eitaa logo
◾️تبلیغ نیوز | دفتر تبلیغات اسلامی
6هزار دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
439 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر تبلیغات اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مباحثات
🔅نکته‌ای در باب «جهاد تبیین» 🖋احمد اولیایی(طلبه و پژوهشگر حوزه فرهنگ) 🔹یکی از آخرین و مهم‌ترین کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب «جهاد تبیین» است.در بدو امر بنظر می‌رسد این تعبیر و کلیدواژه خیلی تازگی و خاص بودگی ندارد و تقریبا عبارت اخرای «روشنگری»، «پاسخ به شبهات»، «تبلیغ» و مانند این‌ها است اما شاید فارغ از تمام وجوهی که از اهمیت تا تازگی و نو بودن میتوان برای این کلیدواژه برشمرد، یک وجه پررنگ تر باشد. 🔹اخیرا رویکرد انتقادی در جامعه ایرانی حتی میان انقلابیون و طرفداران نظام به اسم نقدسازنده و لازم، بسیار فراگیر شده و تقریبا کمتر جمع و گروهی را می‌یابی که مشغول نقد وضع موجود نباشند. 🔹قطعا «تبیین»، خالی از نقد نیست ولی بیان موفقیت‌ها، دستاوردها و به ویژه ارائه راه‌حل‌ها باید بخش عمده‌ی تبیین باشد. نه آنقدر به سمت نقد برویم که به قول مارتین جی استاد تاریخ دانشگاه کالیفرنیا و یکی از شارحان مکتب فرانکفورت، تبدیل به «خرمگس اجتماعی» شویم. اهل علوم اجتماعی و سیاسی می دانند که اصطلاح خرمگس اجتماعی یک بی‌ادبی درین متن نیست بلکه اشاره به افرادی دارد که در نقد دچار اسراف شده‌اند و هرچند هدفشان تبیین است اما «دیگری» خود را گم کرده اند. در فراخوان جهاد تبیین، دیگری ما دشمن است اما دیگری فضای نقد اسراف گونه‌ی فعلی، یک «خودی» ست و این خطاست. 🔹نگارنده معتقد است «امید»، عنصر سازنده و قوام بخش «تبیین» است. «امید» در تبیین قطعا به معنای نادیده انگاری اشکالات وضع موجود نیست بلکه به معنای بیان داشته‌ها و در نهایت «گوشه کار را گرفتن» است. 🔹جامعه زمانی رو به افول می رود که نخبگان آن که قرار بود گوشه کار را بگیرند، فقط نقد می کنند و بهتر بگوییم غر میزنند. 🔻🔻🔻 @mobahesat
🔰 مسابقه بزرگ کتابخوانی با جوایز ارزنده بمناسبت دهه فجر 📚 از کتاب: 🔸پرسش هایی در باب چیستی و عملکرد انقلاب اسلامی 📣 روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری پژوهان 🔷 جوایز: 🔸کمک هزینه سفر به 🔸سه کمک هزینه سفر به 🔸ده کارت هدیه ریالی 🔸ده کارت خرید کتاب الکترونیک پژوهان ⏰ شرکت در مسابقه: 🔸۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ 👈 ثبت نام و دریافت کتاب از پرتال دفتر تبلیغات اسلامی: www.Dte.ir 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 دومین هفته از رویداد مصادف شد با سالروز شکوفایی انقلاب اسلامی که ما هم به همین مناسبت با معرفی کتاب "انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی" همراه شما هستیم. 🔹انقلاب اسلامی ایران بعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای قرن بیستم؛ دستارودهای مختلفی داشته که یکی از آنها در حوزه علوم انسانی است. 📚شاید برای شما عزیزان سوال باشه که حوزه علوم انسانی چیست؟ علوم انسانی در واقع علم مطالعه اندیشه و همچنین کنش هایی مبتنی بر اندیشه است. 📣ما در کتاب انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی به توسعه کمی و کیفی این علوم و مصادیق مختلف آن که بعد از انقلاب با آن مواجه شدیم، پرداختیم و ادامه این کتاب رو می تونید بصورت رایگان فقط در جمعه های خوندنی این هفته در پژوهان مطالعه کنید! نویسنده: سید جواد میرخلیلی 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
43.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 کلیپ دلنوشته " امید را در تو دیدم " 👈 نویسنده و گوینده: زینب مظفری (طلبه سطح ۲ موسسه آموزش عالی حوزوی معصومیه خواهران دفتر تبلیغات اسلامی) 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔷 دوراهی انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی؟ 👤 شهید آیت‌الله مرتضی مطهری 🔸 گفتیم که اسلام با انقلاب پیوند دارد، بذر انقلاب در اسلام وجود دارد. ولی ما مسلمان‌های به اصطلاح انقلابی، ما که الان، هم مسلمانیم و هم معتقد به انقلاب، بر سر یک دوراهی قرار گرفته‏‌ایم و این دوراهی خیلی دقیق است یعنی در ابتدا تشخیص داده نمی‏‌شود که دو راه است اما واقعا دو راه است و تدریجا با یکدیگر زیاد فاصله می‏‌گیرند و آن این است که انقلاب اسلامی یا اسلام انقلابی؟ آینده ما چه باید باشد؟ راه آینده ما راه انقلاب اسلامی باید باشد یا راه اسلام انقلابی؟ 🔸 انقلاب اسلامی یعنی راهی که هدفْ اسلام و ارزش‌های اسلامی است، انقلاب و مبارزه برای برقراری ارزش‌های اسلامی است، یعنی مبارزه برای ما هدف نیست وسیله است، اسلام و ارزش‌های اسلامی برای ما هدف است. ما انقلاب می‏‌کنیم برای ارزش‌های اسلامی، مبارزه می‏‌کنیم برای ارزش‌های اسلامی، پس هدف برای ما اسلام است، مبارزه و انقلاب برای ما وسیله است. اما عده‏‌ای میان انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی اشتباه می‏‌کنند یعنی برای آن‌ها مبارزه و انقلاب هدف است، اسلام وسیله‏‌ای است برای مبارزه و انقلاب. 🔸 نتیجه‏اش این است که از اسلام انتخاب می‏‌کنیم؛ هرچه از اسلام ما را در مسیر مبارزه قرار بدهد آن را قبول می‏‌کنیم و هر چه از اسلام - لااقل فکر کنیم - ما را در مسیر مبارزه قرار ندهد آن را از اسلام طرد می‏‌کنیم. آن وقت براساس این که ما اسلام را هدف و مبارزه و جهاد را وسیله‏‌ای برای برقراری ارزش‌های اسلامی بدانیم یا مبارزه را هدف بدانیم تفسیرها از اسلام، انسان، توحید، تاریخ، جامعه و تفسیرها از آیات قرآن متضاد و متناقض می‏‌شود. 🔸 آن که مبارزه را هدف می‏‌داند می‏گوید من همیشه باید در حال مبارزه باشم و اصلا اسلام آمده برای مبارزه. نه، اسلام نیامده برای مبارزه، در اسلام عنصر مبارزه هست. اسلام خیلی دستورها آورده است یکی از آن‌ها مبارزه‏ است اما نه این که اسلام آمده فقط برای مبارزه و هدفی جز مبارزه ندارد. اسلام آمده برای این که بشریت را به سعادت برساند، یکی از وسایلی که در شرایط خاص از آن وسایل استفاده می‏کند مبارزه است. 🔸 این فکر که مبارزه اصل است ناشی از فکر دیگری است که کسانی که مادی فکر می‏‌کنند در مورد جامعه و تاریخ دارند و آن این است که تاریخ و طبیعتْ جریان به اصطلاح دیالکتیکی را طی می‏کنند و از میان اضداد عبور می‏‌کنند، همیشه در دنیا جنگ اضداد آن هم به شکل دیالکتیکی برقرار است‏، یعنی هر واحدی در طبیعت و در تاریخ بالضروره ضد خود و نفی کننده خود را در درون خود پرورش می‏دهد و بعد میان خودش و خودش یعنی میان عناصر کهنه خودش و عناصر نو خودش جنگ درمی‏گیرد و این جنگ به پیروزی آن ضدی که تازه پا به دنیا گذاشته، به پیروزی نو و ترکیب شدن نو و کهنه - به یک معنی دیگر - می‏انجامد. بار دیگر این جریان شروع می‏شود. 🔸 اصلا طبیعت جنگ است، زندگی جنگ است، جامعه جنگ است، همه چیز جنگ است. اخلاق خوب هم یعنی همیشه شکل آنتی‏تز را داشتن، شکل انکار هر چه هست و انکار وضع موجود را داشتن، وضع موجود هر چه می‏خواهد باشد. تا دیروز شما مبارزه می‏کردید برای این که یک وضعی به وجود بیاید. شما که در این جبهه بودی مترقی بودی، متکامل بودی، کارَت صحیح بود. همین قدر که این وضع به وجود آمد، فورا در درونش یک حالت انکار این وضع به وجود می‏آید، دیگر تو بعد از این کهنه هستی و باید از بین بروی و باید آن دومی به وجود بیاید. اساسا این مبارزه یک لحظه متوقف نمی‏شود و نباید هم متوقف شود و همیشه هر چه چهره مبارزه را داشته باشد حقانیت هم مال اوست. آن وقت در همه جا مبارزه معیار اسلام می‏شود؛ عده‏ای هم کوشش می‏کنند که اسلام را به قول خودشان انقلابی کنند نه این که انقلاب را اسلامی کنند. 📚 آینده انقلاب اسلامی ایران، صص ۹۲ - ۹۳ 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🇮🇷✨🇮🇷✨🇮🇷 💢 ✅ پرسش:حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن چه معنا ومفهومی دارد؟ ✍️پاسخ: تظاهرات و راهپیمائی مردم نماد حضور مردم در پاسداری از ارزش ها و آرمان های والای انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمی نظام به عنوان اصلی ترین پشتوانه و سرمایه کشور می باشد. 🔹در حقیقت تظاهرات و شرکت مردم در راهپیمایی ها، صحنه نمایش بیداری و هوشیاری ملت اسلامی، اتحاد و همدلی آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزاری از دشمنان نظام اسلامی است که از یکسو موجب دلگرمی و نویدی برای دوستان نظام اسلامی است و از سوی دیگر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی را خنثی خواهد نمود. 🔸 اهمیت حضور مردم در راهپیمایی آنگاه بیشتر آشکار می گردد که به این نکته توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی با محور قرار دادن ارزش ها و اصول مترقی اسلام و طرح اسلام به عنوان الگویی حکومتی و عاملی که می تواند سعادت مادی و معنوی بشر را تأمین کند، فرهنگ غربی را به چالش کشیده است و اسکتبار جهانی نیز تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته است که از تبدیل شدن انقلاب اسلامی به الگویی مترقی و پیشرفته برای سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی جلوگیری به عمل آورد و چنین وانمود کند که تنها راه پیشرفت و توسعه تنها در در قالب فرهنگ غربی امکان پذیر است بدیهی است با حضور مردم در راهپیمایی ها و تظاهرات و حمایت و پشتیبانی آنان از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی، توطئه آنان خنثی شده و پشتوانه مردمی نظام بیانگر عزم و اراده مردم و مسئولان نظام برای پیمودن راه پرپیچ و خم، ساختن کشوری مترقی و توسعه یافته بر مبنای احکام اسلامی خواهد بود. 🔹 علاوه بر اینکه بسیاری از راهپیمایی هایی که در مناسبت های مختلف انجام می شود در حمایت از ملت های مظلوم و ستمدیده جهان هم چون فلسطین و عراق است که برخواسته از وظیفه انسانی دینی ما در حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان می باشد که موجب دلگرمی و تقویت روحیه آنان می شود و نشانگر روحیه عدالت طلبی و ظلم ستیزی انقلاب اسلامی است از این رو با توجه به شرایط حساس کنونی و توطئه های گوناگون دشمنان انقلاب اسلامی و بی عدالتی ها و جنایات و ظلم هایی که استکبار جهانی و ولیده فاسدش رژیم صهیونیستی نسبت به ملت های مظلوم انجام می دهند، حضور مردم در راهپیمایی و برگزاری تظاهرات وظیفه ای انسانی، دینی و ملی محسوب می گردد که نباید از آن غفلت نمود و یا تأثیرات آن را نادیده گرفت. منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📌 رزمایشِ ظهور 📆 ۲۲ بهمنِ سال ۵۷، رزمایشِ ظهور بود. تمرینی بود برای آن جمعهٔ موعود... جمعه‌ای که طاغوتیان همه سرنگون شده‌اند، حق و عدالت جهان را فرا گرفته و «بوی گل سوسن و یاسمن» همه‌جا پیچیده است. آن روز دیگر جای شهیدان خالی نیست؛ همه برخاسته‌اند تا ولیّ خدا را یاری کنند. شاید این‌بار جای ما خالی باشد! کاش تا انقلاب مهدی ما هم باشیم و آن روز را به چشم ببینیم... 🇮🇷 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 ولادت علیه السلام 🔰مقام معظم رهبری(مدظله العالی): امام جواد علیه‌السلام مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. ⚡️تبلیغ نیوز ولادت امام جواد علیه‌السلام را تبریک عرض می نماید. 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔰 | 🔹 در سال ۶۳ در منطقه عملیاتی «مجنون» از ناحیه کتف، سال ۶۵ در منطقه عملیاتی «شلمچه» از ناحیه سر و گوش و در سال ۶۷ در محور«دربندیخان» شیمیایی شده و به درجه رفیع جانبازی نائل شد. 🌷 حاج‌رضا در عملیات کربلای۵ از ناحیه سر با تیر مستقیم دشمن مجروح و در بیمارستان لقمان بستری شد. خانواده بعد از چند روز متوجه بستری شدنش شدند، اما حاج‌رضا دو هفته بعد به منطقه باز می‌گردد. ➖ شهیدرضا فرزرانه که از یاران نزدیک سردار شهیدحسین همدانی به شمار می‌آمد، پس از شروع جنگ در سوریه رضا فرزانه سه بار تلاش کرد تا جهت نیروی مستشاری به این کشور برود. سرانجام در سال ۱۳۹۴ او موفق شد برای اولین بار به سوریه اعزام شود و ۴۰ روز بیشتر طول نکشید که از سوریه مسافر آسمانی بهشت شود. 🌟 طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری در روز ۲۲ بهمن در ۵۱ سالگی ۱۳۹۴ در منطقه هوبر به شهادت رسید وبه کاروان شهدای مدافع حرم پیوست وپیکرمطهربه دست گروه‌های تکفیری افتاد و طلب وجه کرده بودند که خانواده وی راضی نمیشوند به دشمنان کمک مالی بشود؛ لذا پیکروی در منطقه ماندگار شد. 📍 شهید رضا فرزانه پس از گذشت شش سال در پی عملیات کاوش پیکر شهدای مدافع حرم در سوریه، پیکر این رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم کشف و هویت او از طریق آزمایش دی ان‌ای شناسایی شده وبه کشور بازگشت. 🌷 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
ولادت امام جواد ع.pdf
2.09M
🔰 ویژه نامه | ولادت امام جواد(ع) 👈 مقام معظم رهبری(مدظله العالی): امام جواد(ع) نمودار و نشانه‌ی مقاومت است. انسان بزرگی که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار خلیفه‌ی عباسی -مأمون- مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل ‌کرد و با همه‌ی شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد. ۱۳۶۰/۲/۲۵ ♨️ ♨️ ♨️ ♨️ 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 دومین هفته از رویداد مصادف شد با سالروز شکوفایی انقلاب اسلامی که ما هم به همین مناسبت با معرفی کتاب "انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی" همراه شما هستیم. 🔹انقلاب اسلامی ایران بعنوان یکی از بزرگترین رویدادهای قرن بیستم؛ دستارودهای مختلفی داشته که یکی از آنها در حوزه علوم انسانی است. 📚شاید برای شما عزیزان سوال باشه که حوزه علوم انسانی چیست؟ علوم انسانی در واقع علم مطالعه اندیشه و همچنین کنش هایی مبتنی بر اندیشه است. 📣ما در کتاب انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی و اسلامی به توسعه کمی و کیفی این علوم و مصادیق مختلف آن که بعد از انقلاب با آن مواجه شدیم، پرداختیم و ادامه این کتاب رو می تونید بصورت رایگان فقط در جمعه های خوندنی این هفته در پژوهان مطالعه کنید! نویسنده: سید جواد میرخلیلی 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📌 تحلیل ۱۴ خصوصیت ویژه جواد الائمه علیه السلام​​​​​​​ ✍ سید محمّدتقی قادری 👈 دهم ماه رجب المرجب روز ولادت با سعادت حضرت امام محمد تقی (علیه السلام) است. برای هریک از ارادتمندان آن حضرت توفیقی است برای کسب معرفت و شناخت بیشتر به مطالعه ۲۵ سال از زندگانی و ۱۷ سال از دوره امامت جواد الائمه (علیه السلام) بپردازند؛ از همین‌رو دراین یادداشت چهارده خصوصیت ویژه امام جواد (عليه السلام) به صورت جامع مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد: 1⃣ مولود با برکت 2⃣ باورپذیر کردن امامت در کودکی 3⃣ سلوک امام (علیه السلام) در برابر ازدواج سیاسی 4⃣ سلوک مردمی امام جواد علیه السلام 5⃣ ولایت تکوینی و کرامات جواد الائمه علیه السلام 6⃣ تلاش فرهنگی در برابر انحرافات فکری 7⃣ نفوذ در حاکمیّت برای حفظ اقلیت شیعه 8⃣ تأسیس حلقه وکالت بین خود و شیعیان 9⃣ حلقه درسی و نخبه‌پروری 🔟 تربیت نفوس مستعده عامه 1⃣1⃣ تربیت نسل صالح 2⃣1⃣ پاسخ به پرسش‌های فقهی و بی‌مقدار ساختن قاضیان و فقهای درباری 3⃣1⃣ حسادت عالمان درباری، یا ام‌الفضل عامل شهادت امام جواد علیه السلام 4⃣1⃣ باب الحوائج بودن امام نهم علیه السلام در حیات معنوی   💢 قسمت اوّل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/17344 💢 قسمت دوّم یادداشت: https://www.balagh.ir/content/17345 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | محبت مخلوق، زمینه محبت خالق 🔺️قسمت پنجاه و دوم از سلسله جلسات آیت الله مصباح یزدی (قدس سره) با موضوع « » 🎞 جهت مشاهده با کیفیت بالا: https://aparat.com/v/9A1lT 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📣 حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه عضو هیات امنای در نشست تخصصی «سینما، دین و ایدئولوژی»: سینما را نمی‌توان از ایدئولوژی و مرام نامه جدا کرد 🔹 گاهی به مفهوم مرام‌نامه زندگی است. اصولی که بر زندگی و حکمرانی اثرگذار است، ایدئولوژی نام دارد و بنابر این مفهوم، آیا جامعه‌ای وجود دارد که ایدئولوژی نداشته باشد؟ 🔸چرا در جامعه فقط تلقی منفی از ایدئولوژی وجود دارد؟ به نظر من این را شبه روشن‌فکرها مطرح کرده‌اند‌. آیا امروز در فضای غرب، برداشتی که از ایدئولوژی وجود دارد منفی است؟ جواب خیر است. 🔹به لحاظ نظری نسبت سینما و ایدئولوژی چیست؟ سینما را نمی‌توان از ایدئولوژی جدا کرد منظورم از ایدئولوژی به مفهوم مرام‌نامه است. سینما معجونی از هنرها است. از سینمای صامت تا ناطق ژانرهای مختلف در سینما شکل گرفت و در تمام این‌ها گوهر اصلی است. 🔸همان چیزی که فیلمنامه‌نویس می‌نویسد و تفکری پشت آن است، ایدئولوژی است. پس ما فیلمی نداریم که عقبه ایدئولوژی نداشته باشند. 🔹باید گفت‌وگویی میان اهل و کسانی که سینما را می‌شناسند شکل گیرد تا سینما را عقلانی‌تر کنیم. 🔸من با نظر دکتر موافق نیستم که می‌گوید دین و ایدئولوژی برابرند، همچنین با آن‌هایی که این دو را کاملا جدا می‌دانند نیز موافق نیستم؛ بلکه مشروح خبر: v-o-h.ir/?p=38238 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔻 ایده «بهار معنویت» ؛ از ارتباط با نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب تا تمرین ویژه هم افزایی نیروهای دفتر مبتنی بر نگاه مساله محور 👈 معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اهداف ایده «بهار معنویت»، ارتباط این ایده با نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی را تبیین و آنرا تمرینی ویژه در راستای هم‌افزایی نیروهای دفتر مبتنی بر نگاه مساله محور دانست. 🔹 مشروح گفت وگو: http://dte.bz/9RHoW 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🚨اخبار موسسه 📢 جشن میلاد مولی الموحدین حضرت امیر المومنین علیه السلام ✅سخنران: حجت الاسلام والمسلمین مریجی معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی 🔸موضوع: از ولایت امام علی علیه السلام تا ولایت فقیه🌸 🔸مولودی خوانی ذاکر اهل بیت جناب آقای احمدی 🔻زمان: دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🔻مکان: سالن اجتماعات مرکز ملی 🔻همراه با مشاعره/جایزه ثبت نام جهت شرکت در مشاعره از طریق آیدی: @farhangimasoumiyeh 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔻حوزه علمیه و مسئله «جهاد تبیین» 👈 حوزه علمیه که به اذعان برخی از نخبگان دانشگاهی پیشرفت‌های چشم‌گیری بعد از انقلاب اسلامی داشته است، در مسئله «تبیین» دشواری‌ها و چالش‌هایی دارد که باید نسبت به آن تفطن داشت: ۱. آنچه مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین فرموده‌اند و بر فوری بودن و حتمی بودن چنین فریضه‌ای تأکید کرده‌اند، نیاز به فکر فوری و اقدام فوری دارد. فوریت در واکنش‌های نظری و عملی حوزه و حوزویان فاقد پشتوانه‌های اجرایی است. به بیان دیگر، جهاد تبیین در مرحله تشخیص و در مرحله عملیات نیاز به چابکی دارد در حالی که وابستگی نهادهای حوزه در حرکت‌های علمی معطل به اجازه‌های رسمی و دولتی (در آیین‌نامه‌های وزارت علوم) است. نکته دومی که سرعت حوزه علمیه را در مواجهه با مسئله‌های دفعی و فوری بسیار کند می‌کند نظام بوروکراسی در درون حوزه و تبدیل شدن برخی از نهادهای حوزوی به اداره است. اداره شدن حوزه و حاکم شدن فضای کارمندی و کارشناسی بر فضاهای فرهنگی حوزه، انعطاف و حرکت‌های جهادی را به صورت جد با وقفه مواجهه کرده و امکان عملیات بهنگام را از ما ستانده است. نمونۀ این وقفۀ دو ساله را ما در مورد گروه عدالت اجتماعی (به عنوان اولین گروه علمی و رسمی در ایران در باره عدالت اجتماعی) در پژوهشگاه دیده‌ایم که معلق به فرایندها و تغییرات دولت بوده است و عملا حرکت‌های بموقع فضلا و محققان جوان در مهم‌ترین موضوع ایران معاصر را به محاق برده است. ۲. تشخیص مسئله‌ها و ورود به مسئله‌های متراکم اجتماعی و پاسخ به شبهات نوپدید و فزاینده در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی، به «نرم‌افزار سرعت» نیاز دارد. نرم‌افزار سرعت که بتواند مسئله را به‌موقع تشخیص دهد، به موقع تحلیل کند، و به موقع اقدام نماید. حوزه علمیه و صد البته دانشگاه‌های کشور و نظام آموزشی و تربیتی ما فاقد چنین نرم‌افزاری است و چون ما فاقد چنین نرم‌افزاری هستیم بالطبع نسل نخبگانی ما نیز مهارت‌های سرعت درعمل را ندارند. چالش کرونا به خوبی این ضعف را در میان نخبگان حوزه و دانشگاه به رخ کشید و معلوم کرد که نهادهای علمی آمادگی‌های لازم برای مواجهه با چالش‌های دفعی را ندارد. ۳. بخشی از مسائل فکری و فرهنگی و دینی و اخلاقی مخصوصا در ایران امروز، حاصل تکنولوژی جنگ روانی است. نیروهای فاضل جهادی هنوز جنس جنگ روانی و فرایند مواجهه با آن را نمی‌شناسد و در این باره آموزش‌های لازم را هم نمی‌بینند. البته در این باره، جو اخلاقی و فضای احتیاطات شرعی گاه موجب می‌شود که طلبه‌ها و فضلا در صحنه درگیری با جنگ روانی دشمن احساس غبن معنوی کنند و گاه به کلی بی‌خیال معرکه بشوند. ۴. به رغم اینکه فراوان هستند در میان حوزویانی که تجربه‌های بین‌المللی دارند و از دانش‌های روز جهانی نیز برخوردارند، و به رغم وجود معاونت بین‌الملل در حوزه علمیه، لیکن هنوز حوزه علمیه در راستای تبیین اهداف انقلابی و حتی اهداف الهیاتی و دینی خود نمی‌تواند از ظرفیت‌های دنیای اسلام و جهان امروز استفاده بکند. بخشی از امر تبیین در ایران نیازمند به زبان و ادبیات در خارج از ایران و نخبگان غیر ایرانی است، در حالی که این ظرفیت نیز در میان ما مغفول مانده و به رغم زمینه‌های موجود از آن استفاده نمی‌شود. 🔹یادداشت از: حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی (رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی) 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔰 | ➖ علی خواب دیده بود شهید می‌شود. صبح که بیدار شد حال هوای عجیبی داشت. رفت توی میدان مین منطقه خیبر و شروع کرد و خنثی کردن مین های والمری. ۷۰۰- ۸۰۰ مین را خنثی کرده بود. جورابش را هم در آورده بود و چاشنی های شان را ریخته بود داخل آن. مطمئن بود شهید می‌شود. 🌷 می گفت: وقت اذان شد. مردد بودم نمازم را بخوانم یا بقیه کار را تمام کنم. پیش خودم گفتم: بگذار این چند تا مین را هم تمام می کنم، بعد می روم سر وقت نماز. ♦️ همان موقع پایش رفت روی مین. تمام چاشنی‌های داخل جوراب هم منفجر شد. پایش قطع شد و تمام بدنش هم زخمی؛ اما شهید نشد.می گفت: چون نمازم را اول وقت نخواندم، از شهدا جا ماندم. 🌷 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
🔻گروه فرهنگ و هنر دانشگاه آزاد اسلامی واحد غرب تهران برگزار می‌کند: 🔰نشست مجازی رسانه، فرهنگ و تبلیغ در بیانیه گام دوم انقلاب 🔹زمان: دوشنبه مورخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹ 🔸سخنران: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شیخ‌الاسلامی ( معاون محترم فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) 👈 لینک حضور در نشست : ⚡️http://tjlms.azad.ac.ir/tezyari 💠 حضور برای عموم آزاد است. 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
📝 | 🌟 سراسر وجودش خدمت بود، بعد از شهادتش ما فهمیدیم ۱۰ درصد از حقوقش را به کمیته امداد اختصاص داده بود و ما اصلاً از این قضیه خبر نداشتیم، خیلی کمک‌ها در جاهای مختلف انجام می‌داد ولی من این یک مورد را اصلاً نمی‌دانستم، حضرت آقا در مورد ایشان فرموده بودند: خوشا به حال حاج حسن، جوانیش در مسیر خدمت به دین و انقلاب و امام بود و پایان زندگش‌اش با نوشیدن شربت شیرین شهادت. 🌷شهید حاج‌حسن شاطری🌷 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 عدالت و حکومت از دیدگاه علی (ع) | بخش اول ✍️ با اندک تأملی در کلمات و بیانات امام علی (علیه السلام) به روشنی این نکته به دست می‌آید که مسأله «عدالت و حکومت»، جایگاه خاص و اهمیت ویژه‌ای نزد آن امام بزرگوار داشته است. این دو مقوله به حدی مهم است که اگر تمام تلاش‌ها و مجاهدات علی (علیه السلام) را در راه تحقق آن بدانیم سخنی به گزاف نگفته‌ایم. حکومت بدون عدالت برای آن حضرت، از آب بینی حیوان یا کفش کهنه، کم بهاتر می‌نمود. 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/14128 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 عدالت و حکومت از دیدگاه علی (ع) | بخش دوم ✍️ علائم و نشانه‌های ظلم از دیدگاه علی (ع) 🔹 امام المتقین علی (علیه السلام) برای شناخت شخص ظالم و ستمگر، ملاک معینی را به پیروان خویش آموختند: «لِلظَّالِمِ مِنَ الرِّجَالِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ: یَظْلِمُ مَنْ فَوْقَهُ بِالْمَعْصِیَةِ وَ مَنْ دُونَهُ بِالْغَلَبَةِ وَ یُظَاهِرُ الْقَوْمَ الظَّلَمَةَ؛ افراد ستمگر سه نشانه دارند: معصیت نسبت به مافوق (خداوند)؛ ظم و ستم به زیر دست با غلبه بر او؛ و پشتیبانی از گروه ظالم». 💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/14129 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
💠 تصویب رشته دکتری «غرب شناسی» و «مطالعات نظری تمدن» در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 🔰 رشته های دکتری غرب شناسی و مطالعات نظری تمدن از مصوبات میز تخصصی تمدن اسلامی در دانشگاه باقرالعلوم (ع) به تصویب وزارت علوم رسید. 🔸 نقدی «دبیر میز تخصصی تمدن اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی» در گفت و گویی اظهار داشت: شورای علمی میز تخصصی تمدن اسلامی در سال 1394 ، تاسیس دو رشته دکتری مطالعات نظری تمدن و غرب شناسی با رویکرد حل مسئله ضعف بینش تمدنی در محور آموزش را به تصویب رساند. 🔹وی درباره صدور مجوز جذب دانشجوی دکتری در گروه آموزشی مطالعات فرهنگی تمدنی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: با ابلاغ مصوبه این میز به دانشگاه باقرالعلوم(ع) در سال 1395، طراحی و تدوین عناوین و مشخصات کلی دروس زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابایی و مشاوران علمی طرح، در بازه ای یک ساله نهایی و در فرآیند تصویب خواهی وزارت علوم قرار گرفت و در سال 1400 مجوز جذب دانشجو دکتری در گروه آموزشی مطالعات فرهنگی تمدنی دانشگاه باقرالعلوم(ع) صادر گردید. 🔸قابل ذکر است که اطلاعات مربوط به برنامه درسی این دو رشته در سایت وزارت علوم قابل مشاهده می باشد. 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews
مسئولی_که_به_فکر_طبقات_ضعیف_نیست_6008332365733036189.mp3
879.4K
🎙بشنوید | رهبرانقلاب: مسئولی که به فکر طبقات ضعیف نیست، نمی‌تواند بگوید امام من علی(ع) است. ۷۲/۱۰/۶ 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir 🆔 @tablighnews