eitaa logo
علمداران سرو قامت تعالی (طلاب جانباز
26 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
41 فایل
بیان معارف دین و فرهنگ جهاد و دفاع
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خوبان
❄️🍃ذکر روز سه شنبه 100 مرتبه یا اَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ❄️🍃
هدایت شده از خوبان
❄️🍃بسم الله الرحمن الرحیم 🥀🤍با معارف قرآن کریم بیشتر آشنا شویم ❄️🍃سوره مبارکه قیامت، آیات ﴿35-26﴾ 🌹پيام ها: 1️⃣ ترسیم لحظات جان دادن، بهترین وسیله براى ترك دل بستگى به دنیاست. «تحبّون العاجلة... كلاّ اذا بلغت التراقى» 2️⃣ سخت ترین حالات جان دادن، زمانى است كه روح به گلو مى رسد. «كلّا اذا بلغت التراقى» 3️⃣ مرگ، قابل درمان نیست. زمانى مى رسد كه همه در برابر قدرت خداوند متعال اظهار عجز مى كنند و درماندگى خود را به زبان مى آورند. «قیل من راق» 4️⃣ دلبستگى انسان به دنیا به گونه اى است كه حتّى لحظه مرگ نیز، گمانِ رفتن دارد، نه یقین. «ظنّ انّه الفراق» 5️⃣ كسانى كه دنیا را دوست دارند و آخرت را فراموش مى كنند، باید بدانند كه روزى باید از محبوب خود جدا شوند. «تحبّون العاجلة... انّه الفراق» 6️⃣ لحظه مرگ، هنگام فراق و جدایى است. فراق از فرزندان، اموال، مقام، امكانات و... «و ظنّ انّه الفراق» 7️⃣ پس از مرگ، روح باقى مى ماند. (كلمه فراق به معناى جدایى است نه نابودى) «و ظنّ انّه الفراق» 8️⃣ لحظه مرگ، لحظه اى بسیار سخت و ناگوار است. «و التفّت السّاق بالسّاق» 9️⃣ جز حركت به سوى خداوند متعال و بازگشت به او، راه دیگرى وجود ندارد. «الى ربّك یومئذ المساق» 0️⃣1️⃣ عقاید مقدّمه اعمال است. كسى كه حق را تصدیق نكند، قهراً نماز هم نمى خواند. «فلا صدّق و لاصلّى» 1️⃣1️⃣ تصدیق همه حقایق دین لازم است و اگر كسى یكى از ضروریات دین را تصدیق نكند، گویا كل دین را تصدیق نكرده است. «فلا صدّق و لا صلّى» 2️⃣1️⃣ نماز، اولین نشانه ایمان و تصدیق دین است. «فلا صدّق و لا صلّى» 🔻🔻🔻
هدایت شده از خوبان
3️⃣1️⃣ دورى از دین و تكالیف دینى، عامل غرور و سرمستى مى شود. «ذهب الى اهله یتمطّى» در جاى دیگر هم مى خوانیم: مجرمان وقتى به نزد اهل خود مى روند، خنده هاى مستانه دارند. «و اذا انقبلوا الى اهلهم انقلبوا فكهین»(188) 4️⃣1️⃣ در برابر انكارهاى پى در پى «فلا صدّق ولا صلّى و لكن كذّب و تولّى»، تهدیدهاى پى در پى لازم است. (چهار مرتبه كلمه «اولى» نشانه آن است كه در برابر تكبّرهاى مستانه باید تحقیرهاى پى در پى باشد.) «اولى لك فاولى» 5️⃣1️⃣ متكبّران باید تحقیر شوند. «یتمطّى - اولى لك فاولى» 188) مطفّفین، 31.
هدایت شده از خوبان
26-35.mp3
5.79M
❄️🍃تفسیر سوره قیامت، آيات ﴿35-26﴾ 🥀🤍حجت الاسلام قرائتی حفظه الله
هدایت شده از خوبان
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شعار حیدر حیدر مردم تهران 🌷🍃با مشاهده سردار اسماعیل قاآنی در مراسم بدرقه سرلشکر شهید نیلفروشان
هدایت شده از خوبان
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضور باشکوه مردم تهران در تشییع شهید نیلفروشان 🌷🌷🌷تهرانی‌ها در تشییع شهید نیلفروشان سنگ‌تمام گذاشتند.
هدایت شده از خوبان
❄️🍃شرح چهل حديث 🥀🤍امام خمینی رضوان الله علیه: 9️⃣3️⃣ حدیث سی و نهم خیر و شرّ ⬅️ در ابطال جبر است‌ ❄️🍃و اما بطلان مذهب جبرى نيز معلوم شود پس از اشاره به مذهب آنها. و آن، آن است كه گويند هيچيك از وسايط وجوديه در ايجاد موجودات مدخليت ندارد و انسان توهم مدخليت مى‌كند. مثلا قوّه ناريه در حرارت به هيچ وجه مؤثر نيست، و عادة اللَّه جارى شده پشت سر ايجاد صورت ناريه حرارت ايجاد كند، بدون اينكه اصلا صورت ناريه در او مدخليت داشته باشد، كه اگر عادة اللَّه جارى شده بود كه برودت را دنباله صورت ناريه ايجاد فرمايد، 🔺فرقى با الان كه به اين ترتيب جارى شده نداشت. 🥀🤍و بالجمله، حق بى توسيط وسايط، خود به ذات مقدس خود مباشر جميع افعال مكلفين و آثار موجودات است. [1] و به خيال خودشان اين مذهب را براى تنزيه و تقديس حق اختيار نمودند تا يد اللّه را مغلوله ندانند: غلّت أيديهم و لعنوا [2] ❄️🍃با اين تنزيه و تقديس! كه در سنّت برهان و مذهب عرفان مستلزم نقص و تشبيه است، و آن مستلزم تعطيل است. چنانچه اشاره به آن در فصل سابق نموديم كه حق تعالى كمال‌ مطلق و وجود صرف است و در ذات و صفات او تحديد و نقص تصور ندارد، 🥀🤍و آنچه متعلق و ايجاد و جعل الهى است موجود مطلق و فيض مقدس اطلاقى است، و ممكن نيست كه وجود محدود ناقص از آن ذات مقدس صادر شود، هيچ نقصى از نقص در ايجاد نيست، بلكه تمام تحديدها و نقصها از نقص در مستفيض و معلول [است‌]، چنانچه متكلمين تصور كردند. و اين در محل خود ثابت است. [3] 🔻🔻🔻
هدایت شده از خوبان
❄️🍃پس، آنچه از وجود و معلول ممكن است مرتبط به ذات مقدس حق تعالى بلاواسطه باشد موجود مطلق و صريح وجود است. و آن يا فيض مقدس است، بنابر مسلك عرفا، يا عقل مجرد و نور شريف اوّل است، بنابر مذهب حكما. ⬅️ ادامه دارد ... 🥀پاورقی [1] كشف المراد، ص 239- 240. فى علم الكلام، ج 2، ص 62 و 78 و 79. [2] (مائده- 70) و حديث 21، پاورقى 37. [3] اسفار اربعة، ج 2، ص 127 به بعد. «سفر دوّم»، «مرحله ششم»، بحث علّت و معلول، به خصوص فصول: 2، 13، 14، 25، 26، 28، و 29. و ج 6 ص 320 به بعد «سفر سوّم»، «موقف چهارم»، فصل 3.
هدایت شده از خوبان
9.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹🍃 پیروزی را خون می‌آورد... 🥀🤍 افراد کم با بازوان قوی و قلب مطمئن 🌹🍃 شما مگر دو راه بیشتر می‌بینید؟ هر دو افتخارآمیز است ... 🥀🤍انشاالله پیروزی نزدیک است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا