eitaa logo
جهاد تبیین | عفاف، حجاب، خانواده
2.9هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.1هزار ویدیو
120 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم پل ارتباطی با ادمین: @Maahdeyar313 محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و مواضع و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ،یادداشت، عکس نوشت و..
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️شغل جدیدی تو انگلیس جدیدا باب شده، استخدام زنان نظافتچی اوکراینی به شرط اینکه برهنه کار کنن !!! ❇️این تنها یکی از ده ها دستاورد یک سلبریتی دلقکه (زلنسکی) که قرار بود مثلا مسیر تاریخ رو تغییر بده... کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
🔴تمام شاگردان غربی در کشورهای اسلامی یک دیدگاه را دنبال کردند فرقی نداشت رضاخان در ایران پاشا در افعانستان آتاتورک در ترکیه قاسم امین در مصر هر چهارنفر معتقد بودند راه پیشرفت کشور در حذف حجاب است. همه آنها معتقد بودند زن بی‌حجاب طلای پنهان بازار کار است که اسلام مردان را مجبور به حرمت‌گزاری و تکریم زن کرده است. زن باید مدیریت نهاد اسلامی خانه را رها کرده و کارگری کارخانه‌ها و تامین منافع سرمایه‌داری را شروع کند‌. این جریان همچنان زنده و در حال پیشروی است. اندکی تأمل... کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
جمهوریت و حجاب [۱]. یکی از چالشهایی که ما با آن روبرو هستیم تلقیِ "تقابل بین جمهوریت و اسلامیت" در الزام به حجاب در حکومت اسلامی‌ست. به این‌ترتیب که برخی معتقدند؛ اگر حاکمیت بخواهد با آمریت و ابزار پلیسی، پوشش رسمی را بر زنان تحمیل کند آن وقت خواهیم دید که «جمهوریت» نظام به شدت خدشه دار خواهد شد زیرا جمهوریت و اسلامیت در کنار هم معنا دارد و نمی‌توان یکی را به نفع دیگری تعدیل و یا نادیده انگاشت. حال بر عکس اگر مولفه‌های حجاب را به زور حذف کنیم، اسلامیت نظام دچار بحران خواهد شد لذا تنها گزینه‌ای که می‌توان جمهوری اسلامی را بدون هرگونه تفسیرهای پارادوکسیکال پابرجا نگه داشت، آزادي انتخاب است، در این چارچوب نظری کسی با اجبار و اکراه محجبه نمی‌شود و از سوی دیگر کسی حق ندارد حرمت حجاب را زیر سؤال ببرد، لذا همه در انتخاب نمادها و مناسک مذهبی آزادند. در واقع آنها می‌خواهند با نگاهی بینابینی که حقوق و آزادی‌های دو طرف محترم شناخته می‌شود بین جمهوریت و اسلامیت را آشتی دهند.  [۲]. ابتدا باید بدانیم درباره‌ی چه چیزی سخن می‌رانیم. تا مادامی که جمهوری را دموکراسی و اسلامیت نظام را اجرای یک‌سری احکام فردی می‌پنداریم هرگز به معنای دقیقِ جمهوری اسلامی نخواهیم رسید. بلکه در پندار ما این نظام چیزی شبیه به حاکمیت اسلامِ سکولار با چاشنی دموکراسی غربی‌ خواهد بود. یعنی، حکومتی که نه دموکراسی به معنی حقیقی آن تحقق یافته و نه اسلام آن اسلام واقعی‌ست. از این‌رو شبهات زیادی در اذهان شکل می‌گیرد و اینچنین می‌پندارند اگر رأی مردم اهمیت دارد پس نمی‌توان ادعای اجرای اسلام را داشت زیرا در خیلی مواقع خواست مردم و اسلام همپوشانی ندارد. از سوی دیگر اگر قرار باشد اسلام محقق شود، پس رأی و نظر مردم اعتباری ندارد. [۳]. برای ارائه بهترین پاسخ، باید به شناخت دقیقی از این ابتکار امام خمینی(رحمةاللّه عليه) در نظام‌سازی دست یافت. ابتکاری که جهوری اسلامی نام گرفت. "جمهوری اسلامی که از انقلاب اسلامی برخاسته است یک واحدی است که دارای دو بعد است. اسلامی بودن و مردمی بودن. بنابراین جمهوری اسلامی یک منظومه است یک مجموعه است یا بگوییم واحدِ دارای ابعادی است که این ابعاد باید با همدیگر مورد ملاحظه قرار بگیرد و با هم باشد. این در هم‌تنیدگی باید حفظ شود. هر کدام از این جهات تضعیف بشود کل و مجموعه تضعیف شده است." (۲ مهر ۱۳۸۸،دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ) نکته‌ی حائز اهمیت این است که این مردمی‌بودن در جمهوری اسلامی به اسلام ضمیمه نشده است. یعنی؛ اینطور نبوده که مردمی‌بودن در اسلام نباشد و ما این مدل حکمرانی را از غرب وام گرفته‌ باشیم، بلکه از دل اسلام برآمده است. چراکه اسلام دین "مسئولیت همگانی" است و تا "مسئولیت عمومی" شکل نگیرد نمی‌توان به تحقق اسلام در جامعه امید داشت. بر اساس همین  رهبر انقلاب معنای دیگر جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری‌ديني نام نهاد. ایشان در باب جایگاه مردم در این اندیشه می‌فرمایند: "جمهوریت ما از اسلام گرفته‌شده و اسلام ما اجازه نمی‌دهد در این کشور مردم‌سالاری نباشد. ما نخواستیم جمهوریت را از کسی یاد بگیریم؛ اسلام این را به ما تعلیم داد و املا کرد. این ملت، متمسک به اسلام و معتقد به جمهوریت است. در ذهن این ملت و در این نظام، خدا و مردم در طول هم قرار دارند و خدای متعال این توفیق را داده است که مردم این راه را طی کنند.(۲۴ بهمن ۱۳۸۲، بیانات در خطبه‌های نمازجمعه) [۴]. بدین‌ترتیب جمهوری اسلامی یعنی؛ نظامی که مردم زیر سایه‌ی اسلام حرکت ‌کنند. اسلامی که حقیقتش روشن است و با تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر می‌توان تمام آنچه در فردسازی و جامعه‌سازی نیاز داریم از آن استخراج کنیم که البته متولیان امر در این مهم، حوزه‌های علمیه هستند و وظیفه‌ی آن‌ها به استخراج حقایق ناب اسلام ختم نمی‌شود بلکه ملزم به تعلیم و توزیع و بسترسازی آن نیز هستد. اما برای بُعد دیگر آن یعنی مردم، نیاز به تربیت این سرمایه ملی داریم تا خود مردم، اسلامیتِ این جمهوریت را تحقق بخشند. این نیز نیازمند التزام‌ها و الزام‌های دولت اسلامی‌ست. نگارنده التزام را در بُعد فرهنگ و الزام را در بُعد تدوین قانون همراه با ضمانت اجرایی معنا می‌کند. هر دو بازوی، فرهنگ ‌سازی و قانونمندی همراه و ملازم با هم هستند که می‌توانند نتیجه دهند. [۵]. حال که ابعاد قضیه به روشنی آشکار شد به سؤال اول باز می‌گردیم. آیا قانونی مانند قانون حجاب و الزام‌آوری آن به جمهوریت نظام ضربه می‌زند یا جمهوریت آن را نفی می‌کند؟ ادامه دارد... 🖊️ زینب نجیب کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
11.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جمهوری آذربایجان با ۸۵ درصد مردم شیعه چه بلایی سرشون اومد چرا با اینکه اکثریت شیعه بودن و بعد از ایران دومین کشور شیعه جهان هستند ولی نتوانستند هیچ کاری بکنند! حجابشون به زور از سرشون برداشته شد مساجدشون را تخریب کردن شبکه های تلویزیون ممنوع شد که مطالب مذهبی پخش کنند برگزاری مراسم ها و هیئت ها ممنوع شد همجنسگرایی آزاد و علنی شد کاباره ها و مجالس لهو و لعب علنی شد حتی صدور شناسنامه با حجاب را ممنوع کردند! و دقیقا همان خوابی است که برای ایران و ایرانی دیده اند... کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فهمیدن اعتقاد این دختربچه فلسطینی برای برخی از افراد خیلی سخت است.. کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
به یاد شهدای کودک در تهران 🔹قرار دادن بیش از صدها کفن نمادین در اعتراض به شهادت نوزادان و کودکان فلسطینی به دست رژیم غاصب صهیونیستی در میدان فلسطین تهران کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 حجاب نماد جامعه اسلامی ✅ بی‌شک جامعه اسلامی، نمادهایی دارد که در بین آن‌ها حجاب، اهمیت اجتماعی بیشتری دارد؛ زیرا دارای آثار فردی و اجتماعی فراوانی است. ✅ هر چند مساجد، حسینه‌ها و شلوغی آن‌ها نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ ولی نباید بین این دو مقایسه کرد؛ زیرا بین آن‌ها تفاوت وجود دارد. 1️⃣ هرچند خلوت شدن مساجد در جامعه آثار تخریبی بدی دارد؛ ولی آثار تخریبی بدحجابی به مراتب بیشتر نمایان است. 2️⃣ گاهی صرف بودن مساجد و معابد نمی‌تواند نظام خانواده را حفظ کند، در حالی‌که بدحجابی به شدت نظام خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ✅ نکته مهم این است که حفظ حجاب به تنهایی برای سلامتی جامعه کافی نیست و باید به مساجد و مسائل دیگر اجتماعی نیز اهمیت داد. کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴«ببینید وقتی یک بی حجاب وارد جامعه میشود چه خطراتی دارد؟!» سخنرانی استاد عالی در صحن بزرگ مسجد امام خمینی (ره) کرمان کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت های مادر فلسطینی در بیمارستان: مردم کشور های اسلامی این اتفاقی که برای ما و بچه هایمان می افتد حرام است! کانال جامع عفاف و حجاب(جهادتبیین) https://eitaa.com/tabeen_hejab 🌷ما را به دیگران معرفی کنید🌷