#دشمن_شناسی
دشمن را از لحاظ دشمنی، باید به حساب آورد؛ یعنی در مقابل او، او را حقیر نشمرد و در برابرش آماده بود و دفاع کرد؛ امّا از دشمن نباید حساب برد، نباید تحت تأثیر قرار گرفت و نباید در مقابلش منفعل شد. بزرگترین پشتوانهی نقض حقوق بشر در هر جای دنیا که مشاهده شود، همین دولتهای مستکبر - امثال آمریکا - هستند. کسانی بیایند طوری در باب حقوق بشر حرف بزنند، برای اینکه او [آمریکا] را راضی کنند، این خیلی سیاست غلطی است. این، یعنی انفعال در مقابل دشمن.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
برشی از کتاب #دشمن_شناسی
«و اعتصموا بحبل الله جمیعاً»، یک تعلیم قرآنی است. وقتی که این آیهی شریفه به عنوان الهام الهی، بر دل ما نازل شد - دل جذب کند، هضم کند، بگیرد، دل به شکل این آیه صیرورت پیدا کند، دل ما و جان ما در قالب این آیه قرار بگیرد - آن وقت مسألهی وحدت برای ما یک مسألهی اساسی خواهد شد و برای خاطر اغراض و مقاصد شخصی، وحدتهای عظیم ملّی را به هم نمیزنیم.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
▪️مسأله #تبلیغ، یکی از مسائل اساسی در حیات اجتماعی است و مخصوص یک دوره نیست. تبلیغ که از آن در قرآن به «بلاغ»، «بیان»، «تبیین» و از این قبیل تعبیر شده است، یکی از وظایف مقدّس، وظیفه انبیا، وظیفه علما، وظیفه متفکّران و دانایان و مصلحان است. تبلیغ، یعنی رساندن. رساندنِ چه؟ رساندنِ آن حقایقی به اذهان و دلهای مخاطبان که بدون آن، دچار خسارت خواهند شد. این است که ارزش تبلیغ را بالا میبرد. تبلیغ، یک جنبه انسانی دارد. تبلیغی که اسلام به آن امر میکند و علمای اسلام و روحانیت شیعه، در طول تاریخ به آن پایبند بودهاند، وظیفهای است که هم جنبه الهی دارد - «لتبینّنه للنّاس و لاتکتمونه» - هم جنبه انسانی دارد؛ چون دستگیری از دلها و ذهنها و انسانهایی است که دچار عدم علم، دچار شک و دچار جهالتند. به این وظیفه، باید با این چشم نگاه کرد.
۱۳۷۷/۲/۲
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔘متفکری که باید از نو شناخت.
حضرت #علامه
تنهایت نخواهیم گذاشت.
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
اگر آیات قرآن آنچنان بر دل انسان نازل بشود که دل جذب کند و فهم کند و به شکل آن آیه دربیاید، آن وقت وقتی که به ما میگویند که: «والّذین معه أشدّاء علی الکفّار رحماء بینهم»، پذیرش آن برایمان راحت میشود. در همه حال باید در مقابل دشمن سر سخت بود. خاکریزتان باید در مقابل دشمن نرم نباشد؛ دشمن نتواند نفوذ کند؛ نتواند تأثیر بگذارد. نقطهی مقابل: «رحماء بینهم»؛ با همدیگر مهربان باشیم، رحیم باشیم، نرم باشیم در مقابل هم.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_چهل_و_پنجم🔻
وَاستَعينوا بِالصَّبرِ وَالصَّلاةِ ۚ وَإِنَّها لَكَبيرَةٌ إِلّا عَلَى الخاشِعينَ
از صبر و نماز یاری جوئید؛ (و با استقامت و مهار هوسهای درونی و توجه به پروردگار، نیرو بگیرید؛) و این کار، جز برای خاشعان، گران است.
[سوره بقره، آیه ۴۵]
▪️ارتباط بین صبر و صلوة. البته صلوة را به مفهوم عام صلوة بگیرید؛ یعنی توجه، ذکر، خشوع؛ والّا صورت نماز در حالی که خالی از ذکر باشد، نفس ذکر خداست که در صلوة وجود دارد. این صلوة یعنی آن ذکر، توجه، خشوع، ارتباط قلبی با خدا، در استحکام صبر تأثیر دارد. حالا که اهمیت صبر بر حسب آیه و روایت و مفاهیم اسلامی فهمیده شد، آن وقت معلوم میشود که صلوة چقدر مهم است؛ ذکر خدا چقدر اهمیت دارد و میتواند این عامل استقرار و ثبات را - که همین صبر است - در دل ما، در روح ما، در زندگی ما، در افق اندیشهی ما هر چه مستحکمتر و جادارتر و جاگیرتر کند. لذا در قرآن هم ملاحظه کنید «واصبر و ما صبرک الّا باللَّه» است. البته «واصبر» در قرآن زیاد است که اگر انسان بخواهد آیات را بخواند، هرکدام یک دریائی از معرفت است. حالا این آیهی شریفهی «واصبر و ما صبرک الّا بالله»؛ به کمک خداست که تو میتوانی صبر کنی، یعنی استقامت آن وقتی پایانناپذیر میشود که متصل باشد به منبع پایانناپذیر ذکر الهی.
▫️اگر صبر را - که صبر به همان معنای پایداری و ایستادگی و استقامت و عقبگرد نکردن است - وصل کنیم به آن پایگاه ذکر الهی، به آن منبع لایزال، این صبر دیگر تمام نمیشود. صبر که تمام نشد، معنایش این است که این سیر انسان به سوی همهی قلهها هیچ وقفهای پیدا نخواهد کرد. این قلهها که میگوئیم، قلههای دنیا و آخرت، هر دو است: قلهی علم، قلهی ثروت، قلهی اقتدار سیاسی، قلهی معنویت، قلهی تهذیب اخلاق، قلهی عروج به سمت عرش عالی انسانیت. هیچ کدام از اینها دیگر توقف پیدا نخواهد کرد؛ چون وقفهها در حرکت ما ناشی از بیصبری است. دو لشکر مادی وقتی در مقابل هم صفآرائی میکنند، آن کسی که زودتر صبرش تمام بشود، شکست میخورد؛ آن کسی که دیرتر صبر و مقاومتش تمام بشود، پیروز خواهد شد؛ چون با لحظهای مواجه خواهد شد که طرف مقابل صبر خودش را از دست داده. این مثال خیلی ظاهر و بارز عینیاش است؛ در همهی میدانها همینجور است. در مواجههی با مشکلات، با موانع طبیعی، با همهی موانعی که سد راه انسان در همهی حرکتهای کمال میشوند، اگر صبر تمام نشود، آن مانع، تمام خواهد شد.
▪️ اینی که گفته میشود اسلام پیروز است، یعنی این. اینی که میفرماید «و انّ جندالله همالغالبون» یعنی این. جندالله، حزب الله، بندهی خدا، عبادالله، اینها با ارتباط و اتصالشان با آن منبع لایزال، در مقابل همهی مشکلاتی که انسان ممکن است مغلوب آن مشکلات بشود، ایستادگی میکنند. وقتی ایستادگی این طرف وجود داشت، به طور طبیعی در آن طرف زوال وجود خواهد داشت؛ پس این بر او غلبه پیدا خواهد کرد. البته اگر اسممان حزب الله و جندالله باشد، اما آن ارتباط و اتصال را نداشته باشیم، چنین تضمینی وجود ندارد. بنابراین ارتباط را باید برقرار کرد. این صلوة، اهمیتش اینجاست؛ ذکر خدا اهمیتش اینجاست؛ فرصت ماه رمضان اهمیتش اینجاست. فرصت خودسازی، فرصت تقوا، فرصت سرشارکردن ذخیرهی یقین در دل که در این دعاهای ماه رمضان هم - دعای روزها، دعاهای شبها - این ازدیاد یقین را میبینید که تکرار میشود. پس، این فرصت را بایستی برای این مقاصد مغتنم شمرد. وقتی اینها شد، آن وقت صبر جامعهی اسلامی و امت اسلامی و بندهی مسلمان همان چیزی خواهد شد که میتواند بر همهی مشکلات غلبه پیدا کند. آن وقت هم در میدان سیاست، هم در میدان اقتصاد، هم در میدان اخلاق، هم در میدان معنویت، این جامعه پیش میرود.
این واقعیتی که هست، این است. ما باید به این واقعیت خودمان را نزدیک کنیم.
۱۳۸۶/۰۶/۱۹
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
دشمن از راه اشاعهی فرهنگ غلط _فرهنگ فساد و فحشا_ سعی میکند جوانهای ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی میکند، یک #تهاجم_فرهنگی، بلکه باید گفت یک #شبیخون_فرهنگی، یک #غارت_فرهنگی و یک #قتل_عام_فرهنگی است. امروز دشمن این کار را با ما میکند. چه کسی میتواند از فضیلتهای اسلام و انقلاب دفاع کند؟ ان جوان مومنی که دل به دنیا نبسته، دل به منافع شخصی نبسته و میتواند بایستد و از فضیلتها دفاع کند.
۱۳۷۱/۴/۲۲
تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
وقتی مردم ببینند شما که مسئول جمهوری اسلامی هستید، افتخار میکنید، اعتزاز میکنید به مسلمانی خودتان، به ضدّ استکباری بودن خودتان، به ضدّ استبدادی بودن خودتان و از طرفی افتخار و اعتزار میکنید به خدمتگزاری مردم؛ با مردم هستید، با مردم انس پیدا میکنید، به مردم محبّت میکنید، از مردم کمک میخواهید در مسائل گوناگون، خب، مردم خرسند میشوند؛ مردم این مسئول را دوست میدارند؛ خوششان میآید.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از صوتهای رهبر انقلاب
فصل یتیمی ، معنای همراهی خانواده با امام.mp3
1.58M
#بعثت_خون ٣
فصل یتیمی
معنای همراهی خانواده با امام
در کلام #استاد_سید_علی_خامنه_ای
@khamenei_voice
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
ما #تبیینیها تمام تلاشمان را برای #خامنهای_خوانی بکار گرفتهایم.
آشنایی با #خامنهای_عزیز، یعنی آشنایی با بهترین قرائت از #اسلام_ناب.
ما معارف #انقلاب_اسلامی را از سرچشمه #ولایت خواهیم گرفت.
✔️شما هم به جمع #خامنهای_خوانها بپیوندید...
✔️شما هم چند نفر را به #خامنهای_خوانها اضافه کنید.
✔️انشاءالله روزی خواهد آمد که در تمام ایران، #خامنهای_خوانی و آشنایی با #معارف_انقلاب_اسلامی رونق یابد.
@t_manzome_f_r
مجموعهی مردمی #تبیین منظومه فکری رهبری
▪️یکی از اشرف فنون، فن #تبلیغ_دین و گویندگی معارف دینی و اسلامی است؛ همین چیزی که در عرف ما، به وعظ و منبر معروف است؛ زیرا هدف از حرفهی تبلیغ و گویندگی دینی، عبارت است از موعظه برای تزکیهی مردم، تبیین معارف دینی برای بالا رفتن سطح آگاهی دینی مردم، و بیان مصایب و مراثی حضرت ابیعبدالله "علیهالسّلام"؛ یعنی ارایهی الگویی به مردم، برای کیفیت بخشیدن به حرکت در راه هدفهای بزرگ. همهی این چیزها جزو اشرف هدفهاست؛ هم تزکیه، هم بالا بردن افکار و آگاهیهای مردم، هم ارایهی الگو برای جهاد و تلاش فیسبیلالله.
۱۳۷۰/۴/۲۰
#رهبر_معظم_انقلاب
#تبیین_اساس_کار_ماست.
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
دشمن دستبردار نیست و توطئه خودش را متوقّف نخواهد کرد؛ ضربه میخورد، ولی باز خودش را برای ضربهی بعدی آماده و جمعوجور میکند؛ و بدون شک ضربهی بعدی دشمن، با توجّه به نقصهای او در ضربهی اوّل است. یعنی دقّت میکند ببیند شما چگونه و از چه راهی توانستید به او تودهنی بزنید، قطعاً آن روزنه را محکم خواهد گرفت. دشمن بیشترین تلاش خود را در ارزیابی دقیق نقطهی ضعفش میکند و با دستگاههای آماده و منسجم و قویای که دارد، فوراً نقاط ضعف کار خود را پیدا میکند و به جبران آنها میپردازد. شما هم بایستی در نوبت بعد ضربهی ابتکارآمیز دیگری بزنید.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴
▪️ماجرای شهادت حضرت عبداللهابنالحسن به روایت #رهبر_معظم_انقلاب
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
ماجرای حسینبنعلی "علیهالسّلام"، حقیقتاً موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است. هر آزادیخواه و هر مجاهد فیسبیلالله و هر کس که میخواسته است در میدان خطر وارد بشود، از آن ماجرا مایه گرفته و آن را پشتوانهی روحی و معنوی خود قرار داده است. در انقلاب ما، این معنا به صورت بیّنی واضح بود. معلوم نبود اگر ما این حادثه را نمیداشتیم، چهطور میتوانستیم در این معرکه خوض کنیم. این خودش فصل عریض و قابل تعمقی است که تمسک به ذیل ماجرای عاشورا و مجاهدت سیدالشهداء "علیهالصّلاةوالسّلام"، چه تأثیری در وضع انقلاب ما داشت. انسان وقتی در این مسأله غور میکند، از عظمت تأثیر آن حادثه به دهشت میافتد و فکر میکند کسانی که از آن محرومند، این خلأ را چگونه میتوانند پُر کنند.
۱۳۷۰/۴/۲۰
تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
کار سازنده، مبارزه با دشمن است. اگر کسی برای علم و برای ادارهی کشور تلاش کند، با دشمن مبارزه کرده است. اگر کسی برای افزایش ثروت ملّی تلاش کند، با دشمن این ملّت و این کشور مبارزه کرده است؛ چون دشمن نمیخواهد این کشور بخوبی اداره شود و امور مردم به سهولت بچرخد. دشمن میخواهد مشکل درست کند. باید با ادارهی صحیح و کار سازنده و صحیح و منطقی، با دشمن مقابله کرد.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری