eitaa logo
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
164 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
172 فایل
༺▪️ ..................................... @t_n_Eslami #احیای_تمدن_نوین_اسلامی #پای_انقلاب_ایستاده_ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
تشکر ازفرصتی که دراختیارگذاشتید وحوصله وهمراهی دوستان
سپاسگزارم از لطف شما استاد گرامی که وقت گرانبهای خود را در اختیار گروه قرار دادید اجرتان با صاحب الزمان 🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹
✨﷽✨ 🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷 ⏰ ساعت: ۲۲:۳۰ 🗒 زمان : سه شنبه ۹۹/۹/۱۸ 🔊موضوع: 🆔کانال آرشیو 🔻 @t_n_Eslami 🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻 @t_n_Eslmi_92 🆔 در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd 💥 لینک گروه👆
🔹🔸 بِسـْمِ اللَّهِ الرَّحـْمَٰنِ الرَّحِيـمِ 🔸🔹 ✅ امام خمینی ره: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست بیفتد (صحیفه امام، ج‏۲۱، ص  ۲۸۶) 
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ سلام علیکم موضوع کنفرانس: توطئه های اقتصادی لیبرالیسیم ابتدا موضوع بحث را با تشریح تئوری محرومیت نسبی شروع می نماییم. نظریه محرومیت نسبی در ذیل نظریه های روانشناسانه انقلاب قرار دارد که در دهه 1990 و در پی اغتشاشات شهری در ایالات متحده آمریکا مطرح گردید. نظریه پردازان بنام این نظریه، گِر، آیوو، روزالین فایرابند و نسولد هستند که در پى تبیین عوامل پیدایش کشمکش مدنى و تغییرات اجتماعى برآمده اند (Cohan, 1990: 204). تئوری محرومیت نسبی برعکس سایر تئوریهای انقلاب که به تبیین چگونگی وقوع یک انقلاب می پردازند؛ علاوه بر انقلاب، این قابلیت را دارد که توضیح دهد چرا در جامعه خشونت، ناآرامی، آشوب، اعتصاب و... رخ می دهد. 1⃣
به طور کلی محرومیت نسبی ناظر بر محرومیت از چیزی است که شخص اعتقاد دارد استحقاق دریافت آن را با توجه به، تحصیلات، استعداد، قومیت، زبان، ملیت و غیره دارد ولی هنگام مقایسه خود با دیگران درمی یابند که از آنچه استحقاقش را دارند؛ کمتر دریافت کرده اند( Bayertz, 1999: 144). 2⃣
بنایراین به اعتقاد گِر پیش شرط لازم برای ستیز خشونت بار مدنی وجود محرومیت نسبی است که به صورت احساسی مبنی بر وجود اختلاف میان توقعات ارزشی خویش با قابلیت های ارزشی ظاهری محیط تعریف می شود. توقعات ارزشی آن دسته از کالاها و شرایط زندگی است که مردم خود را به طور موجهی مستحق آن می بینند. قابلیتهای ارزشی اشاره به اموری دارند که عمدتاً در محیط اجتماعی و فیزیکی باید آنها را یافت. آنها شرایطی هستند که شانس تصوری مردم را در زمینه تحصیل یا حفظ ارزشهایی معین می کنند که افراد به نحو مشروعی انتظار به دست آوردنشان را دارند(Gurr, 1968a:252). 3⃣
بر این اساس هنگامی که مردم احساس ناکامی می کنند به نحوی پرخاشجویانه از خود واکنش نشان می دهند، وقوع خشونت مدنی مستلزم احتمال وجود محرومیت نسبی در میان تعداد چشمگیری از افراد اجتماع است؛ و هرچه محرومیت نسبی شدیدتر باشد احتمال و شدت خشونت مدنی بیشتر خواهدبود(Gurr, 1968a:254). بنابراین لیبرالیسم از طریق اجرای کردن محرومیت نسبی با استفاده ی ابزاری از نفوذی های خود در نظام مقدس جمهو،ی اسلامی توطئه های خویش را طی چند سال اخیر شروع نموده است. که در ادامه دسته بندی محرویت های نسبی و مثال هایی از اجرایی کردن این توطئه ها ارائه می گردد. 4⃣
از نظر دانشمندان محرومیت ها به دو دسته بلندمدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند. الف. محرومیت های بلندمدت عبارتند از: - تبعیض اقتصادی (کمبود وگرانی مواد اولیه زندگی ساده و ابتدای، رانت، اختلاس و پرده ابهام كشيدن بر تركيب بودجه وسرمايه گذاريها و هدفهاى واقعى دولت و اقليت صاحب امتياز، بهره کشی از کارگران و دهقانان و ..) ؛ - تبعیض سیاسی(زیر سوال بردن لزوم وجود شورای نگهبان، تحقیر گروه های سیاسی دیگر، ...)؛ - جدایی بالقوه (رشد را اسطوره كردند و پول، مقام، موقعيت، مد و... را هدف رشد کردند و انسان را برده جبر آن اسطوره و اين هدف کردند، تبعيض بسود قدرت مداران در مقیاس ملى و جهانى مخصوصا اروپا و آمریکاو ...)؛ - وابستگی کشور به سرمایه های خارجی(وابستگی به آمریکا و اروپا و دلار و ...).؛ - شکاف های مذهبی (کم توجهی به دین اسلام، زیر سوال بردن ولایت فقیه، زیر سوال بردن احکام دین، عدم استخدام و جذب جوانان مومن، ...)؛ - فقدان فرصت تحصیلی(مشکلات حاکم برآموزش عالی و آموزش و پرورش و بخش آموزش غیر انتفاعی و ...). ب. مقیاس محرومیت کوتاه مدت نیزاز این قرار است: - گرایشهای کوتاه مدت در ارزشهای تجاری سالهای مختلف(ازش ملک و دلار و طلا و بورس و ....)؛ - تورم در سالهای مختلف (که هر سال شاهد رقم نجومی آن هستیم)؛ - نرخ رشد تولید ناخالص ملی (با بهانه و وجود وابستگی به دلار هر سال بدتر می گردد)؛ - شاخصهای مربوط به شرایط بد اقتصادی(Gurr, 1968b: 1111). 5⃣
ریشه های نظریه محرومیت نسبی را در اصلِ روانشناسی ناکامی- پرخاشجویی، باید جستجو کرد. طبق این فرضیه بروز رفتار پرخاشجویانه، همواره مستلزم وجود ناکامی است و برعکس، وجود ناکامی همواره به نوعی پرخاشجویی منجر می شود.(تمام آنچه الان در جامعه مشاهده می کنیم نتیجه این سیاست است. سیاست محرمیت نسبی و اجرایی کردن آن در بین مردم و مخصوصا جوانان، ناکامی و در نتیجه آن خشونت را در اشکال مختلف مانند عدم ازدواج، طلاق، بزه، عدم فرزند آوری و ...). 6⃣