eitaa logo
چهارده معصوم "علیهم‌السّلام"
660 دنبال‌کننده
508 عکس
142 ویدیو
9 فایل
☑️«کانال چهارده معصوم علیهم‌السلام» جهت آشنایی بیشتر با شخصیت و سیره معصومین علیهم‌السلام در پیام‌رسان‌های ایتا و سروش ایجاد شده است @tabyin_Chahardah_Masoom ✅ وابسته به مجموعه‌ی«تبیین منظومه فکری رهبری» @t_manzome_f_r 📩 مدیر @tabyin_manzome
مشاهده در ایتا
دانلود
با هر قدمی در راه استواری انقلاب یک قدم به ظهور نزدیک تر می‌شوید هم روحتان در انتظار حضرت مهدی عج باشد، هم نیروی جسمی‌تان در این راه حرکت بکند. هر قدمی که در راه استواری این انقلاب اسلامی بر می‌دارید، یک قدم به ظهور حضرت مهدی عج نزدیک تر می‌شوید. ۱۳۶٠/٠۳/۲۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶 حادثه‌ی غدیر به نگاه مرحوم علامه‌ی امینی (رضوان‌اللَّه‌تعالی‌علیه) صاحب کتاب الغدیر و بعد در نگاه مرحوم شهید مطهری (رضوان‌اللَّه‌علیه) وسیله‌ی وحدت امت اسلامی است. گمان نکنند بعضی که حادثه‌ی غدیر مایه‌ی اختلاف است؛ نه. ۸۸/۹/۱۵ 7⃣ روز تا عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶  از اوائل بعثت، آن وقتی كه پیغمبر اكرم(ص) خود را در مكه بر قبائل گوناگون عرب عرضه كرد، اسلام را بر آنها عرضه كرد - كه این یک ماجرای مفصلی است در تاریخ قبل از هجرت، در اوائل بعثت - به این قبیله رفت، به آن قبیله رفت، رئیس یكی از قبائل كه در تاریخ مشخص شده است - اینها جزو مسلّمات تاریخ است و مسئله‌ی شیعه و سنی در بیان این وقایع نقشی ندارد؛ خود برادران اهل سنت این را نقل كرده‌اند - به پیغمبر عرض كرد كه ما حاضریم دسته‌جمعی به اسلام ایمان بیاوریم، به یک شرط؛ آن شرط این است كه بعد از تو، این كار در اختیار ما باشد؛ رئیس قبیله‌ی ما بشود جانشین تو. در تاریخ دارد كه پیغمبر در پاسخ این شخص فرمود: نه، «هذا امر سماویّ»؛ 🔸 این یک مطلبی است كه در اختیار من نیست؛ این آسمانی است، در اختیار خداست. آنها هم ایمان نیاوردند و رفتند. پس مسئله‌ی خلافت پیغمبر بر اساس وحی الهی است؛ بر اساس اراده‌ی پروردگار است، دست پیغمبر هم نبود. اما اگر پیغمبر اكرم می‌خواست انتخاب بكند، چه كسی را باید انتخاب بكند؟ آن كسی باید قاعدتاً مورد گزینش نبی مكرم قرار بگیرد كه همه‌ی معیارهای اساسی اسلام در او در حد كامل باشد. خب، حالا امیرالمؤمنین را همه‌ی مسلمانان عالم در محاسبه‌ها بسنجند - درست است كه احادیث گوناگونی در فضیلت برخی از صحابه نقل شده است - معیارها را نگاه كنند، پهلوی هم بگذارند، ردیف كنند، اینها را با قرآن و با سنت مسلّم مقایسه كنند، ببینند چه كسی برگزیده خواهد شد. علم امیرالمؤمنین، كه علم یكی از معیارهاست؛ 🔸 پیغمبر اكرم درباره‌ی امیرالمؤمنین طبق نقل همه‌ی مسلمانان - شیعه و سنی - می‌فرمود: «انا مدینة العلم و علیّ بابها»، از این بالاتر چه شهادتی؟ 🔸 درباره‌ی جهاد امیرالمؤمنین، خدای متعال: «و من النّاس من یشری نفسه ابتغاء مرضات اللَّه»،آیه نازل شده است 🔸 در مورد مجاهدت امیرالمؤمنین و ایثار امیرالمؤمنین؛ درباره‌ی كس دیگری این آیه نازل نشده است. 🔸 درباره‌ی انفاق امیرالمؤمنین: «و یطعمون الطّعام علی حبّه مسكینا و یتیما و اسیرا»؛ 🔸 امیرالمؤمنین و خاندان مكرم نزدیک او مشمول این آیه‌اند. «انّما ولیّكم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلاة و یؤتون الزّكاة و هم راكعون». همه گفته‌اند این، درباره‌ی امیرالمؤمنین است. این معیارها - معیارهای متعددی كه در اسلام، معیار برگزیدگی است، معیار برتری است - از علم و تقوا و انفاق و ایثار و جهاد و بقیه‌ی معیارهائی كه در اسلام وارد شده است، همه و همه، یكی یكی با امیرالمؤمنین تطبیق می‌كند. كیست كه بتواند این چیزها را در علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) انكار كند؟ ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 6⃣ روز تا عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
جامعه باید با ایجاد آمادگی پذیرای مهدی موعود(عجل‌الله‌فرجه) بشود🔻 «امام زمان می‌آید انجام می‌دهد، یعنی چه!؟ امروز تکلیف شما چیست؟ شما امروز باید چه بکنی؟ شما باید زمینه را آماده کنی، تا آن بزرگوار بتواند بیاید و در آن زمینه آماده، اقدام فرماید. از صفر که نمی‌شود شروع کرد! جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود ارواحنافداه باشد که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل انبیا و اولیای طول تاریخ می‌شود. چه علّتی داشت که بسیاری از انبیای بزرگ اولی‌العزم آمدند و نتوانستند دنیا را از بدی‌ها پاک و پیراسته کنند؟ چرا؟ چون زمینه‌ها آماده نبود.» ۱۳۷۶/۰۹/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶 جوانی آن بزرگوار[امیرالمومنین(ع)]، الگوست برای جوان‌های امت اسلام؛ آن‌جور با صفا و صداقت و بصیرت، حقیقت را دیدن، شناختن، به دنبال آن دویدن، از آن با همه‌ی وجود دفاع کردن، میدان‌های خطر را طی کردن، خطر را ندیده گرفتن و به هیچ انگاشتن، از راه صحیح یک سر سوزن منحرف نشدن، چشم به پیغمبر داشتن، «یحذو حذو الرّسول»؛ دنبال پیغمبر قدم به قدم حرکت کردن، در مقابل امر الهی و اوامر پیغمبر تسلیم محض بودن، در عین حال لحظه به لحظه بر دانش خود افزودن، عمل را با علم خود منطبق کردن در همه‌ی آنات زندگی. این، جوانی امیرالمؤمنین است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 4⃣ روز تا عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶 دوره‌ی میان‌سالی و سالخوردگی امیرالمؤمنین هم مشحون از امتحان‌های دشوار، امتحان‌های عجیب و غریب است و در همه‌ی اینها آن صبر عظیم، صبر جمیل؛ مصلحت اسلام را - آن‌جائی که مصلحت اسلام در خطر است - بر همه چیز ترجیح دادن، حتّی بر حق مسلّم خود. 🔸 امیرالمؤمنین می‌توانست آن وقتی که احساس می‌کرد حق او ضایع می‌شود، قیام کند؛ علی که از کسی نمی‌ترسید. او کسی بود که اگر جلو هم می‌افتاد، مطمئناً کسانی دنبال او حرکت می‌کردند؛ اما «فأمسکت بیدی یدی حتّی رأیت راجعة النّاس قد رجعت عن الإسلام یدعون إلی محق دین محمّد (صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله)» می‌فرماید: دیدم انگیزه‌های مخالف با اصل دین، دارد در دل‌ها زنده می‌شود، دشمنانی هستند، مخالفینی هستند، می‌خواهند از موقعیت استفاده کنند، لذا من آمدم وسط میدان، از اصل دین دفاع کردم؛ از حق خود گذشتم و عبور کردم. مصلحت اسلام را این‌جور با همه‌ی وجود رعایت می‌کند. آن وقتی هم که نوبت حکومت و سیاست به حسَب تقدیر الهی به او می‌رسد، مردم مراجعه می‌کنند، اصرار می‌کنند، از آن حضرت می‌خواهند که زمام قدرت را در دست بگیرد، مقتدرانه وارد میدان می‌شود؛ «لایخاف فی اللَّه لومة لائم»؛ از هیچ چیز نمی‌ترسد، هیچ ملامتی او را از راه بر نمی‌گرداند. یک الگوی کامل؛ این امیرالمؤمنین است؛ این آن انسان والائی است که شیعه برای او این ارج و مقام را قائل است. این را خوب است همه‌ی امت اسلامی توجه کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 3⃣ روز تا عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻مبارز همیشه پیروز 📌در نبرد بین امام هادی علیه‌السّلام و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن کسی که ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی علیه‌السّلام بود. ۱۳۸۳/۵/۳۰   @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻فدک یعنی این! 📌هارون دست‌بردار نبود. می‌خواست هرطور هست خودش را مُسلم واقعی و دوست‌دار اهل بیت پیامبر نشان بدهد. در همان ‌سفر مدینه آمد به امام گفت: «شما آل علی از فدک محروم شدید. فدک را به‌زور از شما گرفتند. حالا شما حدود فدک را برای من مشخص کنید تا آن را به شما برگردانم!» امام کاظم علیه‌السلام دست هارون را خوانده بود. حدودی که امام برای فدک معین کرد، تمام کشور اسلامی آن‌روز را دربرمی‌گرفت؛ فدک یعنی این! یعنی اینکه تو خیال کنی که ما دعوامان در آن روز بر سر یک ‌باغستان بود، چندتا درخت خرما بود، این ساده‌لوحانه است. مسئله ما آن روز هم مسئله چندتا نخلستان و باغستان فدک نبود، مسئله خلافت پیغمبر بود؛ مسئله حکومت اسلامی بود. منتها آن‌روز آن چیزی که فکر می‌شد ما را از این حق به‌کلی محروم خواهد کرد، گرفتن فدک بود. لذا ما در مقابل این مسئله پافشاری میکردیم. امروز آن چیزی که در مقابل ما تو غصب کردی، باغستان فدک نیست که ارزشی ندارد. آنچه که تو غصب کردی، جامعه اسلامی است، کشور اسلامی است. @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶 این عزت اسلامی در ایران، به برکت روح ولایت است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵ 1⃣ روز تا عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«آن وقت اگر امام زمان علیه‌الصّلاةوالسّلام در یک دنیای بدون آمادگی تشریف بیاورند، همان خواهد شد! باید آمادگی باشد. این آمادگی چگونه است؟ این، همانی است که شما نمونه‌هایی از آن را در جامعه خودتان مشاهده میکنید. امروز در ایران اسلامی چیزهایی از درخشندگیهای معنوی وجود دارد که در هیچ‌جای دنیا نیست. تا آن‌جایی که ما خبر و گزارش و اطّلاع داریم؛ از قضایای دنیا بیخبر هم نیستیم.» ۱۳۷۶/۰۹/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔶 ماجرای غدیر یک ماجرای حقیقی، واقعی و بیان معیار است؛ مشخص است که امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (علیه آلاف التّحیّة و السّلام) یک قله‌ی مرتفع است؛ هم برای حاکم اسلامی و حکومت اسلامی، هم برای هر فرد مسلمان. ۸۸/۹/۱۵ عیــــد بـــزرگـــــ غدیـــر مبارک 🎊 @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
باید زمینه را آماده ظهور کرد «جامعه‌ای می‌تواند پذیرای مهدی موعود عج باشه که در آن آمادگی و قابلیت باشد، والّا مثل حرکت انبیاء و اولیای طول تاریخ می‌شود.» ۱۳۷۶/٠۹/۲۵ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻سی و پنج سال مبارزه 📌سی و پنج سال مبارزه، مجاهدت، زندان رفتن، بارها تبعید شدن، در یک محیط رعب زندگی کردن، دوستان زیادی را با زحمت جمع کردن، احکام الهی را در زیر فشار اختناق دستگاه حاکم آن روز منتشر کردن و عمری را با این شیوه گذراندن. این یک خصوصیت از خصوصیات زندگی موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام است. ۱۳۶۴/۱/۲۳ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
35.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
(علیه‌السلام) 🔻راه طلایی‌شدن 📌از امام صادق علیه‌السلام است: «حضرت به داودبن‌سرحان می‌فرماید: ای داود! برخی از مکارم اخلاق به برخی دیگر وابسته است و باهم ارتباط دارد که این‌ها را خدا تقسیم می‌کند؛ ... راستگویی و صداقت با مردم در عمل، بخشیدن به فقیری که درخواستی دارد و نیکی‌کردن در مقابل خوبی‌های دیگران.» ۱۳۹۷/۱۲/۱۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻شکر نعمت 📌روزگار به او سخت گرفته بود. طلبکارها مدام می‌آمدند پی‌اش. درمانده شده بود. رفت پیش امام هادی علیه‌السلام. تا آمد چیزی بگوید، امام گفت: «اباهاشم! شکر کدام ‌یکی از نعمت‌های خدا را می‌خواهی به ‌جا بیاوری؟ به تو ایمان داده و بدنت را بر آتش حرام کرده. سلامتی و عافیت داده تا قوت داشته باشی و طاعتش را به‌ جا بیاوری...» امام دانه‌دانه نعمت‌های خدا را برای اباهاشم برمی‌شمرد و او در سکوت، گوش می‌داد. حرف امام که تمام شد، اباهاشم همان‌طور در فکر نعمت‌ها و شکرهای به‌جا نیاورده، بلند شد برود که امام گفت: «سپرده‌ام صددینار به تو بدهند. دم در بگیرشان و برو». @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
استقرار عدالت در عالم «برجسته‌ترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و شمارش صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را - که در تاریخ بشر، از زمان‌های گذشته همواره وجود داشته و امروز هم با شدّت وجود دارد - ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. یا در زیارت آل یاسین وقتی خصوصیات آن بزرگوار را ذکر می‌کنید، یکی از برجسته‌ترین آنها این است که «الّذی یملأ الارض عدلاً و قسطاً کما ملئتت جوراً و ظلماً». انتظار این است که او همه عالم - نه یک نقطه - را سرشار از عدالت کند و قسط را در همه جا مستقر نماید. در روایاتی هم که درباره آن بزرگوار هست، همین معنا وجود دارد. بنابراین انتظار منتظران مهدی موعود، در درجه اوّل، انتظار استقرار عدالت است.» ۱۳۸۱/٠۷/۳٠ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
أَیْنَ‌الشُّمُوسُ‌الطّالِعَة «در دوران امام زمان(عج) عقل و خرد انسان‌ها،آگاهی انسان‌ها،در یک سطح بسیار بالایی است؛یعنی رهبری ولی خدا آگاهی‌بخش است.مثل خورشیدی است که در فضای جامعه و در فضای بشریت می‌درخشد و تاریکی‌ها را می‌زداید.» ۱۳۶۶/٠۱/۲۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻حتی یک روز! 📌دوران امامت حضرت علی‌بن‌الحسین (علیه‌السلام) که تقریبا سی‌وپنج سال طول کشید، از اول تا آخر، جهاد و مبارزه بود؛ حتی یک روز از این دوران را امام بزرگوار، به سکوت و عدم تحرک و عدم تلاش نگذراند. اگر تلاش‌های امام سجاد نبود، شهادت امام حسین علیه‌السلام ضایع شده بود و آثار آن نمی‌ماند. سهم امام چهارم، سهم عظیمی است. ▪️انسان ۲۵۰ساله، حلقه سوم، ص۵۹۱ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻 امام حسن عسکری (علیه‌السلام) در شهر سامرا با تمام دنیای اسلام رابطه برقرار کرده بود. 📌بعد از حرکت حضرت رضا به طرف ایران و آمدن به خراسان، یکی از اتفاقاتی که افتاد، همین بود. شاید اصلاً در محاسبات امام هشتم (علیه‌السّلام) این موضوع وجود داشته. قبل از آن، شیعیان در همه‌جا تک و توک بودند؛ اما بی‌ارتباط به هم، نا امید، بدون هیچ چشم‌اندازی، بدون هیچ امیدی؛ سلطه‌ی حکومت خلفا هم که همه جا بود؛ قبلش هم هارون بود با آن قدرت فرعونی. حضرت که به‌طرف خراسان آمدند و از این مسیر عبور کردند، شخصیتی در مقابل مردم ظاهر شد که هم علم، هم عظمت، هم شکوه، هم صدق و هم نورانیت را جلوی چشم آنها می‌گذاشت؛ اصلاً مردم مثل چنین شخصیتی را ندیده بودند. قبل از آن، چقدر از شیعیان می‌توانستند از خراسان حرکت کنند و به مدینه بروند و امام صادق را ببینند؟ اما در این مسیر طولانی، همه جا امام را از نزدیک دیدند؛ چیز عجیبی بود؛ کأنّه انسان پیغمبر را مشاهده کند. آن هیبت و عظمت معنوی، آن عزت، آن اخلاق، آن تقوا، آن نورانیت و آن علم وسیع که هرچه می‌پرسی و هرچه می‌خواهی، در دستش هست؛ چیزی که اصلاً مردم آن را ندیده بودند ولوله‌یی راه انداخت. ۱۳۹۳/۱۰/۰۹ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«در دنیایی که همه رویدادها و پدیده‌ها انسان را از رسیدن به یک روزگار لذت‌بخش و شادی‌بخش مأیوس می‌کند انتظار ظهور مهدی(علیه‌الصلوة‌والسلام) در انسان امید می‌دمد و انسان را به آینده بزرگ و روشن و شیرین نوید می‌دهد.» ۱۳۶۸/٠۱/٠۲ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
«لازمه انتظار خودسازی است انتظار، تکلیف بر دوش انسان می‌گذارد. وقتی انسان یقین دارد که یک چنین آینده‌ای هست؛ همچنانی که در آیات قرآن هست: «و لقد کتبنا فی الزّبور من بعد الذّکر انّ الارض یرثها عبادی الصّالحون. انّ فی هذا لبلاغا لقوم عابدین» - مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند، می‌فهمند - باید خود را آماده کنند، باید منتظر و مترصد باشند. انتظار لازمه‌اش آماده‌سازی خود هست. بدانیم که یک حادثه‌ی بزرگ واقع خواهد شد و همیشه منتظر باشید. هیچ وقت نمی‌شود گفت که حالا سال‌ها یا مدت‌ها مانده است که این اتفاق بیافتد، هیچ وقت هم نمی‌شود گفت که این حادثه نزدیک است و در همین نزدیکی اتفاق خواهد افتاد. همیشه باید مترصد بود، همیشه باید منتظر بود. انتظار ایجاب می‌کند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است. این لازمه‌ی انتظار است. وقتی بناست در آن دوران منتظَر عدل باشد، حق باشد، توحید باشد، اخلاص باشد، عبودیت خدا باشد - یک چنین دورانی قرار است باشد - ما که منتظر هستیم، باید خودمان را به این امور نزدیک کنیم، خودمان را با عدل آشنا کنیم، آماده‌ی عدل کنیم، آماده‌ی پذیرش حق کنیم. انتظار یک چنین حالتی را به وجود می‌آورد.» ۱۳۹٠/٠۴/۱۸ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) ✅مسائل مربوط به محرّم، دو نوع مطلب وجود دارد: یکی سخن درباره نهضت عاشوراست و دیگری مقوله‌ی عزاداری حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام و برکات احیای ذکر عاشوراست 🔸در زمان ائمّه علیهم‌السّلام، قضیه گریستن و گریاندن برای امام حسین علیه‌السّلام، برای خود جایی دارد.  مبادا کسی خیال کند که در زمینه فکر و منطق و استدلال، دیگر چه جایی برای گریه کردن و این بحث‌های قدیمی است! عاطفه به‌جای خود و منطق و استدلال هم به‌جای خود دلیل و استدلال، زمانی کاربُرد دارد که نهضت پیش‌رفته است. در وهله اوّل، حرکت، حرکتی احساسی و عاطفی است. 🔸حادثه عاشورا، در ذات و طبیعت خود، یک دریاىِ خروشانِ عواطفِ صادق است. یک انسان والا، پاک، منوّر و بدون ذرّه‌ای شائبه تردید در شخصیت ملکوتىِ والای او، برای هدفی که همه منصفین عالم در صحّتِ آن، که مبتنی بر نجات جامعه از چنگ ظلم و جور و عدوان است، متّفقند. ☑️ حادثه عاشورای امام حسین علیه‌السّلام، حتی کسانی مانند «عبداللَّه‌بن‌عباس» و «عبداللَّه‌بن جعفر» که خودشان جزو خاندان بنی‌هاشم و از همین شجره طیّبه‌اند، جرأت نمی‌کنند در مکه یا مدینه بایستند، فریاد بزنند و به نامِ امام حسین علیه‌السّلام، شعار بدهند. چنین مبارزه‌ای، غریبانه است و مبارزه غریبانه، سخت‌ترینِ مبارزه‌هاست. همه با انسان، دشمن. همه از انسان، رویگردان.  آن وقت در این مبارزه غریبانه، عزیزترین عزیزانش در مقابل چشمش قربانی شوند. پسرانش، برادرزاده‌هایش، برادرانش و پسرعموهایش؛ این گل‌های بنی‌هاشم، پرپر شوند، و در مقابلش روی زمین بریزند و حتّی کودک شش‌ماهه‌اش هم کشته شود! علاوه بر همه این مصیبت‌ها، میداند به مجرّد این‌که جان از جسم مطهّرش خارج شود، عیالات بی‌پناه و بی‌دفاعش، مورد تهاجم قرار خواهند گرفت. بر همه‌ی این‌ها، تشنگی خود و اهل و عیالش را اضافه کنید ✔️کدام انسانی است که این حادثه را بشناسد و بفهمد و نسبت به آن دلبسته نشود؟ 💢این همان چشمه جوشانی است که از ظهرِ روزِ عاشورا شروع شد خواهر بزرگوار امام، چه در کربلا، چه در کوفه و چه در شام و مدینه، با صدای بلند به بیان حادثه عاشورا پرداخت. 💢یکی از بزرگترین نعمتها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرّم و نعمت عاشورا برای جامعه شیعىِ ماست این نعمت عظیم، دل‌ها رابه منبعِ جوششِ ایمانِ اسلامی متّصل میکند. کاری می‌کند که در طول تاریخ کرد و ستمگرانِ حاکم، از عاشورا ترسیدند. ۱۳۷۳/۳/۱۷ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
امام_حسین(علیه‌السلام) 💢ملت ما پشت‌سر امام حکیم و بزرگوار و الهی خود فهمید که شهادت حسین علیه‌السلام یعنی درس غلبه‌ی خون بر شمشیر واین درس را به کار بستید وملت ما این درس را به کار بست و خون را بر شمشیر پیروز کرد. ۱۳۹۷/۵/۲۴ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻سرتاسر اسلام 📌حضرت هادی و حضرت عسکری علیهماالسلام در همان شهر سامرا، که در واقع مثل یک پادگان بود، یک شهر بزرگِ آن‌چنانی نبود؛ پایتخت نوبنیادی بود که «سُرّ من رأی»؛ سران و اعیان و رجالِ حکومت و به قدری از مردم عادی که حوایج روزمره را برطرف کنند، در آن جمع شده بودند، توانسته بودند این همه ارتباطات را با سرتاسر دنیای اسلام تنظیم کنند. ۱۳۸۲/۲/۲۰ @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r
(علیه‌السلام) 🔻او امام و پیشاهنگ حرکت ملت ایران بود 📌خاطره‌ی خونین ۱۷ شهریور؛ دنباله‌ی درس جاوید فراموش‌نشدنی است که امام جواد به ما داده است. چرا یک امام بزرگوار در ۲۵ سالگی به شهادت می‌رسد؟ و دستگاه جبار زمان این ذریه‌ی پیغمبر را بیش از آن تحمل نمی‌کند؟ پاسخ به این سخن را زندگی و شخصیت امام جواد به ما می‌دهد. او مظهر مبارزه‌ی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه می‌کرد، او از قدرت‌ها نمی‌ترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب می‌کند. ۱۳۶۲/۶/۱۷ ▪️سخنرانی به مناسبت ۱۷ شهریور در مصلی نماز جمعه‌ی تبریز @tabyin_Chahardah_Masoom ┄┅══════┅┄ @t_manzome_f_r