هدایت شده از خوبان
6.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❄️🍃جرعهای از زلال قرآن کریم
🥀🤍سوره مبارکه حدید آیات ﴿17-16﴾
❄️🍃۞ أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَنْ تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ ﴿16﴾
🥀🤍آیا نوبت آن نرسید که گرویدگان (ظاهری از باطن به خدا بگروند و) دلهاشان به یاد خدا خاشع گردد و به آنچه از حق نازل شد بذل توجه کنند و مانند کسانی که پیش از این برایشان کتاب آسمانی آمد (یعنی یهود و نصاری) نباشند که دوره طولانی (زمان فترت) بر آنها گذشت و دلهاشان زنگ قساوت گرفت و بسیاری فاسق و نابکار شدند؟
❄️🍃اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ ﴿17﴾
🥀🤍بدانید که خداست که زمین را پس از مرگ (خزان) زنده میگرداند. ما آیات و ادلّه (قدرت خود) را برای شما بیان کردیم تا مگر فکر و عقل به کار بندید.
هدایت شده از خوبان
❄️🤍❄️🤍❄️┄✦🤍✦༻﷽༺✦🤍✦┄
❄️🍃اولین سلام صبح گاهی تقدیم به ساحت قدسی قطب عالم امکان، حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🥀🤍صبح مان را آغازمی کنیم، با سلام به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها، به نیابت از امام خمینی رضوان الله علیه و تمامی شهدا، علما، شهیدحاج قاسم سلیمانی، مؤمنین مؤمنات:
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﺭَﺳﻮﻝَ ﺍﻟﻠﻪ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﺍﻣﯿﺮَﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏِ❄️🍃 ﯾﺎ ﻓﺎﻃﻤةُ ﺍﻟﺰﻫﺮﺍﺀُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﻤﺠﺘﺒﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﯿﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺳﯿﺪَ ﺍﻟﺸﻬﺪﺍﺀِ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﺍﻟﺤﺴﯿﻦِ ﺯﯾﻦَ ﺍﻟﻌﺎﺑﺪﯾﻦَ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ِ ﺍﻟﺒﺎﻗﺮُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﺟﻌﻔﺮَ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﺼﺎﺩﻕُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﻣﻮﺳﯽ ﺑﻦَ ﺟﻌﻔﺮٍ ﺍﻟﮑﺎﻇﻢُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﻮﺳَﯽ ﺍﻟﺮﺿَﺎ ﺍﻟﻤُﺮﺗﻀﯽ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ ﺍﻟﺠﻮﺍﺩُ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﻋﻠﯽَّ ﺑﻦَ ﻣﺤﻤﺪٍ ﺍﻟﻬﺎﺩﯼ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ❄️🍃 ﯾﺎ ﺣﺴﻦَ ﺑﻦَ ﻋﻠﯽٍ العسکری
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﯿﮏَ🥀🤍 ﯾﺎ ﺑﻘﯿةَ ﺍﻟﻠﻪِ، یا اباصالحَ المهدی و رحمةُ الله و بركاته.
❄️🍃 الهی
🥀🤍 یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
❄️🍃 یا عالیُ بِحَقِّ علی
🥀🤍 یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
❄️🍃 یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
🥀🤍 یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
❄️🍃 عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان
هدایت شده از خوبان
17.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❄️🍃امام صادق علیهالسلام:
🥀🤍هر كس چهل روز صبح اين دعای عهد را بخواند، از يـاوران قائم ما باشد.
❄️🍃و اگـر قبل از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود
🥀🤍خداوند متعال او را از قــبـر بيرون آورده و جزو رجعتکنندگان
🔺در خدمت آن حضرت قرار میدهد.
❄️دعای عهد تصویری با صدای فوق العاده استاد فرهمند❄️
#اللهمّعجّللولیکالفرج
هدایت شده از خوبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نرمافزار «پیوست عدالت» که امام خامنه ای حفظه الله دربارۀ آن صحبت کردند،
⁉️چطور طراحی شد و طراحانش چهکسانی بودند؟
هدایت شده از خوبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫♥️حرفهایی که باید با طلا نوشت ...
#سلامتی_حضرت_آقا_صلوات
هدایت شده از خوبان
قرب به اهل بیت ۱۸.mp3
12.22M
🔘مجموعه #قرب_به_اهل_بیت (علیهماالسلام) ۱۸
🌙🌹#استاد_شجاعی
🌙🌹#استاد_انصاریان
❄️🍃منتظران فرج، همان مقربان به امامند!
🥀🤍اگر ادعای انتظار دارید، ولی رابطه خصوصی میان شما و امامتان شکل نگرفته
🔺این پادکست را گوش کنید!
هدایت شده از خوبان
🔘 الو سلام حاج آقا / ۱۳
❄️🍃 سلام بفرمایید.
⁉️ حاج آقا ذهن امکان خطا دارد؟
❄️🍃 بله. ذهن آنگاه که تفکر میکند و اموری را مقدمه برای امری دیگر قرار میدهد ممکن است صحیح عمل کند و ممکن است دچار خطا گردد. یک استدلال در عالم ذهن مانند یک ساختمان است. یک ساختمان آنگاه کامل میشود که هم مصالحش بیعیب باشد و هم روی اصول صحیح بنا شود. هر کدام از اینها اگر نباشد آن ساختمان قابل اعتماد نیست.
⁉️ علت و منشاء خطاهای ذهن چیست؟
❄️🍃 قرآن کریم چهار علت برای خطای دستگاه عقل و فکر بشر بیان میکند که یکی از آنها شتاب در قضاوت است.
⁉️ منظور از شتاب در قضاوت چیست؟
❄️🍃 شتاب در قضاوت یکی از بزرگترین عیبهای انسان به لحاظ تفکر است و معنای آن این است که بدون وجود معلومات و مدارک کافی با شتاب حکم داده شود. برخی حوصله تحقیق و توقف کردن ندارند، دوست دارند سریعتر رأیشان را صادر کرده و رد شوند که به این حالت شتاب در قضاوت میگویند. امام صادق (ع) میفرماید: خداوند متعال در قرآن کریم بندگان خویش را با دو آیه تأدیب فرمود. یکی اینکه تا به چیزی علم پیدا نکردهاند تصدیق نکنند. (شتابزدگی در تصدیق) و دیگر اینکه تا به چیزی علم پیدا نکرده و به مرحله یقین نرسیدهاند، رد و نفی نکنند. (شتابزدگی در انکار).
⁉️ دلیل و علت شتابزدگی در قضاوت چیست؟
❄️🍃 شتابزدگی در قضاوت از لغزشگاههای ذهن است که به واسطه میل شدید به اظهارنظر رخ میدهد. انسان در برخی موارد، به واسطه اینکه شتاب دارد هرچه زودتر نظر خود را ابراز نماید، بدون وجود دلیل کافی اظهار نظر میکند و حال آنکه صبر، تأنّی و گام برداشتن آرام یکی از شروط اولیه درست فکر کردن است.
⁉️ چرا شتابزدگی در قضاوت مزموم است؟
❄️🍃 اساساً عجله و شتابزدگی در هر کاری مذموم است و به جای اینکه انسان را به هدف و مقصد نزدیکتر کند، دورتر میکند. العجلة من الشیطان، خصوصاً در قضاوتهای فکری. انسان هر اندازه که علمش ناقصتر باشد و سعه فکریاش کمتر باشد، سریع القضاوتتر است، چنان که در احوالات کودکان، زنان و مردم عوام مشهود است.
⁉️ چگونه میتوان راه خطای ذهن در قضاوت را مسدود کرد؟
❄️🍃 باید عقل را پیشوا قرار داد و در کار عقل از شتابزدگی پرهیز نمود و تا قضیه روشن نشده، اظهارنظر نکرد.
🌷🍃 ممنون حاج آقا
✍️ اکبر مظفری
📚 برداشتی از کتاب: نبوت، (سرعت در قضاوت)، تالیف: علامه شهید استاد مرتضی مطهری رضوان الله علیه
#شتابزدگی_در_قضاوت
هدایت شده از خوبان
❄️🍃بسم الله الرحمن الرحیم
🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم
❄️🍃سوره مبارکه مدّثر، آیات ﴿25-15﴾
🌹پيام ها:
1️⃣ انسان دور از خدا، اهل طمع و افزون خواهى است. «یطمع ان ازید»
2️⃣ دشمن، به تمام آرزوهایش نمى رسد. «یطمع ان ازید كلاّ...»
3️⃣ در برابر توقّعات نابجا، محكم و قاطع برخورد كنید. «یطمع... كلاّ»
4️⃣ وقتى عناد و لجاجت در انسان مستقر شود، آیات الهى را تكذیب مى كند. «كان لایاتنا عنیداً»
5️⃣ عناد و لجاجت، سبب زوال نعمت مى شود. «یطمع ان ازید كلا انّه كان لآیاتنا عنیداً»
6️⃣ عناد، سبب عذاب طاقت فرساست. «عنیداً سارهقه صعوداً»
7️⃣ رفاه و كامیابى غافلانه در دنیا، سختى هاى شدید قیامت را در پى دارد. (آرى هر سرازیرى، گردنه اى را به دنبال دارد) «جعلت له مالاً ممدوداً... سارهقه صعوداً»
8️⃣ دشمن با فكر و برنامه كار مى كند. «انّه فكّر و قدّر».
9️⃣ برنامه دشمن، مبارزه با قرآن و آیات الهى است. «كان لایاتنا عنیداً... فكّر و قدّر»
0️⃣1️⃣ هر فكرى ارزش ندارد و هر متفكرى ارزشمند نیست. «انّه فكّر و قدّر فقتل كیف قدّر»
1️⃣1️⃣ توطئه گران بدانند كه آیندگان نیز به آنان نفرین خواهند كرد. «فقتل كیف قدّر»
2️⃣1️⃣ لعن و نفرین بر دشمن، نه تنها جایز، بلكه لازم است. «فقتل كیف قدّر ثمّ قتل كیف قدّر»
3️⃣1️⃣ به كسانى كه با فكر و طرح خود ضربه فرهنگى مى زنند و به رهبران فاسد، باید همواره نفرین كرد. «فقتل كیف قدّر ثمّ قتل كیف قدّر»
4️⃣1️⃣ فكر بد مقدمه اى براى تصمیم خطرناك و نادرست است. (در آیه شریفه به جاى «فقتل كیف فكّر»، دو مرتبه فرمود: «قتل كیف قدّر»)
🔻🔻🔻
هدایت شده از خوبان
5️⃣1️⃣ لحظه اى فكر كردن مى تواند مقدمه كار خیر یا كار شر براى مدتهاى طولانى شود. كلمه «فكّر» یكبار و كلمه «قدّر» سه بار تكرار شده است.
6️⃣1️⃣ دشمن از طریق نظارت و ارزیابى، فكر و طرح خود را علیه دین عمق و استمرار مى بخشد. «انّه فكّر و قدّر... ثمّ نظر»
7️⃣1️⃣ از دشمن، انتظار تبسّم و لبخند نداشته باشید. «ثمّ عَبس و بَسر»
8️⃣1️⃣ دشمن براى موفقیّت خود، زمان هاى طولانى را صرف و صبر مى كند. «ثمّ نظر، ثمّ عبس، ثمّ ادبر» (كلمه «ثُمّ» معمولاً در مواردى به كار مى رود كه فاصله زمانى زیادى در كار باشد.)
9️⃣1️⃣ قرآن، حتّى در نظر كافران، كلامى پر جاذبه و سحرآمیز است. «ان هذا الاّ سحر یؤثر»
هدایت شده از خوبان
❄️🍃شرح چهل حديث
🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه:
8️⃣3️⃣ حدیث سی و هشتم آفريدن آدم را بر صورت خود
⬅️ ادامه(3) الحديث الثامن و الثلاثون
◀️ اكنون رجوع كنيم به شرح الفاظ حديث شريف.
❄️🍃قوله: آدم در صحاح گويد: «اصل آن با دو همزه است، زيرا كه آن «افعل» است. و همزه دوم را بدل به الف كردند، و وقتى آن را بخواهند متحرك كنند، مبدل به «واو» كنند و در جمع آن گويند: او ادم- انتهى.
🥀🤍و وجه تسميه أبو البشر به «آدم» شايد به واسطه آن است كه اسمر اللّون، يعنى گندمگون، بوده، زيرا كه در لغت است كه الآدم من النّاس الأسمر. و در بعض روايات است كه آدم را از آن جهت «آدم» گويند كه از «اديم» ارض در معانى «صورت» است [1] و اديم ارض به معناى روى زمين است.
❄️🍃قوله: على صورته «صورت» در لغت به معناى تمثال و هيئت است. و توان گفت يك معناى عامّ مشترك بين امورى دارد، كه آن مشترك عبارت از شيئيّت شىء و فعليت آن است، منتها براى هر چيزى فعليتى است كه به آن اعتبار آن را ذو الصورة گويند، و آن فعليت را صورت آن گويند. و اينكه «صورت» را در لسان اهل فلسفه به امورى اطلاق كردند كه جامع آن همان فعليت شىء و شيئيت آن است مخالف با لغت نيست و از قبيل مواضعه و اصطلاح نيست.
🥀🤍شيخ أبو على سينا، رئيس فلاسفه اسلام، در الهيات شفا گويد: «گاهى [صورت] گفته شود به هر هيئت و فعلى كه در قابل وحدانى يا مركّب باشد، تا آنكه حركات و اعراض صورت باشد. و صورت گفته شود به چيزى كه ماده متقوّم به آن شود بالفعل،
🔻🔻🔻