🔴⚡️سازمان تبلیغات اسلامی چه میکند؟!
🔺️این داستان یک نهضت است؛ نهضتی که در نخستین روز تیرماه سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی (ره) شکل گرفت تا پشتیبان و حامی تلاشهای مردم انقلابی و مسلمان ایران باشد در عرصه فرهنگ و هنر و تبلیغ. یک خانواده بزرگ فرهنگی که داستانش از دل محراب مسجد تا پردهی نقرهای سینما امـتـداد دارد و سـالهاسـت که بیوقفه در این مسیر پرنور قدم برمیدارد.
🔺️با یاد شهدای گلگونکفن عرصه تبلیغ و به بهانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، در این شماره از نشریه مروری میکنیم به بخشی از فعالیتهای این خانواده که در یک سال گذشته بیشتر شنیدهشدهاند.
#سازمان_تبلیغات_اسلامی
#نهضت_ادامه_دارد
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️تحلیلگر و طنز پرداز مطرح آمریکایی از نگاه مردم ایران درباره یهودیان میگوید!
🔺️جیمی دور، تحلیلگر، طنز پرداز و مجری مطرح آمریکایی: هیچکس به دنبال یهودیان نیست بلکه برعکس بارها دیدهایم که طرفداران صهیونیست به طرفداران فلسطین حمله میکنند؛ ایرانیها از یهودیان متنفر نیستند، بلکه از صهیونیستها بدشان میآید، بسیاری از یهودیان صهیونیست نیستند.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
33.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️مشارکت در انتخابات اجباری شد!
🔺️بر اساس اعلام مقامات رسمی: مشارکت در انتخابات، اجباری است!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️بالاخره مسئولیت کار رو باید بپذیری...!
🔺️برخی از مسئولین، تا وقتی هنوز نیومدن همش وعده؛ وقتی میان میگن نمیذارن، وقتی هم که میرن اپوزوسیون!
🔊 استاد #حسنرحیمپورازغدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️صلوات خاصه امام هادی علیه السلام؛
🔺️میلاد با سعادت دهمین امام شیعیان، حضرت امام علیالنّقی علیهالسلام بر عموم مسلمانان و شیعیان تبریک و تهنیت باد.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️از نظر دین برای فرد اصلح ویژگیهای مدیریتی مهمتر است یا ویژگیهای شخصی؟!
🔺️معنا ندارد ما همیشه طرفدار یک نفر باشیم!
🔊 حجتالاسلام #پناهیان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️امتداد جهاد؛
طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتدادیابی آن در دولت خدمت؛
🔺️روایت ششم:
«فرماندار را ندیده بودیم اما رییس جمهور را دیدیم»
🔺️شاخصه پنجم؛
مردمی بودن واقعی
🔊 حجت الاسلام محمد امیری طیبی
(استاد حوزه و دانشگاه)
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️رهبر انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا: آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند؛
🔺️رهبر انقلاب خطاب به نامزدها: برنامههای تلویزیونی خوبی دارد انجام میگیرد و آشنایی میدهد به مردم نسبت به نظرات و آرای نامزدهای گوناگون.
🔺️من توصیهام این است که این مباحثاتی که آقایان نامزدها در تلویزیون با هم میکنند یا اظهاراتی که میکنند یا در جمع شان یا تک تک، این اظهارات موجب نشود که یک نامزدی برای غلبه بر رقیب حرفی بزند که دشمنشاد کند ما را.
🔺️حرف دشمنپسند زده نشود. این یک نکتهی مهمی است. ممکن است گاهی حرفهایی صادر بشود که این، کشور را، ملت را، نظام جمهوری اسلامی را دشمنشاد کند، این جایز نیست. حرفهایی که زده میشود حرفهایی باشد که دشمن کشور را، دشمن ملت را، دشمن نظام را خوشحال نکند. ۱۴۰۳/۴/۲
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مردم با بازدیدهای میدانی رئیس قوه قضائیه نسبت به حل مسائل امیدوار میشوند؛
🔺️رهبر انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا: بازدیدهای میدانی رئیس قوه قضاییه مفید و لازم است اما باید همراه با پیگیری باشد تا به نتیجه برسد. ۱۴۰۳/۴/۲
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مبانی حقوق بشری غربی، مبانی درستی نیست؛
🔺️رهبر انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا: قضات نباید برای احکام خود به مبانی حقوق بشری غربی استناد کنند. ۱۴۰۳/۴/۲
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️نکنید رفقا! همه با هم ضرر میکنیم؛
🔺بعد از شهادت شهید رئیسی جریان غربگرا دو راه حل بیشتر نداشت، یا باز هم تحریم انتخابات، یا حضور جدی، تحریم انتخابات بعد از شهادت رییسی به معنای حذف و نابودی این جریان بود. آنها باید بین بقای خود و تقویت نظام از یک سوی و حذف خود و ضربه به نظام از سوی دیگر یکی را انتخاب میکردند. انتخابشان طبیعتا اولی بود. لذا خاتمی و روحانی هر دو تمام قد پای کار آمدند.
🔺اصل حضور این جماعت باعث میشد بخش زیادی از بدنه اجتماعی قهر کرده با انتخابات وارد صحنه شوند. هر چقدر اینها جنب و جوش بیشتری کنند، بدنه بیشتری را وارد انتخابات میکنند و پروژه تحریم انتخابات به لحاظ تاریخی نابود میشود. بعضی دوستان ما عادت کردهاند به دوقطبی، میگویند مناظرات خوب نیست، چرا، چون دنبال همان حال و هوای جنگ و مسخره کردن و تهمت و توهینند، وقتی میبینند قالیباف و جلیلی با این مسیر همراه نیستند و صدا و سیما هم طوری برنامه ریزی کرده که چنین نشود شاکی میشوند، این اشتباه است. صحنه اگر اختلافات درش حاد شود و احساسی شود، و درش عقلانیت و اخلاق کم شود، ضربه به انقلاب میخورد و کمک به دشمن میشود. این قاعده کلی دلایل روشنی هم دارد.
🔺اگر حریف احساس ضعف کند، ممکن است برود به سمت راه حل قبلی، یعنی قهر، این خوب نیست. اگر هم بیاید و پیروز شود نتیجهاش یک فضای یأس و سرخوردگی در بین بهترین نیروهای انقلاب شکل میگیرد، همانکه دشمن میخواهد، اگر هم بیاید و شکست بخورد، حال وحدت اجتماعی کم است و این باعث میشود قدرت کشور در مقابل دشمن و هم برای حل مسائل داخلی کم باشد. بعلاوه و مهمتر اینکه آنها موفق شدهاند بخشی از بدنه رأی متدینین را هم بکنند و با خود همراه کنند، در فضای دو اختلاف و احساسات این بدنه مذهبی که چه بسا تا پیش از این در سبد رای شهید رئیسی هم بودند به جریان طرف مقابل اضافه میشوند و این بسیار خطرناک است. بسیار.
🔺از آن خطرناکتر کسانی هستند که دوتایی نفی و اثبات قالیباف و جلیلی را دنبال میکنند، اینها نمیفهمند در ادامه اگر قالیباف بماند و پزشکیان، عملا کمک به پزشکی و جریان او میکنند، چون باعث میشوند رای منفی به قالیباف تبدیل به رای سفید یا رای به پزشکیان یا عدم تمایل به حضور در انتخابات شود و اگر جلیلی بماند و پزشکیان نیز همینطور. رفقا خیلی این محاسبات ساده است. فکر کنید کاندیدای خود را انتخاب کنید ولی این انتخابات باید انتخابات مرگ "سیاستورزی احساسی و جگر خنک کن" باشد، اسم این روش انقلابیگری و صراحت و خلوص و اینها نیست، بلکه کنش غیر عقلانی است. کنش غیر معنوی و غیر اخلاقی است. کنش رودررویی با دستورات صریح ولایت است. هواداران پرشور و احساساتی خوبند به شرط آنکه عقلانیت و اخلاق و فهم کلانشان از صحنه تحت تاثیر این شور و احساس قرار نگیرد. مراقب باشیم.
🔺دلم میسوزد. من هم انتخاب خودم را دارم. اما در این مدت سعی کردهام همین راهبرد را جلو ببرم. اگر لازم بود صرفا انتخاب خودم را تبلیغ میکردم به صراحت، اما هنوز عدهای دنبالند از لابلای کلام و متون این کانال، تقویت یک نفر و تضعیف دیگری را استفاده کنند. این نتیجه موقعیت اشتباهی است که درش ایستاده اند، خیلی از ما به این بازی دوسرباخت که همیشه ما را درش میاندازند شرطی شده ایم به دلیل غلبه خیال و احساسات. چه به جلیلی رای میدهیم چه زاکانی چه قالیباف چه هر کس دیگری، سعی کنیم کنش سیاسی خود را با شاخص شهید رئیسی و همراهانش هماهنگ کنیم. باید نگاه ملی و امتی و جهانی در من و شما غلیظتر از نگاه کوتاه گروهی و حتی جریانی باشد. این تمرین میخواهد. من از تصفیه نشدن این خصلت در وجودمان بیشتر میترسم تا رای آوردن فلان کاندیدای مخالفم هر کس که باشد.
✍ علی مهدیان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️سوءاستفاده نتانیاهو از ضعف بایدن و روابط استراتژیک واشنگتن-تلآویو به نفع ترامپ!
🔺️دکتر «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش "ابتکار ملی" فلسطین:"مگر ایالات متحده ارسال چه سلاحی را برای نتانیاهو متوقف کرده؟! توقف ارسال بمبهای دو هزار پوندی به خاطر آبروریزی بود در عوض آمریکا ۵۰ جنگنده F35 به اسرائیل داد."
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مجری تلویزیونی که از خجالت سیاستمدار آمریکایی حامی اسرائیل درآمد؛ آیا به فلسطینیان نیز برای آزادی زندانیان خود حق کشتن اسرائیلیها را میدهید؟!
🔺️«مهدی حسن» مجری شبکه الجزیره در گفتگو با «دین فیلیپس» نماینده کنگره آمریکا با استناد به روزنامه آمریکایی نیویورکتایمز و شبکه سیانان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و شکنجه آنان گفت که البته نماینده کنگره خود را به کوری و باور نکردن چنین گزارشاتی زد.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️امتداد جهاد؛
طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتدادیابی آن در دولت خدمت؛
🔺️روایت هفتم:
«عکس حاج قاسم در صحن سازمان ملل»
🔺️شاخصه ششم؛
ایده داشتن برای اختلال در طرح دشمن
🔊 حجت الاسلام محمد امیری طیبی
(استاد حوزه و دانشگاه)
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️امتداد جهاد؛
طرحی برای بیان مولفه های مدیریت جهادی و امتدادیابی آن در دولت خدمت؛
🔺️روایت هشتم :
«آینده را فدای حال نکرد»
🔺️شاخصه هفتم؛
دوراندیش بودن و برنامه ریزی برای افق ها بلند
🔊 حجت الاسلام محمد امیری طیبی
(استاد حوزه و دانشگاه)
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️رویا فروشی نان بدون استقلال!
🔺️انگار جامعه ایرانی از "راه طی شده" درس نمیگیرد!
🔊 دکتر شهریار زرشناس
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️خاطرهای منتشر نشده از شهید امیرعبداللیهان و عملیات وعده صادق؛
🔺️در بخشی از سرمقاله تهران تایمز آمده است: پس از عملیات موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم اسرائیل با نام «وعده صادق»، یکی از وزرای خارجه مشهور اروپایی با امیرعبداللهیان تماس می گیرد و وقتی وزیرخارجه ایران حال او را می پرسد، دیپلمات اروپایی می گوید حالش خیلی بد است و بخاطر حمله ایران نتوانسته بخوابد. امیرعبداللهیان از او می پرسد شش ماه است که مردم بی دفاع غزه زیر بمباران هستند و هزاران زن و کودک کشته شده اند، این جنایتها باعث نشد خوابتان آشفته شود؟!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️قرارداد عوامانه یا برداشت عالمانه؟! بخش اول
🔺️چند روز قبل، آقای دکتر ظریف در ضمن گفتگوهای انتخاباتی به آیاتی از قرآن کریم تمسک و بر اساس آن ادعا کردند که طبق نظر قرآن کریم، حتی اگر دشمنان ما مکررا هم نقض عهد کردند ولی باز از ما تقاضای توافق جدیدی کردند ما باید آن را بپذیریم و با توکل بر خدا، چشم بر بدعهدی گذشته آنها بپوشیم و دوباره توافق کنیم. (پیشینه این استدلال در سخنان آقای حسن روحانی نیز می باشد)
🔺️برای بررسی این نظریه، باید مجموعه آیات قرآن خصوصا آنجاها که خدای متعال در مقام بیان ضابط کلی است را مد نظر قرار داد.
💢 الف) در آیه 12 و 13 توبه می خوانیم: وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ (12) أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ (13)
علامه طباطبایی در ذیل این آیه می فرماید: « منظور در آيه مورد بحث قومی است كه با زمامدار مسلمانان عهدى داشته و آن را شكستهاند، و خداوند پیمانهایشان را لغو دانسته و دستور مىدهد كه با آنان كارزار كنيد.» میبینید تعلیلی که خدای متعال برای مقابله با این کفار ذکر می کند، بدعهد بودن و بی وفایی به تعهداتشان است. (انهم لا ایمان لهم)
💢 ب) در ذیل آیه 8 توبه ( كَيْفَ وَ إِنْ يَظْهَرُوا عَلَيْكُمْ لا يَرْقُبُوا فيكُمْ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً يُرْضُونَكُمْ بِأَفْواهِهِمْ وَ تَأْبى قُلُوبُهُمْ وَ أَكْثَرُهُمْ فاسِقُون) نیز ایشان می فرماید: «معناى آيه شريفه چنين است: چگونه مشركين در نزد خدا و رسول عهدى دارند و حال آنكه اگر بر شما دست يابند در باره شما عهد و قرابت را رعایت نخواهند كرد، امروز شما را با چرب زبانى راضى مىكنند ليكن دلهايشان به گفتههايشان ايمان نداشته و بيشترشان فاسقند.»
یعنی باز بدعهد و پیمان شکن بودنشان را دلیل مقابله با ایشان شمرده است و باز در آیه ١۰ خدای متعال تاکید می کند که لا يَرْقُبُونَ في مُؤْمِنٍ إِلاًّ وَ لا ذِمَّةً وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُعْتَدُونَ.
🔺️آیت الله جوادی آملی می فرماید: «در بخشی از آیات قرآن دارد بالأخره بعضی ها كافر هستند ولی با شما كاری ندارند شما هم با آنها كاری نداشته باشید، با این كفار می توانید زندگی مسالمت آمیز داشته باشید. این مربوط به کفار است؛ اما مستكبر، غیر از كافر است؛ فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ﴾ برای اینكه ﴿إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾ نه «لا اِیمان لهم» یعنی نه چون ایمان ندارند و كافر هستند با آنها بجنگید چون خیلی ها ایمان ندارند و كافرند ولی می شود با آنها زندگی كرد و كنار آمد؛ اما كسی كه اَیمان ندارد _ «اَیمان» جمع «یمین» است _ یعنی قطعنامه, سوگند, توافق، موافقت نامه، هیچ چیزی را به رسمیت نمی شناسد، خب شما با چنین آدمی چگونه می توانید زندگی كنید؟! فرمود: ﴿فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لاَ أَیمَانَ لَهُمْ﴾؛ اینها قطعنامه شان, توافقشان, امضایشان را به رسمیت نمی شناسند، اینها ﴿لاَیرْقُبُونَ فِی مُؤْمِنٍ إِلّاً وَلاَ ذِمَّةً﴾، خب چگونه می توانید با اینها زندگی كنید؟! امروز امضا میكنند فردا انكار می كنند, امروز توافق میكنند فردا انكار می كنند! برهان قرآن كریم این است كه "لا اَیمان لهم".»
🔺️آیاتی با این مضمون که در بیان قاعده کلی رفتار با عهدشکنان هست خط مشی اصلی قرآن کریم را در برابر اینان روشن می کند. علاوه بر اینکه این مسئله یک مسئله عقلایی روشنیست که وقتی با دشمن و حتی رقیب قراردادی میبندیم باید سابقه پایبندی به تعهداتش را دیده و ضمانت های لازم را گرفته و ساده اندیش نباشیم.
👇ادامه در پست بعدی👇
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️قرارداد عوامانه یا برداشت عالمانه؟! بخش دوم و نهایی
🔺پس از مقدمه آیات (فوق الذکر) به محل استشهاد برگردیم:
🔺️آیات 55 تا 62 انفال دال بر این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با گروهی از کفار چند مرتبه عهد بستند ولی اینها عهد را شکستند. خداوند متعال دستور میدهد که دیگر به ایشان مهلت نده و به گونه ای دمار از روزگارشان در بیاور که درس عبرتی برای افراد پشت جبهه شان شود. و اگر ترس این را داری که گروهی عهدشکنی کند (یعنی نشانه های عهدشکنیشان روشن شده است) توافق را به سوی او پرتاب کن و مثل خودشان با آنها رفتار کن! مبادا کفار گمان کنند که با این خیانتها از دست ما فرار کرده اند! آنها حریف ما نیستند. شما هم هرگونه که می توانید نیروی خود را برای ترساندن دشمنان آماده کنید. و اگر کافران مایل به تسلیم (یا صلح) بودند تو هم بپذیر و بر خدا توکل کن. اگر بخواهند به تو نیرنگ بزنند با نگران نباش چرا که خداوند برای تو کافی است.
🔺️همانطور که از این آیات روشن می شود خدای متعال در برابر عهد شکنان و حتی کسانی که نشانه های عهد شکنی شان روشن شده است بسیار با شدت برخورد می کند. به بیان مرحوم علامه طباطبایی آیات کریمه دو قانون الهی را در برابر عهدشکنان متذکر می شود:
1. اگر عهدشکنی کردند بر حاکم اسلامی لازم است بر ایشان سخت بگیرد.
2. اگر به گونه ای رفتار میکنند که خوف عهد شکنیشان میرود نیز مثل خود آنها رفتار کرده و پیمان را به خودشان پرتاب کند.
🔺️حال آیا معقول است که خدای متعال بفرماید اگر گروهی که با شما عهد بسته اند ولی ترس از عهدشکنی شان داری به واسطه شواهد و قرائن رفتارهایشان، عهدشان را ملغی کن ولی باز اگر گفتند می خواهیم عهدی ببندیم بپذیر! واضح است که به قرینه آیات بالا مراد این است که اگر گونه ای ابراز علاقه به صلح کردند که دیگر خوف از عهد شکنیشان نیست از آنها بپذیر نه در هر شرایطی! بلکه اساسا به احتمال قوی (همانطور که برخی مفسران هم گفته اند) مراد از سلم تسلیم شدن در برابر پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می باشد نه صرف معاهده.
🔺️همچنین در ابتدای آیات که می فرماید تو با اینها عهد بستی ولی هر بار عهد شکنی کردند قطعا به معنای این نیست که پیامبر اکرم دقتهای عاقلانه در اطمینان به دشمن را نداشته اند و راحت به حرف آنها اعتماد کردند بلکه به اصطلاح طلبگی موضوع آیات قضیه خارجیه است و ناظر به اتفاقی است که در آن پیامبر اکرم چند مرتبه با گروهی عهدی بستند (که آیه در مقام بیان آن و شرایطش و کیفیت آن و اینکه پیامبر در مقابل آنها چه تضمینی گرفتند و چه شرایطی بر معاهده حاکم بوده است نیست) ولی آنها عهدشکنی کردند.
🔺️خلاصه اینکه از مجموع آیات به وضوح استفاده می شود که نباید به گونه ای با دشمن قرارداد بست که او بی دردسر و به راحتی عهد شکنی کرده و به ریش مسلمانها بخندد بلکه حتی اگر نشانه های بد عهدی آنها روشن شد باید با شدت مقابله به مثل نمود.
🔺️بله اگر گروهی که برنامه ظلم و تعدی به شما ندارند برقراری روابط عادلانه با آنها ایرادی ندارد (لا ینهاکم الله ) و ایشان هم تا زمانی که بر عهد خود استوار ماندند ما نیز موظف به حفظ پیمانیم (فمااستقاموا لهم فاستقیموا لکم) اما این به معنای انعقاد قراردادهای ضعیفی که دشمن بدون هزینه بتواند آن را نقض کند یا بستن دوباره قرارداد با همان دشمن وقتی که هنوز نشانه های بد عهدی در او باقی است نمی باشد.
⚡️در آخر توصیهای به آقای دکتر ظریف دارم.
🔺️پیشنهاد میکنم اینجور مسائل که نیاز به تخصص در آیات مختلف قرآن دارد را از اهلش که تخصص لازم دارند بگیرند و الا به خطا و گمراهی میفتند.
🔺️توصیه میکنم این نکات مفسر عالی قدر آیت الله جوادی آملی دام ظله را همیشه آویزه گوش داشته باشند:
1⃣ «مذاکره با جهان، یک فهم و سواد بالغ سیاسی بینالمللی میخواهد، باید طرزی توافقها را نوشت که کسی نتواند زیر آن بزند و از آن خارج شود و از تعهد خود شانه خالی کند، اگر کشوری توانست یکطرفه و یکجانبه از توافق و قرارداد صورت گرفته خارج شود، این یعنی این قرارداد عوامانه نوشته شده است!»
2⃣ «وقتی باطرف امریکایی دست می دهید،بعدش انگشتان خودرا بشمارید که کم نشده باشد! این را از سر شوخی نگفتم بلکه کاملا جدی بود.»
3⃣ «به آنها گفتم اینها به هیچ وجه قابل اعتمادنیستند، ما در کودتای ۲۸مرداد آمریکاییها را دیدیم. سه سال قبل هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد مواظب باشید. قبل از اینکه دیگران بگویند برجام خطر دارد ما به اینها گفتیم.»
✍ محمد مصطفیزاده
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ترکیب متفاوت مرددین؛ چه باید کرد؟!
🔺️آرای مردد دو دسته اند. دسته اول آرای مشارکت ساز هستند. آرائی که بین رای دادن و ندادن مردد اند. دسته دوم آرایی که رای می دهند اما هنوز معلوم نیست به چه کسی.
🔺️اما حرف اینجاست که کمپین های انتخاباتی و تبلیغات رسانه ای هنوز کمکی به آرای مردد نکرده اند و این یک تفاوت جدی با گذشته است. چرا؟
🔺️آیا شعارها و برنامه ها و وعده های نامزدها دست مردم رسیده است؟ اجمالا پاسخ منفی است. اما آیا نامزدها حرف نمی زنند؟ می زنند، چه بسا بیش از گذشته. آیا برنامه و ایده و وعده ندارند؟ کم و بیش دارند. پس ماجرا چیست؟
🔺️علت اصلی اینست که برخلاف گذشته دیگر نامزدها و ستادها نیستند که کمپین می سازند و امروز شبکه های مجازی اند که کمپین سازند. کمپین سازی دیگر بالا به پائین نیست و افقی و عرضی است. به همین دلیل حتی هوادارها نیز کار به برنامه ها و وعده ها ندارند.
🔺️هرکس قصه خودش از نامزدش را برای مخاطب می گوید تا او نیز با همین قصه هم قصه شود. خیلی هم برایش مهم نیست این قصه چه میزان واقعی است.
🔺️به همین دلیل است که در خیلی از موارد نیز کار به اختلاف و جدل کشیده می شود چون روایت افراد از نامزد مورد علاقه شان اغلب افراطی و دوقطبی ساز است. طبیعت ذهن و روان ادمی چنین است. آدم ها دوست دارند از نامزد مورد علاقه خود فرشته و از رقیب او اهریمن بسازند.
🔺️برای رقابت های دیو و پری گونه نیز ایده و برنامه و شعار نیاز نیست، بلکه زمین بازی را افشاگری ها و بداخلاقی ها و طعنه زدن ها و غیره روشن می کند. رقابت نمی کنند که دیگران انتخاب کنند، رقابت می کنند تا همدیگر را حذف می کنند.
🔺️اینجاست که سطح کمپین ها فراتر از هواداری سخت نخواهد رفت چون قدرت گسترش در مقایس های بزرگ تر اجتماعی و عمومی را نخواهد داشت. حالا چه باید کرد؟
🔺️در روزهای باقی مانده باید کمپین های شبکه ای و افقی شکل بگیرد. کمپین هایی که قدرت رشد مویرگی در شبکه های محلی و خانوادگی و دوستانه و غیره را داشته باشد. صاحب این کمپین ها چه کسانی اند؟ خود فعالان شبکه اجتماعی.
🔺️هرکس با هدف معرفی نامزد مورد علاقه اش مسائلی که می تواند میان مخاطب دست به دست شود را احصا و روی همان تمرکز کند. مثلا فرض کنید این روزها برای مخاطب تورم یا فیلترینگ یا حجاب یا ارز و بورس و غیره مهم است. هر هواداری می تواند روی ایده نامزد خود لابه لای نظام مسائل مخاطب تمرکز شود. هر میزان که از آن ایده می فهمد همان را به زبان خودش بگوید.
🔺️فایده اصلی این کمپین های شبکه ای اینست که هم وضع موجود را می بیند و هم ناظر به مخاطب ایده و برنامه می دهد و لذا امیدافزاست و از همه مهمتر اینکه به روایت مخاطبین است نه ستادها. چنین کمپین هایی می تواند هم مشارکت بسازد و هم انتخاب.
✍ محسن مهدیان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی