eitaa logo
تبلیغ نوین دین
77 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.1هزار ویدیو
654 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴آیت‌الله فاطمی‌نیا، از بزرگان اخلاق و معارف، به دلیل بازگشت عوارض بیماری سرطان، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شده‌اند. برای این استاد عزیز، دعای خیر و حمد شفاء بخوانیم. _ ✍️بیداری ملت @bidariymelat
فقط یک دهه از فرصت فرزندآوری دهه شصتی‌ها باقی است! «مریم اردبیلی» آینده‌پژوه حوزه جمعیت: 🔹از دهه ۸۰ پنجره جمعیتی کشور باز شده و حدود ۲۰ سال از آن سپری شده است؛ در حالت خوشبینانه فقط یک دهه فرصت داریم و سیاست‌ها و فرهنگ‌سازی‌های جمعیتی باید در این یک دهه اتفاق بیفتند. 🔹نسل‌های بعد(دهه ۷۰ و ۸۰) نسبت به دهه شصتی‌ها جمعیت کمتری دارند و باید نرخ باروری آنها برای رسیدن به نرخ جایگزینی بیش از ۳ فرزند باشد./تسنیم @AkhbareFori
امام صادق عليه السلام: 🔷[اثر] درآمد حرام، در نسل آشكار مى شود كَسبُ الحَرام يَبينُ فِي الذُّرِيَّةِ. الكافی ج 5 ص 124 ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| 📱فضای مجازی یک فرصت فوق العاده ای است که می توانیم پیام خود را بدست مخاطبانی برسانیم که ممکن است در هیئت حضور پیدا نکنند. ✨(فرصت‌های جدید در برگزاری مراسمات محرم امسال) 🎙حجت‌الاسلام پناهیان 📲 @ChashmEntezar_ir
صف اجرای احکام مهریه است با سکه ۱۰میلیونی! ✅@Masaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 استاد 📝 «یخورده فکر کن» 🔸 تا الان راه رو غلط رفتیم...!!!؟ بسم الله... 🌐 دانلود با کیفیتهای مختلف👇 https://masaf.ir/RaefipourClips/post/58620 ✅ کانال رسمی استاد رائفی‌پور و موسسه مصاف👇 ✅ @Masaf
صبر فرونشاندن خشم و کنترل خویشتن است 🔸همه بزرگان دین و روانشناسان خشم را کلید همه بدی‌ها معرفی می‌کنند، آنان بر این باورند که برای تصمیم‌گیری مناسب و درست باید از قلب زنده و عقل سالم کمک گرفت و از آنجا که خشم هم قلب را می‌میراند و هم عقل را از کار می‌اندازد؛ راهی برای خیر باقی نمی‌ماند، انسان‌ها را از دامنگیر شدن در این دام بزرگ نفی کرده‌اند. 🔸آنچنان که بقراط گفته: من از کشتی طوفانی که در امواج متلاطم دریا دچار شود و در بین لُجّه‌ها و کوه‌های دریایی گرفتار شود، امیدوارترم از شخصی که آتش غضبش افروخته است و کشتی وجودش گرفتار لُجّه‌های سخت غضب است؛ زیرا کشتی را ملاحان ماهر با حیله‌ها و طرق‌های علمی نجات می‌توانند بدهند، ولی این شخص در این حال امید و چاره و حیله از او منقطع است؛ زیرا هر حیله‌ای که به خرج بری از قبیل نصایح و مواعظ و هرچه با او فروتنی کنی، بر شعله و مایه آن می‌افزاید. @TebyanOnline
۶ وسیله آرامش در قرآن 💠 یاد خدا «ألا بِذکرِالله تَطمَئِنُّ القُلوبِ» (رعد ۲۸) 💠 دعای پیامبر «اِنّ صَلاتکَ سَکَنٌ لَهُم» (توبه ۱۰۳) 💠امدادهای غیبی «هُوَالّذی أنزَلَ السّکینَه فی قُلوبِ المُؤمِنین» (فتح ۴) 💠همسر «لِتَسکُنوا اِلَیها» (روم ۲۱) 💠خانه‌ «ألذی جَعَلَ لَکُم مِن بُیوتِکُم سَکَناً» (نحل، ۸۰) 💠 شب که زمانی مناسب برای آرمیدن و آسایش است. «جَعَلَ لَکُمُ اللّیلَ لِتَسکُنوا فیهِ»؛ شب برای آرامش و روز برای نشاط و تلاش است. «اللّیل لِتَسکُنوا فیهِ والنّهارَ مُبصراً» @TebyanOnline
چگونه از حریم و همسر در فضای مجازی مراقبت کنیم؟ 4⃣ چشم‌تان را درویش کنید 🔸فضای مجازی بی‌ در و پیکره و بعضی افرادش بی‌بند و بار. پس مراقب نگاهتون باشید و به هر چیزی آلوده‌اش نکنید. 🔸شاید این آلودگی در حد کلیک روی عکس پروفایل یک نامحرم و تماشای اون باشه یا ورود به صفحه‌‌اش و دید زدن تمام عکس‌هاش! 🔸دینمون ما رو به نگه‌داشتن نگاه توصیه می‌کنه تا به هر طرفی کشیده نشیم و نسبت به همسرمون وفادار بمونیم. 💌 رهبرانقلاب فرمودند «اینکه اسلام آن قدر گفته است که چشم‌تان را ببندید، به نامحرم نگاه نکنید... به زن یک جور گفته و به مرد یک جور دیگر گفته، برای این است که وقتی چشم به یک طرفی رفت، آن وقت بخشی از سهم آن کسی که همسر شماست، آن طرف خواهد رفت. حالا چه شما مرد باشید و چه زن باشید، فرقی نمی‌کند. یک قسمتی می‌رود آنجا. وقتی اینجا کم گذاشتی، محبت ضعیف خواهد شد. محبت که ضعیف شد، بنای خانوادگی متزلزل می‌شود» ۱۳۷۵/۰۲/۱۷ @TebyanOnline
فقيه فقیه 2. «فقيه» كسى است كه در علوم اسلامى تخصّص دارد و احكام الهى را از ادله آن استنباط مى كند.
فقه فقه 1. كلمه «فقه» در لغت به معناى فهم، آگاهى و دانايى است؛ [1] خواه مربوط به دين باشد و يا چيز ديگر. در كتاب لسان العرب معناى «فقه» فراتر از مطلق دانستن است و منظور از آن علم و دانستنى است كه همراه با دقت نظر و استنباط باشد. [2] «فقه» در اصطلاح؛ به معناى علم و آگاهى دقيق نسبت به علوم دين و احكام الهى و توان استنباط آنها از طريق ادله تفصيلى (كتاب، سنت، عقل و اجماع) است. «فقه» يكى از شاخه هاى علوم دينى و عبارت است از: «علم به احكام شرعى از طريق استنباط و اجتهاد». [3] [1] ابن فارس، معجم مقاييس اللغه، ج 4، ص 442. [2] ابن منظور، لسان العرب، ج 10، ص 305. [3] ميراحمدى زاده، مصطفى، رابطه فقه و حقوق.
ولايت ولایت 3. «ولايت» معانى مختلفى دارد. ريشه لغوى آن (ولى) به معناى قرب،  اتصال و پيوند دو يا چند شى ء است. از پيوند عميق دو شى ء، ولايت پديد مى آيد. [1] ولايت به «تكوينى» و «تشريعى» تقسيم مى شود: يك. ولايت تكوينى «ولايت تكوينى» به معناى تصرف در موجودات و امور تكوينى است. چنين ولايتى از آن خدا است. اصل پيدايش، تغييرات و بقاى همه موجودات به دست او است و همه تحت اراده و قدرت خدا قرار دارند. خداوند متعال مرتبه اى از اين ولايت را به برخى از بندگانش اعطا مى كند. معجزات و كرامات انبيا و اوليا، از آثار همين ولايت تكوينى است. آنچه در ولايت فقيه مطرح است، «ولايت تكوينى» نيست. دو. ولايت تشريعى «ولايت تشريعى» دو قسم است: 1. قانون گذارى: بر اساس توحيد ربوبى، هرگونه قانونى كه انتساب به خداوند نداشته باشد، به شرك در تشريع منتهى مى شود: «إِنِ الْحُكْمُ إِلاّ لِلّهِ». [2] و فقط كسى مجاز به جعل قانون است كه از طرف خداوند، مأذون باشد، مانند پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله) و امامان معصوم (علیهم السلام) ، قرآن در اين باره مى فرمايد: «وَ ما يَنْطِقُ عَنِ الْهَوى إِنْ هُوَ إِلاّ وَحْيٌ يُوحى عَلَّمَهُ شَدِيدُ الْقُوى». [3] امام صادق (علیه السلام) نيز فرموده است: «فما فوّض الله الى رسوله، فقد فوّض الينا». [4] آيه اللّه معرفت در توضيح اين موضوع مى نويسد: «اينان حامل ودايع نبوت بودند و طبق تعليم و تربيت پيامبر اكرم (صلی الله علیه وآله) و تأييد روح القدس، بينش واقعى لازم را دارا بودند و بر ملاكات اصلى احكام، نسبت به پيشامدها كاملاً واقف بودند و بر حسب رخدادهاى زمانه و مصالح مقتضى، تشريع احكام مى نمودند». [5] زمان غيبت نيز فقيه جامع شرايطى كه به كتاب و سنت آشنايى دارد، نسبت به اوضاع و احوال زمانه آگاه است، مقتضيات زمان و مكان را تشخيص مى دهد و از تقوا و پارسايى نيز برخوردار است؛ از سوى معصومين (علیهم السلام) ، مأذون است تا به وضع قوانين متغير در چارچوب احكام و آموزه هاى اسلامى و مصالح جامعه اسلامى بپردازد. جعل چنين ولايتى براى فقيه جامع شرايط، نه تنها منافاتى با ولايت تشريعى و حاكميت خداوند ندارد؛ بلكه شأنى از شؤون ربوبيّت الهى و در طول آن است. [6] 2. زعامت و رهبرى: از ديدگاه اسلامى، انسان يكتاپرست، نبايد از هيچ فرد يا نهادى، فرمان ببرد و كسى را ولى، سرپرست و ارباب خود قرار دهد و بى چون و چرا مطيع او گردد: «اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللّهِ وَ الْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ ما أُمِرُوا إِلاّ لِيَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً لا إِلهَ إِلاّ هُوَ سُبْحانَهُ عَمّا يُشْرِكُونَ». [7] «اينان دانشمندان و راهبان خود و مسيح پسر مريم را به جاى خدا به الوهيّت گرفتند، با آنكه مأمور نبودند جز اينكه خدايى يگانه را بپرستند كه هيچ معبودى جز او نيست. منزّه است او از آنچه [ با وى] شريك مى گردانند». مگر آنكه خداوند سبحان براى او چنين  حقى را جعل و تشريع كرده باشد. قرآن فرموده است: «النَّبِيُّ أَوْلى بِالْمُومِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ». [8] «پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر [و نزديك تر] است» نيز «إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُوتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ راكِعُونَ». [9]«ولىّ شما، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده اند: همان كسانى كه نماز برپا مى دارند و در حال ركوع زكات مى دهند». بر اساس اين آيات خداوند ولايت تدبيرى و حق اداره و تنظيم اجتماعى را براى پيامبر و امامان معصوم (علیهم السلام) تشريع كرده است و تنها آنان هستند كه مى توانند حاكميت سياسى و زمامدارى جامعه را در دست گرفته و در رأس هرم قدرت باشند. بر اساس دلايل گوناگونى، چنين ولايتى از طرف ائمه اطهار (علیهم السلام) به فقيهان واجد شرايط واگذار شده است و آنان به نيابت از معصومين (علیهم السلام) ، علاوه بر حق قانون گذارى ـ با قيود و شرايطى كه بيان شد ـ داراى ولايت زعامت و رهبرى جامعه بوده و موظف به تدبير، سرپرستى و تنظيم اجتماعى، جامعه اسلامى هستند. در هر صورت معناى اصطلاحى «ولايت» عبارت است از: «تصدى امر و اداره حكومت». [10] [1] راغب اصفهانى، المفردات فى غرايب القرآن، ص 533. [2] يوسف 12، آيه 67. [3] نجم 53، آيات 5ـ3. [4] بحارالانوار، ج 15، ص 332. [5] ولايت فقيه، ص 162. [6] ر.ك: مصباح يزدى، محمد تقى، حقوق و سياست در قرآن، ص 162. [7] توبه 9، آيه 31. [8] احزاب 33، آيه 6. [9] مائده 5، آيه 55. [10] نوروزى، محمد جواد، نظام سياسى اسلام، ص 187 و ر.ك: آيه اللّه جوادى آملى، ولايت فقيه، ولايت فقاهت و عدالت، نشر اسراء، 1378، صص 125ـ123.
ولايت فقيه ولايت فقيه 4. «ولايت فقيه»؛ يعنى، رهبرى سياسى جامعه اسلامى به وسيله فقيه عادل و با تقوا و داراى شرايط لازم رهبرى.
⭕️ 🔸امام رضا (ع): 🔹برترين خرد، خود شناسى انسان است. ( بحار الأنوار: ج۷۸، ص۳۵۲، ح۹) 🆔 @YjcNewsChannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جسارت بی شرمانه شبکه کلمه به شیعیان! 🔺 عبدالفتاح خدمتی، مدیر شبکه وهابی کلمه : دعا کنید هر چه شیعه هست، بمیرد! ✍️در حالی شبکه وهابی کلمه برای مرگ شیعیان دعا می کند که بزرگان اهل سنت به احترام از شیعه سخن گفته و با عنوان برادر و خواهر از شیعیان یاد کرده اند. ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
تظاهرات مسلمانان هند در پی هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) هزاران فرد مسلمان هندی در ایالت کارناتاکا در اعتراض به انتشار مطلب اهانت آمیز به پیامبر اکرم(ص) در فیسبوک از سوی برادرزاده یکی از نمایندگان مجلس این کشور که عضو حزب کنگره ملی هند است، تظاهرات کرده‌اند. bit.ly/2PQ8dY1 ✅ به رادار انقلاب بپیوندید: @Radar_enghelab
istiftaat -g1.pdf
6.9M
نسخه جدید استفتائات مقلدین از حضرت آیت الله سیستانی توسط دفتر قم چاپ و منتشر شد. استفتاءات حاضر گزیده ای از هزاران سؤالی است که به دفتر قم رسیده است و به اصرار بسیاری از مقلدین جهت استفاده عموم در دو جلد به چاپ می رسد. 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . 🆔 @ettelaresani_tollab
istiftaat -g2.pdf
5.35M
نسخه جدید استفتائات مقلدین از حضرت آیت الله سیستانی توسط دفتر قم چاپ و منتشر شد. استفتاءات حاضر گزیده ای از هزاران سؤالی است که به دفتر قم رسیده است و به اصرار بسیاری از مقلدین جهت استفاده عموم در دو جلد به چاپ می رسد. 🇮🇷🇮🇷مهمترین و بروز ترین اخبار حوزه را در کانال اطلاع رسانی طلاب پیگیری کنید 🇮🇷🇮🇷 🔊🔊 به ما بپیوندید . 🆔 @ettelaresani_tollab
🌸 باشکوه ترین تجمع اهل بیت علیهم السلام 🔶🔸 @tehrantanhamasiri
💠 زیان دو برابر! 🔅 : اِیّاکَ اَن تَمنَعَ فی طاعَهِ اللهِ فَتُنفِقَ مِثلَیهِ فی مَعصِیَهِ الله؛ 🔸مبادا که از خرج کردن در راه خدا دریغ کنی، که در نتیجه دو برابر آن را در نافرمانی خدا خرج کنی! 📚 مسند الامام الکاظم(ع)، ج۳، ص۲۴۷ ✍️شرح حدیث: بهترین مال، آن است که از راه حلال به دست آید و در راه حلال مصرف شود. درآمدهای حرام، برکت ندارد. به علاوه پاسخگویی به «از کجا آورده ای؟» درباره آنها دشوار است. مال و ثروت که عطیّه ی الهی است، باید در راه خداپسند خرج شود. 🔻راه های خداپسند و طاعت، مثل کمک به بینوایان، قرض الحسنه به مؤمنین، احسان و اطعام نسبت به خویشاوندان و دوستان، سفرهای زیارتی مثل حج و عتبات و مرقد امام زادگان، تأسیس مراکز عامّ المنفعه و ساختن مدرسه و درمانگاه و مداوای بیماران و... کسی که از خرج در راه خدا سر باز زند و دلش نیاید در این راه ها هزینه کند، گرفتار خرجهای حرام می شود که هم مالش را از دست می دهد، هم دچار عقوبت و مؤاخذه می شود. ▫️هر که گریزد ز خرابات شهر ▫️بارکش غول بیابان شود سعدی هم گوید: ▫️چو سائل از تو به زاری طلب کند چیزی ▫️بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند بزرگ ترین حسرت آخرت برای افراد این است که از امکانات مالی خود در راه خلاف استفاده کرده باشند. از یاد نبریم که یکی از سؤالهای مهم قیامت نسبت به اموال، این است: از کجا آورده ای؟ و... در کجا خرج کردی؟ 📗 حکمت های کاظمی ، 🔸 @hadithnet
💠 پنج شنبه 23 مرداد 1399 🔺 ثروت و سرکشی! 🔅 : 🔸 «الدُّنيا حَلالُها حِسابٌ، وحَرامُها عِقابٌ، وأنّى لَكُم بِالرَّوحِ ولَمّا تَأَسَّوا بِسُنَّةِ نَبِيِّكُم! تَطلُبونَ ما يُطغيكُم ولا تَرضَونَ ما يَكفيكُم .» 🔹 «دنيا، حلالش حساب دارد و حرامش عقاب. كجا شما را آسايش رسد، در حالى كه هنوز به راه و رسم پيامبرتان اقتدا نكرده ايد؟! شما چيزى (ثروت فراوان) را مى‌جوييد كه شما را به سركشى مى‌كشاند، و به اندازه كفافتان قانع نيستيد.» 📚 الكافي: ج ٢ ص ٤٥٩ ح ٢٣ . 🔸 @hadithnet
🗓 : ۲۴ ذیحجه 💠 روز (ص)، با مسیحیان نجران (سال نهم هجرت) ✍🏻 فتح مکه در سال هشتم هجرى توسّط سپاه اسلام که بدون خونريزى انجام گرديد، موجب درخشش تدريجى قدرت فرهنگى و سياسى اسلام در حجاز و بلکه در سراسر جهان گرديد. پيامبر خدا(ص) با اعزام نماينده ويژه و ارسال نامه براى رهبران سياسى و مذهبى جهان، بويژه مناطق نزديک به مدينه، آنها را به پذيرش اسلام و يا به رسميت شناختن دولت اسلامى و التزام به مقرّرات آن، فرا خواند. ▫️پس از ارسال نامه پيامبر(ص) به مسيحيان نجران، در سال نهم هجرى، يک هيئت بلندپايه از رهبران آنان به مدينه آمدند و با پيامبر(ص) مذاکره و مناظره نمودند. گفتگوهاى آنان به نتيجه نرسيد و در نهايت پيامبر(ص) از سوى خداوند متعال مأموريت يافت که به آنها پيشنهاد مباهله دهد. ▫️رهبران مسيحيان نجران، با اين که ابتدا پيشنهاد مباهله را پذيرفته بودند، پس از اين که در روز موعود به ميعادگاه وارد شدند و نشانه هاى صدق و حقّانيت پيامبر خدا(ص) را ديدند، از انجام آن منصرف شدند و به امضاى صلح نامه اى که پيامبر(ص) شروط آن را مشخّص فرمود و به پرداخت جزيه، تن دادند. ➡️ http://www.hadith.net/post/53655/ 🔸 @hadithnet
📗 💢 فرهنگ نامه مباهله (روشی در رویارویی با دگراندیشان) 🔻 ، رابطه اى ميان دو نفر و يا دو گروه متخاصم است كه هر يك براى اثبات حقّانيت خود، از خداوند متعال مى خواهد بر طرف مقابلِ خود ـ كه او را ظالم مى پندارد ـ ، لعنت فرستد . 📖 مباحث کتاب : ▫️واژه شناسى مباهله ، ▫️قطعيت صدور حديث مباهله و دلالت آن بر حقانيت اسلام و جانبدارى اين آيين از منطق و صلح ، ▫️اثبات برترى اهل بيت عليهم السلام ▫️تبيين مشروعيت مباهله براى اثبات حق در همه زمان ها و زمينه ها . ▫️نصوص مرتبط با موضوع مباهله خرید کتاب : 👇 ➡️http://shop.darolhadith.ir/home/428-.html 🔸 @hadithnet
💠 🍁 ✍🏻 ، رابطه اى ميان دو نفر و يا دو گروه متخاصم است كه هر يك براى اثبات حقّانيت خود، از خداوند متعال مى خواهد بر طرف مقابلِ خود ـ كه او را ظالم مى پندارد ـ ، لعنت فرستد . در قرآن كريم، تنها يك بار، كلمه «نبتهل» در آيه ۶۱ سوره آل عمران به كار رفته كه به همين جهت به آن، آيه مباهله می گویند؛ امّا در احاديث و منابع تاريخى، در تبيين شأن نزول آيه مباهله، اين واژه و مشتقّات آن، فراوان به كار رفته اند . 🔸 حديث مباهله، حديثى است در باره شأن نزول آيه مباهله. متن اين حديث، گاه به صورت كوتاه و گاه همراه با داستان تاريخى مربوط به آن، به تفصيل، گزارش شده است . ▫️كوتاه ترين گزارش اين حديث : چون اين آيه نازل شد : «بگو : بياييد ما فرزندانمان را و شما فرزندانتان را بخوانيم» ، پيامبر خدا (ص) ، على و فاطمه و حسن و حسين را فرا خواند و فرمود : بار خدايا ! اينان، خانواده من اند . 🔰 برجسته ترين نكات واقعه مباهله ۱ . اثبات حقّانيت اسلام در برابر مسيحيت ۲ . اثبات جانبدارى اسلام از منطق و صلح ۳ . اثبات برترى اهل بيت(ع) ۴ . اثبات خلافت بلا فصل امام على(ع) 🔅 اين اقدام (ص) ، بيانگر برترى آنان بر ساير امّت اسلامى است، چنان كه اهل بيت(ع) در احاديث فراوان و در موارد متعدّدى، براى نشان دادن جايگاه الهى و قرآنى خود، به آيه مباهله احتجاج كرده اند . بیشتر بخوانید : 👇 ➡️ http://hadith.net/post/45228/ 🔸 @hadithnet