هدایت شده از مهدی جان💚عزیز زهرا ❤️
33.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
منتشر شد ؛ گوارای وجودتون:)))
نماهنگ جانم علی 💚🌱
اللهم عجل لولیک فرج🌺🕊
┏━━━🍃🌻🍂━━━┓
☀️@t_sardar☀️
┗━━━🍂🌻🍃━━━┛
کانال تنهاترین سردار منجی موعود علیه السلام ✨❣✨
مقدمه خوانی
@matnenoheh
کربلا مدرسه عشق شهیدان خداست
پسر فاطمه استاد کلاس شهداست
درس این مدرسه آزادگی وصدق وصفاست
امتحان میدهد آن شیعه که در خط ولاست
همه جا کرب وبلا همه روز عاشوراست
نقدر عشقین وار آقامیزا آقانین آدین عشقیلن دینن
نورون سنون طلیعه یزداندی یا حسین
آدون تمام غملره درماندی یا حسین
گلدی منیمده تحفه جان آستانیوه
ناقابل اولسادا سنه قرباندی یاحسین
گلدیم گدالیقه قاپوا بنده یاحسین
قوما گدانی ایلمه شرمنده یاحسین
مجنون اسیر لیلی اولوب دوشدی چولره
مجنونیوم گوزل آدیوا منده یاحسین
یایدون شرار عشقیوی دورانه یاحسین
یاندوقخجا سسلنور سنی پروانه یاحسین
جام محبتون الیوب بیر جهانی مست
اما من اولموشام سنه دیوانه یاحسین
https://eitaa.com/joinchat/856621274Ce555f432e3
خـ♥️ــدای بزرگ
میخواند مـ✋ــا را
♦️عاشقان وقت نماز است
♦️اذان میگویند
᪥࿐࿇🌹࿇࿐᪥
᪥࿐࿇🌹࿇࿐᪥
♥️اَللّهُ اَکبَر🌙
♥️اَللّهُ اَکبَر🌙
♥️اَللّه اَکبَر🌙
♥️اَللّهُ اَکبَر🌙
♦️اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ
♦️اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ
♦️اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه
♦️اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه
♦️اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّه
♦️اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّه
♦️حَی عَلَی الصَّلاةِ
♦️حَی عَلَی الصَّلاةِ
♦️حَی عَلَی الْفَلاحِ
♦️حَی عَلَی الْفَلاحِ
♦️حَی عَلی خَیرِ الْعَمَل
♦️حَی عَلی خَیرِ الْعَمَل
♥️اَللّهُ اَکبَر🌙
♥️اَللّهُ اَکبَر🌙
♥️لا اِلَهَ إِلاَّ اللّه🌙
♥️لا اِلَهَ إِلاَّ اللّه🌙
♦️التــ🤲🏻ـــــماس دعا♦️
هدایت شده از حسینیهامالبنيین(سلاماللهعليها)
☀️ تنفسصبح
📖 سیصد و سومین (۳۰۳) صفحه نورانی قرآن کریم .️
🔷🔹
️✨🍃🍂🌺🍃
🍃🍂🌺🍃
🍂🌺🍃
🌺🍃
🍃
💠هر روز تلاوت یک صفحه نورانی از قرآن کریم را درحسینیهامالبنیین(سلاماللهعلیها) بشنویم، بخوانیم، بیندیشیم و عمل کنیم.
⏯️ سورة مبارکةالکهف
•┈••✾🍃🌼🌺🌼🍃✾••┈•
هدایت شده از حسینیهامالبنيین(سلاماللهعليها)
۸۴ - ما وی را در زمین تمکن دادیم و از هر چیزی وسیلهای به او عطا کردیم
۸۵ - پس وسیلهای را پی گرفت
۸۶ - تا آنگاه که به غروبگاه خورشید رسید، به نظرش آمد که خورشید در چشمهای گلآلود و سیاه غروب میکند، و نزدیک آن قومی را یافت گفتیم: ای ذو القرنین! یا [اینان را] عقوبت میکنی یا میانشان [روش] نیکویی پیش میگیری [اختیار با توست]
۸۷ - گفت: اما هر که ستم کند به زودی عذابش خواهیم کرد، سپس به سوی پروردگارش بازگردانده میشود، آنگاه او را عذابی سخت خواهد کرد
۸۸ - و اما هر که ایمان بیاورد و کار شایسته کند پاداشی هر چه نیکوتر خواهد داشت و به او از فرمان خود تکلیفی آسان خواهیم گفت
۸۹ - سپس وسیلهای دیگر را پی گرفت
۹۰ - تا آنگاه که به طلوعگاه خورشید رسید، آن را دید بر قومی طلوع میکند که برای آنها در برابر آن پوششی قرار نداده بودیم [و هیچ گونه سایبانی نداشتند]
۹۱ - این گونه بود و ما به آنچه نزد وی [از امکانات] بود احاطه داشتیم
۹۲ - باز وسیلهای را پی گرفت
۹۳ - تا وقتی که به میان دو سدّ (دو کوه) رسید، در کنار آن قومی را یافت که هیچ سخنی را نمیفهمیدند
۹۴ - گفتند: ای ذو القرنین! یأجوج و مأجوج سخت در زمین فساد میکنند، آیا ممکن است برای تو هزینهای قرار دهیم تا میان ما و آنها سدّی بسازی!
۹۵ - گفت: تمکّنی که پروردگارم به من داده بهتر است ، ۰۰۰
هدایت شده از حسینیهامالبنيین(سلاماللهعليها)
۰۰۰ پس مرا به نیروی خویش کمک دهید تا میان شما و آنها سدّ [محکمی] بسازم
۹۶ - پارههای آهن برای من بیاورید تا آنگاه که میان دو کوه را [انباشت و] برابر نمود، گفت: [در آن] بدمید تا آن وقت که آن را سرخ و گداخته کرد، گفت: حالا مس مذاب برایم بیاورید تا روی آن بریزم
۹۷ - پس نتوانستند از آن سدّ بالا روند و نتوانستند آن را سوراخ کنند
هدایت شده از مهدی جان💚عزیز زهرا ❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🕊
سلام علیکم صباح الخیر روز دوشنبه شما با شروع ذکر یاقاضی الحاجات بخیر و شادی باشد و خداوند عاقبت ماو خانواده مان را ختم بخیر گرداندوقلبت را منور کن بنور قرآن با صلوات بر محمد وال محمد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم🌺🕊
💚🌱
اللهم عجل لولیک فرج🌺🕊
┏━━━🍃🌻🍂━━━┓
☀️@t_sardar☀️
┗━━━🍂🌻🍃━━━┛
کانال تنهاترین سردار منجی موعود علیه السلام ✨❣✨
هدایت شده از مهدی جان💚عزیز زهرا ❤️
عدالت و انصاف(۱)
📍"عدالت" و "انصاف" رابطه ی نزدیکی با یکدیگر دارند که در برخی از استعمالات کنار هم بکار می آیند، و انصاف مانند عدالت مقابل ظلم است: «أنصف الله و أنصف الناس من نفسک... فإنک إلا تفعل تظلم»
📍توضیح مطلب آنکه معنای عدالت بر اساس دو وضع شکل می گیرد:
۱. به وضع عقل، در این وضع عدالت نامش انصاف است که ذاتا عقل انسان قادر است پاره ای از عدالت را بفهمد: «العدل الإنصاف»، مانند اینکه در قِبال خوبی دیگران، به آنها نیکی کند و آنچه برای خود می پسندد برای دیگران نیز بپسندد: « «سَيِّدُ الْأَعْمَالِ ثَلَاثَةٌ- إِنْصَافُ النَّاسِ مِنْ نَفْسِكَ- حَتَّى لَا تَرْضَى بِشَيْءٍ إِلَّا رَضِيتَ لَهُمْ مثله» و علامه ی مجلسی در معنای این روایت می گوید: «أي لا يطلب منهم من المنافع إلا مثل ما يعطيهم و لا ينيلهم من المضار إلا ما يرضى أن يناله منهم و يحكم لهم على نفسه» از آنها نفعی نخواهی، جز آنکه نفعی به آنها برسانی؛ و ضرری به آنها نزنی، جز آنچه راضی باشی به تو بزنند، و برای آنها بر علیه خود حکم کنی(بحار ج ۷۲ ص ۳۳) و اینجا نقطه اشتراکی است که عقل، بین انصاف و عدالت برقرار کرده است.
۲. به وضع شرع، ولی نوعی از عدل وجود دارد که عقل آن را تحلیل نمی کند و انصاف به آن راه نمییابد که این نوع از عدل، جدای از وضع عقلی، وضع شرعی ایست. در این معنای ثانی، قوانین و احکام اسلامی حاکم است و اجرای این قوانین، اجرای عدل به حکم اسلامی است، مانند حکم قصاص که شرع بعنوان اجرای عدالت در برابر برخی از آسیب های وارده، وضع کرده است. بنابراین اجرای قصاص همان اجرای عدالت است؛ ولی اگر کسی خشم خود را کنترل کند و از روی عفو از قصاص و اجرای عدالت بگذرد، عنوان "احسان" را به خود می گیرد که این کار بالاتر از عدل و به تقوا نزدیک تر است: «الّذين ينفقون في السّرّاء و الضّرّاء و الكاظمين الغيظ و العافين عن النّاس و الله يحبّ المحسنين»(رجوع شود به تفسیر تسنیم ج ۱۵)
📍علامه ی مجلسی می آورد: «العدل ضدّ الجور و يطلق على ملكة للنفس تقتضي الاعتدال في جميع الأمور و اختيار الوسط بين الإفراط و التفريط و يطلق على إجراء القوانين الشرعية في الأحكام الجارية بين الخلق» عدل ضد جُور است، و نهادی است درونی که هر کاری را معتدل می کند و میانه افراط و تفریط را برمی گزیند. اجراء قوانین شرع در امور جاری بین خلق را عدل می گویند.
علامه ی مجلسی در این سخن به دو معنای عدل اشاره می دارد؛ نخست عدلی که به حجت درونی یعنی عقل فهمیده می شود و ثانی عدلی که مربوط به اجرای قوانین شرع است. و سپس ایشان، سخن خود را مستند به قول راغب می کند که می گوید: «قال الراغب العدل ضربان مطلق يقتضي العقل حسنه و لا يكون في شيء من الأزمنة منسوخا و لا يوصف بالاعتداء بوجه نحو الإحسان إلى من أحسن إليك و كفّ الأذيّة عمّن يكفّ أذاه عنك و عدل يعرف كونه عدلا بالشرع و يمكن أن يكون منسوخا في بعض الأزمنة كالقصاص و أرش الجنايات» عدل دو قسم است: یکی حسن عقلی دارد که هیچ گاه منسوخ نمی شود و به هیچ وجهی تجاوز صورت نمی گیرد، همچون احسان کردن به عوض احسان دیدن، و کف آزار از کسی که به تو آزار نمی رساند. دومین نوع عدل، آن است که از کلام شرع فهم می شود و چه بسا در زمانی نسخ می شود، همچون قصاص و ارش جنایات.
اللّهمَعجّللولیڪالفرج 🌱
جانم علی 💚🌱
اللهم عجل لولیک فرج🌺🕊
┏━━━🍃🌻🍂━━━┓
☀️@t_sardar☀️
┗━━━🍂🌻🍃━━━┛
کانال تنهاترین سردار منجی موعود علیه السلام ✨❣✨