⭕️ وقتی رهبری گفتند حداقل واجب درمورد غسل و کفن و نماز فوتشدگان کرونایی انجام شود، خیلیها برای انجام این کار ترسیدند، حتی خود خانواده متوفیان. چه کردند با اموات؟طبق آمار رسمی ۵۰۹۵ طلبه این واجب را در نقاط مختلف کشور برعهده گرفتند.
تصاویر شیوه تاسفبار خاکسپاری غربیها را دیدهاید؟
👤 دانيال معمار
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
🔴*دشمن هوشیار *
الف) شرکت آمریکایی توئیتر، از ۱۲ فروردین ۹۹ حسابهای کاربری رهبر انقلاب به زبانهای عربی، اردو وفرانسوی را بست.
ب) توئیتر در ایام پس از شهادت حاج قاسم، چند هزار حساب کاربری فارسی زبان وفادار به انقلاب اسلامی را مسدود کرد.
ج) دشمن هوشیار است و اجازه استفاده از امکاناتش را به جبهه انقلاب نمیدهد و این روند در آینده شدیدتر میشود.
د) چاره کار ایجاد و گسترش فضای مجازی خودی است.
"دکتر کوشکی"
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از 🔹🔷🌷 زندگی آرام🌷🔷🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️چهار دستورالعمل آیتالله بهاءالدینی برای باز شدن گرههای زندگی
🔸حجتالاسلام عالی
کانال زندگی آرام
@zendegiaram98 🌺🌺🌺🌺🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درخواست کشیش و اذان گفتن امام مسجد در کلیسایی در آلمان
🔸یک کشیش آلمانی از امام مسجد یکی از شهرهای این کشور درخواست کرد برای نزدیک شدن دلها به خداوند در سایه انتشار ویروس کرونا، در کلیسا اذان بگوید.
__
♨️کلیپهای بیشتر 👇
🆔 @snn_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حريرچی: اگر چه ویروس کرونا فقير و غنی نمیشناسد ولی اثرات اقتصادی آن بر فقرا بسيار شديد است
__
♨️کلیپهای بیشتر 👇
🆔 @snn_ir
🔰 قدر لحظات جوانی خود را بدانید...
💐ولادت حضرت علی اکبر (سلام الله علیه) و روز جوان مبارک.
🆔 @snn_ir
هدایت شده از هادی فراهانی
🌍 بنا بر اعلام آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، به منظور فراهم نمودن امکان زیارت برای تمامی محبان بانوی کرامت در سراسر جهان؛ طرح زیارت نیابتی در حرم مطهر اجرا میشود.
🔹علاقمندان میتوانند با نام نویسی در سایت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به نشانی https://amfm.ir/ziarat-niabati/ در طرح زیارت نیابتی شرکت کنند و به خادمان آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) برای ادای زیارت نیابت دهند.
کانال اقامتگاههای طلاب در کشور👇
http://eitaa.com/joinchat/2091319310C1fe1ef97e6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نامردیه که اگه تو تاریخ ننویسن که #سلبریتی ها (البته دور از جون خوباشون) یا تمسخر کردند، یا ایجاد ناامیدی کردند یا مهمترین کاری که کردند این بود که پیام دادند در خانه بمانید!
🔺نامردیه که اگه تو تاریخ ننویسند هیئتیها و سینه زنها و گریهکنها همه جوره به میدون اومدند!
🔺آب نمیارید کوزه نشکنید...
📺 سخنان جالب مداح اهل بیت حاج #امیر_یوسفی در شبکه افق☝️
🔵به کمپين #صدای_مردم بپيونديد👇
http://eitaa.com/joinchat/2427125773C9e377925d3
🔰 گذار از علوم پزشکی مدرن
✍️ حجت الاسلام والمسلمین رهدار
🔘 بخش ۱
🔸اسلام امروز در مواجهه تمدنی با غرب، در دو ساحت دست برتر دارد؛ یکی مسأله خانواده است، نه فقط به این علت که در چند قرن اخیر سیاستهای مربوط به خانواده در دنیای غرب غلط بوده، بلکه علاوه بر این، به این علت که محتوا و شکل مباحثی که اسلام در حوزه خانواده مطرح کرده، بسیار غنی و کارآمد است و دوم مسأله پزشکی است.
🔹عرصه پزشکی به دو علت، میتواند بستر مناسب همآوردی اسلام با دنیای غرب باشد.
1️⃣یکی به دلیل بنبستهای درونی پزشکی مدرن، که البته این بنبستها ضرورتاً از جنس بنبستهای علمی نیست،
بلکه اولاً به دلیل روزافزونی هزینههای آن است که هرچند شاید با خدماتش هم متناسب باشد ولی به هر حال، از منظر توده مردمی که باید هزینه درمان را پرداخت کنند، قابل توجیه نیست، همچنان که از منظر دولت که بخش قابل توجهی از هزینههای تولید در پزشکی را میپردازد، نیز توجیهپذیر نمیباشد.
ثانیاً به دلیل سبک درمان در پزشکی مدرن است که شبیه بحرانهایی مثل بحرانهای زیستمحیطی در مدرنیته ـ که هر راهحلی برای آن، غرب را از چاله به چاه میاندازد ـ میباشد؛ چرا که هر درمانی در این مکتب طبی، در نهایت منجر به آسیب به دیگر بخشهای بدن میشود. این مسأله را در گذشته، تنها خواص (اعم از پزشکان و …) میدانستند، اما اینک تبدیل به یک باور عمومی شده است.
2️⃣دوم به دلیل ظهور یک رقیب جدی و تا حدودی کارآمد به نام طب سنتی ـ اسلامی که برخلاف گذشته، خود را حداقل در حوزه بیماریهای خاص و حاد، با هزینههایی بسیار کمتر از هزینههای پزشکی مدرن در دسترس مردم قرار داده است.
🔘 بخش ۲
🔸در جهان امروز، ارزیابی پزشکی مدرن با یکی از دو دیدگاه ذیل صورت میگیرد:
1️⃣ دیدگاه نخست پزشکی را با رویکرد پدیدارشناسانه تحلیل کرده و آن را صرفاً از حیث نتایجی که مستقیماً بر خودش مبتنی است ارزیابی مینماید نه از حیث ربطهایی که به دیگر اجزای عالم کنونی دارد.
2️⃣دیدگاه دوم ـکه مورد پذیرش ما نیز میباشد ـ بر این باور است که علم پزشکی را باید در درون یک بسته به نام مدرنیته و خود مدرنیته را به صورت یک نظامواره تحلیل کرد. بر این اساس، پزشکی مدرن از فلسفه مدرن، از ریاضیات مدرن، از تکنولوژی مدرن، از اقتصاد مدرن و از سیاست مدرن جدا نخواهد بود و لذا با این درک که پزشکی مدرن درون یک اُرگانیسم عمل میکند، نقدهایی که به کلیت عالم مدرن وارد است، به اجزای آن نیز تسرّی پیدا میکند. به عبارت دیگر؛ هرچند بسیاری از اشکالاتی که متوجه پزشکی مدرن است، ارتباط مستقیمی به آن ندارد، اما نمیتوان آن را کاملاً از این نتایج دور انگاشت.
🔹از سوی دیگر، اگر به لحاظ روشی علم پزشکی را تحلیل کرد، باید آن را در حوزه انسانشناختی فلسفی نیز بررسی نمود؛ زیرا موضوع پزشکی، انسان است، هر تعریفی از انسان در انسانشناسی غربی، امتداد آن در حوزه بدن که مربوط به پزشکی هست نیز سرایت میکند. به عنوان مثال؛ اگر «ماکیاولی» انسان مفید را به انسانی که مثل روباه، جوهر مکرش فعال شده است تعریف میکند، اگر «توماس هابز» انسانها را گرگ یکدیگر تعریف میکند، اگر «لامارک» و «داروین» انسانها را در ادامه تطور میمون تلقی میکنند، اگر «نیچه» در جمعبندی خود از انسانی که میتواند روباه، گرگ و میمون باشد، آن را ابرحیوان تعریف میکند و…، نتیجه عملی همه این دیدگاهها، در روشهای درمانی انسان این میشود که انسان به جسم تقلیل یابد و جسم او نیز با جسم حیوان مشابهتانگاری شود. از همین روست که بسیاری از داروها و درمانهای اکتشافی پزشکی مدرن، بدون هیچ مانع جدی انسانشناسانه ابتدا روی سگ، گربه و دیگر حیوانات تست و در صورت پاسخ مثبت، به بدن انسان نیز تزریق میشود.
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
http://Eitaa.com/asatid_enghelabi
http://Sapp.ir/asatid_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فوت درمانی کرونا توسط کشیش آمریکایی
🔸کشیش آمریکایی که پیش از این قصد داشت از پشت دوربین کرونا را درمان کند اینبار با «فوت» به کرونا دستور داد برای همیشه از بین برود!
__
♨️کلیپهای بیشتر 👇
🆔 @snn_ir
🔻پیروز حناچی مقاله ای در گاردین منتشر کرده و گفته تحریم ها ایران را در نبرد مقابل کرونا فلج کرده است.
🔹این درست است که تحریم ها ما را دچار مشکل کرده. اما رویکرد خود اتکایی وزارت بهداشت و کادر درمان در مقابله با کرونا با عث شده که اتفاقا وضعیت ایران در مدیریت کرونا، خدمات دهی به بیماران و کاهش تلفات خیلی بهتر از کشورهای اروپایی باشد.
🔹این نقطه تفاوت غربگرایان و انقلابی ها در مواجهه با تحریم هاست. تفاوت #رویکرد_التماسی و رویکرد #اتکا_به_درون.
🔹در رویکرد التماسی مملکت معطل تصمیم آمریکا در برداشتن یا برنداشتن تحریم ها می ماند و طی این مدت بلاتکلیفی باید مدام گرای ضعف و نیازمندی داد.
اما در رویکرد اتکا به درون ماسک، ونتیلاتور، لباس حفاظتی کادر درمان، مواد ضدعفونیکننده، دوربین حرارتی غربالگری... و هر آنچه به خاطر تحریم ها نمی توان وارد کرد، درون کشور تولید می شود؛ به گونه ای که در برخی اقلام به توان صادرات و تامین نیاز کشورهای دیگر هم می رسیم.
🔻دیپلماسی التماسی حاضر است اقتصاد و حتی سلامتی مردم را گروگان به موفقیت رسیدن رویکردش کند و این تنها یکی از علل خطرناک بودن این تفکر است. تفکری که به سادگی با تیتر یک مقاله نقاط قوت یک ملت را نادیده می گیرد و پالس ضعف را به دنیا مخابره می کند.
📝 #رها_عبداللهی
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سود #سرمایه_داری در ایجاد بحران و فاجعه است!
📌پروفسور #نائومی_کلاین؛ نویسنده کتاب «دکترین شوک» و منتقد سرمایهداری:
🔹صنایع با ایجاد بحران تجارت میکنند، آنها زمانی که اتفاقات بدی رخ میدهد ثروت و سرمایههایشان افزایش مییابد
🔸چه طوفان بیاید چه جنگی رخ دهد یا حتی ترس از جنگ احتمالی قیمت نفت را بالا میبرد، قیمت سهام صنایع دفاعی نیز افزایش مییابد، قیمت سهام شرکتهای امنیت ملی نیز همین طور و قیمت سهام شرکتهای دارویی در هنگام بیماریهای همه گیر افزایش مییابد.
🗯 بدین شکل مجموعه نفع سرمایهداری در ایجاد فاجعه تعریف میشود!
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
گزیدهای از سخنان مقام معظم رهبری در موضوع مهدویت (1390/4/18)
1️⃣ موضوع مهدویت در اسلام و میان فِرَق اسلامی
مسئله مهدویت در اسلام مخصوص شیعه نیست. منتها امتیاز شیعه در این است که مسئله مهدویت در آن یک مسئله مبهم نیست؛ یک مسئله پیچیدهای که برای بشر قابل فهم نباشد، نیست؛ یک مسئله روشن است.
2️⃣ جهان پس از ظهور
اینجور نیست که حرکت متوقف بشود؛ نه، تازه حرکت به سمت اهداف والای الهی شروع میشود.
3️⃣ معنای انتظار
انتظار؛ انتظار یعنی تَرَقُّب، یعنی مُتَرَصِّد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است. انتظار یعنی این آینده، حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر.
4️⃣ آمادگی برای ظهور
این انتظار، تکلیف بر دوش انسان میگذارد. وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آیندهای هست؛ میفهمد که باید خود را آماده کند، باید منتظر و مترصد باشد. انتظار، لازمهاش آمادهسازی خود هست. (با کمی ویرایش)
انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمۀ انتظار است.
5️⃣ زمان ظهور
بدانیم که یک حادثۀ بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمیشود گفت که حالا سالها یا مدتها مانده است که این اتفاق بیفتد؛ هیچ وقت هم نمیشود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود.
6️⃣ کار عالمانه در موضوع مهدویت
از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئله انتظار و مسئله دوران ظهور نباید غفلت کرد. کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت.
7️⃣ کار جاهلانه در موضوع مهدویت و آثار زیانبار آن
از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد. از جملۀ چیزهایی که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهای عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکی به سند و مدرک در مسئله مربوط به امام زمان (عجّلاللَّه تعالی فرجه الشّریف) است، که همین زمینه را برای مدعیان دروغین فراهم میکند. کارهای غیرعالمانه، غیرمستند، غیرمتکی به منابع و مدارک معتبر، صِرف تخیلات و توهمات؛ اینجور کاری مردم را از حالت انتظار حقیقی دور میکند، زمینه را برای مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از این بایستی بشدت پرهیز کرد. از کارِ عوامانه، از تسلیمشدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد.
8️⃣ علائم ظهور
بعضی از این چیزهایی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهایی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد.
9️⃣ دیدار با امام زمام(ع)
حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهایی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگویی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند. نبایستی تسلیم اینها شد.
🔟 راه درست و منطقی در انس با امام زمان(ع)
راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، انشاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد. خدای متعال سلامِ سلامدهندگان و پیامِ پیامدهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است.
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12889
🆔 https://eitaa.com/pishgar
📛سقوط پایتخت📛
🔴 شاید به جرات بتوان ادعا کرد یکی از موفق ترین و پر بیننده ترین فیلم های چند سال اخیر کشور سریال *#پایتخت* به کارگردانی *#سیروس_مقدم* و نویسندگی *#خشایار_الوند* بوده است اما تغییر نویسنده این سریال ، آن را از آسمان آفتابی #سوریه با مخ در خاک خشک و بی آب و علف #سومالی زمین کوبید.
🔴 با یک مقایسه عامیانه نه کارشناسانه درباره پایتخت های گذشته و قسمت ششم آن ، به راحتی میتوان تفاوت تهیه کننده ارزشی (سازمان فرهنگی اوج) را با تهیه کننده غیرارزشی امسال(فروردین ۱۳۹۹) به وضوح مشاهده کرد.
🔴 در *پایتخت ۵* تبلیغ استقامت ، مبارزه با داعش، جانفشانی برای حفظ حریم خانواده ، احترام به پدر و حتی عکس پدر(بهبود) ، افتخار قهرمان ملی ، توجه و خدمت به پدر پیر ، غرور ملی ، خواندن نماز در شرایط سخت ، احترام به شعائر دینی و ساده زیستی به نمایش درآمد اما در *پایتخت ۶* تبلیغ دختر بازی ، حرمت شکنی نسبت به والدین و بزرگترها ، ایستادن مقابل پدر و مادر ، بد دهنی ، خانه مجردی ، دست بلندکردن روی بزرگتر ، فساد در فضای مجازی ، نگهداری از حیوانات خانگی ، سودآور بودن مواد مخدر ، زندگی لاکچری ، پول پرستی ، رقص و آواز ، آلودگی صوتی ، عملهای زیبایی ، تزریق ژل و بوتاکس ، خالکوبی های نامتعارف و پنهان کاری جوانان مقابل والدین به تصویر کشیده شد.
🔴 باتوجه به همه این نقص ها از مدیران *#صدا_و_سیما* دوستانه استدعا داریم برای ساخت قسمت آخر این سریال حتی اگر بهترین مسائل اخلاقی را هم رعایت کنند هزینه ای برآورد نکنند.
🔴 حال برای اینکه تا حدودی ذهنیت شما عزیزان خواننده با حقایق پشت پرده این قسمت از سریال پایتخت همسو شود به گوشه هایی از آن اشاره میکنم:
🔷 *#ارسطو_عامل* که حمل کننده ضریح و گلدسته بود و همه را با افتخار برای زیارت امام رضا علیه السلام می برد حال برای چک برگشتی به زندان افتاده میشود حامل موادمخدر.
🔷 *#نقی_معمولی* با ایجاد جای مهری بر پیشانی هم نیروهای ارزشی را مسخره میکند هم با رفتارهایش به سخره میگیرد. ضمن اینکه پس بازگشت از مکه ، بهتاش که در تمام قسمت های سریال مبلغ فساد اخلاقی است موقع توزیع *#آب_زمزم تبرکی* با اصطلاح *#مشروب_خواران* و به شکلی که ساقی گری بزم شراب را القا کند به #ارسطو_عامل میگوید برای من سر پر بریز ، برا بقیه ته استکانی.
🔷 *#هما* که درتمام قسمت های قبلی سریال اسطوره زنی درست کار و پاک است دراین قسمت به نقی درباره سفر دخترهایش برای اردوی رزمی و مسائل دیگر چندین بار دروغ میگوید و مخفی کارهای زیادی دارد.
🔷 *#بهتاش* که حرمت دایی خود (نقی) ، مادرش ، ارسطو و بقیه را نگه نمیدارد مدام باوجود مخالفت مادرش جلوی او با دخترهای مختلف ارتباط میگیرد ، بزرگترهایش را به اسم صدا میزند ، شوخی های رکیک و خلاف ادب میکند و هنرش فقط رقاصی و چشم چرانی است.
🔷 *#سارا_و_نیکا* دخترهای نقی که بدون اجاره پدر و مادر آب هم نمیخوردند دراین قسمت خود سر شدند ، بی اجازه پدرشان به اردو می روند و به نصاب ماهواره سفارش کار میدهند.
🔷 *#رحمان_و_رحیم برادران رحمت* که در قسمت های قبلی آدم های ساده ای بودند و به برادر بزرگشان احترام خاصی میگذاشتند ، دراین قسمت تریاکی شده و رحمت را کتک میزنند.
🔷 *#فهیمه* که زنی ساده و با اخلاق بود ، دراین قسمت ناگهان میشود زنی قرتی.
🔷 *#جمیله همسر تقی* که تا این قسمت خبری از او نبود ناگهان میشود بزن بهادر و راه به راه شوهرش را کتک میزند.
🔷 *#بهروز* پسر کوچک خانواده آقای فریبا که بسیار پرخاشگر و در توهین به بزرگترها و خبرچینی بعداز بهتاش نفر اول است.
🔴 تغییر شدید محتوایی در قسمت ششم سریال پایتخت و انتخاب نویسنده ای به نام آرش عباسی این سریال را به قهقراء برد.
هدایت شده از مجید محمدی
انه خیر و ناصر و معین و صلی الله علی محمد وآله الطاهرین لاسیما بقية الله فی الارضین(عج)
طلاب و فضلای عزیز جهادی
گروه ها وتشکل های فعال حوزوی
برادران و خواهران طلبه و روحانی
استادان، محققان، مبلغان و مشاوران جهادی
پرستاران فداکار، پزشکان ارجمند و نیروهای درمان
نیروها و قرارگاههای مردمی
نیروهای جهادی دانشگاهی، دانش آموزی و بسیجی
سلام و درودخدا بر شما
موالید درخشان شعبان و درخشش انوار ربوبی و نبوی و ولایی بویژه میلاد حضرت ولی عصر(ارواحنا فانداه) را ، در ماه مناجات و صلوات شعبانیه و فیضان الطاف و عنایات الهی و تجلی معارف ناب انسان ساز و تحول آفرین، تبریک و شادباش میگویم و متواضعانه خدمات بی شائبه وخالصانه شما را می ستایم و ارج می نهم و سپاس میگزارم و فرصت را مغتنم شمرده، مطالبی را یادآوری می نمایم .
یکم: این مکتب قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دعاها و مناجاتهای دل انگیز و روح افزا و ذخائر تاریخی معارف و علوم اسلامی است که روحانیت و حوزه را به قلههایی رساند که درمنشور روحانیت امام راحل (قدس سره الشریف) تصویر شده است و این بینش و بصیرت و آگاهی الهی و اجتماعی بود که مبدا پیدایش و شکوفایی انقلاب اسلامی و بیداری امت اسلام قرار گرفت و با هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) تداوم یافت و مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه، آن را یاری و استمرار بخشیدند و اینهمه جز باشکوه و عظمت و بیداری و نقش آفرینی ملت شریف ایران و همه طبقات و اصناف و بویژه دانشگاهیان و بسیجیان رقم نمی¬خورد و استمرار نمییافت وبیاری خدا این راه نورانی در ایران و منطقه و جهان پیوسته و درخشنده استمرار خواهد یافت.
این پیشگامی حوزهها و روحانیت و قم قهرمان در خدمت به اسلام و انقلاب و ملت شریف ایران و امت اسلام و مردم جهان بفضل الهی و برغم همه غرض ورزیها و شایعهسازیهای دشمنان و گاهی ملامت ها و طعنههای
ناآگاهان و نیز گاهی نامهربانی و غفلت دوستان، استمرار و ارتقا خواهد یافت و حوزه و روحانیت و نهادها و مراکز حوزوی بویژه طلاب جوان و جهادی با تأسی به اسلام عزیز و سنت سلف صالح و مجاهد و با الهام گیری از اندیشه و گفتمان امام و انقلاب و رهبری معظم بر عهد کهن خود با ملت ایران و امت اسلام استوار خواهند ایستاد.
حضور خالصانه و ایثارگرانه و متواضعانه ومظلومانه شما دوستان عزیز جوان وجهادی در حوادثی از قبیل سیل و زلزله و بویژه اکنون در پیشگیری و مبارزه با کرونا و پدیدههای ناشی ازآن در کنار مجاهدان و شهیدان سلامت و همراه پرستاران گرامی و پزشکان ارجمند و کادر بیمارستانها و طیفهای گسترده نیروهای مردمی و دانشگاهی و فرهنگی و بسیجی و مسئولان محترم، لوح زرین دیگری را در تاریخ حوزه و روحانیت و ایران و انقلاب رقم زد و مایه افتخار حوزههای علمیه و روحانیت معظم و ملت بزرگ ایران شد .
تاریخ فداکاری و از خودگذشتگی و ایثار همه مجاهدان راه سلامت و شما طلاب و فضلای عزیز جهادی در زمینههای امداد و نجات، کمکهای روحی و معنوی، مشاورههای روانی، پاسخ¬گویی به پرسشهای اعتقادی، فکری و شرعی، تجهیز و تدفین درگذشتگان و تحمل رنجها و ملامتهای شما را ثبت خواهد کرد و در پیشگاه خداوند متعال مأجور خواهید بود، همانطور که همبستگی ملت بزرگ ایران ایران و مجاهدت سپاه سلامت و تلاش مسئولان خدوم و نیروهای مردمی و کشوری و لشکری آن هم در شرائط تحریم ظالمانه و تبلیغات سهمگین در پیشگیری و مبارزه با کرونا برگ زرینی در تاریخ ایران و انقلاب، رقم زد و این تجربه بر آمادگی نظام اسلامی و توانائیهای آن لفزود، و همه این موفقیتها باید تجربه نگاری و تاریخ نگاری و نظریه پردازی و الگوسازی شود. دوم : در منطق اسلام مواجهه با مصائب و رنج ها و بلاها بر اساس مبانی فلسفی وکلامی و فقهی و حقوقی و اخلاقی بریک رویکردی سه ضلعی عقلانی، علمی و معنوی استوار است:
1. این رویکرد، عقلانی است، زیرا تفسیر جامعی از چرایی و علتهای آشکار و نهان پیدایش این¬گونه ناملایمات وحوادث، ارائه شده و تأکید گردیده است که در این حوادث، فلسفههایی مشخص و آزمونهای الهی و هشدار دهی و بانگ بیدارسازی بشر وجود دارد و انسان می¬تواند به حکمت فراگیر الهی در همه این فراز و فرودها اعتماد کند.آیات شریفه قرآن و احادیث پیامبر(ص) و معصومین (ع) تصویری جامع و منسجم و منظومه وار از هستی و انسان و آزمون الهی و این گونه حوادث و بلاها ارائه داده است و اندیشه فلسفی و کلامی و معارفی بزرگان دین و معرفت ، تبیین شده است.
۲. این رویکرد علمی است، زیرا، مبتنی بر اذعان به نظام علًی معلولی و طبیعی و جامع و فراگیر است و فقه و اخلاق ومعارف اسلامی، بشر را به بهرهگیری از همه ظرفیتها و استعدادهای فکری خود برای حل مشکلات بشری فراخوانده و هرگز او را به انحصار در روش های معین و راههای معنوی و عبادی
هدایت شده از مجید محمدی
بمثابه بدیل و جایگزین اندیشه علمی و نسخه عملی فرا نخوانده است بلکه اسلام با راهنماییها و هدایتها و نظامهای کلان و خرد خود، بشر را به تلاش و سعی علمی جامع و بهره¬گیری از همه تجارب بشری برای حل مشکلات توصیه کرده است .
۳. این رویکرد، معنوی و غیبی و اخلاقی است؛ زیرا علاوه بر دعوت به آگاهی بر احاطه علم و حکمت الهی و قدرت و دست برتر خداوند درپس همه ظواهر، به باور نسبت به وجود قوانین فرامادی و امدادهای غیبی هم فرا میخواند و بر نهفته بودن درسهای بزرگ اعتقادی، عبادی، اخلاق اسلامی و اجتماعی وانسانی در بطن این حوادث وضرورت درس آموزی از آن تأکید دارد .
در گفتمان فلسفی معرفتی اسلام دوقطبیها و تقابلهای دروغین علم و دین، ماده و معنا، جسم و جان، دنیا و آخرت، درمان و دعا، سلامت جسم و سلامت روحهای فیزیک و متافیزیک، علم و فلسفه، طب ابدان و طب ارواح و قوانین طبیعی و فراطبیعی وجود ندارد و مع الاسف در طول تاریخ شاهد کژراهههای افراطی و تفریطی در این دو قطبیها بودهایم و اکنون نیز کما بیش شاهد این گونه انحرافات هستیم.
حوزه و بزرگان آن، با همراهی جهادگران سلامت جامعه و طلاب و گروه های جهادی، با اندیشه و عمل خود، بشریت را به این راه روشن فرامیخوانند و نه به راههای تاریک و اندیشههای فلسفی ناصواب و نه به کج سلیقگیها و شذوذات فکری و رفتاری ونه به دو قطبیهای ناروا .
سوم: طلاب و فضلا و استادان و محققان و مبلغان و مشاوران حوزوی می¬توانند افزون بر وظائف و امدادهای عام انسانی، در عرصههای فکر و عمل، از ذخایر معرفتی و گنجهای معنوی اسلام بهرهگیرند و در بحرانها و ناهنجاریها با رعایت مرزهای تخصصی و در کنار متخصصان علوم پزشکی به ایفای نقشهای امدادی و وظائف ویژه خود بپردازند، روحانیت و حوزه های علمیه درطول تاریخ از هویتی جامع و علمی و فرهنگی و اجتماعی برخوردار بوده است و شان خود را خدمت به جامعه بشری می دانسته و می داند و بدان افتخار می کند و در این جایگاه باید رسالت های ویژه خود که اعتقادی و اخلاقی و معرفتی و هدایت گری است بپردازد و آنجا که لازم است با رعایت ضوابط علمی و نظرات تخصصی برحسب نیاز به وظائف عام و انسانی و امدادی اقدام شجاعانه میکند.
چهارم: کلام و فقه و اخلاق اسلامی در همه ابعاد این گونه حوادث و بلایا و اپیدمیها دارای احکام فقهی جامع و ریز ودقیق و توصیههای اخلاقی عقل پسند ومعارف جامعی است که نه تنها جا را بر عقل و خرد و دانش بشری تنگ نمیکند بلکه آن را می¬پذیرد و با رویکردی تمدنی و فراتر هدایت میکند و تبیین این محورها بر عهده حوزه و نهادها و شخصیتهای آن است و در گنجهای معنوی و معارف اسلام ذخایری برای حل مشکلات روحی و رفتاری و اجتماعی بشر وجود دارد که دست یابی به آن به توسعه مرزهای علوم اسلامی و تحقیقات گسترده نیاز دارد و تبیین و عرضه آن وظیفه حوزههای علمیه است.
پنجم: تاریخ گواهی خواهد داد که حوزه و بزرگان آن با تأسی به رهبری معظم و مراجع عظام تقلید(دامت برکاتهم) در همه مراحل و شرایط، براین منطق جامع و خرد جمعی تأکید کردند و در سفارش اکید و عمل به توصیههای بهداشت فردی و اجتماعی پیشگام بودند و مهم¬ترین شعائر و مناسک دینی و برنامههای آموزشی حوزهها را برای صیانت از سلامت مردم و رعایت مقررات تعطیل کردند و در برابر هیچ یک از تصمیمات کارشناسان و متولیان ذیربط نایستادند، بلکه آن را پاس داشتند و همراهی و تشکر کردند؛ البته گفتمان وحیانی و دیدگاه جامع اسلام را نیز عرضه کردند و از ارائه نقد و نظر و پیشنهاد ناصحانه نیز دریغ نورزیدند و خیل عظیم طلاب عزیز جهادی در میدانهای گوناگون و در کنار متخصصان و پرستاران گرامی و پزشکان ارجمند و مردم و مسئولان، به امداد و یاری مردم و بیماران برخاستند و فارغ از هر نگاه مذهبی، دینی، قومی، نژادی و ملی، در صحنه حاضر شدند و برای حضور و امداد فراتر از مرزها نیز اعلام آمادگی کردند و ایران و حوزهها هیچگاه در حصار نگاههای تنگ سیاسی و مذهبی و نژادی قرار نگرفتند و صبورانه برخی از سخنان ناصواب و اتهامات ناروا به حوزه و نهادهای حوزوی را تحمل کردند و درخدمت به مردم کوتاهی نکردند.
ششم: این منطق الهی انسانی به رهبران مذهبی و سیاسی جهان نیز منعکس شد و بر ضرورت بیداری و همبستگی جهانی و بازگشت به هویت انسانی ناب و اصالت الهی بشر و مقابله با ستم و بیعدالتی و ایستادگی در برابر تبعیض و تحریمهای ناعادلانه و جلوگیری از اشغال و جنگ و ترور و توسعه سلاحهای کشتار جمعی تأکید گردید.
ادیان الهی و نخبگان فرهنگی و آزادگان جهان میتوانند با استفاده از این شرایط و همه ظرفیتها، زمینههای این گفتمان الهی و انسانی و احیای کرامت انسانی و هویت فرهنگی و معنوی بشریت را فراهم آورند و سیاستهای ظالمانه و دولتهای مستکبر و بیرحم را - که در عالم فساد میگسترانند به تولید سلاحهای نامتع
هدایت شده از مجید محمدی
ارف دست میزنند و حتی در درمان و دارو با قساوت رفتار میکنند، - کنار زنند.
هفتم: اکنون همگان در ایران شاهد تجربه دیگری از همبستگی ملی و استحکام زیر ساختهای علمی و فناوری و بهداشتی آن برغم همه تضییقها و تحریمهای ظالمانه مستکبران هستیم و از این مهم تر این موج حضور مردمی و قرارگاههای جهادی و گروههای دلیر و فداکار در پیشگیری و مبارزه با کرونا، تابلو زیبای انسانی، اسلامی و انقلابی را ترسیم نموده است و این تجربه بسیج مردمی است که از ایمان و فداکاری مردم و انقلاب اسلامی بارها جوشیده و بارها معجزه آورده و به جهان صادر شده است و نمونه آن را در برخی کشورهای محور مقاومت دیدهایم، امید است تجربه گرانبهای اعتماد به نفس ملی و باور به توانمندیهای گسترده درونی و دل بریدن از بیگانگان استمرار یابد و همانطور که بااین رویکرد در عرصههای گوناگون شاهد پیشرفتهای چشمگیر علمی و فرهنگی و فناوری و نظامی بودهایم، بایددر این فضای جدید شاهد ابتکارات و خلاقیتها و پیشرفتهای اجتماعی و فرهنگی و علمی و پزشکی و تجربههای جدید در مهار این گونه بلاها و اپیدمیها باشیم وبرآمادگی های خود بیافزاییم و پدافند غیر عامل را تقویت نماییم وبه عمق حوادث و همه گزینه های متصور توجه کنیم.
هشتم: با کمال تأسف در این حوادث شاهد کژرویها و کج سلیقگیهائی بودیم و شگفتآور آن که دشمنان ایران و اسلام و انقلاب بر امواج سهمگین کرونا سوار شدند و جاهلانه و عجولانه به مبانی فکری و اعتقادی اسلام و معارف الهی و اهل بیت(سلام¬الله¬علیهم) و به ارزشهای انقلاب اسلامی و مقدسات مذهبی و دینی و به پایگاه والای اجتماعی روحانیت، حوزه و انقلاب و نظام اسلامی یورش بردند و تلاش کردند با پاشیدن بذر کینه، دشمنی و اختلاف، به دین گریزی ،اسلام هراسی ، انقلاب هراسی، ایران هراسی و قم هراسی دامن زنند و منافقان و وابستگان نیز با دشمنان ملت در سخت ترین شرائط، همراهی کردند و در مواردی نیز غافلان در این میدان بازی کردند والبته روندجاری حوادث در جهان و ضعف های مدعیان جهانی و اقتدار و توانمندی های ایران دروغ ها و کینه توزی های آنان را آشکار ساخت .
اما همه آنان بدانند قم، حوزه و روحانیت با رنج و مرارت و سختی و دشواریها آشنا است و با جهاد، مقاومت، ایثار و فداکاری در کنار ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی و محور مقاومت خواهد ایستاد و به یاری خدا بر عهد خود با خدا و مردم استوار خواهد ماند، ضمن آن¬که از نقد دلسوزانه، نظرات، بحث آزاد و پیشنهادهای سازنده نیز استقبال میکند و خود را مصون از خطا نمیداند.
نهم: این حادثه اتفاقی جدید در دنیای معاصربود و تکانه ای شدید به اندیشه ها و زیرساخت های فکری و رفتاری بشر وارد کرد و از ابعاد گوناگون و متنوع برخوردار است و پیامدهای میان و بلندمدت خواهد داشت و تفسیرهای گوناگون از آن ارائه خواهد شد و جهان پس ازکرونا و پیامدهای این حادثه و ابعاد گوناگون نیازمند مطالعه ای فراگیر و چند ضلعی با رویکردی جامع و از منظرهای معرفتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، علمی و فناوری است که باید بدان پرداخت و تجربه گرانبهای ایران همراه با نقدها، تحلیل و ثبت و ضبط کرد و تاریخ
نگاری همه حوادث و بویژه حضور مردمی و حضور حوزوی و روحانیت باید مضبوط و ماندگار شود، اما مهم تر آن است که حوزه و دانشگاه و نهاد های ذی ربط با نگاهی جامع و اسلامی و تمدنی و علمی و دقیق به مناسبت مأموریتها ضمن تلاش برای پیشرفتها و نوآوریهای پزشکی و درمانی و بهداشتی، به مطالعات و تحقیقات گسترده در همه زمینههای آن بپردازد و برای عبور از بحرانها بهرهگیری از همه فرصتها و رقم زدن آیندهای درخشانتر برنامهریزی نمایند.
درتاریخ نقاط عطفی وجود دارد که حضور هوشمندانه یک ملت و امت و یک اندیشه و گفتمان در شناخت و مدیریت و بهره گیری از آن یا غائب و غافل بودن می تواند نقش آفرین باشد ودرآینده تاریخ اثر گذارد ، حوزه هوشمند و حکیم باید از این نگاه راهبردی و آینده نگر برخوردار باشد و طبعا این مقوله به خردورزی و دانشوری و حکمت و شجاعت و ابتکار و خلاقیت و روح انقلابی دارد .
دهم: ستاد حوادث حوزه و کمیتههای آن در قم و سراسر کشور بفضل الهی و با همکاری همه نهادها و مراکز و مؤسسات حوزوی در قم و همه استانها و دیگر دستگاههای مسئول و قرارگاههای مردمی و باهمت والای خیل عظیم طلاب و فضلای عزیز جهادی، علاوه بر نقش امدادی و همیاریهای ویژه و گسترده، با تخصصهای گوناگون در قلمروهای ارائه مشاوره روانشناختی و روحی و تحلیل و پاسخگویی به پرسشها در زمینه مباحث اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی و نیز با ارائه طرحهایی در حوزه پیامدها و شرایط پساکرونایی گامهایی بلند برداشته وبر خواهند داشت که جای تقدیر و سپاس فراوان دارد. همانطور که بخشهای تخصصی در مدیریت حوزههای علمیه و همه نهادها و مراکز حوزوی در زمینه
هدایت شده از مجید محمدی
های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و خدماتی برای استمرار حرکت علمی و فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی و دیگر ابعاد ماموریتی حوزه با مراجع عظام و رهبری معظم و راهنمایی و همکاری شورای عالی و شوراهای دیگر سیاستگذار با بهرهگیری از روشهای جدید و فناوریهای نوین و فضای مجازی برنامهریزی و اقدامات مهمی انجام دادهاند و مایه افتخار و امتنان است و بفضل الهی همه این برنامهها ادامه خواهد یافت و امید است براساس راهبردها و توصیههای ارائه شده در نوشتارهای سابق برنامهریزی جامع بعمل آید و حوزه به سمت قلههای بلند و آرمانهای والا حرکت کند و اصالت و هویت علمی و معنوی و اجتماعی و مردمی و انقلابی بودن آن شکوفاتر و به نیازهای متنوع و مرتبط پاسخگوتر شود و در ارائه طرحها و مطالبات لازم پیشتر رود.
درپایان مجددا به همه مجاهدان میدان سلامت و پیشگیری و مبارزه با کرونا و طلاب جوان و گروههای فعال مردمی و حوزوی جهادی و همه مراکز و نهادهای حوزوی و دانشگاهی درود میفرستم و فعالیتهای آنان را ارج مینهم و سپاس میگزارم و توفیقات روزافزون آنان را از خداوند منان خواهانم.
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
علیرضا اعرافی
مدیر حوزههای علمیه
۱۶فروردین ماه ۱۳۹۹
#مسکنهای_قرآنی
«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»
💌 همین که خدا هست برای ما بس است و او او بهترین وکیل و حامی ماست.
(آل عمران/آیه ۱۷۳)
#تبیان دستیار زندگی
@TebyanOnline
بمب ساعتی آسایشگاهها در انگلیس
🔸فاجعه غمبار کشته شدن ۱۳ سالمند انگلیسی در یک خانه سالمندان نشون دادکمبود کیت تست، عدم انجام تست وکمبود نیروهای درمانی چه وخامتی ایجاد کرده که روزنامه ساندی پیپل از تعبیر «بمب ساعتی آسایشگاهها» استفاده کرده.
🔸در حالی که ملکه انگلیس روز گذشته در نطق تلویزیونیش تلاش کرد به مردم روحیه بده،خبر ابتلای نامزد باردار نخست وزیر شوک دیگری به مردم انگلیس داد.
@TebyanOnline
هدایت شده از 🔹🔷🌷 زندگی آرام🌷🔷🔹
#فرزندپروری
با عرض سلام خدمت اعضای محترم کانال
به توفیق الهی، مباحث فرزندپروری کودکان زیر 12 سال را #روزهای_زوج( شنبه،دوشنبه و چهارشنبه)شروع می کنیم.
خلاصه ی مجموعه مباحث جهت ارائه در کانال به شرح زیر است:
1. اصول فرزندپروری
2. خطاهای فرزندپروری
3. علل مشکلات رفتاری کودکان
4. سبکهای فرزندپروری
5. انواع والدین
6. تکنیکهای تقویت رفتارهای مطلوب
7. تکنیکهای کاهش رفتارهای نامطلوب
سعی می کنیم از ارائه مباحث پیچیده علمی صرف نظر کنیم و حتی المقدور بصورت کوتاه و کاربردی به مباحث بپردازیم.
حجت الاسلام استاد شهیدی
با ما همراه باشید
کانال زندگی آرام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✍️🌷@zendegiaram98🌷✍️
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈