eitaa logo
روشنای تبیین✔️
23.6هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.2هزار ویدیو
381 فایل
امام‌خامنه‌ای:جهادتبیین‌یک‌واجب‌فوری‌وقطعی‌ست. باذهن‌فعال‌وزبان‌گویا،امیدآفرین‌هستی. موسسه‌جهادی‌رسانه‌ای‌روشنای‌ تبیین،مردمی‌‌است‌ومتعلق‌به‌‌هیچ‌ نهادیاگروه‌سیاسی‌‌نیست. 💌مدیر: @jehadetabyien 💌ادمین: @tabyienadminn عضویت‌؛ارسال‌عدد۲۰به۳۰۰۰۱۴۲۲۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 دشمن بیرونی همان و است که دنیا را به سلطه‌گران و سلطه‌پذیران تقسیم می‌کند. اگر ملتی بخواهد در مقابل سلطه‌گران از منافع خود دفاع کند، سلطه‌گران با آن ملت دشمنی می‌کنند، روی او فشار می‌آورند، و سعی می‌کنند مقاومت او را در هم بشکنند. این دشمن یک ملتی است که می‌خواهد مستقل، عزت‌مند و پیشرفته بشود و زیر بار سلطه‌گران نرود؛ این دشمن بیرونی است. امروز مظهر این دشمنی عبارت است از: شبکه صهیونیسم جهانی و دولت کنونی ایالات‌متحده آمریکا. البته این دشمنی مال امروز نیست. روش‌ها تغییر می‌کند، اما سیاست دشمنی با ملت ایران از اول انقلاب تا امروز بوده است. هر چه توانستند فشار آوردند، اما فشارهای آن‌ها نتوانسته ملت ایران را ضعیف یا به عقب‌نشینی وادار کند. نه ، نه ، نه و نه . امروز ما نسبت به گذشته بسیار هستیم و این نشان دهنده‌ی این است که دشمن در دشمنی با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است؛ اما این دشمنی ادامه دارد. 📚، ص٧ 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🌺 ما عشق را پشت در این خانه دیدیم 📲 نسخه مناسب اشتراک در شبکه‌های اجتماعی 🆔 eitaa.com/tabyien
⁉️ ما باید حافظ تقوا باشیم‌ یا تقوا حافظ ماست؟ 🔸 حقيقت اين است كه تقوا هم هر اندازه عالى باشد به نوبه خود خطراتى دارد. آدمى در عين اينكه بايد در حمايت و حراست تقوا زندگى كند بايد خود حافظ و حارس تقوا بوده باشد و اين، به اصطلاح «دور» نيست. 🔸 مانعى ندارد كه يك چيز وسيله حفظ و نگهدارى ما باشد و در عين حال ما هم موظف باشيم او را حفظ كنيم. درست مثل همان جامه كه مثال زدم: جامه حافظ و حارس و نگهبان انسان است از سرما و گرما، انسان هم حافظ و حارس جامه خويش است از دزد. اميرالمؤمنين عليه السلام در يک جمله به هر دو اشاره كرده، آنجا كه می‌‏فرمايد: «ألا فَصُونُوها وَ تَصَوَّنُوا بِها..» يعنى را حفظ كنيد و به وسيله تقوا برای خودتان مصونیت درست كنيد. 🔸 پس اگر از ما بپرسند آيا تقوا ما را حفظ می‌کند و يا ما بايد حافظ تقوا باشيم، می‌گوییم هر دوتا. نظير اينكه اگر بپرسند آيا از تقوا بايد كمک گرفت براى رسيدن به خدا و مقام قرب الهى، يا از خدا بايد كمک خواست براى تحصيل تقوا؟ می‌گوییم هر دوتا؛ به کمک تقوا بايد به خدا نزديک شد، و از خدا بايد مدد خواست كه براى تقواى بيشتر ما را موفق بفرمايد. 🔸حضرت علی (ع) را از هر رقیٌتی و از هر گونه بدبختی می‌داند. یا اینکه می‌فرماید: همانا تقوای خداوند برای شما، دوای درد دلها، چشمی برای کوری دلها و شفای بیماری جسدها و اصلاح فساد سینه‌ها و پاکی آلودگی نفوس و روشنایی پرده‌های چشمان است. ( خطبه 198) 📚 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🤔 انسان چون خودش را خیلی دوست دارد، خیال می‌کند همه‌ کارهایش خوب است‼️ 📲 نسخه مناسب اشتراک در شبکه‌های اجتماعی 🆔 eitaa.com/tabyien
🔸 افزایش عیار معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه انقلاب اسلامی عیار و را در فضای عمومی جامعه به‌گونه‌ای چشمگیر افزایش داد. این پدیده‌ی مبارک را رفتار و منش حضرت امام خمینی در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب، بیش از هر چیز رواج داد؛ آن انسان معنوی و عارف و وارسته از پیرایه‌های مادّی، در رأس کشوری قرار گرفت که مایه‌های ایمان مردمش بسی ریشه‌دار و عمیق بود. هرچند دست تطاول تبلیغات مروّج فساد و بی‌بندوباری در طول دوران پهلوی‌ها به آن ضربه‌های سخت زده و لجنزاری از آلودگی اخلاقی غربی را به درون زندگی مردم متوسّط و بخصوص جوانان کشانده بود، ولی رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی، دل‌های مستعد و نورانی بویژه جوانان را مجذوب کرد و فضا به سود دین و اخلاق دگرگون شد. مجاهدت‌های جوانان در میدان‌های سخت از جمله دفاع مقدّس، با و و و همراه شد و ماجرا‌های صدر اسلام را زنده و نمایان در برابر چشم همه نهاد. پدران و مادران و همسران با احساس وظیفه‌ی دینی از عزیزان خود که به جبهه‌های گوناگون جهاد می‌شتافتند دل کندند و سپس، آنگاه که با پیکر خون‌آلود یا جسم آسیب‌دیده‌ی آنان روبه‌رو شدند، مصیبت را با شکر همراه کردند. مساجد و فضا‌های دینی رونقی بی‌سابقه گرفت. صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان و استاد و دانشجو و زن و مرد و صف نوبت برای و و از هزاران جوان داوطلب و فداکار آکنده شد. 🆔 eitaa.com/tabyien
دامی برای مرغ مقلد_1399418235721.mp3
8.93M
(شنیدنی)👌 🔱 برای مرغ 🔱 عده‌ای فکر می‌کنند چون غربی‌ها از لحاظ علمی بر ما برتری دارند، پس ما باید فرهنگ، عقاید، آداب معاشرت، آداب زندگی، روابط اجتماعی و سیاسی‌مان را از آن‌ها یاد بگیریم؛ این اشتباه است. اروپایی‌ها کارهای غلط و خطا و رفتارهای زشت الی ماشاءاللَّه دارند؛ چرا باید این کارها را از آن‌ها یاد بگیریم؟ مقام معظم رهبری ۱۳۸۳/۴/۱۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌👌 🔸رهبر معظم انقلاب در پاسخ به که گفت «دعا کنید شهید شوم»: شما بعد از ۱۲۰سال که از دنیا رفتید،قطعا شهید هستید. 🗓 بازنشر دیدار خانواده خوش لفظ بارهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد شهادت 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 🌷: 🔸 آرزو دارم مثل مادرم حضرت زهرا(س) هیچ نشانی از من وجود نداشته باشد. اصلاً دوست ندارم جنازه‌ام برگردد و می‌خواهم مثل مادر سادات بدون مزار باشم. دلم می‌خواهد گمنام بمانم... 🆔 eitaa.com/tabyien
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭😭 👌👌 دیر آمدم دیر آمدم در داشت می‌سوخت هیئت میان داشت می‌سوخت دیوار دم می‌داد، در بر سینه می‌زد محراب می‌نالید، منبر داشت می‌سوزد. سربند ""ی محسن غرق خون بود سجاد از سجده که سر برداشت می‌سوخت ما را پشت در این خانه دیدیم زهرا در بود حیدر داشت می‌سوخت! 🆔 eitaa.com/tabyien
🔅و عناصر الأبرار؛ واساس و ریشه‌ی نیکوکاران 🔅 «عناصر» جمع عُنصُر به ریشه و نسب هر چیزی می گویند. «ابرار» جمع بَرّ و از ریشه «بِرّ» است که به معنای نیکوکاری در مقابل غیر می‌آید و در موارد مختلف، جلوه مناسب آن مورد را دارد. 🔸 (ع) عنصر ابرار بودن ائمّه اطهار (ع) این گونه قابل تصویر است: ابرار دارای دو بُعد جسمی و روحی هستند. تفاوت آنان با دیگران در بُعد روحی است و در بُعد جسمی فرقی میان آنها و دیگران نیست؛ چون انسان ها با یکدیگر فرقی ندارند، جز در برخی خواص ظاهری، مانند رنگ، قد، وزن و... که تأثیری در تقسیم صالحان و طالحان ندارد. روح این گونه افراد با یک سری صفات نیک و پسندیده عجین شده و در حقیقت، تکوّن روح و شخصیت روحی آنها به این صفات و خصال نیک است و کاربُرد واژه «ابرار» برای چنین افرادی ناشی از همین اتصاف روحی و معنوی است. 🔸 ائمّه اطهار (ع) ریشه هر خیر و نیکی و اساس هر خصلت نیک و پسندیده هستند: «إنْ ذُکر الخیرُ کنتم أوّلَه وأصلَه وفرعَه ومعدنَه ومأواه ومُنتهاه» بنابراین هر خصلت صحیح و صفت نیکی ریشه در بیت رفیع آن‌ها دارد و عالَم بشری، مدیون خصال نیک و صفات کمال آن پیشوایان نور است و اساساً نورانیت و حقیقت امامت چیزی جز صفات نیک و خصال پسندیده انسانی نیست. 🔸 بنابراین، اگر کسی به خصلت پسندیده ای متّصف بود و به واسطه‌ی این اتصاف در زمره‌ ابرار قرار گرفت، از کوثر جوشان امامت سیراب شده است؛ چون ائمّه اطهار (ع) ریشه، اصل و نَسَب ابرار هستند. 📚، ج۱ 🆔 eitaa.com/tabyien
4_5898005221518346771.mp3
6.99M
⁉️برای چه کار کردی؟ ⚡️ بسیار شنیده‌ایم که باید برای امامِ زمانِ خود مانند حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها باشیم... - مگر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای امامش چه کرد؟ (عج) 🆔 eitaa.com/tabyien