هدایت شده از نشریات تبلیغی
با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، انجام اعمال صالح همچون تلاوت قرآن، پاداش بیشتری دارد و اکثر مساجد با قرائت یک جزء در هر روز، یکبار قرآنکریم را ختم میکنند، انتظار میرود که مبلغین گرامی در مباحث خود یک آیه از هر جزء را انتخاب و به تبیین و تفسیر آن همت گمارند.
آنچه در این نوشتار میآید به هدف گفتمانسازی جهاد تبیین است که از هر جزء قرآنکریم، یک آیه مرتبط با موضوع جهاد تبیین انتخاب شده است و نکاتی را که میتواند سوژه سخن و گفتگو در این ماه عزیز باشد را بیان میکند.
همچنین در ذیل هر یک از مباحث، بخشی از متن بیانیه گام دوم که مرتبط به موضوع است ذکر شده است؛ چراکه مقام معظم رهبری با موضوع «جهاد تبیین» بهنوعی بیانیه «گام دوم انقلاب» را قوام بخشیدند.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
نکتهها:
1. «قسط»، در برابر تبعیض است، یعنى حقّ هر كسی را به خودش بدهند، نه دیگرى.
2. در این آیه، مفاهیم متعدّدى مطرح شده است؛ تربیت «رَبِّی»، عدالت «القسط»، عبادت «أَقِیمُوا»، جماعت «وُجُوهَكُمْ»، دعا «وَ ادْعُوهُ»، نیت و اخلاص «مُخْلِصِینَ لَهُ»، و حشر و قیامت «تَعُودُونَ».
3. انسان، مأمور به قسط است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ» و كردار زشت، خارج از دائرۀ قسط است. لا یأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ ... أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ.
4. پایبندى خالصانه به دین، زمینۀ گسترش قسط و عدل است. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا وُجُوهَكُمْ».
5. جلوگیرى از تبعیض، در كنار عبادت مطرح است. «بِالْقِسْطِ وَ أَقِیمُوا».
6. تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیت الهى. «أَمَرَ رَبِّی بِالْقِسْطِ».
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹
نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور به دلیل آنکه این ارزش والا باید گوهر بیهمتا بر تارک نظام جمهوری اسلامی باشد و هنوز نیست، نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بیعدالتی در این چهار دهه، با هیچ دورۀ دیگر گذشته قابل مقایسه نیست. در رژیم طاغوت بیشترین خدمات و درآمدهای کشور در اختیار گروه کوچکی از پایتختنشینان یا همسانان آنان در برخی دیگر از نقاط کشور بود. مردم بیشتر شهرها بویژه مناطق دوردست و روستاها در آخر فهرست و غالباً محروم از نیازهای اوّلیّۀ زیرساختی و خدمترسانی بودند. جمهوری اسلامی در شمار موفّقترین حاکمیّتهای جهان در جابهجایی خدمت و ثروت از مرکز به همهجای کشور، و از مناطق مرفّهنشین شهرها به مناطق پاییندست آن بوده است. آمار بزرگ راهسازی و خانهسازی و ایجاد مراکز صنعتی و اصلاح امور کشاورزی و رساندن برق و آب و مراکز درمانی و واحدهای دانشگاهی و سد و نیروگاه و امثال آن به دورترین مناطق کشور، حقیقتاً افتخارآفرین است؛ بیشک این همه، نه در تبلیغات نارسای مسئولان انعکاس یافته و نه زبان بدخواهان خارجی و داخلی به آن اعتراف کرده است؛ ولی هست و حسنهای برای مدیران جهادی و بااخلاص نزد خدا و خلق است. البتّه عدالت مورد انتظار در جمهوری اسلامی که مایل است پیرو حکومت علوی شناخته شود، بسی برتر از اینها است و چشم امید برای اجرای آن به شما جوانها است که در ادامه بدان خواهم پرداخت.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹
حدود ۷۰ درصد از جمعیت کشور متولد سال ۱۳۵۰ به بعد هستند و تقریباً هیچ تصور دقیقی از دوره پیش از انقلاب ندارند. و از طرفی ضعفهای نظام آموزشی و رسانهای موجب کماطلاعی بسیاری از جوانان کشور از گذشته ایران را رقم زده است. در چنین شرایطی تولید انبوهی از شبهات از سوی رسانههای ضدانقلاب و برخی عناصر داخلی آنها موجب تشکیک در نسل سوم و چهارم نسبت به برخی مسائل شده است. از جمله این مسائل موضوع عدالت و مقایسه آن در دوره قبل و پس از انقلاب است. درحالی که فساد و بیعدالتی نظام ستمشاهی حتی مورد اذعان خود کارگزاران آن رژیم بوده، برخی به دنبال القای مطالب خلاف واقع و به اشتباه انداختن جوانان دراین موضوع هستند. در این اینجا به چند نکته مهم در خصوص مقایسه وضعیت پیش و پس از انقلاب اسلامی در سرفصل عدالت میپردازیم:
1. از جمله بارزترین جلوههای ضدعدالت در کارنامه رژیم پهلوی، فقدان توسعه متوازن درکشور بود. حتی اگر ادعاهای برخی بزککنندگان چهره پهلوی را در خصوص توسعه دوره پهلوی و برخی دستاوردهای آن بپذیریم، یک نکته را آنها هم نمیتوانند انکار کنند که این توسعه تنها در برخی نقاط کشور از جمله چندشهر و به خصوص تهران رخ داده است. نمادهایی همچون فلان ورزشگاه یا فلان برج و یا هتل تنها در دسترس بخش محدودی از مردم کشور (آن هم از طبقات خاص) بود، بنابراین افتخار به چنین ساخت و سازهایی در حالی که بیشتر جمعیت کشور در فقدان امکانات اولیه همچون آب و برق به سر میبردند، چندان عاقلانه نیست.
2. از شاخصهایی که در مقایسه این دو دوره لازم به بررسی است، نابرابری و فاصله طبقاتی چه در حوزه ثروت و چه در حوزه دسترسی به امکانات است. در موضوع نابرابری درآمدی، شاخص «ضریب جینی» برای ارزیابی علمی محسوب میشود. در حالی که درسالهای قبل از انقلاب اسلامی شاخص ضریب جینی به عدد ۵۳/ ۰ هم میرسد که نشان از اوج گیری فاصله میان طبقه غنی و فقیر است در سالهای پس از انقلاب این عدد کاهش قابل ملاحظهای یافته، به گونهای که حتی در دورههایی که تکنوکراتها از آرمانهای انقلاب فاصله گرفتند نیز عدد ضریب جینی به مراتب کمتر است.
3. برخی این شبهه را مطرح میکنند که دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله پیشرفت مبتنی بر عدالت، نه دستاورد نظام سیاسی، بلکه دستاورد زمان است؛ به این معنا که اینها نتیجه طبیعی گذشت ۴۰ سال است و اگر رژیم پهلوی بر سر کار میماند همین روند را طی میکرد. در حالی که چنین نیست و اتفاقاً رژیم پهلوی تا آخرین روزی که بر سر کار بود روندی مغایر این مسیر را طی کرد. شاه تنها در مقطعی به سفارش امریکاییها اقدامات اصلاحی، آن هم تنها در برخی از مناطق کشور در دستور کار قرار داد و در مقابل، حجم عظیم درآمدهای سرشار نفتی را به مصارف دربار و ریختوپاشهای رژیم مصروف ساخت. اصولاً در قاموس توسعه پهلوی، مستضعفین جایگاهی نداشتند که قرار باشد روزی به آنها رسیدگی شود.
هدایت شده از نشریات تبلیغی
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هشتم🌹🌹🌹
4. شبهه دیگری که در حوزه عدالت مطرح است، مسئله فساد اداری و اقتصادی در دوره قبل و پس از انقلاب اسلامی است. عددهای نجومی که در این چند سال در رسانهها از فسادهای مالی چندهزار میلیاردی گفته میشود، در کنار تبلیغات اغواکننده رسانههای ضدانقلاب و تطهیرگر پهلوی گاه چنین القا میکند که پیش از انقلاب حاکمیت کاملاً پاکدستی بر سر کار بوده و اکنون شاهد فساد هستیم. اگر جوانان ما میدانستند که رضاخان (که قبل از رسیدن به حکومت در حد نگهبان سفارتخانه غربیها در تهران بود) هنگامی که سلطنت را واگذار کرد ۱۰ درصد کل اراضی (که از مرغوبترین اراضی کشور بود) و حدود ۷ هزار روستا را تمام به تصرف خود درآورده و به نام خود ثبت کرده بود. چنین فساد گستردهای تنها بخش کوچکی از پرونده قطور فساد مالی و اقتصادی خاندان پهلوی و وابستگان رژیم شاه است که متاسفانه در رسانهها کمتر بازگو شده است. البته وجود فسادهای بزرگ اقتصادی در دوره کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست و کسی مدافع وجود فساد نیست، اما فراموش نکنیم که چنین فسادهایی در همین زمان و توسط نهادهای نظارتی نظام کشف و اطلاعرسانی میشود. درحالی که رژیم شاه هیچگاه از فساد خود نگفت و تنها زمانی که دیگر انقلاب رژیم را در معرض فروپاشی کشانده بود چند نفر از کارگزاران بخت برگشته را به زندان افکندند تا ژست مبارزه با فساد بگیرند. برای نظام اسلامی این افتخار است که افرادی در سطح معاون اول رئیس جمهور محاکمه و مجازات شدهاند و اگر امروز همه از وجود تعدادی پرونده فساد با ارقام بالا مطلع هستند، از طریق سازوکارهای داخل نظام و مراجع قانونی مطلع شدهاند، حال آنکه رژیم پهلوی اصولاً مبتلابه فساد سیستماتیکی بود که همه ارکان رژیم را گرفتار کرده بود. اکنون اگر کاستیهایی هم وجود داشته باشد، افتخار انقلاب و نظام آن است که در رأس آن رهبری است که پاکدستی، ساده زیستی و دوری از اشرافیت، مردمی بودن و شجاعت انقلابی وی زبانزد همه و مورد اعتراف حتی دشمنان است. این فرصت و ظرفیت عظیم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و البته بیانصافی است که بدون مطالعه تاریخ و صرفاً با مشاهده چند مستند بیپایه ساخته رسانههای ضدانقلاب به قضاوت چند دهه از تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین نشست.
هدایت شده از تبیان
📖 #نکات_کلیدی جزء هشتم قرآن
🔸به پدر و مادر خود بیواسطه «پرستار، خانه سالمندان و... » احسان کنید
@TebyanOnline
هدایت شده از تبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تفاوت نگاه فرهنگی یک امام جمعه با رهبر انقلاب به روایت حسین فرحبخش
@TebyanOnline
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
📷شرط عاقبت بخیری از نگاه دو سپهبد
▪️شهید سپهبد علی صیادشیرازی شهادت ۲۱ فروردین ۱۳۷۸): عظیم ترین نعمت خدا را نعمت عظیم ولایت میدانم و استحکام در پیوند با ولایت را ضمانت بخش هدایت و عاقبت بخیری می پندارم.
▪️شهید سپهبد قاسم سلیمانی (شهادت ۱۳ دی ۱۳۹۸): والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی [ رهبر معظم انقلاب است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد.
🌷۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی
🔴 @fasle_bidari
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 اتحادیۀ اروپا - هیولای نفرتانگیز
🔰 تحریم مجارها به دلیل نپذیرفتن همجنسبازی از سوی اتحادیۀ اروپا و انتخاب دوبارۀ ویکتور اوربَن.
🔻 یعنی اتحادیۀ اروپا میگوید: شما نمیتوانید کسی را که خودتان میخواهید انتخاب کنید، وگرنه با سیستم مالی خودمان انتقام میگیریم!
🔻 مشابه این اقدام زمانی رخ داد که اکثریت فرانسه در ۲۰۰۵ قانون اساسی اروپا را قبول نکردند
و وقتی ایرلند در ۲۰۰۸ معاهدۀ لیسبون را نپذیرفت، اتحادیۀ اروپا مجبورشان کرد تا ۲۰۰۹ دوباره انتخابات برگزار کنند تا آن رأی که خودش میخواهد از صندوق بیرون بیاید... | #ببینید
@PersianDocs
#همجنس_بازی_گناه_قوم_سدوم
#تمدن_نکبت
🌙 جنبش مردمی حلالزادهها
📡 @HalalZadeha
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺انتقاد حجتالاسلام پناهیان از ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔹خیلی زشت است که امر به معروف و نهی از منکر به موضوع حجاب خلاصه بشود
🔹ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مسئول اصلاح و استاندارد سازی حکمرانی اسلامی و افزایش مشارکت مردم در اداره امور باشد.
🔹متاسفانه در جامعه ما به بخش امر به معروف کاری ندارند و منتظرند نهی از منکر کنند
#حرف_حساب
#عمارانقلاب
✅ به رادار انقلاب بپیوندید:
@Radar_enghelab
┅⊰༻▫️💠
نباید در رمضان بیارمیم و به رمضان بگوییم ما را با خود ببر! دستورات دینی، هیچیک به این صورت در انسان تأثیر تامّ خود را نخواهد گذاشت. مگر تبلیغات و تربیت دینی، به شیوهی غربی است که بیاید و انسان را مسخ کند و با خود ببرد؟
روش دین این است که ابتدا انسان را بیدار میکند، بعد او را به حرکت فرا میخواند. آن هم باز نه به شیوهای که استقلال و ارادهی انسان را به هر وسیلهای سلب نماید و او را وادار کند.
رمضان ابتدا انسان را نگاه میدارد، سپس انسان را وادار به نگاه میکند و بعد، رها میکند تا به سوی آنچه از خوبیها که خودت دیدهای و دریافت کردهای، بروی!
📚 کتاب شهر خدا؛ حجت الاسلام پناهیان؛ ص ۸۱_۸۲
┅⊰༻▫️💠
#ویژههای_رمضانی #گزیده_کتاب
#گروه_فرهنگی_تبار
╔═.💠▫️༺.══╗
@mangenechi
╚══.💠▫️༺.═╝
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
اگه با قرآن خوندن حال دلت خوب نمیشه
برو به این فکر کن که قلبتو از چی
پر کردی که قرآن دیگه توش جا نداره!
#تلنگر
❮ابلیس وقتی نتواند به کسـی بگوید
"بیا خراب شـو" مدام میگوید:
«تو الان خوب هسـتی»
او را در همین حد متوقـف میکند..
در حالی که این،مرگ ایمان و
هلاکت انسـان است...!❯
#استادپناهیان•🌿
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
30AyehSiasi.pdf
2.11M
🔸همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، فایل پی دی اف کتاب پرفروش و پرمخاطب «سی آیه سیاسی»، تألیف دکتر شبیر فیروزیان و دکتر علیرضا معاف، که با محوریت 30 آیه قرآن کریم به 30 سوال و شبهه سیاسی روز جامعه پاسخ داده است، و تاکنون 9 بار از سوی انتشارات 9دی تجدید چاپ شده است، بصورت رایگان در دسترس عموم علاقه مندان و بخصوص روحانیون و مبلغان محترم قرار داده می شود.
اول نماز یا افطار⁉️
❤️امام باقر عليه السلام فرمودند : در ماه رمضان ابتدا نماز بخوان، سپس افطار کن،مگر اینکه همراه عده ای بودی که منتظر افطار بودند.
اگر قرار بود تو نیز با آنان افطار کنی،با ایشان مخالفت نکن
و ابتدا افطار کن و در غیر این صورت ابتدا نماز بخوان.
🔶راوی پرسید:چرا این کار را کنم و ابتدا نماز بخوانم؟!
❤️فرمود:چون دو وظیفه برای تو پیش آمده است: افطار و نماز.
پس با چیزی شروع کن که بر دیگری برتری دارد و آن نماز است.
❤️سپس فرمودند: و تو روزه داری؛
پس اگر نمازت را با حالت روزه به جا آوری و روز را پایان دهی،
برای من دوست داشتنی تر است.
📚وسائل الشیعه ج 10 ص150
🇮🇷 @Sh_Aviny
#از_اين_امور_غافل_نشويد
#نهج_البلاغه
💥كمْ مِنْ مُسْتَدْرَجٍ بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِ، وَ مَغْرُورٍ بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَ مَفْتُونٍ بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ، وَ مَا ابْتَلَى اللَّهُ سُبْحَانَهُ أَحَداً بِمِثْلِ الْإِمْلَاءِ لَهُ.
🌔بسا احسان پياپى خدا، گناهكار را گرفتار كند و پرده پوشى خدا او را مغرور سازد، و با ستايش مردم فريب خورد، و خدا هيچ كس را همانند مهلت دادن، مورد آزمايش قرار نداد.
📘#حکمت_260
#کاروان_عشق
#ماه_امید
#طلوع_امید
#جهاد_تبیین
https://eitaa.com/karevaneshgh
https://rubika.ir/karevaneshgh
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
🔴دعاى روز نهم ماه مبارک رمضان
خدایا قرار ده برایم در این روز بهره اى از رحمت
وسیعت و راهنماییم کن در این ماه بسوى دلیلهاى درخشانت و مرا بسوى موجبات خشنودى
همه جانبه ات سوق ده به حق محبتت اى آرزوى مشتاقان
🔴 شبکه خبر |
@gozideyekhabarha
هدایت شده از بیداری ملت
🔴تصویربرداری لازم نیست، نماز را اقامه کنید
🔹حمید رسایی: امشب بعد از دیدار مدیران رسانه با رییس جمهور، وقتی نماز جماعت برپا شد، تصویربرداران متعددی در مقابل صف جماعت ایستاده بودند تا از نماز جماعت تصویر بردارند که آقای رییسی گفت:ثواب نماز جماعت بیشتره. تصویربرداری لازم نیست، اقایون برید نمازتون رو بخونید.
🆔 @Raeisi_President
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🛑 جزئیات جدید از حادثه حرم رضوی از زبان حجتالاسلام پاکدامن*
🔹گفتوگو با حجت الاسلام پاکدامن، سومین فرد از واقعه تروریستی مشهد مقدس.
هدایت شده از تحلیل سیاسی _ فرهنگی-اجتماعی
موردتوجهترین اماکن گردشگری در نوروز ۱۴۰۱ در فضای مجازی
🔹حرم امام رضا(ع)، تخت جمشید و حافظیه سه مکان مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی در نوروز ۱۴۰۱ بوده است. لوگوی هر بستر در کنار نامِ بنا، نشاندهندهی توجه بیشتر کاربران همان بستر به بنا بوده است.
@AkhbareFori
هدایت شده از تبیان
📖 #نکات_کلیدی جزء نهم قرآن
🔸با مردم مدارا داشته باشید و اشتباهاتشان را ببخشید
@TebyanOnline
هدایت شده از اللهم صل علی محمد و آل محمد
نکته ها:
1. زورگویى و تهدید به اخراج و تبعید، به نوعى در مورد همۀ انبیا بوده است، چنانكه در جاى دیگر مىخوانیم: كافران نسبت به پیامبران خود چنین تهدیدهایى داشتهاند. قالَ الَّذِینَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا ؛ « (ولی) کافران به پیامبران خود گفتند: ما قطعاً شما را از سرزمین خود بیرون خواهیم کرد، مگر اینکه به آیین ما بازگردید! در این حال، پروردگارشان به آنها وحی فرستاد که: «ما ظالمان را هلاک میکنیم!»
2. تهدید و تبعید، سیاست زورگویانِ بىمنطق است. لَنُخْرِجَنَّكَ...
3. در برخورد با جهالت كافران، از ادب و گفتار نرم و حكمیانه استفاده كنیم. «أَ وَ لَوْ كُنَّا كارِهِینَ».
هدایت شده از اللهم صل علی محمد و آل محمد
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء نهم🌹🌹🌹
پس آنگاه انقلاب ملّت ایران، جهان دوقطبی آن روز را به جهان سهقطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط و حذف شوروی و اقمارش و پدید آمدن قطبهای جدید قدرت، تقابل دوگانۀ جدید «اسلام و استکبار» پدیدۀ برجستۀ جهان معاصر و کانون توجّه جهانیان شد. از سویی نگاه امیدوارانۀ ملّتهای زیر ستم و جریانهای آزادیخواه جهان و برخی دولتهای مایل به استقلال، و از سویی نگاه کینهورزانه و بدخواهانۀ رژیمهای زورگو و قلدرهای باجطلب عالم، بدان دوخته شد. بدینگونه مسیر جهان تغییر یافت و زلزلۀ انقلاب، فرعونهای در بسترِ راحت آرمیده را بیدار کرد؛ دشمنیها با همۀ شدّت آغاز شد و اگر نبود قدرت عظیم ایمان و انگیزۀ این ملّت و رهبری آسمانی و تأییدشدۀ امام عظیمالشّأن ما، تاب آوردن در برابر آنهمه خصومت و شقاوت و توطئه و خباثت، امکانپذیر نمیشد.