تبلیغ نوین دین
⭕️ مردم؛ بهترین ناظران رعایت پروتکلهای بهداشتی در عزاداری محرم 🔸حجت الاسلام قمی، رئیس سازمان تبلیغ
.💠تکریم همسر و خانواده از دیدگاه امام رضا علیه السلام 💠
✍ در اسلام خانواده، نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و اسلام توجه ویژه ای به کانون خانواده دارد. چرا که صلاح و فساد جامعه به این بنا وابسته است. ارزش و اهمیت والای رفتار صحیح با اعضای خانواده در کلام و سیره عملی اهل بیت(علیهم السلام) به خوبی نمایان است. به عنوان نمونه توصیه ها و رفتارهای عملی امام رضا(علیه السلام) در این باره، می تواند الگوه و چراغ راه هدایت، برای همه مردم در تمام اعصار باشد.
🌟امام رضا (علیه السلام) در مورد جایگاه و مقام کسانی که در دنیا به تکریم همسر وخانواده، وخوش رفتاری و نیکوکاری در قبال آن ها می پردازند، می فرمایند:
🌺 «أَقْرَبُکُمْ مِنِّی مَجْلِساً یَوْمَ الْقِیَامَةِ أَحْسَنُکُمْ خُلُقاً وَ خَیْرُکُمْ لِأَهْلِهِ»؛ (۱)
🌷 نزدیکترین شما به من از نظر مقام در روز قیامت، کسی است که خوش اخلاق باشد و به خانواده خود نیکی نماید.
🌹 و در روایت دیگر با اسناد نقل شده امام رضا(ع)فرمود كه پيامبر خدا(ص) فرموده:
بهترين مردم از نظر ايمان، خوشخوىترين و مهربانترين آنها نسبت به خانوادهاش مىباشد.و من مهربانترين شما به خانوادهام هستم.
🌷 وَ بِإِسْنَادِهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: أَحْسَنُ اَلنَّاسِ إِيمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً - وَ أَلْطَفُهُمْ بِأَهْلِهِ وَ أَنَا أَلْطَفُكُمْ بِأَهْلِي.(۲)
📚 (۱) عیون اخبار الرضا(ع)، ج۲، ص۳۸.
(۲) صحيفة الإمام الرضا عليه السلام، ج ۱، ص ۶۷.
http://eitaa.com/joinchat/2697003010C86ca0b02c5
🔸احساس نکنیم که این محرم تکلیف از روی دوشمان برداشته شده!
🔸 آن نعمتی که خدا روز قیامت حتماً از ما سؤال میکند، نعمت ولایت است
🔸خدّام حسین(ع) دستبردار نیستند، اما شاید امسال مُدل کار خود را تغییر دهند
🔻 امامصادق(ع) دربارۀ آیۀ «لَتُسْئَلُنَّ یَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ» فرمود: این سؤالِ روز قیامت، از نعمتهایی مثل غذاها و برخی امکانات رفاهیِ دنیا نیست! روز قیامت از نعمت ولایت و محبت ما اهلبیت(ع) سؤال میکنند که با این نعمت چهکار کردید؟ (تفسیر فرات کوفی/ ۶۰۶)
🔻 امسال محرم که محدودیتهایی ایجاد شده است یکوقت کسی به سرش نزند: «خُب حالا دیگر تکلیف عزاداری از ما برداشته شده! چون اوضاع، کرونایی است پس بیخیال! برویم دنبال کارمان» پس آیه «لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعيم» را میخواهی چهکار کنی؟
🔻 شاید امسال خدا میخواهد با این اوضاع کرونایی، عزاداران امام حسین(ع) را امتحان کند که آیا در شرایط سخت هم پای کار هستند یا خیر؟ البته منظور ما این نیست که همان مجالس عادی خودمان را بدون ملاحظات بهداشتی برگزار کنیم که خدای نکرده موجب شیوع کرونا بشود، ولی کار دیگری جای آن انجام دهیم. احساس نکنیم که تکلیف از روی دوشمان برداشته شده است!
🔻 خدّام امامحسین(ع) دستبردار نیستند، اینها خودشان را بهخاطر نعمت ولایت، بدهکار میدانند و میگویند «من نمیتوانم برای امامحسین(ع) کار نکنم!» البته ممکن است مُدل کار خودشان را تغییر بدهند، ولی دست بر نمیدارند.
🔻 کدام خادم امامحسین(ع) که شبها در هیئت خدمت میکرده، محرم میتواند در خانه بیکار بنشیند و به امورات شخصی خودش بپردازد؟ حتماً اقداماتی را انجام میدهد؛ از پارچۀ سیاهی زدن به درِ خانۀ خودش، از شلوغ کردن در خیابانها با علائم و نمادهای حسینی و... حتماً یک اتفاقهای دیگری رقم خواهد خورد؛ مثل اطعام گسترده برای نیازمندان و برای عموم مؤمنین و...
👤علیرضا پناهیان
🚩حسینیه اعظم زنجان - ۹۹.۵.۱۸
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/6440
@Panahian_ir
امیرالمؤمنین علیه السلام:
اى فرزند آدم اندوه روز نيامده را بر امروزت ميفزا، زيرا اگر روز نرسيده، از عمر تو باشد خدا روزى تو را خواهد رساند
يَا ابْنَ آدَمَ، لَا تَحْمِلْ هَمَّ يَوْمِكَ الَّذِي لَمْ يَأْتِكَ عَلَى يَوْمِكَ الَّذِي قَدْ أَتَاكَ، فَإِنَّهُ إِنْ يَكُ مِنْ عُمُرِكَ يَأْتِ اللَّهُ فِيهِ بِرِزْقِكَ
حکمت 267 نهج البلاغه
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
9.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمایت مقتدرانه پلیس از آمر به معروف در مترو
#هر_هم_وطن_یک_آمر_به_معروف
#دختران_انقلاب
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #فیلمنوشت|چادر مشکی زیر تیغ مدافعان واردات یا مخالفان حجاب؟!
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
⚡️ بزرگترین حجابِ عدالت «مدرنیزم» است.
⚡️ تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است.
«مانع اصلی تحققِ #عدالت در کشور _گرچه عوامل متعددی دخیلاند_ چالشی است که ما با «تمدن مدرن» داریم. یعنی نظامِ سیاست، فرهنگ و اقتصاد لیبرال در طرفِ چالش با انقلاب اسلامی است و این مسئلهای است که ما به آن مبتلا هستیم. یعنی دوگانۀ ادبیات و فرهنگِ انقلاب اسلامی و فرهنگ غرب؛ مانع اصلی دستیابی به عدالت است و ما تا اصلاحات اساسی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید.
ما وقتی میخواهیم قیام برای عدالت کنیم حتماً باید در مقیاسِ تاریخی و مقیاسِ جهانی باشد. بعد، ذیل آن، برای تحقق عدالت در مقیاسِ ملی اقدام کنیم. به تعبیر دیگر، موانع تحقق عدالت یکسلسله موانع تاریخی و اجتماعی هستند، آن هم در مقیاس جامعهی جهانی، که اگر به آن توجه نکنیم و صرفاً بخواهیم عدالت را در حوزۀ کشور خودمان و در _مثلاً_ مقیاس اقتصاد اقامه کنیم با موانع جدی روبهرو میشویم. لذا به نظر من، مهمترین مانع تحقق عدالت، تمدن جدیدِ غرب هست.
به تعبیر دیگر، بزرگترین حجابِ عدالت، #مدرنیزم است که به هیچ وجه نمیگذارد عدالت سیاسی، فرهنگی و اقتصادی محقق شود. تمدن مدرن مبتنی بر «جور»، یعنی «ظلم پنهان»، است. یعنی آن ظلمی که در دورۀ نظام بردهداری وجود داشته، اکنون تبدیل شده است به یک #ظلم_پنهان در دورۀ دموکراسی تبدیل شده است. این بزرگترین مانعی است که ما اگر بخواهیم به عدالت برسیم باید با آن مقابله کنیم.
به تعبیر دیگر، عدالتخواهی باید حتماً ضمن اقامۀ تاریخی و اجتماعیِ عدالت باشد. درگیریِ بین انبیاء و فراعنه بر سر عدالت بوده و بعد هم کشیده شده به دوران ما؛ یعنی درگیری انقلاب اسلامی و غرب مدرن، درگیریِ اساسی است. ما در این مقیاس باید دنبال عدالت باشیم. بر همین اساس، به نظر من اصل انقلاب اسلامی و مراحل پنجگانهای که حضرت آقا برای آن بیان فرمودند مراحلِ اقدام برای دستیابی به عدالت است.
وقتی ما در فضای فرهنگ مدرن زندگی میکنیم و نرمافزارهای ادارۀ ما مبتنی بر بُنیانهای تمدن مدرن هست، آدمهای خوب هم در این ساختار گرفتار میشوند. من قبول دارم که شرایط، انسان را مجبور نمیکند و انسان مؤمن و انقلابی در زندگی شخصی، در سبک زندگی خصوصی و در اقدامات اجتماعی باید برعلیه این شرایط قیام کند، ولی باید توجه داشته باشیم که این موج، برخلاف تحقق عدالت در انقلاب اسلامی است و کسانی که میخواهند برای تحقق عدالت قیام کنند باید برعلیه این موج حرکت کنند و بر این موج غلبه پیدا کنند. طبیعی است که بسیاری از آدمهایی که آدمهای خوبی هم بودند، آرامآرام در مسیر مبارزه با این موج تغییر وضعیت دادند، استحاله شدند و گاهی خودشان هم در مسیر رقیب قرار گرفتند. بنابراین، دستپاک بودن، آلوده نشدن به اشرافیت و امثال اینها برای مدیرانی که میخواهند برای تحقق عدالت و قسط در جمهوری اسلامی عمل کنند یک ضرورت است و فقدان آن موجب بخشی از بیعدالتیها شده است.
ما وقتی دنبال تعریف عدالت یا تحقق عدالت هستیم صرفاً نباید دنبال مثلاً توزیع درآمد یا توزیع دارایی و ثروت باشیم، بلکه باید در یک مقیاس کلان، عدالت را دنبال کنیم. الان گاهی وقتی بحث از عدالتخواهی میشود فقط ضریب جینی یا نحوۀ توزیع دارایی و ثروت را دنبال میکنند؛ اینها کافی نیست؛ نه اینکه لازم نیست. گمانم این است که یکی از شاخصهای تحقق عدالت این است که باید مبتنی بر #مکتب باشد. ما عدالت مبتنی بر مکتب خودمان را دنبال میکنیم. مکتب را اگر بخواهم یک مقدار تفصیل بدهم، هم باید از مبانی عدالت بحث کنیم و هم نظریۀ اجتماعیِ مبتنی بر آن مبانی و هم نظریۀ عدالت را و عدالت را مستند به این سه، ما باید تعریف کنیم.
ما برای تحقق عدالت در یک قدم نیاز به مکتب داریم و بعد در قدم بعد نیاز به علم داریم. یعنی این مکتب باید فرآوری شود و تبدیل به دانش شود و بعد نیاز به برنامهریزی داریم، یعنی باید به مدلهای علم برنامهریزی تبدیل شود. و الّا اگر علم برنامهریزی همان علم برنامهریزی غربی باشد و علومی هم که مبتنی بر آن ما بخواهیم تحقق عدالت را دنبال کنیم همان #علوم_مدرن هستند، مکتب ما تحقق نخواهد یافت.
پس عدالتخواهی باید مبتنی بر مکتب باشد. اگر شما دنبال مکتب اسلام هستید ولی میخواهید از علم مدرن استفاده کنیدبه چالش برمیخورید. ما الان مشکلمان همین است که انقلاب ما دنبال تحققِ مکتب اسلام است ولی سازوکارهایی که برای تحقق عدالت به کار میگیریم سازوکارهای مدرن است و همین بحران ایجاد کرده است.
و حتماً توجه هم باید داشته باشیم که وقتی ما دنبال تحقق عدالت هستیم نمیشود عدالت سیاسی را از عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی جدا کرد؛ یعنی عدالت در قدرت، اطلاع و ثروت به هم پیوسته هستند.»
#استاد_میرباقری
@mirbaqeri_ir
http://eitaa.com/joinchat/2299330560C727b8a7440
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
👈🏻دریافت متن + فایل پی دی اف نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
BimareeVaDoaa-BayanManavi.pdf
12.14M
📌جزوه | پاسخ های کمتر شنیده شده درباره "بیماری و دعا"
🔰 پاسخ به ۱۰سوال فراگیر در خصوص گرفتاری و بلا و راه های مواجهه با آن با استفاده از احادیث اهل بیت(ع)
👈 کاری از گروه پژوهش مؤسسۀ بیان معنوی
🔻از کجا بفهمیم گرفتاری و بلایی که گرفتارش هستیم، طول میکشد، یا زود تمام میشود؟
🔸کدام بلاها زود تمام میشوند، و کدام بلاها به درازا میکشند؟
🔻چرا افراد سالم باید به اندازۀ بیماران بدحال دعا کنند؟
🔻کدام بلاها با «دعا» برطرف میشوند؟ و کدام بلاها حتی با «دعا» هم برطرف نمیشوند؟
🔻برای استجابت، چقدر باید دعا کرد؟
🔸چه ترفند مهم و ویژهای برای استجابت دعا وجود دارد؟
📎 Panahian.ir/post/6441
#جزوه
@Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تفکّر حاصل از اسلام ناب محمدی VS تفکّر حاصل از #شیعه_انگلیسی
♦️رهبر انقلاب: همانطور که تز انقلاب از قم شروع شد، آنتیتز انقلاب هم از قم آغاز خواهد شد!
@Afsaran_ir
📸 ۱۴ ثمره برپایی مجلس عزاداری امام حسین(ع) به روایت آیتالله شیخ جعفری شوشتری
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
🔴 گزارش سایت آمریکایی درباره معایب دوستی با جنس مخالف در نوجوانی
🔸پایگاه آمریکایی کانورسیشین نوشت: تقریباً نیمی از نوجوانان آمریکایی بین ۱۲ تا ۱۸ ساله که تجربه دوستی با جنس مخالف داشتهاند مورد مزاحمت و آزار قرار گرفتهاند
🔸این نوع دوستیها به جز مزاحمت و آزار، موجب ایجاد اضطراب و افسردگی در نوجوانان نیز میشود و روابط عاشقانه در سنین نوجوانی معمولاً به حوزه روابط ناسالم تغییر جهت میدهد
🔸برای بسیاری از نوجوانان دشوار است که تشخیص دهند روابط سالم و ناسالم چیست و در همین حال شبکههای اجتماعی و رسانهها لزوماً الگوی روابط ایدهآل را به آنها نشان نمیدهند.
__
♨️ همهچیز اینجا مهم است👇
🆔 @snn_ir
#داستانک
✨ﻓﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ ﻫﻢ ﺍﺗﺎﻕ ﺷﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﮐﻪ ﺗﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺻﺎﺩﻗﺎﻧﻪ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭﺏ ﯾﺨﭽﺎﻝ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺳﺒﺪﯼ ﮔﯿﻼﺱ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﺑﺨﻮﺭﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺩﻗﺎﯾﻘﯽ:
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﻣﮕﺮ ﺷﺮﻁ ﻧﮑﺮﺩﯾﻢ ﺍﺯ ﮔﯿﻼﺱ ﻫﺎﯼ ﺍﯾﻦ ﺳﺒﺪ،ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺑﺨﻮﺭﯾﻢ؟
ﺑﯿﻨﺎ: ﺁﺭﯼ
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﭘﺲ ﺗﻮ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻋﺬﺭﯼ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﯼ؟
ﺑﯿﻨﺎ: ﺗﻮ ﺣﻘﯿﻘﺘﺎ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﯽ؟!
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺑﻠﻪ ﻣﻦ ﻣﺎﺩﺭﺯﺍﺩ ﮐﻮﺭ ﻫﺴﺘﻢ !
ﺑﯿﻨﺎ: پس ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻓﻬﻤﯿﺪﯼ ﻣﻦ ﺳﻪ ﺗﺎ ﺳﻪ ﺗﺎ ﻣﯿﺨﻮﺭﻡ؟
ﻧﺎﺑﯿﻨﺎ: ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﻬﺖ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺩﻭ ﺗﺎ ﺩﻭﺗﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺗﻮ ﻫﯿﭻ ﺍﻋﺘﺮﺍﺿﯽ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ.
🌹🌹@tth_ir🌹🌹
ﺗﻨﻬﺎ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺑﯽ ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻣﯽ ﺍﯾﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﻓﺎﺳﺪ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ!