بگویی فورا گرفتار شوی و سریعا گرفتار شد. آری، به برص دچار شد.
🔹البته همه اینها را اگر کنار بگذاریم از این روایت نمی توان گذشت که در آن امام صادق _علیه السلام_ او را دروغپرداز در حدیث معرفی کرد.
باری، درروایتی منقول از امام صادق__علیهالسلام__ ، انس یکی از سه نفری بود که بر پیامبر صلیالله علیه وآله دروغ میبست:
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ إِسْحَاقَ الطَّالَقَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ يَحْيَى قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ زَكَرِيَّا قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَارَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَمِعْتُ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ ع يَقُولُ ثَلَاثَةٌ كَانُوا يَكْذِبُونَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ أَبُو هُرَيْرَةَ وَ أَنَسُ بْنُ مَالِكٍ وَ امْرَأَةٌ.»
[نک: خصال صدوق، ج 1، ص 190]
آیا با این حال بپذیریم حدیث لیله الرغائب را؟
می گویم بگذریم از سنی بودن روایت، و بگذریم از اینکه اهل سنت، خودشان دیگر به آن عمل نمی کنند و سخت ضعیفش می دانند ، و بگذریم از اهمیت و ضرورت انحصار اخذ از اهل بیت و تسلیم امر آنها شدن ، و باز بگذریم از سکوت ائمه از چنین شبی با این اهمیتی، و بگذریم از پانزده نفر موجود در سلسله حدیث ، آری ... آری..اگر از همه اینها بگذریم ، از سخن امام صادق علیه السلام درباره انس نمی توان گذشت و روایت لیله الرغائب را پذیرفت....
با همه اینها در یادداشتم به استحبابش اشاره کردم و دلیل اصولی را هم ذکر کردم یعنی "تسامح در ادله سنن" و "اخبار من بلغ" ..
اکنون هم شاید بر اساس قاعده "رب کذوب قد یصدق" بشود تساهل کرد، و لذا نمی گویم نباید اعمال آن شب را بجای آورد، ولی گفتم و میگویم که اگر بناست آن را استحبابا و رجائا بپذیریم دستکم دعای کمیل و زیارت آل یاسین و عاشورا را بخوانیم ...
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
#راویان_مجهول_لیله_الرغائب
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج95، ص: 395
باب 25 عمل خصوص ليلة الرغائب زائدا على أعمال مطلق ليالي شهر رجب
1- أَقُولُ قَدْ رَوَى الْعَلَّامَةُ ره فِي إِجَازَتِهِ الْكَبِيرَةِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ الدَّرْبِيِّ عَنِ الْحَاجِّ صَالِحٍ مَسْعُودِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ أَبِي الْفَضْلِ الرَّازِيِّ الْمُجَاوِرِ بِمَشْهَدِ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع قَرَأَهَا عَلَيْهِ فِي مُحَرَّمٍ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَ سَبْعِينَ وَ خَمْسِمِائَةٍ عَنِ الشَّيْخِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ الْجَلِيلِ الرَّازِيِّ عَنْ شَرَفِ الدِّينِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ سَدِيدِ الدِّينِ عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ أَحْمَدَ النَّيْسَابُورِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ الْحَاجِّ مسموسم عَنْ أَبِي الْفَتْحِ نُورْخَانَ عَبْدِ الْوَاحِدِ الْأَصْفَهَانِيِّ عَنْ عَبْدِ الْوَاحِدِ بْنِ رَاشِدٍ الشِّيرَازِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْهَمْدَانِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ الْبَصْرِيِّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ خَلَفِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الصَّنْعَانِيِّ عَنْ حُمَيْدٍ الطُّوسِيِّ عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص
البته خود علامه سند را تضعیف کرد است.
از الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ تا صنعانی هشت نفر راوی سند کلا مجهول مجهول اند. و در هیچ سند شیعی و یا سنی نیستند و در هیچ کتاب رجالی یافت نمی شوند. و اما حمید طوسی ظاهرا عامی است و برخی او را متهم به تدلیس کرده اند. انس هم که عامی است و در روایات شیعی کذاب شمرده شده است.
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
مداحی_آنلاین_آقا_ببین_برف_پیری_رو_سر_و_صورتمون_نشسته_استاد_میرزامحمدی.mp3
1.25M
🌙 #مناجات ویژه #ماه_رجب
#امام_زمان
🍃چه خوش است صوت قرآن
🍃ز تو دلربا شنیدن
🎙حجت الاسلام میرزامحمدی
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اۆ میآید...
#امام_زمان
#ماه_رجب است خدایا عنایتی در فرج
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧚♂فرشتگان از خداوند پرسیدند:
خدایا تو که بشر را آنقدر دوست داری
چرا غم را آفریدی ؟
خداوند فرمود :
غم را به خاطر خودم آفریدم !
چون این مخلوق من تا غمگین نباشد
به یاد خالقش نمی افتد
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۴ مدل حق الناس داریم
چگونه اینها را جبران کنیم!؟؟
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اﻭﻣﺪﻥ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺑﯽ ﺣﮑﻤﺖ ﻧﯿﺴﺖ ....
ﯾﺎ ﻣﯿﺸﻪ ﻓﺮﺩ ﺯﻧﺪﮔﯿـــــــــــــﺖ
ﯾﺎ ﻣﯿﺸﻪ ﺩﺭﺱ ﺯﻧﺪﮔﯿـــــــــــــﺖ
عشق ، انسان را داغ میکند و
دوست داشتن ، انسان را پخته میکند!
هر داغی روزی سرد میشود
ولی هیچ پخته ای دیگر خام نمیشود ...!
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جاهایی که قطعا امتحان میشید👌
☫سیاست دشمنان مهدویت
@syasatmahdaviyat
🌴🕊🌷💚🌷🕊️🌴