eitaa logo
کانون خواهران مسجدپیرسقا
54 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
582 ویدیو
28 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ بسم الله الرحمن الرحیم وقتی  امام علی (عليه السلام) ، مالک اشتر را به حکومت مصر گمارد، نامه ای به او نوشت که عهدنامه حکومتگری است. این نامه، حاوی اصول حکومت و مدیریت است و خواندن آن به هر که مسوولیتی در هر سطحی اعم از مناطق خُرد و کلان دارد - از عالی ترین مناصب حکومتی تا مدیریت یک شرکت کوچک - افق بازتری می دهد. بخشی ازخلاصه ی فرمان امام علی علیه السلام به مسولان ؛ به نام خداوند بخشاینده مهربان: این فرمانی است از بنده خدا، علی امیرالمؤمنین به مالک بن حارث اشتر نخعی در پیمانی که با او می نهد، هنگامی که او را فرمانروایی مصر داد. ای مالک! مهربانی به مردم و دوست داشتن آن ها و لطف در حق ایشان را شعار دل خود ساز.( یعنی از ته قلب آنها را دوست داشته باش که دستی بگیری و مشکلی از آنها اصلاح کنی نه اینکه مشکل سازشان باشی و دشمنی کنی ) چونان حیوانی درنده مباش که خوردنشان را غنیمت شماری، زیرا آنان (مردم) دو گروهند یا هم کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش ( یعنی با همه آنها با صرف نظر از رنگ پوست و فامیل بودن و نبودن و هر چه که هستند برادری و مثل غریبه بیگانه با آنها رفتار مکن ) 🖍باید که محبوب ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با میانه روی سازگارتر باشد و با عدالت دم سازتر و خشنودیِ همه مردم را در پی داشته باشد زیرا خشم توده های مردم، خشنودی نزدیکان را زیر پای بسپرد و حال آن که، خشم نزدیکان طرفدارات، اگر توده های مردم از تو خشنود باشند، ناچیز گردد. وقتی که به مردم بی توجهی و اهمال کاری داشته باشی بالاخره جز خشم در آنان نخواهی یافت . با سهل انگاری در امورات مردم با واکنش های متفاوتی روبروی میشوید باید که بهترین مایه شادمانی والیان، برپای داشتن عدالت در بلاد باشد و پدید آمدن دوستی در میان افراد مردم. و این دوستی پدید نیاید، مگر به سلامت دل هاشان ... 💢قابل توجه مسئولان محترم 💢 @zorofemesi313
" اولین روز ماه مبارک رمضان مصادف با روز ۲۲بهمن ۱۴۰۲ با اقامه نماز جماعت در مسجد جامع امام حسن عسکری علیه السلام همراه با کلیب سخنرانی مربوطه توسط امام جماعت جهادی و انقلابی؛ شیخ هادی بکشلو به دلیل طولانی بودن حجم اینترنتی سخنرانی، در صورت نیاز به کلیب های سخنرانی مربوطه لطفا پیامک درخواستی خود را به شماره 09035450356 ارسال فرمایید . اجرکم عند الله اجمعین و من الله التوفیق @zorofemesi313
در اصول كافي، ج‏۲، ص۲۷۲ از امام باقر (علیه السلام) نقل شده که می فرماید : هیچ سالى كم باران‌تر از سال ديگر نيست ولى خدا آن باران را هر جا خواهد قرار می‌دهد؛ هرگاه مردم نافرمانى خدا كنند، خدا آنچه از باران براى آنها در آن سال مقدّر كرده، به جانب ديگران بر گرداند و به جانب دشتها و درياها و كوهها می‌فرستد … ( یعنی نزول باران رحمت و به تعبیری بارشِ علوم آسمانیِ زندگی بخش،با توجه به عمل انسان و ظرفیت خالصانه جامعه بشریت در اطاعت ازخدا،نازل می شود) ۲) شیخ بهایی نموده: ابن عبّاس (از اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و شاگرد امیرالمومنین علیه السلام " در تفسیر قرآن ) «ماء» را در «آيه أَنْزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً» به علم تفسير كرده است‏. توضیح بیشتر ؛ ،نجات بخش و زندگی بخش جانداران روی زمین است و آب حیات،تعبیر می شود می توان گفت که بارش علم الهی بر قلوب مؤمنین و اثبات آن در مراحل زندگی انسان‌ها، طبق ضوابط خاص خداوند با توجه به ظرفیت هاو اعمال انسانها صورت می گیرد و بدون علم و معرفت لازم باشد یک جامعه اموات غیر احیا محسوب میشود که آب ظاهری حیات نتیجه بخش نبوده وتاریخ نشان داده که با خون ریزی،مواجه میشود و میشود جمع تفسیر ظاهری و تعبیر دلهاي مؤمنین در تفسیر بطن قرآنی مذکور از شاگرد ناطق قرآن که صاحب بطن قرآن علی علیه السلام باشد،تناقضی نیست زیرا چه بارش آب حیات و چه علم،هر دو حیات بخش زندگی بشری هستند و تعبیر علم در رشد عقول آخرالزمانی،بسیار مهم و مورد استدعاست و عاقبت است.
در مورد نزول آب حیات و نزول جامعه بشریت صاحب الزمان عجل الله فرجه،متذکر شویم. محاربه و جنگ با خدا و اولیای خاص خدا و رو به شکست و نابودی است. این روزها به بهانه اینکه اگرخواندیم و نبارید؟ مانند به بهانه اینکه اگر اجتماع عظیم شد و حضرت نیامد؟ یا اصلا تلکیف این ریاست ها چه می‌شود؟! و باعث کم رنگ و بی رنگ شدن استغاثه های مومنانه شده و باید باورکنیم هرقدر هم نشست های بین المللی بحران آب داشته باشیم اما معتقد به بلند کردن دستهایمان با مردم ایران و جهان برای استغاثه طلب باران و استغاثه فرج امام زمان" صاحب علوم آسمان عجل الله فرجه الشریف نباشیم قدم به سوی ناامید گشتن ازدولت های بین المللی بر میداریم. إن شاءالله کنار مشارکت عظیم در جهش تولید برای برداشته شدن موانع داخلی و خارجی و شکست تحریم ها فرج را فراموش نکنیم زیرا فقط این استغاثه ها هستند که قلب برخی مسئولین بی درد را از نفوذ و فساد بر حذر داشته و دلهایشان به توبه و جبران نزدیک کند و گره گشایی مشکلات ملت ها جز با نزدیک ساختن ایران عزیز محقق نمیشود. نوزادی را ببینید که یک روز گرسنه بماند؛ برای شیر مادرش چقدر استغاثه و ناله می کند؟ و این فطرت امید زنده نوزاد است که و اگر نمیداند و اگراین نوزاد گرسنه،گریه نکرد و مُرد بدانید که مریض بوده همانطور که بهانه جویان عدم استغاثه فطرتشان مریض شده👌
بسم الله الرحمان الرحیم در مورد جریان شائبه های متعددی که تقریبا هم زمان در ایام نزدیک به هم در مورد صوت مشکوک آقای ظریف و همچنین شایعه نامه امضا شده توسط آیت الله صدیقی"زیدَ عزه مع المؤمنين اظهار می‌شود باید گفت؛ آقای ظریف در مصداق آیه ۵۲سوره مائده و بعضی از آیات توبیخ صریح قران کریم بوده که ایشان بارها در مورد جریان غزه مظلوم نیز موجب تشویش اذهان عمومی تا حد اعلام محاربه با احکام قران کریم پیش رفته که مجازات قانونی ایشان صوت مذکور، مورد استدعا از قوای سه گانه و مراجع حاکمیتی و امنیتی اطلاعاتی ، توسط حقیر و قاطبه خانواده شهدای و روحانیت معزز انقلابی بوده و اگر این پیگیری قاطع انجام شود برایش که جواب آخر خودش هم تسلیم و آتش بس است . . . و اما مبحث دوم اینکه بعضی می فرمایند آن امضا به فرموده حضرت آقای صدیقی " زیدا عزه مع اهل الایمان " جعل بوده و فرموده من خبر ندارم و ... و از طرف دیگر مسئول محترم مدرسه امام خمینی رحمت الله علیه" اظهار کرده حاج آقا صدیقی خودش با دستهای خودش امضا کرده که داره چی رو امضا میکنه ... هر دو جمعشان است و آن یک چیز ، تکذیب آثار و آمال آن امضا از اول تا آخرش هست که معنای جعل هم فراگیر است و شامل امضایی می‌تواند باشد که انسان از محتوایش خبر نداشته و با فریب و دسیسه به امضای او رسیده و به هم به تعبیر تخصصی، شهرت دارد که نهایتا مصداق اِن کُنتَ مِن قبله لَمن الغافلین هم باشد ، باز ذره ای ناقض عدالت ایشان نیست و واقعا مشخصه که هر دو بزرگوار چه مدیر محترم مدرسه امام خمینی رحمت الله علیه و چه حضرت آقای صدیقی زیدَ عزهما مع اهل الایمان" هر دو نفر آن امضا را در شان ساحت حاج آقای صدیقی ندانستند و جمع هر دو حرف این حضرات با این بلاخلاف و بدون تناقض است. از طرفی آیت الله صدیقی عزیز، چهره واقعا مومن انقلابی و تایید شده از طرف حضرت آقا هستند ، و مسئول محترم مدرسه امام خمینی " قُدِّسَ سرُّه الشریف" هم بسیار مومن انقلابی ، نیکوکار و مورد اعتماد نظام و رهبری هستند که مصداق آیه شریفه اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم و لا تجسسوا و ولا تنازعوا ، می باشند تا جایی که در دین مبین اسلام حتی کسی بعد از ثبوت حکم رجم بخاطر چه با اقرار صوتی و کتبی و امضایی ( نه شهود اربعه ) محکوم شود و سپس هنگام اجرای حکم، از رجم فرار کند به معنای رد اقرارش هست و طبق سنت نبوی کسی حق مجازات و تعقیب و بدگویی در حق او را ندارد و طبق سنت نبوی و خیراندیشی قرانی و عقلا ، چونکه صد آید نود هم پیش ماست یعنی در مورد چه جعلا چه ثبوتا به نفی آثارش و آمالش که بی خبر از آن بوده اند ( ما وَقَعَ لم یُقصَد و ما قُصِدَ لم یَقَع ) جمع قول هر دو بزرگوار، ردّ آثار و آمال آن است و بطلان آن امضا و سالم بودن صاحب احتمالیِ رد شده اش از هر عیبی مثل روز روشن است. و بنده نیز در محضر خداوند شهادت و گواهی می دهم به پاکی و نیک اندیشی هر دو بزرگوار از هر گونه احتمال اتهامی مذکور که ان شاءالله آرزوی موفقیت و سربلندی و توفیقات روز افرون برای هر دو عزیز " در تمامی عرصه های زندگی انقلابی برای خدمت به نظام مقدس و مقام معظم رهبری داریم . اجرکم عند الله اجمعین و من الله التوفیق شیخ هادی بکشلو @zorofemesi313
انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم. به راستی که با هم برادر ( و در حکم هستند ) پس بین برادران دینی خودتان ، صلح و آشتی برقرار کنید اجرکم عند الله اجمعین و هم نوع دوستی ، مبارک باد اللهم عجل لولیک الفرج @zorofemesi313
🔺قتل طلبه حوزه علمیه توسط سارقان ▪️حجت الاسلام از شب گذشته توسط سارق یا سارقان به قتل رسید. ▪️این روحانی که برای امرار معاش خانواده خود مسافربری میکرد، پس از سوار کردن مسافر ناپدید و جسد آغشته به خون وی جنب راه‌آهن بندرماهشهر پیدا شد. ✍چندتا طلبه باید کشته شوند تا مسئولین بیدار شوند؟! 🔻جامعه روحانیت با مشکلات معیشتی اسفباری مواجه هستند،ارزش یک طلبه ای که تمام وقت خود را برای اصلاح جامعه اسلامی و خارج کردن یک نسل از فقر فکری تلاش میکند ،کار کردن در اسنپ نیست،اگر مردمی داریم که پای این انقلاب ایستاده و لبیک گوی این انقلاب هستند مدیون همین طلبه ها هستیم ، مسئولین در بی توجهی به معیشت طلاب خیانت بزرگ را به انقلاب اسلامی میکنند. ▪️اخبارمقاومت اسلامی نیز این ضایعه بزرگ را به محضر مقام معظم رهبری و جامعه روحانیت و خانواده مرحوم تسلیت عرض میکند واز خداوند برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت میدارد
بسم الله الرحمن الرحیم اللهم عجل لولیک الفرج روز هفدهم فروردین ۱۴۰۳ مصادف با به حق مظلومیت مولای غریبمان حضرت علی ابن ابی طالب " علیه و علی اولاده المعصومین السلام " ان‌شاالله به عنایت حضرت ولی عصر امیدواریم با کمک پرچم آن حضرت عظیم الشان و منویات مقام معظم رهبری جهت ظهورخواهی موعود در مسیر اقامه جهانی نماز قدس با نجات مظلومین غزه ، قدم برداریم. اجرکم عند الله اجمعین @zorofemesi313
دریافت دلنوشته ای از جناب سرهنگ بابایی ، فعال اجتماعی و نخبگانی مخترع و نیروی خدوم انتظامی در استان قزوین؛ روایتی از پدر جانبازم مرحوم حاج احمد بابائی در مهرماه ۱۴۰۱ نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود: *نسلِ رو به اتمام و پر ماجرای ما، اگر متوسط سن رزمندگان دفاع مقدس را ۲۳ سال در نظر بگیریم و سال ۶۳ را متوسط هشت سال دفاع مقدس محاسبه کنیم، سن متوسط بازماندگان دفاع مقدس (رزمندگان، جانبازان و آزادگان) در سال۱۴۰۲ باید عددی حدود ۶۰ تا ۶۲ سال باشد، و وارده به این افراد، آنان را مشابه پیرمردانی ۷۰ تا ۸۰ ساله (بسته به نوع و شدت آسیب‌های روحی و جسمی) نشان می‌دهد. دیگر خبری از والدین شهدا نیست و تقریبا پدران و مادران شهدا به آخرای خط رسیده‌اند و جمعیت بسیاری از آنان به فرزندان شهیدشان پیوسته‌اند. آرام آرام جانبازان، ایثارگران و رزمندگان بار و بندیل سفر را می‌بندند تا به رفقای آسمانی خود بپیوندند، و تقریبا هر روزه در هر کوی و برزنی صدای لا اله الا الله را برای تشییع این خون‌داده‌ها و خون دل خورده‌ها می‌شنویم. تا ده سال آینده، اگر خبرنگارانی هوس مصاحبه و گفتگو با یکی از رزمندگان زنده‌مانده از جنگ و دفاع مقدس را داشته باشند ، کوه به کوه و دیار به دیار، روزها و ماهها بگردند، تا شاید بتوانند یک کهنه‌سرباز پیر و فرتوت را، که نای سخن گفتن ندارد پیدا کنند تا مصاحبه‌ای نمایند. ما بی‌نظیرترین نسلیم! . آخرین بازمانده‌های نسل سنتی، و اولین اهالی دهکده مجازی نسل مدرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم. نسلی هستیم که هم خانواده‌ی پرجمعیت را تجربه کردیم و هم خانواده کم‌جمعیت تک فرزندی را دیدیم . نسلی هستیم که عمو، عمه، دایی و خاله برایمان بسیار پررنگ بود، و نسلی را دیدیم که کم‌کم با آن غریبه شدن . نسلی هستیم که همسایه و هم‌محله‌ای بخش مهمی از خاطراتمان بود، و نسلی را دیدیم که در یک آپارتمان چند واحدی، کسی کسی را نمی‌شناسد. نسلی که گروه‌های گفتگویمان، جمع شدن‌هایمان داخل کوچه بود، و نسلی را دیدیم که با ایسنتاگرام و واتساپ و تلگرام، جمع‌های مجازی تشکیل دادند اما سال تا ماه یکدیگر را نمی بینند و بعضاً نمی‌شناسند. نسلی که روزها و هفته‌ها در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی و… می‌ماندیم، و نسلی را دیدیم که بعد از دو ساعت مهمانی در خانه‌ی پدربزرگ و عمو و دایی، در گوش پدر و مادر غر می‌زند که چرا نمی‌رویم؟  نسلی هستیم که تماشای آلبوم‌های خانوادگی، یکی از سرگرمی‌های مهمانی‌های مان بود، و نسلی را دیدیم که هزاران عکس بی‌حس را در حافظه گوشی و کامپیوتر  ذخیره می‌کند و هرگز هوس نمی‌کند آنها را بار دیگر ببیند. نسلی که در پذیرایی خانه‌هایمان فقط پُشتی و بالش‌ بود، اما با کلی مهمان و نسلی را دیدیم که مُبل، بخش زیادی از فضای خانه‌شان را اِشغال کرده است و کسی نیست روی آنها بنشیند. ما نسلی بی‌نظیریم! ما جنگ دیده‌ایم، آژیر قرمز شنیده‌ایم، دشمن بی‌رحم دیده‌ایم، بمباران و توپ و تانک و موشک دشمن دیده‌ایم. ما بی‌رحم‌ترین موجودات تاریخ را دیده‌ایم، داعش را تجربه کرده‌ایم و از آن طرف مردِ میدان را داشته‌ایم. (شهدا و جانبازان را) ... ما با همه‌ی نسل‌ها فرق داریم. نسلی هستیم که نه قبلاً وجود داشته و نه بعدها به وجود می‌آید. در زمان ما سرای سالمندان اسمی ناآشنا بود، اما امروز در هر شهر و محله‌ای تابلوی این مراکز خودنمایی می‌کند. ما نسل انتقالیم. آخرین بازمانده‌های نسل سُنّتی و اولین اهالی دهکده‌ی مجازی نسل مُدِرن. ما با تمام سختی‌هایی که داشته‌ایم نسلی بی‌نظیریم ... : اگر دوباره جنگی شروع شد و ما نبودیم از قول ما *رزمندگانِ دیروز* به *رزمندگانِ فردا* بگوئید: در حین مبارزه با دشمنِ متجاوز، به *بعد از جنگ* هم بیاندیشید. مبادا *ارزش‌ها* در خاکریزها جا بماند، و ارزش‌ها، مثل امروز، *عوض* شود و *عوضی‌ها* ارزشمند شوند. می‌بینید که چگونه ما را غریبه می‌پندارند! آن روزها: قطارقطار می‌رفتیم واگن‌واگن برمی‌گشتیم. راست‌قامت می‌رفتیم کمرخمیده برمی‌گشتیم. دسته‌دسته می‌رفتیم. تنها تنها برمی‌گشتیم. بی‌هیچ استقبال و جشن و سروری. فقط آغوش گرم مادری چشم انتظارمان بود، و دیگر هیچ اما مردانه، ایستادیم ... باور کنید که: ما هم دل داشتیم، فرزند و عیال و خانمان ‌داشتیم. اما با دل رفتیم بی‌دل برگشتیم. با یار رفتیم با بار بر گشتیم. با پا رفتیم با عصا بر گشتیم. با عزم رفتیم با زخم برگشتیم. با شور رفتیم با شعور برگشتیم. ما اکنون پریشان هستیم. اما پشیمان نیستیم. ما همان کهنه‌رزمندگانِ پیاده‌ایم که سواری نیاموخته‌ایم. ما همان‌هایی هستیم که به وسوسه‌ی قدرت نرفته بودیم. می‌دانید تعداد ما در هشت سال جنگ چند نفر بود؟؟؟ ۳/۵ درصد از کل جمعیت ایران اما مردانگی را تنها نگذاشتیم.