🌓خورشیدگرفتگی فردا سه شنبه سوم آبان 1401
🔭کارشناس نجوم: محمد رنجبران
✍کل گرفتگی در تهران ۲ ساعت و ۲۲ دقیقه است که شروع آن به وقت ایران ۱۳:۴۱ بوده و تا ۱۶:۰۹ دقیقه قابل رؤیت است.
🔹زمان اوج گرفت با قدر ۶۴ درصد در ساعت ۱۴:۵۸ خواهد بود.
🔹برای دیگر نقاط کشور هم نزدیک همین بازه زمانی اتفاق میافتد.
✅وقت خواندن نماز آیات در خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی:
⁉️ابتدای وقت نماز آیات
👈از زمانی که خورشید یا ماه شروع به گرفتن می کند نماز آیات را باید بخواند.
📚امام خمینی ، امام خامنه ایت، آیت الله مکارم و سیستانی
⁉️ انتهای وقت نماز آیات
🔹بنا بر احتیاط واجب به قدری تاخیر نیندازد که شروع به باز شدن کند.
📚 حضرت امام، امام خامنه ای
🔹وقت نماز تا زمانی که خورشید به حالت طبیعی برنگشته ادامه دارد، گر چه بهتر است به قدری تاخیر نیاندازد که شروع به باز شدن کند ولی تمام کردن نماز آیات را می توان تا بعد از باز شدن خورشید یا ماه تاخیر انداخت.
📚 آیت الله سیستانی
🔹وقت آن تا زمانی است که همه آن باز نشده باشد.
📚 آیت الله مکارم
⁉️اگر خواندن نماز آیات را به قدری تاخیر بیندازد که خورشید یا ماه شروع به باز شدن کند، نماز را با چه نیتی بخواند؟
👈باید نیت ادا و قضا نکند.
🔹امام خمبنی و امام خامنه ای
👈نیت ادا مانعی ندارد.
🔹آیت الله مکارم و سیستانی
📚توضیح المسائل مراجع ،ج1 ،م 1495، سایت ادمین امام خامنه ای، سوالات سامانه جامع مسائل متفرقه سوال شماره 1052067.
توضیح المسائل مراجع ،ص 815 ،م 1496- تحریر ،ج1 ، ص 192 ،م 4 – عروة الوثقی،ج1 ، ص618 ،فصل فی صلاة الایات،
#مفاخرگیلان
🔰http://Eitaa.com/mafakheregilan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ادب دانشجویان بسیجی دانشگاه علم و صنعت رو ببینید
🔹بعد از کلی شعار و فحش و بیادبی طرف مقابل ببینید چه شعاری میدن
🔹اگر بهم فحش بدی، بازم برات جون میدم...
ـــــــــــــــــــــــ
ساعات شروع و پایان خورشید گرفتگی فردا
جهت اقامه نماز آیات
التماس دعا وصلوات
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
@tabibdavvar
هدایت شده از کانال پیمان آئینی peymanaeini
گفت و گوی دو جنین در رحم مادر ....!!!
💫 کانال پیمان آئینی 👇
࿐჻ᭂ⸙♥️⸙჻ᭂ࿐
@peymanaeini1
࿐჻ᭂ⸙♥️⸙჻ᭂ࿐
هدایت شده از کانال تحلیلی ولایت آخرالزمان
انسان شناسی ۱۴۸.mp3
12.86M
#انسان_شناسی ۱۴۸
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
#دکتر_رفیعی
💥بزرگترین فحشایی که ما بدان مبتلاییم،
و بیتوجه به آن، به مسلمانی خود ادامه میدهیم!
کانال رسمی ولایت آخرالزمان
@velayateakharazaman
هدایت شده از بنیاد خیران و واقفان دانشگاه قرآن
32.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔍 امور موقوفه توسط چه کسی و چگونه اداره می شود؟ متولّی کیست؟
✅ مشارکت در ترویج فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام با وقف و پشتیبانی از بنیاد خیریه دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
📞شماره تماس:
دفتر میبد: 03532338601
دفتر مشهد: 05138429389
✅ هر کمک کوچک شما در کنار ما اتفاقی بزرگ را رقم می زند:
💳شماره کارت بنیاد:
6037-9975-9936-2333
📱شماره گیری کد ذیل در تمامی اپراتورها
*780*2437#
#وقف #همه_واقف_باشیم
#بنیاد_خیریه_دانشگاه_قرآن
🆔https://eitaa.com/joinchat/3584884813Cfd4e4b6698
7.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢صحبت مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در واکنش به بی حرمتی های برخی از دانشجویان
" من امروز دوتا سیلی خوردم ولی گفتم شما مارو بزنید ما شمارو نمیزنیم دانشگاه جای زدن نیست دانشگاه چاله میدون نیست ما منطق داریم ما حرف برای گفتن داریم"
حتما تا انتها ببینید
🆘 @Roshangari_ir
🆘 rubika.ir/Roshangariir
تحلیل مناظرهی خسروپناه و جمشیدی:
۱. خسروپناه، مرتب بههم میریخت و دستپاچه میشد. این حالت، در نگاهش نمایان بود. احتمالاً جلسه را جدی نگرفته بود و مطلب کارشده و دقیق، آماده نکرده بود. شاید هم مطالبش، ماقبل گفتگوی عینی بود. نباید دستکم میگرفت و فکرنشده و همینجوری، حاضر میشد. مشخص بود که فقط یک ایدهی کلی و قیاسی را مرتب تکرار میکرد.
۲. در ابتدای جلسه، مدعی بود که منطق حکمرانی خطاست، درحالیکه حملات، او را وادار کرد که بگوید آدمها، از منطق صحیح عبور میکنند و مشکل از بیرونزدگی آدمهاست، نه بیمنطقی یا منطقی غلط نظام در حکمرانی.
۳. استناد به دیدگاههای خلاقانهی اسلام و امام و رهبری، خسروپناه را دچار قفلشدگی کرد، بهطوریکه نه میتوانست این دیدگاهها را ابطال کند، و نه میتوانست صحت این استنادات و برداشتها را انکار کند.
۴. و تازه، به نقل دیدگاههای رهبری بسنده نشد، بلکه امتدادهای اجتماعیشان بیان شد. یعنی جمشیدی در نقش حامی- شارح، حاضر شد، نه حامی-ناقل. این روایت نو از نظریات در دسترس رهبری نشان داد که تفکرش، قدرت توضیحی و مواجههی چالشی دارد. جمشیدی میخواست نشون بدهد که مضمونهایی غنیتر و فاخرتر از ادعاهایی کلی خسروپناه، در تفکر رهبری وجود دارد.
۵. جالب هست که خسروپناه بهعنوان حوزوی، دربست و تمامعیار، تسلیم نظریههای علوم انسانی غربی از قبیل حکمرانی و حزب شد، ولی جمشیدی بهعنوان یک دانشگاهی، این نظریات را نفی و معادلهای بومی و دینیشان را مطرح کرد. او انتظار دارد که ساخت جمهوری اسلامی، تسلیم نظریات غربی بشه(البته با روکش تزیینی آیات و روایات)، ولی جمشیدی از اساس، بحث را وارد افق فکری خود انقلاب کرد.
۶. اصل اینکه خسروپناه در موقعیت منتقد نظام بنشیند خطا بود. این موقعیت شد نقطهی عطف حیات سیاسی او. بهخصوص از این جهت که یک جوان دههی شصتی روبروی او قرار گرفت و از نظام، دفاع کرد. این یعنی نسل قبلی، فرسوده شده، اما نظام، نسل جدید مدافع برای خویش دارد. از این به بعد، جریان غیرانقلابی به خسروپناه، به چشم یک طعمه نگاه خواهند کرد.
۷. تمام تاکید و تمرکز خسروپناه بر روی نظریهی حکمرانی بود، ولی نتوانست روایت دقیق و مشخصی از آن در فرهنگ، ارایه بدهد. او باید شاخصهایی را تعیین میکرد و بر اساس آنها میسنجید. او فقط توانست یک شاخص ارایه بدهد. این یعنی بحثش فقیر، بلکه عقیم است. او ناگهان از قله فلسفه، به لایهی انتصابات رسید، درحالیکه میان این دو، لایههای زیادی وجود دارند.
۸. اولین حمله در این مناظره از جانب خسروپناه صورت گرفت. پس از این بود که جمشیدی، حملهی متقابل کرد، ولی مشخص بود که او با تمام توان، حمله نمیکند و زبانش در زنجیر است. در واقع، حملههای مکرر جمشیدی به جریان سکولار حوزوی و جریان اغتشاش و تکنوکراتها و لیبرالها نشان داد که او حملهی خود را نه در درون مناظره و نسبت به خسروپناه، بلکه در بیرون از مناظره، تعریف کرده است. او پاسخ خسروپناه را داد، ولی برخلاف همیشه، ملایم و نرم و گاه نامحسوس.
۹. متاسفانه مجری، بر علیه جمشیدی، سوگیری داشت. او دو بار سخن جمشیدی را قطع کرد و مدعی شد جمشیدی، به سوالات پاسخ نمیدهد. در انتهای جلسه نیز با نسبت دادن برخورد قهری به تفکر جمشیدی، کوشید او را نمایندهی جریان خشن و تند معرفی کند، ولی جمشیدی بیدرنگ و با زرنگی، با این تعبیر مخالفت کرد و گفت انضباط فرهنگی به معنی تکیه بر برخورد قهری نیست.
۱۰. در کل، طراحی اینگونه بود که خسروپناه، نمایندهی عقلانیت انقلابی معرفی بشود و جمشیدی، نماد تندروی انقلابی، اما این ایدهی ابتدایی و پنهان، عملیاتی نشد. تصویری که از خسروپناه ساخته شد این بود که هم عقلانیت وی ضعیف است و هم انقلابیگری او. در مقابل جمشیدی توانست در کنار دفاع قاطع خود از نظام، هر جملهی خود را مستند به یک استدلال کند و وجههی عقلانی و علمی خود را تثبیت نماید.
🔻مناظره دربارۀ
حکمرانیِ فرهنگی در جمهوری اسلامی
📎برنامۀ شیوه،
شبکۀ چهار،
۲ آبان ۱۴۰۱
📎با حضور:
استاد عبدالحسین خسروپناه
مهدی جمشیدی
ببینید:
http://www.telewebion.com/episode/0x29b6712