بسم رب الشهدا و الصدیقین
🔴⚡️بمناسبت سوم دی ماه سالروز شهادت شهيد حسن سلطانی
🔺حسن از اعجوبههای جنگ و شهرستان زرند به شمار میرفت که با حضور خالصانه و عاشقانهاش در جبهههای نبرد حق علیه باطل، نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در لشکر ۴۱ ثارالله ایفا کرد.
🔺شهید وقتی که برای نماز شب بیدار می شدند ظرف هایی که دوستانشان غذا خورده بودند میشست و بعد نماز میخواند وقبل از اینکه بچهها بیدار میشدند میخوابید تا کسی متوجه نشود.
🔺حسن در جبهه رشادت های عجیبی داشت و طبق فرمایش #حاج_قاسم که فرموده بود حسن خاکریزهای خیبر را بنا کرد و اینقدر شهید اهل خدمت و جنگ و جهاد بین رزمنده ها بود که یکی از شهدای بزرگوار میگفت: بعد از شهادت، شهید را خواب دیدم که قبل از عملیات والفجر 8 در عالم خواب در یک باغ زیبایی به سر می برد، پرسیدم حسن چطوری؟ گفت: خوبم ولی خیلی دوست داشتم در عملیات والفجر باشم و خدمت میکردم.
🔺شهید قبل از عملیات والفجر 8 خیلی زحمت کشید تا این عملیات مهیا شده و رزمنده ها به دشمن حمله کنند، اما قسمت نشد در آن شرکت کند و قبل از عملیات به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
🔺"در منطقه ی هور الهویزه نیزارهایی وجود داشت که باید برداشته می شدند، از میان بچه ها، او قبول کرد که آنها را درو کند. آنقدر این کار را انجام داده بود که کف دستانش تاول زده بود. یک روز، صحبت از عملیات و شهادت بود . او گفت :«من مطمئنم که شهید می شوم.»
🔺سرانجام در سن نوزده سالگی به آرزوی دیرینهاش یعنی شهادت در راه حق رسید.
#باشهداء
#حسن_سلطانی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️واقعیت میدانی در فرانسه و سکوت رسانههای غربی!
🔺دیشب به اندازه کل جمعیت آشوبگرای ٣ ماه اخیر توی پاریس تظاهرات کردن و با خشونت سرکوب شدن، همه جا گاز اشکاور و...
🔺کدوم رسانه خارجی پوشش داد؟اگه پوشش داد به اندازه ایران پوشش داد؟یک دهم این جمعیت٢٠دقيقه تو یه خیابون تهران جمع شدن٤تا شعار دادن و سطل آشغال اتیش زدن و بهش گفتن انقلاب 1401
✍ ميرزا مرتضی
#غرب_بدون_نقاب
#جنگ_شناختی
#استعمارفکری
#جادوی_رسانه
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️اعلام آمادگی ستاد امر به معروف برای پیگیری مطالبات قانونی مردم و ساماندهی تجمعات!
🔺دکتر جعفر صادق منش، قائم مقام دبیر و مدیرکل حقوقی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
🔺مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شرعی و حق قانونی تک تک مردم ایران است و طبق ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هرگونه ممانعت و مزاحمت نسبت به اجرای این حق، جرم محسوب میشود.
🔺واگذاری ساماندهی اعتراضات و مطالبه گریهای قانونی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر موثرترین راه برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی است و ستاد، نهادی مردمی و مستقل از قوای سه گانه است و فشار و مصلحت سنجیهای بی دلیل نمیتواند مانع انجام این وظیفه شود.
🔺تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مستند قانونی مهمی برای واگذاری ساماندهی و پیگیری مطالبات مردمی است.
🔺طبق این قانون، ستاد امر به معروف و نهی از منکر میتواند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداری، فرمانداری یا بخشداری ارسال کند.
🔺اگر کسی اعتراضی دارد باید بتواند در چهارچوب قانون مطرح کند و مسئولان هم پاسخ گوی مطالبات مردم باشند و یکی از اهداف ستاد هم تقویت مطالبه گری مردم است.
🔻جهت مطالعه خبر به لینک مراجعه نمایید: https://b2n.ir/r48020
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️انفعال در مسجد، اغتشاش در محله؛ محلهگردی بهمثابه روایتِ امروزینِ از طبیب دوّار
1⃣ سخن حاجقاسم دربارۀ اینکه باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نهفقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نهتنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» بهمثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی است که تنها در «محراب» نمینشیند، بلکه در «میدان» میایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گستردهتر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوتهنگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب مینشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی میکند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» میآیند، نظر میکند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محلهگرد» است و میرود تا دردهای معنوی و رنجهای فرهنگی را علاج کند.
2⃣ «امامِ میدانی» نمینشیند تا به نزدش بیایند، بلکه میرود تا به مسجد بیایند؛ یعنی میکوشد با «تعاملهای عینی» و «ارتباطهای میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازهای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوبهای از پیش طرّاحیشده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمییابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاشهای بیرونی و مجاهدتهای میدانی او را روایت میکند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان میدهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیشنماز».
3⃣ این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهههای عینی» و «ارتباطهای مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی میپذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبهها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دلداده خواهند شد و او را بهراستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسیکه نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دلها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم بهعنوان امام، پذیرفته نشده است. مردمان محله باید به این جمعبندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمعبندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباطها»ی امام جماعت با محله برمیخیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاینرو، همۀ این واقعیّتهای فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجههای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند.
4⃣ تجویزهای پیشگفته، مبالغهآمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دورههای گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»ای احساس نمیشد. ازاینرو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسینشده بود و به پارهای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همهجایی» و «همهگیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت.
✍مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️آشنایی با بانوی محجبه و پرافتخار یزدی!
🔺خانم دکتر بیبی فاطمه حقیرالسادات یزدی
🔺دارای:
1⃣ دکترای تخصصی نانومدیسین از آمستردام هلند
2⃣ ۱۲ اختراع
3⃣ ۲ محصول دانش بنیان
4⃣ کارآفرین نمونه سال ۱۳۹۷
5⃣ مدیر ۶ شرکت
6⃣ همسر آزاده سرافراز
7⃣ مادر ۴ فرزند
8⃣ مقید و معتقد به حجاب فاطمی حتی در اروپا
🔺جالب است بدانید که وی به برکت تحریمها به تولید داروهای گیاهی درمان سرطان و... روی آورده است.
#ایران #حجاب
#زن_عفت_افتخار
#زن_زندگی_آگاهی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️چرا اعدام و چرا حبس ابد نه؟!
🔺بشنوید پاسخ قرآن را به این پرسش که چرا به جای اعدام از مجازات حبس ابد نمیشود استفاده کرد؟
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
گزارش راهبردی اندیشکده اخلاق و معنویت از اغتشاشات 1401.pdf
264.1K
🔴⚡️اغتشاش مردم یا غشّ خواص؟
🔺گزارش راهبردی اندیشکده معنویت و اخلاق از اغتشاشات پاییز 1401
🔺در گزارش فوق با تأکید بر هویت ایمان جمعی ملت ایران به بسیاری از پرسشها پاسخ داده شده است.
#اغتشاش
#هویت_ملی
#خواص_خائن
#جنگ_نرم
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️وضعیت حجاب زنان یهودی در فلسطین اشغالی!
🔺در حالی که رسانههای صهیونیستی، حجاب را برخلاف حقوق بشر و عامل عقبافتادگی زن مسلمان میدانند! اغلب زنان یهودی در سرزمینهای اشغالی محجبه و با پوشش کامل در انظار عمومی ظاهر میشوند.
#غرب_بدون_نقاب
#جنگ_شناختی
#استعمارفکری
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️اصلا تو خودت کی هستی؟!
🔺تمثیلی جالب از بلایی که حضرت امام خمینی (ره) بر سر آمریکا آورد.
🔊 دکتر #رحیم_پور_ازغدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️برنامه FDD و اسرائیل برای برهم زدن اقتصاد ایران!
🔺متن مهمی که سازمان FDD همزمان با گران شدن دلار در ایران منتشر کرد!
🔺بعد از دیدن این کلیپ میفهمید شبکههای تروریستی منوتو و اینترنشنال چرا مردم رو به خارج کردن پولهاشون از بانکها ترغیب میکنند؟!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️کلیپ تبلیغاتی روسیه برای سال نو میلادی!
🔺جوری که روسیه غرب رو تحقیر کرده در تاریخ بی سابقه است.
🔺اگر کشوری رسانه قوی داشته باشه اصلا نیازی به جنگیدن با غرب نداره!
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بالا رفتن مصرف مشروبات الکلی در بین دختران و زنان ایرانی!
🔺همه شما از آثار بد دنیوی و اخروی مصرف مشروبات الکلی مطلع هستید و متاسفانه خبرها حاکی از آن است آمار مصرف مشروبات الکلی در بین زنان ایرانی در حال ازدیاد است.
🔺باید دلسوزانه متذکر شوم غربی که روزی مصرف آزادانه الکل را برای خود افتخار میدانست امروز به خاطر عوارض جدی آن که شامل بیماری های کبدی، ناباروری، زایل شدن عقل و رفتارهای پر خطر، آسیب های جدی به جنین در شکم مادر، تولد فرزندانی با نواقص خلقت، عقب ماندگی های ذهنی،بخشی از آن است، از تمام والدینی که قصد فرزندآوری دارند، لااقل به مدت شش ماه قبل از بارداری مصرف هر نوع مشروبات الکلی را نهی میکند.
🔺پس ما چرا اجازه دهیم حرمت حکم خدا در جامعه ما شکسته شود؟ تحکیم بنیان خانواده ، امر به معروف ونهی از منکر، طراحی الگوی سالم اوقات فراغت برای بانوان بسیار در مقابل این پدیده مخرب بازدارنده است.
✍عالیه سادات
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️رُطب خورده و منع رُطب کردن؟!
🔺وزیرِ کشور رژیم صهیونیستی با زن نامحرم دست نمیده!
#غرب_بدون_نقاب
#جنگ_شناختی
#استعمارفکری
#سواد_رسانهای
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️برخی از خروجی های عملکرد دولت سیزدهم ( حجةالاسلام سید ابراهیم رئیسی)
۱) معضل کرونا را جمع کرد.
۲) اقتصاد را به برجام گره نزد.
۳) به مردم صدها توهین نکرد.
۴) هر جا مردم گرفتار بودند حاضر شد. هم خودش، هم وزرا و هم استاندارها
۵) در کاخ زندگی نکرد.
۶) پول بیپشتوانه چاپ نکرد.
۷) یارانهها را ۹ برابر کرد.
۸) کارخانهها و شرکتها را فعال کرد.
۹) انرژی هسته ای را به حدی رساند که قابلیت تولید بمب اتم را هم داریم.
۱۰) به رهبری توهین نکرد.
۱۱) رتبهبندی معلمها را پس از چهل سال عملیاتی کرد.
۱۲) بودجهی مناطق محروم را چند برابر کرد.
۱۳) از قاچاق هزاران تن آرد، روغن یارانهای جلوگیری کرد.
۱۴) انبارهای کالاهای متروکه را ساماندهی و درآمد دههزار میلیارد تومانی حاصل کرد که قبلا فقط ۲۰۰میلیارد تومان بود.
۱۵) صنعت فضایی را فعال کرد و ماهوارهها یکی پس از دیگری به فضا پرتاب میشوند.
۱۶) ایران را عضو شانگهای کرد.
۱۷) کرویدر شمال جنوب را فعال کرد در آمد حاصل از آن در آینده به اندازهی فروش نفت خواهد بود.
۱۸) فروش نفت با قیمت بالای صد دلار را به حد مطلوب رساند.
۱۹) ۴۰ میلیارد دلار فقط از روسیه سرمایهی خارجی جذب کرد.
۲۰) پترو پالایشگاهها را فعال کرد تا از خامفروشی جلوگیری شود.
۲۱) کشت فرا سرزمینی را در روسیه، ونزوئلا و... فعال کرد.
۲۲) صادرات خدمات فنی مهندسی را به ۸ میلیارد دلار رساند.
۲۳) ساخت هواپیمای مسافری را با مشارکت چین و روسیه آغاز کرد.
۲۴) فروش کشتیهای اقیانوسپیما را آغاز کرد فعلا دو فروند به ونزوئلا فروخته شد.
۲۵) کف حقوق بازنشستگان را ۵۰ درصد افزایش داد و بقیه را از این ماه ۳۸ درصد
۲۶) اغلب هفتهها سفر استانی داشت و به درددل مردم گوش کرد.
۲۷) بسیاری از شوراها که ده سال تشکیل نشده بود با حضور خودش تشکیل داد.
۲۸) ظرفیت پزشکی را ده درصد افزایش داد.
۲۹) ابر بدهکارهای بانکی را افشا کرد
۳۰) تمام سواحل دریاها شمال و جنوب را آزادسازی کرد.
۳۱) کنارههای رودخانهی کرج را آزاد کرد
۳۲) حق آبهی ایران از افغانستان را وصول کرد.
۳۳) نرخ خرید گندم از کشاورزها را ۳ برابر کرد.
۳۴) مشکل نهادههای دامی را حل کرد
۳۵)مشکل قطعی برق که پارسال پشت سر هم قطع میشد حل کرد.
۳۶) سامانهی صدور بر خط صدور مجوزها را راهاندازی وامضاهای طلایی را حذف کرد.
۳۷) یک و نیم میلیون مسکن را در مراحل مختلف ساخت دنبال کرد.
۳۸) وام ازدواج به زوجین داد.
۳۹) وام ودیعهی اجارهی مسکن داد.
۴۰) وام میلیاردی به شرکتهای دانشبنیان داد.
۴۱) استخدام و جذب کلی نیرو برای خرید خدمات.
۴۲)پرداخت وام فرزند آوری.
۴۳)پرداخت وام درمان ناباروری.
🔺برادران و خواهران، برای جهاد تببین و روشنگری بیان این موارد برای مردم خیلی واجب و ضروری است.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️مسئولان بدانند طرف نقشه دارد و با نقشه وارد شده است!
🔺رهبر معظم انقلاب:
هم مسئولین ما باید در نظر بگیرند ــ که خوشبختانه اطّلاعاتیهای ما توجّه دارند؛ مسئولین سیاسیمان، مسئولین اقتصادیمان، مسئولین گوناگونمان باید بدانند که طرف با نقشه وارد میدان شده هم آحاد مردم بدانند، هم شما جوانها بدانید؛ اینها با برنامه وارد میدان شدهاند.
🔺 برنامه هم این است که بلکه بتوانند ملّت ایران را با خودشان همراه کنند، کاری کنند که ملّت ایران عقیدهاش بشود عقیدهی سران انگلیس و آمریکا و امثال اینها؛ نقشه این است، مقصود این است. البتّه ملّت ایران زد توی دهنشان؛ بعد از این هم توی دهنشان خواهد زد. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
امنیت خیابان به جای خود؛بحران ابعاد اجتماعی دارد.pdf
1.42M
🔴⚡️" امنیت خیابان به جای خود؛ بحران ابعاد اجتماعی دارد! "
🔺تولید شده در موسسهی بینا
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️فلسفه حجاب از نظر مردم ایران!
🔺نتایج نظرسنجی ملی که در سال ۱۴۰۰ در اینستاگرام و پیامک های ارسالی به شبکه ۵ از اقشار مختلف مردم ایران انجام شده است.
🔺البته بدون این نظرسنجی ها هم نظر مردم واضح است و هر عاقلی این را میفهمد، کسانی که مخالف عفاف و حجاب اسلامی هستند و مدعی اند مردم هم حجاب را دوست ندارند باید دلایل خود را ارائه کنند. که هرگز ارائه نکردند.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️انفعال در مسجد، اغتشاش در محله، محلهگردی بهمثابه روایتِ امروزینِ از طبیب دوّار - بخش دوم
🔺۱. سخن حاجقاسم دربارۀ اینکه باید امام جماعت، «امام محله» باشد و نهفقط «امام محراب»، و او باید دایره و دامنۀ کنشگریِ خود را «محله» تعریف کند و نهتنها «شبستانِ مسجد»، سخن پخته و دقیقی بود. او در این گفته، تجربۀ خود را در «جنگ نظامی»، مبنا قرار داد و از آن زاویه به «مسجد» بهمثابه «قرارگاه فرهنگی» نگریست. چه در «جنگ نظامی» و چه در «جنگ فرهنگی»، ما محتاج «امام» هستیم و امام، کسی است که تنها در «محراب» نمینشیند، بلکه در «میدان» میایستد. و هرچه که میدانِ خویش را گستردهتر تعریف کند، فتوحات و توفیقاتش نیز بیشتر خواهد شد. این امر، وابسته به «افقِ فکریِ امام» است؛ اگر امام جماعت، کوتهنگر و سطحی و اداری باشد، در همان محراب مینشیند و فاصلۀ میان دفتر و محراب را طی میکند و فقط به آنانی که برای مصافحه و سئوال و طلب دعا و استخاره «نزد او» میآیند، نظر میکند. در مقابل، «امامِ میدانی»، همچون «طبیب دوّار» است؛ یعنی «محلهگرد» است و میرود تا دردهای معنوی و رنجهای فرهنگی را علاج کند.
🔺۲. «امامِ میدانی» نمینشیند تا به نزدش بیایند، بلکه میرود تا به مسجد بیایند؛ یعنی میکوشد با «تعاملهای عینی» و «ارتباطهای میدانیِ» خویش، ظرفیّت انسانی برای مسجد پدید بیاورد و از مسجد، یک «پاتوقِ قدسی» و «چهارراه انقلابی» بسازد. او باید «نقطۀ آغاز» باشد و نه نوجوانان و جوانان. او باید به سراغ آنان برود و خود را عرضه کند و آنچنان جذابیّتی بیافریند که این آهوانِ گریزپا، صیدِ مسجد شوند. اگر چنین نباشد، هیچ اتّفاقِ تازهای در مسجد روی نخواهد داد و همچنان، حضور نوجوانان و جوانان در مسجد، به «روندهای نامنظم» و «مناسبات غیرساختاری»، محدود خواهد شد. «منطقِ جذب» باید از چهارچوبهای از پیش طرّاحیشده تبعیّت کند و این منطق، جز با «حضورِ ساختاریافته» و «فاعلیّتِ هوشمندانۀ» امام جماعت در صحنۀ میدانِ محله، تحقّق نمییابد. وضع شبستانِ مسجد، نمایانگرِ کنشگریِ امام جماعت در عرصۀ محله است و تلاشهای بیرونی و مجاهدتهای میدانی او را روایت میکند. هر اندازه که او در میدان محله، توفیق کسی کند، حاصل آن را در مسجد مشاهده خواهد کرد. پس انتخاب در معرکۀ دوگانۀ «محراب/ محله»، نشان میدهد که ما با «امام» مواجه هستیم یا «پیشنماز».
🔺۳. این خصوصیّتِ عامّۀ مردم است که سخت، دلبستۀ «مواجهههای عینی» و «ارتباطهای مستقیم» هستند و از این نوع تعامل، اثر جدّی میپذیرند. مردم باید «مشاهده» و «حس» کنند که امام جماعت در میان آنها و در کنارشان است. مردم باید «زندگیِ روزمرّۀ امام جماعت» را لمس کنند و بسنجند که دعاوی و خطبهها و منبرها و مواعظ او، چه اندازه در واقعیّت زندگیِ خودش، متجلّی است؛ اگر تطابق ببینند و بیابند، شیفته و دلداده خواهند شد و او را بهراستی و در مقام عمل، امامِ محلۀ خویش خواهند دانست. پس امامت محله، حاصل یک «اتّفاقِ طبیعی» و «انتخاب خودجوش» است و نه «انتصاب رسمی» و «حکم قانونی». کسیکه نتواند در متن محله، مقبولیّت به دست آورد و دلها را مجذوب خویش سازد و در عمق باورهای مردم نفوذ کند، از جانب مردم بهعنوان امام، پذیرفته نشده است. بهعبارتدیگر، امامت محله، انتخابی است و نه انتصابی. مردمان محله باید به این جمعبندی دست یابند که او، شایستۀ «پیشتازیِ معنوی» و «جلوداریِ اخلاقی» است. این «جمعبندیِ اجتماعی» نیز، از «چگونگیِ ارتباطها»ی امام جماعت با محله برمیخیزد و «سفارشی» و «دستوری» نیست. ازاینرو، همۀ این واقعیّتهای فرهنگی، فرع بر آن است که امام جماعت، «میدانی» و «مواجههای» باشد و از «محراب» و «شبستان»، پا فراتر بنهد و قدرت قدسی و اقتدار ایمانیِ خویش را در پهنۀ محله بگستراند.
🔺۴. تجویزهای پیشگفته، مبالغهآمیز و آرمانی نیستند، بلکه حاصل تجربۀ تاریخیِ روحانیّت شیعه است. در دورههای گذشته، روحانیّت به معنای واقعی کلمه، «در میان مردم» بود و هیچ «گسست» و «فاصله»ای احساس نمیشد. ازاینرو، روحانیّت، فقط منبر و محراب را در اختیار نداشت، بلکه چون امام محله بود، در تمام شئون و ساحات زندگیِ روزمرّۀ مردم، حضور داشت. این حضور، حاصل یک انتخاب طبیعی و مهندسینشده بود و به پارهای از فرهنگ و هویّتِ جمعیِ ایرانیان تبدیل شده بود. حضورِ «همهجایی» و «همهگیرِ» روحانیّت، او را به «نیروی پیشرانِ اجتماعی» تبدیل کرده بود که از سطح خُرد و حریم خصوصی زندگیِ مردم تا سطح کلان و ساختارهای اجتماعی، «حیات کارکردی» داشت.
✍ مهدی جمشیدی
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️واکنش وزیر اقتصادی سابق یونان به درخواست مجری اینترنشنال برای تروریستی اعلام کردن سپاه!
🔺یانیس واروفاکیس: اگر فقط سپاه را در آن لیست بگذاریم و رژیم تروریستی اسرائیل، رژیم مشمئزکننده سعودی که مردم یمن را قتلعام میکند و همچنین CIA یعنی نهادی که جنایات زیادی حتی در کشور شما مرتکب شده را وارد لیست نکنیم قابل قبول نیست.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️فرزند کمتر یا بیشتر؟!
🔺یک خانواده یهودی با ۸ فرزند پشت سرهم! کسب و کارشون هم صابون سازی دستی ارگانیک هست !!!
🔺همین یهودیا که ریاست who را بر عهده دارند، برای شیعیان ایرانی نسخه فرزند کمتر زندگی بهتر میپیچند اما خودشون ...
🔺خاخام های یهودی:
هر زن یهودی برای رفتن به بهشت دست کم باید هشت فرزند به دنیا بیاورد!
🔺جالب تر نوع پوشش شون را ببینید لباس کاملا بلند و پوشیده ونیم آستین ،حتی دختر بچه هاشون
#جنگ_جهانی_جمعیت
#جهاد_فرزندآوری
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
1577066242_-213054_221124_105242.pdf
2M
🔴⚡️"بهار انقلاب در خزان غرب"
🔺بخش اول: کالبدشکافی و ماهیتشناسی فتنه ترکیبی امروز
✍ محمدهانی ایرانمنش
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بمناسبت 4 دی سالروز شهادت آیت اللّه #آقا_نوراللّه_نجفی_اصفهانی
♨️ بیانات رهبری درباره ایشان:
🔺ایشان از لحاظ علمی، شاگرد میرزا و اصحاب سامره است و شاگرد پدرش - یعنی همان مكتبِ مرحوم شیخ محمد تقی، صاحب حاشیه - است كه در اصفهان رواج پیدا كرد و مكتب علمی شد و علمای بزرگی را هم تربیت كرد، از لحاظ فهم سیاسی هم بسیار مرد فهیم و جلوتر از زمان خودش بود؛ هم در قضیهی مشروطه، انسان این مسأله را مشاهده میكند، هم در قضیهی رضاشاه.
🔺این حركتی كه ایشان در ۱۳۴۵ و ۱۳۴۶ شروع كرد كه قم را پایگاه خودشان قرار داد و انتظاراتی را از رضاشاه مطرح كرد، كارهای خیلی بزرگی است؛ منتها آن استبداد رضاخانی و سرنیزه و قلدریِ رضاخانی نگذاشت این قضیه موج پیدا كند؛ انسان احساس میکند که ایشان، آن روز میفهمید که مبارزهی با رضاشاه، فقط مبارزهی با نظام اجباری و کلاه فرنگی نیست؛ بحثِ این است که یک آدمی بر سر کار آورده شده و بَرکشیده شده، برای اینکه اهداف انگلیس را در ایران پیاده کند، نكتهی دیگری كه در مورد ایشان هست، روشنبینی و روشنفكری است.
🔺زمانی که تدریس زبان خارجی ممنوع بود، او اهمیت زبان را برای جامعه اسلامی شناخت و تازه مسلمانان را به عنوان مدرس زبان خارجی قرار داد تا از نفوذ فرهنگی زبان جلوگیری کند.
🔺زمانی که حداکثر وسیله ارتباطی تلگراف بوده، جهانگرد فرانسوی موریس پرنو مینویسید: او غرب را خوب می شناخت با اینکه او تا بحال به غرب سفر نکرده بود.
🔺ایشان در اعلامیهای در بحث خرید کالای وطنی اعلام میکند ملت ژاپن سالها پای برهنه بودند تا به صنعت کفاشی دست یافت.
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی