10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️شناخت فرزندان ایران، میرزا کوچک خان جنگلی که بود؟
🔺معرفی الگوی شاخص سرود رفیق شهیدم و سلام فرمانده
#باشهداء
#سردارجنگل
#میرزاکوچک_خان_جنگلی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️عدالت و حجاب؛ معیشت یا سبک زندگی؟!
🔺۱- در طول دهههای اخیر، آنچنان بر روی «عدالت اقتصادی» تکیه شده است که «عدالت»، منحصر به قلمرو اقتصاد شده است و چنانچه کسی از «عدالت فرهنگی» سخن به میان آورد، گویا نسبت ناموجّهی میان «عدالت» و «فرهنگ» برقرار کرده است. این در حالی است که عدالت، قلمروهای مختلفی را در بر میگیرد و از این جمله، فرهنگ است. انحصار عدالت به اقتصاد، خودش مصداق بیعدالتی و حاکی از «مظلومیّت فرهنگ» است.
🔺۲- نهفقط عدالت، منحصر به اقتصاد نیست، بلکه «مهمترین» و «اساسیترین» قلمرو عدالت، قلمرو فرهنگ است؛ چراکه بر اساس نظریۀ «اصالت فرهنگ»، این فرهنگ است که باید «کانون» و «مدار» جامعۀ اسلامی شمرده شود و امر «زیرساختی» و «بنیادین» قلمداد شود. سیاست و اقتصاد و حوزههای دیگر، همگی در حکم روبنا هستند و متأثّر از فرهنگ. ازاینرو، گشودگی در حوزۀ فرهنگ و استقرار عدالت در آن، موجبات گشایش در حوزههای دیگر را نیز فراهم خواهد ساخت.
🔺۳- روشن است که در دورۀ پسانقلاب با وجود گشایشهای بزرگ در زمینۀ عدالت اقتصادی، همچنان گرفتار «تبعیض» و «بیعدالتی» هستیم و سیاستهای دولتهای تکنوکرات و لیبرال نیز بر این عقبماندگی افزودند، بلکه علّت اصلی آن هستند. اگر در تفکّر نیروها و جریانهای سیاسیای که دولتها را در اختیار خویش گرفتند، عدالت همچون نقطۀ کانونی و امر صدرنشین بود و سیاستها بر اساس آن سنجیده میشدند، امروز بسیار پیشتر بودیم و شکافها و فاصلههای طبقاتی، کمتر بودند. ازاینرو، جامعۀ ما درگیر تبعیض و بیعدالتی است. برایناساس، برخی تحلیلگران نیز معتقدند که «نقطۀ شروعِ» اصلاح فرهنگی و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، استقرار عدالت در اقتصاد است و اگر معضل بیعدالتیِ معیشتی برطرف شود، خودبهخود، بخش عمدهای از مسیر اصلاح و بازسازی فرهنگی پیموده خواهد شد و جامعه با ارزشهای اسلامی و انقلابی، بیش از گذشته، همراه و همدل خواهد شد.
🔺۴- گفته شد که برخی تصوّر میکنند که کجیها و انحرافهای فرهنگی، برآمده از فقدان عدالت در حوزۀ اقتصاد هستند. این نظر، اگر «عام» و «کلّی» باشد، خطاست؛ زیرا بسیاری از لغزشها و خطاهای فرهنگی، برآمده از فقر و تبعیض اقتصادی نیست، بلکه حتّی شاید بتوان گفت که کجرویهای فرهنگی در میان «طبقۀ مرفه و اشرافی»، بسیار بیشتر از سایر طبقههای اجتماعی است. امّا چنانچه گفته شود که معضلات اقتصادی میتواند زمینهساز انحراف فرهنگی شود، ربط علّیِ معتبری برقرار شده است. چون ساحتها و عرصههای مختلف زندگی انسان بر یکدیگر اثر میگذارند و تنها «استقلال نسبی» از یکدیگر دارند، روشن است که تنگناهای اقتصادی و معیشتی میتوانند فرد را از ارزشهای رسمی گریزان کنند و از او یک هنجارشکن و جامعهستیز بسازند. دراینحال، باید بخشی از راهحلِ حوزۀ فرهنگ را در حوزۀ اقتصاد جُست و با «علاج معیشت»، ارزشهای فرهنگی را حاکم گردانید.
🔺۵- در لایۀ نهفتۀ تحلیل اقتصاداندیش، این پیشفرض وجود دارد که هنجارشکنیهای فرهنگی، برخاسته از نوعی «لجاجتِ معیشتی» و «دهنکجی اقتصادی» هستند و آنان که به ارزشها پایبند نیستند، در حقیقت از «زبان فرهنگ»، در حال بازگوکردن «اعتراضِ اقتصادیِ» خویش هستند. امّا در این تحلیلها، رد پایی از «نفوذ سبک زندگیِ غربی در جامعۀ ایران» به چشم نمیخورد و این امر در نظر گرفته نمیشود که بخشهای از جامعۀ ایران، گرفتار «سبک زندگیِ تجدّدی» شدهاند و پارهای از ارزشها را برنمیتابند. این افراد، چهبسا نهفقط گرفتار «معضلات اقتصادی» نیستند، بلکه حتّی از نظر سیاسی نیز با نظام جمهوری اسلامی، موافق هستند و در پی «مخالفت سیاسی» نیستند؛ بلکه مسأله این است که از «لحاظ فرهنگی»، ارزشهای دیگری را پذیرفتهاند و تا حدّی و از جنبههایی، در جبهۀ مقابلِ ارزشهای فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتهاند. بنابراین، مسأله را باید در «سبک زندگی» نیز جستجو کرد و از این زاویه هم به واقعیّت اجتماعی نگریست. تحلیلهای رقیب، نمیتوانند خلاءها و تناقضهای پیشگفته را توضیح بدهند و «معنای موجّه» برای کنشهای هنجارشکنانه بیافرینند.
🔺۶- درعینحال، روشن است که اصلاح و بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگ، در شرایط «ثبات اقتصادی» و «گشایش معیشتی»، بهتر و بیشتر به سرانجام میرسد و از حجم «مقاومتها» و «مخالفتها» میکاهد. ازاینرو، باید هرچه در توان داریم را برای عبور از تلاطمها و نوسانهای اقتصادی به میدان بیاوریم و از این طریق، «زمینۀ بیرونی» و «بستر غیرفرهنگی» را برای بازسازیِ فرهنگی، فراهم گردانیم. البتّه نباید در انتظار آیندۀ آرمانی نشست و تصوّر کرد که باید شرایط معیشتی، بسیار مساعد و هموار باشند، بلکه باید نسبی نگاه کرد و در چهارچوب سطح و حدی از رونق و اطمینان معیشتی، دردهای فرهنگی را نیز علاج کرد.
✍ مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️سوال جالب خبرنگار پرس تی وی خطاب به تایلر بازیکن تیم ملی امریکا!
🔺تایلر! تو میگی که از مردم ایران حمایت میکنی ولی حتی اسم کشور ما رو هم نمیتونی درست تلفظ کنی!
از اینکه در کشوری که در آن علیه سیاه پوستان تبعیض است زندگی می کنی چه حسی داری؟
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️گران شدن بهای هیزم در فرانسه!
🔺اکثر خانوادههای فرانسوی برای کاهش ارقام نجومی فاکتورهای برق و گار، در حد امکان به بخاریهای سنتی و شوفاژهای با سوخت چوب و هیزم روی آورده اند تا بتوانند زمستان را سپری نمایند.
#غرب_بدون_نقاب
#جهاد_تبیین
#جنگ_شناختی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
24.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️گوشه ای از اتفاقاتی که بر این مُلک گذشته است!
🔺 این بابا نه روحانی هست نه پاسدار و نه حتی بسیجی بلکه از مخالفان شناسنامه دار جمهوری اسلامی هست!
#استعمارفکری
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه_ای
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
6.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️شناخت فرزندان ایران، آیت الله مدرس که بود؟
🔺روحانی شجاعی که نه از انگلیس میترسید و نه از رضا شاه، او سمت مردم بود!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️ترازوی عارف!
🔺امروز در کلاس به طلاب درباره وظایفمان در دوره ظهور درس میدادم. رسیدم به مقوله «معرفت امام» توضیح میدادم «عرفان» امام با «تحول قلوب» و «قیام لله» در جان انسانها رخ میدهد و به همین ترتیب «قدرت مقدس» شکل میگیرد و چه و چه. کلاس که تمام شد، سوار ماشین شدم حرکت کردم به سوی کلاس بعدی. در خیابان جوانک لاغر اندامی ایستاده بود منتظر ماشین.
🔺سوارش کردم. گفتم کجا میروی؟ گفت انتهای خیابان. از سر و وضع و لباسهایش حدس زدم شاید کارگر است. انتهای آن خیابان کارگرها میایستند منتظر کار. گفتم میروی منتظر کار بایستی؟ گفت نه. از این ساختمان شهرداری به آن ساختمان شهرداری میروم. گفتم چرا؟ گفت من ترازو داشتم کنار خیابان. ماموران شهرداری دیشب ترازوی مرا برده اند. دنبال ترازویم هستم. گفتم خوب به نتیجه ای رسیدی. گفت نه، فایده ندارد. سر میدوانند. دیشب از ترس خانه نرفتم.
🔺گفتم:ترس چرا؟ گفت ترس از پدرم. پدرم معتاد است اگر بفهمد ترازو را از دست داده ام کتکم میزند. بعد چند جای دستهایش را نشان داد، سوخته بود. گفت پدرم سوزانده. پرسیدم چند سالت است گفت هجده سال. دیشب کنار خیابان مردم از سرما. هنوز دارم میلرزم. دستم را ببین. دستش را گرفتم یخ یخ بود.
🔺گفت شلوارم هم نازک است شلوار بهتری داشتم برادر بزرگترم ازم گرفت برد دانشگاه. گفتم مگر برادرت دانشجو است گفت بله دانشگاه دولتی. گفتم خودت چطور درس میخوانی؟ گفت بله، من دبیرستانی ام درسم خوب است. میخواهم در آینده وکیل بشم. درس خوب میخوانم فقط مشکلات که زیاد میشود حالم عوض میشود. گفتم یعنی افسردگی داری. گفت آها بله همین.
🔺تصمیم گرفتم برایش ترازو بخرم. به جای کلاس راهم را کج کردم به سمت ترازو فروشی. گفت دیشب از زور سرما تصمیم گرفتم خانه را رها کنم بروم تهران برای کار. گفتم نرو. پدرت و مادرت دوستت دارند. هر چقدر هم که اذیت شوی رهایشان نکن. ترازو را که خریدیم نطقش باز شد. تازه شروع کرد درد و دل کردن. سوالهای اعتقادی میپرسید. مثلا میگفت من چرا باید به این دنیا بیایم. همسنهای من خیلی پولها دارند و من اینطور است وضعم. گفتم به جایش آنها ضعیفند تو قوی میشوی. این قوتت ارزشمند است تازه وقت رفتن از این دنیا آنها هیچ ندارند خودشان هم ضعیفند ولی تو قدرتمندی و میروی. خدا روح های قوی را خیلی دوست دارد. رسیدیم نزدیک حرم. گفت حاج آقا میگن گنبد رو طلا کاری کردن گفتم بله شنیدم. گفت کاش به جاش به این شهرداریها چیزی میگفتن. گفتم جایی نیست بروی شهرداری اذیتت نکند؟ گفت هست ولی خلوت است پول در نمیاورم.
🔺یک جا کنار خیابان که ایستاده بودیم، طلبه ای آمد و گفت حاج آقا مساله. گفتم بله. گفت قبول داری موسیقی انسان را بی غیرت و دیوث میکند؟ گفتم نه. گفت برو احکامت را قوی کن. خنده ام گرفت. پسر جوان داشت میشنید گفتم موسیقی گوش میدهی. گفت بله تتلو. گفتم او که حرفهای زشت میزند. گفت من آهنگهای خوبش را گوش میدهم. با خنده گفتم مگر آهنگ خوب هم دارد؟ گفت بله. البته محمود کریمی و بنی فاطمه و عبدالباسط هم دوست دارم. خندیدم. اما از حرفهایش متوجه شدم بتی ساخته از تتلو برای خودش عاشق او است. گفتم خانه ات کجا است؟ گفت نزدیک «جمکران» گفتم اسمت چیست گفت «عارف»
🔺آخر سر خدا حافظی کرد و رفت. و من به کلاس بعدی ام نرسیدم. شاید هم رسیدم.
✍ علی مهدیان
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️دفاع جانانه تحلیلگر فلسطینی از اقدامات ایران علیه تروریستها؛ توقع دارید ایران با گُل از اغتشاشگران استقبال کند؟!
🔺دکتر «حسن مرهج» تحلیلگر سیاسی شبکه "i24" صهیونیستی: گروههایی در مرز با پاکستان حضور دارند، کومله نیز در عراق مستقر است و مجاهدین خلق[منافقین] نیز در اروپا حضور دارند و این آشوبها را هدایت میکنند و با وارد کردن تسلیحات به داخل ایران، به قتلها دامن زدند.
🔺آیا ایران باید به این افراد مسلح نگاه کند و با دادن گُل از آنان استقبال کند؟! آیا آمریکا، امارات، بحرین، عربستان چنین رفتار کردند؟!
#جنگ_شناختی
#سواد_رسانه_ای
#استعمارفکری
#جهاد_تبیین
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
15.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️ما اقتصاددانان در اندیشههای لیبرالیسم و سرمایهداری لیبرال زندانی شدهایم.
🔺ذهن یک مسلمان را چنان شکل میدهند که کافر شده است اما نماز هم میخواند.
🔺شیطان بر اساس علم عمل میکند.
🔺غرب و شرق، یعنی کسانی که ما را در چارچوب اندیشههای خود زندانی کردند.
🔺زندان را تحت عنوان آزادی به ما فروختند!
🔺 مارکس یک نابغه نادان بود.
🔊 پروفسور مسعود درخشان، استاد تمام دانشکده اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی
#جنگ_شناختی
#استعمارفکری
#جنگ_ترکیبی
#جهاد_تبیین
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
10.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️استفاده از تک شاخ (Unicornis) در تبلیغات شرکت میهن و نمادسازی برای کودکان!
🔺جنگ ترکیبی یعنی اینکه دشمن از همه ابزارها برای ضربه زدن به شما استفاده میکند!
🔺طبق افسانه های غربی تکشاخ حیوان بسیار بسیار وحشی ای هست که فقط دختر باکره میتونه اونو رام کنه، از طرفی این موجود نماد دوجنسه ها و همجنس گرایان هم هست و معمولا با رنگین کمان مخصوص همجنسگرایان طراحی میشه.
🔺ببینید دشمن چقدر نرم و زیبا با استفاده از غفلت ما روی سرمایه های آینده کشورمون یعنی بچه هامون کار میکنه.
🔺یه موجود وحشی و بدمعنا رو چقدر ناز و دوست داشتنی جلوه میده و تو تمام وسایل بچه هامون علی الخصوص دخترها اون رو جاسازی میکنه.
🔺باید با هوشیاری و روشنگری جامعه مخصوصا خانواده ها این نقشه های شوم رو خنثی کنیم. توی این جنگ شناختی مادرها نقش مهمی ایفا می کنند.
#جنگ_شناختی
#استعمارفکری
#جنگ_ترکیبی
#خانواده
#کودک
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️فراخوان برای کشتار مردم!
🔺به فراخوان شان برای ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ آذر دقت کنید.هشتگ زده اند که #مسلح_شوید.
🔺این یعنی فراخوان رسمی برای کشتار مردم در خیابان. هر کسی را هم بکشند، آخرش میگویند کار خودشان بود!
🔺یعنی پروژه کشته سازی شان ادامه دارد و کیان پیرفلک و حمیدرضا روحی های جدید در راه هستند.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی