eitaa logo
علمداران سرو قامت تعالی (طلاب جانباز
26 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
7.7هزار ویدیو
41 فایل
بیان معارف دین و فرهنگ جهاد و دفاع
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ محمدعلی رامین: 📚دشمن می‌داند که دوستان نمی‌دانند! قسمت اول: 🔰هاشمی‌رفسنجانی که رئیس جمهور شد، یک کابینه «غیرسیاسی» تشکیل داد تا اعضای دولتش، فرمان‌بر خاندانش باشند؛ مثل خاندان‌های پادشاهی اروپا در قرون ۱۷-۱۸، مثل شاه پهلوی یا پادشاهان آل‌سعود. 🔹سیاست خارجی خود را «تنش‌زدایی» نامید؛ حکم امام خمینی علیه سلمان رشدی را «فتوا»ی مجتهدی دانست که فوت کرده و لازم الاجرا نیست؛ 🔸«گفتگوهای انتقادی» را با اروپا پذیرفت و ایران را در جایگاه متهم بین‌المللی نشاند و غرب را به عنوان «مدعی العموم جهانیان» به رسمیت شناخت. 🔹با دانشگاه آزاد، علوم انسانی غربی را در سراسر کشور گسترش داد؛ دختران و پسران ایران را به مهاجرت در تنهایی و غربت در شهرهای دور دست کشانید، تا هم خودشان و هم محیط سالم شهرستان‌ها را آلوده سازند. 🔸با خبرگزاری ایرنا و روزنامه ایران، چاپلوس‌پروری را ترویج و تجمل‌گرایی را توجیه کرد. 🔹شهردارتهران او، غلامحسین کرباسچی می‌گفت: ما باید زندگی در تهران را چنان گران کنیم و شهر را به گونه‌ای اداره کنیم که جز ما کسی نتواند تهران را مدیریت کند. 🔸با کمک صداوسیما (علی لاریجانی)، سلبریتی‌های سبکسر و پول‌کی را جایگزین منتقدان سیاسی خودش کرد تا حرف‌های نسنجیده و خوشایند آنها را جایگزین سخنان سنجیده و ناخوشایند منتقدین خود کند. 🔹موسیقی فاخر ایرانی را با ترانه‌های تقلیدی لس‌آنجلسی و دوران پهلوی جایگزین کرد. 🎯کلیدواژه‌های ایدیولوژیک نهضت و نظام اسلامی را با واژگان سکولاریستی جایگزین نمود و بالاترین خیانت را به مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی کرد. 🔰محمدخاتمی با سلسله بی‌پایان دوگانه‌سازی‌ها آمد تا نظام را به چالش و مردم را به مقابله با رهبری بکشاند: 🔹دوگانه دین_آزادی، استبداد_لیبرالیسم، خشونت_تساهل/تسامح دینی، اسلام_جامعه مدنی، حاکمیت دوگانه (انتخابی و انتصابی)، دشمن‌تراشی_گفتگوی تمدن‌ها،... 🔸قداست‌زدایی از همه مقدسات اسلامی و انقلابی و بزک‌کاری جنایات ضدبشری غرب را سرلوحه روزنامه‌های زنجیره‌ای خود کرد. 🔰احمدی‌نژاد ظاهراً با انگیزه خدمت‌رسانی به مردم و جبران خیانت‌های هاشمی و خاتمی آمد، اما به مرور، چنان انتظارات مردم را از حکومت بالا برد تا جز خودش کسی نتواند جوابگوی آنها بشود و چون در میانه‌راه دید که توقعات ایجاد شده، فراتر از امکانات موجود و ظرفیت وجودی اوست، به حاشیه‌پردازی روی آورد و خودسالاری را بر احزاب و جناح‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی تحمیل کرد؛ و آنگاه که با مقاومت متقابل مواجه شد، از سال ۱۳۹۰ به فرافکنی علیه ساختار و تقابل با رهبری متوسل شد و آشکارا عموم مردم را به تردید و انقلابیون را به سرخوردگی و درماندگی کشانید. 🔰اما حسن روحانی، شاهکار هاشمی رفسنجانی، عمدتاً برای تحقیر هویت ایرانی و تحریف ماهیت نظام اسلامی آمد!... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ کانال همان کانالی است که دنبالش می گردید. امتحانش ضرر نداره 👇 🔸«گِرا» در ایتا : Eitaa.com/Gera_97 🔹«گرا» در روبینو : https://rubika.ir/gera__97
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️کربلا بر شیعه نامکشوف نیست ... حکمتش جز امر به معروف نیست 🎙شعرخوانی دلنشین مرحوم آقاسی در رابطه با امر به معروف 📎 📎 📎 📲مرجع رسمی نغمه‌ های ماندگار 🆔 @Nava_iranseda 👈
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 5️⃣1️⃣ حدیث پانزدهم، بلاء (امتحان) ⬅️ فصل در بيان نكته شدّت ابتلا انبياء و اوصياء و مؤمنين‌ 🟢🍃بدان كه پيش از اين مذكور شد كه هر عملى كه از انسان صادر مى‌شود، بلكه هر چه در ملك بدن واقع شود و متعلق ادراك نفس شود، از آن يك نحو اثرى در نفس واقع شود، چه اعمال حسنه باشد يا سيّئه، كه از اثر حاصل از آنها در لسان اخبار به 🔺«نكته بيضاء(سفیدی)» و «نكته سوداء(سیاهی)» تعبير شده، [1] ⚪️🍃و چه از سنخ لذايذ باشد يا سنخ آلام باشد. مثلا از هر لذتى كه از مطعومات يا مشروبات يا منكوحات و جز آنها انسان مى‌برد، در نفس اثرى از آن واقع مى‌شود و ايجاد علاقه و محبتى در باطن روح نسبت به آن مى‌شود و توجه نفس به آن افزون مى‌شود. و هر چه در لذات و مشتهيات بيشتر غوطه زند، علاقه و حُب نفس به اين عالم شديدتر گردد و ركون(میل کردن) و اعتمادش بيشتر شود، و نفس تربيت شود و ارتياض(رام شدن) پيدا كند به علاقه به دنيا، و هر چه لذايذ در ذائقه‌اش بيشتر شود، 🔺ريشه محبتش بيشتر گردد ⚫️🍃و هر چه اسباب عيش و عشرت و راحت فراهم تر باشد، درخت علاقه دنيا برومندتر گردد. و هر چه توجه نفس به دنيا بيشتر گردد. به همان اندازه از توجه به حق و عالم آخرت غافل گردد، چنانچه اگر ركون نفس به كلى به دنيا شد و وجهه آن مادى و دنياوى گرديد، سلب توجه از حقّ تعالى و دار كرامت او به كلى گردد و أخلد إلى الأرض و اتّبع هواه [2] شود. ️پس، استغراق(غرق شدن) در بحر لذايذ و مشتهيات قهرا حب به دنيا آورد، و حب به دنيا تنفر از غير آن آورد، 🔺و وجهه به مُلك غفلت از ملكوت آورد. 🔻🔻🔻
⭕️چنانچه به عكس، اگر انسان از چيزى بدى ديد و ادراك ناملايمات كرد، صورت آن ادراك در نفس ايجاد تنفر نمايد. و هر چه آن صورت قوى‌تر باشد، آن تنفر باطنى قوى‌تر گردد. چنانچه اگر كسى در شهرى رود كه در آنجا امراض و آلام بر او وارد شود و ناملايمات خارجى و داخلى بر او رو آورد، قهرا از آنجا متنفر و منصرف شود. و هر چه ناملايمات بيشتر باشد، انصراف و تنفر افزون شود. و اگر شهر بهترى سراغ داشته باشد، كوچ به آنجا كند. و اگر نتواند به آنجا حركت كند، علاقه به آنجا پيدا كند 🔺و دلش را به آنجا كوچ دهد. 🌷🍃پس، اگر انسان از اين عالم هر چه ديد بليّات و آلام و اسقام و گرفتارى ديد و امواج فتنه‌ها و محنت ها بر او رو آورد، قهرا از آن متنفر گردد و دلبستگى به آن كم شود و اعتماد بر آن نكند. و اگر به عالم ديگرى معتقد باشد و فضاى وسيع خالى از هر محنت و اِلمى سراغ داشته باشد، قهرا بدانجا سفر كند. و اگر سفر جسمانى نتوان كرد، سفر روحانى كند و دلش را بدانجا فرستد. و پر واضح است كه تمام مفاسد روحانى و اخلاقى و اعمالى از حب به دنيا و غفلت از حق تعالى و آخرت است. و حب به دنيا سر منشأ هر خطيئه است، [3] چنانچه تمام اصلاحات نفسانى و اخلاقى و اعمالى از توجه به حق و دار كرامت آن 🔺و از بي علاقگى به دنيا و عدم ركون و اعتماد به زخارف آن است. 🌹پس، معلوم شد از اين مقدمه كه حق تعالى عنايت و الطافش به هر كس بيشتر باشد و مراحم(رحمت ها) ذات مقدس شامل حال هر كس زيادتر باشد، او را بيشتر از اين عالم و زخارف آن پرهيز دهد، و امواج بليات و فتن را بر او بيشتر متوجه فرمايد، تا اينكه روحش از اين دنيا و زخارف آن منصرف و منزجر گردد و به مقدار ايمانش رو به عالم آخرت رود و وجهه قلبش متوجه به آنجا گردد. و اگر نبود از براى تحمل شدت ابتلا مگر همين يك جهت، 🔺هر آينه كفايت مى‌كرد. 🥀پاورقی [1] زرارة عن أبي جعفر (ع)- قال [قال:] ما من عبد إلّا و في قلبه نكتة بيضاء، فإذا أذنب ذنبا، خرج في النكتة نكتة سوداء، فإن تاب، ذهب ذلك السّواد. و إن تمادى في الذّنوب، زاد ذلك السّواد حتّى يغطي البياض، فإذا تغطّى البياض، لم يرجع صاحبه إلى خير أبدا ... (زرارة از امام باقر (ع) روايت كرده است كه فرمود: «هيچ بنده‌اى نيست مگر در دل او نقطه سفيدى است، و چون گناهى انجام دهد، نقطه سياهى در آن پيدا شود، سپس اگر توبه كند، آن سياهى از بين مى‌رود، و اگر به گناه ادامه دهد بر آن سياهى افزوده شود چندانكه سفيدى را بپوشاند، و چون سفيدى پوشيده بود، صاحب آن هرگز به نيكى و خوبى باز نمى‌گردد ...) اصول كافى، ج 2، ص 273، «كتاب ايمان و كفر»، «باب الذنوب»، حديث 20. [2] «به سوى زمين گراييد (پستى طلبيد) و هواى نفس خويش را پيروى كرد.» (اعراف- 176). [3] اشاره است به حديثى از على بن الحسين (ع) كه فرمود: حبّ الدّنيا رأس كل خطيئة اصول كافى ج 2، ص 131، «كتاب ايمان و كفر»، «باب ذم دنيا و زهد در آن»، حديث 11. https://eitaa.com/khoban72
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥آفرین بر این بصیرت! 🔴 حیف که قدر اینا رو نمی دانیم!!! ☝️این و یدیو مربوط به اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۶ می باشد. ✅ زمانی که خیلیها امثال رشیدپور را نمیشناختند و خط را گم کرده بودن این هنرمند بسیجی حاتمی کیا بود که خوب فهمید اینا چه نفوذیهایی هستن و کجا جاخوش کردن!!! ❇️ خدا حفظشون کنه کاش مردم و حاکمیت بیشتر قدر اینها را میدانستن و بهتر استفاده میکردن!!! https://eitaa.com/behzadzare
🔳شرح چهل حديث( اربعين حديث)🔳 🌷🍃امام خمینی رضوان الله علیه: 5️⃣1️⃣ حدیث پانزدهم، بلاء (امتحان) ⬅️ فصل در بيان نكته شدّت ابتلا انبياء و اوصياء و مؤمنين‌ 🔺ادامه 🔻و در احاديث شريفه اشارت به اين معنى دارد: 🟢🍃محمّد بن يعقوب بإسناده عن أبي جعفر، عليه السّلام، قال: إنّ اللّه تعالى ليتعاهد المؤمن بالبلاء كما يتعاهد الرّجل أهله بالهدايّة من الغيبة، و يحميه الدنيا كما يحمى الطبيب المريض. [1] ⚪️🍃حضرت باقر عليه السلام، فرمايد: «همانا خداى تعالى هر آينه تفقد كند مؤمن را به بلا چنانچه تفقد كند مردى عيال خود را به هديه از سفر. و هر آينه پرهيز دهد او را از دنيا، چنانچه پرهيز دهد طبيب مريض را.» و در حديث ديگر نيز به همين مضمون وارد است. [2] 🌷🍃و گمان نشود كه محبت حق و شدت عنايت ذات اقدس به بعضى بندگان، نعوذ باللّه، جزاف و بى جهت است، بلكه هر قدمى كه مؤمن و بنده خدا به سوى او بردارد، عنايت حق به او متوجه شود، 🔺حق تعالى به قدر ذراعى به او نزديك شود. [3] 🌹🍃مثل مراتب ايمان و تهيه اسباب توفيق، مَثل انسانى است كه با چراغى در راه تاريك حركت كند: هر قدمى كه بردارد، جلو او روشن گردد و راهنمايى براى قدم ديگر نمايد. هر قدمى كه انسان به سوى آخرت بردارد، راه روشنتر شود و عنايات حق به او بيشتر گردد و اسباب توجه به عالم قرب و تنفر از عالم بعد را فراهم فرمايد. و عنايات ازليه حق تعالى به انبيا و اوليا به واسطه علم ازلى اوست به اطاعت آنها در زمان تكليف. چنانچه شما اگر دو بچه داشته باشيد كه در حال طفوليت آنها علم پيدا كنيد كه يكى موجبات رضايت شما را فراهم مى‌كند و يكى موجبات سخط و غضب شما را، 🔻🔻🔻
🔺البته عنايت شما از اوّل به آن مطيع بيشتر از ديگرى است. ⚫️🍃و ديگر از نكات شدت ابتلاى بندگان خاص اين است كه آنها در اين ابتلا و گرفتاريها به ياد حق افتند و مناجات و تضرع در درگاه قدس ذات مقدس نمايند و مأنوس با ذكر و فكر او گردند. و طبيعى اين نوع بنى الانسان است كه در وقت بليات تشبث به هر ركنى كه احتمال نجات در او دهند پيدا مى‌كنند، و در وقت سلامت و راحت غفلت از آن پيدا مى‌كنند، و چون خواص ركنى جز حق سراغ ندارند، بدان متوجه شوند و انقطاع به مقام مقدس او پيدا كنند. و حق تعالى از عنايتى كه به آنها دارد، خود سبب انقطاع را فراهم فرمايد. گرچه اين نكته، بلكه نكته سابقه، نسبت به انبيا و اولياء كمل درست نيايد، چه كه آنها مقام شان مقدس تر از آن است و قلب شان محكم تر از آن است كه به اين امور علاقه به دنيا پيدا كنند، 🔺يا در توجه و انقطاع شان به حق فرقى حاصل شود. 🟢🍃و تواند بود كه انبيا و اولياء كمل چون به نور باطنى و مكاشفات روحانى يافته‌اند كه حق تعالى به اين عالم و زخارف آن نظر لطف ندارد و دنيا و هر چه در اوست خوار و پست است در پيشگاه مقدس او، از اين جهت اختيار كردند فقر را بر غنا و ابتلا را بر راحتى و بليّات را بر غير آنها 🔺چنانچه در احاديث شريفه شاهد بر اين معنى است. [4] ⚪️🍃در حديث است كه جبرئيل كليد خزاين ارض را در حضور خاتم النبيين، صلّى اللّه عليه و آله، آورد و عرض كرد در صورت اختيار آن از مقامات اخروى شما نيز چيزى كم نشود. حضرت براى تواضع از حق تعالى قبول نفرمود و فقر را اختيار فرمود. [5] ⚫️🍃و در كافى شريف سند به حضرت صادق، عليه السلام، رساند در حديثى، قال: إنّ الكافر ليهون على اللّه حتّى لو سأله الدّنيا بما فيها أعطاه ذلك. [6] و اين از خوارى دنياست در نظر كبرياى حق. 🟢🍃و در حديث است كه حق تعالى از وقتى كه عالم اجسام را خلق فرموده به آن نظر لطف فرموده است. و ديگر از نكات شدت ابتلا مؤمنين آن است كه در اخبار به آن اشاره شده است كه از براى آنها درجاتى است كه به آنها نايل نشوند 🔺مگر با بليات و امراض و آلام‌ [7] ⚪️🍃و ممكن است اين درجات صورت اعراض از دنيا و اقبال به حق باشد، و ممكن است از براى خود اين بليّات صورت ملكوتى باشد كه نيل به آنها نشود مگر با ظهور در عالم ملك و ابتلاى آنها به آن. چنانچه در حديث شريف كافى سند به حضرت صادق، عليه السلام، رساند: قال إنّه ليكون للعبد منزلة عند اللّه، فما ينالها إلّا بإحدى الخصلتين: إمّا بذهاب ماله، أو ببليّة في جسده. [8] فرمود: «همانا چنين است: هر آينه مى‌باشد از براى بنده درجه‌اى پيش خدا، پس نمى‌رسد به آن مگر به دو خصلت: 🔺يا به رفتن مالش، يا به بليه در جسم او.» 🌷🍃و در خبر شهادت حضرت سيد الشهداء، عليه السلام، وارد است كه حضرت رسول (ص) را در خواب ديد. حضرت فرمود به آن مظلوم كه از براى تو درجه‌اى است در بهشت، نمى‌رسى به آن مگر به شهادت. البته صورت ملكوتى شهادت در راه خدا حاصل نمى‌شود مگر به وقوع آن در ملك چنانكه مبرهن است در علوم عاليه، و در اخبار متواتره وارد است كه از براى هر عملى صورتى است در عالم ديگر. و در كافى از حضرت صادق، عليه السلام، نقل شده است، قال: إنّ عظيم الأجر لمع عظيم البلاء، و ما أحبّ اللّه قوما إلّا ابتلاهم. [9] فرمود: «همانا بزرگى مزد هر آينه با بزرگى بلاست. و دوست ندارد خدا قومى را مگر آنكه مبتلا كند آنها را.» 🔺و احاديث به اين مضمون بسيار است.
🥀پاورقی [1] اصول كافى ج 2، ص 255، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدت ابتلا المؤمن»، حديث 28. [2] اصول كافى ج 2، ص 259، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدت ابتلا المؤمن»، حديث 28، [3] در حديث قدسى است: من تقرّب إلىّ شبرا تقرّبت إليه ذراعا. (هر كسى به قدر يك وجب به من نزديك شود، من به قدر يك ذراع به او نزديك شوم.) بحار الانوار، ج 3، ص 313، «كتاب التوحيد»، باب 14، كنز العمال، ج 1، ص 225، حديث 135. [4] نهج البلاغة، «خطبه» 159 و 234 (خطبه قاصعه) [5] اشاره است به حديث ... و هبط مع جبرئيل ملك لم يطإ الأرض قطّ، معه مفاتيح خزائن الأرض. فقال: يا محمّد، إنّ ربّك يقرئك السّلام و يقول هذه مفاتيح خزائن الأرض، فإن شئت فكن نبيّا عبدا، و إن شئت فكن نبيّا ملكا. فأشار إليه جبرئيل (ع): أن تواضع يا محمّد. فقال: بل اكون نبيّا عبدا. ثم صعد إلى السّماء ... (و يكى از فرشتگان الهى كه هرگز به زمين فرود نيامده بود با جبرئيل به زمين آمد، و با او كليدهاى گنجهاى زمين بود، و به پيغمبر گفت: «اى محمد، پروردگارت بر تو سلام كرد و فرمود اين كليدهاى گنجهاى زمين است، اگر خواهى پيامبرى بنده باش و اگر خواهى پيامبرى داراى ملك و سلطنت باش.» پس جبرئيل اشاره كرد كه «يا محمد فروتنى كن.» پيامبر گفت: «من پيامبرى بنده خواهم بود،» فرشته به سوى آسمان رفت ...) امالى صدوق، مجلس 69، حديث 2. [6] «كافر نزد خدا خوار و پست است بدان حد كه اگر دنيا را با هر چه در آن است از خداوند بخواهد به او مى‌دهد.» اصول كافى، ج 2، ص، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 28. [7] بحار الانوار، ج 78، ص 174، «كتاب الطهارة»، «باب 44»، حديث 11. و همچنين در اصول كافى، ج 2، ص 255، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة الابتلاء المؤمن»، حديث 14. [8] اصول كافى، ج 2، ص 257، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 23، [9] اصول كافى ج 2، ص 252، «كتاب ايمان و كفر»، «باب شدة ابتلا المؤمن»، حديث 3. https://eitaa.com/khoban72
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌احسنت بر شما ! 🔴 پرچم انقلاب اسلامی همون پرچمی است که ۸ هزارسال بردوش انبیاء علیهم السلام و۲۵۰ سال بردوش ائمه هدای علیهم السلام بوده و امروز ما وارث آنیم! ☝️طوفان حاج مهدی رسولی در نجف آباد حتما ببینید و منتشر کنید👆👆 🔺پاسخ اونهایی است که امام حسین علیه السلام و انقلاب اسلامی رو میخوان از هم جدا کنن!!! https://eitaa.com/behzadzare
هدایت شده از دانشجوی مشروطی
🔴 رفتار آن چند نماینده، هم خلاف قانون بود و هم خلاف اخلاق و انصاف! 💥معاون سیاسی وزیر کشور در راستای وظایف و مأموریت‌های حوزه مسئولیت خود، اوایل خرداد ۴۰۲ بخشنامه‌ای را صادر کرد و به معاونان سیاسی استانداری‌های سراسر کشور، فرمانداران و رؤسای ستادهای انتخاباتی استانی متذکر شد که با توجه به نزدیک شدن روزهای انتخابات، از همراهی و رفتارهایی که شائبه دخالت و همراهی دولت با نمایندگان دارد پرهیز شود. 🔺همین کافی بود تا تعدادی از نمایندگان مجلس در یک اقدام شتاب‌زده وزیر کشور را به مجلس احضار کنند و با وجود توضیحات وحیدی، در یک رفتار غیراخلاقی او را «هُو» و در ادامه طرح استیضاح وزیر را مطرح کردند. 🔷 با وجود اینکه کلیت مجلس یازدهم بارها مفتخر به عنوان «مجلس انقلابی» از زبان رهبر معظم انقلاب شده و به‌حق هم عملکرد جمعی آن شایسته این عنوان است، اما رفتار این اقلیت اصلاً زیبنده این مجلس نبود و مصداق دیکتاتوری در لباس دموکراسی است. ♦️نمایندگان؛ منتخب ملت هستند و بر اساس قانون، وظایف و اختیاراتی دارند، اما ساحت و جایگاه و وظایف سایر ارکان نظام هم در قانون تعریف شده و اختیارات نماینده؛ مطلق نیست! 🔺رفتار این قلیل نمایندگان، هم خلاف قانون است چرا که سوء استفاده از موقعیت و دخالت در سایر قواست و هم خلاف اخلاق است چرا که «هُو» کردن وزیر در صحن علنی مجلس حتی کاری خلاف شأن انسان عادی کوچه‌بازاری است تا چه رسد به جایگاه نمایندگی ملت بزرگ ایران، و همچنین خلاف انصاف بود چرا که اگر خود این آقایان در چنین جایگاهی بودند چنین تذکر لازم و قانونی را باید به چه شکلی ابلاغ می‌کردند؟! ✅ با توجه به آنچه گفته شد ذکر چند نکته ضروری است: ۱- مجلس برای صیانت از جایگاه واقعی خود و اعاده حیثیت برخورد لازم با این نمایندگان انجام دهد و حداقل اسامی این قانون‌شکنان را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد! ۲- شورای محترم نگهبان به وظیفه خود عمل کند و در بررسی صلاحیت این افراد تجدید نظر کند، چرا که قانون‌شکنی در لباس قانون‌گذاری تناقض است! ۳- مردم هم اسامی این افراد را برای ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ به ذهن‌ها بسپارند، چرا که مجلس و شأن وکالت ملت شریف ایران باید پاس داشته شود. مجلس جای قانون‌شکنان نیست مگر اینکه این خاطیان به‌نحو شایسته‌ای از مردم عذرخواهی و جبران کنند! ❇️ در مورد تصمیم وزیر محترم کشور هم؛ با اینکه «آقای وحیدی» را مدیری خادم و جهادی و از سرمایه‌های نظام و افتخارات دفاع مقدس می‌دانم؛ اما باید گفت ایشان هم با وجود مقاومت اولیه در مقابل این بدعت خطرناک، در نهایت تسلیم شد و خوب عمل نکرد، چرا که حتی اگر صلاح بر تسلیم شدن هم بود باید زودتر از این تسلیم می‌شد تا در چنین شرایط حساسی که مردم گرفتار مسائل معیشتی و اقتصادی هستند و باید وقت دولت و مجلس و رسانه‌ها برای چاره‌اندیشی و گره‌گشایی از کار مردم باشد، این همه هزینه مادی و معنوی به جامعه تحمیل نمی‌کردند. ✍بهزادزارع https://eitaa.com/behzadzare
هدایت شده از محمدعلی محفوظی
💚خوش بحال آنهایی که چنین شب قدری را تجربه کرده باشند، 🔺درآن شب ۲۱رمضان،درذهن وضمیر «شهیدردانی‌پور»چه می‌گذشت که چنین ناله می‌زد... ایشان همان کسی استکه بر دستانش بوسه زد و درباره اوگفت. «اگر درقیامت می‌شد من را به عنوان نوکر آقای ردانی‌پور در محشر حاضر کنند و بگویند به صدقه سر آقای ردانی‌پور تو را آمرزیده‌ایم،افتخارمی‌کنم»! 🔺این چنددقیقه «استغاثه ودعا» تقدیم به هرصاحب منصبی درجمهوری اسلامی؛ وهرمدعی که خودش رابرتر از دیگران میپندارد... اَللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْسٍ لاَتَشْبَعُ وَ مِنْ قَلْبٍ لاَيَخْشَعُ‏ وَمِنْ عِلْمٍ لاَ يَنْفَعُ وَمِنْ صَلاَةٍ لاَتُرْفَعُ وَمِنْ دُعَاءٍ لاَيُسْمَعُ آبرو می‌رود ای ابرخطاپوش ببار!!! که به دیوان عمل،نامه سیاه آمده‌ایم... صفحات مجازی محمدعلی رامین👇 eitaa.com/maramin splus.ir/mohammadali_ramin ble.ir/join/ZDA1ODBlZD ...ریال ایران! ازاین خبرچه برداشتی میشود؟ اینکه"وضع اقتصادی مردم ایران اسلامی ازهمۀ کشورهای دنیا بدتراست" درحالی که ارزش پول ملی،ربطی به رفاه ندارد. چراکه باحذف صفرها،میتوان یک‌شبه ارزش پول ملی رابسیاربالا برد؛درحالی که رفاه عمومی هیچ تغییری نمیکند. 〰〰〰〰〰〰 پیش از ورود به بحث توجه به این نکته ضروری است که مطالب زیر که امروزه وضع اقتصادی مردم،بسیارخوب است، درحالیکه متاسفانه در اقتصادی بسیارزیادبودو بایدباروحیه جهادی مشکلات اقتصادی راحل وبرای افزایش قدرت پول برنامه‌ریزی کنند. هدف فقط این جمله است که:«ارزش اسمی پول ملی،تعیین‌کنندۀ وضعیت رفاه مردم یک کشورنیست» ○○○○○○○○○○○○○○○○ یک واقعیت است که امروز،ریال ایران کم‌ارزش‌ترازسایرارز‌های ملی است.اما از این گزاره معمولاًبرداشت کاملاًاشتباه میشود؛وقتی چنین خبری رامیشنویم ناخودآگاه گمان می‌کنیم وضع اقتصادایران اسلامی ازهمه‌کشورهای دنیا بدتراست ومتوسط رفاه ایران اسلامی، ازرفاه افرادسایرکشورهاکمترست.باید بدانیم ارزش پول ملی،هیچ ربطی به رفاه ندارد.چراکه اولاً باحذف صفر،میتوان یک‌شبه ارزش پول ملی رابسیاربالابرد؛درحالیکه در رفاه عمومی هیچ تغییری رخ نمیدهد.ثانیا،بررسی وضعیت درآمد درکنارارزش پول ملی است که میتواندوضعیت قدرت خریدمردم رانشان دهد. 🔴ارزش اسمی پول ملی یعنی چیزیکه روی پول نوشته شده است.مثلاًسال۹۹هرهزارتومان ماتقریباًبرابر۲۰ افغانی افغانستان بوده است!هزارکجا،۲۰کجا.بانگاه اول،بنظر میرسدبایدوضع اقتصادما ازاقتصادافغانستان بدترباشد. امادقیقترکه میشویم،میبینیم درآمدسرانه افغانستان درسال۹۹ (براساس آمارهای صندوق جهانی) بطورمتوسط برابر۳۹هزار و۷۴۱ افغانی یعنی معادل۲میلیون و۱۸۵هزارتومان درسال بوده است؛این درحالیست که درآمدسرانه ایران اسلامی درسال۹۹(مطابق آمارهای صندوق جهانی)برابربا۴۶میلیون و۹۰۰هزارتومان درسال بود. بنابراین مهم نیست که ارزش یک افغانی نزدیک به۵۵۰ریال است.مهم آن است که بدانیم دریافتی وحقوق افرادچقدر است.چون درنسبت بین حقوق وارزش پول ملی است که قدرت خریدمعناپیدا میکند. نه مهم است که عدد درآمد سرانه اسمی درایران اسلامی ازهمه جابالاتراست،ونه مهم است که ارزش اسمی پول ملی ما پایینترین دردنیاست!بلکه مهم این است که بدانیم قدرت خرید مردم مابطورمتوسط دردنیاچه رتبه‌ای دارد. 🔹براساس آمارهای صندوق جهانی، ایران اسلامی درسال۱۳۹۹ درشاخص قدرت خریدسرانه رتبه‌۸۵م دنیارا ازمیان ۱۹۷کشورکسب کرده است؛یعنی اگرجهان را به دو نیمه تقسیم کنیم،ما در نیمه‌بالایی قرارداریم وبطور میانگین،قدرت خریدمردم ۱۱۲کشور از ما ایران اسلامیان کمتراست.این نشان میدهدکه کاغذپولهای بی‌ارزش‌ترین پول دنیا،چندان هم بی‌ارزش نیست وتوانسته قدرت خرید ایران اسلامیان را از۱۱۲کشوربالاتر نگه‌ دارد. 🔸این یعنی چه!؟ یعنی اگرچه ارزش ریال از ارزش پول ملی۱۹۷کشورکمتراست اما درآمدمردم ما به ریال، به اندازه‌ای هست که بتوانیم با حقوقمان،کالاهاوخدماتی رابخریم که مردم۱۱۲کشورپایین‌ترازما،توان تهیه‌اش را ندارند. جالب آنکه برآوردهای صندوق بین‌المللی پول نشان میدهدکه قدرت خریدسرانه در ایران اسلامی،تاسال۱۴۰۶ بالاترهم خواهدرفت. 🔴 بسیاری ازکشورهادر۴۰سال اخیر، را حذف کردند.و همین امروز اگرما۴صفر را حذف کنیم، ارزش پول ملی‌ از۸۱کشورجهان بهتر میشود وتقریباً معادل ارزش پول ملی نیکاراگوئه خواهدشد.این درحالی‌است که قدرت خریدمردم نیکاراگوئه هم‌اکنون بر اساس آمارهای صندوق جهانی،بطور متوسط یک‌سوم قدرت خریدایران اسلامیان است. 👈 نتیجه آنکه ، تعیین‌کننده‌ وضعیت رفاه مردم یک کشورنیست و کاغذپولهای ریال نیزآنقدرهاکه رسانه‌های زردمی‌گویند،بی‌ارزش نیست!