eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
420 عکس
61 ویدیو
29 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه علمیه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش دوم) ❇️ پیشنهادهای کوتاه‌مدت مسئله 🔻 در بین حوادث اجتماعی و ملی ا
(بخش سوم) ❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریکا 🔻یک: حادثه اخیر نه اولین مسئله و چالشی است که تجربه کرده است و نه آخرین آن. مهم آن است که حوادث را درست تحلیل کنیم و نسبت صحیحی با آن برقرار کنیم. یک بعد از حوادث اخیر که بسیار مهم و جدی است، بعد امنیتی ماجرا بود. اما بخش دیگر بعد فرهنگی و اجتماعی آن است. در این یادداشت با صحه نهادن به اهمیت دو بعد پیش گفته، به بعد فرهنگی و اجتماعی اشاره می کنیم. 🔻دو: نباید گمان کنیم با به میدان آمدن مردم و راهپیمایی تقدیر برانگیز امت انقلابی، همه ابعاد حل شده است. بخشی از مسئله شاید از کف خیابان جمع شده باشد ولی معضل فرهنگی از کف خیابان به منتقل شده است. پس با بهانه های دیگری می تواند چون یک زخم سر باز کند و دوباره ما را با یک غافلگیری مواجه سازد. پس اکنون فرصت تأمل درباره آن است. 🔻سه: یک بعد مهم از حوادث اخیر به میدان آمدن نسلی جدید بدنه جامعه با عنوان ها است. نسلی که شناخت کاملی از آن ها نداریم. گسست نسلی بین ما و آن ها و عدم ارتباط گیری صحیح با آن ها به این ناشناخته ماندن دامن زده است. هر چند همه دهه هشتادی ها این گونه نیستند، اما همین بخش هم نباید مغفول بماند. بخشی از این نوجوانان افرادی هستند که می توانند به راحتی بگویند: «مرگ بر جمهوری اسلامی» یا «نه به حجاب اجباری». او چه تصوری از انقلاب دارد و چه تصویری در او ساخته شده است که با انقلاب و های آن احساس سنخیت و هم داستانی نمی کند؟ این جملات یعنی ما کم کاری کرده ایم و . 🔻چهار: میل به پاک کردن در طیفی از فعالین و مسئولین فرهنگی این خطر را به ما گوشزد می کند که ممکن است با از کنار این خلاء مهم اجتماعی عبور کنیم و تأمل و چاره اندیشی درباره آن را کنار بگذاریم. امری که زمزمه های آن به گوش می رسد و بسیار نگران کننده است. 🔻پنج: در دهه اخیر اتفاقاتی رخ داده است که همه با هم به ساخت یک جدید منجر شده و زمینه‌ساز بوده است. بخشی از نسل جدید محصول یک است. فرآیندی که قریب به هشت سال پیش مورد اشاره معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت اما مورد توجه واقع نشد و وسط هیاهوی هسته ای این و عمیق گم شد. چیزی که از آن به یاد کردند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📌 ابتدا به هشدار مقام معظم رهبری که سال‌ها مغفول ماند، اشاره می کنیم تا بعد از آن نکاتی عرض شود🔻🔻🔻 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش سوم) ❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریک
🔹 بیانات مهم و دیده‌نشده مقام معظم رهبری درباره بین ایران و امریکا در حوزه نسلی 📌(بخش اول) 🔻🔻🔻 🔻 «حالا میرسیم به مورد نظر من. یکی از عرصه‌های اختلاف و درگیری بین و استکبار است؛ مسئله‌ی جوانها. امروز سرِ قضیّه‌ی جوانها، یک بسیار فراگیری بین جمهوری اسلامی و و همدستان آمریکا و برقرار است. 🔻 من چند سال پیش خطاب به جوانهای دانشجو گفتم: «شماها افسران جنگ نرم هستید»؛ شما هم هستید، شماها هم همه‌تان هستید. وقتی جوان، انگیزه دارد و اعتماد به نفس دارد و قدرت اندیشیدن دارد و شجاعت دارد، افسر است -افسر در درگیری‌های رزمِ نرم، جنگ نرم- خصوصیّت جوان این است. 🔻 خب، حالا شما فرض کنید افسری را با یک هویّتی که مطلوب جمهوری اسلامی است و افسری را با هویّتی که مطلوب دشمنِ جمهوری اسلامی است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید چه‌جوری درمی‌آید؛ حالا محلّ بحث ما است که خطرناک‌تر از جنگ سخت است؛ گاهی اوقات ما را به و بمباران و حمله و مانند این چیزها هم تهدید میکنند امّا غلط زیادی میکنند؛ [این] نیست، زمینه‌ی این کار را ندارند، جرئتش را هم ندارند و [اگر] هم بکنند تودهنی میخورند. 🔻 امّا چرا؛ جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حمله‌ایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک‌] بحث دیگری است که عقیده‌ی من این است که این طرف هم به جای دفاع باید حمله کند، ضمن اینکه مراکز دفاعی خودش را هم باید حفظ کند. پس یک جنگی وجود دارد؛ حالا شما این جنگ نرم را تشبیه کنید به جنگ سخت و جبهه‌ی جنگ؛ مثل همان [وضعی‌] که الان فرض کنید که در یا عراق یا یمن یا هرجای دیگر هست؛ این جنگهایی که الان هست یا در دوران دفاع مقدّس، هشت سال در ایران بود. 🔻 افسری را در نظر بگیرید که در قرارگاه خودش یا در سنگر خودش نشسته؛ این افسر دو جور میتواند باشد؛ یا دو نوع تعریف برای این افسر وجود دارد: 1⃣ یک‌وقت این افسر در هیئت یک ، هوشیار، پُرانگیزه، امیدوار، پُرکار، دارای اندیشه، ، شجاع و فداکار است. خب اگرچنانچه افسری در قرارگاه خود یا در سنگر خود با این خصوصیّات باشد، میتوان یک نتیجه‌ای را برای این جنگ حدس زد. افسر شجاع است، رشید است، بافکر است، باایمان است، باامید است، تصمیم دارد، دارد؛ این یک‌جور افسر است. 2⃣ همین افسر را میشود با یک شاکله‌ی دیگری و با یک هویّت دیگری فرض کرد. فرض کنید آدمی است ؛ یعنی معتقد است که [جنگیدن‌] فایده‌ای ندارد؛ [میگوید] بیخود ایستاده‌اید، فایده‌ای ندارد؛ ناامید است. یا آدمی است ، حال معارضه کردن و ایستادگی کردن ندارد؛ حالا یک مقداری ممکن است بِایستد ولی وقتی فشار زیاد شد و زور زیاد شد تسلیم میشود؛ روحیه‌اش این است. یا آدمی است ؛ به لبخند دشمن اعتماد میکند، به فریب دشمن اعتماد میکند یا اصلاً فریب دشمن را نمیفهمد. 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_فتنه1401 #بیانات_راهبردی_مغفول 🔹 بیانات مهم و دیده‌نشده مقام معظم رهبری درباره #جنگ_زی
🔹 بیانات مهم و دیده‌نشده مقام معظم رهبری درباره بین ایران و امریکا در حوزه نسلی 📌(بخش دوم) 🔻🔻🔻 🔻 خب پُر از فریب و پُر از است؛ همه‌ی جنگها همین‌جور است: اَلحَربُ خُدعَة. در همین جنگهای سخت، یکی از کارهای اساسی، که یک میتواند انجام بدهد، این است که با یک عملیّاتی و با یک حرکتی دشمن را فریب بدهد؛ دشمن خیال کند از آنجا میخواهد حرکت کند و حواسش به آنجا پرت بشود، بعد از پشت حرکت کند. حالا فرض کنید این افسر، افسری است فریب‌خور؛ نمیفهمد معنای فریب دشمن را و تشخیص نمیدهد. یا یک آدمی است اصلاً بی‌حال؛ دلش میخواهد بگیرد استراحت کند و بخوابد. یا است؛ یا معتاد به موادّ مخدّر، یا معتاد به ، یا معتاد به بعضی از این که اخیراً باب شده -شنیده‌ام بعضی‌ها به این اعتیاد پیدا میکنند- و و به سرنوشت خود و دیگرانی که به او چشم دوخته‌اند. یا سرگرم غرایز [است‌]؛ 🔻 مثلاً همین آقای افسر، در سنگر به فکر اشباع غرایز مادّی خود و غرایز حیوانی خودش باشد؛ سرگرم . پس این افسر را در این شکل و در این هیئت و در این شاکله هم میشود تصوّر کرد. نتیجه‌ی جنگ چیست؟ معلوم است دیگر. پس افسران جنگ نرم دو جور میتواند تعریف بشود. ❌ این یکی از موارد سخت اختلاف بین ما و دشمنان ما است. 🔻 دشمن، افسر جنگ نرم ما را، که جوانها هستند، یک جور می‌پسندد، جمهوری اسلامی یک جور می‌پسندد. این را که در جمهوری اسلامی بر روی ، پاک‌دامنی، و پرهیز از افراط غرایز تکیه میشود، حمل نکنند بر تعصّب و، به قول خودشان، دگم‌اندیشی و تحجّر و مانند اینها؛ نه، این است، این برگرفته و برخاسته‌ی از تعریف افسر و فرمانده است. 🔻 یکی از عرصه‌های ما با این است. آمریکایی‌ها دلشان میخواهد جوانهای ما آن شجاعت را نداشته باشند، آن را نداشته باشند، آن انگیزه را نداشته باشند، آن تحرّک را نداشته باشند، آن توان جسمی را نداشته باشند، آن را نداشته باشند، نسبت به دشمن خوش‌بین باشند، نسبت به فرماندهی خودی و عقبه‌ی خودی باشند؛ جوان ما را دشمن این‌جوری می‌پسندد. هدف رادیویی و تلویزیونی و دشمن و همه‌ی کارهای گوناگونی که میکند، که مخاطبش جوانهای ما باشند، این است؛ جوان ایرانی را میخواهد تبدیل کند به آن‌چنان عنصری؛ عنصری که نه ایمان درستی دارد، نه شجاعت آن‌چنانی دارد، نه انگیزه‌ای دارد، نه امیدی دارد؛ میخواهد تبدیل کند به این. 🔻 درست نقطه‌ی مقابل [است‌]؛ میخواهد این تبدیل بشود به یک عنصر فعّال و اثرگذار.» 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش سوم) ❇️ نگاهی به حوادث اخیر از زاویه جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریک
(بخش چهارم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن 🔻 همانطور که از بیانات رهبر معظم انقلاب به دست آمد، یک سخت بین ایران و آمریکا در جریان است. جبهه خارجی با برخی اقدامات نرم به تغییر و نو در ایران پرداخت و نیروی داخلی استکبار برخی دیگر از قطعات این پازل را تکمیل نمود. تحول مناسبات اجتماعی و برخی بروزها که در حوادث اخیر شاهد آن بودیم، یک شبه به وجود نیامده است و نتیجه طراحی یک دهه اخیر دشمن و غفلت ممتد نهادهای فرهنگی ما است. ، نوع گارد کنش گران فرهنگی و جنس اقدامات طی دهه گذشته متناسب با این صف آرایی هجوم فرهنگی آمریکا نبوده است. در ادامه به برخی از ابعاد این مسئله نگاه می کنیم: 🔻🔻🔻 1⃣ساخت سبک زندگی و زیستِ اینستاگرامی 🔻 دهه گذشته عصر گسترش شبکه های اجتماعی از جمله بود. اینستاگرام در ظاهر یک شبکه اجتماعی و زمینه ارتباطی بود اما عدم توجه به آن موجب شد نسبت به گسترش آن بدون حساسیت بمانیم. اینستاگرام یک زندگی جدید را برای کاربر خود ایجاد می کند. اینستاگرام همه این خدمات را در خود جای داده است تا به نوعی محیط زندگی دوم یک انسان را فراهم آورد. اینستاگرام یک برای کاربر فراهم می آورد که در نتیجه آن سبک زندگی و حتی در آن تغییر می کند. در ادامه به بخشی از کارکردهای اینستاگرام اشاره می کنیم: 🔹اینستاگرام است و اخبار را نو به نو در اختیار مخاطب می گذارد 🔹اینستاگرام است و زمینه درآمدزایی فراهم می کند 🔹اینستاگرام است و مایحتاج مخاطب خود را تأمین می کند بدون مراجعه به بازار 🔹اینستاگرام و سرگرمی است و می توان در آن انواع تجربه های فان را داشت 🔹اینستاگرام شبکه اجتماعی است و می توان خلاءهای روحی و ارتباطی را با آن پر کرد 🔹اینستاگرام زمینه و است و نیاز روحی به دیده شدن را برطرف می کند 🔹اینستاگرام نیاز به داشتن قهرمان را برطرف می کند و برای مخاطب سازی می کند. 🔻 اینستاگرام با بهره گیری از محیطی جهت دار و مدیریت شده در لایه های اساسی و کلان را رقم می زند که مخاطب در ابعادی که متوجه آن نیست، دچار تحول در و می شود که باید در جای خود توضیح دقیق داده شود. 2⃣ محیط جدید فرهنگی و 🔻 همه خدمات پیش گفته ایجاد یک جدید می کند. این ذائقه جدید زمینه پذیرش را فراهم می آورد. مطلوبیت ها کم کم تغییر می کند. احساس نیاز به اصالت از بین می رود. نسبت به برخی امور بی اعتماد می شود و نسبت به برخی امور اباحه گر. کم رنگ کردن ارزش های اخلاقی، کم کردن حوصله، اعتمادزدایی از نهاد دین و انقلاب، از گناه، ترویج اخلاقی، ترویج نگاه مادی گرا و لذت طلب همه و همه موجب ساخت شخصیت جدیدی می شود که نیازها و مطلوبیت ها نو دارد. 📌 ادامه دارد... 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش چهارم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و ط
(بخش پنجم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن 3⃣ تحول در مرجعیت های اجتماعی (تغییر نهاد مرجع) 🔻 یکی از مهمترین تحولاتی که عناصر جدید فرهنگی در از جمله اینستاگرام رقم زد، تحول در ایجاد مرجعیت های اجتماعی یا به تعبیر دیگر نهاد مرجع بود. در این فرآیند و تحلیلی از منابع متقن و دارای پایگاه و اصالت به پدیده بدون هویت «سلبریتی های هنری، ورزشی و ...» تغییر می کند. در محیط حقیقی نحوه مرجعیت یافتن یک فرد در فضای اجتماعی، یک فرآیند نسبتا طبیعی، منطقی و گام به گام را طی می کند. اگر کسی فاقد صلاحیت های مقبول در نهاد فرهنگ حاکم اجتماعی باشد، نمی تواند به راحتی به مرجعیت برسد. اما اینگونه است که برای افرادی که فاقد هرگونه صلاحیت، اصالت و وزانت است، جایگاه و پایگاه می سازد. 🔻 زمینه ساز پذیرش این افراد به عنوان مرجع است. در حالی که در گذشته طیف قابل توجهی از هنرمندان و ورزشکاران و نهادهای مرجع برخوردار از عناصر فرهنگ مادر و اصالت های ملی و دینی بودند. اما امروزه سلبریتی فاقد هرگونه پایگاه فکری، فرهنگی، ملی و حتی اخلاقی است. و جالب اینکه ذائقه جدید این انسان بی هویت را به عنوان نماد هویت مطلوب می پذیرد. 🔻در دختران جوان بسیاری دارای یک میلیون هستند که تنها هنر آن‌ها این است که صبح به صبح از سفره صبحانه اش و از ست بودن رنگ لباس و پرده و روتختی اش عکس می گیرد و برای همه نمایش می دهد بدون اینکه دارای هیچ گونه ارزش و آورده انسانی ویژه ای برای مخاطب باشد بلکه تنها بعد مادی وی را تقویت می کند. با گسترش این سبک از میل به عشوه گری، ، دیده شدن، ستایش شدن، و... در همه مخاطبین برجسته می شود. مخاطب به‌نحوی تغییر کرده که این فرد را مهم و می‌داند. 🔻 نکته اساسی در تغییر مرجعیت های اجتماعی، تحول در جامعه است. ارزش از پایگاه معرفتی تهی شده و نهاد تعیین کننده ارزش از مبانی به اشخاص تغییر می کند. اشخاصی که خود برخوردار از پایگاه فکری نبوده و به صورت کلی ذیل دنیای مدرن زیست می کنند. 4⃣ گسترش گیم نت‌ها و بازی‌های جهت‌دار رایانه‌ای 🔻 هر چند رواج بازی‌های رایانه‌ای از اواخر دهه هفتاد آغاز شد اما در دهه اخیر به طور گسترده رواج پیدا کرد و به نوعی به تغییر مدل و جوانان منجر شد. این تغییر از دو جهت رخ داد. از یک سو به طور گسترده مکان هایی به نام گیم نت در سطح شهرها برپا شد، و از سوی دیگر محتوا و جهت گیری این بازی ها که بسیاری با تم ، و ترویج نوعی از مطلوبیت ها به عنوان قهرمان و پیروز عرصه بودن، موجب شد مدل جدیدی از تفریح و محتوای تفریحی پدید آید. [تحلیل نحوه اثرگذاری روحی و اجتماعی بازی های رایانه ای مجال دیگری می طلبد.] 5⃣ گسترش بازی و ورزش های نوین 🔻 از سوی دیگر برخی بازی ها از جمله پینت بال در کشور رواج یافت. نوعی از بازی و ورزش که دقیقا تمرین جنگ شهری است. امری که در برای کشور چالش زا بود و مسئولین میدانی ابراز می کردند آمادگی و تجربه مدیریت جنگ شهری را نداشتند. حال این مدل در حال ترویج بود. 6⃣ از خاصیت افتادن نهاد تربیت معلم [دانشگاه فرهنگیان] 🔻 مهمترین بستر ، مدارس و فرصت 12 ساله آموزش و پرورش است. معلم یکی از کلیدی ترین عناصر این زمینه تربیتی است. گزارش های میدانی حاکی از آن است که طیف قابل توجهی از نسل جدید فاقد صلاحیت های فکری و بینشی لازم هستند. گزارش های خرد نشان می دهد برخی معلمان در کلاس های درس علیه عقاید شیعی و مذهبی صحبت می کنند و برخی دیگر نیز علیه انقلاب و ارزش های آن و در مقام دفاع از عصر بر آمده اند. معلم نیز همسو با فضای مجازی به ترویج یک نوع سبک تفکر ویژه است. در این میان مهمترین نهاد متولی تربیت معلم که دانشگاه فرهنگیان است، از خاصیت افتاده و در دوران هشت ساله اعتدال از تقویت آن و حتی تعیین رئیس برای آن جلوگیری شد. آیا خروجی این جنس مدارس می تواند در خدمت انقلاب اسلامی باشد؟ 📌 ادامه دارد... 🆔 @taalighat
تحلیل_اندیشکده‌های_غربی_درباره_رویدادهای_اخیر_ایران.pdf
1.98M
♦️ تحلیل درباره حوادث اخیر ایران 🔹 اندیشکده راهبردی تبیین در راستای رصد اندیشکده‌ها و رسانه‌های غربی، از ابتدای وقوع رویدادهای اخیر کشورمان، مطالب منتشرشده در اندیشکده‌های غربی شامل یادداشت‌ها، مقالات، نشست‌ها، کنفرانس‌ها و مصاحبه‌های مختلف را مورد بررسی قرار داده که چکیده‌ای از آن در فایل پیوست‌شده ارائه می‌شود. @rahbariefarhang ➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
#غصه 🔻 در بین همه واکنش‌های اخیر به قصه #مهسا_امینی این یکی خیلی دردآور بود. #استاد_حوزه با انگیزه
📍واکنش استاد عندلیب همدانی به انتقادات 🔹 لحن کنایی واکنش استاد به اتفاقات اخیر این گمانه را ایجاد کرده بود که وی نسبت به اصل نظام موضع انتقادی اتخاذ کرده است. 🔹 در پی ابهام‌ها و انتقادات به این مواضع، این استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در گفتگو با برخی شاگردان به این ابهامات پاسخ دادند: 🔻🔻🔻 "از نظر اینجانب هرگونه آسیب به نظام جمهوری اسلامی، آسیب به اساس و ریشه دین و تشیع و روحانیت است. باید از اصل نظام حمایت کرد و بی‌تردید به‌هیچ وجه جایز نیست." "آنچه در متن بنده آمده است، انتقاد از برخی رویه‌هایی است که قطعاً به‌نفع نظام نخواهد بود. انتقادات ما از سر دلسوزی و برای رفع نقایص و تقویت نظام است." " بنده در پیام‌های بعدی به صراحت هرگونه خشونت، جسارت به مقدسات و ساختارشکنی را به‌شدت محکوم کردم. لذا نباید متن منتشر شده موجب سوءبرداشت شود." به‌نقل از کانال 🔻🔻 @antisecular_ir ➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش پنجم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی ایران و امریکا در دهه اخیر و طر
(بخش ششم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریکا در دهه اخیر و طراحی چندلایه دشمن 7⃣ تصویب و اجرای اسناد بالادستی مدرن مانند سند 2030 🔻 جریان استکبار به برای امتداد اهداف فرهنگی خود در کشور می پردازد و با پیگیری اجرا و تصویب اسناد فرهنگی و آموزشی مادر در کشور، چون گامی در راستای تضمین بلند مدت اجرای منویات آن در کشور است. جریان نیز به سرعت با این خواسته همراهی کرده و اقدام به تصویب سند و تأمین مالی اجرا و تدوین دستورالعمل های اجرایی آن به صورت مخفیانه می نماید. 🔻 غفلت از آموزش و پرورش که سندی بومی به شمار می آید، زمینه ساز تصویب و اجرای چنین سندی قلمداد می شود. 8⃣ تصویرسازی منفی از نهاد دین، مذهب و جامعه مذهبی در رسانه 🔻 بسیاری از متولیان عرصه فرهنگ و نهاد دین هیچ توجهی به مقوله راهبردی و اثرگذار « اجتماعی» ندارند. اینکه همه تلاش ها و اقدامات و فعالیت های فرهنگی در نهایت به پدید آمدن کدام « عمومی» در ذهنیت مخاطب اجتماعی منجر می شود؟ امروز بخشی از واقعیت، برداشت ها، روایت ها و تصویرهای ذهنی مخاطبین از مفاهیم و واقعیات و مقولات اجتماعی است. 🔻 امروز در جامعه ایران، قشر نوجوان و جوان چه تصوری از نهاد دین، انقلاب، روحانیت، جامعه مذهبی و این دست مفاهیم دارد؟ واقعیت آن است که بی‌توجهی، غفلت و ناآشنایی با این واقعیت راهبردی در جامعه موجب شده است عناصر تولید کننده ذهنیت اجتماعی زمینه بروز و ظهور پیدا کنند و در نهایت تصویری وارونه از مفاهیم ارزشی پدید آورند. 🔻 سریال ها، فیلم های سینمایی، و... تصویری وارونه، منفی و چندش‌آور از بسیاری از مفاهیم ارائه کرده است. جامعه مذهبی، دینداران، بسیجیان و روحانیت، قشری خشک، ، دگم، گرفتار عقده های درونی، برخوردار از کمترین هوش اجتماعی، جنگ طلب و نامهربان، خشن و مدعی و فاقد ارزش های اخلاقی نمایش داده می شود. 🔻 تکرار یک مفهوم و تصویر در بازه ای ده ساله به تولید واقعیت ذهنی جدید منجر می شود. این مفهوم‌سازی از جامعه مذهبی به‌عنوان زمینه گفتگو و تعامل را سلب می‌کند و مخاطب همواره با پیش‌داوری مواجه خواهد شد. 🔻 در تعاملات روزانه خود به عنوان با مردم و قشرهای مختلف از جوان و نوجوان و دانشجو و بازاری و... می شنویم که می گویند: حاج آقا شما با بقیه خیلی فرق داری. شما خیلی خوبی. این قضاوت به خوب بودن، ناشی از با یکی از افراد آن طیف، بدون واسطه‌گری رسانه و سازی رسانه‌ای است. در حالی که قضاوت عمومی به بد بودن همه آن قشر نتیجه آن ذهنیت سازی اجتماعی است. 🆔 @taalighat
📌 جفای ما انقلابی‌ها در حق آقا و انقلاب... 🔻 بعد از اخیر تحلیل‌گران از زوایای مختلف قلم زدند از جمله از زاویه و بحث از ضرورت وجود فضای باز برای انتقاد از حاکمیت و امکان گفتگو. 🔻 در این بین اما گفتاری دیدم از آقای که دعوت به گفتگو با منتقدین و معترضین دارد و اینکه عدم گفتگو موجب تراکم انتقادها و انفجار در مقاطع زمانی می‌شود. ❓❗️ با خودم گفتم اگر این مصاحبه را یک جوان بخواند با خودش می‌گوید عجب روحانی روشنفکری، چه نگاه باز و آغوش گرمی. 🔻 اما قضاوت برساخته رسانه از آقا تصویری انتقادناپذیر (بخوانید دیکتاتور) است. ببینید چقدر واقعیت‌ها معکوس روایت می‌شود. نماد حوزه سنتی، روشنفکر خوانده می‌شود و نماد حوزه آزاداندیش، دگم!!! چرا؟ چون ما کم‌کاری کردیم. 🔻 حالا بیایید به حدود 20 سال قبل بازگردیم زمانی که آقا ایده را مطرح کردند. به 10 سال پیش برگردیم که ایده و لزوم حضور در دانشگاه را مطرح کردند. یا در بین دانشجویان سنت را مطرح کردند. 🔻 ما چه کردیم با آقا؟ اگر در زمان خودش تشخيص های دوراندیشانه آقا را جدی می‌گرفتیم و اجرایی می‌کردیم دو اتفاق می‌افتاد: 1⃣ فضای باز گفتگو در کشور رواج می‌یافت و عقده‌هایی خفته در گلو نمی‌ماند تا کشور گاهی دچار برخی نارسایی‌ها و شود. 2⃣ تصویری که از کشور و رهبری در ایران و جهان مخابره می‌شد، تصویر و نبود. ❇️ انقلاب با هم به انقلاب و وجهه بین‌المللی آن جفا کرد هم به رهبری که آزاداندیش ترین رهبر جهان است و هم به جامعه که طعم شیرین برخی ثمرات را نچشید. ❇️ به جرأت می‌توان گفت زیباترین و اصیل‌ترین شعارها و آینده مطلوب را برای بشریت نوید می‌دهد. نوترین و جذاب‌ترین و دقیق ترین راهبردها را طراحی می‌کند در این میانه هر چه ما در تحقق این منویات کنیم به انقلاب و بشریت جفا کرده‌ایم. 🆔 @taalighat
تعلیقات
#تأملی_درباب_اغتشاشات1401 (بخش ششم) 📌 نگاهی به ابعاد جنگ زیرپوستی بین ایران و آمریکا در دهه اخیر و
❇️ ما هم مقصریم... 🔹 فارغ از همه آمارها و تحلیل‌ها درباره‌ی این‌که آیا محوریت اغتشاشات اخیر با ها بوده یا نه (باتوجه به تشکیک هایی که برخی دارند)، یک امر مسلم وجود دارد و آن اینکه ما نسبت به مقوله خصوصاً در دهه اخیر اهتمام لازم را نداشتیم. 🔻 اساساً مقوله چنان که در منظومه فکری امام و رهبری دارای ارج و منزلت است، در متن مدیریت کشور جایگاه لازم پیدا نکرد و در سایه فقدان ما نسخه‌های دیگری عملاً مدیریت صحنه تربیت نسل را به‌دست گرفتند. امری که در آثار مخرب آن را به‌سهولت می‌توان مشاهده کرد. 🔻 به‌قولِ حاج قاسم در دل تهدیدها فرصت نهفته است. از منظر فرصت به این مسئله نگاه کنیم. فرصت بازخوانی و بازسازی. نهادهای متولی متناسب با اقتضای زمانه داشته‌اند. مسئولین مجموعه‌های زیر در دهه اخیر باید نسبت به خود باشند: 🔻 بسیج دانش‌آموزی 🔻 اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان 🔻 معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش 🔻 کانون‌های فرهنگی هنری ارشاد 🔻 وزیر آموزش و پرورش 🔻 مرکز تدوین متون درسی 🔻 شوراي عالي انقلاب فرهنگي 🔻 شورای عالی فضای مجازی 🔻 سازمان تبلیغات اسلامی 🔻 دفتر تبلیغات اسلامی 🔻 مرکز رسیدگی به امور مساجد 🔻 صداوسیما 🔻 و... 🔹 عدم متناسب با اقتضای نسل و عصر جدید، عدم هماهنگی و طرح مشترک، تحولی روشن، تمرکز بر رویه‌های عادی و روزمره، به‌جای عملکردمحوری بخشی از آسیب‌های موجود در این نهادها است. با این رویه قطعاً به‌نقطه مطلوب نمی‌رسیم. 🔹 اگر میخواهیم با بحران ها مواجه نشویم از همین امروز باید به فکر باشیم. نهادهای متولی با فاصله از روش مدیریت به روش می‌توانند با هماهنگی، به طرحی همه‌جانبه برای جدید دست‌یابند. 🔻 اکنون موقعیت مناسبی است که از دستگاه‌های مسئول مطالبه کنیم، چرا که بعد از این دوباره هریک به روال قبلی خود و بازمی‌گردند و در بر همان پاشنه قبلی خواهد چرخید. 🔹 نکته دیگر این‌که شاید اکنون بتوانیم معنای تذکر رهبری درباره لزوم کشور را دریابیم و برای آن چاره‌ای بیاندیشیم. چرا که اکنون با نهادهای فرهنگی متکثر کم بازده مواجهیم. 📌 از همین امروز باید به فکر فردا بود چرا که خیلی زود دیر می‌شود... 🆔 @taalighat
توسعه‌ي فرهنگ قدرشناسی 🔻 در جریان‌های مختلف فکری کشور، انسان‌های ، بدون حاشیه و دلسوزی وجود دارند که گاه سایه‌ی جریان سیاسی اجازه دیده‌شدن نکات مثبت شان را نمی‌دهد و بعد از تغییرات سیاسی در کشور به می‌روند. 🔻 به حاشیه رفتن افرادی که دارای ظرفیت‌های فکری یا مدیریتی یا خدمتی خاص و در راستای هستند هم برای کشور ضرر است و هم برای آن فرد تولید می‌کند. 🔻 حداقل کار ممکن از طرف بچه‌های شناسایی این افراد و از آن‌هاست. چه از جبهه فکری ما باشند یا طرف مقابل. باید مقوله افراد و سرمایه‌ها تبدیل به یک شود. 🔻 اولین پیشنهاد عملی: دکتر از افراد متخصص، دلسوز، پرکار، بدون حاشیه و متمرکز بر بسیاری از نقاط مدنظر رهبری در مقوله بود. گرچه انتقادهایی نیز داشته باشیم اما برآیند کلی را لحاظ می‌کنیم. پیشنهاد: دعوت او به حوزه علمیه قم، استفاده از تجارب و تجلیل از زحمات چندساله اش... 🆔 @taalighat
🔻سرتاسر عمرتان به تردید گذشت 🔻عمری که به پوشاندن خورشید گذشت 🔻ای جرئت از شما! وایِ شما! 🔻از این همه خون چگونه خواهید گذشت؟ ✍🏻 🆔 @taalighat
خواندید ...، آزادی شد یکی دوماه در آبادی حالا که و کودکان را کشتند دیگر ز شما نمی‌رسد فریادی... ➖➖➖➖➖ لعنت به هر آن کسی‌که در دمید ، ، ریش سفید دیدید که بازی آخرش خونین شد... ، زندگی، آزادی همه گشت ➖➖➖➖➖ گر چه می‌خواست که این قصه فراگیر شود... فتنه با خون می‌خوابد 🆔 @taalighat
❇️ جای خالی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه در حوادث اخیر 🔻 وقتی از کف جامعه ناامید شد و به نتیجه نرسید، نزاع را به صحنه کشید. جایی که مملو از احساسات نسل جوان و ذهن پرسشگر آن و بستر اقدام‌های خام است. 🔻 یکی از راه‌های مدیریت اوضاع دانشگاه (البته در نسبت با قشر گفتگوپذیر) از طریق افرادی است که دارای وجاهت در بین دانشجویان هستند. نهاد رهبری به‌عنوان کسانی‌که هم و هم دارند باید وسط صحنه میدان‌داری می‌کردند اما... 🔻 مقدمه ، برخورداری از جایگاه و وجاهت و است. نیز یک شبه پدید نمی‌آید. نهاد طی سال‌های گذشته فرصت داشت: 🔹اولا بین دانشجویان جا باز کند، ارتباط با را افزایش دهد، دسترسی‌های میدانی خود را گسترش دهد، به‌گونه‌ای که به ذهن دانشجو متصل باشد تا در موقع نیاز، ریش‌سفیدی او را بپذیرند. همین‌طور افزایش و تعمیق ارتباط با که آثار متعددی دارد. 🔹ثانیا طی این سال‌ها با گفتگوی هدفمند، تدابیر متنوع و راه‌اندازی بسیاری از گره های ذهنی را بگشاید تا امروز با اشاره‌ای مشکل حل شود. 🔻 اما نهاد در لایه‌هایی تبدیل شده است به کرسی تدریس محض یا مسیری برای شدن و... به گزارش فعالین در صحنه خبری از پویایی و نشاط مورد انتظار به‌گوش نمی‌رسد. 🔻 باید به‌عنوان زمینه حضور نهاد حوزه در متن جامعه نخبگانی و زمینه اتصال حوزه و دانشگاه در اندیشه و عمل باشد. نهاد گویی دچار و برای ادامه حضور و حیات است. متأسفانه انتقادها از بیش از پیش است که باید چاره شود... 🆔 @taalighat
📍شعار، ذهنیت، ماشین تولید نفرت 🔻 یکی از عناصر نرم مهم در همه جنگ ها در طول تاریخ بوده است. کارکرد شعار نه تنها تهییج یک لشگر که نشان‌دهنده آن لشگر و بروز دهنده و افکار آن‌ها است. 🔻 به شعارهایی که در این مدت در تجمعات به‌کارگرفته شد دقت کنید. کارکرد بسیاری از آن‌ها و ایجاد ذهنیت منفی در طرفین ماجرا است. 🔻 یکی از این شعارها که ذهنم را مشغول کرد، شعاری بود که دختران بدحجاب در دانشگاه سبزوار سردادند: زن آزاده منم، هیز تویی، هرزه تویی... 🔻 این شعار در گوینده آن این را تثبیت می‌کند که طرف مقابل تو را انسانی فاسد، هرزه و اهل فحشا می‌داند. همین نگاه را سد می‌کند. این دوتا دختر تا دیروز سر کلاس کنار هم می‌نشستند با حفظ اختلاف سلایق و باورها اما سد نشده بود. اما با آن شعارهای رکیک و این جنس شعارها از فردا مثل دو دشمن کنار هم می‌نشینند در حالی‌که مملو از و نسبت به‌هم هستند. 🔻 و سازندگان شعارها همین را می‌خواهند: ایجاد حس نفرت بین جامعه و . اگر فضای دانشگاه به این سمت سوق داده شود، نتايج ناگواری درپی خواهد داشت. بهترین عاملی که دشمن می‌تواند بر روی آن سرمایه‌گذاری کند تا اغتشاشات ادامه‌دار شود، عامل و احساسات جوانی و ایجاد برای رسیدن به یک خواسته است. 🔻 در بسیاری از دانشگاه‌ها، معترضین واقعاً گوشی برای شنیدن ندارند و آمده‌اند تا فقط فریاد بزنند. حواسمان باشد در حال کار است... 🔻 این رفتار طرف مقابل را می‌طلبد. مطمئنا اگر کسی این شعار را در دهان آن دانشجو نمی‌گذاشت بسیار بعید بود خودش به چنین نگرش تندی سوق یابد. هوشیاری راه برون‌رفت از ماجرا است. ❌ همان مقدار که گزاره‌ی (بعد از هر زن چادری ای می‌بینم، وجودم پر از نفرت می‌شود) غلط است، گزاره‌ی (بعد از هر زن بی‌حجابی می‌بینم وجودم پر از نفرت می‌شود) هم غلط است. 📌 ماشین تولید نفرت را خاموش کنید... 🆔 @taalighat
📍 درتمجید از برنامه و مجری توانمند این شب‌های رسانه ملی 🔻 اوائل دهه 90 بود که برنامه مناظره محور در شبکه4 متولد شد. طی ده سال گذشته این برنامه چندین مجری از جمله آقایان صلواتی، معینی پور، رحیم‌پور و اخیرا عطاءالله بیگدلی را تجربه کرده است. 🔻 می‌توان را موفق‌ترین مجری این برنامه طی دهه اخیر دانست. تسلط بر مباحث روز و علوم انسانی، برخورداری از پایگاه فکری مستقر، ، ذهن پویا و توانمندی ارائه صورت‌بندی از مباحث طرفین، دارای دغدغه‌ی و دوری از تعصب کور، برنامه زنده از ویژگی‌های منحصر به‌فرد وی به‌شمار می‌آید. 🔻 بعد از دکتر بیگدلی برنامه زاویه را در قالب عنوانی جدید به‌نام پیگیری کرد. این شب‌ها با توانمندی مجری خود توانسته است تجربه جدیدی از برنامه محور را به مخاطب ارائه دهد. 🔻 متأسفانه طی سال‌های گذشته نتوانسته است های زبده و برخوردار از تراز تربیت و معرفی کند. بیشتر مجری‌ها، خبرنگار هستند يعني فاقد پیشینه‌ی علمی و تخصصی در حوزه‌های مربوط. در حالیکه در دنیا بسیاری از مجریان، چهره‌های شاخص علمی هستند که بر اساس تسلط بر مبانی خود، مفهومی را به‌صورت مدیریت شده در رسانه دنبال می‌کنند. 🔻 بیگدلی دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق است که از اساتید مطرح دوره‌های و پژوهی بود. او را از سال‌های قبل با وصف عالم و متخلق بودن می‌شناسم. 🔻 عطاءالله بیگدلی بی‌تردید یکی از موفق‌ترین چهره‌های این شب‌های رسانه ملی است. کثرالله امثاله... 🆔 @taalighat
آهای اُمت اسلام ! بهر پیروزی... دخیل چادر دخت رسول اکرم باش 📌 علی اکبر @dobeity_robaey ➖➖➖➖➖➖ 🆔 @taalighat
❇️ درنگی در غفلت از پدیده ارتباطات اجتماعی روحانیت، حکمرانان و مردم (فقر رسانه اجتماعی) 🔻 یکی از نقاط تمرکز اتفاقات اخیر بر روی نهاد دین و روحانیت است. رسانه تصویری از این نهاد در ذهن جوان و بخشی از جامعه ایجاد کرده است که او را صاحب یک قضاوت و تصویر قطعی درباره ، و کرده است. 🔻 اکنون در میانه ها و ها هستیم. اما این تصویرسازی کاذب زمانی موفق می‌شود که جای عنصر واقعی خالی باشد. یعنی: 📍ما خود را روایت نکردیم که روایت می‌شویم... 🔻 ما در تراث تمدنی شیعه دارای سرمایه‌ای هستیم که نام آن را شیعه میگذارم. حضور بی‌واسطه و میدانی نمایندگان نهاد دین در بین مردم به ساخت واقعی کمک می‌کرد. نفس این حضور و اجازه روایت شدن های کاذب را نمی‌داد. 🔻 بعد از ترورهای دهه شصت، انقلاب این رسانه عظیم را به‌جهت امنیتی دچار محدودیت کرد تا به مرور حتی بعد از برطرف شدن شرایط خاص، این نوع زندگی به فرهنگ حاکم تبدیل شد. 🔻 و بخشی از روحانیون و مسئولین به‌مرور تغییر کرد. همین فاصله بین مردم، نهاد دین و حاکمیت زمینه اثرگذاری را فراهم کرد. 🔻 دسترسی به علما، مراجع، ائمه جمعه، مسئولان شهری و استانی با دشواری و گاه مانع جدی همراه شد در حالی که تا دیروز همه در کنار هم زندگی می‌کردند. بین مردم، حاکمان و روحانیون فاصله‌ای نبود. انتقاد، پیشنهاد، همکاری، تعامل، یعنی همه‌ی عناصر تحقق وجود داشت. ❌ اما پدیده ماشین‌های شیشه دودی و پرستیژهای کاذب به یک معضل جدی فرهنگی بین برخی مسئولان و کارگزاران تبدیل شد. 🔻 وجود زمینه ارتباطات اجتماعی در گذشته موجب می‌شد هنگام ، مقبولیت آن دسته، اثرگذار بود و مسائل به هزینه کم حل می‌شد. چون مقدمات قبلاً در ذهن جامعه ساخته شده بود. 🔻 اما امروز بسیاری از روحانیون، حتی ائمه جماعات و جمعه، بسیاری از مسئولین، و زیستن مردمی را اساساً بخشی از زندگی خود نمی‌دانند و حتی گاه ضد ارزش تلقی می‌شود. به‌همین سادگی یک رسانه اثرگذار را از دست دادیم. ❌ امروز ناگزیز از احیای این ظرفیت بزرگ و هستیم. باطل السحر بسیاری از توطئه‌های دشمن همین است. 🆔 @taalighat
🔹 نسل جدید و فرهنگ غرب 🔻 اگر گسی دوتا را کامل ببیند، می فهمد که چرا فحش دادن بخشی از زیست ما شده است. 🔻 دانشجویان دانشگاه های برتر هم خیلی ها نسلی هستند که برای تقویت شان سالهاست سریال می بینند! 🔻 دانشجوی برتر نسبت مستقیم دارد با زبان انگلیسی بهتر، زبان بهتر نسبت مستقیم دارد با تعداد سریال و انگلیسی زبان دیده شده بیشتر، فیلم دیدن هم نسبت مستقیم دارد با استفاده از الفاظ رکیک! 🔻 و تسهیل مصرف محصولات رسانه‌ای غرب، یکی از نتایجش نسل نو ما با غربی هاست، این دانشجویان سالهاست که همسایه‌ی مجازی هستند و همسایه درشان اثر کرده. 📌 ناصر فروغی فر 🆔 @taalighat
📍اعتراض رهبری و گوش‌های ناشنوا 📆 بیانات رهبری در آبان 94: 🔹جوان‌های عزیز را بگیرید و بخوانید. درس آموز است. 📅 بیانات رهبری در آبان 95: 🔹 این کتاب ها حدود هفتاد جلد است. شما این ها را خوانده اید؟ چرا هیچ نشانی از مضامین برگزیده این کتاب ها در مجموعه مدارس ما، دبیرستان های ما، دانشگاه های ما نیست؟چرا؟ این یکی از است. چرا این ها را داخل کتاب‌های درسی قرار نمی دهید؟ چرا نمی گذارید ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که امریکا با اینجا چه کرده است؟ 📆 بیانات رهبری در آبان 1401: 🔹 من یک وقتی به آموزش و پرورش گفتم که مضامین را در کتابهای درسی بیاورید، نکردند متأسفانه، نکردند. ➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 سال 94 بود که رهبر معظم انقلاب از ضرورت تدوین اسناد لانه جاسوسی در قالب کتاب درسی سخن گفتند. سال بعد همین خواسته را تکرار کردند و گفتند هنوز عملی نشده است. امسال نیز مجدداً تأکید کردند، این متون تبدیل به نشده است. 🔻 مايه‌ی است که موضوعی به این حد از وضوح را نمی‌شنود و دنبال نمی‌کند تا جایی که رهبری در یک بازه زمانی 7 ساله سه‌بار درباره آن موضوع تذکر می‌دهند. 🔻 خبر خوب: تابستان گذشته معاونت پژوهشی خود را مسئول تولید نمود. انشاالله از این طریق، خواسته برزمین مانده‌ی رهبری محقق شود. 🆔 @taalighat
❇️ بهادری جهرمی، آغازی بر پایان لکنت دولت 🔻 یکی از آسیب‌های ، گرفتار بودن است. دولت نتوانسته زبان ارتباطی مناسبی با مردم پیدا کند. در بین دولتمردان نیز کمتر کسی دارای زبان و توان گفتگوی با مردم است. 🔻 برای مثال احمدی‌نژاد خودش یک بود. به خوبی با مردم ارتباط می‌گرفت و داشت. اگر دولت نتواند با مردم با زبان مردم سخن بگوید، همیشه چند گام عقب است. حتی امکان اقناع درباره‌ی تصمیمات درست یا گزارش اقدامات مثبت را از دست می‌دهد. 🔻 بهادری جهرمی با روحیه و نشاط جوانی، سعه‌صدر و و صداقت در تعامل، توانسته گام مثبتی در راستای حل این کاستی دولت بردارد. از حضور در دانشگاه‌ها تا گفتگوهای هفتگی. 🔻 دولت رئیسی نیاز دارد این اقدام فردی را به تبدیل کند. مهمترین عنصر موفقیت دولت، امکان همزبانی با مردم، جلب نظر و اعتماد آن‌هاست. بدون این عنصر دولت در ها مغلوب خواهد شد. 🔻 تکثیر رفتار و سبک اقدام بهادری جهرمی در دولت، ایجاد زمینه‌های ارتباطی بین مردم و دولت از دریچه و متن واقع عناصر تعيين کننده برای موفقیت اجتماعی دولت است. 🆔 @taalighat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍این میدان جنگ، فرمانده ندارد... 🔻 سال 92 وقتی قرارداد خسارت بار بین ایران و 5 +1 بسته شد، هنوز کسی از اوج فاجعه خبردار نشده بود. وقتی فهمید چه اتفاقی افتاده فراخوان داد و چندتا دوره آموزشی برگزار کرد تا طلبه‌ها مسلط به محتوا شده و در دانشگاه‌ها و مساجد سخنرانی و روشنگری کنند. 🔻 تا جایی که وقتی خبر به معاون وزیر خارجه رسید، اومد قم با حاج مهدی و بچه‌هاش جلسه گذاشت، گفت میخوام ببینم اینا کی هستن، دوره آموزشی نقد ژنو گذاشتند. کار حاج مهدی توی اون مقطع، یک تمام عیار بود و کم‌کم فضای کشور رو متأثر کرد. 🔹🔹🔹🔹 🔻 امروز هزار برابر بیشتر جامعه نیازمند است. و حالا که نهادهای فرهنگی مسئول در خواب زمستانی به سر می برند، باید مثل حاج مهدی ها به دل صحنه زد. 🔻 امروز ، دبیرستان‌ها، بازداشتگاه‌ها همه نسلی از جوانان قابل تعامل و پر از ابهام و سوال دارند که کسی باید به با آن‌ها بنشیند. 🔻 مدیریت این صحنه‌ی آشفته و عملیات می‌خواهد مگر نمی‌بینید آن طرف چه انسجام و چه برنامه منظمی ترتیب داده‌اند؟ آقای کجایی؟ آقای دفتر تبلیغات کجایی؟ آقای معاونت تبلیغ حوزه کجایی؟ آقای در دانشگاه‌ها کجایی؟ آقای دانشجویی؟ فرمانده میدان این کیست؟ چرا همه در انفعال محض هستند؟ 🔻 آهای ، چرا دم انتخابات وسط میدان یقه پاره می‌کنید و امروز ساکتید؟ چرا بین نیستید؟ چرا با مردم حرف نمی‌زنید؟ گیرم دوتا فحش هم شنيديد، کم در آن ساختمان منشوری تکریم شدید، حالا دوتا فحش هم برای بخورید، به‌جایی برنمی‌خورد. 🔻حالا که میدان فرمانده ندارد، لشگر که هست... بسم‌الله... 🆔 @taalighat