eitaa logo
تبلیغ نوین دین
76 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
656 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
❗️ 🍃گناهان هر کدامش آدمى را به سوى دیگرى مى‌کشاند چون اساس گناه پیروى هواى نفس است و نفس وقتى هواى فلان گناه را مى‌کند هواى امثال آن را نیز مى‌کند . 📚المیزان ، ج4 ، ص77 @Arefin
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅توصیه به شستن دست ها در روایات ✍پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله فرمودند: شستن دست پیش از غذا خوردن، فقر را می‏‌زداید و پس از غذا خوردن، غم و اندوه را می‏‌بَرَد و چشم را سلامت می‏‌بخشد. امام علی علیه السلام فرمودند: شستن دست‏‌ها پیش و پس از غذا خوردن، موجب فزونی عمر است و دیده را جلا می‏‌دهد. امام صادق علیه السلتم می‌فرمایند: دست‏‌هایتان را پیش و پس از غذا خوردن بشویید، که فقر را می‏‌بَرَد و بر عمر می‏‌افزاید. پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله، درباره فواید این کار در چند حدیث چنین فرمودند: شستن ( دست‏‌ها ) پیش و پس از غذا، شفایی برای تن و مایه برکت در روزی است. ایشان هم چنین فرمودند: شستن ( دست‏‌ها ) پیش از غذا، فقر را دور می‏‌کند و شستن ( دست‏‌ها ) پس از غذا، اندوه را می‏‌راند و چشم را سلامت می‏‌دهد. 💥هم چنین از امام صادق علیه السلام نقل شده که فرمودند: پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله فرمود: هر کس از این خرسند می‏‌شود که خیر و برکت خانه‏‌اش بسیار باشد، در هنگام آورده شدن غذا دستانش را بشوید و هر کس پیش و پس از غذا وضو بسازد ( شستن دست‏‌ها ) در گشایشِ روزی زندگی کند و از هر بلایی در تن خویش، برکنار باشد. 📚 الامالی طوسی، ص ۵۹۰، ح ۱۲۲۵ 📚 تهذیب‌الاحکام، ج ۹، ص ۹۷ ☜【طب شیعه】 🍏 @tebshia20🌿 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
🔆💠🔅💠﷽💠🔅 💠🔅💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅 🔅 ✅توصیه بهداشتی میزان و نحوه صحیح مصرف شیر ✍طب امروزی تأکید به خوردن فراوان شیر می کند، مخصوصاً در افراد پیر با پوکی استخوان و آرتروز، از طرفی افراد مسن عمدتاً از سردی مفاصل و سایر اعضا رنج می برند. برای این افراد بهترین روش مصرف شیر در منابع طب سنتی این است که شیر را با دارچین میل کنند تا هم سردی شیر را بگیرد و هم به این دلیل که دارچین مبدرق شیر است و شیر را تا مفاصل می برد. 🛎 این خاصیت ذاتی دارچین است که اگر همراه شیر خورده شود، خواص درمانی شیر را به مفاصل می رساند. لذا توصیه می شود شیر را همراه دارچین میل نمائید. برای اینکار هنگام گرم کردن شیر می توانید پودر دارچین را به آن اضافه کنید یا اینکه اگر چوب دارچین دارید، می توانید پس از تهیه چای دارچین، مقداری از این چای را با شیر ترکیب نمائید و میل کنید. با این کار شیر هم خیلی خوشمزه می شود و هم خیلی خوشبو و مشکلات نفخ حاصل از خوردن شیر که در برخی افراد ایجاد می شود را مرتفع می کند. پس افرادی که نمی توانند شیر بخورند، شیر همراه دارچین را می توانند به راحتی و به لذت میل کنند. ضمناً با خوردن شیر یک لینت مزاج خیلی معمول بوجود می آید که اذیت کننده و اسهالی نیست، بلکه مفید می باشد.همچنین می توانید به شیر و دارچین مقدار کمی عسل اضافه نمائید که خوشمزه تر و مفیدتر می شود. مصرف یک الی دو لیوان شیر در روز کفایت می کند و خوردن شیر در حالی که ناشتا هستید کاملاً مضر است. 📣 تذکر: 👈 شیر پاستوریزه یا استرلیزه مورد تأیید نمی باشد بلکه منظور از شیر، شیر محلی تازه گاو یا گوسفند است که از مراکز مورد تأیید تهیه شده است و جوشانده شده است. بهترین روش جوشاندن این است که مقداری آب به شیر اضافه کنید و روی شعله قرار دهید و اجازه دهید تا همان مقدار آب بخار شده و خارج شود.خوردن شیر همراه با میوه از ممنوعیات مصرف هم زمان مواد غذایی می باشد، شیر را با خرما و عسل می توانید میل کنید. ولی با خوردن هر نوع میوه دیگری مانند موز و … باعث فاسد شدن شیر و فساد معده می گردد. همچنین مصرف شیر کاکائو صنعتی نیز به هیچ وجه مورد تأیید نیست. 👈 بجای مصرف شیر خشک برای کودکانی که در کنار شیر مادر، از شیر خشک استفاده می کنند، توصیه می شود شیر بز و اگر در دسترس نبود شیر گاو به همراه عسل بدهید، اضافه کردن دارچین نیز مفید است. چربی شیر مفید است و باعث جذب بهتر کلسیم شیر می گردد، لذا شیر را با همان درصد چربی طبیعی خود به راحتی می توان استفاده کرد. لطفاً برای کاهش مصرف چربی و کاهش کالری از خوردن سرخ کردنی و فرآورده های صنعتی پرهیز نمائید 📚 منبع: هیئت تحریریه احیای سلامت ☜【طب شیعه】 🍏 @tebshia20🌿 🔅 💠🔅 🔅💠🔅 💠🔅💠🔅 🔆💠🔅💠🔅💠🔅
🔺تقوا یعنی: با گناه مثل رفتار کردن! ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/1264386052C42a3f9bca9 👆👆👆👆
⭕ با دقت بخوانید! این روزها از یک طرف عده‌ای که بیشتر معاند دین هستند و یا سواد دینی ندارند می‌گویند دعا و توسل هیچ نقشی در درمان ویروس و بیماری و بلا ندارد. خب جواب ما برای این عده روشن است که شفا و معجزه از طرف معصومین غیر قابل انکار است. و نمونه‌های شفا و معجزه از طرف اهل بیت علیهم السلام "الی ماشاءالله" است‌. ⭕ از طرف دیگر عده‌ای می‌گویند آقا چرا اینقدر از فلان ویروس لولو درست کردید و مساجد و حرم و هیئت رو تعطیل می‌کنید؟🤔 ما هرچه داریم از این دعا و توسل است و حرم و مساجد دارالشفا هستند. کلیپی هم اخیراً در فضای مجازی پخش شده که فردی ضریح حرم رو لیس می‌زند تا بگوید اینجا کسی بیمار نمی‌شود!🙄 🔰امّا جواب دین؛ درست است که شفا به اراده خدا و وساطت اهلبیت بدست می‌آید امّا ما با موضوعی مواجه هستیم که خود دین و فقه تکلیف آن را مشخص کرده‌ است. حکم شرع و فتوای فقها این است اگر فردی بیماری واگیردار دارد حق ندارد در مکانهای عمومی حاضر شود و باید در خانه بماند. نمی‌توان گفت که او می‌رود حرم تا دعا کند و شفا یابد این حرف، درست مثل این است که سقف حرم یا دیوار مسجد در حال ریختن باشد و شما بروید زیر آن سقف یا کنار آن دیوار دعا کنید و بگویید چون اینجا حرم یا مسجد یا مجلس اهلبیت(ع)است بلایی از اینجا به من وارد نمی‌شود. دین این کار را بی‌عقلی می‌داند. 🔻از نظر دین دنیای ما دنیای اسباب و مسبّبات است. البته با توجه به این مطلب که تاثیر همه آن‌ها تحت اراده الهی است لذا دین توکلِ و توسل بدونِ تلاش و تلاش بدون توکل و توسل هر دو را مذمت کرده است. ✔در حدیثی معروف روزی شتر حضرت رسول اکرم(ص) گم شد، پس از جستجوی بسیار آن را یافتند و به حضور پیغمبر آوردند . حضرت رو به غلام کرد و فرمود :« مگر در موقع خواباندن شتر زانوانش را نبسته بودی؟ » غلام عرض کرد:« کسی که توکل به قادر متعال داشته باشد احتیاجی ندارد که زانوان شتر را ببندد من توکل به خدا کردم و بدون آن که زانوانش را ببندم آن را خواباندم.»   حضرت فرمود: «اِعْقَلْ و تَوکل»، یعنی «اول زانوی شتر را ببند، سپس توکل کن» چون مشیت الهی به چیزی تعلق می گیرد که با کار و تلاش همراه باشد گفت آری گر توکل رهبرست این سبب هم سنت پیغمبرست گفت پیغامبر به آواز بلند با توکل زانوی اشتر ببند رمز الکاسب حبیب الله شنو از توکل در سبب کاهل مشو توکل کننده‌ و توسل کننده‌ای که اهل معرفت باشد، می داند انسان برای تأمین نیازها و خواسته هایش، باید از ابزار و اسباب این دنیا نیز بهره جوید؛ زیرا این اسباب و امکانات، از روی حکمت الهی در اختیار او هستند و بی توجهی به آنها، بی توجهی به علم و حکمت الهی است. 🔻در مسئله کرونا نیز فقه ما می‌گوید چون این ویروس واگیردار است نباید در جمع حاضر شویم چون نوعی وارد کردن ضرر به دیگران است. و فرد در صورت انتشار آن و مریضی دیگران شرعا مسئول است. 🔻به اضافه اینکه یکی از قواعد مهم و مورد توجه در مسائل شرعی و دینی [قاعده دفع ضرر محتمل] است ،که از قواعدعقلی مورد تایید شرع و استناد فقها است و معنای آن اینست که عقل حکم می‌کند به پیشگیری و دفع ضرر احتمالی؛ بنابراین، اگر انسان درباره چیزی احتمال خطر و ضرر بدهد، به حکم عقل و با تایید شرع، دفع آن ضرر محتمل واجب است. و در وضعیت موجود خطر و ضرر بیماری کرونا بر هیچ عاقلی پوشیده نیست. باتقدیم احترام🙏 و آرزوی سلامتی برای تمامی مومنین و شفای عاجل برای تمام مرضی🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشنی زیبا که با شیوه‌ای ساده ضرب‌المثلِ معروفِ: گر نگهدارِ من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغلِ سنگ نگه می‌دارد... را به تصویر کشانده👌 @AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️بدون شرح/ هاون‌مدیا ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/joinchat/1264386052C42a3f9bca9 👆👆👆👆
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 امتحان کله پاچه! 🔻چرا خدا بلا می‌فرسته؟ چرا آدما رو زجر میده!؟ @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوتاه و دیدنی 👌👌 از دست ندهید ‼️‼️ انیمیشنی زیبا که با شیوه‌ای ساده ضرب‌المثلِ معروفِ: گر نگهدارِ من آن است که من می‌دانم شیشه را در بغلِ سنگ نگه می‌دارد... را به تصویر کشانده🌷👌🌷 با ما همراه باشید.... @zendegiaram98 🌺🌺🌺❤️❤️
هدایت شده از در محضر سردار
💢متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: 🔹و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. 🔹ترجمه دعای هفتم: اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست. سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند، و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند. تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني. اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد. اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي. آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه. و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار. اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ ☘کلاس درس سردار سلیمانی ☘☘☘خوش آمدید☘☘☘ https://eitaa.com/joinchat/840499235C59cce8fea2 ☘☘☘