eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
409 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
ناکثین دومین جبهه ای بود که در مقابل #امیرالمؤمنین صف آرایی کردند. ناکثین یعنی شکنندگان بیعت. اینها اول با حضرت بیعت کرده، ولی بعد بیعت را شکستند. @t_manzome_f_r
گروه سومی که #امیرالمؤمنین (علیه السلام) با آنها مواجه شد و البته بر آنها هم پیروز گردید، مارقین بودند. مارقین یعنی گریزان، مانند تیر رها شده از چله کمان، از دین گریزان بودند! @t_manzome_f_r
💠 بسم اللّه الرحمن الرحیم 💠 با سلام همراهان گرامی طرح منظومه فکری رهبری به اطلاع شما عزیزان می رساند جهت پیشبرد اهداف طرح در زمینه‌ی نشر اندیشه‌های مقام معظم رهبری، متقاضی نیروی فعال در زمینه‌های ذیل می‌باشیم. ☑️ نویسندگی(نظم و نثر، داستان، طنز و...) ☑️ موضوعات دینی(مسایل عقیدتی و... ) ☑️ طراحی و تصویرسازی(با قلم یا نرم افزار) ☑️ تایپ و ویرایش متن (در محیط word) ☑️ پیاده سازی صوت(صوت سخنرانی و تدریس) ☑️ میکس و مونتاژ و تقطیع(صوت و فیلم) آیدی های ارتباطی👇👇👇 @fa_rabani_1059 @srnd70 @Manzome_fekri110 @t_manzome_f_r
دشمنان خارجی... ۲۵۰_ساله یعنی کسی که از بیرون مرزها، با انواع سلاح ها، موجودیت یک نظام را با فکرش و دستگاه زیربنایی عقیدتی اش و قوانینش و همه چیزش مورد قرار می دهد. از بیرون یعنی چه؟ نه از بیرون کشور. از بیرون نظام؛ ولو در داخل کشور. دشمنانی هستند که خودشان را از نظام، بیگانه می دانند و با آن مخالفند. اینها برای این که نظامی را نابود کنند تلاش می کنند. اینها بیرونند. اینها غریبه اند. این، یک نوع است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۵ @t_manzome_f_r
سلااام دوستان صبح بخیر ☺️🌹 آرامش یعنی درمیان صدها مشکل  خیالت هم نباشد  لبخند بزنی چون میدانی  خدایی داری که هوایت را دارد.. امروزتون پر از الطاف خداوندی @Manzome_fekri110 ادمین هستم در خدمت شما عزیزان ☝️☝️
📗بریده‌ای از جلسۀ چهارم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان زاینده و همراه با تعهدات عملی ساليانى است، و ساليان دراز، روى مغز‌‌ها دارند كار مى‌‌كنند تا بگويند اسلامِ منهاى عمل، ايمان بدون عمل، در دل محبت و ايمان و باور و نه در عمل، حركت و تلاش و اثر، سال‌هاست به ما اين را مى‌‌خواهند بباورانند. و قرآن ‌‌همچنان ندايش بلند و زنده و شاداب است كه «وَ ما اُولئِكَ بِالمُؤمِنينَ»(نور، 47)، آن‌‌كسانی‌که اين كار‌‌ها را ندارند، مؤمن نيستند، ايمان ندارند. آن كسانى مؤمنند، آن كسانى با شمايند، آن كسانى مشمول لطف خدا و برادرى و مسلمانى هستند كه در راه خدا، طبق ايمان، متعهدانه حركت كنند، تلاش كنند، كار كنند. اين منطق قرآن است. @t_manzome_f_r
آن‌هایی که دور و بر #امیرالمؤمنین (علیه السلام) بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی #بصیرت به خرج دادند. در درجه اول "بصیرت" لازم است. @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه دهم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
دوران #حکومت_امیرالمؤمنین (علیه السلام) یک حکومت مقتدرانه و در عین حال مظلومانه و پیروز بود. یعنی هم در زمان خود توانست دشمنان را به زانو درآورد، هم بعد از شهادت مظلومانه اش، در طول تاریخ توانست مثل مشعلی برفراز تاریخ باشد. @t_manzome_f_r
دشمنان درونی... ۲۵۰_ساله یعنی در درون نظام؛ که این مال غریبه ها نیست، این مال خودی هاست. خودی ها ممکن است در یک نظام، بر اثر خستگی، بر اثر اشتباه در راه درست، بر اثر مغلوب احساساتِ نفسانی شدن و بر اثر نگاه به جلوه های مادی و بزرگ انگاشتن آنها، ناگهان در درون، دچار آفت زدگی شوند. این، البته خطرش بیشتر از دشمن خارجی است. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۶ @t_manzome_f_r
حرکت ... ۲۵۰_ساله عبارت است از یک حرکت عظیمِ در دو جبهه. هم در جبهه ی مبارزه با و برونی؛ که همان دستگاه خلافت فاسد و دنیا طلبانِ چسبیده به این دستگاهِ قدرت بودند و قدرتی را که پیغمبر برای نجات انسانها استخدام کرده بود، آنها برای حرکت در جهت عکس مسیر اسلام و نبی مکرم می خواستند؛ و هم در که آن روز جامعه به طور عموم به سمت همان فساد درونی حرکت کرده بود. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۷ @t_manzome_f_r
لینک کانال تبیین منظومه فکری رهبری این کانال جهت تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری ایجاد شده. https://eitaa.com/t_manzome_f_r
لینک کانال جهت به اشتراک گذاشتن و دعوت دوستان تون ☝️☝️☝️
امروز اول صبح از باغ محبت سبدی از مهر را مخصوص شما خوبان آورده ام تا به بوی خوش آن خاطرتان همیشه دلشاد شود ســـــــلااام صبح زیباتون بخیر @Manzome_fekri110 ادمین هستم در خدمت شما ☝️☝️
📗بریده‌ای از جلسۀ پنجم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن ایمان و پایبندی به تعهدات «اِنَّما كانَ قَولَ المُؤمِنينَ»، اما مؤمنين چه‌جورند؟ مؤمنين اين‌جور نيستند. ببينيد فرهنگ قرآنى اين است. قرآن لغت‌معنى دارد، فرهنگ اختصاصى دارد. مؤمن در اصطلاح قرآن به‌اين‌معناست كه دارد اينجا بيان می‌‌‌‌كند: «اِنَّما كانَ قَولَ المُؤمِنينَ» همانا بود سخن مؤمنان، «اِذا دُعوا اِلَى اللهِ وَ رَسولِهِ» چون فراخوانده شدند به‌‌سوى خدا و پيامبرش، «لِيَحكُمَ بَينَهُم» تا خدا و پيامبر ميان آنان قضاوت بكند، سخنشان اين بود، «اَن يَقولوا» كه گفتند، «سَمِعنا وَ اَطَعنا» شنيديم و فرمان برديم. که عرض كردم، شنيديم يعنى فهميديم، نه به گوش شنيديم؛ شنيديم يعنى نيوشيديم، اصطلاح سمع، «اَو اَلقَى السَّمعَ وَ هُوَ شَهيدٌ»، سمع و شنوايى در قرآن، در موارد بسيارش ـ كه ديشب اتفاقاً در حين مطالعۀ قرآن، بنده به مورد ديگری برخورد كردم و البته يادداشت نكردم، چون زياد است ـ به‌معناى فهميدن است، نه به‌معناى شنيدن با گوش، با اين جارحه و عضو خاص، بلكه به‌معناى فهميدن است. اينها می‌‌‌‌گويند ما فهميديم؛ يعنى آگاهانه مؤمن شديم. همان بحثى كه در دورۀ قبل كرديم كه ايمان بايد آگاهانه باشد. «سَمِعنا وَ اَطَعنا» پس از آنکه ايمان آورديم آگاهانه، آن‌‌وقت اطاعت هم ورزيديم. «وَ اُولئِكَ هُمُ المُفلِحونَ» اينهايند به مطلوب دست‌يافتگان. فلاح يعنى موفقيت، پيروز شدن و به هدف و مقصود دست‌يافتن، البته به‌معناى رستگارىـ يعنى رَستن ـ هم در بعضى ‌‌از لغات آمده، اما غالباً فلاح كه براى مؤمنين می‌‌‌‌آيد، با همين معنايى كه ما عرض كرديم كه معناى معمولى لغت است، متناسب‌‌تر است. «وَ اُولئِكَ هُمُ المُفلِحونَ» آنانند آن‌‌كسانى‌‌كه به هدف و مقصود دست يافتند. «وَ مَن يُطِعِ اللهَ وَ رَسولَهُ» آن‌‌کسی‌‌که اطاعت كند خدا را و رسولش را، «وَ يَخشَ اللهَ» و از خدا بيم برد، «وَ يَتَّقهِ» و از او پروا كند، «فَاُولئِكَ هُمُ الفائِزونَ» آنهايند به منظور و مقصود دست‌يافتگان. «فوز» هم به همين معناست. @t_manzome_f_r
افتخار ما در مقابل همه‌ی مکاتب و نظام‌های بشری با آن "مانیفست‌های" ساخته‌ی ذهنیت‌های حقیر و محدود وابسته، این است که کتاب انقلاب ما قرآن کریمِ مجیدی است که از وحی حکیم خبیر منشأ گرفته و در اختیار عامی و عالم، بزرگ و کوچک بوده و قابل فهم و استفاده همگان است. @t_maonzome_f_r
فیوضات #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) به مجموعه‌ی کوچکی که در مقابل انسانیت، جمع محدودی به حساب می‌آید، منحصر نمی‌شود. اگر با یک دید واقع‌بین و منطقی نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون #فاطمه_زهرا است. @t_manzome_f_r
ما باید خودمان را به این مرکز نور #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) نزدیک کنیم و نزدیک شدن به مرکز نور، لازمه و خاصیتش نورانی شدن است. باید با عمل و نه با محبت خالی، نورانی بشویم. @t_manzome_f_r
در میان مقدسین عالم... ۲۵۰_ساله اگر این حادثه_قیام _ را دقیق در نظر بگیرید، شاید بشود گفت انسان می تواند در حرکت چند ماهه ی حضرت ابی عبدالله علیه السلام، از آن روزی که از مدینه خارج شد و به طرف مکه آمد، تا آن روزی که در کربلا شربت گوارای شهادت را نوشید بیش از صد درس مهم را بشمارد. ممکن است هر اشاره ی آن بزرگوار، یک درس باشد که هر کدام برای یک امت، برای یک تاریخ و یک کشور، برای تربیت خود و اداره ی جامعه و قرب به خدا، درس است. به خاطر این است که حسین بن علی علیه السلام در دنیا مثل ، این گونه می درخشد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۶۹ @t_manzome_f_r
درخشندگی #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) باعث می‌شود تا چشمان کرّوبیانِ ملإ اعلی خیره شود؛ «زَهَرَ نورُها لِملائِکة السّماء » برای آنها می‌درخشد، ما از این درخشندگی چه استفاده ‌ای بکنیم؟ @t_manzome_f_r
در چنین دنیایی، #پیامبر دختری تربیت می‌کند که شایسته است #پیامبرخدا دست او را ببوسد! بوسه بر دست فاطمه زهرا را هرگز نباید حمل بر یک معنای عاطفی کرد، این معنای دیگری دارد. @t_manzome_f_r
#اسلام، #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان نمونه و اسوه‌ی زن معرفی می‌کند. آن، زندگی ظاهری و جهاد و مبارزه و دانش و سخنوری و فداکاری و شوهرداری و مادری و همسری و مهاجرت و حضور در همه‌ی میدان‌های سیاسی و نظامی و انقلابی و برجستگی همه ‌جانبه‌ی او که مردهای بزرگ را در مقابلش به خضوع وادار می‌کرد. @t_manzome_f_r
#اسلام، #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) را به عنوان نمونه و اسوه‌ی زن معرفی می‌کند. این هم مقام معنوی و رکوع و سجود و محراب عبادت و دعا و صحیفه و تضرع و ذات ملکوتی و درخشندگی عنصر معنوی و همپایه و هم وزن و هم‌سنگ #امیرالمؤمنین (علیه السلام) و پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم) بودن اوست. زن، این است. الگوی زنی که #اسلام می‌خواهد بسازد، این است. @t_manzome_f_r