هدایت شده از بیداری ملت
🔴ظاهرا ایشان هیات علمی دانشگاه تهران است و دکترای حقوق جزا دارند.
⏪کاش به ما نادان های کتاب نخوانده از کتب کلاسیکشان مثال می آوردند که بر اساس کدام رفرنس و منبعی می شود این طور خشونت مسلحانه را در جامعه تئوریزه کرد.
🔹 این حرفها واقعا شگفت آور است. حمله مسلحانه، چاقوکشی، حمل سلاح گرم و سرد برای قوت قلب و تشجیع مردم؟ وقاحت اگه سقفی داشت باید به این افراد وقیح مدال داد بابت درنوردیدن مرزهای وقاحت. مردم برای تشجیع شدن به حضور میدانی اراذل مسلح نیاز دارند؟
🔸 تشجیع شدن برای چه امری؟ قتل و کشتار و لینچ کردن و آتش زدن ماموران امنیتی دولت؟
پینوشت: پاسخ یک استاد حقوق و جزا به ایشان را در عکس ها ببینید.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از تبیان
«محاربه» در قانون یعنی چی؟
🔸محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
@TebyanOnline
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
🔻حماقتها و شکستها
🖊 مهدی جمشیدی
۱- وعده داده بودند که در این سه روز، چنینوچنان خواهند کرد و در مقابل جمهوری اسلامی خواهند شورید، اما هیچ غلطی نکردند. مردم، سرگرمِ زندگیِ روزمرّهشان بودند و خیابانها «آرام» و شهر در «امنوامان» بود. دیگر شکی نیست که این بهاصطلاح جنبششان، «شکست» خورده است. در خیابانهای شهر تهران پرسه زدم و حالوهوای مردم را مشاهده کردم؛ گویا هیچ اتّفاقی رخ نداده است. «زندگی»، در جریان است؛ البتّه نه «زندگیِ لجنی» که جریان اغتشاش در پیاش بود، بلکه همان «زندگیِ ایرانی و اسلامیِ خودمان».
۲- باید این «شکست» را دید و بر آن تمرکز کرد. ما نباید آن را از نظر دور بداریم و از آن غفلت کنیم. آنهمه اسباب و آدم و طرح و ... برای «جنگ ترکیبی» تدارک دیده بودند، اما نتیجه شد این. این شکست، «درسآموز» است برای آنها و «افتخارآفرین» است برای ما. بر دل سیاهشان حسرت ماند و اینک باید جرعهجرعه، «حرص» و «داغ» و «درد» بنوشند و مسیرِ تکراری و بیحاصلِ «خودانتقادی» را در پیش بگیرند و از خویش بپرسند که چه کردیم که چنین شد. احمقها، همچنان «نسخههای نخنمای چهلسال گذشته» را تکرار میکنند و توقع دارند که تیرشان بر هدف بنشیند.
۳- همراهان با اغتشاش را نیز نباید از یاد برد؛ چه نیروهای هنری و ورزشی و چه نیروهای سیاسی. «اصلاحطلبان» همچون همیشه، در کنار جریان اغتشاش بودند و از آنها دفاع کردند، بلکه بیش از این، باید گفت «مقدّمهها» و «زمینهها»ی این اغتشاش، حاصل «فضاسازیهای منفیِ اصلاحطلبان» بود. این جریان سرتاپا فساد و خائن، تا نظام جمهوری اسلامی را «استحاله» نکند و ما را به یکی از اقمار و جوامع پیرامونیِ «غربِ استعماری» تبدیل نکند، آرام نخواهد نشست. ذاتش، تباهی و انحراف است؛ چنانکه دیدیم محمّد خاتمی، بیانیهای صادر کرد و در آن بدون اینکه حتّی نامی از «اسلام» به میان آورد، از شعار مبتذلِ «زن، زندگی، آزادی» دفاع کرد. هرچه از آلودگیِ اندیشهگی که در درون داشت، بیرون ریخت و همین موجب خواهد شد که میان او و نظام، هرچه بیشتر و جدّیتر، «خطوط قرمزِ تجدیدنظرنشدنی» ترسیم شود.
۴- گروهی از «نیروهای خودی» نیز بودند - و البتّه هستند - که «تحلیلهای غیرخودی» داشتند و (شاید) گمان میکردند ما بهواقع، با یک «جنبش» روبرو هستیم و این جنبش، برآمده از «ناکارآمدیِ نظام» است. اینان در این مدّت، یا در فضای عمومی و رسانهای، «روزۀ سکوت» گرفتند و عافیتطلبانه و مصلحتاندیشانه، «جهاد خاموشی» را انتخاب کردند تا مبادا غبارِ «مبارزه» و «انقلابیگری» بر چهرهشان بنشیند، یا همچون جریان لیبرالیستیِ اصلاحات، زبان به «انتقاد از نظام» گشودند و «حکمرانی» و «سیاستهای کلّی» را به محکمه کشاندند. این جریان، همچنان نیز فعّال است و میخواهد از آنچه که در خیابانها رخ داد، «باجگیریِ سیاسی» کند و نظام را به «دگرگونساختنِ منطقِ حکمرانی»اش وادارند. در واقع، اینان با «نظریۀ نظامِ انقلابی»، سر سازگاری ندارند و میخواهند از نظام، «انقلابزدایی» کنند. تصوّر روایتزدهشان این است که چون جامعه از «ایدئولوژیِ انقلابی» عبور کرده و جذابیّتهای نخستین و دهۀ شصتیِ انقلاب اسلامی، رنگ باختهاند، باید برای اینکه در قدرت بمانیم و بدنۀ اجتماعیِ خویش را از دست ندهیم – و نه برای اینکه انقلاب، محفوظ بماند – «تجدیدنظرهای ایدئولوژیکِ» خویش را در لفافۀ فریبندۀ «بازاندیشی در حکمرانی»، صورتبندی کنیم و به خورد نظام بدهیم.
۵- من ادّعا نمیکنم که تودۀ مردم از وضع موجود، راضی هستند و هیچ گلایهای ندارند. معیشتِ مردم بهسختی میگذرد و تلاطمهای اقتصادی، آزارشان میدهد. امثال من نیز چون در زندگیِ خودمان، طعم این دشواری را میچشیم، نیازی به فهم و درکِ بیرونی و محقّقانۀ معیشت مردم نداریم. بااینحال، مسأله این است که اولاً مردم میدانند که بلایا و مصائب اقتصادی، بهجامانده از «دولت اعتدالگرای برجامزده» هستند و ما امروز باید چوب آن «گذشتۀ تهی از کار و اقدام و عمل» را بخوریم؛ ثانیاً مردم بر این باورند که باید علاج دشواریهای معیشتی را در «سایۀ نظام جمهوری اسلامی» دید و دریافت که هیچ گزینهای جز این نظام نمیتواند گرهگشا باشد؛ ثالثاً مردم میبینند «دولت انقلابی» در تبوتاب است و روز از شب نمیشناسد و در حال اصلاح وضعِ معیشت است؛ رابعاً مردم احساس کردهاند که بساط «تبعیض» و «فساد» و «ویژهخواری» در دولت برچیده شده و این دولت، آن «دولت اشرافی» نیست. مردم، «دلیلهای فراوان» برای «امیدواری» دارند و امروز نیز در انتظار هستند تا این امیدها در آیندۀ نزدیک، به بار بنشینند. تحلیل من از آینده، روشنی و گشودگی و پیشروندگی هرچه بیشتر است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴 حکم #قصاص را نسبت به قاتلین و محاربین و سلب کنندگان امنیت در هر لباس را اجرا کنید
🔹️با زمینه چینی سلبریتی ها و برخی اصلاح طلبان، اراذل و اوباش تروریست، این بار در ایذه و اصفهان دست به جنایت زدند.
🔹مادامی که حکم الهی قصاص اجرا نشود، منتظر هر جنایتی باید بود.
تا چه زمانی مماشات با بازیکن و بازیگر و سیاسی طرفدار قتل و جنایت ادامه خواهد داشت؟ حکم الهی را نسبت به قاتلین و محاربین و سلب کنندگان امنیت در هر لباس را اجرا کنید
✍حجتالاسلام والمسلمین دکتر نبویان
#ایذه
#قصاص
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از تاملات حقوقی
📌مشت پادوهای #زرادخانه_رسانه_ای_براندازان را باز کنید
⭕️اعتراض به بازداشت ها #حرکت_از_پله_دوم است.
پادوهای #زرادخانه_رسانه_ای_براندازان با انگشت اشاره سازمان جاسوسی امریکا(سیا)، بدون هیچ اشاره ای به اقدامات ضد امنیت ملی و مجرمانه اغتشاشگران، بازداشت آنها را مورد سوال قرار می دهد.
✳️در حالی که سوال این است عناصر میدانی آشوب چرا با انجام رفتارهای خارج از دایره قانون و مخل نظم و امنیت، دست به اغتشاش زدند و جرائمی چون تخریب و آدم کشی و هتک مقدسات و اقدامات ضد امنیت و ناموس و وطن مرتکب شدند که بازداشت شدند؟
⭕️بازداشت ها متوقف بر رفتارهای ضد قانونی و خارج از دایره هنجارهای لازم الاجرا است.
اگر این رفتارهای نابهنجار وجود نداشت بازداشت اتفاق می افتاد؟
🔴کجای دنیا براندازی و رفتار های ساختارشکنانه را اعتراض محسوب می کنند که پادوهای #زرادخانه_رسانه_ای_براندازان دست به تحریف و مغالطه می زنند و اغتشاش را به عنوان اعتراض جا می زنند ؟
تالکوت #پارسونز جامعه شناس آمریکایی در بحث دگرگونی های سیاسی، تغییرات را به دو نوع #تغییر_تعادل و #تغییر_ساختاری و نیز رفتارهای سیاسی را به دو دسته بهنجار و نابهنجار تقسیم می کند.
برخی تغییرات تغییر تعادل و مبتنی بر نرم ها و هنجارهای اجتماعی و سیاسی پذیرفته شده و #نرمال شمرده میشود و برخی تغییر ساختاری و ساختار شکنانه و مبتنی برجرم و نابهنجار و #جرمال تلقی میشوند.
📌هیچ نظامی تغییرات نوع دوم یعنی ساختار شکنانه را نمی پذیرد.
هیچ نظامی برای براندازان #فرش_قرمز پهن نمی کند و #امنیت کشور و مردمش را #ناموس کشور دانسته با آنها مقابله می کند.
به عرصه سیاسی همه کشورهای دنیا نگاه کنید. فرانسه با جلیقه زرد ها چه می کند. آمریکا با جنبش وال استریت و فرقه دیویدیان چه کرد؟ انگلیس با ایرلندی ها و ...چه می کند؟
اینها نشانگر اهمیت امنیت و رعایت قواعد لازم الاجرا برای کشورهاست.
❇️#امنیت_مانند_اکسیژن است همانطور که نبود اکسیژن حیات را از بین میبرد و مرگ انسانها را باعث میشود نبود امنیت هم موجب نابودی حیات اجتماعی است بدون امنیت هیچ امری از قبیل کسب و کار و آموزش و ورزش و تجارت و زندگی عادی امکان پذیر نیست زندگی بر بستر امنیت است و تامین امنیت وظیفه حکومت و نهادهای حافظ امنیت ملی است.
لذا حمله به نهادهای حافظ امنیت و اقتدار در تمام دنیا پذیرفته نیست و شدیدا سرکوب می شود.
📌پادوهای #زرادخانه_رسانه_ای_براندازان در رسانه و دانشگاه برای نابودی اقتدار کشور و زمینه سازی برای براندازان میدانی از پله دوم حرکت می کند و مجرمان برانداز و ساختار شکن را به عنوان معترض قالب می کند.
باید مانع این #مغالطه و #شارلاتانیزم_رسانه_ای و مطبوعاتی شد.
رسانه ملی و تریبون داران باید مراقب استفاده از تعبیرها باشند و مچ پادوهای #زرادخانه_رسانه_ای_براندازان را بگیرند ومشت شأن را باز کنند.
🔔این کار یکی از مصادیق #جهاد_تبیین در شرایط کنونی است.
#امنیت_مانند_اکسیژن
#زرادخانه_رسانه_ای_براندازان
هدایت شده از امید صادق | سهیل کیارش
41.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند «برای داعش»
🔹روایتی از ضربه به شبکه تروریستهای داعشی در ایران و بازداشت عوامل حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) و پخش اعترافات عوامل دستگیر شده برای اولین بار
#شاهچراغ
#برای_داعش
https://eitaa.com/joinchat/2061434900Cc21bea41cb
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خروش امروز یک دختر کرد در دانشگاه علامه طباطبایی
▪️من امروز با چادر اومدم به تریبون چون دوستانی هستن که میخوان آزادیای که در باورمه رو جور دیگهای جار بزنن و پَستش کنن.
▪️من مخالف کشتار در کردستانم.
▪️من مخالف بازیچه کردن کُردهام.
▪️من مخالف نسل کشی و غارت کردها توسط کومله و پژاکم.
▪️من امروز میخوام صدای زن باشم
▪️به خاطر ژن، صدای ۵۶۲ زن شهیدهی کردستانی
▪️به خاطر ژیان، صدای ۱۱ هزار شهید سنی
▪️ به خاطر ئازادی، صدای تک تک لالههای آزاده کرد
▪️برای ژن ژیان ئازادی
#زن_عفت_افتخار
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
شکست مفتضحانه بیش از ۴۷ کشور در جنگ ترکیبی اخیر بیش از پیش این جملهی شهید آوینی را رمزگشایی کرد:
در عالم رازی هست كه جز به بهای خون فاش نمیشود. هنر آن است كه بمیری، پیش از آنكه بمیراندت، مبدأ و منشأ حیات آناناند كه چنین مردهاند. ای شهید!
چهلم #شهید_آرمان_علی_وردی است
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
4_5999182728182894783.mp3
15.31M
🌹در باغ شهـــادت را نبندید..
به ما بیچارگان زآن سو نخندید.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از 🔴 مقاومت نیوز🌴
شمایی که قرار بود فردای براندازی جمهوری اسلامی آخوندا و بسیجی ها را اعدام کنید و دار بزنید ،پس حالا تحمل دار زدن چندتا از اوباشهای چاقوکش و قاتل از همفکراتون رو هم داشته باشید.
🔴 شبکه رسانه ای "مقاومت نیوز"
🇮🇶🇵🇸🇱🇧🇸🇾🇮🇷🇾🇪🇦🇫🇵🇰
🔵 اخبار مقاومت جهان اسلام
https://eitaa.com/joinchat/2218066109C2272e7b5f3
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹ناحله الجسم یعنی.....
نحیف و دلشکسته می ری
جوونی اما مادر پیری
بهونه ی سفر می گیری
🌹باکیه العین یعنی
بارون غصه ها می باره
چشای مادر ما تاره
دیگه علی شده بیچاره
🌹منهده الرکن یعنی
توون برات نمونده بانو
کی قلبتو سوزونده بانو
کی بالتو شکونده بانو
🌹معصبه الراس یعنی
بستی سری روکه پردرده
رنگ رخ تو مادر زرده
توکوچه کی جسارت کرده
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
🔰 #لوح | مقایسه ی عملکرد سازمان ملل در مواجهه با دو تجاوز نظامی در دنیا
_____________
🗓 به مناسبت ۱۸آذر سالروز معرفی عراق بعنوان مسئول و آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل
💢 یک موقعیت اما دو برخورد متفاوت از سازمان ملل!!
♨️ اقدام فوری سازمان ملل درباره حمله به کویت، در اعلام متجاوز بودن عراق و همچنین اعلام ضرب الاجل برای خروج نظامیان عراقی، در مقابل تعلل آن سازمان در قبال ایران، امری است که به وضوح دشمنی و خصومت برخی از اعضا و اقدام ناعادلانه این سازمان را ثابت می کند.
🔻 در فاصله جنگ هشتساله ایران و عراق، شورای امنیت مجموعا 11 قطعنامه صادر کرد که در 3 قطعنامه به مسائل شیمیایی و در 8 قطعنامه به جنگ پرداخته است. اما در فاصله یکساله جنگ عراق وکویت، 40 قطعنامه توسط شورای امنیت صادر شد. بر این مبنا اگر به کشوری تعرض شود و نقض صلح انجام شود، شورای امنیت باید فعالیتهایی انجام دهد و حتی مختار به فعالیت نظامی است و در این مورد ورود کرد.
🔻 اقدام فوری سازمان ملل درباره حمله به کویت، در اعلام متجاوز بودن عراق و همچنین اعلام ضرب الاجل برای خروج نظامیان عراقی، در مقابل تعلل آن سازمان در قبال ایران، امری است که به وضوح دشمنی و خصومت برخی از اعضا و اقدام ناعادلانه این سازمان را ثابت می کند.
🔻 سازمان ملل نه تنها در دوره جنگ تحمیلی، عراق را مجبور و محکوم به خروج از ایران نکرد، بلکه حتی آن را به عنوان متجاوز نیز معرفی ننمود. تنها تلاش آن سازمان در طی 8 سال جنایات رژیم بعثی، محدود به اعلام آتشبس بود که نه تنها سودی برای ایران نداشت بلکه به ضرر تمامیت ارضی ایران اسلامی نیز تمام می شد.
🔻 با وجود تلاش های بسیاری نیز که مسئولان وقت در اقناع اعضای سازمان ملل در اصلاح قطعنامه ها داشتند، نهایتا در قطع نامه 598 نیز عراق به عنوان متجاوز اعلام نشد و تعیین آن به آینده موکول گردید.
پس از گذشت حدود 3 سال از جنگ تحمیلی، و طی فرآیندی، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی به شورای امنیت، عراق را به عنوان متجاوز اعلام نمود ولی شورای امنیت آن را نیز تایید ننمود.
🔻 به هر حال شورای امنیت سازمان ملل میبایستی گزارش دبیرکل را تصویب کرده و به صورت رسمی عراق را به عنوان متجاوز اعلام میکرد که چنین اقدامی صورت نگرفت. در مجموع میتوان گفت که اظهار نظر و گزارش دبیرکل سازمان ملل به صورت رسمی تجاوز نظامی عراق به ایران را در اسناد رسمی و در افکار عمومی ثبت کرد، ولی باعث نشد که ایران بتواند خسارات خود را از عراق مطالبه و دریافت نماید.
🔻 اگر به رفتاری که شورای امنیت سازمان ملل با تجاوز عراق به کویت با حمله ارتش عراق به سرزمین ایران انجام داد توجه کنیم در مییابیم که از همان روز اول اشغال کویت، شورای امنیت سازمان ملل عراق را متجاوز اعلام کرد و لشکرکشی عراق به کویت را محکوم کرد و خسارات مستقیم و غیر مستقیم کویت از این تجاوز را برآورد کرد و تا دلار آخر آن را از عراق دریافت نمود.
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از دکتر فیروز اصلانی دانشیار حقوق عمومی دانشگاه تهران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋💐مروری بر زندگی و آثار مرحوم #اسماعیل_قره_باغی، #صدای_ماندگار_انقلاب اسلامی
✅ شادی روح این هنرمند انقلاب که با ۹۰۰ هنرنمایی سالها کارهای ارزشمندش توسط #خط_نفوذ بایکوت بود الفاتحه مع الصلوات
هدایت شده از تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیروز با تحریک عمامه پروندن🤦♂
امروز جذب حاج آقا شدن و جوج میزنن!
دشمن در چه فکریه
این فضای واقعیه
این تازه اولشه کجاشو دیدید!
#تا_انقلاب_مهدی_کابوس_دشمنانیم😐
#فرصت_سازیم به لطف خدا
باسمه تعالی
🔴هرچند راه اندازی هشتک در دفاع از تروریست های جنایتکار حاکی از #سازماندهی و هماهنگی آنان توسط #قرارگاه_واحدی است، نکات زیر ذکر میشود:
1.#جرم_محاربه یکی از جرایم علیه امنیت عمومی است یعنی موضوع جرم علاوه بر جان و مال یا ناموس مردم، امنیت عمومی است. نیروی انتظامی ضامن امنیت جامعه است در واقع سلاح کشیدن به نیروی حافظ امنیت بدون قصد برهم زدن امنیت و اخافه مردم امکان پذیرنیست.
2. برخلاف #شارلاتانیسم_حقوقی و پندار غلط برخی #حامیان_تروریسم و آدم کشی، لفظ مردم در متون مسلم فقهی شیعه (جواهر الکلام ج۴۲ص۸۹۸) به معنای اعضای جامعه اسلامی است چه مسلمان چه غیر مسلمان تحت فرمان حکومت اسلامی؛ و همچنین لازم نیست که حتما مردمی که در صحنه تجرید سلاح و بوده اند از عمل مرتکب بترسند. بلکه اگر عمل مرتکب باعث اخافه(ترساندن) مردم در سطح عمومی یا حداقل بخشی از مردم شود، اخافه مدنظر شریعت و قانونگذار موضوع ماده 279 قانون مجازات اسلامی انجام گرفته است.
3. برخلاف ادعای جاهلانه شارلاتانیسم حقوقی، طبق دکترین حقوق جزای اختصاصی در چنین جرایمی #قصد_تبعی کافی است؛ به این معنا که فرد بداند کشیدن سلاح موجب برهمزدن امنیت می شود قاصد محسوب می شود.
به عبارت دیگر #قصد_فعل کافی است و لزوما مرتکب نباید #قصد_نتیجه داشته باشد.
به همین خاطر است که در شریعت و حتی قانون، قطاع الطریق و سارقینی که دست به سلاح میبرند درحکم #محارب محسوب
می گردند. (ماده۲۸۱قانون مجازات اسلامی ). این سارقین قصد سرقت دارند لیکن عمل آنها نوعا موجب سلب امنیت عمومی و شوارع(راه ها )می شود و لازم نیست قصد نتیجه سلب امنیت را داشته باشند.
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴رابطه نگرش و کنش
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹رفتار ما متأثر از نگرش و بينش ما نسبت به خود و جهان است. محصول درکي است که از عالم و آدم داريم. محصول جايگاه و شأني است که در اين هستي براي خود قائليم.
🔻کسي که برداشت صحيحي از عالم و آدم ندارد؛ مثل کسي ميماند که حتي ممکن است با عشق و علاقه و ميل و رغبت مشغول فعاليت و کار و تلاش باشد، اما نميداند که گم شده است؛ پشتکار و اراده و شوق زماني مفيدند و کارآمدي لازم را دارند که نقشه صحيح را در اختيار داشته باشيم.
#اخلاق
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴معیار شیعگی در سخن فاطمه کبری(س)
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در تمجید «شیعگی» و جایگاه والای «شیعیان» و مقامات و درجات معنوی و ایمانی آنان سخنان فراوانی بیان کردهاند. به عنوان مثال، در روایت بسیار مشهوری در توصیف شیعیان گفته شده است که در روز قیامت در حالی که سایر مردم در اندوه و وحشت آن روز به سر میبرند، شیعیان بر «منبرهایی از نور» در آرامش و نشاط و بهجت به سر میبرند. و در حالی که همه مردمان پیاده وارد محشر میشوند اینان با ابهت و عظمت و به صورت سواره وارد صحرای محشر میشوند. در بهشت نیز در کنار حوض کوثر در محضر امیر مؤمنان(ع) از نعمتهای بهشتی متنعماند.
این توصیفات موجب شده بود که اصحاب و یاران اهل بیت همواره این دغدغه را داشته باشند که آیا از زمره شیعیان به شمار میروند یا خیر. به همین دلیل به گونههای مختلفی معیار و ملاک شیعگی را از اهل بیت جویا میشدند. و اهل بیت نیز متناسب با شرایط فردی و اجتماعی آن روزگار پاسخهای متنوعی بیان میکردند.
به عنوان نمونه فردی از حضرت #فاطمه زهرا سلام الله علیها همین مسأله را جویا شد و آن حضرت در پاسخ، معیاری عملی برای شیعگی بیان کرده و فرمودند:
إنْ كُنْتَ تَعْمَلُ بِما أمَرْناكَ وَ تَنْتَهي عَمّا زَجَرْناكَ عَنْهُ، فأنْتَ مِنْ شيعَتِنا، وَ إلاّ فَلا؛
اگر آنچه را كه ما ـ اهل بيت(ع)ـ دستور دادهايم عمل كني و از آنچه نهي كردهايم پرهیز نمایی، از شيعيان ما هستي وگرنه، خير.
بر اساس این ملاک، شیعگی را صرفاً نباید در سطح باورهای ذهنی و یا گرایشها و عواطف باطنی و حب و بغضهای درونی منحصر کرد، اینها هست، اما افزون بر آن شیعه بودن یک معیار عملی بسیار مهم دارد و آن اینکه زندگی خود را بر اساس آموزههای دینی و الهی سامان میدهد. به اوامر الهی عمل میکند و از نواهی او دوری میگزیند. خطکش زندگی او شریعت الهی است. مرزبندیهای زندگی او بر اساس مرزبندیهای دینی و الهی است. و به طور کلی سبک زندگی او، در همه عرصههای زیست فردی و اجتماعی، سبکی توحیدی و دینی است.
#شیعه
#حضرت_زهرا
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ضرورت تحول در برنامههای درسی فقه و حقوق حوزههای علمیه
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بدون تردید دانش فقه از عمیقترین و دقیقترین علوم اسلامی است. موشکافیها و دقتنظرها و فروعاتی که در این دانش به صورتی ضابطهمند و روشمند انجام گرفته است، در میان سایر شاخههای دانشی بینظیر است.
اما مع الاسف در سدههای اخیر متناسب با تحولاتی که در نظامات اجتماعی و حقوقی و فرهنگی و همچنین پیشرفتهایی که در علوم انسانی و اجتماعی ایجاد شد، تحول خاصی در منابع و متون فقهی و حقوقی حوزههای علمیه نیستیم. به همین دلیل، عموم فقیهان حوزههای علمیه نه تنها زبان گفتگو با نظامات حقوقی و فقهی دنیای مدرن را ندارند؛ بلکه توانایی گفتگو و دفاع از منطق علمی خویش را حتی در میان دانشگاهیان مسلمان هم ندارند.
دهها مکتب حقوقی و اقتصادی و قضایی و تقنینی معارض با فقه و حقوق و اقتصاد و تقنین اسلامی در دنیای جدید مطرح شده است؛ اما حتی اگر فقهای ما از آنها مطلع هم باشند، این اطلاع و آگاهی هیچ نقشی در دروس و متون آموزشی و غیرآموزشی فقه متعارف در حوزههای علمیه نداشته است.
واضح است که برای دفاع از قدرت و قوت و استحکام عقلانی و روشی فقه و حقوق اسلامی چارهای جز مواجهه آکادمیک و عالمانه و روشمند با نظامات فقهی و حقوقی و قضایی رقیب نداریم. در رقابتهای علمی است که قوتها و ضعفهای نظریات مختلف نمایان میشود.
بنده با آگاهی و اطمینان میگوییم که در یک مطالعه تطبیقی میان فقه و حقوق و قضای اسلامی با نظامات و اندیشههای رقیب نه تنها نقاط قوت و ظرفیتهای نهفته و مطوی در منابع و متون فقهی و حقوقی اسلامی برجسته میشوند؛ بلکه افقهای نو و تازهای در مطالعات فقهی و حقوقی و قضایی در مراکز علمی دنیا گشوده میشود.
کمترین انتظاری که از دانشکدههای پرشمار فقه و حقوق و اقتصاد و همچنین علوم قضایی در دانشگاههای مختلف کشور و صدها و هزاران عضو هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشکدهها میرود، این است که با انجام مطالعاتی تطبیقی و در فضایی گفتگویی و پژوهشی و به دور از هیاهوهای سیاسی و ژورنالیستی در این حوزهها، و در ارتباطی تنگاتنگ با فقهای بزرگ در حوزههای علمیه، ضمن شناخت ظرفیتها و قوتهای فقه و حقوق اسلامی، زمینهساز گفتگوهای بینالمللی میان فقیهان برجسته و حقوقدانان شناخته شده مکاتب و نظامات حقوقی مدرن باشند. این کار میتواند خدمتی بیبدیل به مطالعات فقهی و حقوقی و قضایی باشد.
#فقه
#حوزه_علمیه
🆔eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از حقوقیاران
⭕️ چه فرقي بين علائم ظهور و شرایط ظهور است..⁉️
☘ علايم ظهور گر چه با شرايط ظهور، وجه اشتراكي دارند كه همان تحقق هر يك قبل از ظهور امام مهدي(عج) است، ولي از جهاتي نيز با يكديگر اختلاف دارند. اينك به برخي از اختلافات اشاره ميكنيم:
1⃣ منوط شدن ظهور به شرایط و تعلیق بر آنها واقعي است، به اين معنا كه اگر شرايط مهيّا نباشد، مشروط كه همان ظهور است در خارج تحقق نخواهد يافت، بر خلاف منوط شدن ظهور به علامات و تعلیق بر آنها، كه واقعی نيست؛ زيرا علامات نسبت به ظهور، جنبه كاشفيّت دارد
2⃣ علامات، حوادثی پراكندهاند كه در طول عصر غيبت به صورت پراكنده انجام خواهد گرفت، بر خلاف شرايط كه تا وقت ظهور به صورت متّصل و مستمر خواهد بود.
3⃣ انسان نسبت به شرايط ظهور، تکلیف دارد بر خلاف علايم ظهور
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#فاطمیه 🥀
#حقوق_یاران
@hoghoghyaran
﹏﹏⃟🌻﹏﹏
🌷اَلّلهُمـّ؏َجِّللِوَلیِّڪَالفَرَجَواَقِمنابِخِدمَـتِه
✦࿐჻ᭂ🌹🌸🌹჻ᭂ࿐✦
📌 #تلنگر_به_مجلسیان
🔴فضای مجازی همچنان ولنگار است آن را سامان دهید.
🔹گهگاه در جامعه شاهد نشر بیش از حد اخبار کذب و شایعاتی در فضای مجازی هستیم و افراد و جریاناتی بدون تحقیق نسبت به درست بودن یا نبودن آن ها، شایعات و خبرهای کذب و افترا و حتی ضد انقلابی را انتشار داده و باعث التهاب فضای جامعه می شوند.
🔴اصولا نشردهندگان اخبار کذب در همه دنیا مجازات میشوند.
در همه کشورهای دنیا و نیز کشور ما در زمینه برخورد با این هنجارشکنی و عمل مجرمانه، قانون وجود دارد. در کشور ما هم طبق ماده ۶۹۸ ق م نشر اکاذیب بقصد اضرار و تشویش اذهان عمومی جرم است و مجازات آن هم تعیین شده است. مهم آن است که با قدرت تمام بر اساس قانون موجود از نشر شایعات و اخبار کذب توسط هرکس و جریانی در هر سطح و موقعیتی جلوگیری کرد. و با هنجار شکنان و مجرمان برخورد لازم و سریع کرد.
⭕️مشکلی که مجلس محترم باید برای رفع آن همت و اقدام کند عمدتا در جهت مدیریت فضای مجازی ولنگار است. فضایی که معلوم نیست چه کسی با چه هویتی در فضای مجازی خبر کذب منتشر می کند و بواسطه آن موجب اضرار به غیر و تجاوز به منافع عمومی می شود.
بطور نمونه، عناصر ضدانقلاب در آمریکا و انگلیس و اسرائیل و آلبانی بطور سازمان یافته و هماهنگ اخبار جنایت آمیز و دروغ منتشر می کنند که تعقیب آنها بعلت #نامعلوم_بودن_هویت و #نبود_مدیریت_داخلی_بر_فضای_مجازی امکان پذیر نیست.
در داخل هم عناصری هتاک با #هویت_مشخص مرتکب جرم نشر اکاذیب و خبرهای ضد انقلابی می شوند که #کمتر با آنها #برخورد_لازم_و_سریع انجام شده است. در حالی که در این زمینه، #هیچ_کمبود_یا_خلأ_قانون_وجود_ندارد بلکه مشکل #عدم_اجرای قانون در مورد این مرتکبان اعمال مجرمانه است.
📌آقایان عزیز !
بهتر است اولا #مطالبه_رهبری را دنبال و مشکل #سازماندهی_فضای_مجازی_ولنگار را حل کنید.
ثانیا قانون موجود را اعمال و اجرا کنید و نگذارید ماجرای داستان #سعدی شیرازی درباره #سنگ_های_بسته و #سگ_های_باز پیش آید.
✅ باید #مجلس_محترم بویژه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس توجه کند که #بار_زمین_مانده را بردارند، نه آنکه طرح جدیدی برای قانونی که موجود است مطرح کنند.
📣طبق اخبار اعلام شده توسط خبرگزاری ها کمیسیون قضایی مجلس طرحی جدید را تهیه و تدوین کرده است که هرکسی در فضای مجازی اخبار نادرستی را نشر دهد یا آن را بزرگنمایی کند باید پاسخگوی عملکرد خود در دادگاه باشد و این موضوع برای فرد یا رسانه ای تفکیک قائل نیست و همه را دربرمی گیرد.
#بار_زمین_مانده
#نامعلوم_بودن_هویت
#مرجفون
#ناقضان_امنیت_روانی
#سنگ_های_بسته
#سگ_های_باز
💐🎋🇮🇷🎋💐
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
پای درس دولت های غربی
درباره اعتراض و اغتشاش - ۱
🔹کلماتی مانند اعتراض و اعتصاب و براندازی را نباید در ایران و غرب معادل گرفت. در اروپا و آمریکا، معترضان یا اعتصاب کنندگان، مطلقا اجازه ندارند به اموال عمومی و خصوصی، پلیس و یا شهروندان کمترین آسیبی بزنند.
♦️اما پلیس و نیروهای امنیتی مجازند در صورتی که احتمال تهدید دادند، با شدید ترین وجه سرکوب، و حتی در صورت احساس نیاز، شلیک کنند. در آمریکا سالانه بیش از هزار نفر، بدون ارتکاب اعتراض و اعتصاب، با شلیک پلیس کشته می شوند.
🔹اعتصاب هم در این کشور ها، منحصر به درخواست صنفی کاملا محدود و مشخص، محدود به زمانی خاص و توام با مجوز، و بدون ارعاب و توسل به زور علیه دیگران است. (نه این که با سلاح گرم و سرد و تهدید و آتش افروزی و تخریب، افراد را مجبور به اعتصاب کنند).
♦️در حوزه براندازی، اصلا به هیچ کس اجازه نمی دهند که حتی هسته اولیه برای چنین آرزویی تدارک کند. اگر کسی نگاه چپ به حاکمیت یا قانون اساسی و ارکان آن داشته باشد، کمترین مجالی برای ترویج و یارگیری نخواهد داشت.
🔹در این کشورها حتی اگر کسی درباره هولوکاست تردید بورزد، از دانشگاه و پارلمان و دوایر دولتی اخراج، و به مجازات های سنگین محکوم می شود؛ و این، غیر از ضرب و شتم افراد تا سر حد کشتن است.
♦️دولت های غربی در حالی در چند ماه اخیر، طیفی از براندازان خشن و جنایتکار علیه جمهوری اسلامی (بلکه علیه تمامیت ارضی ایران) را به صف کرده و دستور انواع جنایات را به آنها دادند، که در کشور خود، برخوردی به شدت سرکوبگرانه، با یکصدم این رفتار ها داشته اند:
▪️مجلس آمریکا قانونی تصویب کرد که کارکنان راه آهن آمریکا حق اعتراض به دستمزد ندارند.
▪️نخست وزیر انگلیس خطاب به معترضان: اصلا پذیرفتنی نیست که زندگی مردم، با تظاهرات "اقلیتی خودخواه" مختل شود؛ با فرماندهان پلیس ملاقات کردم تا به آنها بگویم که از حمایت کامل من برای سرکوب برخوردارند. مردم به اندازه کافی از این هرج و مرجها رنج بردهاند و [وقت آن رسیده] کسانی که قانون را میشکنند قدرت آن را احساس کنند. آنها باید از قدرت قانون بترسند و من مصمم هستم این کار را انجام دهم
▪️پلیس انگلیس: ما متعهد به پاسخ سریع و موثر به معترضانی هستیم که عمدا زندگی مردم را با اقدامات خطرناک، بی ملاحظه و مجرمانه مختل میکنند.
💢ادامه دارد💢
@IMANI_mohammad